abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22391748
Heb je nog meer van die geweldige foto's uit Moskou?
pi_22397212
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 11:14 schreef jeoren het volgende:
Heb je nog meer van die geweldige foto's uit Moskou?
Massa´s. Deze hieronder is gewoon zo uit de camera gekomen, geen photoshop of niks:

Die kleuren
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:22:45 #53
104963 ETA
European Travel Author
pi_22433556
Ik krijg er helemaal zin in!!! ik ga vrijdag naar St Petersburg, een week lang. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden. We zullen de hele week bij russische studenten verblijven (deels in hostels ook misschien), zo hoop ik eigenlijk wel een beetje echte cultuur te kunnen snuiven

Maar we vliegen overigens naar Helsinki, en van daaruit met de trein verder. Heeft iemand dit al eerder gedaan? En hoe was die treinreis?? Het lijkt mij een leuke extratje omdat je dan ook wat ziet buiten de stad, genieten van het echte russische landschap
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_22447111
Genieten van de Russische douane...
pi_22450514
Die zijn niks vergeleken met hun Amerikaanse collega's
Black out the windows, it's party time!
pi_22470098
Nou, ik heb met beiden meerdere keren ervaring en bij de Amerikanen ging het iedere keer vlotter dan bij de Russen.
pi_22470280
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:22 schreef ETA het volgende:
Ik krijg er helemaal zin in!!! ik ga vrijdag naar St Petersburg, een week lang. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden. We zullen de hele week bij russische studenten verblijven (deels in hostels ook misschien), zo hoop ik eigenlijk wel een beetje echte cultuur te kunnen snuiven

Maar we vliegen overigens naar Helsinki, en van daaruit met de trein verder. Heeft iemand dit al eerder gedaan? En hoe was die treinreis?? Het lijkt mij een leuke extratje omdat je dan ook wat ziet buiten de stad, genieten van het echte russische landschap
Ik ben van St. Petersburg naar Helsinki gereisd per trein ja..
In een 6-persoonscoupé. Er kwamen geloof ik 3x mensen langs m.b.t paspoorten en visa e.d.
Nog meer weten?
pi_22481684
Begin al een beetje zenuwachtig te worden voor m'n trip naar Rusland komend voorjaar. Ik zit nog te twijfelen of ik misschien nog vanuit Moskou een paar dagen naar Volgograd ga. 14 uur reizen. Dan trek ik wel een paar dagen extra uit voor Rusland. Zie ik tenminste wel wat meer van Rusland. Ik wil ook wel een beetje het Russische uitgaansleven meemaken, maar wat ik er tot nu toe over hoor is het in Moskou een nogal dure aangelegenheid. Maar goed. Ik wil voornamelijk veel bekijken van de stad. Niet alleen feesten, dat doe ik wel in Praag want daar heb ik toch al het meeste gezien. Als ik niet naar Volgograd ga heb ik wel in ieder geval iemand om me rond te leiden in Moskou.

Is het handig om USD en/of Euro's bij de hand te hebben in Moskou?
All good things must come to an end...
pi_22484271
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:20 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb met beiden meerdere keren ervaring en bij de Amerikanen ging het iedere keer vlotter dan bij de Russen.
Bij aankomst in Moskou had ik geen enkel oponthoud, kon gelijk doorlopen. Misschien geluk. Tussen Rusland en Mongolie wel 5 uur gewacht maar daar konden we gewoon de kroeg induiken. Die gringo's hebben me laten aankloten in Washington (4 uur) en Miami (3 uur).
Black out the windows, it's party time!
pi_22490934
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:56 schreef Praag het volgende:
wat ik er tot nu toe over hoor is het in Moskou een nogal dure aangelegenheid.
Ligt eraan, ik heb in het bolshoi theater nog glazen champagne staan drinken a 30 euri, maar de "gewone" tenten zijn best te doen hoor, beetje niveau amsterdam zeg maar

quote:
Is het handig om USD en/of Euro's bij de hand te hebben in Moskou?
In mijn ervaring niet nee. Gewoon bij aankomst meteen een plastic tas roebels pinnen, kan gewoon met je bankpasje trouwens.
pi_22493758
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:21 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Ligt eraan, ik heb in het bolshoi theater nog glazen champagne staan drinken a 30 euri, maar de "gewone" tenten zijn best te doen hoor, beetje niveau amsterdam zeg maar

[..]

In mijn ervaring niet nee. Gewoon bij aankomst meteen een plastic tas roebels pinnen, kan gewoon met je bankpasje trouwens.
Een plastic tas? Maar goed, ik heb sowieso altijd Euro's op zak. Waar ik ook heen ga. Ik zat nog te denken om eventueel USD mee te nemen, maar dat laat ik dan maar achterwege.

* Praag heeft zin in Rusland!

До Москвы!
pi_22496315
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:28 schreef Praag het volgende:

[..]

Een plastic tas? Maar goed, ik heb sowieso altijd Euro's op zak. Waar ik ook heen ga. Ik zat nog te denken om eventueel USD mee te nemen, maar dat laat ik dan maar achterwege.

* Dr_Morreau heeft zin in Rusland!

До Москвы!
Doe Kristina uit de Safari Lodge (Moskou, Uljitsa Pokrovka) de groeten van me, en zeg maar dat ik zo snel mogelijk weer langs kom
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:50:42 #63
104963 ETA
European Travel Author
pi_22706218
Nou, mijn Russisch avontuur zit erop. Wat een mooie stad is St Petersburg en zo vol met cultuur. Ik heb overdag echt genoten van de stad.

Echter s'avonds is het een ander verhaal, ik krijg toch een heel onveilig gevoel dan, en dat was niet geheel onterecht. Het vreemde was dat je juist moest opletten voor de politie, ik had dit al eerder gehoord maar ik dacht dat het wel overdreven zou zijn, niet dus..... 1 groepsgenoot is gefouilleerd bij een willekeurige controle door een agent, de agent vond een digitale camera. Dan zegt de agent doodleuk dat ie in beslag is genomen en vertekt dan zeer snel.... Volgens de betrokkene was het een echte agent, al kan ik dat niet bevestigen. Met 2 anderen is het een stuk slechter afgelopen, ook weer bij een willekeurige controle, volgens de agenten misten zei een stempel (wat niet het geval was), dus werd hun paspoort meteen ingenomen en moesten zij mee de politieauto mee. Na 2 uur door St. Petersburg te zijn rondgereden en ondervraagd hebben zijn 3000 roebel moeten betalen om uit te kunnen stappen...Tja, dat laat wel een diepe indruk achter... En na zelf bijna te zijn beroofd hebben we besloten alleen nog in grote groepen s'avonds over straat te gaan...

Maar verder zeer genoten van het Hermitage, het Mariinsky theater, vele paleizen en musea, Petershof, en zoveel meer. Tis lekker winkelen aan de Nevsky prospect, alleen erg prijzig vergeleken met de rest van de stad. Uitgaan viel daarin tegen heel erg mee, de prijzen waren erg laag, tenzij ze de toeristen prijs hanteren. Ik bestelde een biertje in Rossi's en moest 170 roebel afrekenen, toen heb ik maar een rus gevraagd drank voor mij te halen, deze betaalde slechts 50 roebel....

Alleen jammer dat het metronetwerk niet zo fijnmazig is, maakt haast niet uit waar ik een ging, ik moest toch altijd 30 minuten lopen... En lopen met die lekkere lucht daar is geen pretje, heb mijn longen half uitgehoest daar

Het is zeker een stad waar ik terug wil komen ondanks de nadelen. Ik heb nog lang niet alle interessante musea bezocht, en ik wil natuurlijk ook weer een keer naar het Hermitage, nog de andere vleugels verkennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ETA op 18-10-2004 18:56:00 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:20:18 #64
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_22713044
St. Petersburg is zeker een vette stad! Ik woonde vorig jaar dec. nog in Helsinki en een vriendin van mij is Russisch en studeerde tijdelijk in Helsinki. We zijn toen in december 4 dagen naar om bij haar te blijven slapen op 10 hoog uitkijkend over een besneeuwd st. petersburg. Best koud toen, maar echt veel gezien en gedaan! Zij was echt de uitstekende gids, want ze wist alle echt leuke dingen die we moesten doen!
De terugweg was wel eng, we reden over de 2baans weg naar Finland en het begon echt superhard te sneeuwen (zo hard heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien; ben toch wel wat gewend qua sneeuw). Maar binnen een mum van tijd lag er 10+cm op de weg, en die bus reed gewoon 80+ en die ging gewoon andere auto's inhalen terwijl je in de verte al ander verkeer aan zag komen. (rechte weg) 2 keer gestopt omdat de ruitenwissers waren vastgevroren aan de ruit, en 1 keer voelde ik de bus slippen toen ie remde... Maarja al met al wel superdagen gehad daar!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:43:42 #65
104963 ETA
European Travel Author
pi_23033893
FF oude topic kicke...

Na St Petersburg heb ik weer de kans om in januari naar Moskou te gaan. Ik hoef haast niks te betalen behalve de reis. Heeft iemand enig wat het goedkoopst is om daar te komen? Goedkoopste vliegticket die ik heb gevonden is 230 euro vanuit duitsland. Na al mijn reizen zijn de financien zeg maar beetje gedaald
Mijn reisfotos!
pi_23055832
Met Eurolines zit je voor iets meer dan 100 euro + visa voor Wit-Rusland (doorreisvisum) in Moskou.. De reis duurt 2 volle dagen..
pi_23056375
Germania express! www.gexx.de Zit je voor 111¤ inclusief in Moskou (vanaf Düsseldorf).
pi_23057211
Ja een een transitvisum voor Wit-Rusland kost 50 Euro, enkele reis
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:51:59 #69
97745 Thorical
finding a way
pi_23103145
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Ja een een transitvisum voor Wit-Rusland kost 50 Euro, enkele reis
Ik zou er (bijna) voor omrijden.

Zijn er nog recente ervaringen met de auto naar Moskou?
Vroeger deed ik dat meestal via Brest en dan niet achterin de rij aansluiten.
Maar dat is ook al weer 10 jr geleden. En ik heb het idee dat ik toch echt weer die kant op moet.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 november 2004 @ 20:06:38 #70
73911 ultra_ivo
pi_23104752
Je zou via Kaunas en Daugvapils kunnen rijden. Echt veel om is het niet. Die grensovergangen zijn tegenwoordig erg makkelijk.

Ivo
pi_23860997
Ik ben voornemens om in september en/of oktober naar Moskou te gaan en de hele stad 'ns goed te verkennen. Zijn er meer mensen die dit wat lijkt?

Links het stadion van Spartak Moskou. Op de achtergrond 1 van de Stalinistische gebouwen
pi_24019211
Iedere keer dat ik naar Praag ga, ga ik eropuit om steeds meer te verkennen. Het liefst gebruik ik dan ook nog zo min mogelijk de metro zodat ik bovengronds de weg goed ken en dat is aardig gelukt. Moskou daarentegen is vele, vele malen groter en ik ga in het voorjaar voor 9 dagen, maar 4 daarvan ben ik kwijt (inclusief reistijd) aan een bezoek aan Volgograd. 5 dagen om Moskou goed te verkennen is te weinig. Maar ben zeker van plan vaker te gaan. Wie weet ook wanneer ik 3 maanden in St. Petersburg verblijf.

Ik heb er zoooo'n ontzettende zin in. Gelukkig komt m'n kennis uit Volgograd me ophalen in Moskou. Gaat ze me ook nog een beetje rondleiden in Moskou. Dat scheelt weer.
pi_25184252
A.s. vrijdag 25 februari 2005 wordt om 11.00 uur op Discovery weer de aflevering Rusland uitgezonden in de serie 'Globe Trekker'; met hierin ruimschoots aandacht voor Moskou.
pi_25185289
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:29 schreef jeoren het volgende:
A.s. vrijdag 25 februari 2005 wordt om 11.00 uur op Discovery weer de aflevering Rusland uitgezonden in de serie 'Globe Trekker'; met hierin ruimschoots aandacht voor Moskou.
Jammer, dan ben ik aan het werk. De volgende dag vertrek ik naar Rusland. Kben nu juist bezig wat voorbereidingen de treffen.
pi_25185338
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:20 schreef jeoren het volgende:
Mooie foto trouwens.
pi_25193018
quote:
Op zondag 20 februari 2005 22:28 schreef Praag het volgende:

[..]

Jammer, dan ben ik aan het werk. De volgende dag vertrek ik naar Rusland. Kben nu juist bezig wat voorbereidingen de treffen.
Vet. Waar ga je zoal naartoe in Rusland?
pi_25193025
quote:
Op zondag 20 februari 2005 22:28 schreef Praag het volgende:

[..]

De uitzending wordt al jaren herhaald, dus je ziet 'm vast ooit nog wel 'ns..
pi_25194287
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:23 schreef jeoren het volgende:

[..]

De uitzending wordt al jaren herhaald, dus je ziet 'm vast ooit nog wel 'ns..
Moskva en Volgograd.
pi_25198033
Ik vond Sint Petersburg veel mooier dan Moskou.

Maar zijn de prijzen van de hotels inmiddels te betalen in Moskou of Sint Petersburg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25202184
Ik wil in ieder geval nog een keer naar de hermitage toe. En zowel St. Petersburg als Moskou (vanuit belgie direct te bereiken met de trein) staan nog op mijn verlanglijst.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:09:03 #81
104963 ETA
European Travel Author
pi_25202500
Neem in ieder geval de tijd voor de Hermitage.... heb er zelf maar 2 uur kunnen doorbrengen, en dat is echt veels te kort. Heb bijna zitten rondrennen, en heb niet veel gezien.

Neem een ISIC kaart mee als je die kan krijgen. Dan krijg je gratis entree en loop je geen kans to worden afgezet omdat je een buitenlander bent. Bij het Politiek historisch museum lag een bordje met de entreeprijzen, dus probeer netjes dat te betalen, echter de kassamevrouw draait geewoon het bordje om en maakt duidelijk dat de prijs 3x zo hoog is.... (wat overigens nog steeds niet erg veel is)
Mijn reisfotos!
pi_25203323
Kan wel kloppen hoor. Bij de bekende kathedraal in St. Petersburg (die met de ui-koepeltjes) gelden ook verschillende prijzen voor Russen en toeristen meen ik me te herinneren.
pi_25204391
Ik vroeg me af of iemand al eens de trein richting het oosten (Ekaterinburg) had genomen vanaf Moskou. Normaal neem ik het vliegtuig naar Ekaterinburg (Lufthansa is echt schrikbarend duur!!! 1100 euri terwijl Aeroflot voor 600 euri hetzelfde doet...)...Maar deze zomer wil ik dus naar Moskou vliegen en daar de trein pakken om ook nog eens wat van het land zelf te zien.
Gexx lijkt goedkoop, maar bij elkaar toch 233 euro, en aeroflot doet het voor 299,- dacht ik( en vanaf schiphol, dus toch makkelijker!...iemand al eens met Gexx gevlogen?

Binnenlandse treinkaartjes kan ik wel in moskou kopen, alleen weet ik geen prijzen, en ervaringen enzo...:)
pi_25205296
Binnenlandse Rusische treinkaartjes zijn spotgoedkoop. Voor minder dan 50 euro was ik van Nizhnij Novgorod in Novosibirsk, met een snelle trein, in 2 dagen. Let wel op als je treinkaartjes naar Jekaterinburg koopt/schema's zoekt. Voor de Russische spoorwegen is Jekaterinburg nog gewoon Sverdlovsk.
Er zijn 3 klasses; 1e klas (ljuks), 2e klas (koupe) en 3e klas (platzkart). 2e klas is prima te doen, luxer dan een West-Europeese nachttrein. Platzkart is echter mijn favoriet, zeker op de kortere afstand (1-2 dagen). Erg gezellige wagons, veel contacten met mensen.
Bij het kopen van een kaartje moet je je legitimeren, je naam komt op je kaartje te staan. Vaak is een Nederlandse Identiteitskaart voldoende, kun je je paspoort goed weggestopt houden.
pi_25211214
klinkt goed! txn Ultra_Ivo! Lijkt me een mooie ervaring om zo te reizen. Ik spreek een klein beetje Russisch, dus lijkt me erg leuk!

Ben je in Sverdlovsk geweest?
pi_25215515
Nee, alleen met de trein doorheen gekomen. En toen lag ik te slapen. Wel ben ik in veel andere steden en streken geweest.
pi_25216987
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:58 schreef Dynia het volgende:
klinkt goed! txn Ultra_Ivo! Lijkt me een mooie ervaring om zo te reizen. Ik spreek een klein beetje Russisch, dus lijkt me erg leuk!

Ben je in Sverdlovsk geweest?
Ik ben er wél geweest!

pi_25218652
Ik ga een hele hoop foto's maken van Moskou en Volgograd. Net zolang tot ik er helemaal suf van word. Ik hoop dat het weer en de belichting een beetje meewerkt.
pi_25219935
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:07 schreef Praag het volgende:
Ik ga een hele hoop foto's maken van Moskou en Volgograd. Net zolang tot ik er helemaal suf van word. Ik hoop dat het weer en de belichting een beetje meewerkt.
Ik zou zeggen; overtref deze foto 'ns! (Wat je ziet is de Manege ten westen van het Kremlin in Moskou (die overigens inmiddels afgefikt is)).
Die soort UFO in het midden van de foto is het van dichtbij bekijken meer dan waard.

pi_25228852
hee jeoren, mooie foto's, ziet er heel bekent uit. Vooral foto 2 is echt een leuke plaats. in de zomer kun je daar echt lekker relaxen aan het water. en in de winter is het zoo mooi daar, ik zal eens kijken of ik ook een fotootje kan plaatsen...:-)
pi_25231086
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:01 schreef Dynia het volgende:
hee jeoren, mooie foto's, ziet er heel bekent uit. Vooral foto 2 is echt een leuke plaats. in de zomer kun je daar echt lekker relaxen aan het water. en in de winter is het zoo mooi daar, ik zal eens kijken of ik ook een fotootje kan plaatsen...:-)
Oh, jij bent er ook al geweest?! Ik vond dat inderdaad ook een erg leuke plek om te zijn, daar bij die vijver! Ben benieuwd naar je foto's.
pi_25258817
Morgenochtend vroeg vertrek ik! Het zal morgen overdag max. -9°C zijn in Moskou met heel veel sneeuw. Gelukkig is het in Volgograd doordeweeks een stuk warmer!

Spannend, m'n eerste keer naar Rossiya!

Do svidaniya!
pi_25259549
quote:
Op zondag 20 februari 2005 22:30 schreef Praag het volgende:

[..]

Mooie foto trouwens.
Gebouw op de achtergrond is een universiteit toch?
Op zaterdag 26 februari 2005 00:32 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Gebouw op de achtergrond is een universiteit toch?
Zou kunnen, er zijn 7 van dit soort gebouwen in Moskou. 1 ervan is inderdaad een universiteit.
pi_25401405
Binnenkort foto's. Moskou was leuk, maar ik heb me in Volgograd nog veel meer vermaakt.

2 keer een busreis van 16 uur (tussen Moskou en Volgograd) is trouwens geen pretje.
pi_25455950
quote:
Op zondag 6 maart 2005 20:56 schreef Praag het volgende:
Binnenkort foto's. Moskou was leuk, maar ik heb me in Volgograd nog veel meer vermaakt.

2 keer een busreis van 16 uur (tussen Moskou en Volgograd) is trouwens geen pretje.
Ik neem aan dat je verging van de benzinedampen? (net als onderweg van het vliegveld van Moskou naar het centrum)
pi_28144525
topic kick.

Ik ga eind juli naar st. Petersburg. het hotel heb ik al geboekt en ik heb ook al een document gekregen voor mijn visum aanvraag. Maar wat moet ik nu doen om mijn visum te krijgen? Kan ik hiermee gewoon naar de ambassade. of moet ik op vooraf al een formulier in vullen ofzo. en wat kost dat?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:28:05 #98
104963 ETA
European Travel Author
pi_28145164
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:06 schreef Thurtje het volgende:
topic kick.

Ik ga eind juli naar st. Petersburg. het hotel heb ik al geboekt en ik heb ook al een document gekregen voor mijn visum aanvraag. Maar wat moet ik nu doen om mijn visum te krijgen? Kan ik hiermee gewoon naar de ambassade. of moet ik op vooraf al een formulier in vullen ofzo. en wat kost dat?
Enig advies dat ik kan geven met betrekking tot visum, ga er zo snel mogelijk achteraan, er staan soms nogal lange rijen bij de ambassade!! Als je echt in tijdsnood raakt is een visum burotje misshcien wel een alternatief, echter je betaald er wel flink voor.
Mijn reisfotos!
pi_28148042
Ach, valt wel mee. Kost een paar tientjes, maar zelf regelen kost je al gauw een vrije dag.
  FOK!fotograaf woensdag 22 juni 2005 @ 23:24:35 #100
73911 ultra_ivo
pi_28149078
Sterker nog, de reis van en naar Den Haag kost mij meer dan de kosten die het visumburo telt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')