quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:14 schreef jeoren het volgende:
Heb je nog meer van die geweldige foto's uit Moskou?![]()
Ik ben van St. Petersburg naar Helsinki gereisd per trein ja..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:22 schreef ETA het volgende:
Ik krijg er helemaal zin in!!! ik ga vrijdag naar St Petersburg, een week lang. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden. We zullen de hele week bij russische studenten verblijven (deels in hostels ook misschien), zo hoop ik eigenlijk wel een beetje echte cultuur te kunnen snuiven
Maar we vliegen overigens naar Helsinki, en van daaruit met de trein verder. Heeft iemand dit al eerder gedaan? En hoe was die treinreis?? Het lijkt mij een leuke extratje omdat je dan ook wat ziet buiten de stad, genieten van het echte russische landschap![]()
Bij aankomst in Moskou had ik geen enkel oponthoud, kon gelijk doorlopen. Misschien geluk. Tussen Rusland en Mongolie wel 5 uur gewacht maar daar konden we gewoon de kroeg induiken. Die gringo's hebben me laten aankloten in Washington (4 uur) en Miami (3 uur).quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:20 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb met beiden meerdere keren ervaring en bij de Amerikanen ging het iedere keer vlotter dan bij de Russen.
Ligt eraan, ik heb in het bolshoi theater nog glazen champagne staan drinken a 30 euri, maar de "gewone" tenten zijn best te doen hoor, beetje niveau amsterdam zeg maarquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:56 schreef Praag het volgende:
wat ik er tot nu toe over hoor is het in Moskou een nogal dure aangelegenheid.
In mijn ervaring niet nee. Gewoon bij aankomst meteen een plastic tas roebels pinnen, kan gewoon met je bankpasje trouwens.quote:Is het handig om USD en/of Euro's bij de hand te hebben in Moskou?
Een plastic tas?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:21 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Ligt eraan, ik heb in het bolshoi theater nog glazen champagne staan drinken a 30 euri, maar de "gewone" tenten zijn best te doen hoor, beetje niveau amsterdam zeg maar
[..]
In mijn ervaring niet nee. Gewoon bij aankomst meteen een plastic tas roebels pinnen, kan gewoon met je bankpasje trouwens.
Doe Kristina uit de Safari Lodge (Moskou, Uljitsa Pokrovka) de groeten van me, en zeg maar dat ik zo snel mogelijk weer langs komquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:28 schreef Praag het volgende:
[..]
Een plastic tas?Maar goed, ik heb sowieso altijd Euro's op zak. Waar ik ook heen ga. Ik zat nog te denken om eventueel USD mee te nemen, maar dat laat ik dan maar achterwege.
* Dr_Morreau heeft zin in Rusland!
До Москвы!
Ik zou er (bijna) voor omrijden.quote:Op woensdag 3 november 2004 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Ja een een transitvisum voor Wit-Rusland kost 50 Euro, enkele reis
Jammer, dan ben ik aan het werk. De volgende dag vertrek ik naar Rusland. Kben nu juist bezig wat voorbereidingen de treffen.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:29 schreef jeoren het volgende:
A.s. vrijdag 25 februari 2005 wordt om 11.00 uur op Discovery weer de aflevering Rusland uitgezonden in de serie 'Globe Trekker'; met hierin ruimschoots aandacht voor Moskou.
Vet. Waar ga je zoal naartoe in Rusland?quote:Op zondag 20 februari 2005 22:28 schreef Praag het volgende:
[..]
Jammer, dan ben ik aan het werk. De volgende dag vertrek ik naar Rusland. Kben nu juist bezig wat voorbereidingen de treffen.
De uitzending wordt al jaren herhaald, dus je ziet 'm vast ooit nog wel 'ns..quote:Op zondag 20 februari 2005 22:28 schreef Praag het volgende:
[..]
Jammer, dan ben ik aan het werk. De volgende dag vertrek ik naar Rusland. Kben nu juist bezig wat voorbereidingen de treffen.
Moskva en Volgograd.quote:Op maandag 21 februari 2005 13:23 schreef jeoren het volgende:
[..]
De uitzending wordt al jaren herhaald, dus je ziet 'm vast ooit nog wel 'ns..
Vet. Waar ga je zoal naartoe in Rusland?
Ik ben er wél geweest!quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:58 schreef Dynia het volgende:
klinkt goed! txn Ultra_Ivo! Lijkt me een mooie ervaring om zo te reizen. Ik spreek een klein beetje Russisch, dus lijkt me erg leuk!
Ben je in Sverdlovsk geweest?
Ik zou zeggen; overtref deze foto 'ns! (Wat je ziet is de Manege ten westen van het Kremlin in Moskou (die overigens inmiddels afgefikt is)).quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:07 schreef Praag het volgende:
Ik ga een hele hoop foto's maken van Moskou en Volgograd. Net zolang tot ik er helemaal suf van word. Ik hoop dat het weer en de belichting een beetje meewerkt.
Oh, jij bent er ook al geweest?! Ik vond dat inderdaad ook een erg leuke plek om te zijn, daar bij die vijver! Ben benieuwd naar je foto's.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:01 schreef Dynia het volgende:
hee jeoren, mooie foto's, ziet er heel bekent uit. Vooral foto 2 is echt een leuke plaats. in de zomer kun je daar echt lekker relaxen aan het water. en in de winter is het zoo mooi daar, ik zal eens kijken of ik ook een fotootje kan plaatsen...:-)
Zou kunnen, er zijn 7 van dit soort gebouwen in Moskou. 1 ervan is inderdaad een universiteit.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:32 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Gebouw op de achtergrond is een universiteit toch?
Ik neem aan dat je verging van de benzinedampen? (net als onderweg van het vliegveld van Moskou naar het centrum)quote:Op zondag 6 maart 2005 20:56 schreef Praag het volgende:
Binnenkort foto's. Moskou was leuk, maar ik heb me in Volgograd nog veel meer vermaakt.
2 keer een busreis van 16 uur (tussen Moskou en Volgograd) is trouwens geen pretje.
Enig advies dat ik kan geven met betrekking tot visum, ga er zo snel mogelijk achteraan, er staan soms nogal lange rijen bij de ambassade!! Als je echt in tijdsnood raakt is een visum burotje misshcien wel een alternatief, echter je betaald er wel flink voor.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:06 schreef Thurtje het volgende:
topic kick.
Ik ga eind juli naar st. Petersburg. het hotel heb ik al geboekt en ik heb ook al een document gekregen voor mijn visum aanvraag. Maar wat moet ik nu doen om mijn visum te krijgen? Kan ik hiermee gewoon naar de ambassade. of moet ik op vooraf al een formulier in vullen ofzo. en wat kost dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |