abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16495900
Zijn er hier ook mensen die luisteren naar new age muziek die je in een alfa-toestand brengen (zeg maar een vorm van diepe bewuste ontspanning)?Ik merk zelf dat ik me er erg van ontspannen raak maar dat ik onderwijl toch gefocust en geconcentreerd ben.

Lezen, studeren en werken gaat met dit soort muziek stukken effectiever, productiever en vooral sneller. Barok-muziek schijnt (door hetzelfde aantal bpm) hetzelfde te bereiken...

Nog meer liefhebbers?

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:34:55 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16495956
Geen ervaring mee. Welke muziek luister je?
Ga doorrrrrr!
pi_16496031
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:34 schreef Ablaze het volgende:
Geen ervaring mee. Welke muziek luister je?

Trouwens een aanrader.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:37:26 #4
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_16496043
oeh Ad Visser muziek

heb jaren terug op de megafestatie zo een show van hem meegemaakt
en dat was mijn eerste en laatste keer de alfa toestand te hebben bereikt.

of het kon ook gewoon slaapverwekkend geweest zijn

adje die zijn hersengolven het publiek instuurde

pi_16496108
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:37 schreef marcek het volgende:
oeh Ad Visser muziek

heb jaren terug op de megafestatie zo een show van hem meegemaakt
en dat was mijn eerste en laatste keer de alfa toestand te hebben bereikt.

Ik weet zo net nog niet of het Ad Visser-muziek is...

Het is ook niet iets voor op de Megafestatie

quote:
of het kon ook gewoon slaapverwekkend geweest zijn
Ik word er zowel alert als ontspannen van. Je moet er ook niet bij op een bed of een bank gaan liggen... dan schiet je je doel namelijk voorbij.
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:45:30 #6
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_16496328
heb ff rondgezocht en dit vond ik in adjes biografie :

1994 : Hij introduceert in de Jaarbeurs te Utrecht op de Megafestatie voor een publiek van duizenden jongeren zijn nieuwe project Ad Visser's Brainsessions. Het is muziek die rechtstreeks de hersenactiviteit beïnvloedt en de bewustzijnsstaat van de luisteraar verandert in de zogenaamde Alpha-staat. Hierdoor ontstaat diepe ontspanning en geestelijke helderheid. Op het Prins Clausplein geeft hij een muziekperformance met een ballet van Bulldozers.

1995 : De cd Ad Visser's Brainsessions verschijnt met de muziek en de methode. In de TV-Show van Ivo Niehe speelt Ad live in de uitzending 25 willekeurig door Niehe uit het publiek gekozen personen in de Alpha-staat, die daarna door Niehe worden ondervraagd. Het album wordt een succes (goud en de tweede plaats in de hitlijst). Hij gaat met de Brainsessions op tournee en reist de halve wereld af. De cd The Cry Of Blue verschijnt exclusief voor de theaterperformance-serie Professor's, Guru's, Genieën & Clowns! Dit is een meerjarenproject waarbij Visser in de Nederlandse theaters samenwerkt met hiervoor door hem uitgenodigde vooraanstaande wetenschappers. In Hannover geeft hij onder de naam The Sensitive Personality een virtual-reality live performance-serie.

1996 : Met Brainsessions treedt hij op tijdens de Midem in Cannes. In de Rai speelt hij Xeroclassique: het muzikale leven van Digital Engineering Copiers.

de alpha muziek die jij bedoeld zal wel dieper gaan , maar zag de naam staan en moest eigenlijk meteen aan dat optreden van ad denken op de megafestatie

pi_16496427
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:45 schreef marcek het volgende:
heb ff rondgezocht en dit vond ik in adjes biografie :

[...]

de alpha muziek die jij bedoeld zal wel dieper gaan , maar zag de naam staan en moest eigenlijk meteen aan dat optreden van ad denken op de megafestatie

Ik ben niet bekend met Ad's werk. (Ik ken eik alleen Top of the Pops.) Maar het zal idd wel een beetje in dezelfde lijn liggen.
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:36:30 #8
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17120382
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:39 schreef teknomist het volgende:

Ik word er zowel alert als ontspannen van. Je moet er ook niet bij op een bed of een bank gaan liggen... dan schiet je je doel namelijk voorbij.

Ik heb die cd gebruikt als hulpmiddel bij het slapen.. Werkt voor mij perfect.

Jaartje of anderhalf geleden reed ik 's nachts laat over de A2 vanuit Amsterdam richting Venlo, en toen had een van de 3FM DJ's (Ja jij van Inkel) het immens goede idee om BrainSessions te gaan draaien..

Ik viel bijna meteen in slaap.. Vond ik niet echt prettig, zo op de snelweg

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')