1992: Introduction, promo-tape.
1994: Progressive, mini-cd.
1995: Once upon a decembers dawn, promo-tape.
1996: And thou shalt trust the seer, promo-tape.
1997: And thou shalt trust the seer, cd.
1998: In a pale moon's shadow, VHS
2000: Awaking the centuries, cd
2001: Live in Mexico, DVD.
De band bestaat uit vele leden. Dit komt voornamelijk door het klassieke element. Voor de foto's van de mensen kun je hier klikken. Hier een foto van de hele band:
Enkele live foto's:
En nogmaals: de website.
Een erg goede band, met twee geweldige cd's!
quote:Ja, ze bestaan nog. Op 7 oktober is er zelfs nog een zangeres aan de band toegevoegd.
Op donderdag 22 januari 2004 16:05 schreef Murazor4096 het volgende:
Bestaan die nog? Heb ze vroeger wel ns gezien in Rotterdam, was een leuk concert!
quote:Awaking the Gods? Die heb ik, staat niet in de discografie op de site.
Op donderdag 22 januari 2004 16:31 schreef Ambivalent het volgende:
Inderdaad supergoede band, heb zelf die live cd.
quote:Inderdaad. Goede grunt, en erg leuk de afwisseling tussen klassiek en metal. Op And thou shalt trust the seer staat ook 3 minuten van het Requiem.
Wil nog wel meer van ze aanschaffen! Gave grunt, vind ze ook beter dan therion, echt gave klassieke stukjes ertussendoor
Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.
"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.
quote:Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
Op donderdag 22 januari 2004 22:19 schreef Summoner het volgende:
Ah leuk.Ik vind de manier waarop Haggard klassiek en metal combineert ook leuker dan hoe Therion het doet, bij Haggard klinkt het allemaal wat spontaner en minder gelikt.
quote:Volgens Haggard.de niet.
"And Thou Shalt Trust the Seer" kwam volgens mij op Serenades Records uit, en niet op Last Episode.
quote:Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld. Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar Therion verschilt qua stijl wel veel meer per cd. Maar dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, want ze zijn veel langer bezig, dus ze hebben veel meer geprobeerd en gedaan.
quote:Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
Volgens Haggard.de niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Melusine op 22-01-2004 22:38]
quote:Ik ken van die nieuwe cd's eigenlijk alleen Vovin goed. Erg goede cd. Daarvoor zaten een paar erg lekkere death metal albums (de eerste 3 heb ik ooit in een box gekocht).
Op donderdag 22 januari 2004 22:32 schreef Summoner het volgende:[..]
Gedeeltelijk mee eens. Therion heeft wel 'meer gedaan' qua stijlen, maar sinds ze echt met klassiek bezig zijn is het verschil per album minimaal. De laatste drie, "Vovin", "Deggial" en "Secret of the Runes" lijken erg veel op elkaar. Toen "Secret of the Runes" uitkwam was ik zelfs teleurgesteld.
quote:Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
Haggard heeft nog maar twee studioalbums gemaakt, dus een goede vergelijking kun je nog niet maken. Bovendien vind ik dat Haggard meer variatie laat horen per album, Therion nummers van tegenwoordig volgen bijna een formule.
quote:Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
Hmmm, vaag. Staat toch echt op m'n cd.
quote:Awaking the centuries is zeker een aanrader.
Op donderdag 22 januari 2004 22:36 schreef Melusine het volgende:
Sindsdien kan Haggard in mijn ogen geen kwaad meer doen, ookal heb ik sinds And thou shalt trust... geen CD meer van ze gehoord.
quote:Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule. Wat overigens meer tot uitting kwam op "Secret of the Runes" dan "Deggial", m'n favoriete Therion album. Haggard gooit er ook veel meer intermezzo's en korte nummers doorheen.
Op donderdag 22 januari 2004 22:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Niet helemaal mee eens. Ik vind de nummers op cd Haggard cd's best veel op elkaar lijken. In de nummers zelf zit veel afwisseling, maar in de nummers onderling zit toch een duidelijk te herkennen rode draad steeds.
quote:Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
Misschien later nog eens op dat label uitgebracht?
quote:Natuurlijk heeft Haggard meer afwisseling binnen nummers. Ze maken gebruik van 2 uitersten (om het zo maar even te stellen), dus het gaat van mooi, rustig klassiek naar harde metal met grunt. Therion doet dat minder, dus hebben ze binnen de nummers die afwisseling ook minder.
Op donderdag 22 januari 2004 22:53 schreef Summoner het volgende:[..]
Natuurlijk is die rode draad aanwezig, maar die afwisseling die Haggard binnen nummers laat horen mist een beetje bij Therion. Het progressieve karakter van de band is na "Vovin" zo'n beetje opgegeven, en toen is Christopher begonnen met schrijven op basis van een succes-formule.
quote:Och, dat mag ook hoor. Ik houd me niet zo bezig met labels (helemaal niet zelfs).
Eerder later op Last Episode, aangezien dat (matige) label groter is.
quote:Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen. Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
Op vrijdag 23 januari 2004 13:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar ik vind niet dat Haggard meer gevarieerde albums maakt als je de nummers van bijvoorbeeld And thou shalt trust the seer vergelijkt. Dan is het toch ook veelal hetzelfde.
quote:Misschien. Ik zal ze binnenkort even aanzetten.
Op vrijdag 23 januari 2004 18:16 schreef Summoner het volgende:[..]
Misschien moet je eerst maar wat meer van de huidige Therion horen.
quote:Wie weet. Time will tell.
Bovendien heeft Haggard nog maar twee albums uitgebracht, dus wellicht wijkt de volgende plaat wel meer af van "Awaking the Centuries", een plaat die overigens minder death metal bevat dan de voorganger.
unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!
Unser Hinweis:
Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
---------------------------------------------------------------------
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,37
1 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30
quote:Jammer van de ruim 7 Euro verzendkosten.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:00 schreef Ambivalent het volgende:
Dat is dus niet duur
quote:Wat een Haggard-Hebberd!
Op dinsdag 27 januari 2004 20:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Guten Tag,unser Logistikzentrum hat die unten aufgefuehrten Artikel soeben verschickt!
Unser Hinweis:
Ihre Bestellnummer 302-7145667-4921643 (eingegangen 25. Januar 2004 22.09 MET)
Bestellt Titel Preis Versandt Zwischen-
summe
1 Awaking the Gods-Live [CD+DVD] EUR 15,37 1 EUR 15,371 Haggard - Awaking The Gods - L EUR 12,30 1 EUR 12,30
quote:Dag Niels.
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef Wickardia het volgende:[..]
Wat een Haggard-Hebberd!
Ja, je moet iets met je geld he. Dit vond ik wel een leuke bestemming ervoor.
Wanneer kom je Slayer (en evt. als het binnen is ook Haggard) kijken?
Kom spoedig DVD maar eens kijken en een avondje Slayer/Haggard luisteren.
De bonusdvd was trouwens niet echt de moeite, het zijn gewoon 3 tracks van de dvd die ik ook besteld heb. Desalniettemin is het leuk om te hebben, al past de cd/dvd wat slecht in mijn discman, hij is wat dikker dan normale cd's.
De dvd is leuk. Soms zijn geluid en beeld alleen niet helemaal synchroon, dat is soms wel een beetje storend. De geluidskwaliteit is wel erg goed. Het concert is leuk, maar ze mogen wel een beetje aan hun presentatie gaan werken nog, vind ik. Het is een beetje een dode boel.
Dus spoedig maar eens de nieuwe cd bestellen. Hopelijk lukt dat ergens in Nederland. Of in ieder geval ergens anders dan de Duitse Amazon, want daar zijn de verzendkosten wel vrij hoog.quote:The new CD "Eppur Si Muove" out in 26.04.2004!!! You can book an order on the german Amazon website.
Top, morgen binnen, als het niet heel erg tegenzit. En jij Summo?quote:Beste mijnheer / mevrouw,
Uw bestelling wordt geheel verzonden op 7-5-2004.
De volgende artikelen zijn aan u verzonden:
HAGGARD
EPPUR SI MUOVE + CD
DVD
Het is inderdaad soms niet erg goed. Bij de intro hebben ze het ook al over te korte soundcheck, waardoor ze elkaar niet konden horen, en dat is inderdaad wel goed te merken.quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:04 schreef kwintenstraler het volgende:
't is inderdaad een leuke aanvulling, met name als het wat live-beelden zijn. En die extra DVD-s draai ik meestal toch maar 1 of 2 keer. Maar toen ik naar deze aan het kijken/luisteren was, had ik op een gegeven moment wel zoiets van![]()
![]()
Ach ja, de bonuseditie kostte bij Nlstore ook maar 16 euro ofzo.quote:
Maar normaliter draai ik toch ook alleen de CD. Maar als iemand de CD nog niet gekocht had, en zou moeten kiezen tussen alleen CD en de bonusuitvoering, en ook een beetje op de het geld zou moeten letten, dan zou ik zeggen : doe maar de gewone uitvoering![]()
Valt mee, 5 dagen na de laatste post.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:18 schreef Man_Made_God het volgende:
Dikke vette kick.
Zeker een erg goede cd. Net als de andere trouwens. Ze hebben ze bij Nlstore allemaal inmiddels.quote:Summoner, bedankt voor de tip in het Therion topic. Meesterlijke muziek dat Haggard (heb Eppur Si Muove gekocht). Krachtige bende!
Was even bij Boudisque vandaag. Daar hadden ze de nieuwe dus (met dvd, maar dat zal redelijk normaal zijn gezien de prijs), en die uit 2000 (ken de namen nog niet uit m'n hoofd).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Valt mee, 5 dagen na de laatste post.
[..]
Zeker een erg goede cd. Net als de andere trouwens. Ze hebben ze bij Nlstore allemaal inmiddels.
Ja exactly. Klonk inderdaad ook lekker, maar ik moest een keuze maken, en ik vond de nieuwe toch net wat beter klinken. Wat pompeuzer (or whatever). Dit is samen met Lemuria/Sirius B van Therion toch wel 1 van mijn betere aankopen geweest de laatste tijd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Awaking the centuries. Een erg goede cd.
Dat ken ik niet, maar het derde nummer, dat riedeltje wat je de hele tijd hoort, komt me al sinds de eerste keer bekend voor. Ik heb alleen werkelijk geen idee waarvan. Zeer frustrerend.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:44 schreef kwintenstraler het volgende:
Beetje offtopic, maar dat eerste stuk van het eerste nummer van Eppur si muove doet me steeds aan Einstürzende Neubauten denken (Trinklied)
Ik vind, nog steeds, vooral Origin of a crystal soul erg tof. En Eppur si Muove van de gelijknamige cd. En Awaking the Centuries, van de gelijknamige cd. Eigenlijk is het allemaal tof, maar die 2 zijn van de cd's mijn favoriete nummers.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:09 schreef Onderbroek het volgende:
Vooral die piano in het nummer Awaking the Centuries is eeeerg mooi
Ik ga ze live zien. Als het meezit. 14 Oktober staan ze in de Kade in Zaandam. Nu nog iemand vinden die met me mee gaat.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wil ze live zien!
Het leven is maar zwaar zonder vrienden met goede smaak. De mensen die eventueel mee zouden willen, gaan naar Alexisonfire. Niemand wil met me mee. Ellendig tuig is het.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nu nog iemand vinden die met me mee gaat.
quote:Dear Fans, Friends & Haggard-Maniacs,
welcome back on the Haggard Website. Some time has past, since I put it down. And many things happened since this time: I made a few reshuffles, and was also working on the new material. Further a "plan of action" for the upcoming recordings of the new CD has been made with our record company and with our promoter. The recordings should start at beginning of 2006
Hoe was het?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:47 schreef Muziekjunkie het volgende:
Haggard! Een geweldige band, en veel te onbekend. Stonden bovenaan mijn "to see"-lijstje, en was dan ook erg blij dat ze kwamen. (En dat op 10 km van mijn huis).
Ik ga morgen heen, en dwing ook wat ander volk om mee te gaan. Hopenlijk zijn er wel wat meer mensen, het zou lullig zijn als de zaal half vol is. Maar ik sta toch wel vooraan
Dat is wel te hopen. Maar na de release van de nieuwe cd zullen ze wel weer wat touren, hopelijk dan ook weer in Nederland.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:02 schreef Muziekjunkie het volgende:
ze komen volgend jaar vast nog wel een keertje langs.
Aldus de site, onder Termine - Tourdaten. Duidelijk wel.quote:11.02. - (NL) t.b.a
quote:09.02. - (BE) VOSSELAAR - Biebob
Ah cool. Ik kwam laatst de cd weer tegen in m'n collectie. Klonk nog steeds goed gelukkigquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Aldus de site, onder Termine - Tourdaten. Duidelijk wel.
En geen idee waar het licht, maar voor de mensen in het zuiden (en Belgen) op het forum:
[..]
Het was cool geweest;quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:58 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ah cool. Ik kwam laatst de cd weer tegen in m'n collectie. Klonk nog steeds goed gelukkig![]()
Lijkt me leuk om een keer live te zien, hoewel dat net als Therion ietwat tegen kan vallen qua capaciteit op het podium.... Ah well.
We wachten maar weer eens af.quote:IMPORTANT! TALES OF ITHIRIA-Tour HAS BEEN MOVED TO SEPTEMBER!!
Due to the fact that the CD-Release has been delayed, the HAGGARD "Tales Of Ithiria"-
Tour has been moved to September 2007. Only the following concerts will take place as
planned:
Het was ook allemaal te mooi om waar te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het was cool geweest;
[..]
We wachten maar weer eens af.
Ik zet, na The glass prison, And thou shalt trust... the seer maar weer eens op.
En de tour staat nog steeds voor september in de planning, maar over locaties en data is verder niks bekend. Ik ben benieuwd. Wel staan ze in ieder geval op Wacken (niet erg verrassend).quote:The releasedate for the "Tales Of Ithiria"-CD is sure now:
Release date is the 29th of June 2007.
Die is ruim een jaar later dan echt bijna uit, als ik de nieuwsbrief van Disorder moet geloven.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
29 juni komt een nieuwe cd van Haggard uit.
En:quote:NEWS!!!
TALES OF ITHIRIA
release in the end of August 2008!!
Ik ben benieuwd, lang niks van ze geluisterd. Toevallig kwam ik ze vandaag nog tegen in iTunes toen ik even keek of ik Rachmaninov al op mijn computer had staan.quote:September/October 2008 > European Tour
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |