Wat is het doel :
het maken van een multiplayer memory spel voor Fok! users.
Taak 1: website opzetten om te registreren, inloggen, passmailer, etc, uitleg spel, tijdelijke developer pagina misschien om code uit te wisselen, ...
Devvers: Innovation (PHP/HTML), Quasar_de_Duif (graphics)?
Beslissingen:
Taak 2: Database ontwerp maken
Devvers: Pharkus, Lucille
Beslissingen:
Taak 3: socket server bouwen
Devvers: Pharkus (PHP, database, sockets, protocol)
Beslissingen:
Taak 4: Flash spel gedeelte
Devvers: Pharkus (Flash, AS, sockets, protocol), Quasar_de_Duif (graphics)
Beslissingen:
Taak 5: plaatjes
Devvers: FlyingFox (aanleveren), Quasar_de_Duif (bewerken)
Taak 6: user info
Devvers: Fretti (leuke user info verzamlen en opschrijven)
Taak 7: testen
Devvers: Iedere devver die hierboven staat en Troel (die ook PR kan doen)
Sommige van deze taken kunnen parallel gedaan worden. Sommige taken zullen misschien door dezelfde persoon gedaan kunnen worden. Maar tis handig als we een beetje weten wie nu wat gaat doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 22-01-2004 19:34]
quote:Dit is iets dat een redelijke impact heeft op de mogelijkheden die er zijn om het te hosten. PHP scripts wordt op veel servers toegestaan om te draaien, eigen executables echter meestal niet, tenzij je een eigen dedicated server gaat neerzetten. Persoonlijk ben ik van mening dat we eerst moeten afwachten hoe de performance zal zijn mbv PHP. Ontwikkelen gaat gewoon makkelijker en sneller hiermee dan in C/C++. Bovendien moet je bij een hoster dan ook de beschikking krijgen over een compiler en meestal ook database drivers (zoals een ODBC driver/library) om de communicatie met de database te doen. Dat brengt nogal een behoorlijk extra stap met zich mee als dit extern gehost gaat worden.
Op donderdag 22 januari 2004 15:47 schreef innovation het volgende:[..]
nee de server.. de socket server.
nu is het zo (zo als pharkus zij : php server en later mebee c++)
persoonlijk zit ik te denken aan mitteen die c++ server te maken.
quote:Ten eerste is zoiets groots als een spel maken in JavaScript erg lastig. En voor zover wij weten heeft JavaScript niet de mogelijkheid om met sockets te werken voor de communicatie die wij willen. De vraag was al eerder naar bovengekomen in deel 1 en we kwamen tot de conclusie dat een Flash module beter was, ook grafisch gezien, om het speelveld te maken en de cummunicatie te doen met de server.
Op donderdag 22 januari 2004 16:07 schreef Vampier het volgende:
waarom maak je het niet gewoon in javascript?
quote:hier heb je gelijk in..
Op donderdag 22 januari 2004 16:00 schreef Lucille het volgende:[..]
Dit is iets dat een redelijke impact heeft op de mogelijkheden die er zijn om het te hosten. PHP scripts wordt op veel servers toegestaan om te draaien, eigen executables echter meestal niet, tenzij je een eigen dedicated server gaat neerzetten. Persoonlijk ben ik van mening dat we eerst moeten afwachten hoe de performance zal zijn mbv PHP. Ontwikkelen gaat gewoon makkelijker en sneller hiermee dan in C/C++. Bovendien moet je bij een hoster dan ook de beschikking krijgen over een compiler en meestal ook database drivers (zoals een ODBC driver/library) om de communicatie met de database te doen. Dat brengt nogal een behoorlijk extra stap met zich mee als dit extern gehost gaat worden.
mensen .. als we nu ff alles op een rij tje zetten..
wat waneer moet gebeuren.
en door wie..
(miscchien data er bij)
quote:Inderdaad javascript sockets zal niet gaan zonder activeX component.
Op donderdag 22 januari 2004 16:14 schreef Lucille het volgende:[..]
Ten eerste is zoiets groots als een spel maken in JavaScript erg lastig. En voor zover wij weten heeft JavaScript niet de mogelijkheid om met sockets te werken voor de communicatie die wij willen. De vraag was al eerder naar bovengekomen in deel 1 en we kwamen tot de conclusie dat een Flash module beter was, ook grafisch gezien, om het speelveld te maken en de cummunicatie te doen met de server.
wat betreft een spel in javascript hier een probeerseltje http://www.vampier.net/blog/photos/eggerland/
Ik ben nu even memory aan het maken in javascript
quote:Maakt niet uit.
Op donderdag 22 januari 2004 16:15 schreef innovation het volgende:hier heb je gelijk in..
was al stapje te ver.. ik ging er al van uit dat het voor de fok server was. mijn wel gemeende excusses.
quote:Ik wil eerst even zeker zijn dat we iedereen aan boord hebben, ik wacht dus nog even op een mailtje van Quasar.
mensen .. als we nu ff alles op een rij tje zetten..
wat waneer moet gebeuren.
en door wie..
(miscchien data er bij)
quote:en flying fox.. heeft die nog wat laten horen?
Op donderdag 22 januari 2004 16:23 schreef Lucille het volgende:[..]
Maakt niet uit.
Je denkt in ieder geval mee.
[..]Ik wil eerst even zeker zijn dat we iedereen aan boord hebben, ik wacht dus nog even op een mailtje van Quasar.
quote:Nog niet, maar er loopt een topic over:
Op donderdag 22 januari 2004 16:25 schreef innovation het volgende:[..]
en flying fox.. heeft die nog wat laten horen?
Daar heb ik al wel gezien dat haahaha links heeft geplaatst naar plaatjes.
Verder denk ik dat we Fretti van de lijst kunnen schrappen (hij was één van de mensen die de boel op gang wilde zetten), want die heb ik al sinds begin december niet meer in ons topic gezien.
De vraag die ik nog heb is of nietzman tijd en zin heeft om mee te helpen.
quote:1. deel nemer lijst maken ( met functie beschrijving)
Op donderdag 22 januari 2004 16:32 schreef Lucille het volgende:[..]
Nog niet, maar er loopt een topic over:
FF plaatjes mailenDaar heb ik al wel gezien dat haahaha links heeft geplaatst naar plaatjes.
Verder denk ik dat we Fretti van de lijst kunnen schrappen (hij was één van de mensen die de boel op gang wilde zetten), want die heb ik al sinds begin december niet meer in ons topic gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door innovation op 22-01-2004 17:54]
quote:Platjes?
Op donderdag 22 januari 2004 16:36 schreef innovation het volgende:[..]
1. deel nemer lijst maken ( met functie beschrijving)
2. php kan platjes maken als de atvert en user name bekend zijn.
een beetje humor kan nooit kwaad tijdens het devven
quote:Fretti is gebanned... Maar de persoon achter Fretti heeft zeker nog wel interesse als ik het goed heb...
Op donderdag 22 januari 2004 16:32 schreef Lucille het volgende:[..]
Nog niet, maar er loopt een topic over:
FF plaatjes mailenDaar heb ik al wel gezien dat haahaha links heeft geplaatst naar plaatjes.
Wat ik wel kan doen is (in grote lijnen) alles ontwerpen wat ik in photoshop kan maken en aan iemand afleveren die het dan in de site verwerkt. Ik denk bijv. aan de userplaatjes, logo's, etc. Voordat ik wat kan doen wil ik graag concreet weten wat mijn taak zal worden.
quote:We zoeken juist iemand voor het grafische werk, dus alle hulp die je ons kan geven hierbij is welkom. Het werk zit dus in twee delen:
Op donderdag 22 januari 2004 16:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Naar aanleiding van je mailtje Lucille, reageer ik even hier. Als ik zo naar de taakverdeling kijk dan weet ik niet zeker of er iets voor mij tussen zit. Ik zie dat er een database ontworpen moet worden maar ik ben helemaal niet technisch en heb de kennis daar niet voor.Wat ik wel kan doen is (in grote lijnen) alles ontwerpen wat ik in photoshop kan maken en aan iemand afleveren die het dan in de site verwerkt. Ik denk bijv. aan de userplaatjes, logo's, etc. Voordat ik wat kan doen wil ik graag concreet weten wat mijn taak zal worden.
Kortom, het gaat hierbij dus om de visuele aspecten en alles wat daarbij komt kijken. Iemand die overweg kan met bijvoorbeeld Photoshop en de plaatjes kan afleveren aan de ontwikkelaar van het PHP en Flash gedeelte. Natuurlijk is het uitstekend als je zelf met die ideeen komt over hoe het er visueel moet gaan uit zien. Jij hebt tenslotte kennis van graphics/design dus vandaar dat we graag zien dat je die kennis wilt inzetten in het project.
quote:Aha. Het enige wat ik niet weet is op wat voor gebied Fretti actief is. Dus heb geen idee of hij een bijdrage kan leveren. Als hij geband is kan hij misschien wel de leuke ditjes en datjes van de Fok! users die op de kaarten komen gaan schrijven. Ik ken hem verder niet en weet dus ook niet of hij zoiets wel leuk zou vinden.
Op donderdag 22 januari 2004 16:40 schreef Troel het volgende:[..]
Fretti is gebanned... Maar de persoon achter Fretti heeft zeker nog wel interesse als ik het goed heb...
quote:Juist dat HTML kan ik niet. Ik zou dus niet weten wat afmetingen zijn van bepaalde stukken zoals een grafisch menu of button, want zo'n site is in meerdere stukken opgebouwd. Ik denk dat je het beste iemand daarvoor in kan schakelen die ervaring heeft met een website bouwen.
Op donderdag 22 januari 2004 17:03 schreef Lucille het volgende:[..]
We zoeken juist iemand voor het grafische werk, dus alle hulp die je ons kan geven hierbij is welkom. Het werk zit dus in twee delen:
- graphics voor de website (de startpagina moet er een beetje gelikt uit gaan zien, zodat mensen gemotiveerd zijn om het spel te spelen).
Dit is dus allemaal plaatjes werk, zoals Logo maken, misschien een grafisch menu of zo, buttons, dat soort werk wat je in een HTML pagina kan verwachten.- Artwork voor het Flash gedeelte. Buttons, de Fok! user plaatjes in het juiste formaat krijgen, de achterkantjes van de speelkaarten maken, geen idee of het omdraaien via een animatie gaat maar hier zou iemand mee kunnen brainstormen. Ook hier zullen zaken als een Logo en dergelijke in kunnen komen.
Kortom, het gaat hierbij dus om de visuele aspecten en alles wat daarbij komt kijken. Iemand die overweg kan met bijvoorbeeld Photoshop en de plaatjes kan afleveren aan de ontwikkelaar van het PHP en Flash gedeelte. Natuurlijk is het uitstekend als je zelf met die ideeen komt over hoe het er visueel moet gaan uit zien. Jij hebt tenslotte kennis van graphics/design dus vandaar dat we graag zien dat je die kennis wilt inzetten in het project.
Met die logo's en plaatjes/speelkaarten kan ik wel iets mee. Als ik weet welke userplaatjes meedoen en waar de logo's moeten komen te staan (bijv. op de achterkant van een speelkaart) dan kan ik daarmee aan de slag.
quote:persoonlijk denk ik dat het best moet lukken. als je goed in grafiks bent lukt dat ook wel.. als je namelijk iets kan bedenken kan ik het wel om zetten en zeggen wat ik dan weer nodig heb.
Op donderdag 22 januari 2004 17:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Juist dat HTML kan ik niet. Ik zou dus niet weten wat afmetingen zijn van bepaalde stukken zoals een grafisch menu of button, want zo'n site is in meerdere stukken opgebouwd. Ik denk dat je het beste iemand daarvoor in kan schakelen die ervaring heeft met een website bouwen.
Achteraf kan ik over het een en ander wel wat advies geven.Met die logo's en plaatjes/speelkaarten kan ik wel iets mee. Als ik weet welke userplaatjes meedoen en waar de logo's moeten komen te staan (bijv. op de achterkant van een speelkaart) dan kan ik daarmee aan de slag.
Lucille : Manager, db
Pharkus : flash, as, db, server, protocol
Innovation : php, html, js
Flyingfox : usericons (leverren)
Quasar_de_Duif : graphics
Fretti : user info
dat is zo als ik het nu zie..
sorry als ik iemand vergeten ben
graag comment op dit of bevestigging.
[Dit bericht is gewijzigd door innovation op 22-01-2004 18:52]
Wat houdt de taak van FF precies in met de usericons?
quote:Lijkt mij wel dat de ontwikkelaars ook hun icoon in het spel hebben zitten.
Op donderdag 22 januari 2004 18:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik neem aan dat mensen die hieraan meewerken ook hun icoon mogen verwachten in het memoryspel. Dat is voor mij het enige wat ik vraag voor het werk wat ik ga verrichten.Wat houdt de taak van FF precies in met de usericons?
FF staat daar als leverancier van de plaatjes.
quote:Dat idee heb ik ook. Voor het grafische deel van de website heb je namelijk geen HTML kennis nodig. Sterker nog, in principe is het mogelijk dat de grafische ontwerper met Photoshop iets maakt, gewoon als plaatje, voor de look en feel en dat de HTML/PHP devver dit gebruikt en ik stukken knipt en dit dan binnen HTML zet.
Op donderdag 22 januari 2004 18:33 schreef innovation het volgende:[..]
persoonlijk denk ik dat het best moet lukken. als je goed in grafiks bent lukt dat ook wel.. als je namelijk iets kan bedenken kan ik het wel om zetten en zeggen wat ik dan weer nodig heb.
quote:
Lucille : Manager, db
Pharkus : flash, as, db, server, protocol
Innovation : php, html, js
Flyingfox : usericons aanleveren
Quasar_de_Duif : graphics
Fretti : user info
Troel: testen en misschien PR
http://vampier.mine.nu:666/fokmemory/memory.html
Mijn versie (is in ontwikelling)
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 22-01-2004 19:26]
quote:ehm oja plaatje, maar eens creatief gaan zijn
Op donderdag 22 januari 2004 18:47 schreef Lucille het volgende:
Lijkt mij wel dat de ontwikkelaars ook hun icoon in het spel hebben zitten.
quote:En waar kan ik hem vragen of deze icoontjes nog bewerkt moeten worden en aan welke criteria ze moeten voldoen om gekozen te worden?
Op donderdag 22 januari 2004 18:47 schreef Lucille het volgende:[..]
Lijkt mij wel dat de ontwikkelaars ook hun icoon in het spel hebben zitten.
FF staat daar als leverancier van de plaatjes.
Geven jullie mij trouwens een opdracht om van start te gaan met wat aanwijzingen of moet ik zelf het initiatief nemen. Hoe dan ook, ik heb wat richlijnen nodig om tot een resultaat te komen. Het is voor mij moeilijk in te schatten in welk stadium we nu precies zitten. Wanneer gaat men bijv. echt van start met het bouwen aan de site?
quote:Geil!!!!!
Op donderdag 22 januari 2004 19:03 schreef Vampier het volgende:
http://vampier.mine.nu:666/fokmemory/memory.htmlMijn versie (is in ontwikelling)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |