abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16489599
quote:
Zembla gaat vanavond op zoek naar het geheim van de Aldi, de Duitse discounter die in Nederland sinds 1973 actief is met zijn succesvolle winkelformule en inmiddels 389 filialen telt.

Aldi: geen drie soorten pindakaas, maar één en die moet de klant nog zelf uit de doos halen. Toch staan er lange rijen voor de kassa van de ietwat saaie, maar goedkope supermarkt.

Het marktaandeel is de afgelopen tien jaar verdubbeld naar ruim 9,5 procent. In Zembla verklaren oud-topmannen het succes, laten trouwe klanten hun favoriete producten zien en vertelt een voormalig filiaalleider over de enorme druk waaronder het personeel moet werken.

Na zestien jaar keerde de filiaalhouder 'zijn' Aldi de rug toe en nu vertelt hij voor het eerst over de schaduwzijde, de efficiency en de controles die Aldi kenmerken. De stress waaronder de medewerkers opereren is groot. Caissières moeten een minimum aantal artikelen per uur verwerken en maandelijks wordt een overzicht op een prikbord gehangen waarop met rode of groene pen is aangegeven of je wel of niet je best hebt gedaan.

Vanavond op Ned. 3 om 21:10 (Zembla).
pi_16489614
Ga ik zeker zien want vorige week ging het niet door
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:50:37 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_16489642
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:49 schreef El_Rolando het volgende:
Ga ik zeker zien want vorige week ging het niet door
Ja, ik zat er vorige week ook helemaal klaar voor
pi_16489697
Aldi
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:54:05 #5
72820 3st
immer besser
pi_16489743
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Vanavond op Ned. 3 om 21:10 (Zembla).

werk je bij de aldi ofzo? Dit is je tweede aldi topic al vandaag!!
A dirty mind is a joy forever
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 15:54:11 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16489747
Pfft, HP/DeTijd had tijden geleden al een prima artikel over de ALDI.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_16489748
Civ II rulet inderdaad!
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:55:21 #8
72820 3st
immer besser
pi_16489786
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:54 schreef twister_rodriguez het volgende:
Civ II rulet inderdaad!
wtf waar slaat dat nou weer op.

ontopic: elsevier had laatst ook een artikel over de aldi
Aldi is hot

pi_16489842
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:54 schreef yvonne het volgende:
Ook gelezen, Aldi Nord en Aldi Süd enzo .
pi_16489861
quote:
Ja de elsevier/ telegraaf/ etc... ook al maar daar gaat het nu niet om....
pi_16489873
Zembla ruled

En nu even hulde voor de makers van Zembla

donderdag 22 januari 2004 @ 15:57:26 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16489875
Ik hoop dat ze de stream op internet zetten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_16489890
quote:
Bron/link/samenvatting?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:58:02 #14
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_16489896
quote:
heb je een linkje o.i.d.?? kan vanavond geen zembla zien
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 22 januari 2004 @ 15:58:24 #15
72820 3st
immer besser
pi_16489913
En of dat nou allemaal zo goed teken is weet ik niet. Dat ze goedkoop zijn is leuk maar het heeft wel een beetje een communistische uitstraling. Cheap, geen uitstraling, niet servicegericht en weinig keus. Doet me denken aan de periode dat de auto net in kwam. Meneer ford had toen ook zo'n legendarische spreuk: De kleur van de auto mag je zelf kiezen als het maar bruin is. (ofzoiets) Dat gaat bij de aldi nu ook zo. Niks geen keuze. het wordt je door de strot geduwd. Maar goed dat is wat de consument klaarblijkelijk wil.

Ik doe ook mijn boodschappen bij de aldi maar dan eens in de drie weken en ik koop er alleen de dingen die ik lekker vind

pi_16489920
aldi
blaat
pi_16489964
Aldi heeft weer een mooie pc sinds vandaag
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:00:26 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16489971
Dat wordt lachen. Ik hoop dat ze op een paar paupers gaan inzoomen
Mijn reisverslagen
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 16:00:26 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16489972
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bron/link/samenvatting?

2 Broers, ruzie, ALDI sud, ALDI Nord,
scherpe deals met leveranciers, weinig reclame, geen opsmuk in de winkels,
samenvattend
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_16489984
als ik de OP zo lees zou ik daar voor geen goud willen werken...
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 16:01:26 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16490007
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:00 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt lachen. Ik hoop dat ze op een paar paupers gaan inzoomen
Dat zullen ze ongetwijfeld doen, maar de "normale"en zelfs rijke burger winkelt er evenveel en vaak

donderdag 22 januari 2004 @ 16:01:54 #22
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16490016
als ie maar zwart is...
pi_16490045
Wat is je favoriete Aldi product ??

mijn de oven stokbroden met kruidenboter

donderdag 22 januari 2004 @ 16:03:24 #24
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16490054
ik ga lekker naar de AH. Ruime SCHONE winkel met veeeeel keus, vriendelijk en altijd behulpzaam personeel en veeeeeeel kassa's...
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:04:18 #25
72820 3st
immer besser
pi_16490079
Ik heb zelf ook bij een leverancier van de aldi gewerkt. Het ging hier namelijk om een agf groothandel. Dus die sinaasappels en druiven kwamen bij ons vandaan. De aldi stelde overigens wel kwaliteits eisen. Het was geen a merk maar ook beslist geen shit.

De handelswijze van de aldi is inderdaad hard. Ze praten met een aantal leveranciers die elkaar vervolgens kapot proberen te concurreren dmv de laagste prijs. Het beste bod krijgt dus logisch de deal voor een aantal maanden. Doe je het goed heb je kans op het leveren van meerdere producten. Doe je het kut dan gaan ze dreigen. En na een aantal maanden is de kans dat iemand anders weer goedkoper is dan jij. Niet echt relatie op lange termijn als je het mij vraagt. Maar goed dat is dus de macht van de afnemer zoals de Aldi.

pi_16490105
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat zullen ze ongetwijfeld doen, maar de "normale"en zelfs rijke burger winkelt er evenveel en vaak

logisch, de aldi heeft verreweg de lekkerste ijsthee

[Dit bericht is gewijzigd door -NeukFout- op 22-01-2004 16:05]

blaat
pi_16490109
Aldi Sucks! Kwaliteit \ support is bagger en het personeel werkt idd onder slechte omstandigheden.

De aldi is dan ook alleen voor de cheapo's onder ons...

donderdag 22 januari 2004 @ 16:05:34 #28
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_16490113
Tja, Aldi ik weet niet of iemand de Forbes lijst een beetje heeft begluurd maar de familie Albrecht staat elk jaar weer in de top 10 hoor... Om nog maar te zwijgen over die familie van de WallMart..

Misschien ga ik ook een supermarkt keten beginnen

* tommie_b denkt aan AHold

of misschien toch niet

Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:05:57 #29
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16490128
Complete dictatuur binnen dat bedrijf en tegen de slavenarbeid aanzittend. Dat mensen daar nog gaan werken snap ik niet. Dat mensen daar nog gaan kopen ook niet trouwens. De normale supermarkten hebben inmiddels vanwege de Aldi en Liddl ook dat soort rotzooi in de schappen onder Euroshopper, C1000 huismerk en dat soort merken.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16490142
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:05 schreef Furby het volgende:
[afbeelding]
blaat
pi_16490160
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:03 schreef MALLENS het volgende:
ik ga lekker naar de AH. Ruime SCHONE winkel met veeeeel keus, vriendelijk en altijd behulpzaam personeel en veeeeeeel kassa's...
Wel veel kassa's. Alleen jammer dat ze geen personeel meer hebben om erachter te zetten
pi_16490166
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:04 schreef 3st het volgende:

De handelswijze van de aldi is inderdaad hard. Ze praten met een aantal leveranciers die elkaar vervolgens kapot proberen te concurreren dmv de laagste prijs. Het beste bod krijgt dus logisch de deal voor een aantal maanden. Doe je het goed heb je kans op het leveren van meerdere producten. Doe je het kut dan gaan ze dreigen. En na een aantal maanden is de kans dat iemand anders weer goedkoper is dan jij. Niet echt relatie op lange termijn als je het mij vraagt. Maar goed dat is dus de macht van de afnemer zoals de Aldi.

inderdaad ja
pi_16490390
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:58 schreef 3st het volgende:Ik doe ook mijn boodschappen bij de aldi maar dan eens in de drie weken en ik koop er alleen de dingen die ik lekker vind
Ik ook. Vooral de diepvries hamburgers en 'lovers' chips.. yummie!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_16491070
hp/detijd had volgens mij een paar maanden geleden een heel goed artikel geschreven over het geheim van de aldi. Om te smullen. :p
pi_16499760
Dit zou je in de eerste instantie toch niet denken
pi_16500429
Interessante documentaire.

Het gaat er nog harder aan toe dan ik al verwachtte. Vooral dat stukje over de nieuwe contracten van de filiaalmanagers was een sterk verhaal. Toch zal ik erheen blijven gaan. Het is geen dwangarbeid, dus ik hoef geen medelijden te hebben met het personeel.

En bovendien zijn die stokbroden met kruidenboter gewoon superlekker.

And there was much rejoicing.
pi_16500524
fuck!!! gemist
Vorige week zat ik klaar op de bank, maarja toen werd het dus verplaatst. Weet iemand of het nog herhaald wordt?

edit: gevonden herhaling: zaterdag 24 januari 13.07 - 13.45 uur Nederland 3

[Dit bericht is gewijzigd door ransbal op 22-01-2004 22:05]

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_16500603
Erg interessant... Ik vind de werkomstandigheden echt niet kunnen, en ze zijn ook niet al te strikt qua kwaliteit van hun voeding blijkbaar... Voor mij hoeft het dan niet meer hoor.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:08:07 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16500731
Snap niet helemaal waar men moeilijk over doet.
Als IT er werk ik vaak veel meer dan 45 uur per week, maar okay daar heb ik geen problemen mee.
En dat mensen gecontroleerd worden?
Mmm
Meiden bij de aldi kunnen aan de slag met een lbo diploma, bij AH kom je daar niet mee.
Bij AH flikkeren ze massas personeel eruit om de beurskoers omhoog te krijgen.
Dus een Aldi medewerker moet hard werken, maar is wel zeker van een job. De gevreesde PLU codes zijn er niet meer (das oud zeer)
En voor de docu hebben ze welgeteld 1, jawel 1 medewerker gevonden die daar kwam praten.
Vind de docu stemmingmakerij en bijzonder slecht onderbouwt.
Ja mensen moeten hard werken,
So???
Bij AH zijn de personeels leden bang voor hun baan als ze er al niet uitgeflikkert zijn, al hun spaargeld in het bedrijfsaandelenfonds kwijt en moeten ze er onder lijden dat hun management totaal aan het blunderen was de laatste jaren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:08:57 #40
45206 Pietverdriet
pi_16500757
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:36 schreef boskov het volgende:
hp/detijd had volgens mij een paar maanden geleden een heel goed artikel geschreven over het geheim van de aldi. Om te smullen. :p
Dat was beter dan deze docu
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:10:38 #41
45206 Pietverdriet
pi_16500820
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:04 schreef 3st het volgende:
Ik heb zelf ook bij een leverancier van de aldi gewerkt. Het ging hier namelijk om een agf groothandel. Dus die sinaasappels en druiven kwamen bij ons vandaan. De aldi stelde overigens wel kwaliteits eisen. Het was geen a merk maar ook beslist geen shit.

Dat is echter waar voor iedere supermarkt, AFAIK
pi_16500984
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:

Bij AH zijn de personeels leden bang voor hun baan als ze er al niet uitgeflikkert zijn, al hun spaargeld in het bedrijfsaandelenfonds kwijt en moeten ze er onder lijden dat hun management totaal aan het blunderen was de laatste jaren.

Als je doelt op de boekhoudschandalen, die waren bij Ahold, niet Albert Heijn.
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:18:52 #43
45206 Pietverdriet
pi_16501069
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:15 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Als je doelt op de boekhoudschandalen, die waren bij Ahold, niet Albert Heijn.

En je punt is?
Mensen bij AH lijden daar wel degelijk onder. Bang hun baan te verliezen, Imago schade, geld kwijt in het aandelenfonds..
pi_16501390
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
Mensen bij AH lijden daar wel degelijk onder. Bang hun baan te verliezen, Imago schade, geld kwijt in het aandelenfonds..

Mijn punt was dat het management van Albert Heijn niet aan het blunderen was, zoals jij zei.

Er stond een tijdje terug een interview in de Volkskrant met iemand uit het bestuur van AH en die zei dat zij niet blij waren met het handelen van Ahold. Ahold dwong hen de prijzen hoog te houden, zodat Ahold geld had om te expanderen. Het management blunderde dus niet. Misschien een beetje mierenneuken, maar ik vond het een onterechte opmerking.

donderdag 22 januari 2004 @ 22:29:17 #45
45206 Pietverdriet
pi_16501452
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Mijn punt was dat het management van Albert Heijn niet aan het blunderen was, zoals jij zei.

Er stond een tijdje terug een interview in de Volkskrant met iemand uit het bestuur van AH en die zei dat zij niet blij waren met het handelen van Ahold. Ahold dwong hen de prijzen hoog te houden, zodat Ahold geld had om te expanderen. Het management blunderde dus niet. Misschien een beetje mierenneuken, maar ik vond het een onterechte opmerking.

Okay Okay minor detail, het ÜberManagement was aan het blunderen.
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:07:10 #46
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_16502778
Aldi is geen tutjes-supermarkt.. bij de aldi is de basis gewoon hetzelfde geweest.

Je kijkt, pakt, loopt naar de kassa en je rot weer op. Geen pracht en praal met hevige nieuwe prijzen van wel 3 eurocent lager of andere rotzooi. Gewoon de primaire behoefte en dat is gewoon fijn

Kep het programma niet gezien btw, voetballuh :p

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_16503355
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef PostaL het volgende:
Zembla ruled

En nu even hulde voor de makers van Zembla

quote:
Snap niet helemaal waar men moeilijk over doet.
Als IT er werk ik vaak veel meer dan 45 uur per week, maar okay daar heb ik geen problemen mee.
En dat mensen gecontroleerd worden?
Mmm
Meiden bij de aldi kunnen aan de slag met een lbo diploma, bij AH kom je daar niet mee.
Bij AH flikkeren ze massas personeel eruit om de beurskoers omhoog te krijgen.
Dus een Aldi medewerker moet hard werken, maar is wel zeker van een job. De gevreesde PLU codes zijn er niet meer (das oud zeer)
En voor de docu hebben ze welgeteld 1, jawel 1 medewerker gevonden die daar kwam praten.
Vind de docu stemmingmakerij en bijzonder slecht onderbouwt.
Ja mensen moeten hard werken,
So???
Ik vond het juist een goede documentaire. Ja, ze hebben dan welgeteld één medewerker bereid gevonden om te praten, maar dat komt door die belachelijke geheimhouding clausules in de contracten. Ik vind, dat als er al zoiets in een contract staat, je je toch af moet vragen wat voor organisatie het is.

En het feit dat het aldi personeel hard moet werken, dat is nog tot daar aan toe. Wat mij irriteert is dat Aldi totaal geen respect heeft voor haar personeel. Klaag je over de arbeidsomstandigheden? Wegwezen kun je. Sta je een journalist ff te woord, vertrekken kun je.
En dan nog dat minimaal twee keer per week controleren van de tassen van het personeel.

En kijk, ik weet ook wel dat het het gros van de Nederlanders geen ene moer interesseert hoe het personeel moet werken, dus dat daarom de Aldi zo groot is geworden, toch blijft het dubieus.
Ook het feit dat Aldi niet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen doet, dat er niet met Aldi te overleggen valt (ze komen gelijk met advocaten enzo), maakt Aldi voor mij een 'geheimzinnige, arrogante organisatie' waar ik dus maar weinig waardering voor kan hebben.

donderdag 22 januari 2004 @ 23:37:45 #48
45206 Pietverdriet
pi_16503822
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:24 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

[..]

Ik vond het juist een goede documentaire. Ja, ze hebben dan welgeteld één medewerker bereid gevonden om te praten, maar dat komt door die belachelijke geheimhouding clausules in de contracten. Ik vind, dat als er al zoiets in een contract staat, je je toch af moet vragen wat voor organisatie het is.

En het feit dat het aldi personeel hard moet werken, dat is nog tot daar aan toe. Wat mij irriteert is dat Aldi totaal geen respect heeft voor haar personeel. Klaag je over de arbeidsomstandigheden? Wegwezen kun je. Sta je een journalist ff te woord, vertrekken kun je.
En dan nog dat minimaal twee keer per week controleren van de tassen van het personeel.

En kijk, ik weet ook wel dat het het gros van de Nederlanders geen ene moer interesseert hoe het personeel moet werken, dus dat daarom de Aldi zo groot is geworden, toch blijft het dubieus.
Ook het feit dat Aldi niet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen doet, dat er niet met Aldi te overleggen valt (ze komen gelijk met advocaten enzo), maakt Aldi voor mij een 'geheimzinnige, arrogante organisatie' waar ik dus maar weinig waardering voor kan hebben.

Voor alle duidelijkheid, Jij werkt toch bij AH en loopt in ieder topic over de aldi te rellen, toch?
pi_16503894
Interessante docu,

toch een hele aparte bedrijfscultuur daar.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:42:00 #50
45206 Pietverdriet
pi_16503961
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, Jij werkt toch bij AH en loopt in ieder topic over de aldi te rellen, toch?

En in topics over de spar, en alle andere supermarkten, dat daar ook niets deugt en dat hun reclames zuigen enzo?
pi_16503972
Ik was vandaag in een Aldi en zag daar mijn vroegere bedrijfsleider (bij een C1000 ) achter de kassa zitten, niet echt een promotie volgens mij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 23:43:06 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16503997
quote:

[..]

Dat was beter dan deze docu

Klopt.prima artikel.

pi_16504142
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op. Ik rel helemaal niet, ik geef een onderbouwde mening op basis van wat ik net op t.v. gezien heb.
Ik zie jou ook in elk Aldi topic, dus waar hebben we het over.

En nee de AH is helemaal niet de beste supermarkt ofzo, ik kan ook genoeg andere supermarkten waarderen (neem Dekamarkt), maar de hele Aldi cultuur (Duitse hardheid, 'middeleeuwse' toestanden) bevalt me gewoon niet. Kan er niks aan doen.

En als je het niet met mee eens bent, dan is dat jammer, maar dit is nu eenmaal wat ik er van vind.

quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:42 schreef Pietverdriet het volgende:
En in topics over de spar, en alle andere supermarkten, dat daar ook niets deugt en dat hun reclames zuigen enzo?
Die Spar reclame deugt ook gewoon echt van geen kant, geef toe
pi_16504168
quote:
Ik WERK bij de AH, en ik weet veel van de interne bedrijfsstructuur cq cultuur, en ga dus aub hier geen onzin lopen verkopen... Niemand is bang voor hun baan bij de AH aangezien er weinig tot geen mensen uit vliegen (in tegenstellig tot bv KPN).. zeker als je in de winkel werkt (wat toch al gauw 70% van het AH personeel doet) loop je eigenlijk geen risico om ontslagen te worden mits je gewoon je werk naar behoren doet (net zoals bij elk ander bedrijf)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:50:40 #55
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16504215
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:48 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op. Ik rel helemaal niet, ik geef een onderbouwde mening op basis van wat ik net op t.v. gezien heb.
Ik zie jou ook in elk Aldi topic, dus waar hebben we het over.

En nee de AH is helemaal niet de beste supermarkt ofzo, ik kan ook genoeg andere supermarkten waarderen (neem Dekamarkt), maar de hele Aldi cultuur (Duitse hardheid, 'middeleeuwse' toestanden) bevalt me gewoon niet. Kan er niks aan doen.

En als je het niet met mee eens bent, dan is dat jammer, maar dit is nu eenmaal wat ik er van vind.

Ik werk er en ik vind het best meevallen hoor . Ik ga dan ook straks de docu bekijken om te zien onder wat voor zware omstandigheden ik allemaal werk (heb hem opgenomen). Ik werk er wel parttime, maar goed.

yvonne: van wanneer was dat artikel? Dat lijkt me best interessant om die te lezen .

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:50:53 #56
45206 Pietverdriet
pi_16504221
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:49 schreef febster het volgende:

[..]

Ik WERK bij de AH, en ik weet veel van de interne bedrijfsstructuur cq cultuur, en ga dus aub hier geen onzin lopen verkopen... Niemand is bang voor hun baan bij de AH aangezien er weinig tot geen mensen uit vliegen (in tegenstellig tot bv KPN).. zeker als je in de winkel werkt (wat toch al gauw 70% van het AH personeel doet) loop je eigenlijk geen risico om ontslagen te worden mits je gewoon je werk naar behoren doet (net zoals bij elk ander bedrijf)

We shall see...
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 23:52:30 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16504269
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:50 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Ik werk er en ik vind het best meevallen hoor . Ik ga dan ook straks de docu bekijken om te zien onder wat voor zware omstandigheden ik allemaal werk (heb hem opgenomen). Ik werk er wel parttime, maar goed.

yvonne: van wanneer was dat artikel? Dat lijkt me best interessant om die te lezen .

Jeetje, alweer een poosje terug

Ik zal eens kijken of ik het nog heb.

donderdag 22 januari 2004 @ 23:52:36 #58
45206 Pietverdriet
pi_16504275
quote:

[..]

15 augustus 2003
heb hem hier liggen, mail je adres maar ff dan stuur ik hem wel op, hij is om een of andere reden nog niet in oud papier beland, hij lag op mijn bureau

[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 22-01-2004 23:54]

donderdag 22 januari 2004 @ 23:52:49 #59
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16504285
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:49 schreef febster het volgende:

[..]

.

Als je zelf bij de winkel werkt waar je commentaar op hebt, dan weet je precies waar je over praat, want je hebt het meegemaakt. Maar goed, ik ga zo eerst de docu kijken over de Aldi .

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_16504309
quote:

[..]

Ik werk er en ik vind het best meevallen hoor .

Oh vertel! Hangen er bij jullie in de kantine ook van die borden waarop je scansnelheid wordt bijgehouden e.d?

Of moet je dat geheim houden

donderdag 22 januari 2004 @ 23:53:54 #61
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16504316
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

15 augustus 2003

Ah, laat maar yvonne . Kan je die nog lezen bij de bibliotheek of hebben ze maar tot een aantal weken terug ?

Wil je hem anders inscannen als je die nog hebt?

donderdag 22 januari 2004 @ 23:55:21 #62
45206 Pietverdriet
pi_16504358
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:53 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Ah, laat maar yvonne . Kan je die nog lezen bij de bibliotheek of hebben ze maar tot een aantal weken terug ?

Wil je hem anders inscannen als je die nog hebt?

mail je adres maar ff dan stuur ik hem wel op, hij is om een of andere reden nog niet in oud papier beland, hij lag op mijn bureau
Postadres, dan, krijg je hem gewoon met strafport
:-P
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:55:36 #63
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16504361
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:53 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Oh vertel! Hangen er bij jullie in de kantine ook van die borden waarop je scansnelheid wordt bijgehouden e.d?

Of moet je dat geheim houden

Ik geloof het wel, dus ik zal niet teveel zeggen. Liever voorkomen dan genezen .

Maar ik ben het niet 100% eens met het bericht in de openingspost .

donderdag 22 januari 2004 @ 23:57:33 #64
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_16504422
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:42 schreef du_ke het volgende:
Ik was vandaag in een Aldi en zag daar mijn vroegere bedrijfsleider (bij een C1000 ) achter de kassa zitten, niet echt een promotie volgens mij .
Geloof me, hij verdient nu bij de aldi beter dan waarvan hij bij de c1000 nog niet had durven dromen.
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:58:47 #65
45206 Pietverdriet
pi_16504454
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:57 schreef eXistence het volgende:

[..]

Geloof me, hij verdient nu bij de aldi beter dan waarvan hij bij de c1000 nog niet had durven dromen.

Dat is ook het verhaal wat ik uit duitsland ken, hard werken, goed verdienen
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:59:35 #66
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16504471
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:57 schreef eXistence het volgende:

[..]

Dat klopt .

Goedenavond trouwens . Wil je even online komen?

vrijdag 23 januari 2004 @ 00:01:38 #67
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_16504522
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:59 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Dat klopt .

goedenavond trouwens

Jij ook, zie ik jou vrijdagavond?

pi_16506010
"Befehl ist Befehl" zullen ze bij de top van Aldi denken. De onmenselijkheid straalt er gewoon vanaf. Handelingen worden tot op de seconde bijgehouden. Als je bij Aldi hebt gewerkt kun je volgens mij zo het leger in.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 08:39:09 #69
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_16508529
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 01:04 schreef epias het volgende:
"Befehl ist Befehl" zullen ze bij de top van Aldi denken. De onmenselijkheid straalt er gewoon vanaf. Handelingen worden tot op de seconde bijgehouden. Als je bij Aldi hebt gewerkt kun je volgens mij zo het leger in.
Loop maar een dagje mee, dan zal ik jou het tegendeel bewijzen.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 08:50:38 #70
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16508693
Bij de Aldi koop je goedkoop bier als je een grote bbq houdt.

Verder hebben ze lekker goedkope zooi zoals inderdaad die ijsthee e.d. en soms computers. Maar voor al m'n boodschappen volstaat de Aldi écht niet. Kortom, een handige winkel voor erbij. Stiekem wel onmisbaar voor de goedkope, handige/lekkere dingen.

Wat betreft de bedrijfscultuur, goed bezig zou ik zeggen, het is toch zeker geen filantropische instelling..? En fuck kloteconsumenten die het niet erg vinden om goedkope boodschappen uit kartonnen dozen te moeten trekken in een sfeerloze winkel maar wel 'ohh en ahhh' zeggen als het personeel onder minder prettige omstandigheden werkt dan bij bijv. een willekeurig duurder supermarktconcern (alsof ze worden gedwongen bij Aldi te werken uberhaubt) .. dan is de Aldi zeker schandalig in ene?
Hypocriet noemen ze dat.

vrijdag 23 januari 2004 @ 09:04:13 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16508846
Uitzending gezien !

Ze lieten ook een paar paupers zien
Sommigen hadden alles van de Aldi, tot en met hun sokken en het douchegordijn

Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:09:11 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16508912
Maar nu zonder gekheid: het was een goede uitzending !

Als je de uitzending hebt gemist, HIER kun je hem nog bekijken.
Ik kan het iedereen die Nederlandse normen en waarden onderschrijft van harte aanraden om te kijken.

Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:12:15 #73
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_16508955
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 09:04 schreef SeLang het volgende:
Uitzending gezien !

Sommigen hadden alles van de Aldi, tot en met hun sokken en het douchegordijn

Mensen die kopen bij de Aldi paupers noemen is so 1997

Maar ok ja sommige dingen zijn gewoon goed en lekker en goedkoper dus waarom niet. Ik ben dan zelf een student die boven een supermarkt woon en ja waarom moeilijk doen als het voor ietsjes meer geld makkelij kan. Maar in vakanties vaak ff langs een aldi. Heel de koelkast vol flikkeren met van die slaatjes en vruchtendrank (heerlijk 's middags als je wakker wordt en een partij dorst hebt).

De kip of het ei, doe mij maar allebij!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:17:26 #74
45206 Pietverdriet
pi_16509020
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 09:12 schreef Ko-Ko het volgende:

[..]

Mensen die kopen bij de Aldi paupers noemen is so 1997

heb je met die emigranten he, die denken dat de wereld in hun thuisland niet is verandert sinds ze weg zijn gegaan..
  vrijdag 23 januari 2004 @ 10:32:03 #75
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16510579
Ik kom maar 1 keer in de maand bij de Aldi en koop dan 3 dingen ofzo. Soms hebben ze best goeie dingen, allen groente en fruit zou ik daar nooit kopen. Zeker niet na die uitzending van gisteren. Je zult trouwens als caissiere maar al die nummertjes van de produkten uit je kop moeten leren. Deed me een beetje denken aan Wedden Dat, lijkt me een leuke weddenschap Ik was een paar jaar geleden wel helemaal verbaasd dat ze ineens een pinautomaat bij de kassa hadden.
pi_16512118
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 09:04 schreef SeLang het volgende:
haha, ja echt heh!
En dan zegt zo doos nog 'In het begin schaamde ik me ervoor om naar de Aldi te gaan, dat is alleen voor het plebs'. Hallo?! Wat was ze zelf in hemelsnaam wel niet?!

Verder een goede docu. Liet zien dat Aldi voor alles staat waaraan ik een hekel heb: uitbuiterij, geen eigen inbreng, rechtlijnig, koppig, totaal geen sociaal bewustzijn, en waardeloze producten (groentes).

Bah, kutwinkel. Ik blijf gewoon naar de AH gaan

pi_16512478
quote:
Aldi ontslaat medewerker na kritiek

Uitgegeven: 23 januari 2004 10:53
Laatst gewijzigd: 23 januari 2004 11:12

AMSTERDAM - De Aldi heeft een medewerker ontslagen nadat hij openlijk kritiek uitte op zijn werkgever. Chauffeur Willem v.d. Broek gaat zijn ontslag, met de FNV, aanvechten.

De werknemer zei op Radio 1 dat de arbeidsverhoudingen bij het Duits supermarktconcern nog erbarmelijker zijn dan donderdag in het programma Zembla werden geschetst. In de Zembla-aflevering 'Het geheim van de Aldi' verklaart onder meer een voormalig filiaalleider over de enorme druk waaronder het personeel moet werken.

Het van oorsprong Duitse bedrijf is sinds 1973 in Nederland actief en heeft inmiddels 389 filialen. De afgelopen tien jaar is het marktaandeel verdubbeld naar ruim 9 procent.

[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 23-01-2004 11:57]

pi_16512893
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:45 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Nog een bewijs dat het een bedrijf is....

Ik las het net op teletekst

Dit soort praktijken moet er toch op duiden dat ze iets te verbergen hebben lijkt mij. Zodra je maar één kritiekpuntje hebt, kun je vertrekken. Dat is toch raar. Geen enkel bedrijf is perfect, en bij een normaal bedrijf kun je dingen als arbeidsomstandigheden bespreekbaar maken. Maar Aldi steekt liever z'n kop in het zand en ontslaat gewoon medewerkers met kritiek. Ja, tis ook een oplossing, maar wel de meest harde en respectloze .

pi_16516565
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:03 schreef PostaL het volgende:
Wat is je favoriete Aldi product ??

mijn de oven stokbroden met kruidenboter

GP
:P
pi_16516594
helaas gemist
Bier hoort rijkelijk te vloeien!
pi_16517481
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:14 schreef Silverado het volgende:
helaas gemist
Kijk morgen de herhaling, of kijk ff hier
pi_16519224
Ik ging een keer bij Aldi wat spulletjes halen voor mijn moeder en ik had geen winkelwagentje gepakt omdat ik toch zo weinig nodig had dat ik het wel vast kon houden. Veel makkelijker toch?

Alhoewel... toen ik bij de kassa aankwam bleek dat de routine van de kassakutjes niet uitkwam door mij. Normaliter maakt de klant het karretje leeg schuift het door en vult in het karretje dat er staat de boodschappen, of zoiets dergelijks. Het leek wel of ik Rob Oudkerk was die zojuist zijn diepste geheimen aan Heleen van Royen had verteld, zo werd ik aangekeken. Je kon een soort mengeling van woede, verwarring en angst in hun ogen zien...

Toch wel lollig...

pi_16520875
Tsja, ik kwam er ook heel soms, en het viel me altijd op hoe chagrijnig die lui daar waren. Gezien de recente berichten heel begrijpelijk.

En nou hopen dat deze winkel failliet gaat

pi_16522139
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:23 schreef DonStefano het volgende:

En nou hopen dat deze winkel failliet gaat

Helaas, ik denk dat dat de eerst komende jaren niet zal gaan gebeuren
  vrijdag 23 januari 2004 @ 17:01:10 #85
45206 Pietverdriet
pi_16522220
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:59 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Helaas, ik denk dat dat de eerst komende jaren niet zal gaan gebeuren

Sja, er zijn ook supermarkt concerns die door de banken overeind worden gehouden...
pi_16522782
Ik vind het raar dat hier, door sommigen, alleen wordt verteld wat de Aldi verkoopt en dat de Aldi goedkoop is, dat weet iedereen. Ga nou eens in op de uitzending.

Ik vond het wederom een goede uitzending van Zembla. Ik hou altijd wel van documantaire-programma's zoals Zembla & Tegenlicht.

Ik was enigzins verbaast toen ik de uitzending zag, ik wist niet dat in de Aldi zo'n rare cultuur heerst. Ze lieten de medewerkers ook praten over positieve punten v/d Aldi. De uitzending was naar mijn mening daarom ook niet éénzijdig zoals sommigen beweren. Ben benieuwd of dit nog verder gevolgen heeft voor Aldi.

Overigens wordt door sommigen hier beweert dat het allemaal wel mee valt, maar waarom mogen medewerkers niet met de pers praten? en waarom mag de pers niet binnen filmen in de Aldi, toch achterlijk?

vrijdag 23 januari 2004 @ 17:25:48 #87
45206 Pietverdriet
pi_16523058
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:16 schreef Toad het volgende:

Overigens wordt door sommigen hier beweert dat het allemaal wel mee valt, maar waarom mogen medewerkers niet met de pers praten? en waarom mag de pers niet binnen filmen in de Aldi, toch achterlijk?

Zijn een paar aldi medewerkers die uit eigen ervaring spreken zover ik weet. Het schijnt ook nogal te verschillen per regio/filiaal.
pi_16525277
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37542
quote:
De Duitse discounter Aldi heeft gisteren een chauffeur op staande voet ontslagen na uitspraken in het Radio 1-journaal. De chauffeur, Willem van de Broek, blikte vooruit en reageerde op de Zembla-reportage over de Aldi. Dit kon volgens de Duitse prijsvechter niet door de beugel en Van de Broek werd op staande voet ontslagen.

Volgens vakbondsbestuurder Maria Siegmond waren de omstandigheden geschetst in de reportage nog vrij rooskleurig. Naar eigen zeggen wordt er meerdere keren per week bij haar geklaagd over de zware arbeidsomstandigheden. Van de Broek was al voorzitter van een belangenvereniging die pleitte voor het verlichten van de arbeid.

Siegmond zegt ook dat met de Aldi niet valt te praten, omdat ze een erg gesloten cultuur onderhouden. De hoge lonen zouden de enige reden zijn dat mensen bij de discounter blijven werken. Van de Broek en de vakbonden zullen het geschil echter niet naast zich neerleggen en naar de rechter stappen. De Aldi vestigde zich dertig jaar geleden in Nederland en heeft inmiddels een marktaandeel van bijna tien procent.

Dit is toch echt niet meer normaal? Je mag niks negatiefs zeggen over de onderneming of je wordt ontslagen?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:56:52 #90
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16528768
Ben net nog bij de Aldi geweest, ik keek toch ineens met hele andere ogen naar de winkel en het personeel Het was er overigens erg rustig voor Aldi-begrippen, dat was wel verdacht na die uitzending van gisteren.
pi_16534702
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn een paar aldi medewerkers die uit eigen ervaring spreken zover ik weet. Het schijnt ook nogal te verschillen per regio/filiaal.

Ik neem aan dat het contract voor iedereen in Nederland geld. Het is toch ook overigens onbegrijpelijk hoe streng er op de medewerkers wordt gelet ( qua snelheid e.d. ) Degene die vinden dat het allemaal maar meevalt laat in mijn ogen maar met zich doen...
  zaterdag 24 januari 2004 @ 10:03:32 #92
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_16539050
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het contract voor iedereen in Nederland geld. Het is toch ook overigens onbegrijpelijk hoe streng er op de medewerkers wordt gelet ( qua snelheid e.d. ) Degene die vinden dat het allemaal maar meevalt laat in mijn ogen maar met zich doen...

Een paar stukjes uit de aflevering van zembla waren erg gedateerd.
Zo ook over die formulieren waarop moest worden geschreven hoeveel tijd in seconden nauwkeurig er werd gedaan over een bepaalde handeling. (vb. Wc schoonmaken - 1,27 min.)
Het publicatiebord met daarop de snelheden van medewerkers met daarop met groen of rood aangeven of je goed zat is ook uit de prehistorie.
Beide dingen zijn zeker al 5 jaar uit de aldi filialen verdwenen.

Verder moet ik zeggen dat de verdiensen bij aldi ronduit uitstekend zijn.
(met 18 jaar 8 euro per uur als bijbaantje noem ik niet slecht).
Je werkt er misschien ietswat harder voor maar dat neem je op de koop toe, bovendien went het.

Het valt dus allemaal wel mee.
Ik laat maar met me doen in jou ogen?
Tja, dat zijn jou ogen. Ik vind dat je dat pas kan zeggen als je er zelf hebt gewerkt en niet je eigen blind staren op een documentaire waarvan de helft gedateerd of onjuist is.

pi_16540053
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:03 schreef eXistence het volgende:

[..]

Een paar stukjes uit de aflevering van zembla waren erg gedateerd.
Zo ook over die formulieren waarop moest worden geschreven hoeveel tijd in seconden nauwkeurig er werd gedaan over een bepaalde handeling. (vb. Wc schoonmaken - 1,27 min.)
Het publicatiebord met daarop de snelheden van medewerkers met daarop met groen of rood aangeven of je goed zat is ook uit de prehistorie.
Beide dingen zijn zeker al 5 jaar uit de aldi filialen verdwenen.

Verder moet ik zeggen dat de verdiensen bij aldi ronduit uitstekend zijn.
(met 18 jaar 8 euro per uur als bijbaantje noem ik niet slecht).
Je werkt er misschien ietswat harder voor maar dat neem je op de koop toe, bovendien went het.

Het valt dus allemaal wel mee.
Ik laat maar met me doen in jou ogen?
Tja, dat zijn jou ogen. Ik vind dat je dat pas kan zeggen als je er zelf hebt gewerkt en niet je eigen blind staren op een documentaire waarvan de helft gedateerd of onjuist is.

Wanneer je de waarheid spreekt, want er zullen vast ook enkelen zijn die gewoon de Aldi willen verdedigen ( door te zeggen dat ze medewerker zijn ) vind ik nog steeds dat je met je laat doen. Zie je collega die ontslagen is.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:29:05 #94
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_16541292
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:30 schreef Toad het volgende:

[..]

Wanneer je de waarheid spreekt, want er zullen vast ook enkelen zijn die gewoon de Aldi willen verdedigen ( door te zeggen dat ze medewerker zijn ) vind ik nog steeds dat je met je laat doen. Zie je collega die ontslagen is.

Zoals al eerder is gezegd, het verschilt erg per regio/filiaal.

En geloof me, ik spreek de waarheid.

pi_16542973
* calvobbes heeft net de herhaling gezien

Kolere wat een fout bedrijf....

Echte Nazi trekjes hebben ze daar met al die controlemiddelen, intimidatie om een contract te tekenen etc pfff....

Ja dan vind ik het ook niet gek dat je geen camera's toelaat en niet toestaat dat mensen geinterviewd worden. Als ik Aldi klant was zou ik accuut stoppen met boodschappen doen daar, die paar euro wil ik niet over de ruggen van het personeel besparen

pi_16545433
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:48 schreef calvobbes het volgende:
Als ik Aldi klant was zou ik accuut stoppen met boodschappen doen daar, die paar euro wil ik niet over de ruggen van het personeel besparen...
Exactly my thoughts. Al zouden ze er producten van AH-kwaliteit verkopen, ik zou er alsnog niet komen vanwege de verschrikkelijke uitbuiterij tov de werknemers...
pi_16545718
Wel geschrokken van al die controle daar! Ben blij dat ik altijd naar de Lidl ga!
pi_16550258
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sja, er zijn ook supermarkt concerns die door de banken overeind worden gehouden...

Ja, Laurus
pi_16558820
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:42 schreef xman het volgende:

Ben blij dat ik altijd naar de Lidl ga!

Dat is toch ook een duitse keten?
pi_16558900
Aldi roels!
onmisbaar voor de Golden Power!

[Dit bericht is gewijzigd door Sjimon op 25-01-2004 00:49]

pi_16572001
Ik zelf werk als par timer bij AH en ik moet zeggen dat daar alles priema voor elkaar is. Goede werkomstandigheden, meer loon als bij C1000 en 10% medewerkers korting enz. Ik zou ook nooit bij de ALDI willen werken aangezien ik de berijfscultuur een beetje fout vind. Bij ons in het dorp zit ook een Lidl en een kennis werkt daar full time, de arbeidsomstandigheden zijn echt bagger ze krijgen nog niet eens een kerstpakket en moeten op kerst avond de kerststollen die over zijn aan klanten gratis mee geven i.p.v. dat ze er zelf een mogen houden

Geen uitbuiting en eerlijke arbeidsvoorwaarden, HET GROTE VOORDEEL VAN ALBERT HEIJN!

zondag 25 januari 2004 @ 17:58:54 #102
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16572545
Aan jouw avatar te zien, bevalt het uiterlijk van de aldiwinkels jou wel .

Een communist die werkt , vaak zul je ze niet zien.

[ontopic]

Ik vind het gewoon lekker vreten wat ze daar hebben, dus koop ik er en dan neem ik de iets langere wachttijd bij de kassa voor lief.

Verder vind ik dat als de werknemers zich niet goed behandeld voelen ze ook zelf ontslag kunnen nemen, ze werken er omdat ze er zelf voor hebben gekozen.

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 25 januari 2004 @ 18:23:57 #103
45206 Pietverdriet
pi_16573158
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:58 schreef Kopstoot het volgende:

Verder vind ik dat als de werknemers zich niet goed behandeld voelen ze ook zelf ontslag kunnen nemen, ze werken er omdat ze er zelf voor hebben gekozen.

vooral als ze dan klagen dat ze er al 5 jaar met tegenzin werken...
  zondag 25 januari 2004 @ 18:26:22 #104
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_16573207
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vooral als ze dan klagen dat ze er al 5 jaar met tegenzin werken...

Hadden ze maar meer moeten leren! Iedereen heeft wel eens een dag dat ie geen zin heeft te gaan werken.
Proud Powerpauper
pi_16573247
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:58 schreef Kopstoot het volgende:

De man die voornamelijk aan het woord was heeft ook zelf ontslag genomen omdat die het zat was
  zondag 25 januari 2004 @ 18:31:42 #106
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_16573338
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De man die voornamelijk aan het woord was heeft ook zelf ontslag genomen omdat die het zat was

Ik dacht dat ze die eruit gekicked hadden...
In beide gevallen geen WW voor die jongeman
Proud Powerpauper
pi_17098582
Nu op Ned.1 een reportage hierover...
pi_17099054
Wat een angstaanjagend bedrijf zeg
Ik doe mijn boodschappen vanaf nu bij Deen...
  woensdag 11 februari 2004 @ 20:50:25 #109
57719 Zapje
Who are you
pi_17099087
vreemde praktijken daar bij die Aldi.........
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:37:00 #110
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_17100754
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:50 schreef Zapje het volgende:
vreemde praktijken daar bij die Aldi.........
er zijn zat mensen die werkeloos zijn die er wel willen werken... dus....
Proud Powerpauper
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:59:31 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17107044
Je kunt de uitzending van Zembla nog steeds bekijken
Videostream: http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcome2.html?20040122/zembla
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 juli 2004 @ 20:31:15 #112
16715 Mylene
*schatje*
pi_20649652
Straks om 21:15 op Ned. 3 een herhaling .
  donderdag 15 juli 2004 @ 21:09:25 #113
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20650470
ah. effe kijken dan.
pi_20655805
Wat een nazi praktijken daar, echt niet normaal meer. En dan die kast vol dossiers! OMG!!!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 02:16:16 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20657427
"Dit filmpje werd u aangeboden door Albert Heijn"

Mijn reisverslagen
pi_20661391
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 02:16 schreef SeLang het volgende:
"Dit filmpje werd u aangeboden door Albert Heijn"

gelukkig werk ik bij de AH en niet bij de Aldi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')