Is een verlopen paspoort nog steeds een identificatiemiddel in het buitenland?
Het gaat in dit geval om Frankrijk, een shengenland.
quote:Nope
Op donderdag 22 januari 2004 14:35 schreef cerror het volgende:
Ik mij er dus niet mee indentificeren?
quote:Je kunt hem gebruiken om een nieuwe te halen.
Op donderdag 22 januari 2004 14:38 schreef Poepoog het volgende:
Je kan er hélémaal niks meer mee
(met bijbetaling uiteraard)
quote:toch wel
Op donderdag 22 januari 2004 14:40 schreef Escimo het volgende:[..]
Je kunt hem gebruiken om een nieuwe te halen.
(met bijbetaling uiteraard)
quote:Heb jij of iemand anders hier wat informatie over of een link naar info?
Op donderdag 22 januari 2004 14:39 schreef kipje_2000 het volgende:
Ik zou eens op de pagina van de franse douane kijken. Ik weet dat je bijvoorbeeld Zwitserland nog inkomt met een paspoort dat 1 jaar verlopen is, tenminste als hij van een EU land is.
Maar bij de douane site kunnen ze je dan vast verder helpen ....
quote:Waarom neem je gewoon geen nieuwe pp? Of eventueel een EU-ID?
Op donderdag 22 januari 2004 15:50 schreef cerror het volgende:[..]
Heb jij of iemand anders hier wat informatie over of een link naar info?
Ik zag bij easyjet wat vage dingen over shengen en dat een paspoort 2 jaar verlopen is nog doormag ofzo.....
quote:Wel nederland is schengen toch?
Door het Schengen-akkoord van 1995 ontstond er een grensvrij gebied en daarom zijn voor reizen binnen het Schengen-gebied alle vormen van controle bij immigratie afgeschaft. Vluchten tussen Schengen-landen gelden als internationale vluchten en passagiers moeten dan ook een geldig paspoort of identiteitskaart voorleggen om tussen Schengen-landen te kunnen reizen.Staatsburgers van Schengen mogen met een verlopen paspoort of nationale identiteitskaart tot maximaal vijf jaar vanaf de afloopdatum reizen.
Passagiers die geen staatsburger van Schengen zijn, maar wel permanent in één van de Schengen-landen woonachtig zijn, mogen zonder visum binnen Schengen reizen. Het overleggen van een geldig paspoort en een geldig verblijfsvergunning is voldoende. Een verblijfsvergunning vormt alleen in combinatie met een geldig paspoort een geldig reisdocument.
quote:Wel, je kan ermee lid worden van de bibiliotheek
Op donderdag 22 januari 2004 14:38 schreef Poepoog het volgende:
Je kan er hélémaal niks meer mee
Mijn paspoort was een keer paar maanden verlopen, en ik moest nog boeken lezen voor school dus wilde lid worden van de bieb. ik dus paspoort verlengen, heel gedoe, want waar ik dat moest doen was opeens verhuisd enzow, en ik moest nog pasfoto's maken. Was het ein-de-lijk geukt, kom ik bij de bieb, mocht je een paspoort gebruiken die tot een jaar of 3 ofzow verlopen was!
Toen ik mijnes ging verlengen, ging ik gewoon naar stadsdeelkantoor ofzow, en een eeuwigheid wachten tot je aan de beurt bent, en binnen 10 minuten had ik toen een nieuwe..
quote:Tegenwoordig moeten ze opgestuurd worden, dus voor zover ik weet krijg je ze nooit meer direct mee. Het duurde bij mij de laatste keer alleen niet een week maar drie werkdagen
Op donderdag 22 januari 2004 16:47 schreef texelonia het volgende:
Trouwens, hoezo duurt nieuwe aanvragen een week?Toen ik mijnes ging verlengen, ging ik gewoon naar stadsdeelkantoor ofzow, en een eeuwigheid wachten tot je aan de beurt bent, en binnen 10 minuten had ik toen een nieuwe..
Laten we hopen.!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |