Ben ik echt een aso? Ik wilde hem heus niet de hele rit open laten staan.
maar als je je raampje open zet waait alles achterin die trein. 90% merk je helemaal nix van. Dus kan me wel voorstellen dat er iemand met het verzoek komt om het raam te sluiten.
Kzou zeggen ga voor de gulden middenweg.
quote:Ik merkte het zelf ook hoor, heerlijk die frisse lucht.
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Als je in de trein een raampje openzet voel je er zelf vrijwel niks van..
Maar wel de mensen een paar rijen verder..
quote:Die dingen staan uit in de winter.
Boven je zitten ventilatoren, van die ronde dingen die je op jezelf kan richten, je-weet-wel :
ven·ti·la·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 apparaat dat een ruimte verfrist door het verwekken van een luchtstroom => fan, luchtaanjager
"goh, ik vind het niet zo leuk dat je dat zo bot zegt... ik zou graag het raampje dicht willen want ik heb een deze en deze aandoening... zie de vlekken in me nek... blablabla"
misschien een tip: bij mensen die er niet hip of relaxed uitzien, en waarschijnlijk dus van die zeikerds, dien je wel bij je standpunt te blijven maar het iets smoother te zeggen...
Een vraag kan altijd (voor jou) verkeerd beantwoord worden, daar moet je rekening mee houden.
quote:Ja, het raampje kon dan ook snel weer dicht.
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Koolraap het volgende:
Ja, heb je enig idee hoe koud het vandaag was?
Dat raampje zou voor mevrouw ook wel een goede optie zijn geweest, kon ze een beetje afkoelen.
quote:Die opmerking kwam er ook nog bij, ik moest er erg om lachen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:51 schreef NoXxa het volgende:
Mja de jeugd van tegenwoordig.
quote:Ik wist het.
Op woensdag 21 januari 2004 22:56 schreef Steijn het volgende:[..]
Die opmerking kwam er ook nog bij, ik moest er erg om lachen.
De ouwe lullen van dagen worden voorspelbaarder met de dag. Had ze ook nog een aardappel in de keel of bleef de schade beperkt?
quote:Ja ik vind jou ook vervelend. Kun je nu weg gaan.
Op woensdag 21 januari 2004 22:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind het asociaal ja!
Die vrouw heeft wel gelijk.. Jij vangt waarschijnlijk maar een heel erg klein deel op van de frisse (KOUDE) lucht. De rest van de lucht gaat over je heen.
Je had em gewoon dicht moeten doen, die vrouw vraagt het gewoon, kan je het best doen. Ze geeft gewoon aan er last van te hebben.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:59 schreef NoXxa het volgende:[..]
Ja ik vind jou ook vervelend. Kun je nu weg gaan.
quote:Ja, je bent een aso. Want als je goed had gekeken, had je gezien dat die mevrouw twee cavia's bij zich had en, zoals jij waarschijnlijk niet weet, die beestjes kunnen absoluut niet tegen tocht! Dan gaan ze dood.
Op woensdag 21 januari 2004 22:46 schreef Steijn het volgende:
Ik zat vandaag in de trein, ik had hard gefietst om hem te halen dus ik had het erg warm. Dus ik draai een raampje op een kiertje open zodat mij wat frisse lucht tegemoet kon komen.Komt er een mevrouw naar me toe en die vraagt of het raam dicht mag. Ik zeg 'Nee, want ik heb het warm'. Vervolgens werd ik uitgemaakt voor aso en ging ze de conducteur er bij halen.
Niet dat ze er een kon vinden maar goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokay op 21-01-2004 23:04]
quote:Deze mevrouw zag er uit als een jaar of veertig. En ze had geen aardappel in de keel.
Op woensdag 21 januari 2004 22:58 schreef NoXxa het volgende:
De ouwe lullen van dagen worden voorspelbaarder met de dag. Had ze ook nog een aardappel in de keel of bleef de schade beperkt?
quote:Ik verwachte al zo'n reactie. Maar leuk dat je zo reageert. Ik zal het je uitleggen. Goed opletten.
Op woensdag 21 januari 2004 23:00 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Tief zelf op met je nutteloze geblaat
Als 1 iemand tegen TS zegt dat ie vind dat het raam dichtmoet dan moet volgens jou dat raam dicht. Als ik tegen jou zeg (ik ben alleen) dat je weg moet dan zou je volgens jou regels weg moeten gaan.
Snap je em... neej geeft niet..
quote:Wie neemt ze cavia dan ook mee op reis. Laat ze dan thuis als het van die fragiele beestjes zijn. Of geef ze een winterjasje.
Op woensdag 21 januari 2004 23:03 schreef Tokay het volgende:
Ja, je bent een aso. Want als je goed had gekeken, had je gezien dat die mevrouw twee cavia's bij zich had en, zoals jij waarschijnlijk niet weet, die beestjes kunnen absoluut niet tegen tocht! Dan gaan ze dood.
quote:Ik vergelijk geen appels met peren..
Op woensdag 21 januari 2004 23:05 schreef NoXxa het volgende:[..]
Ik verwachte al zo'n reactie. Maar leuk dat je zo reageert. Ik zal het je uitleggen. Goed opletten.
Als 1 iemand tegen TS zegt dat ie vind dat het raam dichtmoet dan moet volgens jou dat raam dicht. Als ik tegen jou zeg (ik ben alleen) dat je weg moet dan zou je volgens jou regels weg moeten gaan.
Snap je em... neej geeft niet..
quote:Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, ook Guinese Biggetjes!
Op woensdag 21 januari 2004 23:05 schreef Steijn het volgende:[..]
Wie neemt ze cavia dan ook mee op reis. Laat ze dan thuis als het van die fragiele beestjes zijn. Of geef ze een winterjasje.
quote:En zo is het.
Op woensdag 21 januari 2004 23:03 schreef Tokay het volgende:[..]
Ja, je bent een aso. Want als je goed had gekeken, had je gezien dat die mevrouw twee cavia's bij zich had en, zoals jij waarschijnlijk niet weet, die beestjes kunnen absoluut niet tegen tocht! Dan gaan ze dood.
quote:Iig bedankt voor het happen
Op woensdag 21 januari 2004 23:10 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Ik vergelijk geen appels met peren..
En daar komt bij dat jij mij niks vriendelijks vroeg, of iig met een redelijke ondertoon..
quote:jah, die mogen gratis mee van de NS
Op woensdag 21 januari 2004 23:11 schreef Tokay het volgende:[..]
Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, ook Guinese Biggetjes!
quote:Zo kan je van elk commentaar op fok wel happen maken..
Op woensdag 21 januari 2004 23:13 schreef NoXxa het volgende:[..]
Iig bedankt voor het happen
.
quote:Ja, maar hij heeft dan weer last van de warmte...
Op woensdag 21 januari 2004 22:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind het asociaal ja!
Die vrouw heeft wel gelijk.. Jij vangt waarschijnlijk maar een heel erg klein deel op van de frisse (KOUDE) lucht. De rest van de lucht gaat over je heen.
Je had em gewoon dicht moeten doen, die vrouw vraagt het gewoon, kan je het best doen. Ze geeft gewoon aan er last van te hebben.
quote:Er was helemaal geen sprake van hamsters...
Op woensdag 21 januari 2004 23:19 schreef sweek het volgende:[..]
Ja, maar hij heeft dan weer last van de warmte...
Als er echt iets ergs zou zijn, zoals die hamsters, dan had ze dat moeten melden... maar dat was waarschijnlijk niet het geval.
quote:ventilator, apparaat dat terwijl het de lucht in circulatie brengt ook opwarmt. Nee daar heb je veel aan als je het warm hebt
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Als je in de trein een raampje openzet voel je er zelf vrijwel niks van..
Maar wel de mensen een paar rijen verder..
Boven je zitten ventilatoren, van die ronde dingen die je op jezelf kan richten, je-weet-wel :
ven·ti·la·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 apparaat dat een ruimte verfrist door het verwekken van een luchtstroom => fan, luchtaanjager
quote:Die mevrouw liep gelijk weg, ik wilde haar nog wel warm knuffelen.
Op woensdag 21 januari 2004 23:20 schreef Mes het volgende:
Jullie moeten lief zijn voor elkaar, potverdorie!
quote:oooooohw niet
Op woensdag 21 januari 2004 23:21 schreef Biancavia het volgende:[..]
Er was helemaal geen sprake van hamsters...
quote:ik vraag me af waar je die wijsheid van hebt, zal misschien best kunnen, door de wrijving, maar dat heeft bijna geen invloed. Ik heb iig nog nooit een ventilator gehad waarvan ik het warm kreeg
Op woensdag 21 januari 2004 23:22 schreef -Beestje- het volgende:[..]
ventilator, apparaat dat terwijl het de lucht in circulatie brengt ook opwarmt. Nee daar heb je veel aan als je het warm hebt
quote:Hap, hap, hap!
Op woensdag 21 januari 2004 23:23 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
oooooohw niet
ik d8 dat het ECHT was
(over happen gesproken)
Het waren cavia's!!!
quote:Nee, dat snap ik ook wel...
Op woensdag 21 januari 2004 23:21 schreef Biancavia het volgende:[..]
Er was helemaal geen sprake van hamsters...
quote:Wie zegt dat het een oma was?
Op woensdag 21 januari 2004 23:24 schreef SHE het volgende:
ja, want oma's gaan dood van tocht
quote:Ze kunnen er iig goed ziek van worden ja, net als wij, maar oudere mensen zijn extra vatbaar voor ziektes.. Van toch kan je heel gemakkelijk ziek worden, denk maar aan airco's en hoeveel mensen daar ziek van worden
quote:Dan had ik hem ook wel dicht gedaan. Maar deze mevrouw gaf verder geen reden op en zag er niet uit als een oma. Eerder een jaar of 40.
quote:dat komt omdat je in de zomer luichtiger gekleed bent waardoor er dor de verplaatsing van de lucht meer vocht kan verdampen.
Op woensdag 21 januari 2004 23:25 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
ik vraag me af waar je die wijsheid van hebt, zal misschien best kunnen, door de wrijving, maar dat heeft bijna geen invloed. Ik heb iig nog nooit een ventilator gehad waarvan ik het warm kreeg
quote:Mja die bejaarde zijn pas erg in de trein. 80% reist in de spits. Moeten perse met ze 2e naast elkaar. En op jou plekkie. Mja in de trein van den haag naar heerlen is altijd wel een plekkie vrij, dus kijk lekker een coupe verder.
Want het zijn geen zielige bejaarden, maar zielig doende bejaarden.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:49 schreef Mouw het volgende:
Cavia's zijn geweldig.
quote:here we go again
Op woensdag 21 januari 2004 23:49 schreef Mouw het volgende:
Cavia's zijn geweldig.
quote:Ja, ik had je zelfs klappen gegeven...
Op woensdag 21 januari 2004 22:46 schreef Steijn het volgende:Ben ik echt een aso? Ik wilde hem heus niet de hele rit open laten staan.
quote:aso is kort voor a-sociaal, tegenover die vrouw was je niet sociaal, maar jullie hadden een gulde middenweg moeten regelen.
Op donderdag 22 januari 2004 13:26 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Ja, ik had je zelfs klappen gegeven...
Waarom zei je niet gewoon: Oh sorry dat u er last van heeft, maar mag ie nog even open blijven? Ik heb het namelijk ontzettend warm van het fietsen. Dan doe ik hem zo snel mogelijk dicht. Is dat goed?
Als je mensen een beetje vriendelijk benadert krijg je ook niet van die overtrokken reacties.
quote:jij nooit
Op woensdag 21 januari 2004 22:46 schreef Steijn het volgende:Ben ik echt een aso? Ik wilde hem heus niet de hele rit open laten staan.
quote:Jah, ik had even geen zin om aardig te zijn.
Op donderdag 22 januari 2004 14:37 schreef Ripley het volgende:
Aso niet direct, hooguit contactgestoord.Waarom zei je niet gewoon: Oh sorry dat u er last van heeft, maar mag ie nog even open blijven? Ik heb het namelijk ontzettend warm van het fietsen. Dan doe ik hem zo snel mogelijk dicht. Is dat goed?
Als je mensen een beetje vriendelijk benadert krijg je ook niet van die overtrokken reacties.
quote:Ja inderdaad het raampje half open.
Op donderdag 22 januari 2004 13:28 schreef bramos-elvis het volgende:[..]
aso is kort voor a-sociaal, tegenover die vrouw was je niet sociaal, maar jullie hadden een gulde middenweg moeten regelen.
quote:pffffffff origineel
quote:Dan gaat zij maar ergens anders zitten! Stomme voordeelkorting 65 plus pas hoer.
Op woensdag 21 januari 2004 22:46 schreef Steijn het volgende:
Ik zat vandaag in de trein, ik had hard gefietst om hem te halen dus ik had het erg warm. Dus ik draai een raampje op een kiertje open zodat mij wat frisse lucht tegemoet kon komen.Komt er een mevrouw naar me toe en die vraagt of het raam dicht mag. Ik zeg 'Nee, want ik heb het warm'. Vervolgens werd ik uitgemaakt voor aso en ging ze de conducteur er bij halen.
Niet dat ze er een kon vinden maar goed.
Jij hebt het recht om dat raam open te doen, anders zat dat raam er niet... en het valt onder openbaar vervoer. Maar zij heeft net zoveel recht om daar iets van te zeggen en te vragen of jij dat raam weer dicht wil doen. Tot zo ver niks aan de hand, niemand aso.
Een kleine kanttekening... misschien had je antwoord kunnen zijn: "Ow, excuus, ik zal hem zo dichtdoen, maar ik heb het verschrikkelijk warm van het fietsen."
Dat is namelijk duidelijk. Dat raam staat open met een reden en zal zo weer dicht gaan. Daarnaast geef je aan begrip te hebben voor iemand anders. Het door jou gegeven antwoord zou geinterpreteerd kunnen worden als: "Nee, ik heb het warm en waar bemoei je je mee..." (afhankelijk van hoe je dingen zegt.. intonatie.)
ik had haar direkt een klap in haar gezicht gegeven waar haalt ze god&*(( het lef vandaan zeg. en dat tegen die super enge jeugd? Weeet je wat elke keer dat ik met de trein reis doe ik hem altijd open!
Ik heb erzelf toch geen last van
en een andere zou kunnen helpen
zei: 'mag dat raam a.u.b. dicht?'
Jij: 'nee'
zei: 'vlerk ik haal de conducteur erbij hier ben ik niet van gedient'
Jij: 'last van stres??'
zei: 'ja nogal ik kom te laat op mijn werk van die gotvergeten klote NS'
jij: 'ja inderdaad wat een eikels'
en voor je het weet lig je een half uur later te rampetampen in de trein
kijk en zo kan het ook lopen hé
|
Forum Opties | |