abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2004 @ 18:28:29 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16887565
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:37 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Moet je je aanmelden?

-edit- ja dus: http://www.studieverenigingmachiavelli.nl/new/default.asp?site=JP_lid&nav=JP

Nee, alleen voor de reader. Probleem is alleen dat er nauwelijks teksten zijn binnengekomen dus misschien bieden we die reader gewoon gratis online aan (heb ik meteen claudia beantwoord).

En maurice heeft nu opeens afgezegd. Gelukkig is er al een (minder aansprekende) vervanger geregeld.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 4 februari 2004 @ 18:35:33 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16887733
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, alleen voor de reader. Probleem is alleen dat er nauwelijks teksten zijn binnengekomen dus misschien bieden we die reader gewoon gratis online aan (heb ik meteen claudia beantwoord).

En maurice heeft nu opeens afgezegd. Gelukkig is er al een (minder aansprekende) vervanger geregeld.

Heb je Rob Oudkerk zo ver gekregen?

Een reader als pdf bestand vind ik een uitstekend idee. Dat scheelt me zelf de zaken weer digitaliseren

Zijn er overigens nog wat onderwerpen waarbij het aanbevolen is wat meer ingelezen te zijn? Ik heb deze week nog wel ff de tijd.
hint om tijdig wat on line te knallen

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:32:55 #53
11923 I.R.Baboon
pi_16889163
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:35 schreef sjun het volgende:

[..]

Heb je Rob Oudkerk zo ver gekregen?

Ben alweer vergeten hoe die man heet, maar hij is van een concurrent van het CBS, en binnenkort gaat iedereen er mee van horen.
quote:
Een reader als pdf bestand vind ik een uitstekend idee. Dat scheelt me zelf de zaken weer digitaliseren

Zijn er overigens nog wat onderwerpen waarbij het aanbevolen is wat meer ingelezen te zijn? Ik heb deze week nog wel ff de tijd.
hint om tijdig wat on line te knallen

Geen idee, weet niet wat de mensen inhoudelijk allemaal te melden hebben eigenlijk. Maar we hebben volgens mij nu van 2 mensen teksten gekregen.

Daarnet nog even vergaderd, en het persbericht is naar zo'n 20 verschillende nieuwsbronnen gezonden, dus ik hoop op veel feedback, en stiekem hopen we dat de collegezaal maandag wel vol gaat zitten (we kregen klachten dat we te veel geflyerd hebben, dus dat is een goed teken).

pi_16895336
Hmm, misschien ga ik maandag dan wel. Ik moet alleen om 22.00 uur weer zaalvoetballen in Amstelveen, dus dat wordt krap .

En op die andere maandagen moet ik tijdens dit gedoe voetballen, dus dat lukt ook niet .

Maar goed, als je je niet hoeft in te schrijven kan ik allicht de aansprekende dingen er uit pikken .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:08:49 #55
11923 I.R.Baboon
pi_16895440
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:06 schreef keeper het volgende:
Hmm, misschien ga ik maandag dan wel. Ik moet alleen om 22.00 uur weer zaalvoetballen in Amstelveen, dus dat wordt krap .

En op die andere maandagen moet ik tijdens dit gedoe voetballen, dus dat lukt ook niet .

Maar goed, als je je niet hoeft in te schrijven kan ik allicht de aansprekende dingen er uit pikken .

Allicht.

Heb overigens de laatste dagen een paar keer college van Jos de Beus gehad, en dat is ook een erg leuke spreker.

donderdag 5 februari 2004 @ 00:33:32 #56
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16900098
Gaan die 10 college's echt over alleen maar een partij opzetten (procedureel) of worden er ook andere zaken onderzocht?
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:38:46 #57
11923 I.R.Baboon
pi_16900215
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:33 schreef giovan het volgende:
Gaan die 10 college's echt over alleen maar een partij opzetten (procedureel) of worden er ook andere zaken onderzocht?
Dat hangt af van de invalshoek van de sprekers. Ze zijn gevraagd om het te hebben over het onderwerp van het college, maar ik neem aan dat ze ook wel op andere dingen in zullen gaan als de zaal daarom vraagt.

[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 05-02-2004 01:28]

pi_16954220
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Heb overigens de laatste dagen een paar keer college van Jos de Beus gehad, en dat is ook een erg leuke spreker.

Veel gepraat ...
pi_16956977
Om op deze manier wat stemmen te winnen voor de gemeenteraad verkiezingen is een goede stap. Bedenk je alleen al dat het reguliere traject om aan een studentenkamer te komen 7 jaar is, in Amsterdam. Ik denk dat deze studenten een leuk toekomstperspectief hebben.

Een studentenpartij als variatie op GL en SP

zaterdag 7 februari 2004 @ 12:39:48 #60
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16967879
Klinkt op zich best interessant, denk dat ik ook maar eens een kijkje ga nemen
  zondag 8 februari 2004 @ 21:53:39 #61
30443 fris
pure frisheid
pi_17012431
ik ga komen vanuit breda

had morgen eerste dag uitzendbaantje.. maarja.. dat geef ik dan maar op denk ik want anders kan ik er niet heen en leek me toch al een kutbaantje...

wat ben ik toch ijverig, ik denk dat ik maar meteen een partij begin die mij een grote dikke uitkering geeft...

zondag 8 februari 2004 @ 22:25:04 #62
11923 I.R.Baboon
pi_17013578
That's the spirit, mensen.

Oja, de snelste manier om bij F201C te komen is als je bij het binnenplaatsje komt de rechterdeur te nemen, dan stukje doorlopen, en dan de trap op (maar er staan ook pijlen en zo).

zondag 8 februari 2004 @ 22:26:00 #63
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17013624
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

Oja, de snelste manier om bij F201C te komen is als je bij het binnenplaatsje komt de rechterdeur te nemen, dan stukje doorlopen, en dan de trap op (maar er staan ook pijlen en zo).

Waren er nog ergens teksten on-line?
pi_17014379
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:21 schreef okee6 het volgende:

[..]

Veel gepraat ...

maandag 9 februari 2004 @ 00:35:52 #65
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17017954
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

Heb je nog wat verheldering over de weg naar de dichtstbijzijnde koffie-automaat (of verse koffie) en het eventuele muntgeld dat men hiertoe uiteraard liefst gepast ontvangt?
pi_17018147
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:35 schreef sjun het volgende:

[..]

Heb je nog wat verheldering over de weg naar de dichtstbijzijnde koffie-automaat (of verse koffie) en het eventuele muntgeld dat men hiertoe uiteraard liefst gepast ontvangt?

Dat wil ik ook wel weten. Als het apparaat geen ¤ 1,- munten accepteerd, kom ik niet.
  maandag 9 februari 2004 @ 09:23:27 #67
11923 I.R.Baboon
pi_17020920
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:26 schreef sjun het volgende:

[..]

Waren er nog ergens teksten on-line?

Nog niet. Vraag vanmiddag even na hoe het zit.
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:35 schreef sjun het volgende:
Ja, als je gewoon de hoofdingang neemt, dan is daar de centrale hal met koffieautomaat. Volgens mij kost het 40 of 50 cent, en daar gaat 10 cent af als je zelf een beker bij je hebt.
pi_17030668
Ik kan vanavond niet.

Maar een andere avond ga ik zeker proberen te komen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 9 februari 2004 @ 21:38:47 #69
11923 I.R.Baboon
pi_17040889
Kozzmic is in ieder geval gesignaleerd.
  maandag 9 februari 2004 @ 22:15:51 #70
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17042489
Als het treinverkeer tussen Rotterdam en Amsterdam niet zodanig ontregeld was dat een trein in Amsterdam kon komen zonder via Groningen te hoeven rijden, was ik welzeker gekomen.
pi_17042949
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kozzmic is in ieder geval gesignaleerd.

Ik moet zeggen dat ik de eerste spreker (Lucardie van het DNPP, over de geschiedenis van politieke partijen) wat boeiender vond dan de tweede (Tjitske Akkerman, docent aan de UvA, over de toekomst van de politieke partijen). Het was wel allemaal nogal theorethisch, sprekers uit de praktijk lijken me wat boeiender. Ik weet niet of ik alle colleges zal volgen, maar iig de meeste wel, denk ik.

Ik weet niet of er (behalve Baboon dan) nog andere Fok!kers waren, volgens mij waren de meeste aanwezigen "incrowd-politicologen". Ik had na afloop geen tijd om te blijven, ben dan ook door niemand aangesproken.

maandag 9 februari 2004 @ 22:53:33 #72
11923 I.R.Baboon
pi_17044020
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de eerste spreker (Lucardie van het DNPP, over de geschiedenis van politieke partijen) wat boeiender vond dan de tweede (Tjitske Akkerman, docent aan de UvA, over de toekomst van de politieke partijen). Het was wel allemaal nogal theorethisch, sprekers uit de praktijk lijken me wat boeiender. Ik weet niet of ik alle colleges zal volgen, maar iig de meeste wel, denk ik.

Ik weet niet of er (behalve Baboon dan) nog andere Fok!kers waren, volgens mij waren de meeste aanwezigen "incrowd-politicologen". Ik had na afloop geen tijd om te blijven, ben dan ook door niemand aangesproken.

Ik heb vorig jaar een heel trimester college gehad van Tjitske, en dat was echt geen pretje. Het is gewoon zó suf en zo.

Maar goed, van de meeste andere sprekers verwacht ik meer vuurwerk. Meeste mensen waren trouwens nog even blijven hangen in het cafe (ook de sprekers) dus dat was best gezellig.

pi_17044904
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een heel trimester college gehad van Tjitske, en dat was echt geen pretje. Het is gewoon zó suf en zo.

Ik heb ook ooit wel eens college van haar gehad, maar daar staat me niet zo heel veel meer van bij. Volgens mij ben ik toen halverwege de collegereeks afgehaakt ofzo.
  maandag 9 februari 2004 @ 23:21:21 #74
11923 I.R.Baboon
pi_17045042
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:17 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit wel eens college van haar gehad, maar daar staat me niet zo heel veel meer van bij. Volgens mij ben ik toen halverwege de collegereeks afgehaakt ofzo.

Volgens mij ben ik vorig jaar bij haar ook afgehaakt, qua aanwezigheid. Dát vak had ik trouwens uiteindelijk toch gehaald.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 01:20:07 #75
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17047936
Een verslag van een avondje zonder eten... maar belofte aan een huisgenoot maakt schuld dus volgen hier mijn aantekeningen van de avond.

Voor jullie helaas geen verslag van het eerste College. Ik was al te laat vanwege een storing in het treinverkeer vanaf Rotjeknor waar ik een klus had en kon vervolgens al dwalende over de campus mijn bestemming niet vinden totdat... ik wat verkleumd van het wandelen besloot om dan maar in de faculteit van de rechtsgeleerdheid een bak koffie te gaan halen na de verleiding te hebben weerstaan om maar eens de eerste de beste kroeg in te duiken.

Het live verslag...

Uiteraard heb ik de campus waarop ik dwaalde van alle kanten bewonderd doch liever kies ik voor een dergelijke excursie een zwoele zomeravond uit. Waar zit v*rd*mme die kutcollegezaal. Nergens stonden pijlen aangegeven en voor een oud-VU-er en oud (R)UU-er is het moeilijk de weg te vinden in het doolhof dat UVA heet.

Enfin, de Oudemanhuispoort kan ik voortaan vinden. Maar nu, waar nu verder, welk faculteitsgebpouw mag ik vanaf de volgen de week gaan bezoeken om daar terecht te komen waar ik terecht wens te komen. Eerst maar eens bij de Rechtenfaculteit naar binnen gestuiterd. het mag wel er sterk zijn wil ik daar geen koffie vinden. Ik vermoed dat daar reeds lang geleden de koffieschenkende mensen vervangen zijn door kille koude automaten die niet om een praatje verlegen zitten maar waarvan er altijd wel eentje bereid is om zonder mokken een verse 'gezette' bak koffie in mijn beker te deponeren

Terwijl ik dit hele verhaal ietwat teleurgesteld vanwege een dwaaltocht omniet zit in te kloppen valt mijn oog op een bord naar F201C. Dat betekent dat ik goed zit na een 'barre' voettocht vanaf metrostation Waterlooplein.

Ik ga natuurlijk niet meer naar binnen om het college voor een half uurtje te verstoren maar wacht hier wel ff het einde af om eventueel nog wat mensen te spreken te krijgen. Lukt dat niet dan hebben jullie in ieder geval nog een aardig verhaal om deze draad mee op te leuken.

Voor wie het de volgende x durft te wagen Vanaf het gemeentehuis lopen richting de Dam in rechte lijn. Na de 2e brug zit je al op de campus en kun je zowat niet meer mis. Gewoon recht die campus oversteken en je komt uit bij de O en vandaar ben je na zo'n 15 m bij de Oudemanhuispoort. Knijp je neus dicht, loop er naar binnen en pak de eerste afslag links naar een schitterend prieeltje. Steek dat binnenplaatsje over en loop de rechtenfaculteit binnen. Meteen zie je daar de koffie-automaten staan. Kijk daar wat om je heen en in de richting van de receptiebalie zie je in een poortje verscholen het 'opvallend' bruine bordje met witte letters dat verwijst naar o.a. F201C.

Voor wie mij toevallig zag, Ik was herkenbaar aan mijn Psion Netbook, mijn stalen koffiemok, uiteraard gevuld met koffie, mijn knorrende maag vanwege een gebrek aan tijdige voeding en niet te vertgeten mijn 'imposante' gestalte en de glimlach van een ideale schoonzoon. Jammer dat er ff doorgewerkt moest worden en het OV ook niet erg meewerkte maar er MOET natuurlijk geld op de plank komen.

Het zal mij benieuwen wie ik allemaal naar buiten zie stuiteren tegen 21.00u. Zal ik Kozzie herkennen van een of andere vage foto die ik ooiit eens zag op de het POL-subforum? Zou Herostratos zijn overgekomen uit het verre Limburg? Wie het weet mag het zeggen. Misschien was er wel niemand

Ik wacht het hier nog even af wie er naar buiten komt. Uiteraard sta ik mooi uit het zicht mijn observaties te doen opdat ik minimale invloed uitoefen op de te observeren leefomgeving

Ik geef de stroom mensen nog vijf minuten. Dan grijp ik mijn jas das en pet en geef ik het op in een mogelijke verkapte POL-meet betrokken te raken.

Voor de receptie staat een mao-blauwe wat gezette korpsbal te glimlachen. Zou dat een van de organisatoren geweest zijn? geen idee. Wellicht reageert hij nog in deze draad. Het lijkt erop dat de 'stroom' mensen intussen is opgedroogd en ik weinig leven meer kan verwachten vanuit F201C. een wat verlaat bebrild meisje met donker haar loopt ietwat verdwaasd naar buiten.. Ik vermoed zelf zometeen al even verdwaasd te worden nagestaard door in zich duidelijk vervelende receptionist die zo nu en dan wat steelse blikken deze kant opwerpt. (Nee ik ben niet van Al Queeda en ik sta ook geen bom te programmeren...)

Wederom bespeur ik wat ogen deze kant op kijken. Ja jongen, dit is geen modern wondertje van de techniek, het is gewoon een zeer prijzige Psion Netbook anno 1999 die dit jaar plotsklaps verouderd is geworden nu zijn opvolger de Netbook Pro reeds voor ¤ 1600,= te koop is bij FotoBooms. Gezien mijn beide Netbooks het nog doen verwacht ik niet dat ik al te vlot zal overgaan tot de aanschaf van dit nieuwe wondertje van de techniek, ditmaal niet op Epoc R5 of opvolgers maar op een Windows CE variant.

Uiteraard hoort er een Nerdiaanse treurzang te volgen op de teloorgang van het wereldse Epoc met ingebakken office-applicatie die gebruikersklaar is zodra mijn Netbookje openklapt. Misschien nog eens iets voor DIG omdat het hier te zeer offtopic wordt.

OK 21.15u nu en nog geen vermoedelijke bekenden gespot. Jammer van een eventuele verkapte meet. Ik neem nog een bakkie pleur en vertrek maar eens richting huis om dit epos van mijn Netbook over te zetten op de laptop en jullie hunkerende meelezers erop te vergasten.

De man met de kalende kop, zwarte schoudertas, bruine jas en veel haast moet welhaast Kozzie geweest zijn. Hij leek 'wat' ouder dan de gemiddelde student die uit de deur kwam. Hij was echter de deur al uit voordat ik hem kon aanspreken.

De koffie, een beste sigaar en de terugreis per metro wachten me. Wellicht knoop ik er nog een korte wandeling door de stad met kroegbezoek aan vast om niet geheel voor joker mijn avond te hebben doorgebracht. Al was het maar ter verrijking van mijn topografische kennis over de binnenstad van Amsterdam.

-knip--

ik besloot terug te wandelen over het Binnengasthuisterrein om in cafe de jaren nog een pilsje van ¤ 1,90 te gaan vatten en dit verhaal af te ronden (lees: van spel en stijlfouten te gaan ontdoen) en bezat nog de naieve veronderstelling mogelijk nog iemand te treffen de het college doorlopen had. ik trof er slechts wat studentikoze types die zich al dan niet lavend aan de alcohol vermoedelijk interessanter voordeden dan zij waren.

Voor de liefhebbers volgt hier een alternatieve route-omschrijving die flink wat Amsterdams lokaal OV uitzoekwerk scheelt: Vanaf Amstel of Centraal pak je de metro naar Waterlooplein. Vanaf centraal is elke metro goed, vanaf Amstel is elke metro richting centraal goed. Je loopt vanaf de metro-uitgang (beide kan) naar de andere kant van het stadhuis totdat je bij uitgang Zwanenburgwal komt.Je staat dan voor Café Dantzig dat onderdeel uitmaakt van het Stoperagebouw waarin het Stadhuis zit.

Daar ga je de brug over de Staalstraat in. Je loopt lekker de Staalstraat af, steekt nog twee bruggen over en komt vervolgens uit op de Kloveniersburgwal. Vervolgens kun je de saaie route:
Rechtsaf en vervolgens de eerste links en dat is de Oudemanhuispoort. Daar pak je dan de eerste rechts je loopt naar de overkant van de binnenplaats en stuitert daar het faculteitsgebouw in.

Je kunt ook vnaf de Kloveniersburgwal de sightseeing-route volgen. In plaats van rechtsaf ga je linksaf de Nieuwe Doelenstraat in. Vervolgens pk je de eerste straat rechts de Binnengasthuisstraat in. Die loop je helemaal door dan kom je uit op de Grimburgwal, loop de brug over en je bent nagenoeg bij de Oudemanhuispoort. Je ziet hem aan je rechterhand. Ga daar naar binnen en pak vervolgens de eerste links (je komt immers aan de andere kant binnen dan je binnenkomt als je de saaie route zou nemen).

De volgende keer college-aantekeningen.
Zijn er nog mensen die van deze avond iets hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 10-02-2004 01:23]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')