abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 23:07:32 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16833361
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Philip van Praag is de grote verkiezingen-deskundige. Heeft een paar onderzoeken geleid naar campagnes. Is wel een PvdA-er (of was dat iig), maar goed, da's natuurlijk nog redelijk rechts voor een politicologie-docent aan de UvA.

Hij verschijnt wel eens als deskundige bij NOVA of 2Vandaag, en waarschijnlijk zijn er in de bieb wel wat politieke boekjes van hem te vinden.

Hij is zeker PvdAer. Maar goed, dat kan nauwelijks anders bij de UvA-docenten, en met dat manco heb ik inmiddels leren leven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_16833500
quote:
Op maandag 2 februari 2004 23:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hij is zeker PvdAer. Maar goed, dat kan nauwelijks anders bij de UvA-docenten, en met dat manco heb ik inmiddels leren leven.

Op de VU hebben we tenminste nog CDA'ers.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 3 februari 2004 @ 00:40:35 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16836392
5 april klinkt vooralsnog goed. Ik zal eens een nader onderzoek plegen enzo.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16856230
Ah, er was al een andere topic voor! Mooi!

Helaas bestaat er bij mij overlap met een ander hoorcollege. Zijn er ook pauzes, zodat ik halverwege naar binnen kan glippen?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:58:50 #30
11923 I.R.Baboon
pi_16860571
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, er was al een andere topic voor! Mooi!

Helaas bestaat er bij mij overlap met een ander hoorcollege. Zijn er ook pauzes, zodat ik halverwege naar binnen kan glippen?

Daar kan ik nu nog niks over zeggen, maar ik vind dat naar binnen glippen altijd mag.
pi_16860666
Verkapte terugvindpost enzo .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:03:32 #32
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16860714
Toen ik de topictitel zag dacht ik in eerste instantie dat het een topic van BansheeBoy was.

Ik kom overigens niet. .

pi_16860723
quote:
Op maandag 2 februari 2004 23:11 schreef sizzler het volgende:

[..]

Op de VU hebben we tenminste nog CDA'ers.

Er is ook minder discussie over de kwaliteit van de aangeboden stof en de wijze van doceren.

[Dit bericht is gewijzigd door skip007 op 03-02-2004 21:04]

Silentio
pi_16861560
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:

Daar kan ik nu nog niks over zeggen, maar ik vind dat naar binnen glippen altijd mag.

Als het de zaal is waarvan ik vermoed dat het hem is, dan zal dat erg lastig onopgemerkt gaan. Hadden jullie niet D009 kunnen claimen ofzo?
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:38:57 #35
11923 I.R.Baboon
pi_16861793
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als het de zaal is waarvan ik vermoed dat het hem is, dan zal dat erg lastig onopgemerkt gaan. Hadden jullie niet D009 kunnen claimen ofzo?

Nee, we hadden eigenlijk onze zinnen gezet op F001 (D008 en 009 zijn te groot) maar dat is ook een afgrijzelijke zaal om te laat binnen te komen.
En volgens mij ben ik nog nooit in F201C geweest, dus geen idee wat me te wachten staat.
pi_16862651
Wat een afgrijselijke middelbare school- zaalnamen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 22:04:47 #37
11923 I.R.Baboon
pi_16862695
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:03 schreef SportsIllustrated het volgende:
Natuurlijk had ik liever gehad dat ze kappa-VII hadden geheten of zo, maar we moeten het er maar mee doen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 22:08:56 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16862852
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:03 schreef SportsIllustrated het volgende:
Er is iig geen Pim Fortuyn zaal. Je moet het positieve wel blijven zien natuurlijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16862966
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er is iig geen Pim Fortuyn zaal. Je moet het positieve wel blijven zien natuurlijk.

1175/011. 1178/03. Dat klinkt als een klok.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16868627
Met Maurice de Hond en Ali Lazrak heb je wel twee mensen die zichzelf en vooral hun bezigheden erg belangrijk vinden. De andere genodigden beloven beters
  woensdag 4 februari 2004 @ 02:33:12 #41
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16869406
quote:
Geïnteresseerden zijn vanaf 9 februari elke maandagavond om 7 uur 's avonds welkom bij de Oudemanhuispoort in Amsterdam (pak tram 4, 9, 16, 24, of 25 bij het centraal station, stap bij halte Rokin uit, sla linksaf en loop zo'n 200 meter). De toegang is gratis, en de precieze zaal wordt nog bekend gemaakt.

Komt allen, komt allen!

ff voor gekke Henkie hier Wat is het precieze adres? Straat en nummer. In een gebouw vind ik mijn weg wel.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16872377
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 02:33 schreef sjun het volgende:

[..]

ff voor gekke Henkie hier Wat is het precieze adres? Straat en nummer. In een gebouw vind ik mijn weg wel.

Oudemanhuispoort, zegt je dat niets? Binnengasthuisterrein, bij het Atrium?

Vanaf het Rokin loop je de Grimburgwal op totdat je op de Oudezijds Achterburgwal bent. Dan heb je rechts het Binnengasthuisterrein met het Atrium (mensa). Ga je naar links de OZ Achterburgwal op dan kan je na een meter of 15 naar rechts een poort door waar overdag soms een boekenmarktje is. Dat is de Oudemanhuispoort.

woensdag 4 februari 2004 @ 10:43:29 #43
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16873437
Jammer dat ik ver weg woon en de komende weken weg ben.
Het opzetten van een partij is rete-eenvoudig, hem langer dan 2 jaar aan de gang blijven houden is bijzonder moeilijk.

zie:

dood -->
Aov

Stervend-->
duurzaam nederland
leefbaar nederland

Dementie en euthanasie --> LPF
Onderzoek ook de stelling: het feit dat het afgelopen decennium schrikbarend veel partijen worden opgericht toont aan dat het huidige politieke bestel niet meer voldoet.

antithese: het feit dat er veel partijen worden opgericht en snel ten onder gaan toont aan dat de huidige politieke partijen voldoen aan de behoefte van het Nederlandse volk

pi_16873737
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:26 schreef okee6 het volgende:
Met Maurice de Hond en Ali Lazrak heb je wel twee mensen die zichzelf en vooral hun bezigheden erg belangrijk vinden. De andere genodigden beloven beters [afbeelding]
Het zou mij wel interessant lijken wat ook deze mensen te vertellen hebben. Mijn huisgenoot lijkt serieus van plan de cyclus te bezoeken dus ik ontferm me wel over zijn aantekeneningen

Van Ali Lazrak kan mogelijk iets worden opgestoken over het belang van onderhoud van de persoonlijke verhoudingen binnen een partij. Wellicht heeft hij ook een visie op samenwerking en kan hij ons iets laten zien van zijn persoonlijke gedrevenheid die hem in de kamer deed belanden.

Maurice de Hond zou ik willen latenbevragen op subjectiviteit van extrapolering van onderzoeksgegevens en de mate van werkelijkheidssturing door presentatie van onderzoeksgegevens. Mogelijk heeft hij daar niets over te zeggen... Verder ben ik wel benieuwd naar de bedrijfspolitiek die binnen zijn IT-bedrijven plaatsvond, hoe hij mensen op één lijn wist te krijgen en houden en waar het voor hem misging als directeur binnen zijn bedrijven.

Dergelijke psychologische en sociologische kennis lijkt mij nuttige bagage.

salva cum reverentia
  woensdag 4 februari 2004 @ 11:03:08 #45
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16873912
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:54 schreef hoppe het volgende:
Maurice de Hond zou ik willen latenbevragen op subjectiviteit van extrapolering van onderzoeksgegevens en de mate van werkelijkheidssturing door presentatie van onderzoeksgegevens. Mogelijk heeft hij daar niets over te zeggen... Verder ben ik wel benieuwd naar de bedrijfspolitiek die binnen zijn IT-bedrijven plaatsvond, hoe hij mensen op één lijn wist te krijgen en houden en waar het voor hem misging als directeur binnen zijn bedrijven.
Maurice speelt al jaren een achtergrondrol in de democratiseringsbeweging (waarvan je veel elementen terug ziet komen bij d66/leefbaar nederland) en heeft vergaand uitgewerkte plannen over een nieuw politiek bestel. Download zijn manifest op www.maurice.nl, je kunt ook discussieren op zijn forum.

Op dat forum zit wel een of ander achterlijk hysterisch wijf (ene Ellen) waarom ik me maar beperkt heb gehouden met posten op dat forum.

pi_16878023
IR, is er trouwens een bundel met teksten?
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:51:44 #47
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16878946
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 11:03 schreef giovan het volgende:

[..]

Maurice speelt al jaren een achtergrondrol in de democratiseringsbeweging (waarvan je veel elementen terug ziet komen bij d66/leefbaar nederland) en heeft vergaand uitgewerkte plannen over een nieuw politiek bestel. Download zijn manifest op www.maurice.nl, je kunt ook discussieren op zijn forum.

Ik zal er eens kijken en zijn verhaal downloaden.
quote:
Op dat forum zit wel een of ander achterlijk hysterisch wijf (ene Ellen) waarom ik me maar beperkt heb gehouden met posten op dat forum.
Kijk eens aan kan ik ook nog eens elders wat sardonische trekjes een plek bieden.

@Kozzmic: dat scheelt zelf zoeken naar een plattegrond en rondvragen, zo vind ik het wel. Bedankt voor je moeite.

@hoppe: Zorg jij voor de innerlijke mens dan bezorg ik de 'intellectuele' bijdrage.
Is er al koffie?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 4 februari 2004 @ 16:08:45 #48
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_16883688
Politicologen zijn nu eenmaal van oudsher vaak PvdA'er. Zelfs hier in Leiden, wiens universiteit toch als rechts bekend staat, is politicologie hoofdelijk een PvdA-bolwerk. Groot deel van de wetenschappelijke staf (Ruud Koole en Rudy Andeweg zijn de bekendsten ) bestaat dan ook uit PvdA'ers.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_16886058
Ik heb me hier ook voor opgegeven . Volgens mij gaat het daar wel druk worden.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_16886241
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:30 schreef Glacius het volgende:
Ik heb me hier ook voor opgegeven . Volgens mij gaat het daar wel druk worden.
Moet je je aanmelden?

-edit- ja dus: http://www.studieverenigingmachiavelli.nl/new/default.asp?site=JP_lid&nav=JP

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')