Altijd ga ik met kerst naar de kerk om het sfeertje te proeven van het kerstfeest. Ik ga daar altijd naar toe met een diep geworteld respect. Maar nu afgelopen kerst bijvoorbeeld. Ik ga de kerk uit en tegelijkertijd komt er een groepje jongens (een stuk of 4/5 van een jaar of 16) langsfietsen en beginnen bij de kerk keihard te roepen: "godverdomme!" En meer van dat soort taal.
Nu ontgaat mij even iets. Wat is de noodzaak om dat soort onzin uit te kramen als een stel domme ganzen zonder hersenen. Ik ergerde mij dood en had zo wel de auto in willen stappen om ze eens even aan te rijden. Dat je niet gelooft, helemaal niets mis mee, maar dat je je op zo'n manier verlaagt tot het stront van koeien in de gierbak, is werkelijk niet meer te doorgronden.
Ik ben zeer benieuwd hoe de Fok! gebruiker hier tegenaan kijkt en dan in het bijzonder de anti-gelovigen hier, die ik meerdere malen tegen ben gekomen in mijn topics over normen en waarden. Vinden zij dit soort gedrag (van die jongens op de fiets) nu acceptabel?
quote:Ja das lekker, dan beter ff godverdomme roepen.
Op woensdag 21 januari 2004 19:59 schreef Koolraap het volgende:
Ik ergerde mij dood en had zo wel de auto in willen stappen om ze eens even aan te rijden.
quote:Dat was natuurlijk bij wijze van spreken. Typisch dat je dat niet begrijpt.
Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
Ja das lekker, dan beter ff godverdomme roepen.
ban, doodsverwensing.
quote:Ja, prima. Maar vanwaar die drang om gelovigen te beledigen en belachelijk te maken ? Moet je dan voor jezelf iets bewijzen ofzo denk ik dan...
Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik vind het geloof ook belachelijk.
quote:En waarom vind jij het dan zo belachelijk? Op zich is daar niets mis mee, maar kom dan wel met argumentatie. Dat jij het belachelijk vindt is jouw mening en dat is je goed recht. Hoewel je het ook wat genuanceerder kunt brengen, zoals: "ik heb het niet zo op het geloof". Nuance siert de mens.
Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik vind het geloof ook belachelijk.
Heb altijd wel op christelijk onderwijs gezeten enzo hoor, dus het is niet zo dat ik er niets van weet.
Maar ik heb tenminste wel het respect om de mensen die wél geloven een beetje normaal te behandelen. Ik zou in ieder geval nooit godverdomme tegen mensen die net uit de kerk komen lopen roepen
Bijzonder kinderachtig en nutteloos
quote:
Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben ze de profeten vóór u vervolgd.
Mijn instelling als ongelovige (misschien zelfs anti-gelovige): laat jij mij met rust, dan laat ik jou met rust. Ga jij mij echter op basis van geloof dingen verwijten, dan ben ik niet te beroerd een boekje open te doen over wat er mijns insziens dan wel niet allemaal mankeert aan "geloof" en dan vooral de manier waarop mensen zich erdoor laten lijden tegen het verstand in.
Was dit nu een poging om een topic te starten over iets wat de TS dwars zit door een totaal irrelevant en niet-kenmerkend voorbeeld naar voren te halen?
quote:Stomzinnig puberaal gedrag.
Op woensdag 21 januari 2004 20:05 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, prima. Maar vanwaar die drang om gelovigen te beledigen en belachelijk te maken ? Moet je dan voor jezelf iets bewijzen ofzo denk ik dan...
quote:Ooit gehoord van puberteit?
Op woensdag 21 januari 2004 19:59 schreef Koolraap het volgende:Altijd ga ik met kerst naar de kerk om het sfeertje te proeven van het kerstfeest. Ik ga daar altijd naar toe met een diep geworteld respect. Maar nu afgelopen kerst bijvoorbeeld. Ik ga de kerk uit en tegelijkertijd komt er een groepje jongens (een stuk of 4/5 van een jaar of 16) langsfietsen en beginnen bij de kerk keihard te roepen: "godverdomme!" En meer van dat soort taal.
quote:Lekker makkelijk om te zeggen dat het 'bij wijze van spreken' was.
Op woensdag 21 januari 2004 20:04 schreef Koolraap het volgende:[..]
Dat was natuurlijk bij wijze van spreken. Typisch dat je dat niet begrijpt.
Ik geloof niet en ik heb wel respect voor mensen die geloven, daar gaat het niet om, maar ik vind het helemaal nergens op slaan. Geloof is een gezochte verklaring, dat helemaal niks verklaard. Ik geloof dat Reve dat mooi uitdrukte: God is zo vaak als antwoord gebruikt, maar eigenlijk zou het een vraag zelf moeten zijn (of iets in die richting)... Alle oorlogen die er om geloof en in naam van god zijn gestreden, terwijl het eigenlijk allemaal hetzelfde is. Het slaat helemaal nergens op. Zo'n rotzooi op deze aarde hoe kan je dan nog geloven dat een 'god' het zaakje allemaal in het oog houdt?
nou goed, het zal wel, ik hoop niet dat je me nu komt overrijden ofzo..
quote:Nou, d'r zijn ook een stel volwassen mensen hier op het forum die dergelijk gedrag vertonen. En als excuus hebben ze "Maar volgens hun gaan we naar de hel !".
Op woensdag 21 januari 2004 20:12 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Stomzinnig puberaal gedrag.
Kennelijk is de scheidslijn tussen een normale christen, moslim, jood etc en een stel fundi's moeilijk te maken voor deze mensen en gooien ze elke gelovige voor het gemak maar op 1 hoop.
quote:Tja, die mensen heb je...net als dat je gelovigen hebt die iedereen voor heiden verslijten en dus ook minachten omdat die niet naar dezelfde kerk gaan als hun.
Op woensdag 21 januari 2004 20:16 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, d'r zijn ook een stel volwassen mensen hier op het forum die dergelijk gedrag vertonen. En als excuus hebben ze "Maar volgens hun gaan we naar de hel !".
Kennelijk is de scheidslijn tussen een normale christen, moslim, jood etc en een stel fundi's moeilijk te maken voor deze mensen en gooien ze elke gelovige voor het gemak maar op 1 hoop.
quote:Die heb je, ja, en omgekeerd ook. Stupiditeit is niemand voorbehouden.
Op woensdag 21 januari 2004 20:18 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Tja, die mensen heb je...net als dat je gelovigen hebt die iedereen voor heiden verslijten en dus ook minachten omdat die niet naar dezelfde kerk gaan als hun.
quote:Nee, echt iets menselijks...niets goddelijks aan.
Op woensdag 21 januari 2004 20:19 schreef Monidique het volgende:[..]
Die heb je, ja, en omgekeerd ook. Stupiditeit is niemand voorbehouden.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:16 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, d'r zijn ook een stel volwassen mensen hier op het forum die dergelijk gedrag vertonen. En als excuus hebben ze "Maar volgens hun gaan we naar de hel !".
Kennelijk is de scheidslijn tussen een normale christen, moslim, jood etc en een stel fundi's moeilijk
te maken voor deze mensen en gooien ze elke gelovige voor het gemak maar op 1 hoop.
Leven en laten leven
quote:Wat heeft het goddelijke hier mee te maken?
Op woensdag 21 januari 2004 20:21 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Nee, echt iets menselijks...niets goddelijks aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |