abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:58:01 #101
64461 xNijNx
lief, lief, lief en uhhh lief.
pi_29521221
Ik ben gisteren terug gekomen uit Sunny Beach. Het strand is er erg oke, veel winkeltjes waar je goedkope (en neppe) kleding kunt kopen, veel restaurants waar je heel goedkoop kan eten, cocktails voor de prijs die je hier in Nederland voor een biertje betaald, leuke discotheken, meer Nederlanders dan verwacht, leuke Scandinaviërs... En ga zo maar door. Ik baal er alleen nog wel een beetje van dat ik niet een binnelandtour, jeepsafari of een tripje naar Istanbul heb gedaan... Een beetje cultuur en iets van hoe het land echt is zien is lijkt me wel erg leuk, Sunny Beach is te vergelijken met alle andere feestplaatsen in Europa en lijkt dus in niets op hoe het er echt aan toe gaat in het land.

Iedereen die nog gaat: veel fun!
NijN!! Sghapie sghapie en poesjah *grauw* HOEZO onsamenhangend geneuzel?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:41:48 #102
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29536452
Ik ben 2 keer naar Albena geweest, Gergana Beach en één of ander RIU hotel. Was zeer goed te doen. Bulgaarse vrouwen zijn mooi en zien de Nederlandse heren wel zitten, beetje jammer dat er veel hoeren zitten in het centrum, maat dat heeft mij de pret niet gedrukt. Ik ben in 1991 als klein manneke eens in Djuni geweest in het noorden vlakbij Turkije. Op het laatste moment daarheen gestuurd omdat onze vakantie in Joegoslavië werd gecanceled wegens de oorlog. Bulgarije gaat zeker opkomen de komende jaren, helaas hadden de duitsers dit al eerder door ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29724985
Net terug van Sunny Beach, fantastische reis gehad ! Goedkoop en goed uitgaan, mooi weer, Nessebar bezocht (mooi stadje), ... Enige minpunt vond ik het gedrag vd Zweden. De Zweden zijn er serieus id meerderheid en dat lieten ze blijken ook : ze zochten elkaar serieus op, en vele zweden praatten amper met je als je geen zweed bent. Zweedse meisjes geven duidelijk de voorkeur aan zweedse gasten zelf. Ze dansen met je, en als ze horen dat je geen zweed bent, zijn ze opeens niet meer geinteresseerd. En hoe sommige zweedse gasten gekleed zijn is mij een raadsel (en die zijn dan soms nog weg met de grootste chicks). Maar voor de rest , goede tijd gehad (voel me nu weer belabberd nu ik thuis ben), meestal uitgegaan in Sunny Dreams, Fenix en Lazur. Lazur is een erg leuke discotheek !
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_34199005
Hallo,
ik ga dit jaar met weer met een stel vrienden op vakantie, en nu zitten we te denken aan Bulgarije, en wel naar zonnestrand in appartementen sun city.
Iemand die ervaring heeft met Bulgarije of eventueel zelfs met het appartement?
Het gaat ons dan voornamelijk om hoe het uitgaan is, de kosten daar, bijvoorbeeld uit eten gaan, stappen? Hoe is de politie daar, zijn ze niet erg hard? etc.
Ik zie graag alles wat ons zou kunnen helpen met beslissen..
alvast bedankt!
pi_34200600
Na-aper!
Ben met mijn vrienden ook van plan om naar Zonnestrand te gaan (en misschien ook wel sun city), dus ben ook benieuwd of er mensen zijn die er al eens naartoe zijn geweest.
Ik las op de site van x-travel dat Zonnestrand te vergelijken is met Rimini, Chersonissos, Ibiza en Salou. De eerste twee zijn we al naartoe geweest, en we hebben ons echt goed vermaakt.
Als je kijkt naar de hoeveelheid hotels (allemaal splinternieuw!), en dat vergelijkt met andere bestemmingen / landen, lijkt het mij dat er veel mensen naartoe gaan. Dus positief.
Ohw, en het is daar allemaal hheeeeelll goedkoop als ik het zo lees.
pi_34217626
ook iemand die in aanraking is geweest met politie ofzo? want m`n ouders zeggen dat de politie zo corrupt als de neten is in Bulgarije..
pi_34219702
je moet op vakantie soweiso niet in aanraking komen met de politie
pi_34219999
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:

Wat dacht je van Siofok, Hongarije?
[...]
Nu gaan we naar Rimini!
Heheh, als ik dit zo allemaal lees, zijn onze vakantiebestemmingen van de laatste 4 jaar echt TE doorsnee... 2x Siofok, daarna Rimini, vorig jaar Chersonissos, en dit jaar willen we naar Zonnestrand..
pi_34239333
ja snap ik
maar toch voor het geval dat.. je hoort toch genoeg dat je flinke problemen hebt met de politie bijvoorbeeld in Spanje, en dat ze daar vrij snel een probleem maken. Vandaar de vraag..
Dus iemand ervaring met politie in Bulgarije? (Hoop van niet )
pi_34243318
Zou geen auto huren in Bulgarije, want huurautootjes willen ze nogal eens van de weg halen. Voor de rest zal je geen problemen hebben met de politie en als jij je normaal gedraagt heb jij daar ook geen last van! En dat geldt voor elk land!

Zonnestrand is nog niet echt ontdekt door de Nederlanders(maar dat komt tzt wel denk ik zelf), zijn wel heel veel Zweden(kunnen wel irritant zijn als ze drank op hebben) en in mindere mate Engelsen en Duitsers en dan komen de Nederlanders. Bulgaarse volk is overigens erg relaxed.

Uitgaansleven is prima, zijn genoeg discotheken en het is er erg goedkoop in vergelijking met Nederland en helemaal met een plaats als Chersonissos waar het geld uit je zak wordt geklopt!

Aanradertje dus!

Ga volgende maand een paar daagjes naar Sofia, hopelijk kan ik een 2 daagjes snowboarden
volgende wedstrijden:
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:51:52 #111
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_34247634
In Varna (6 km te zuiden v.h. Zonnestrand, meen ik) kun je erg goed uitgaan:er is een lange boulevard met cafe's, barretjes, restaurants en disco's. Ik heb me er goed vermaakt; daar kwam je trouwens erg weinig toeristen tegen en qua prijzen was het goed te doen (0,5 bier en 0,3 wijn voor¤ 3,-)
pi_34257640
wij zitten te denken aan zonnestrand, 5 jongens van 17-18... is het uitgaansleven daar leuk (ook voor onze leeftijd, niet alleen mensen van 20+), en is er niet teveel echt 'salou-volk'? en wat voor cafe's en disco's vind je er? En nog goedkope hoteltips? we willen 8 dagen gaan, en voor de reis en onderdak ongeveer 350 euro per persoon max uitgeven.

Een luxe hotel is echt geen vereiste, bedden, badkamer, (liefst wel airco ), en een zwembad is voldoende. apartementen zijn ook prima... zijn er ook campings daar in de omgeving?

Tips/etc, alles is welkom!
pi_34257932
dirkjan, denk dat er in vele bulgarijetopics al genoeg gezegd is over Sunny Beach hé. Zoals ik al gezegd heb, het uitgaan is er zeer goed, spotgoedkoop (1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois, 2 euro voor cocktails), disco Lazur is de coolste disco (met buitenzwembad), gans de nacht happy hours, weinig Nl'ers, .... Dat is het zowat
pi_34258118
oke... maar zijn er ook veel jongeren van onze leeftijd, of vooral wat ouderen
pi_34258767
meer oudere studenten (20-25) maar ook best wel 17-18 jarigen, vooral van scandinavie dan
pi_34260940
Dit jaar ga ik zeker naar Bulgarije. Sofia, Plovdiv en nog veel meer.
pi_34262304
echt alleen maar brave mensen hier ? of moet ik hieruit opmaken dat de politie daar nergens iets om geeft?
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:48:35 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_34262429
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:23 schreef jackzonz het volgende:
ook iemand die in aanraking is geweest met politie ofzo? want m`n ouders zeggen dat de politie zo corrupt als de neten is in Bulgarije..
Zelf niet mee in aanraking geweest, maar verhalen van een kennis gehoord dat je er inderdaad geen reet van hoeft te verwachten. Er was bij haar ingebroken in het appartement en dan moet je langs voor een briefje voor de verzekering. Maar ze laten je rustig twee dagen zitten in een wachtruimte terwijl ze verveeld naar een tv zitten te kijken. Alleen als je vreselijk stennis schopt (of geld biedt, of van de maffia bent) doen ze misschien wat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34262559
toen ik zat was, ben ik eens agressief geworden in Fenix bar tegen 1 of andere zweed. De baas was er niet mee gediend, maar omdat ik daar elke dag kwam wilde hij het wel door de vingers zien
Een maat en ik waren ook eens aan het pissen om de hoek vd Fenix (te weinig wc's id fenix en vooral erg vuil) en toen kwam er zo'n vent van de fenix enorm van zijn voeten maken, haalde even zelf een knuppel boven Zei dat ie de flikken ging bellen als we niet snel weg waren, dus dat hebben we maar gedaan ...
En nog ene keer dat een Bulgaar een maat van me wilde oplichten. Zijn bord aan zijn pitakot was kapot, en hij stak de schuld op mijn maat 10 euro or i call the cops haha hilarisch. We hebben toen allemaal een pita gekocht en toen was het opeens weer goed We zijn daar zelfs elke dag terug gegaan haha.
Aanraders zijn trouwens Fenix Bar (zoals je al doorhad lol) : lekker op houten tafels staan dansen ! En dan disco Lazur.
pi_34277275
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef travelman het volgende:
In Varna (6 km te zuiden v.h. Zonnestrand, meen ik) kun je erg goed uitgaan:er is een lange boulevard met cafe's, barretjes, restaurants en disco's. Ik heb me er goed vermaakt; daar kwam je trouwens erg weinig toeristen tegen en qua prijzen was het goed te doen (0,5 bier en 0,3 wijn voor¤ 3,-)
Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgas
volgende wedstrijden:
pi_34278889
Als je lekker cheap wilt moet je naar Bodrum ofzo, ben je voor 300 euro 2 weken met het vliegtuig in een prima appartement.
pi_34283435
Ik verwacht dat de prijzen van Turkse bestemmingen nog wel flink gaan zakken. Als ik nu zeker wist dat de vogelgriepellende tegen die tijd helemaal voorbij was, zou ik het zeker overwegen haha!

Nu voorlopig maar kijken naar andere goedkope vakanties, zoals Bulgarije! Spreken de mensen daar trouwens een beetje Engels of Duits?
watch like nobody's dancing
  maandag 23 januari 2006 @ 17:28:59 #123
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_34383839
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:56 schreef spurs het volgende:

[..]

Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgas
meen je niet !! Hoe kom ik daar dan bij
pi_34903826
Ik heb voor augustus 2006 Bulgarije Golden Sands in gedachten...

Is dat aan te raden? We zijn nl. niet op zoek naar het enorm toerische zoals bijvoorbeeld Bodrum in Turkije of wat van Zonnestrand gezegd wordt.
pi_34928428
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:15 schreef Fiorenza het volgende:
Ik heb voor augustus 2006 Bulgarije Golden Sands in gedachten...

Is dat aan te raden? We zijn nl. niet op zoek naar het enorm toerische zoals bijvoorbeeld Bodrum in Turkije of wat van Zonnestrand gezegd wordt.
het blijft natuurlijk een resort, dus toeristisch, maar het is er wel rustiger dan Sunny Beach en vanuit Golden Sands kan je leuke uitstapjes maken. Dat kan vanaf Sunny Beach ook natuurlijk.

Maar in Bulgarije is het sowieso wat rustiger op de toeristische gedeeltes dan in landen als Spanje en Turkije. Het is nog niet echt ontdekt door het "grote publiek", maar dat zal met de tijd wel komen
volgende wedstrijden:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')