We zijn van plan vanuit Griekenland over land terug naar Nederland te rijden. Is dit wel veilig? En heeft iemand nog tips voor onderweg?
Alvast bedankt!
Lloret is een van de goedkoopste bestemming van de hele reisgids, en hoeveel je daar uitgeeft ligt helemaal aan jezelf.
Bulgarije is wel een vakantie-land trouwens. Ben er nooit geweest, maar heb het wel in de gidsen zien staan en het klinkt niet verkeerd allemaal.
Dit schijnt ook niet al te duur te zijn en je kan er schijnbaar perfect stappen. Wij hadden hier ook bijna een reis heen geboekt, alleen een vriend wilde niet, dus ging het niet door.
Nu gaan we naar Rimini!
Als er alleen maar gezopen wordt kan een vakantie natuurlijk wel duur uitpakken en daar Lloret de Mar een badplaats is, zal het ook duur worden. Voor 17-jarigen voldoet Lloret overigens prima.
quote:Hier ben ik het niet echt mee eens. Ik ben afgelopen jaar naar Hongarije geweest en idd het verblijf en eten was niet echt duur, maar let op : de prijs van het drinken is gewoon Europees, een biertje kostte tussen de 330 en 350 forint dat is dan ¤ 1,50 à 1,60. Dus denk je naar Siófok te gaan vanwege het goedkope stappen, dan kan je beter thuisblijven en een kratje kopen bij de supermarkt.
Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:
Wat dacht je van Siofok, Hongarije?Dit schijnt ook niet al te duur te zijn [...]
Maar over Bulgarije, ik zit er namelijk zelf ook over na te denken. Het moet een vakantieland in opkomst zijn, net zoiets als Turkije eerst was. Er moeten aardig wat Europeanen zitten en wat rijke Russen, Bulgaren etc.
quote:prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)
Tjah, als Lloret al te duur is dan kun je beter een paar dagen naar Renesse gaan denk ik.
quote:Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Op woensdag 15 januari 2003 14:25 schreef Whiteguy het volgende:[..]
prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)
quote:we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen
Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Als je het puur qua reis bekijkt dan is Bulgarije wat duurder als Lloret met de bus. En het uitgaan zal in de toeristische uitgaansgebieden in Bulgarije ook niet meer spotgoedkoop zijn, die tijden zijn toch wel een beetje voorbij.
quote:Je moet gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, en niet op een paar euro's meer of minder kijken. Krijg je later altijd spijt van.
Op woensdag 15 januari 2003 18:03 schreef Whiteguy het volgende:[..]
we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen
Verschil is nu al 350 pp op de reis. Ok, in Lloret zal het stappen wat duurder zijn, maar je hebt nu al een speling van 350 euro pp, daar kun je toch wel redelijk wat voor drinken.
quote:Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten
Op woensdag 22 januari 2003 17:40 schreef Whiteguy het volgende:
hmz.. wordt dus met 4 man en de rest naar bulgarije..
dan moeten ze het zelf maar weten ik ga iig lekker feesten op lloret
Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!
Je moet alleen weten waar je wezen moet !
Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.
Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.
Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.
quote:Wat raad je aan om heen te gaan?
Op maandag 11 augustus 2003 17:32 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten
Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!
Je moet alleen weten waar je wezen moet !
Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.
Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.
Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.
quote:Vraag de reis buro naar een hotel IN Varna of Bourgas zelf, dus niet in 1 van de zogenaamde vakantie plaatsen. en probeer eens met een lokale reis, naar Velico Turnovo te gaan voor een paar daagjes, dat is een studenten stad, waar je zeker veel lol kan hebben. Mischien dat het reis buro er al connecties heeft.
Op maandag 11 augustus 2003 18:39 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Wat raad je aan om heen te gaan?
Mocht je in Velico Turnovo komen, vraag gewoon 1 van de jongere op straat waar je disco's kan vinden. er komen en gaan daar best veel disco's in korte tijd.Durf je dat niet, vraag het gewoon aan 1 van de dames van het hotel, die weten ook wel waar je moet wezen.
Ik denk dat je daar meer aan hebt, dan dat je alleen op een toeristen strands zit tussen de NIET Bulgaren en waar je gewoon Nederlands prijzen voor je eten en drinken betaald.
Ik denk dat je meer lol zal hebben tussen de Bulgaren dan de dronken toeristen.
1 ding,. het is daar niet zoals lorette
Alvast badankt voor de reacties
quote:Mooie vrouwen (ervaring), ben er nog niet geweest (gaat vast wel gebeuren), foto's die ik heb gezien maken me zeker nieuwsgierig
Op woensdag 21 januari 2004 17:23 schreef Ella het volgende:
Het is weer tijd om lekker de reisgidsen door te kijken en mn oog viel op mooie hotels aan de zwarte zee in Bulgarije..Zag er zeer relaxt uit en we willen pas in September dus daar nog goed weer.
Zijn er mensen met ervaring die in Bulgarije op vakantie zijn geweest[en t liefst dan ook aan de zwarte zee..]Wat waren je ervaring?Welk hotel zat je en is dat aan te bevelen??Ik ben zeer benieuwd!!Laat me alles maar horen!!Alvast badankt voor de reacties
Er is volop cultuur (kloosters, kastelen) om te bezichtigen als je niet de hele dag aan het strand wilt liggen... Bovendien is het er spotgoedkoop (als ze merken dat je toerist bent is het wel duurder, maar dan nog). Ik zat bij mijn vriendin in Varna, dus over hotels weet ik niks helaas...
Bussen zijn erg goedkoop, en rijden iig binnen de grote steden en naar toeristische attracties vrij regelmatig.
Nadelen:
- Cyrillisch schrift, je kunt NIKS lezen. Men spreekt nauwelijks Engels, maar vaak wel Duits...
- Ze kunnen niet autorijden... en er zitten gaten in de weg... dus uitkijken als je een auto huurt
Succes!
quote:owja, bijna vergeten
Op woensdag 21 januari 2004 17:25 schreef Praag het volgende:Mooie vrouwen (ervaring)
Ivo
Blagodarja = Dank je wel
Dobro utro = Goeiemorgen
Celuvka = Kusje
Az iskam da pravja ljubov s teb = Ik wil de liefde met je bedrijven
Chao = Doei
Leka nosht = Welterusten
Blagodarja en pravja kan je ook zo schrijven: Blagodarq/ pravq
Voor ch gebruiken ze ook wel eens 4 en voor sh 6
Voorbeeld: 4ao/ Leka no6t
Forum Opties | |
---|---|