abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16449270
Zometeen naar de tandarts. Wéér een kroon. Ik blijf het niet leuk vinden, maar het is het behoud van je gebit.
  woensdag 21 januari 2004 @ 07:52:45 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16449315
Leef met je mee. Weet er alles van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16449462
tsja helaas heb ik dat ook......
en het doet niet echt pijn dat plaatsen,maar dat afrekenen meestal wel:Y
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:23:15 #4
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_16449484
Technisch gesproken behoud je steeds minder gebit...
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_16449595
Het is ook allemaal niet ERG, maar gewoon een klotegevoel. En als het gevoel weg is, moet je terug voor de eigenlijke kroon. Maar goed, relativeer. Als je bijv. poot moet gaan missen ben je verder weg!
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:46:05 #6
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_16449697
beter je tanden poetsen kmoet alleen volgende week om die klote verstandskiezen te laten trekken... mammaaaaaaaaaaaaaaaaa....
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
pi_16449726
Als je dat nog een keer op dezelfde kies moet dan heb je kans dat er al te weinig meer van over is.
pi_16450031
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:46 schreef SirWacko het volgende:
beter je tanden poetsen kmoet alleen volgende week om die klote verstandskiezen te laten trekken... mammaaaaaaaaaaaaaaaaa....
beter je tanden poetsen
pi_16897001
Boel sjit!
Ik ging als jochie op mijn bek met de fiets.
Tanden in de stoep!
Jaren later beginnen er stukjes af te breken.
Dat worden er dus 2!
Wat kost dat wel niet??
pi_16897777
Ik ben met mijn fiets geflikkerd, 1 tand uit mun smoel, 1 tand dood (wortelkanaalbehandeling gehad), zit nu een brug is er al een keer of 5 uit geflikkerd.
De volgende keer dat ie eruit valt moet ik een kroon, worden de 2 omliggende tanden afgeslepen en wordt daarover een kroon gezet, vervanging voor 3 tanden dus.
Kosten ongeveer 1200 euro waarvan er ongeveer 250 vergoed worden, kan dus vast gaan sparen. Klote!!!

Beter tanden poetsen slaar nergens op btw!!!

pi_16898166
Huuu..

Ik ben ook gevallen toen ik klein was, beide voortanden voor de helft afgebroken.
Weer aangemaakt door de tandarts maar nu ( 15 jaar later) zijn die tanden dood ( jaja, wortelkanaalbehandeling in je Voortanden:'( erg leuk uhm ).

Dus ik moet eigenlijk ook twee kronen hebben maar ik durf niet .

Ze gaan toch je tanden afslijpen tot het van die vampieren beiteltjes worden en later krijg je daar een soort 'kapje' op ( wat dan de kroon is?)

Ik haat de tandarts.

Что было, то прошло..
pi_16899353
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:26 schreef Andoire het volgende:
Huuu..

Ik ben ook gevallen toen ik klein was, beide voortanden voor de helft afgebroken.
Weer aangemaakt door de tandarts maar nu ( 15 jaar later) zijn die tanden dood ( jaja, wortelkanaalbehandeling in je Voortanden:'( erg leuk uhm ).

Ze gaan toch je tanden afslijpen tot het van die vampieren beiteltjes worden en later krijg je daar een soort 'kapje' op ( wat dan de kroon is?)

Ik haat de tandarts.

Is inderdaad erg fijn een wortelkanaalbehandeling in je voortanden.
Maar goed ze worden idd afgeslepen tot punten, maar je hebt het voordeel dat je tanden dood zijn, zit geen gevoel meer in en is dus totaal pijnloos.
pi_16899389
auw pijnlijk...
pi_16899428
quote:
Huuu..

Ik haat de tandarts.

Ik ben ook als kind op mijn bek gegaan (op het ijs) en tand afgebroken nadat ik al een wortelontsteking had gehad. Resultaat ene afgebroken tand die met composiet werd opgelapt (halve tand weg dus). En jaren later kwam er ene kroon op. Geloof me, die kroon er op zetten doet niet echt zeer.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:54:55 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16901623
En nou allemaal beter poetsen dan Willem Alexander he?
Ik ga naar huis.
pi_16901683
ik las: "weer een kloon"
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16902935
quote:
Huuu..

Ik haat de tandarts.

Nou ik kan je verzekeren; een kroon zetten doet écht geen pijn! . Met je klauw tussen een betonmolen, dát doet zeer! Ik heb inmiddels al een stuk of 8 kronen (door medicijngebruik) en het valt reuze mee. Je voelt dat ze met je bezig zijn, maar da´s ook alles. En bedenk ook dat jij "ja" gezegd hebt tegen de tandarts, dus moet je niet zeuren en het gewoon aanvaarden.
De enige plek waar het écht zeer gaat doen is je portemonnee!
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:27:05 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16909762
ik heb er 2. 2X een gouwe
Dit omdat me kiezen te laag liggen in m,n kaak. En er niks anders op kan. Nou ja kan wel maar dan word het snijden in m,n tandvlees. Dus doe dat maar

Kost een gods vermogen man!!!!
En ik krijg maar een 3de terug van de verzekering

Zit je dan met 2 bling blink gouwe kiezen

Maar het zetten en het boren doet totaal geen pijn

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16911831
heheheh, ik zie mezelf al met Gouden voortanden.. Eey swaaaaa

nee maar toch, ik blijf het zo eng vinden.. Maar rondlopen met een donkere voortand is ook niet je van het.. ( die ernaast wordt ook donkerder, straks heb ik twee zwarte tanden

Mijn beste vriendin heeft ook kronen ( toevallig ook op beide voortanden) en bij haar zie je wel dat er iets 'aan gedaan is'..
Ik wil niet met zo'n neppe tanden mond lopen.

Ik ben gelukkig wel aanvullend verzekerd voor Tandartskosten ( Via Agis, dus er wordt ook niet veel vergoed).
Tandarts zei dat ik ongeveer 900 á 1000 euro kwijt zou zijn aan beide kronen, klopt dat een beetje?

En Agis eist dat je het bedrag eerst betaalt voordat je aan de declaratie kan beginnen, dus ik moet nog even een manier bedenken hoe ik aan 1000 eurie moet komen.

Что было, то прошло..
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:42:16 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16912112
Ik heb een kroon van goud en porselein. Deed helemaal geen pijn om te zetten, alleen moet je er zo vaak voor naar de tandarts

Het "happen" voor de tandtechnicus vond ik trouwens wel heel vervelend, ik heb dit drie keer moeten doen en dan moet het 10 minuten hard worden in je mond, ik ging echt bijna flippen. Ik hoop dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.

Maarja, mijn abonnement op de tandarts is nog niet verlopen, want er moet nog een verstandskies uit (daar zie ik meer tegenop dan tegen die kroon) en ik heb vast nog wel een stuk of 6 gaatjes.

Dat krijg je door een combinatie van een slecht gebit (erfelijk) en een tijd lang je gebit verwaarlozen, terwijl de snoep in die tijd rijkelijk genuttigd werd

donderdag 5 februari 2004 @ 14:44:14 #21
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16912171
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:33 schreef Andoire het volgende:
Tandarts zei dat ik ongeveer 900 á 1000 euro kwijt zou zijn aan beide kronen, klopt dat een beetje?
De mijne kostte iets van 600 euro.

En ik stuurde de rekening gewoon door naar mijn verzekering, en het restant naar mijn ouders. Handig

pi_16916746
Moet je eens opletten bij hoeveel mensen je errug goed ziet dat ze een kunstgebit hebben. Nee, da´s lekker! Een goed voorbeeld wat mij nu tebinnen schiet is Bonny St. Clair Nou dan wil je écht kronen, al worden het er 25!
pi_19625587
Ik moet er binnenkort ook aan geloven, 2 dode voortanden beginnen nu echt lelijk te worden qua kleur. Maar hoe gaat het plaatsen van een kroon nu eigenlijk in zn werk?
Ik begreep van mijn tandarts dat er 2 afspraken voor nodig zijn. De eerste keer duurt een uur en 2 weken later zijn mn kronen klaar. Maar wat gaan ze die eerste keer doen? En hoe plaatsen ze eigenlijk een kroon???
pi_19626230
Tijdens de eerste afspraak wordt er begonnen met een verdoving te zetten. Dit wordt eigenlijk
altijd gedaan ook al is de betreffende tand al dood. Er wordt namelijk ook een gedeelte onder het
tandvlees afgeslepen en dat is natuurlijk wel nog gevoelig. Bijkomend voordeel is dat het tandvllees minder erg bloed als het verdoofd is en dat is weer prettiger voor het maken van de afdruk en voor het zicht tijdens het slijpen.

Maar goed, na de verdoving slijpt de tandarts de tand in een bepaalde (konische) vorm. Vervolgens worden er draadjes om de tand gelegd zodat de bloeding van het tandvlees
stopt en het tandvlees een beetje van de tand af gaat staan zodat je een "diepere" afdruk
krijgt.

Dan wordt dus de afdruk gemaakt. Die bestaat uit twee delen. Er zijn tandartsen die het in 1 keer doen maar mijn baas kiest ervoor om het in 2 gedeelten te splitsen. Eerst krijg je een lepel in de mond met zg putty. Als die hard is snijd hij hem een beetje bij zodat hij niet zo groot meer is en dan wordt het vloeibare afdrukmateriaal in de afdruk gespoten en in de mond aangebracht. Als dit vervolgens weer uitgehard is heb je als het goed is een uitermate scherpe afdruk die opgestuurd wordt naar het tandtechnisch laboratorium waar de kroon gemaakt wordt. Ook wordt er nog een alginaat (is een zeegras, zit meestal pepermuntsmaak aan) afdruk gemaakt van de tegenoverliggende kaak zodat ze in het lab weten waar de kroon uiteindelijk tegenaan moet bijten.

Meestal moet je ook nog op een wasplaatje bijten zodat degene die je kroon maakt kan zien hoe de relatie van de kiezen is ( oftewel hoe ze op elkaar komen) Je wilt er per slot van rekening wel gewoon mee kunnen eten.

Het laatste wat moet gebeuren is het uitzoeken en passend maken van een noodkroon. Die wordt dan nog met een tijdelijk cement vastgezet en als je dan samen met de tandarts de kleur van je definitieve kroon hebt uitgekozen mag je weer naar huis

Succes met je afspraak

ETA:
Oh ja, en het plaatsen van de kroon ( wat je dus twee weken later moet doen ) stelt niet veel voor. De noodkroon wordt er afgewipt (dit gaat vaak zo gemakkelijk dat mensen zich afvragen waarom hij er niet eerder uitgevallen is ) en de echte kroon wordt met definitief cement over het stompje geplaatst. Ff goed aandrukken en een uurtje niet eten om het cement hard te laten worden en het is gepiept.
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_19626687
Wow!! Dank je wel! Het is me gelijk helemaal duidelijk!
pi_19652875
Graag gedaan
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')