quote:En terecht.
DEN HAAG - Op het Binnenhof in Den Haag hebben zich dinsdag ongeveer zestig mensen verzameld die demonstreren tegen de snelle naturalisatie van Máxima Zorreguieta, de verloofde van kroonprins Willem-Alexander.Het protest richt zich op ongelijke behandeling. De leden van het acticomité vragen aandacht voor de tijdrovende en omslachtige manier waarop zij hun partner naar Nederland halen.
De demonstranten worden aangehoord door het Tweede Kamerlid van de PvdA P. Rehwinkel. De demonstratie heeft plaats voordat in de Ridderzaal de Eerste en Tweede Kamer in Verenigde Vergadering bijeenkomen voor de toestemmingwet. Met deze wet moet het huwelijk tussen Willem-Alexander en Máxima parlementaire goedkeuring krijgen.
V.
Man, ze word koningin, wat wil je dan? In een AZC proppen
Typisch een demonstratie van mensen die echt helemaal niks te doen hebben met hun leven
Laten ze lekker voor iets belangrijks gaan demonstreren
Straks gaan ze nog zeiken dat Willem Alexander een ander nummerbord heeft (ONGELIJKHEID!!!!!)
quote:Vind ik ook..
Op woensdag 04 juli 2001 10:26 schreef X-Ray het volgende:Man, ze word koningin, wat wil je dan? In een AZC proppen
Typisch een demonstratie van mensen die echt helemaal niks te doen hebben met hun leven
Straks gaan ze nog zeiken dat Willem Alexander een ander nummerbord heeft (ONGELIJKHEID!!!!!)
Oja, trouwes, ik ben langer dan 1.90m, dusse ik behoor geen belasting te betalen....
quote:Daar gaat het niet om: Artikel 1 van de grondwet zegt dat iedereen in Nederland gelijk behandelt moet worden. Een toekomstig staatshoofd moet zich ook aan de grondwet houden. Laat haar maar een aanvraag doen. Na het huwelijk mag ze toch wel blijven, en ze wordt geen koningin op haar huwelijksdag.
Op woensdag 04 juli 2001 10:26 schreef X-Ray het volgende:Man, ze word koningin, wat wil je dan? In een AZC proppen
quote:Dus jij vindt het zondermeer OK dat sommige mensen voorrang krijgen op andere mensen? Zeker door zoiets achterhaalds als een monarchie? Ongelijkheid puur door afkomst. Omdat je moeder toevallig koningin is, of je aanstaande man koning heb je overal voorrang op?! Dat is toch gelul??
Gisteren gehoord op het journaal. De overleggen van de regering over de verloving van Maxima en Willem Alexander verliepen ontspannen en met humor. "Het was goed voor de democratie"
Hoe in godsnaam is een monarchie goed voor de democratie??
En met een bord om je nek in den haag gaan staan heeft misschien niet direct resultaat, maar je legt je iig niet zomaar bij een beslissing neer en je laat merken dat je er anders over denkt. En dat is een goede zaak!
Whatever, ga maar lekker demonstreren op t plein voor de 2e kamer, ik zit bij de Berger een Wiekse Witte te drinken
Ouwe snoeperd die WA
quote:Ja die figuren heb je ook. "Ach...'t zal mijn tijd wel duren, wat kan mij het schelen, gezeik allemaal."
Op woensdag 04 juli 2001 10:57 schreef X-Ray het volgende:![]()
Whatever, ga maar lekker demonstreren op t plein voor de 2e kamer, ik zit bij de Berger een Wiekse Witte te drinken
Ouwe snoeperd die WA
Jammer dat je het gesprek niet verder op een volwassen manier ingaat. Had dan helemaal niet gereageerd....
Gelukkig zijn er nog anderen die wel bereid zijn hun stem te laten horen als ze het ergens niet mee eens zijn, en zich niet in een hoek laten drukken door autoriteiten.
En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven. (Wat waarschijnlijk bij al die demonstranten wel het geval is)
quote:Waarom?
Op woensdag 04 juli 2001 11:26 schreef waspman het volgende:
ik vind niet dat maxima te vergelijken is met de eerste de beste asielzoekers of economische vluchteling.En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven. (Wat waarschijnlijk bij al die demonstranten wel het geval is)
waarom niet?
quote:Dat zou wel lachen zijn als achteraf bleek dat het Maxima toch om een Nederlands paspoort te doen was.
En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven.
quote:Buiten de bekende taferelen als vluchtelingen, zijn er ook heel veel gevallen van stellen (waarvan één persoon een Nederlandse/er is) die zich in Nederland willen vestigen. Ook die krijgen te maken met een ongelooflijke papierwinkel en rompslomp. Schijnhuwelijkonderzoek is daar maar een klein onderdeelvan...
ik vind niet dat maxima te vergelijken is met de eerste de beste asielzoekers of economische vluchteling.En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven. (Wat waarschijnlijk bij al die demonstranten wel het geval is)
Even voor de dommen/kortzichtigen onder ons: Niet iedere buitenlander die in Nederland wil wonen komt in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.
en als Wim/Lex een keertje met een slokje op met een paar hockey dames staat te hossen dan is het oppeens weer van die jongen moet wel ff in de gaten houden dat hij later koning word...
sommige mensen meten wel met twee maten hier in Nederland
quote:Idd. Gezeik altijd.
quote:Er is ongelijkheid ja. Jij hoeft niet vooraf aan het parlement toestemming te vragen om te gaan trouwen.
Op woensdag 04 juli 2001 10:17 schreef Verbal het volgende:
Mee eens... of het helpt om met een bordje met de foto van je vrouw om je nek op het Binnenhof te gaan staan is een tweede, maar er is wel ongelijkheid, en dat hoort niet...V.
En om toe te treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlander zijn.
quote:Ik ken een Finse die in Nederland samenwoont met haar nederlandse vriend. Als ze om wat voor reden dan ook 3 maanden werkloos is moet ze terug naar Finland. Maar ze beheerst de nederlandse taal inmiddels beter dan haar vriend. (Ze heeft me wel eens gezegd dat haar vriend haar vraagt hoe iets geschreven moet worden.) Compleet onzinnig om haar terug te sturen...
Op woensdag 04 juli 2001 11:32 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Buiten de bekende taferelen als vluchtelingen, zijn er ook heel veel gevallen van stellen (waarvan één persoon een Nederlandse/er is) die zich in Nederland willen vestigen. Ook die krijgen te maken met een ongelooflijke papierwinkel en rompslomp. Schijnhuwelijkonderzoek is daar maar een klein onderdeelvan...
Even voor de dommen/kortzichtigen onder ons: Niet iedere buitenlander die in Nederland wil wonen komt in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.
quote:De LMK vindt dat WA ook geen toestemming zou moeten vragen voor zijn trouwen, en dat hij zijn huis zou moeten kunnen inrichten zoals hij zelf wil. Want in de wereld zoals de LMK het graag zou zien is WA net zo'n stomme boerenlul als wij allemaal...
Op woensdag 04 juli 2001 11:44 schreef Light het volgende:[..]
Er is ongelijkheid ja. Jij hoeft niet vooraf aan het parlement toestemming te vragen om te gaan trouwen.
En jij mag je huis inrichten zoals jij dat wil. In de grondwet staat:
Artikel 41
De Koning richt, met inachtneming van het openbaar belang, zijn Huis in.En om toe te treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlander zijn.
quote:Nou, dit soort onzin bedoelt de LMK dus. Hoe vindt die Finse dat Maxima zomaar Nederlandse wordt?
Op woensdag 04 juli 2001 11:51 schreef Light het volgende:[..]
Ik ken een Finse die in Nederland samenwoont met haar nederlandse vriend. Als ze om wat voor reden dan ook 3 maanden werkloos is moet ze terug naar Finland. Maar ze beheerst de nederlandse taal inmiddels beter dan haar vriend. (Ze heeft me wel eens gezegd dat haar vriend haar vraagt hoe iets geschreven moet worden.) Compleet onzinnig om haar terug te sturen...
quote:yepz
Op woensdag 04 juli 2001 11:51 schreef Love Mae King het volgende:[..]
De LMK vindt dat WA ook geen toestemming zou moeten vragen voor zijn trouwen, en dat hij zijn huis zou moeten kunnen inrichten zoals hij zelf wil. Want in de wereld zoals de LMK het graag zou zien is WA net zo'n stomme boerenlul als wij allemaal...
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 04-07-2001 11:55]
quote:En dat terwijl Finland notabene een EU land is. Overigens is een samenlevingscontract (of huwelijk) in zo'n geval een goed idee.
Ik ken een Finse die in Nederland samenwoont met haar nederlandse vriend. Als ze om wat voor reden dan ook 3 maanden werkloos is moet ze terug naar Finland. Maar ze beheerst de nederlandse taal inmiddels beter dan haar vriend. (Ze heeft me wel eens gezegd dat haar vriend haar vraagt hoe iets geschreven moet worden.) Compleet onzinnig om haar terug te sturen...
quote:Dat heb ik haar nooit gevraagd...
Op woensdag 04 juli 2001 11:52 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Nou, dit soort onzin bedoelt de LMK dus. Hoe vindt die Finse dat Maxima zomaar Nederlandse wordt?
Wat maakt het in godsnaam uit. Ze krijgt straks ook een baan die haar 24.00 uur openbaar bezit maakt. Niemand die daar over zeurt.
quote:Ja, en laat dat voor Max nou niet nodig zijn. De aankondiging was al voldoende om hier te mogen blijven.
Op woensdag 04 juli 2001 11:55 schreef Halinalle het volgende:[..]
En dat terwijl Finland notabene een EU land is. Overigens is een samenlevingscontract (of huwelijk) in zo'n geval een goed idee.
quote:Straks? Is ze dan nu niet al 24 uur per dag openbaar bezit?
Op woensdag 04 juli 2001 12:10 schreef marky het volgende:
Typisch nederlands. Ik niet dan zij ook niet. BAH!!!!Wat maakt het in godsnaam uit. Ze krijgt straks ook een baan die haar 24.00 uur openbaar bezit maakt. Niemand die daar over zeurt.
quote:Om toe te kunnen treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlandse zijn.
Op woensdag 04 juli 2001 12:12 schreef links234 het volgende:[..]
Ja, en laat dat voor Max nou niet nodig zijn. De aankondiging was al voldoende om hier te mogen blijven.
quote:Ja, dat zegt dus helemaal niks. Zijn er geen kandidaten in Nederland voor die functie? Me dunkt dat er genoeg vrouwen in Nederland zijn die de opleiding en ambitie voor het koninginschap hebben. Waarom dan zo'n miep uit het buitenland? Laat WA dat maar eens aantonen.
Op woensdag 04 juli 2001 12:10 schreef marky het volgende:
Typisch nederlands. Ik niet dan zij ook niet. BAH!!!!Wat maakt het in godsnaam uit. Ze krijgt straks ook een baan die haar 24.00 uur openbaar bezit maakt. Niemand die daar over zeurt.
quote:En krijg je de nederlandse nationaliteit bij je huwelijk? Nee? Dan klopt die wet niet. Laat je haar toch later toetreden tot het koninklijk huis.
Op woensdag 04 juli 2001 12:14 schreef Light het volgende:[..]
Om toe te kunnen treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlandse zijn.
Ja? Wat is het probleem dan?
1. 5 jaar legaal in Nederland wonen of 3 jaar getrouwd zijn met een Nederlander.
2. De Nederlandse taal beheersen
3. Er mag geen belemmering zijn voor de aanwezigheid van die persoon in Nederland.
Akkoord aan punt 1 voldoet Maxima niet, maar het feit dat het hier om het landsbelang gaat, weegt zwaarder.
Daarbij komt de naturalisatie voor de meeste Nederlanders gewoon uit de lucht vallen, meteen na de verloving. Maar WA en Maxima hadden al veel langer een verhouding, die 'geheim' gehouden moest worden. Wie zegt dat Maxima niet al die tijd al een verblijfsvergunning heeft gehad. Officieel hadden ze niks met elkaar, dus kon ook zoiets niet openbaar worden gemaakt.
Ik vind het persoonlijk een hoop gezeik van die mensen die hun vrouw naar Nederland willen halen. Ze moeten de gewone weg bewandelen. Verder vraag ik me af hoeveel van die mensen de Nederlandse taal goed beheersen of er zoveel moeite voor doen om die te leren net als Maxima.
En wat betreft die Finse. Ze woont en werkt hier, houdt ze dat lang genoeg vol, dan mag ze gewoon Nederlandse worden. Maar ja, niet iedereen wil dat, en dan blijft het risico bij jezelf.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 04-07-2001 12:33]
quote:Er is geen probleem
Op woensdag 04 juli 2001 12:16 schreef links234 het volgende:[..]
En krijg je de nederlandse nationaliteit bij je huwelijk? Nee? Dan klopt die wet niet. Laat je haar toch later toetreden tot het koninklijk huis.
Ja? Wat is het probleem dan?
Maxima is een uitzondering omdat ze gaat trouwen met de (toekomstige) koning, daarom wordt er een uitzonering gemaakt
Gemier
quote:Waarom maken ze die uitzondering?
Op woensdag 04 juli 2001 12:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Er is geen probleem
Maxima is een uitzondering omdat ze gaat trouwen met de (toekomstige) koning, daarom wordt er een uitzonering gemaakt
Gemier
quote:Duh. Omdat Máxima gaat trouwen met de toekomstige Koning.
Op woensdag 04 juli 2001 12:37 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom maken ze die uitzondering?
quote:steekt het bij jou dat ze uit het buitenland komt....
Op woensdag 04 juli 2001 12:14 schreef links234 het volgende:[..]
Ja, dat zegt dus helemaal niks. Zijn er geen kandidaten in Nederland voor die functie? Me dunkt dat er genoeg vrouwen in Nederland zijn die de opleiding en ambitie voor het koninginschap hebben. Waarom dan zo'n miep uit het buitenland? Laat WA dat maar eens aantonen.
je kan maar verliefd worden op iemand....pech voor jou dat ze uit het buitenland komt...
quote:Omdat er maar 1 toekomstig staatshoofd is
Op woensdag 04 juli 2001 12:37 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom maken ze die uitzondering?
Trouwens, er worden wel vaker uitzonderingen gemaakt, ik kan me nog herinneren dat een illegale Koerd of zo niet uitgezet werd en TOCH de Nederlandse status kreeg, ondanks dat hij eigenlijk er geen recht op had
Dat had te maken met "verzachtende omstandigheden" (die vent was onwijs zielig of zo weet ik veel)
Dan hoor ik jou ook niet miereneuken
Maar je weet het dus, wil je voorrang bij je Naturalisatie (en niet alleen in Nederland, maar bv ook bij onze homo de prins van Marroko) dan moet je met leden van het koningshuis het bedinduiken
quote:Ja, maar in geval van Max en Wim regelt men de naturalisatie direct en zonder problemen, terwijl er voor andere mensen in die situatie en half bos moet worden gekapt om al het papier voor de aanvragen te maken. En dat klopt dus niet.
Op woensdag 04 juli 2001 12:44 schreef madcap het volgende:[..]
steekt het bij jou dat ze uit het buitenland komt....
niet erg "links" van je....je kan maar verliefd worden op iemand....pech voor jou dat ze uit het buitenland komt...
quote:Gelukkig zij er momenteel zat plaatsen op de arbeidsmarkt
quote:In gelijke omstandigheden gelijke behandeling links234. En hoewel ik geen monarchist ben, vind ik het belachelijk om te doen alsof de toekomstige echtgenote van de toekomstige koning hetzelfde is als de partner van meneer of mevrouw X. Uit hoofde van haar positie gaat Maxima volgend jaar deel uitmaken van een onderdeel van onze regering. En alweer, of dat logisch is of niet doet niet ter zake, het staat in de wet. Dat Maxima om dat soort redenen sneller een Nederlands paspoort heeft gekregen is niet alleen logisch maar ook wettelijk in orde. Die meneer die een zaak heeft aangespannen wegens ongelijke behandeling doet zichzelf geen goed. Het enige resultaat is dat hij nog meer gefrustreerd zal worden na afloop; dan heeft hij niet alleen te maken met 'ongelijke behandeling' maar is ook nog eens bevestigd dat die juridisch helemaal in orde was.
Op woensdag 04 juli 2001 10:32 schreef links234 het volgende:[..]
Daar gaat het niet om: Artikel 1 van de grondwet zegt dat iedereen in Nederland gelijk behandelt moet worden. Een toekomstig staatshoofd moet zich ook aan de grondwet houden. Laat haar maar een aanvraag doen. Na het huwelijk mag ze toch wel blijven, en ze wordt geen koningin op haar huwelijksdag.
Als jij trouwens van mening bent dat het naar nederland halen van je partner niet belangrijk is ben je niet echt goed bij je hoofd.
Zoals ik al aangaf, ik ben zelf republikein, wat mij betreft zou het hele circus morgen mogen worden opgeheven. Maar dit rare 'republikanisme door de achterdeur' heeft absoluut niet mijn sympathie.
Een tijd terug was er ook zo'n nutteloze demonstratie van huisvrouwen die vonden dat huisvrouwen een full-time salaris v/d staat moesten krijgen
Stond geloof ik 5 man.... was best wel zielig om te zien
quote:Nee hoor, ik heb ten eerste nog niets gehoord over een troonsafstand door Beatrix, en ten tweede zal de vrouw van het staatshoofd geen deel uitmaken van de regering. Claus zit daar ook niet in.
Op woensdag 04 juli 2001 13:14 schreef HiZ het volgende:Uit hoofde van haar positie gaat Maxima volgend jaar deel uitmaken van een onderdeel van onze regering.
quote:Nee, want aangezien nergens in de wet staat dat de vrouw van de troonopvolger de nederlandse nationaliteit zou moeten hebben, hadden ze dus net zo goed kunnen wachten tot en met het huwelijk. De meeste argumenten die ik voorbij zie komen gaan er vanuit dat Maxima op 2-2-02 koningin wordt. Maar dat is niet zo.
En alweer, of dat logisch is of niet doet niet ter zake, het staat in de wet. Dat Maxima om dat soort redenen sneller een Nederlands paspoort heeft gekregen is niet alleen logisch maar ook wettelijk in orde. Die meneer die een zaak heeft aangespannen wegens ongelijke behandeling doet zichzelf geen goed. Het enige resultaat is dat hij nog meer gefrustreerd zal worden na afloop; dan heeft hij niet alleen te maken met 'ongelijke behandeling' maar is ook nog eens bevestigd dat die juridisch helemaal in orde was.
Overigens zal Maxima wel de argentijnse nationaliteit behouden, of de eventuele kinderen de nederlandse of de argentijnse nationaliteit krijgen staat dus ook niet vast.
quote:Veel plezier, het was gisteren.
Op woensdag 04 juli 2001 13:26 schreef X-Ray het volgende:
Ik werk vlakbij....denk dat ik die gasten maar eens even ga uitlachen zometeenEen tijd terug was er ook zo'n nutteloze demonstratie van huisvrouwen die vonden dat huisvrouwen een full-time salaris v/d staat moesten krijgen
Stond geloof ik 5 man.... was best wel zielig om te zien
quote:HAHAHA, touché...
Op woensdag 04 juli 2001 13:57 schreef links234 het volgende:[..]
Veel plezier, het was gisteren.
quote:Het is wel bij wet geregeld dat je Nederlands staatsburger moet zijn om toegelaten te kunnen worden tot het Koninklijk Huis. Zie bv. hier
Nee hoor, ik heb ten eerste nog niets gehoord over een troonsafstand door Beatrix, en ten tweede zal de vrouw van het staatshoofd geen deel uitmaken van de regering. Claus zit daar ook niet in.
[..]Nee, want aangezien nergens in de wet staat dat de vrouw van de troonopvolger de nederlandse nationaliteit zou moeten hebben, hadden ze dus net zo goed kunnen wachten tot en met het huwelijk. De meeste argumenten die ik voorbij zie komen gaan er vanuit dat Maxima op 2-2-02 koningin wordt. Maar dat is niet zo.
Als men echter gewacht had tot en met het huwelijk was er weinig aan de hand geweest.
Overigens zal Maxima wel de argentijnse nationaliteit behouden, of de eventuele kinderen de nederlandse of de argentijnse nationaliteit krijgen staat dus ook niet vast.
quote:Of ze wachten gewoon tot de IND de papiermolen heeft geregeld. Da's toch ook een optie? Ze hoeven toch niet te trouwen in 2002?
Op woensdag 04 juli 2001 15:11 schreef Light het volgende:[..]
Het is wel bij wet geregeld dat je Nederlands staatsburger moet zijn om toegelaten te kunnen worden tot het Koninklijk Huis. Zie bv. hier
Op http://www.koninklijkhuis.nl/NL/monarchie/monarchie.html is te vinden dat de echtgenoten van de leden van het Koninklijk Huis ook lid zijn van het Koninklijk Huis.
Omdat Willem-Alexander lid is van het Koninklijk Huis wordt Máxima dat ook bij een huwelijk. Daartoe zal Máxima eerst de nederlandse nationaliteit moeten hebben. Een andere optie is dat Willem-Alexander trouwt zonder toestemming van het parlement, daarmee verliest hij namelijk automatisch zijn lidmaatschap van het Koninklijk Huis, en kan hij geen koning meer worden.
quote:In het dagelijkse spraakgebruik mag de Raad van State niet onderdeel van de Regering zijn. In ruimere zin is het dat wel. Je hoeft geen koningin te zijn om als lid van het Koninklijk Huis deel te nemen aan de regering van dit land. En het verlenen van de het Nederlandse staatsburgerschap is altijd een afwegingsproces. Dat is in het geval van Maxima in het kader van 'staatsbelang' dus dat zij snel Nederlandse wordt. Ik blijf erbij, zielig monarchietje pesten door mensen die eigenlijk voor een republiek zijn.
Nee hoor, ik heb ten eerste nog niets gehoord over een troonsafstand door Beatrix, en ten tweede zal de vrouw van het staatshoofd geen deel uitmaken van de regering. Claus zit daar ook niet in.
[..]Nee, want aangezien nergens in de wet staat dat de vrouw van de troonopvolger de nederlandse nationaliteit zou moeten hebben, hadden ze dus net zo goed kunnen wachten tot en met het huwelijk. De meeste argumenten die ik voorbij zie komen gaan er vanuit dat Maxima op 2-2-02 koningin wordt. Maar dat is niet zo.
Als men echter gewacht had tot en met het huwelijk was er weinig aan de hand geweest.
PS. Ik ben republikein.
quote:Sterker nog: Je hoeft helemaal geen deel uit te maken van de RvS. Alleen het staatshoofd. En da's Beatrix.
Op woensdag 04 juli 2001 15:56 schreef HiZ het volgende:[..]
Je hoeft geen koningin te zijn om als lid van het Koninklijk Huis deel te nemen aan de regering van dit land.
En die wordt opgevolgd door Willem Alexander.
Als je dat leest kun je je die boosheid wel voorstellen.
quote:
Stap 1. Als je partner uit een MVV-plichtig land komt, dan moet je, voordat je partner naar NL mag, een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf) aanvragen. Daar heb je verscheidene documenten voor nodig: Bel de IND en lokale vreemdelingendienst om precies uitgelegd te krijgen welke documenten je nodig hebt en hoe die documenten gelegaliseerd kunnen worden. LET OP: Je krijgt waarschijnlijk verschillende verhalen te horen, vraag stug door en wees niet tevreden tot je duidelijke antwoorden hebt gekregen. Wellicht kun je vragen of ze deze voorwaarden schriftelijk naar je toesturen. Dan heb je later een been om op te staan. Als de aanvraag lang duurt: klaag eerst bij de dienst, ga bij geen gehoor naar de Nationale Ombudsman.Stap 2. Als je partner een MVV heeft gekregen moet hij/zij binnen 6 maanden naar NL reizen. Daar aangekomen moet hij/zij zich meteen melden (binnen 3 dagen) en een VTV (Vergunning Tot Verblijf) aanvragen. Weer geldt: zorg dat je van te voren weet welke papieren je nodig hebt en hoe ze gelegaliseerd moeten worden. En dan wachten. Als je na redelijke tijd nog niks gehoord hebt (wat is redelijk, 3 maanden?), dien een schriftelijke klacht in. Als alles erg lang duurt en de VD of IND gaat niet op je klacht in dan kun je de Nationale Ombudsman inschakelen.
Pas als je partner een VTV heeft mag hij/zij ook aan het werk.
Als je partner uit een land komt waar je geen MVV voor nodig hebt dan kun je Stap 1 overslaan (Australie, Canada, Japan, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Zwitserland). Je partner mag meteen mee en direct een VTV aanvragen.
quote:Kijk maar uit dat je je niet in het citroentje verslikt. En oppassen voor loslopende zwervers en illegalen, dat soort lui zijn levensgevaarlijk.
Op woensdag 04 juli 2001 10:57 schreef X-Ray het volgende:
quote:Bla bla bla....
Op woensdag 04 juli 2001 16:01 schreef links234 het volgende:[..]
Sterker nog: Je hoeft helemaal geen deel uit te maken van de RvS. Alleen het staatshoofd. En da's Beatrix.
En die wordt opgevolgd door Willem Alexander.
quote:Het is erg makkelijk om de meningen en gevoelens van anderen af te doen als belachelijk of onlogisch. Maar als je niet verder komt dan dat omdat je zelf kennelijk geen inhoudelijke mening hebt dan zorg je er alleen maar voor dat ze stoppen met luisteren.
Op woensdag 04 juli 2001 16:16 schreef HiZ het volgende:[..]
Bla bla bla....
quote:ZO mag ik het horen. Tegen onredelijke instituten hoef je geen argumenten te gebruiken om ze zinvol te bestrijden. Kraken die hap.
Op woensdag 04 juli 2001 16:21 schreef NAP het volgende:
wij van het NAP steunen alle acties tegen het koningshuis. Maakt niet uit wat.
quote:Anarchistische partij?
Op woensdag 04 juli 2001 16:21 schreef NAP het volgende:
wij van het NAP steunen alle acties tegen het koningshuis. Maakt niet uit wat.
contradictio in terminis
quote:heel scherp... mensen zoals jou kunnen we wel bij het NAP gebruiken.
Op woensdag 04 juli 2001 16:22 schreef links234 het volgende:[..]
Anarchistische partij?
contradictio in terminis
quote:Nee dank je, ik ben geen anarchist.
Op woensdag 04 juli 2001 16:24 schreef NAP het volgende:[..]
heel scherp... mensen zoals jou kunnen we wel bij het NAP gebruiken.
quote:IEDEREEN is anarchist... als je maar WIL.
Op woensdag 04 juli 2001 16:25 schreef links234 het volgende:
Nee dank je, ik ben geen anarchist.
quote:En De LMK is zelfs de LEIDER DER ANARCHISTEN...haha
Op woensdag 04 juli 2001 16:26 schreef Ringo het volgende:[..]
IEDEREEN is anarchist... als je maar WIL.
quote:Vertel Ringo, hoe zet ik de deuren van mijn ziel open voor de bevrijding die anarchisme heet?
Op woensdag 04 juli 2001 16:26 schreef Ringo het volgende:
quote:Is ratelband ook anarchist?
Op woensdag 04 juli 2001 16:26 schreef Ringo het volgende:[..]
quote:Goed gezien GHaven, ik was dus gestopt met luisteren
Op woensdag 04 juli 2001 16:18 schreef GHaven het volgende:[..]
Het is erg makkelijk om de meningen en gevoelens van anderen af te doen als belachelijk of onlogisch. Maar als je niet verder komt dan dat omdat je zelf kennelijk geen inhoudelijke mening hebt dan zorg je er alleen maar voor dat ze stoppen met luisteren.
V.
quote:O ja, mee eens. Ze had gewoon die procedure moeten volgen, en dat had gewoon in een paar maanden (2 of zo) geregeld moeten zijn.
Op woensdag 04 juli 2001 16:58 schreef Verbal het volgende:
Ik vind niet dat Maxima er net zolang over zou moeten hebben gedaan als al die anderen, ik vind dat al die anderen er net zolang over zouden moeten doen als Maxima...V.
Net als voor iedereen.
quote:Doe toch niet zo gruwelijk simpel man, sinds wanneer wordt hier iedereen gelijk behandeld ?
Op woensdag 04 juli 2001 10:32 schreef links234 het volgende:Daar gaat het niet om: Artikel 1 van de grondwet zegt dat iedereen in Nederland gelijk behandelt moet worden.
keep on dreaming....
Ken nog wel wat meer rechten in de grondwet, ben benieuwd wanneer er een of andere dwaas figuur opstaat die een huis opeist van de staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |