abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:15:36 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1139820
www.nu.nl
quote:
DEN HAAG - Op het Binnenhof in Den Haag hebben zich dinsdag ongeveer zestig mensen verzameld die demonstreren tegen de snelle naturalisatie van Máxima Zorreguieta, de verloofde van kroonprins Willem-Alexander.

Het protest richt zich op ongelijke behandeling. De leden van het acticomité vragen aandacht voor de tijdrovende en omslachtige manier waarop zij hun partner naar Nederland halen.

De demonstranten worden aangehoord door het Tweede Kamerlid van de PvdA P. Rehwinkel. De demonstratie heeft plaats voordat in de Ridderzaal de Eerste en Tweede Kamer in Verenigde Vergadering bijeenkomen voor de toestemmingwet. Met deze wet moet het huwelijk tussen Willem-Alexander en Máxima parlementaire goedkeuring krijgen.

En terecht.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:17:40 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1139841
Mee eens... of het helpt om met een bordje met de foto van je vrouw om je nek op het Binnenhof te gaan staan is een tweede, maar er is wel ongelijkheid, en dat hoort niet...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:22:30 #3
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_1139869
't is idd een schande. Ik had me al aangesloten bij de actiecomité referenten en was van plan vandaag ook naar Den Haag te gaan. Helaas heb ik vandaag een paar operaties op schema staan en kan niet weg.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:24:58 #4
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_1139884
Alle enigszins lekkere wijven naturaliseren!!!
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:26:42 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1139894

Man, ze word koningin, wat wil je dan? In een AZC proppen

Typisch een demonstratie van mensen die echt helemaal niks te doen hebben met hun leven

Laten ze lekker voor iets belangrijks gaan demonstreren
Straks gaan ze nog zeiken dat Willem Alexander een ander nummerbord heeft (ONGELIJKHEID!!!!!)

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1139940
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 10:26 schreef X-Ray het volgende:

Typisch een demonstratie van mensen die echt helemaal niks te doen hebben met hun leven

Straks gaan ze nog zeiken dat Willem Alexander een ander nummerbord heeft (ONGELIJKHEID!!!!!)

Vind ik ook..

Oja, trouwes, ik ben langer dan 1.90m, dusse ik behoor geen belasting te betalen....

Are you man enough to be my woman?
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:32:48 #7
10188 links234
pi_1139944
quote:

Daar gaat het niet om: Artikel 1 van de grondwet zegt dat iedereen in Nederland gelijk behandelt moet worden. Een toekomstig staatshoofd moet zich ook aan de grondwet houden. Laat haar maar een aanvraag doen. Na het huwelijk mag ze toch wel blijven, en ze wordt geen koningin op haar huwelijksdag.
Als jij trouwens van mening bent dat het naar nederland halen van je partner niet belangrijk is ben je niet echt goed bij je hoofd.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1139963
quote:

Dus jij vindt het zondermeer OK dat sommige mensen voorrang krijgen op andere mensen? Zeker door zoiets achterhaalds als een monarchie? Ongelijkheid puur door afkomst. Omdat je moeder toevallig koningin is, of je aanstaande man koning heb je overal voorrang op?! Dat is toch gelul??

Gisteren gehoord op het journaal. De overleggen van de regering over de verloving van Maxima en Willem Alexander verliepen ontspannen en met humor. "Het was goed voor de democratie"

Hoe in godsnaam is een monarchie goed voor de democratie??

En met een bord om je nek in den haag gaan staan heeft misschien niet direct resultaat, maar je legt je iig niet zomaar bij een beslissing neer en je laat merken dat je er anders over denkt. En dat is een goede zaak!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:57:31 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1140109

Whatever, ga maar lekker demonstreren op t plein voor de 2e kamer, ik zit bij de Berger een Wiekse Witte te drinken

Ouwe snoeperd die WA

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1140223
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 10:57 schreef X-Ray het volgende:

Whatever, ga maar lekker demonstreren op t plein voor de 2e kamer, ik zit bij de Berger een Wiekse Witte te drinken

Ouwe snoeperd die WA

Ja die figuren heb je ook. "Ach...'t zal mijn tijd wel duren, wat kan mij het schelen, gezeik allemaal."

Jammer dat je het gesprek niet verder op een volwassen manier ingaat. Had dan helemaal niet gereageerd....

Gelukkig zijn er nog anderen die wel bereid zijn hun stem te laten horen als ze het ergens niet mee eens zijn, en zich niet in een hoek laten drukken door autoriteiten.

woensdag 4 juli 2001 @ 11:26:43 #11
10090 waspman
life is sweet
pi_1140293
ik vind niet dat maxima te vergelijken is met de eerste de beste asielzoekers of economische vluchteling.

En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven. (Wat waarschijnlijk bij al die demonstranten wel het geval is)

woensdag 4 juli 2001 @ 11:28:39 #12
10188 links234
pi_1140308
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:26 schreef waspman het volgende:
ik vind niet dat maxima te vergelijken is met de eerste de beste asielzoekers of economische vluchteling.

En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven. (Wat waarschijnlijk bij al die demonstranten wel het geval is)

Waarom?

waarom niet?

pi_1140310
quote:
En er hoeft bij dit huwelijk niet nagegaan te worden of het een schijnhuwelijk is om Maxi een verblijfsvergunning te geven.
Dat zou wel lachen zijn als achteraf bleek dat het Maxima toch om een Nederlands paspoort te doen was.
pi_1140334
quote:

Buiten de bekende taferelen als vluchtelingen, zijn er ook heel veel gevallen van stellen (waarvan één persoon een Nederlandse/er is) die zich in Nederland willen vestigen. Ook die krijgen te maken met een ongelooflijke papierwinkel en rompslomp. Schijnhuwelijkonderzoek is daar maar een klein onderdeelvan...

Even voor de dommen/kortzichtigen onder ons: Niet iedere buitenlander die in Nederland wil wonen komt in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.

pi_1140369
ach...die jongen en dat meisje zullen nog zo veel mee moeten maken ik hun leven als Koning en Koningin (prinses??)...
denk je dat iederjaar koninginnendag vieren in een of ander dorp zo leuk is...
gun ze dit voordeeltje toch

en als Wim/Lex een keertje met een slokje op met een paar hockey dames staat te hossen dan is het oppeens weer van die jongen moet wel ff in de gaten houden dat hij later koning word...
sommige mensen meten wel met twee maten hier in Nederland

Iedereen is uniek, behalve ik
  woensdag 4 juli 2001 @ 11:42:27 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1140384
quote:

Idd. Gezeik altijd.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1140405
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 10:17 schreef Verbal het volgende:
Mee eens... of het helpt om met een bordje met de foto van je vrouw om je nek op het Binnenhof te gaan staan is een tweede, maar er is wel ongelijkheid, en dat hoort niet...

V.

Er is ongelijkheid ja. Jij hoeft niet vooraf aan het parlement toestemming te vragen om te gaan trouwen.
En jij mag je huis inrichten zoals jij dat wil. In de grondwet staat:
Artikel 41
De Koning richt, met inachtneming van het openbaar belang, zijn Huis in.

En om toe te treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlander zijn.

pi_1140445
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:32 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Buiten de bekende taferelen als vluchtelingen, zijn er ook heel veel gevallen van stellen (waarvan één persoon een Nederlandse/er is) die zich in Nederland willen vestigen. Ook die krijgen te maken met een ongelooflijke papierwinkel en rompslomp. Schijnhuwelijkonderzoek is daar maar een klein onderdeelvan...

Even voor de dommen/kortzichtigen onder ons: Niet iedere buitenlander die in Nederland wil wonen komt in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.

Ik ken een Finse die in Nederland samenwoont met haar nederlandse vriend. Als ze om wat voor reden dan ook 3 maanden werkloos is moet ze terug naar Finland. Maar ze beheerst de nederlandse taal inmiddels beter dan haar vriend. (Ze heeft me wel eens gezegd dat haar vriend haar vraagt hoe iets geschreven moet worden.) Compleet onzinnig om haar terug te sturen...
pi_1140448
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:44 schreef Light het volgende:

[..]

Er is ongelijkheid ja. Jij hoeft niet vooraf aan het parlement toestemming te vragen om te gaan trouwen.
En jij mag je huis inrichten zoals jij dat wil. In de grondwet staat:
Artikel 41
De Koning richt, met inachtneming van het openbaar belang, zijn Huis in.

En om toe te treden tot het Koninklijk Huis moet Máxima eerst Nederlander zijn.

De LMK vindt dat WA ook geen toestemming zou moeten vragen voor zijn trouwen, en dat hij zijn huis zou moeten kunnen inrichten zoals hij zelf wil. Want in de wereld zoals de LMK het graag zou zien is WA net zo'n stomme boerenlul als wij allemaal...
pi_1140457
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:51 schreef Light het volgende:

[..]

Ik ken een Finse die in Nederland samenwoont met haar nederlandse vriend. Als ze om wat voor reden dan ook 3 maanden werkloos is moet ze terug naar Finland. Maar ze beheerst de nederlandse taal inmiddels beter dan haar vriend. (Ze heeft me wel eens gezegd dat haar vriend haar vraagt hoe iets geschreven moet worden.) Compleet onzinnig om haar terug te sturen...

Nou, dit soort onzin bedoelt de LMK dus. Hoe vindt die Finse dat Maxima zomaar Nederlandse wordt?
  woensdag 4 juli 2001 @ 11:54:16 #21
10188 links234
pi_1140463
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:51 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

De LMK vindt dat WA ook geen toestemming zou moeten vragen voor zijn trouwen, en dat hij zijn huis zou moeten kunnen inrichten zoals hij zelf wil. Want in de wereld zoals de LMK het graag zou zien is WA net zo'n stomme boerenlul als wij allemaal...

yepz
  woensdag 4 juli 2001 @ 11:55:27 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_1140474
Hoe vind jij het dat elke wetsverandering goedgekeurd moet worden door de koningin? Da's toch discriminatie? Dat wil ik ook!

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 04-07-2001 11:55]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1140475
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:51 schreef Light het volgende:

[..]

En dat terwijl Finland notabene een EU land is. Overigens is een samenlevingscontract (of huwelijk) in zo'n geval een goed idee.
pi_1140552
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 11:52 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Nou, dit soort onzin bedoelt de LMK dus. Hoe vindt die Finse dat Maxima zomaar Nederlandse wordt?

Dat heb ik haar nooit gevraagd...
  woensdag 4 juli 2001 @ 12:10:31 #25
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1140580
Typisch nederlands. Ik niet dan zij ook niet. BAH!!!!

Wat maakt het in godsnaam uit. Ze krijgt straks ook een baan die haar 24.00 uur openbaar bezit maakt. Niemand die daar over zeurt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')