Ik zie m'n vriend voornamelijk in 't weekend, omdat we ver uit elkaar wonen. Meestal gaan we dan op zaterdag uit, maar de laatste paar weken heeft dat voor problemen gezorgd.
Elke keer als we weer thuis zijn, doet hij chagrijnig tegen mij, of in ieder geval kortaf. Ook tijdens het uitgaan maakt hij opmerkingen die niet bepaald subtiel zijn.
Waarom dit is? Omdat hij vindt dat ik teveel aandacht krijg in 't café. Tijdens het uitgaan maakt hij dan ook opmerkingen over m'n kleding (dat 't te bloot/te sexy is).....
Afgelopen zaterdag was 't dus zo erg, dat ik niet weet wat ik er mee aan moet:
Er waren die avond 2 jongens op me afgekomen om mij een complimentje te geven....en toen zei hij dus: "tsja, ze denken natuurlijk dat je een hoer bent" (daarmee bedoelde hij mijn kleren: een lange spijkerbroek en een (inderdaad héél) kort shirtje).
Na die opmerking hebben we thuis ruzie gehad over uit gaan. Hij wil niet meer met mij uit gaan, omdat ie zich teveel ergert aan de blikken (en bij uitzondering opmerkingen) van mannen...terwijl dat ECHT heel erg mee valt.....iedereen kijkt toch naar elkaar in 't café?
Hij zegt dat hij het gewoon niet meer wil......dus ipv trots te zijn, zit hij van me te balen....
Apart uit gaan zit er niet in in 't weekend, aangezien we elkaar dus alleen in 't weekend zien en ik geen vrienden heb in de regio waar hij woont (en andersom)....
Maar wat dan? Ik vind dat hij TE jaloers is, maar houd wel van hem....weet iemand een oplossing?
Dan voelt hij zich opeens gestreeld: "Ziejewel, ik wel en jullie lekker niet"
Ik houd ook rekening met mijn ventje als ik ga stappen...ik weet dat ie zich anders de hele avond druk gaat zitten maken over blikken of reacties.
Gewoon een ok shirtje, zonder al teveel tierlantijnen is afdoende om een leuke avond te hebben.. en idd, geef hem extra aandacht
Het is net als met puppy's..die willen ook gewoon geaaid worden, anders worden ze vals
Djiezus, als hij het al niet trekt dat mannen naar je kijken of je complimenten geven... Ik zou hem gewoon een koekje van eigen deeg geven.
Een beetje jaloers is lief, maar als hij meteen het hele weekend verkut, is hij wel heel sneu bezig.
quote:jij ben vast een vrouw of niet?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:12 schreef MUUS het volgende:
Trek het meest muffe aan wat je kan vinden in je kast en als dat niet lukt, trek je een verknipte aardappelzak aan. Daarna ga je op je aller-chagerijnigst in de kroeg zitten en als hij commentaar heeft, zeg je gewoon : "Hey, nu weet je hoe het is om met jou te gaan stappen. GEZELLIE HE?!".Djiezus, als hij het al niet trekt dat mannen naar je kijken of je complimenten geven... Ik zou hem gewoon een koekje van eigen deeg geven.
Een beetje jaloers is lief, maar als hij meteen het hele weekend verkut, is hij wel heel sneu bezig.
quote:Ja, ik ben een vrouw. So?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:19 schreef deantoine het volgende:[..]
jij ben vast een vrouw of niet?
Sjees mannen hebben ook gevoel al worden ze niet ongesteld.
Moet ze zich aan hem gaan aanpassen? Hij kent haar toch zo? En ik heb nou niet het idee dat de TS het doet om hem te griepen of dat ze niet van hem houdt. Als het haar niet boeide, opende ze ook geen topic hierover.
Ze zien elkaar alleen in het weekend en dan gaat hij om zo'n suffe reden het weekend verpesten. Beetje jammer. .
Mijn dinnetje doet soms wel eens doorzichtige dingen aan, dat vind ik niet leuk dat alle mannen haar BH kunnen zien. Is ook nergens voor nodig om je vrouwelijk te voelen. We hebben het erover gehad, en nu houdt ze het bij strak.
Of heeft hij misschien in het verleden vervelende dingen meegemaakt? Ik vond het ook nooit erg dat mijn toenmalige vriendin erg veel aandacht trok in de disco. Was er juist trots op. Totdat ze verliefd werd op zo'n jongen daar.
Enneh....hij zei (heel eerlijk) dat ie niet trots kon zijn....dat ie alleen maar irritatie voelde.....
en dat terwijl mijn kledingstijl een van de dingen was die hij zelf ook zo leuk aan me vond....
edit - ik kan niet foutloos typen blijkt wel -
[Dit bericht is gewijzigd door Thee_Muts op 20-01-2004 23:34]
quote:Dan is ie verkeerd bezig. Wat kan je dan doen? Niet uitgaan? Zak over je hoofd?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:27 schreef Thee_Muts het volgende:
maar dan nog gaat 't verkeerd....
Wél vind ik dat hoe je ook bent en wat je ook vindt je het op een wat minder sfeer verpestende manier kan brengen. ( dát is namelijk wel iets waar jij wat mee te maken hebt, het heeft immers directe invloed op jou )
Naar mijn idee had hij je beter gewoon kunnen vertellen wat hem dwars zat zonder weekenden lang " raar" te doen.
"Moppie, ik voel me niet prettig bij de kleding die je aantrekt. Kunnen we daar een oplossing voor vinden ".
Géén gesjagerijn en gemopper/ geruzie... gewoon vertéllen.
Dan hadden jullie een oplossing kunnen bedenken die voor beide acceptabel is... jullie weekenden zijn gewoon gezellig, én jij hebt gewoon de keuze om te zeggen " nee ik voel me hier fijn in... ik trek aan waar ík mij prettig in voel ".
Dan heeft hij weer de keuze om dit te accepteren of een andere vriendin te zoeken.
Het gemopper is helemaal niet nodig.
quote:1. Niets is goed.
draag niet alleen bloot (dat was afgelopen zaterdag wel 't geval, maar zéker niet altijd)...ook lange jurken en gewone rokken met truitjes...maar dan nog gaat 't verkeerd....Enneh....hij zei (heel eerlijk) dat ie niet trots kon zijn....dat ie alleen maar irritatie voelde.....
en dat terwijl mijn kledingstijl een van de dingen was die hij zelf ook zo leuk aan me vond....edit - ik kan niet foutloos typen blijkt wel -
En iedereen maar roepen dat jij je moet aanpassen. !
Antwoord: Ja, dit is TE jaloers.
quote:Vind ik niet, hoewel hij haar geen hoer mag noemen!!
Op dinsdag 20 januari 2004 23:43 schreef Kwark het volgende:
Vraag: Is dit TE jaloers?Antwoord: Ja, dit is TE jaloers.
Kun je niet met een groepje vrienden uitgaan ofzo? Misschien geeft hem dat nog wat afleiding. En anders is het gewoon dikke pech, je laat je weekend toch niet door hem verzieken? Al helemaal niet om zo'n kutreden als dit.
edit: had het verhaal beter moeten lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-01-2004 23:52]
quote:Pics!
Op dinsdag 20 januari 2004 23:07 schreef Thee_Muts het volgende:
Tijdens het uitgaan maakt hij dan ook opmerkingen over m'n kleding (dat 't te bloot/te sexy is).....
quote:Pics!
Er waren die avond 2 jongens op me afgekomen om mij een complimentje te geven....en toen zei hij dus: "tsja, ze denken natuurlijk dat je een hoer bent" (daarmee bedoelde hij mijn kleren: een lange spijkerbroek en een (inderdaad héél) kort shirtje).
quote:*eens* voor een goed oordeel te vellen
Op dinsdag 20 januari 2004 23:50 schreef Conducteur het volgende:[..]
Pics!
[..]Pics!
quote:Die opmerking was er een van (helaas) veel meer.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:46 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vind ik niet, hoewel hij haar geen hoer mag noemen!!
quote:Trek de volgende keer een burqa aan, misschien bevalt 'm dat beter.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:54 schreef Thee_Muts het volgende:[..]
Die opmerking was er een van (helaas) veel meer.
Ik kan moeilijk alles noteren wat hij zei, maar hij heeft bijvoorbeeld ook wel eens gezegd dat 't m'n eigen schuld zou zijn als ik verkracht zou worden....
Jij pikt dit soort opmerkingen?
quote:Heb hierboven al aangegeven dat ik ook NIET bloot uit ga....maar dat 't verhaal dan praktisch 'tzelfde is....
Op dinsdag 20 januari 2004 23:51 schreef Ingridh007 het volgende:
als jij nou es gewoon een wat langer truitje aantrekt
quote:dan is t toch bloot of ben ik nou gek?
een (inderdaad héél) kort shirtje).
quote:Lees nou even.
Op woensdag 21 januari 2004 00:07 schreef Ingridh007 het volgende:[..]
dan is t toch bloot of ben ik nou gek?
Hij vindt NIKS goed.
*mompel* En hij noemt haar een hoer en dat terwijl hij haar juist leuk vond om o.a. haar kleding en hij zegt dat het haar eigen schuld is als ze verkracht wordt, maar dat maakt allemaal niet uit natuurlijk*mompel*
quote:Jap en een truitje aandoen wat iets langer is! Draag wel gewoon waar jij je lekker in voelt, maar ga niet met extreem korte hempjes lopen... ik bedoel... je bent geen vrijgezel
Op dinsdag 20 januari 2004 23:08 schreef MouseOver het volgende:
Hem in het cafe meer/duidelijk aandacht geven.Dan voelt hij zich opeens gestreeld: "Ziejewel, ik wel en jullie lekker niet"
quote:In 't geval van afgelopen zaterdag was 't bloot....maar er zijn situaties ervoor geweest waarin ik géén blote kleren aan had (gewoon, vrouwelijk, een lange jurk, een rok etc), maar er toch mannen naar me keken of opmerkingen maakten en hij óók zo geïrriteerd reageerde tegenover mij....(zoals ik hierboven al ergens heb gezegd)
Op woensdag 21 januari 2004 00:07 schreef Ingridh007 het volgende:
dan is t toch bloot of ben ik nou gek?
Zo niet, dan vind ik het behoorlijk ziek. Er bestaat toch zoiets als dat hij je hoort te accepteren voor wie jij bent... als jij die kleding mooi vind moet hij daar maar fijn mee leren leven!
quote:Een beetje vent vindt het alleen maar leuk als zijn vriendinnetje wat aandacht krijgt
Op woensdag 21 januari 2004 00:12 schreef Thee_Muts het volgende:[..]
In 't geval van afgelopen zaterdag was 't bloot....maar er zijn situaties ervoor geweest waarin ik géén blote kleren aan had (gewoon, vrouwelijk, een lange jurk, een rok etc), maar er toch mannen naar me keken of opmerkingen maakten en hij óók zo geïrriteerd reageerde tegenover mij....(zoals ik hierboven al ergens heb gezegd)
Want guess who's taking her home... .
Ik hoop voor hem dat hij op voetbal heeft gezeten en zijn handen hééél snel voor zijn "kruisje" slaat.
Dergelijke opmerkingen vragen er namelijk ook om om een knietje te krijgen... ook maar eigen schuld dus.
Je hoeft niet in een burka (schrijf je dat zo?) rond te lopen. Maar als m'n vriendin erbij gaat lopen zoals ze ongeveer op t strand bij loopt, ben ik er absoluut niet blij mee.
Jaloerse blikken zijn ok, maar als mensen je aan gaan spreken met het idee dat je single bent, waar is dan het jaloerse? Ze zien je gewoon als "gewillige single", zoals iemand al zei.
Laat desnoods je vriend een outfit voor je kiezen, kan jij altijd nog nee zeggen en heb jij een idee wat hij nou wil. Als hij je dan geen winter kleding aantrekt, maar gewoon een spijkerbroek met en shirtje. Wat is er dan mis mee? Of ben je eigenlijk zelf onzeker en moet je de "jaloerse" blikken van andere mannen hebben om jezelf zeker te voelen.
Trouwens dat hij zegt dat t je eigen schuld is als je verkracht wordt. Kan je daar ook niet in zien dat hij bang is dat dat inderdaad gebeurt. Ik bedoel als je er bijloopt als een eerste rangs sletje, trek je dat toch eerder aan (om het zo ff stom te zeggen) dan wanneer je erbij loopt zoals de rest. Of is dat een stomme redenatie?
Ben erg blij dat mijn vriendin hier niet moeilijk over doet... Suc6 iig.
quote:Het is jammer dat al die jonge meisjes van tegenwoordig er bij lopen alsof ze net van het strand komen tenwille van hun eigen ontzekerheid.
(inderdaad héél) kort shirtje
Als ik in de kroeg ben en een vreemde gozer vraagt wat aan me vriendin, dan is het eerst wat ze zegt "dat moet je maar aan me vriend vragen". Dan zie je ze even mijn kant op kijken en hoppa, dan hoeft het opeens niet meer, dan zijn ze zo weg.
Volgens mij ben je gewoon aandachtsgeil en geniet je ervan dat mannen naar je zitten te gluren. Ik vind het niet gek dat je vriend dat niet leuk vindt, alleen is zijn woordkeus heel erg ongelukkig. Daar mag je hem best op wijzen denk ik...
quote:Volgens mij heb ik al gezegd dat 't ook 't geval is bij normale kleding!!!
Op woensdag 21 januari 2004 01:31 schreef Nitrogen het volgende:
Mannen in de kroeg geven niet zomaar complimentjes, dat doen ze alleen als ze denken dat er wat te halen valt. Jij geeft ze blijkbaar dat idee..... met je kleding of met je gedrag, ik weet het niet, maar je vriend vind het duidelijk niet leuk omdat hij het idee heeft dat hij steeds op moet letten dat een of andere geilaard niet aan je zit.Als ik in de kroeg ben en een vreemde gozer vraagt wat aan me vriendin, dan is het eerst wat ze zegt "dat moet je maar aan me vriend vragen". Dan zie je ze even mijn kant op kijken en hoppa, dan hoeft het opeens niet meer, dan zijn ze zo weg.
Volgens mij ben je gewoon aandachtsgeil en geniet je ervan dat mannen naar je zitten te gluren. Ik vind het niet gek dat je vriend dat niet leuk vindt, alleen is zijn woordkeus heel erg ongelukkig. Daar mag je hem best op wijzen denk ik...
quote:Ja precies, en een héél kort shirtje is gewoon sletterig.
Op woensdag 21 januari 2004 02:14 schreef Thee_Muts het volgende:[..]
Volgens mij heb ik al gezegd dat 't ook 't geval is bij normale kleding!!!
En sletterig is één ding, vrouwelijk een ander.....
ik denk dat je een middelweg moet zoeken. het is al door iemand gezegd en daar sluit ik me bij aan; mannen gaan niet zomaar naar een meisje toe om complimenten te geven of een praatje te beginnen. dat gebeurd in verreweg de meeste gevallen echt alleen maar als ze denken dat 'er iets te halen valt'. (als ik bij mn vriendin ben gebeurd er meestal niks, maar zodra ik mn reet keer om drinken ofzo te gaan halen dan wordt ze alweer aangesproken, en dat vind ik ook niet leuk).
dat er regelmatig mannen naar je toe komen (hoe je je ook kleedt) bewijst toch dat er iets in je houding is dat je single/zoekend/oid doet lijken. ik denk dat je daar een beetje op moet proberen te letten.
en hij moet natuurlijk zijn mening een beetje verminderen en meer van je genieten tijdens het uitgaan.
quote:maar ik geloof niet dat jij je vriendin voor hoer zou uitschelden.
Op woensdag 21 januari 2004 02:47 schreef flaphead het volgende:
als ik met mn vriendin uitga vind ik het leuk als ze zich vrouwelijk/sexy kleedt, inderdaad wel vanwege dat trotse. maar ik heb aan de andere kant ook wel degelijk dat jaloerse wat de vriend van TS ook heeft.ik denk dat je een middelweg moet zoeken. het is al door iemand gezegd en daar sluit ik me bij aan; mannen gaan niet zomaar naar een meisje toe om complimenten te geven of een praatje te beginnen. dat gebeurd in verreweg de meeste gevallen echt alleen maar als ze denken dat 'er iets te halen valt'. (als ik bij mn vriendin ben gebeurd er meestal niks, maar zodra ik mn reet keer om drinken ofzo te gaan halen dan wordt ze alweer aangesproken, en dat vind ik ook niet leuk).
dat er regelmatig mannen naar je toe komen (hoe je je ook kleedt) bewijst toch dat er iets in je houding is dat je single/zoekend/oid doet lijken. ik denk dat je daar een beetje op moet proberen te letten.
en hij moet natuurlijk zijn mening een beetje verminderen en meer van je genieten tijdens het uitgaan.
quote:MIsschien moet je eens een weekend thuisblijven. Voor straf. Dan draait hij wel bij...
Op dinsdag 20 januari 2004 23:07 schreef Thee_Muts het volgende:Apart uit gaan zit er niet in in 't weekend, aangezien we elkaar dus alleen in 't weekend zien en ik geen vrienden heb in de regio waar hij woont (en andersom)....
Mannen...
quote:Ik wil voorop stellen dat ik zelf dus echt nie jaloers ben en toch heb ik deze discussie ook gehad met een paar van mijn ex vriendinnen. Die vonden dan weer dat ik geen flikker om ze gaf, andere uiterste.
Oké, weet dat er veel topics zijn over jaloersheid, maar wilde ff mijn probleem voorleggen.Ik zie m'n vriend voornamelijk in 't weekend, omdat we ver uit elkaar wonen. Meestal gaan we dan op zaterdag uit, maar de laatste paar weken heeft dat voor problemen gezorgd.
Elke keer als we weer thuis zijn, doet hij chagrijnig tegen mij, of in ieder geval kortaf. Ook tijdens het uitgaan maakt hij opmerkingen die niet bepaald subtiel zijn.
Waarom dit is? Omdat hij vindt dat ik teveel aandacht krijg in 't café. Tijdens het uitgaan maakt hij dan ook opmerkingen over m'n kleding (dat 't te bloot/te sexy is).....
Afgelopen zaterdag was 't dus zo erg, dat ik niet weet wat ik er mee aan moet:Er waren die avond 2 jongens op me afgekomen om mij een complimentje te geven....en toen zei hij dus: "tsja, ze denken natuurlijk dat je een hoer bent" (daarmee bedoelde hij mijn kleren: een lange spijkerbroek en een (inderdaad héél) kort shirtje).
Na die opmerking hebben we thuis ruzie gehad over uit gaan. Hij wil niet meer met mij uit gaan, omdat ie zich teveel ergert aan de blikken (en bij uitzondering opmerkingen) van mannen...terwijl dat ECHT heel erg mee valt.....iedereen kijkt toch naar elkaar in 't café?
Hij zegt dat hij het gewoon niet meer wil......dus ipv trots te zijn, zit hij van me te balen....Apart uit gaan zit er niet in in 't weekend, aangezien we elkaar dus alleen in 't weekend zien en ik geen vrienden heb in de regio waar hij woont (en andersom)....
Maar wat dan? Ik vind dat hij TE jaloers is, maar houd wel van hem....weet iemand een oplossing?
Als hij op deze manier tegen je tekeer gaat moet je toch eens na gaan denken zou ik zeggen, jij doet normaal en hij ziet je als een soort hoer omdat je er sexy uitziet, beetje waar hij eerst zelf voor viel en nu vertrouwd ie je niet meer ofzo
Hij moet je trots mee naar huis nemen als hij tussen al die mannen die het geprobeerd hebben uiteindelijk jou gewoon weer mee naar huis neemt. Niet tegen jou gaan zeiken dat je er te goed uit ziet.
Laat hem maar eens bij zichzelf te raden gaan waar zijn manier van reageren vandaan komt ipv een soort van schuld bij jou neer te leggen. Hier kom je alleen uit als je het samen doet maar als hij al begint met we kunnen niet meer samen uit dan denk ik niet dat dat een mooi begin is.
Praat eens gewoon met hem over hoe en wat, je kan er in mijn ogen alleen samen uitkomen. ALs jij jezelf gaat veranderen dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Verder gaan dan rekening houden met elkaar zou niet nodig moeten zijn denk ik.
suc6 iig
quote:Jij geeft ze blijkbaar dat idee..... met je kleding of met je gedrag.
Op woensdag 21 januari 2004 02:14 schreef Thee_Muts het volgende:[..]
Volgens mij heb ik al gezegd dat 't ook 't geval is bij normale kleding!!!
En sletterig is één ding, vrouwelijk een ander.....
Lichaamstaal kan soms heel krachtig zijn.......
quote:Hoe weet jij dat, meestal wordt er achter je rug om gegluurd. Ik zie ook heel vaak dat mannen naar me vriendin zitten te loeren, ze breken bijna hun nek om d'r kont goed te bestuderen. Zij ziet dat niet, ik wel. Dan kijk ik ze boos aan, dan draaien ze meestal een beetje bij" M.a.w. jij weet niet hoe vaak mannen naar je kijken en op welkek manier....
omdat ie zich teveel ergert aan de blikken (en bij uitzondering opmerkingen) van mannen...terwijl dat ECHT heel erg mee valt
Ik wil zijn gedrag totaal niet goedpraten, maar een hand in eigen boezem steken kan nooit kwaad. Hij heet feen bepaald gevoel om een reden. Nu kan je wel op dit forum heel de boel bespreken, maar je hebt er meer aan om er goed met je vriend over te praten en dan niet tijdens het uitgaan, maar rustig thuis op de bank.
Vervolgens hebben julie er een beetje ruzie over, daarna doen jullie van "kiss and make up" en daarna hebben jullie heerlijke sex. Hoppa probleem opgelost.
[Dit bericht is gewijzigd door Nitrogen op 21-01-2004 09:54]
quote:Ze zegt toch dat als ze 'normale' kleding aanheeft ze ook aandacht krijgt. En laten we eerlijk zijn, waarom is de vrouw hier de schuldige omdat zij zich te sexy kleedt. Dat is helemaal niet de issue, wat ze ook zal aantrekken, de jongens komen toch op haar af. Ik vind dat zo raar dat er nog steeds zo gedacht wordt. Ik snap het wel, maar begrijpen doe en wil ik het niet.
Op woensdag 21 januari 2004 00:47 schreef Neverstop het volgende:
Ben t eens met je vriend.Je hoeft niet in een burka (schrijf je dat zo?) rond te lopen. Maar als m'n vriendin erbij gaat lopen zoals ze ongeveer op t strand bij loopt, ben ik er absoluut niet blij mee.
Jaloerse blikken zijn ok, maar als mensen je aan gaan spreken met het idee dat je single bent, waar is dan het jaloerse? Ze zien je gewoon als "gewillige single", zoals iemand al zei.
Laat desnoods je vriend een outfit voor je kiezen, kan jij altijd nog nee zeggen en heb jij een idee wat hij nou wil. Als hij je dan geen winter kleding aantrekt, maar gewoon een spijkerbroek met en shirtje. Wat is er dan mis mee? Of ben je eigenlijk zelf onzeker en moet je de "jaloerse" blikken van andere mannen hebben om jezelf zeker te voelen.
Trouwens dat hij zegt dat t je eigen schuld is als je verkracht wordt. Kan je daar ook niet in zien dat hij bang is dat dat inderdaad gebeurt. Ik bedoel als je er bijloopt als een eerste rangs sletje, trek je dat toch eerder aan (om het zo ff stom te zeggen) dan wanneer je erbij loopt zoals de rest. Of is dat een stomme redenatie?
Ben erg blij dat mijn vriendin hier niet moeilijk over doet... Suc6 iig.
En sommige jongens komen ook op haar af al zou ze in een aardappelzak lopen, want die jongens heb je ook! Ze is waarschijnlijk gewoon een leuke meid om te zien. Jongens komen op haar af omdat ze leuk is, niet (alleen) omdat ze zich vrouwelijk kleedt. Haar vriend kan haar wel binnenhouden en in een glazen kooitje willen stoppen, maar vroeg of laat slaat het vogeltje haar vleugels uit. Want iemand in een kooitje willen stoppen, wordt op een gegeven moment wild of voelt zich niet prettig in de situatie meer.
Daarbij vind ik het geijk over kleding gezeur en eigenlijk ook een beetje te erg gewoon. Dus als je een vriend hebt moet je je beschaafder (lees: tuttiger) gaan kleden. Wij vragen toch ook niet aan jongens of ze een wijde, lelijke blouse willen aantrekken ipv dat korte, strakke shirtje waar hun spierballen zo goed zichtbaar in zijn en waar meiden verlekkerd naar kijken. Jeetje je bent toch trots op elkaar ipv bang. Ik zou het juist leuk vinden als iemand zich goed weet te kleden of er gewoon leuk uitziet. Ts, ik zou gewoon jezelf blijven, hij heeft een probleem en niet jij, want zodrekt zitten jullie elk weekend thuis.
Maar ik zou wel met hem praten dat hij je moet vertrouwen, maar dat je niet je kledingkeuze gaat veranderen omdat hem dat niet zint. Het zint hem trouwens niet omdat hij het niet mooi vindt (zei je zelf al), maar puur omdat hij bang is jou kwijt te raken etc. Onthoud dat en zeg dat tegen hem, die angst is overbodig, laat hem dat weten.
Als je vriend je met deze kledingstijl heeft leren kennen, moet hij al helemaal niet zeuren... Hij probeert je nu te veranderen, dat moet je gewoon niet pikken. En voor hoer (WTF?) uitgemaakt worden zou voor mij persoonlijk al een reden zijn om het uit te maken! Zometeen krijg je nog een burqa voor je verjaardag...
Het gaat erom dat dit voor hem niet werkt. Hij geeft aan dat hij zich hier niet bij lekker voelt. (toegegeven wel bot) Ik denk dat jullie een compromis moeten zien te vinden, waar beide zich in kan vinden. Dat moet toch wel mogelijk zijn? Kijk, zoals je BENT, wil niet zeggen dat je zo moet blijven, mensen veranderen ook over hun leeftijd.
Dus een tussenweg moet denk ik wel kunnen, bijvoorbeeld een leuk truitje ipv zo'n kort shirtje dat net iets TE is.
quote:Opzich mooi gezegd. Maar ik denk dat toegeven, of dat nou een iets langer truitje aantrekken is, geen oplossing is. Zoals ts al zei, ze draagt ook gewoon leuke rokken met truitjes erboven en zelfs dan heeft hij er last van. De enige oplossing voor haar vriend is dat ze thuisblijven en niet meer uitgaan of dat zij zich helemaal niet meer leuk aankleedt en haar uiterlijk bijvoorbeeld onverzorgd laat.
Op woensdag 21 januari 2004 10:30 schreef xp2002 het volgende:
Heel veel tegenstrijdige meningen hier:
- je moet luisteren wat hij zegt of
- hij moet het maar accepteren.Het gaat erom dat dit voor hem niet werkt. Hij geeft aan dat hij zich hier niet bij lekker voelt. (toegegeven wel bot) Ik denk dat jullie een compromis moeten zien te vinden, waar beide zich in kan vinden. Dat moet toch wel mogelijk zijn? Kijk, zoals je BENT, wil niet zeggen dat je zo moet blijven, mensen veranderen ook over hun leeftijd.
Dus een tussenweg moet denk ik wel kunnen, bijvoorbeeld een leuk truitje ipv zo'n kort shirtje dat net iets TE is.
Haar vriend moet inzien dat ze is wie ze is (en dat is geen slet of wat dan ook, dat zijn allemaal maniertjes om haar aan zichzelf te doen twijfelen, zodat ze zich misschien aanpast en verandert). Fout dus, vind ik. Het enige wat ze kan doen is hem te kennen geven dat hij haar maar moet vertrouwen, dat ze is wie ze is en dat de jongens naar haar toekomen en zij niet naar hun. En anders draagt ze maar een lekker, kort, strak truitje met de tekst: 'You can come and talk to me, but my boyfriend is sitting overthere, so spare your time and let me dance'.
quote:Wat een flauwekul.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:12 schreef SHE het volgende:
Misschien wat meer respect hebben voor je vent en je niet kleden alsof je single en willing bent.
Had overigens n.a.v het beeld dat jij hier van jezelf neerzet zo'n antwoord niet verwacht.
quote:In de tijd die het kost om die lap tekst van haar tieten te lezen heeft haar vriend al drie hartaanvallen gehad.
Op woensdag 21 januari 2004 10:48 schreef sweetgirly het volgende:
En anders draagt ze maar een lekker, kort, strak truitje met de tekst: 'You can come and talk to me, but my boyfriend is sitting overthere, so spare your time and let me dance'.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:03 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Wat een flauwekul.
Die jongen is onzeker en daarom moet ZIJ zich aanpassenHad overigens n.a.v het beeld dat jij hier van jezelf neerzet zo'n antwoord niet verwacht.
Die jongen lijkt me niet onzeker...het lijkt me eerder een echte vent. Waarom zou je als gebonden vrouw halfnaakt met je vriendje gaan stappen? Zodat hij de hele nacht met argusogen zo'n zaak in kan kijken ? Zo heeft hij ook geen leuke avond.
Beter bewaar je je niemandalletjes voor de avonden uit met je vriendinnen
Het is allemaal zoveel makkelijker als je je aan de spelregels houd
quote:Jaaaaaaaaaaah jou mag ik wel
Op woensdag 21 januari 2004 11:20 schreef SHE het volgende:[..]
![]()
Die jongen lijkt me niet onzeker...het lijkt me eerder een echte vent. Waarom zou je als gebonden vrouw halfnaakt met je vriendje gaan stappen? Zodat hij de hele nacht met argusogen zo'n zaak in kan kijken ? Zo heeft hij ook geen leuke avond.
![]()
quote:Sorry, maar dat vind ik nou net zo'n opmerking als wanneer er een meisje/vrouw verkracht is en dat er dan gezegd wordt: "Ze lokte het zelf uit" (omdat ze een kort rokje aan had of zo).
Op dinsdag 20 januari 2004 23:12 schreef SHE het volgende:
Misschien wat meer respect hebben voor je vent en je niet kleden alsof je single en willing bent.
quote:Een echte vent?
![]()
![]()
Ik vind de vriend in kwestie wél overdreven jaloers... en daarnaast ook een eikel van een vent aangezien ie zijn vriendin voor hoerig uitmaakt en blijkbaar het principe aanhangt dat wanneer je je sexy kleedt en verkracht wordt, je het zelf hebt uitgelokt.
Beetje dubbel ook om een andere kledingcode te hanteren als je met vriendinnen op stap gaat. Maar hoop dat de smilie de ironie aangeeft...
quote:O.ja tuurlijk, dus dat hij haar voor hoer uitscheld is geen probleem.
![]()
![]()
quote:Hier ben ik het helemaal mee eens.
Op woensdag 21 januari 2004 11:26 schreef Copycat het volgende:[..]
Een echte vent?
In mijn boekje kan een echte vent het juist waarderen als zijn vriendin goedkeurende blikken krijgt van andere mannen. Onder het mom dat ze aan het eind vande avond toch wel met hem naar huis gaat... Eat your heart out, zeg maar.Ik vind de vriend in kwestie wél overdreven jaloers... en daarnaast ook een eikel van een vent aangezien ie zijn vriendin voor hoerig uitmaakt en blijkbaar het principe aanhangt dat wanneer je je sexy kleedt en verkracht wordt, je het zelf hebt uitgelokt.
Beetje dubbel ook om een andere kledingcode te hanteren als je met vriendinnen op stap gaat. Maar hoop dat de
smilie de ironie aangeeft...
quote:Jaloerse mannen vallen bij mij sowieso niet onder de noemer "échte mannen". Integendeel zelfs.
![]()
![]()
Een échte man is in mijn boekje een kerel die zelfverzekerd in het leven staat en zijn eigen onzekerheid niet probeert te verkleinen door Neanderthaler-achtig claimgedrag naar zijn partner te vertonen.
Enne..niemendalletjes; ze droeg een spijkerbroek met een blote buik truitje! Als hij daar al van op tilt slaat! Ik kan een spijkerbroek over het algemeen niet echt opwindend noemen.
quote:zeur niet zo; en ook daar zit een kern van waarheid in trouwens.
Op woensdag 21 januari 2004 11:26 schreef Miss_MacPhisto het volgende:[..]
Sorry, maar dat vind ik nou net zo'n opmerking als wanneer er een meisje/vrouw verkracht is en dat er dan gezegd wordt: "Ze lokte het zelf uit" (omdat ze een kort rokje aan had of zo).
Je vriend loopt toch ook niet de hele avond met zijn shirt uit en zijn pik uit zijn broek?
Heb een beetje respect voor elkaar .
Ik denk eerder dat TS zelf nogal onzeker is en kickt op de aandacht van het uitgaanspubliek. Ze realiseert zich echter niet, dat het haar vriendje tijd en energie kost , ipv dat hij lekker ontspannen met haar kan loltrappen.
TS zal er ongetwijfeld net zo leuk uitzien in een passend truitje en daarmee lang niet zoveel trash aantrekken als met een truitje waar van alles te zien is.
Zij een leuke avond
Hij een leuke avond
WIN-WIN situatie
Emancipatie is echt iets voor potten en manwijven. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen de denkwijze van mannen en vrouwen..respecteer dat en leer ervan, kom je veel verder mee dan meteen zo feministisch van wal steken en bleren dat hij fout zit en jaloers is.
Echt...vrouwen....
Soms zou ik ook wel een jongetje willen zijn, jullie doen zo moeilijk
- willen dat hun vrouw/vriendin in de eerste plaats zichzelf is.
- vinden het fijn als hun vrouw/vriendin zich mooi kleedt.
- vinden het complimenteus als hun vrouw/vriendin mooi wordt gevonden door andere mannen (vooral omdat zij uit liefde voor hem heeft gekozen).
- zien hun vrouw/vriendin niet als hun bezit.
- halen hun vrouw/vriendin niet onderuit zodat ze zich zelf beter kunnen voelen.
Mannen die daarentegen op een psychologische en emotionele peuterleeftijd van 3 jaar zijn blijven hangen -de leeftijd waarop kinderen hun mammie helemaal alleen voor zichzelf willen:
- zien hun vrouw/vriendin in de eerste plaats als hun bezit.
- zien jaloezie als een teken van liefde (waar het niets mee te maken heeft).
- willen niet dat hun vrouw/vriendin zichzelf is maar dat zij zichzelf aanpast aan hem zodat hij zich niet onzeker hoeft te voelen (scheelt weer werken aan hemzelf, waar ie helemaal geen zin in heeft).
- beledigen, bedreigen en manipuleren hun vrouw/vriendin als die niet doet wat zij willen.
- vinden dat er niks mis met henzelf (zeker niet omdat er genoeg mensen op dezelfde peuterleeftijd zijn blijven hangen en hen vrolijk steunen in hun neurotische denkbeelden) en zullen daarom meestal niet veranderen.
De uiteindelijk vraag is: met wat voor een man wil je een relatie hebben? Met een peuter of met een volwassene?
Hij moet er gewoon in berusten dat jij graag zo gaat stappen en dat soort rare opmerkingen voor zich houden. Ik vermoed dat er meer speelt dan alleen dat dus ik zou eens een goed gesprek aangaan.
Mocht er inderdaad verder niets spelen dan moet hij niet zo zeiken en gewoon leuk gaan stappen met zn vriendin ipv op dit soort dingen te gaan letten.
Wat er dan wel mis is, geen idee .
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:31 schreef SHE het volgende:[..]
"zeur niet zo; en ook daar zit een kern van waarheid in trouwens."
>> Ook daar zit een kern van waarheid in?!
Zou je mij die (en vast nog wel anderen hier) dan eens haarfijn uit kunnen leggen?
"Je vriend loopt toch ook niet de hele avond met zijn shirt uit en zijn pik uit zijn broek?"
>> Nee, maar zo zou hij ook niet rond lopen als hij niet met mij ging.
"Heb een beetje respect voor elkaar ."
>> En dat zeg jij?![]()
![]()
"TS zal er ongetwijfeld net zo leuk uitzien in een passend truitje en daarmee lang niet zoveel trash aantrekken als met een truitje waar van alles te zien is."
>> Wie zegt dat ze trash aan trekt? Niet iedere jongen die op een meisje af stapt wat er leuk (en sexy gekleed) uit ziet is meteen trash hoor.
"Zij een leuke avond
Hij een leuke avond">> Zij heeft schijnbaar geen leuke avond(en), anders zou ze dit topic niet geopend hebben neem ik aan.
quote:Volgens mij kun je voor vrouwen bijna detzelfde rijtjes opstellen. Alsof die allemaal zo volwassen in hun relatie staan
Op woensdag 21 januari 2004 11:32 schreef watchers het volgende:
Volwassen mannen met zelfvertrouwen:- willen dat hun vrouw/vriendin in de eerste plaats zichzelf is.
- vinden het complimenteus als hun vrouw/vriendin mooi wordt gevonden door andere mannen (vooral omdat zij uit liefde voor hem heeft gekozen).
- halen hun vrouw/vriendin niet onderuit zodat ze zich zelf beter kunnen voelen.Mannen die daarentegen op een psychologische en emotionele peuterleeftijd van 3 jaar zijn blijven hangen -de leeftijd waarop kinderen hun mammie helemaal alleen voor zichzelf willen:
- willen niet dat hun vrouw/vriendin zichzelf is maar dat zij zichzelf aanpast aan hem zodat hij zich niet onzeker hoeft te voelen (scheelt weer werken aan hemzelf, waar ie helemaal geen zin in heeft).
- beledigen, bedreigen en manipuleren hun vrouw/vriendin als die niet doet wat zij willen.
- vinden dat er niks mis met henzelf (zeker niet omdat er genoeg mensen op dezelfde peuterleeftijd zijn blijven hangen en hen vrolijk steunen in hun neurotische denkbeelden) en zullen daarom meestal niet veranderen.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:37 schreef Roellio het volgende:
Het zal me, mits het een beetje normaal staat, echt een biet wezen hoe m'n vriendin uitgaat. Dat moet ze toch helemaal zelf weten.
Ze gaat toch wel met mij mee naar huis.
quote:Ok , hij heeft gezecht dat ze te hoerig gekleed is, komt op hetzelfde neer.
Op woensdag 21 januari 2004 11:32 schreef SHE het volgende:
en dames; hij schold haar helemaal niet uit voor HOER..lees de zin nog eens goed.
Echt...vrouwen....
quote:Leuke analyse, maar wel een beetje dom
Op woensdag 21 januari 2004 11:32 schreef watchers het volgende:
Volwassen mannen met zelfvertrouwen:- willen dat hun vrouw/vriendin in de eerste plaats zichzelf is.
- halen hun vrouw/vriendin niet onderuit zodat ze zich zelf beter kunnen voelen.Mannen die daarentegen op een psychologische en emotionele peuterleeftijd van 3 jaar zijn blijven hangen -de leeftijd waarop kinderen hun mammie helemaal alleen voor zichzelf willen:
- vinden dat er niks mis met henzelf (zeker niet omdat er genoeg mensen op dezelfde peuterleeftijd zijn blijven hangen en hen vrolijk steunen in hun neurotische denkbeelden) en zullen daarom meestal niet veranderen.De uiteindelijk vraag is: met wat voor een man wil je een relatie hebben? Met een peuter of met een volwassene?
Anderzijds, als hij goede wil toont, kun jij dat ook doen. Voor het uitgaan even sexxen kan voor hem heel erg relaxerend werken.. maar dat mag niet 'de' reden zijn voor hem om niet jaloers te zijn. Hij moet echt zelf nokken met dat gedrag, anders blijft/wordt het jouw probleem.
quote:Hij zei iets in de trant van: "ze denken zeker dat je een hoer bent'. Kunnen we gaan muggenziften en mierenneuken, maar op mij komt dat toch echt over als een verwoording van zijn eigen gedachte.
en dames; hij schold haar helemaal niet uit voor HOER..lees de zin nog eens goed.
En voor een vrouw die haar seksuele vrijheid zo hoog in het vaandel heeft staan (zo kom je in ieder geval op mij over), beste SHE, vind ik dat je er toch zeer archaïsche denkbeelden op nahoudt.
Het is immers niet zo dat ze zich altijd anders kleedde en nu opeens een heel nieuwe sexy garderobe heeft aangeschaft. Dit was ook haar stijl toen ze hem leerde kennen. Is haar uiting van haar persoonlijkheid.
quote:Inderdaad ja, maar ik weet niet of dit hier het geval is.
Het zal me, mits het een beetje normaal staat, echt een biet wezen hoe m'n vriendin uitgaat.
quote:My point excactly......pffffff wat kan er toch allemaal moeilijk gedaan worden om niets
Het zal me, mits het een beetje normaal staat, echt een biet wezen hoe m'n vriendin uitgaat. Dat moet ze toch helemaal zelf weten.
Ze gaat toch wel met mij mee naar huis.
quote:Ze heeft een zpijkerbroek met een blote buik truitje aan, dat is dus niet provocerend in mijn ogen maar gewoon normale uitgaanskleding.
Op woensdag 21 januari 2004 11:40 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Inderdaad ja, maar ik weet niet of dit hier het geval is.
quote:Jullie missen daarom ook het punt. Tis niet zo zeer onwil of kwade bedoelingen, het is louter een probleem van de meneer in kwestie. Hij zal moeten inzien dat hij zich geen zorgen hoeft te maken.. die onzekerheid moet hij zelf weg nemen.. de dame in kwestie kan er bij helpen, maar niet zoveel.. tis aan hem zelf.
Op woensdag 21 januari 2004 11:40 schreef King_Knife het volgende:[..]
My point excactly......pffffff wat kan er toch allemaal moeilijk gedaan worden om niets
Lees ook dit:
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:39 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Leuke analyse, maar wel een beetje dom
Jaloezie hoeft niet per se peutergedrag te zijn, het kan ook zijn dat meneer de vriend gewoon een beetje onzeker is en dus de competitie alvast op ruimt. Als hij jou kan overtuigen van zijn gelijk zal jij nix in andere jongen zien, dus voelt hij zich zekerder. Ik spreek behoorlijk uit ervaring, er zijn een aantal dingen waarmee je het oplost. Om te beginnen moet hij gewoon daarmee kappen. Dit is zijn probleem, dus niet de jouwe. Hij kan het ook niet jouw probleem maken. Desnoods blijft ie maar thuis, eigen schuld.Anderzijds, als hij goede wil toont, kun jij dat ook doen. Voor het uitgaan even sexxen kan voor hem heel erg relaxerend werken..
maar dat mag niet 'de' reden zijn voor hem om niet jaloers te zijn. Hij moet echt zelf nokken met dat gedrag, anders blijft/wordt het jouw probleem.
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 21-01-2004 11:44]
quote:Nou van mij hoeft het ook niet zo, zo'n 'blotebuiktruitje'. Zeker met zo'n bijpassende gore navelpiercing
Op woensdag 21 januari 2004 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ze heeft een zpijkerbroek met een blote buik truitje aan, dat is dus niet provocerend in mijn ogen maar gewoon normale uitgaanskleding.
Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn vriendin een beetje flirt met andere mannen, maar dit neigt gewoon naar ordinaire aandachttrekkerij .
quote:Mezelf opsluiten?
Op woensdag 21 januari 2004 11:39 schreef snakelady het volgende:[..]
Ok , hij heeft gezecht dat ze te hoerig gekleed is, komt op hetzelfde neer.
En de vergelijking blote pik van hem en een blote buik van haar vind ik wel erg ver gaan.
Ik heb ook wel eens een truitje aan waar je mijn buik ziet, maar ik wil dan echt niks met een andere gozer hoor.
Maar als jij jezelf zo graag op wilt sluiten als je een relatie hebt, ga je gang, ik blijf en ben liever hoe ik wil zijn.
En het dan weer op emanipatie gooien is wel erg zielig, daar heeft het namenlijk geen flikker mee te maken, het gaat ero dat haar vriend haar wil veranderen in iets wat ze niet wil zijn.
Elke dag is voor mij een feestje, don't worry.
Alleen als ik met mijn vriend uitga, gedraag ik me en kleed ik me niet te uitdagend.
Kleine moeite, groot plezier.
Gewaagde creaties bewaar ik voor de avonden met vriendinnen...ook voor show offs is een tijd en plaats.
Jullie doen alleen net alsof zij zich alleen maar goed kan voelen als ze een heel kort shirtje aantrekt..waar lullen we over?
maar goed...het lijkt hier nu al wel en kippehok, want o wee als we de vrouw en haar acties gaan bekritiseren... Het is per definitie de schuld van de man!
quote:my point exactly
Op woensdag 21 januari 2004 11:43 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nou van mij hoeft het ook niet zo, zo'n 'blotebuiktruitje'. Zeker met zo'n bijpassende gore navelpiercing
.
Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn vriendin een beetje flirt met andere mannen, maar dit neigt gewoon naar ordinaire aandachttrekkerij
.
quote:Oei, ik wilde niet op je pik gaan staan, vriend
Op woensdag 21 januari 2004 11:36 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Volgens mij kun je voor vrouwen bijna detzelfde rijtjes opstellen. Alsof die allemaal zo volwassen in hun relatie staan
.
Je hebt natuurlijk gelijk. En ik had mijn posting eerlijk gezegd eerst onzijdig opgesteld. Maar omdat het hier om de situatie van de TS ging -en dus een man- heb ik het maar even specifiek in die richting neergezet.
quote:DAT noem ik nou hypocriet. Met je vriendje de heilige Maria zelve spelen, maar zodra hij er niet bij is >> hoppa !
Op woensdag 21 januari 2004 11:44 schreef SHE het volgende:[..]
Gewaagde creaties bewaar ik voor de avonden met vriendinnen...ook voor show offs is een tijd en plaats.
Ik snap niet waarom je dress code bij/rond je vriend anders zou moeten zijn dan wanneer hij er niet bij is? Betekent mijns inziens toch dat je je in één van de twee situaties niet "jezelf" voelt (of in ieder geval niet als jezelf gedraagt).
quote:Njah.. of het nou een strak topje is of buik-truitje, een beetje vrouwenvlees op de dansvloer is prima.. en daar hoort ook het vlees van m'n vriendin bij. Ik was/ben ook mega jaloers, maar leer er mee leven. Tis mijn probleem en niet die van m'n vriendin. Soms flap ik nog suffe dingen eruit en dan wordt ze gewoon pissed.. eigen schuld. Ze gaat gewoon zelf uit met vrienden enzo, alleen haal ik haar wel altijd op.. niet alleen omdat ik iets wil checken, maar meer omdat ik gewoon niet wil dat ze alleen naar huis moet fietsen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:43 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nou van mij hoeft het ook niet zo, zo'n 'blotebuiktruitje'. Zeker met zo'n bijpassende gore navelpiercing
.
Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn vriendin een beetje flirt met andere mannen, maar dit neigt gewoon naar ordinaire aandachttrekkerij
.
En die uitgaanskleding.. tjah, ik vind sexy prima.. en ben trots op haar dat ze zoveel aandacht trekt. Vroeger vond ik het naar.. maar nu weet ik bij wie ze elke nacht slaapt
quote:Weet je wat het is...er is voor alles een tijd en plaats.
Op woensdag 21 januari 2004 11:40 schreef Copycat het volgende:[..]
Hij zei iets in de trant van: "ze denken zeker dat je een hoer bent'. Kunnen we gaan muggenziften en mierenneuken, maar op mij komt dat toch echt over als een verwoording van zijn eigen gedachte.
En voor een vrouw die haar seksuele vrijheid zo hoog in het vaandel heeft staan (zo kom je in ieder geval op mij over), beste SHE, vind ik dat je er toch zeer archaïsche denkbeelden op nahoudt.
Het is immers niet zo dat ze zich altijd anders kleedde en nu opeens een heel nieuwe sexy garderobe heeft aangeschaft. Dit was ook haar stijl toen ze hem leerde kennen. Is haar uiting van haar persoonlijkheid.
Als ik de behoefte heb vreselijk vrij te wezen, dan doe ik dat niet waar mijn vriend bij is.
Een avondje mijn grenzen verleggen doe ik met vriendinnen..niet met hem.
Vrijheid betekent niet dat je dingen van elkaar moet eisen..vrijheid is een synergie .
Weten wanneer wat gepast is en soms een beetje geven...en ondertussen vooral doen waar je zin in hebt
quote:Dat is gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Een beetje slimmerik weet heus wel dat een dame zich in zijn bijzijn anders gedraagt dan alleen met haar vriendinnen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:47 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
DAT noem ik nou hypocriet. Met je vriendje de heilige Maria zelve spelen, maar zodra hij er niet bij is >> hoppa !
Net zoals ik me ook niet bepaald als een gentleman gedraag als ik alleen met m'n vrienden ben.
quote:Dat bedoel ik, dat is niet zielig, och jee, als vriendlief erbij is maar iets truttigs aantrekken, maar ga je met je vriendinnen alleen op stap dan trek je wel iets sexy's aan.
Op woensdag 21 januari 2004 11:47 schreef Miss_MacPhisto het volgende:[..]
DAT noem ik nou hypocriet. Met je vriendje de heilige Maria zelve spelen, maar zodra hij er niet bij is >> hoppa !
Ik snap niet waarom je dress code bij/rond je vriend anders zou moeten zijn dan wanneer hij er niet bij is? Betekent mijns inziens toch dat je je in één van de twee situaties niet "jezelf" voelt (of in ieder geval niet als jezelf gedraagt).
quote:Omdat hij zich anders de hele avond opgelaten voelt, en bedreigd..omdat mannen er op af komen en sommigen ook een beetje vervelend worden. Hij heeft dan continu de drang me te beschermen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:47 schreef Miss_MacPhisto het volgende:[..]
Is het nu echt zo moeilijk om in zijn wereld te kijken???
Noem het hypocriet, ik noem het slim.
Als ik met hem uitga, dan trek ik gewoon iets meer integetogen waar aan en dan hebben we samen de tijd van ons leven.
Als het weer jeukt en ik wil even een avondje de show stelen...dan ga ik met een vriendin...hoeft niemand zich druk om me te maken en kan iedereen ontspannen.
quote:Mijn ex had aandacht genoeg zonder buiktruitje
Op woensdag 21 januari 2004 11:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah.. of het nou een strak topje is of buik-truitje, een beetje vrouwenvlees op de dansvloer is prima.. en daar hoort ook het vlees van m'n vriendin bij. Ik was/ben ook mega jaloers, maar leer er mee leven. Tis mijn probleem en niet die van m'n vriendin. Soms flap ik nog suffe dingen eruit en dan wordt ze gewoon pissed.. eigen schuld. Ze gaat gewoon zelf uit met vrienden enzo, alleen haal ik haar wel altijd op.. niet alleen omdat ik iets wil checken, maar meer omdat ik gewoon niet wil dat ze alleen naar huis moet fietsen.En die uitgaanskleding.. tjah, ik vind sexy prima.. en ben trots op haar dat ze zoveel aandacht trekt. Vroeger vond ik het naar.. maar nu weet ik bij wie ze elke nacht slaapt
En van jaloezie heb ik in het geheel geen last, ik vind gewoon dat ze zich fatsoenlijk moet kleden. Dat verlangt ze van mij namelijk ook.
quote:Precies wat hier boven staat, alleen inderdaad dat ie je hoer noemt moet je niet pikken.
Mannen in de kroeg geven niet zomaar complimentjes, dat doen ze alleen als ze denken dat er wat te halen valt. Jij geeft ze blijkbaar dat idee..... met je kleding of met je gedrag, ik weet het niet, maar je vriend vind het duidelijk niet leuk omdat hij het idee heeft dat hij steeds op moet letten dat een of andere geilaard niet aan je zit.Als ik in de kroeg ben en een vreemde gozer vraagt wat aan me vriendin, dan is het eerst wat ze zegt "dat moet je maar aan me vriend vragen". Dan zie je ze even mijn kant op kijken en hoppa, dan hoeft het opeens niet meer, dan zijn ze zo weg.
Eigenlijk gaat het er niet alleen om wat je aanhebt, maar hoe je je opstelt naar andere mannen dan je vriend (flirten?)
[Dit bericht is gewijzigd door xstatic1975 op 21-01-2004 11:55]
quote:nee hoor, ik gedraag me waar mijn vriend bij is exact hetzelfde als waneer ik alleen ben met vriendinnen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:50 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat is gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Een beetje slimmerik weet heus wel dat een dame zich in zijn bijzijn anders gedraagt dan alleen met haar vriendinnen.
Net zoals ik me ook niet bepaald als een gentleman gedraag als ik alleen met m'n vrienden ben.
quote:Aah, de biologische benadering. Ik ga zelf meer voor de ontwikkelingsfase-benadering
Op woensdag 21 januari 2004 11:39 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Leuke analyse, maar wel een beetje dom
Jaloezie hoeft niet per se peutergedrag te zijn, het kan ook zijn dat meneer de vriend gewoon een beetje onzeker is en dus de competitie alvast op ruimt.
Het is overigens maar goed dat TS's vriend niet weet wat de Freudiaanse kijk op dit soort jaloezie is *kuch onderdrukte homosexualiteit *kuch, want dan ging ie helemaal door het plafond
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:50 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat bedoel ik, dat is niet zielig, och jee, als vriendlief erbij is maar iets truttigs aantrekken, maar ga je met je vriendinnen alleen op stap dan trek je wel iets sexy's aan.
nee, sorry, ik ben liever eerlijk tegen mijn vent en doe me niet anders voor dan dat ik ben.
quote:Ik ben gewoon mezelf, compleet met eigen kledingstijl, ongeacht ik nu met mijn vriend of met vriendinnen op stap ben. Ik ga me dus niet aan de 'situatie' aanpassen. Zo van: 'De kat is van huis, laat ik in mijn naakte niksie op de bar gaan dansen.'
Op woensdag 21 januari 2004 11:48 schreef SHE het volgende:
Weet je wat het is...er is voor alles een tijd en plaats.Als ik de behoefte heb vreselijk vrij te wezen, dan doe ik dat niet waar mijn vriend bij is.
Een avondje mijn grenzen verleggen doe ik met vriendinnen..niet met hem.Vrijheid betekent niet dat je dingen van elkaar moet eisen..vrijheid is een synergie .
Weten wanneer wat gepast is en soms een beetje geven...en ondertussen vooral doen waar je zin in hebt
Jij hebt daar een ander idee over, prima, maar die idee deel ik niet. Dus...
Let's agree to disagree... Da's ook vrijheid, tenslotte
quote:Da's nu net het probleem. Je kunt je toch wel een beetje inhouden? Wil je nu samen lol hebben of in je eentje?
Op woensdag 21 januari 2004 11:53 schreef snakelady het volgende:
nee hoor, ik gedraag me waar mijn vriend bij is exact hetzelfde als waneer ik alleen ben met vriendinnen.
En waarom, omdat ik zo ben, ik doe me niet graag voor als iemand anders, en zeker niet tegenover mijn vriend, als ik dat had gedaan dan waren we nu niet 5 jaar bij elkaar waarvan 3 jaar samenwonend, want als je samenwoond lijkt het me niet handig om je anders voor te doen dan je bent.
Afijn, zoals ik al eerder schreef: volgens mij is hij niet echt jaloers, maar gewoon zwaar geïrriteerd door al die geile kabouters om je heen. Als hij wel jaloers zou zijn, zou hij jou verbieden om nog langer uit te gaan, of zou hij juist met je meegaan om je in de gaten te houden
.
quote:Als je vriend zich zo voelt, puur en alleen maar omdat jij een sexy outfit aan hebt (en hij toch wel weet dat je met hem mee naar huis gaat aan het einde van de avond), zou ik eerder aan hem dan aan jezelf (+ outfit) gaan twijfelen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:51 schreef SHE het volgende:[..]
Omdat hij zich anders de hele avond opgelaten voelt, en bedreigd..
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:52 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Mijn ex had aandacht genoeg zonder buiktruitje
.
En van jaloezie heb ik in het geheel geen last, ik vind gewoon dat ze zich fatsoenlijk moet kleden. Dat verlangt ze van mij namelijk ook.
Alsof je alleen jezelf kan zijn met een blote buik hetzij uitdagende kleding ....give me a break zeg.
Als je 16 bent wellicht
quote:Tjah, maar de benadering die een aantal mensen hebben (zoals jij blijkbaar) dat je alles moet kunnen analyseren en dat je je daardoor nergens meer druk om maakt en al die 'oer-driften' maar weg laat vind ik een beetje saai. Ik hou van m'n oerdriften en emotioneer er vrolijk op los, waardoor ik een leven vol ups en downs heb.. zonder dat is je leven als een hartslagmeter van een overleden patient.. strak en saai
Op woensdag 21 januari 2004 11:56 schreef watchers het volgende:[..]
Aah, de biologische benadering. Ik ga zelf meer voor de ontwikkelingsfase-benadering
Maar dan nog... Ik beschouw volwassenheid als kritisch naar jezelf kijken en niet blind achter je aangeleerde of ingebakken impulsen aanlopen. Dat laatste doen kinderen, en die weten ook niet beter. Als volwassene zou je wel beter kunnen en ook moeten weten. De meeste van ons slaan tenslotte de ander ook niet de hersenen in, terwijl ons reptielenbrein ons bij tijd en wijle toeschreeuwt dat we dat juist wel zouden moeten doen.
Het enige is dat je als mens zijnde ook nog eens een bewustzijn hebt, waardoor je altijd die driften hoeft te volgen. Zoals dat jaloers zijn past niet bij de moderne mens, net als schedels inslaan enzo. En op z'n tijd achter je driften aan lopen kan best prettig zijn hoor, als je altijd alles maar zit te analyseren is je leven als een recept, best lekker maar o zo voorspelbaar
quote:Voor mij ook een openbaring
Het is overigens maar goed dat TS's vriend niet weet wat de Freudiaanse kijk op dit soort jaloezie is *kuch onderdrukte homosexualiteit *kuch, want dan ging ie helemaal door het plafond
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:50 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat bedoel ik, dat is niet zielig, och jee, als vriendlief erbij is maar iets truttigs aantrekken, maar ga je met je vriendinnen alleen op stap dan trek je wel iets sexy's aan.
nee, sorry, ik ben liever eerlijk tegen mijn vent en doe me niet anders voor dan dat ik ben.
quote:We hebben samen heel veel lol hoor, dus dat is een onzin argument.
Op woensdag 21 januari 2004 12:01 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Da's nu net het probleem. Je kunt je toch wel een beetje inhouden? Wil je nu samen lol hebben of in je eentje?
Afijn, zoals ik al eerder schreef: volgens mij is hij niet echt jaloers, maar gewoon zwaar geïrriteerd door al die geile kabouters
om je heen. Als hij wel jaloers zou zijn, zou hij jou verbieden om nog langer uit te gaan, of zou hij juist met je meegaan om je in de gaten te houden
.
quote:Denk dat je het nu een beetje boel buiten proporties trekt...
Op woensdag 21 januari 2004 12:02 schreef SHE het volgende:[..]
![]()
Alsof je alleen jezelf kan zijn met een blote buik hetzij uitdagende kleding ....give me a break zeg.
Als je 16 bent wellicht
Als TS toevallig navelshirtjes (of korter) mooi vindt (én er de buik voor heeft...) waarom zou ze dan niet aan dit (mode)beeld voor zichzelf mogen voldoen?
Kleding is, hoe je het wendt of keert, toch de meest duidelijke uiting van je persoonlijkheid.
Kijk ik naar mezelf: de ene dag heb ik zin om er sexy uit te zien en draag ik bijvoorbeeld hoge laarzen, kort rokje en een borstomspannende truitje, de volgende dag loop ik net zo makkelijk in slobbertrui, spijkerbroek en sneakers... ongeacht waar of met wie ik ben.
quote:Ja dan kan, en ik ben 23, een zelfstandige vrouw in een goede relatie hoeft haar eigen niet anders voor te doen dan dat ze is.
Op woensdag 21 januari 2004 12:02 schreef SHE het volgende:[..]
![]()
Als je 16 bent wellicht
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:53 schreef snakelady het volgende:[..]
nee hoor, ik gedraag me waar mijn vriend bij is exact hetzelfde als waneer ik alleen ben met vriendinnen.
En waarom, omdat ik zo ben, ik doe me niet graag voor als iemand anders, en zeker niet tegenover mijn vriend, als ik dat had gedaan dan waren we nu niet 5 jaar bij elkaar waarvan 3 jaar samenwonend, want als je samenwoond lijkt het me niet handig om je anders voor te doen dan je bent.
quote:Ik benhet helemaal met je eens, nu zit ik in een huispak, maar morgen kan ik zin hebben om iets vrouwelijkers aan te trekken, dat is het geluk van vrije keuze.
Op woensdag 21 januari 2004 12:07 schreef Copycat het volgende:[..]
Denk dat je het nu een beetje boel buiten proporties trekt...
Als TS toevallig navelshirtjes (of korter) mooi vindt (én er de buik voor heeft...) waarom zou ze dan niet aan dit (mode)beeld voor zichzelf mogen voldoen?
Kleding is, hoe je het wendt of keert, toch de meest duidelijke uiting van je persoonlijkheid.
Kijk ik naar mezelf: de ene dag heb ik zin om er sexy uit te zien en draag ik bijvoorbeeld hoge laarzen, kort rokje en een borstomspannende truitje, de volgende dag loop ik net zo makkelijk in slobbertrui, spijkerbroek en sneakers... ongeacht waar of met wie ik ben.
quote:Jep.. en je vriendje zou daar niet zoveel invloed op mogen hebben.
Op woensdag 21 januari 2004 12:10 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik benhet helemaal met je eens, nu zit ik in een huispak, maar morgen kan ik zin hebben om iets vrouwelijkers aan te trekken, dat is het geluk van vrije keuze.
quote:Oei, nou zit je mij te analyseren. En nog verkeerd ook!
Op woensdag 21 januari 2004 12:03 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Tjah, maar de benadering die een aantal mensen hebben (zoals jij blijkbaar) dat je alles moet kunnen analyseren en dat je je daardoor nergens meer druk om maakt en al die 'oer-driften' maar weg laat vind ik een beetje saai. Ik hou van m'n oerdriften en emotioneer er vrolijk op los, waardoor ik een leven vol ups en downs heb.. zonder dat is je leven als een hartslagmeter van een overleden patient.. strak en saai
Het enige is dat je als mens zijnde ook nog eens een bewustzijn hebt, waardoor je altijd die driften hoeft te volgen. Zoals dat jaloers zijn past niet bij de moderne mens, net als schedels inslaan enzo. En op z'n tijd achter je driften aan lopen kan best prettig zijn hoor, als je altijd alles maar zit te analyseren is je leven als een recept, best lekker maar o zo voorspelbaar
Nee hoor, ik analyseer lang niet alles en probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten. Analyse van de situatie of jezelf lijkt me vooral verstandig als het misgaat en er een verandering nodig is. Kortom: als inzicht geboden is. Als dingen goed gaan, hoef je ze niet te analyseren: gewoon lekker ten volle van genieten.
[..]
quote:Ja, ik ben ook helemaal niet Freudiaans aangelegd, hoor. Bij veel van die theorieën denk ik:
Voor mij ook een openbaring
Wel hilarisch hoe Freud de meest uit eenlopende zaken aan elkaar weet te knopen.. 'k weet niet of jij het in de gaten hebt, maar de halve mannelijke bevolking is zo jaloers als de pest... waarom denk je dat er nog zoveel vrouwen gemept worden? En die mannen zijn allemaal homo?
Als je als meisje weet dat je vriendje jaloers is, geef hem dan een zelfverzekerd gevoel tijdens het uitgaan. Geef hem aandacht, ook als je niet bij hem staat. Oogcontact, een knipoog, een glimlach, het is zo eenvoudig om even aan je lief te laten blijken dat je met je gedachte bij hem bent, ook als je met een andere jongen staat te praten. Of dat nou in een naveltruitje of koltrui is doet er totaal niet toe.
quote:precies,
Op woensdag 21 januari 2004 12:19 schreef Twiggy het volgende:
Volgens mij doet het wel- of geen sexy kleding dragen er niet toe bij iemand die jaloers is. Het is een combinatie van het zelfvertrouwen van de jongen en het gedrag van het meisje.Als je als meisje weet dat je vriendje jaloers is, geef hem dan een zelfverzekerd gevoel tijdens het uitgaan. Geef hem aandacht, ook als je niet bij hem staat. Oogcontact, een knipoog, een glimlach, het is zo eenvoudig om even aan je lief te laten blijken dat je met je gedachte bij hem bent, ook als je met een andere jongen staat te praten. Of dat nou in een naveltruitje of koltrui is doet er totaal niet toe.
vraag hem anders hoe hij erover denkt, wat hij van je verwacht. Ga anders een keer niet uit en een avond samen hebben
quote:Helaas: jaloerse geesten zijn niet gerust te stellen. Er is namelijk altijd wel weer wat anders waar het jaloerse oog op valt.
Volgens mij doet het wel- of geen sexy kleding dragen er niet toe bij iemand die jaloers is. Het is een combinatie van het zelfvertrouwen van de jongen en het gedrag van het meisje.Als je als meisje weet dat je vriendje jaloers is, geef hem dan een zelfverzekerd gevoel tijdens het uitgaan. Geef hem aandacht, ook als je niet bij hem staat. Oogcontact, een knipoog, een glimlach, het is zo eenvoudig om even aan je lief te laten blijken dat je met je gedachte bij hem bent, ook als je met een andere jongen staat te praten. Of dat nou in een naveltruitje of koltrui is doet er totaal niet toe.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:08 schreef snakelady het volgende:[..]
Ja dan kan, en ik ben 23, een zelfstandige vrouw in een goede relatie hoeft haar eigen niet anders voor te doen dan dat ze is.
ik ben blij dat je je eigen ? niet anders hoeft voor te doen
en fyi, je kleding is geen garantie voor een goede relatie..wat een domme redenering.
quote:Ze loopt er helemaal niet zo bij en dan nog!!
Op woensdag 21 januari 2004 11:31 schreef SHE het volgende:
Als jij met je vriend weggaat in een outfit wat niets te raden overlaat, leg jij hem in feite de functie van personal bodyguard op.Je vriend loopt toch ook niet de hele avond met zijn shirt uit en zijn pik uit zijn broek?
Zij is gewoon zichzelf, maar kan dat klaarblijkelijk niet zijn. Is toch van de zotte. Het gaat niet om de kleding alleen, het gaat om dat zij iets moet, omdat hij er niet tegen kan. Zij kan niet zichzelf zijn, omdat HIJ er moeite mee heeft.
quote:Juist, daar zeg je wat.
Heb een beetje respect voor elkaar .
quote:Yeah right!
Ik denk eerder dat TS zelf nogal onzeker is en kickt op de aandacht van het uitgaanspubliek. Ze realiseert zich echter niet, dat het haar vriendje tijd en energie kost , ipv dat hij lekker ontspannen met haar kan loltrappen.
quote:Dat zal ongetwijfeld, ze zal er waarschijnlijk zelfs in een oma-jurk nog leuk uitzien. Als zij besluit om een wat langer truitje aan te trekken, omdat ze er bijvoorbeeld zin in heeft of omdat het koud is, prima! Maar niet omdat het van haar geeist wordt, omdat ze anders de poppen aan het dansen heeft, dat noemen ze chantage. Haar keuze moet het zijn, niet die van iemand anders. Dit is Nederland dacht ik.
TS zal er ongetwijfeld net zo leuk uitzien in een passend truitje en daarmee lang niet zoveel trash aantrekken als met een truitje waar van alles te zien is.
quote:Hij zijn zin en zij danst naar zijn pijpen.
Zij een leuke avond
Hij een leuke avond
quote:LOSE-LOSE situatie dus.
WIN-WIN situatie
quote:Tussen emancipatie en het naar de pijpen dansen van de partner zit een heel groot verschil. Het gaat om macht, die wij wel of niet willen weggeven. Dus jij vindt dat vrouwen die voor hun mening uit komen potten of manwijven? Het is toch normaal of het zou toch normaal moeten zijn dat mannen en vrouwen gelijke vrijheid van meningsuiting hebben.
Emancipatie is echt iets voor potten en manwijven. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen de denkwijze van mannen en vrouwen..respecteer dat en leer ervan, kom je veel verder mee dan meteen zo feministisch van wal steken en bleren dat hij fout zit en jaloers is.
Als haar vriend zin heeft om onder de zonnebank te gaan, zodat hij lekker bruin getint is, naar fitness gaat zodat hij spieren kweekt en strakke kleding aantrekt, zodat zijn mooie lichaam nog meer uitkomt, prima. Maar zodra zij sexy/vrouwelijk gekleed is en aandacht krijgt, dan kan het opeens niet, omdat..ja omdat wat? Ze vrouw is? Dag.
Er zit juist helemaal niet zo veel verschil in de denkwijze van mannen en vrouwen, laten we vooral dat niet gaan denken. Iedereen, man of vrouw, kent jaloezie, lustgevoelens etc. Dus vrouwen die hoofddoekjes dragen, doen dat omdat de man anders denkt, hij kan er ook niks aan doen. Dat er mannen zijn die zichzelf niet kunnen beheersen ala, maar om ons dat te laat denken, zodat ze hun zin krijgen .
We verschillen niet, we zijn gelijk en wij hoeven geen concessies te doen, zolang het niet op een eerlijke basis is, zolang het gaat om het winnen van macht. Ik, jij, alle vrouwen zijn gewoon mens, niets meer en niets minder.
en dit klinkt dramatischer dan het is, maar het is wel zo
quote:jij bent raarrrrrrrrrrr
Op woensdag 21 januari 2004 12:24 schreef SHE het volgende:[..]
ik ben blij dat je je eigen ? niet anders hoeft voor te doenen fyi, je kleding is geen garantie voor een goede relatie..wat een domme redenering.
geemancipeerde halfling is een juiste omschrijving voor jou.
en "de regels" heb je "the rules" gelezen of zo
ik volg jou gedachtengang niet helemaal,maarja jij bent ook een vrouw en ik een man en daar zitten dan natuurlijk verschillen in waardoor wij elkaar niet begrijpen. huh.
je praat echt in rookgordijnen. je ziet wel wat, maar wat je ziet wordt vaag gemaakt door weer iets anders ja.
maar goed, tot zover deze psychologische analyze van jouw persoonlijkheid (narcistje )
quote:nee, jij wel? dat zou wel een hoop verklaren
Op woensdag 21 januari 2004 12:39 schreef SHE het volgende:
Hanno...ben je dronken ofzo?
quote:Gezellig!
...
Als ik in de kroeg ben en een vreemde gozer vraagt wat aan me vriendin, dan is het eerst wat ze zegt "dat moet je maar aan me vriend vragen". Dan zie je ze even mijn kant op kijken en hoppa, dan hoeft het opeens niet meer, dan zijn ze zo weg...
Zit ze zo onder de plak of kan ze niet voor zichzelf denken/antwoorden?
Ik laat m'n vriend tijdens 't uitgaan echt wel merken dat ik bij hem hoor....als ik merk dat er gekeken wordt (wat ik idd niet zo vaak merk overigens), geef ik 'm een kus of 'n knuffel, of zeg dat ik 'm lief vind ofzo....
quote:Woei, het was geen (poging tot) analyse, eerder een soort-van cynistische gooi om me punt duidelijker te maken
Op woensdag 21 januari 2004 12:18 schreef watchers het volgende:[..]
Oei, nou zit je mij te analyseren. En nog verkeerd ook!
quote:Daar ging ik ook niet vanuit, maar gezien je post zou het zo kunnen zijn dat.. het punt wat ik wilde maken is dat ik wel mensen ken die zo gedosseerd leven.. ik krijg daar rillingen van.
Nee hoor, ik analyseer lang niet alles en probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten. Analyse van de situatie of jezelf lijkt me vooral verstandig als het misgaat en er een verandering nodig is. Kortom: als inzicht geboden is. Als dingen goed gaan, hoef je ze niet te analyseren: gewoon lekker ten volle van genieten.
quote:Nee volgens mij ook niet. Het op de kast jagen doen we het voor
Ja, ik ben ook helemaal niet Freudiaans aangelegd, hoor. Bij veel van die theorieën denk ik:
Maar het is soms wel leuk om mensen die het verdienen op de kast mee te krijgen, hehehe.
Er zijn natuurlijk veel redenen waarom mannen jaloers kunnen zijn (en vast niet omdat ze allemaal homo zijn... die meppen volgens mij ook niet zoveel).
quote:Uhm ja, das geen liefde, das meer eigendomsrecht afdwingen. Iemand waar je zogenaamd van houdt vermoord je namelijk niet. Op dat moment kan die man menen dat zijn zieke vorm van liefde het vermoorden uit jaloezie is, maar das onzin. Het vermoorden van de nieuwe partner van de vrouw in kwestie (als die er al is) is technisch gezien logischer uit het oogpunt van liefde.. maar nog lang niet in de buurt van acceptabel
Het gaat er uiteindelijk om dat het ook eens gewoon wordt om op een gestoorde manier naar jaloezie handelen, niet meer als gezond of als liefde wordt gezien. Iedere keer als er bijvoorbeeld weer eens een vrouw is vermoord door haar man uit jaloezie, moeten we wel weer ergens lezen dat hij dat deed uit liefde voor haar. Kijk, daar krijgt mijn reptielenbrein nou oprispingen van.
Jaloezie is kut. Je bent ermee geboren of niet en je zal ermee moeten leven. Als je er - in mijn geval als man zijnde - niets aan doet, zelf, dan eindig je alleen en ongelukkig. Je kan van niemand verwachten dat die leeft zoals jouw onzekerheid of jaloezie dat van je verwacht. Daarom snap ik hoofddoekjes en burka's zo slecht, voor mij is dat het ultieme teken van eigendomsbepaling, zo'n vrouw is gewoon onderdeel van het bezit van de man in kwestie. Zal best geloofs-technisch geregeld zijn, maar je kan toch ook geloven in een bepaald iets zonder je vrouw als auto te behandelen.. die zet je in de garage zodat niemand eraan kan zitten, maar je vrouw heeft daar zelf wel wat over te melden lijkt me!
Ik denk dat je vriend inderdaad TE jaloers is, wat misschien ook wel te maken heeft met 't feit dat jullie elkaar zo weinig zien. Dat hij je zeg maar voor de tijd dat jullie samen zijn helemaal voor zichzelf wil hebben. En dat hij het gevoel heeft dat ie geen controle erop uit kan oefenen omdat hij er door de weeks niet is en dan niet weet wat er gebeurt.
Maar als je elkaar zo weinig ziet en 't loopt iedere keer op ruzie uit, heb je er ook weinig aan toch?
quote:Helemaal mee eensch. Hoewel dat, uit ervaring, best moeilijk kan zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:33 schreef Mirage het volgende:
Wél vind ik dat hoe je ook bent en wat je ook vindt je het op een wat minder sfeer verpestende manier kan brengen.
[..]
Géén gesjagerijn en gemopper/ geruzie... gewoon vertéllen.Dan hadden jullie een oplossing kunnen bedenken die voor beide acceptabel is... jullie weekenden zijn gewoon gezellig, én jij hebt gewoon de keuze om te zeggen " nee ik voel me hier fijn in... ik trek aan waar ík mij prettig in voel ".
Dan heeft hij weer de keuze om dit te accepteren of een andere vriendin te zoeken.Het gemopper is helemaal niet nodig.
Zelf vind ik ook dat hij té jaloers is. En dat uit de mond (nouja, uit de vingers) van iemand die zelf ook behoorlijk jaloers is. Jij geeft 'm precies de aandacht dat ik denk 'en nou niet meer zeuren'. Ik vond het ook nooit erg leuk als mijn vriendin veel aandacht kreeg bij het uitgaan, maar ik vond 't minder erg als ze dan wel ter 'compensatie' wat aandacht aan mij gaf. De topicstarter doet dat, dus wat is het probleem?
Ik neem aan dat je al vaak genoeg duidelijk hebt gemaakt dat hij zich geen zorgen heeft te maken en aangezien je steeds wat aandacht aan hem geeft wordt dat nog extra benadrukt. Dus het lijkt wel of hij je echt als bezit ziet. Elke blik, elk complimentje en elk praatje moet direct de kop worden ingedrukt.
In mijn ogen moet je gewoon je kleden zoals je wilt. Als je er gewoonweg goed uit ziet krijg je sowieso wel eens complimentjes en word je nagekeken, daar kan je weinig aan doen. In plaats van zich de hele avond daar op te concentreren en zich er druk over maken, kan hij beter kijken wat hij in hemelsnaam wilt bij het uitgaan. Plezier hebben en feesten of jou in de gaten houden?
Dus hij moet maar kijken wat hij wilt. Toen ik wat jonger was kon ik er ook vrij slecht tegen, helemaal als ik imho niet genoeg aandracht kreeg.
Uiteindelijk gingen we samen niet meer uit. In het begin vanwege verschillende vriendengroepen, later omdat ik me er nog steeds wat aan irriteerde en we op de avond zelf gescheiden uit gingen. Af en toe elkaar opzoeken maar niet erg lang.
Als jullie uitgaan, dat is de ene keer met vriendengroep van jou en andere keer vriendengroep van hem? Dan zit je al snel aan elkaar 'vast'. Je kan niet even ergens anders lang gaan staan ofzo.
Als hij het maar niet kan accepteren moet jij kijken of je een keer andere kleren wil dragen. Misschien ziet hij in dat dat niet veel meer helpt (nouja, vast wel iets). Wil jij dat niet of 'werkt' het niet, moet hij het maar accepteren. Of gescheiden uitgaan (wat niet wil wat ik begrijp?).
Toch wel het vervelende trouwens als je zo ver van elkaar af woont. Het weekend staat al vast en je moet 'verplicht' met elkaar uit.
quote:Ok, maar ik denk dat een vriendje zich ook wat zelfverzekerder moet opstellen. het moet van twee kanten komen! het heeft volgens mij weinig zin als je als vriendje meegaat en nergens tegenkan, omdat je bang bent dat je vriendin ervandoor zou kunnen gaan met een ander, om het maar ff hard te zeggen.
Een onzelfverzekerd vriendje projecteert al snel zijn probleem bij een ander, en dat is denk ik ook fout. dan kan je wel zeggen dat de vriendin dat beeld bij m weg moet halen door bijvoorbeeld hem meer aandacht te geven, maar de jongen zelf zal er ook iets aan moeten doen. Bijvoorbeeld er meer vanuit gaan dat hij al zijn vriendin heeft en dat hij haar liefde al heeft.
Een meisje is bijna nooit sletterig gekleed, dat is maar de gedachte van de mannen. Pas als het meisje er gebruik van gaat maken, wordt het "sletterig".
Ik vind dat jou vriend best een goede oplossing gekozen heeft door dan niet meer met je uit te gaan mits hij je verder wel alle vrijheid geeft. Het is en blijft verder van je vriend wel overdreven jaloers gedrag.
quote:O, ben jij zo'n sienies tiep
Op woensdag 21 januari 2004 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Woei, het was geen (poging tot) analyse, eerder een soort-van cynistische gooi om me punt duidelijker te maken
Het analyseren van iemand aan de hand van een paar posts op Fok! is niet handig, zeker omdat velen alles behalve zichzelf zijn op Fok! (of alleen maar deel van zichzelf laten spreken)
quote:Ik ook: dat zijn meer van die types die zo anaal zijn dat als ze opstaan de bank aan hun kont blijft hangen
[..]Daar ging ik ook niet vanuit, maar gezien je post zou het zo kunnen zijn dat.. het punt wat ik wilde maken is dat ik wel mensen ken die zo gedosseerd leven.. ik krijg daar rillingen van.
[..]
quote:Als ze niet uit de kast komen, jagen we ze d'r op
Nee volgens mij ook niet. Het op de kast jagen doen we het voor![]()
[..]
quote:Biologisch gezien kun je veel verklaren (veiligstellen van de genen enzo), maar ik krijg eerlijk gezegd altijd jeuk van wetenschappers die al het menselijke gedrag alleen vanuit die invalshoek willen verklaren. Het klopt ook niet, omdat er zoveel uitzonderingen te vinden zijn, dat die leuke theorieën weer helemaal in elkaar lazeren.
Uhm ja, das geen liefde, das meer eigendomsrecht afdwingen. Iemand waar je zogenaamd van houdt vermoord je namelijk niet. Op dat moment kan die man menen dat zijn zieke vorm van liefde het vermoorden uit jaloezie is, maar das onzin. Het vermoorden van de nieuwe partner van de vrouw in kwestie (als die er al is) is technisch gezien logischer uit het oogpunt van liefde.. maar nog lang niet in de buurt van acceptabel
quote:Iedereen wordt er waarschijnlijk wel mee geboren (net als met aanleg tot gewelddadigheid), maar wij kunnen er gelukkig voor kiezen om het te cultiveren of juist te beheersen. Ik weet waar ik het over heb, omdat ik vroeger -toen ik een stuk jonger en onzekerder was- ook flink jaloers was. Vooral met het stijgen van mijn zelfvertrouwen en ook anders leren denken is die jaloezie verdwenen.
Jaloezie is kut. Je bent ermee geboren of niet en je zal ermee moeten leven. Als je er - in mijn geval als man zijnde - niets aan doet, zelf, dan eindig je alleen en ongelukkig. Je kan van niemand verwachten dat die leeft zoals jouw onzekerheid of jaloezie dat van je verwacht.
quote:Helemaal mee eens. Als ik het goed begrepen heb schijnt het er ook nog iets mee te maken te hebben dat mannen, als vrouwen niet zo gekleed zouden gaan, zich niet zouden kunnen beheersen en zich aan de vrouwen zouden vergrijpen. En in plaats van dat die mannen zichzelf leren beheersen, moeten die vrouwen dan maar in de wandelende tent. Want anders lokken ze het uit, hè.
Daarom snap ik hoofddoekjes en burka's zo slecht, voor mij is dat het ultieme teken van eigendomsbepaling, zo'n vrouw is gewoon onderdeel van het bezit van de man in kwestie. Zal best geloofs-technisch geregeld zijn, maar je kan toch ook geloven in een bepaald iets zonder je vrouw als auto te behandelen.. die zet je in de garage zodat niemand eraan kan zitten, maar je vrouw heeft daar zelf wel wat over te melden lijkt me!
Terwijl het meer gaat om de emancipatie van de man. En ze bestaan, zoals de twee hierboven mij, de geemancipeerde man. Halleeelujaaa
quote:Ik mag, als geëmancipeerde man, best eisen stellen aan de kleding van mijn vriendin. Dat doet zij per slot van rekening ook, zij vindt het ook niet leuk als ik in lompen rondloop.
Op woensdag 21 januari 2004 14:23 schreef sweetgirly het volgende:
Terwijl het meer gaat om de emancipatie van de man. En ze bestaan, zoals de twee hierboven mij, de geemancipeerde man. Halleeelujaaa![]()
quote:Dat is niet slim !
Echt...vrouwen....
quote:Emancipatie van de vrouw? Mijn ervaring is dat de meeste vrouwen geemancipeerd zijn wanneer het hun uitkomt. Emancipatie me reet
Ik vind het trouwens wel grappig dat de emancipatie van de vrouw altijd als zo'n big deal wordt gezien, je bent of pot of je moet je aanpassen, gradaties lijken er kennelijk niet te zijn.Terwijl het meer gaat om de emancipatie van de man. En ze bestaan, zoals de twee hierboven mij, de geemancipeerde man. Halleeelujaaa
![]()
En als ik het goed begrijp is een man geemancipeerd als hij alles pikt van een vrouw zonder er wat van te zeggen?
quote:Dus jij zet je fiets nooit op slot? Het is een tries feit dat normen en waarden tegenwoordig steeds vaker aan hun laars gelapt worden. Een beetje kermen dat iets tegen de wet is (verkrachting/diefstal) is een achterhaald princiepe. Ik keur het af, daar niet van, maar ben ook van mening dat je zelf ook een actieve rol kunt spelen in het voorkomen van bovengenoemde gebeurtenissen. Voorkomen is beter dan genezen....
Helemaal mee eens. Als ik het goed begrepen heb schijnt het er ook nog iets mee te maken te hebben dat mannen, als vrouwen niet zo gekleed zouden gaan, zich niet zouden kunnen beheersen en zich aan de vrouwen zouden vergrijpen. En in plaats van dat die mannen zichzelf leren beheersen, moeten die vrouwen dan maar in de wandelende tent. Want anders lokken ze het uit, hè.
quote:
Ik vind het trouwens wel grappig dat de emancipatie van de vrouw altijd als zo'n big deal wordt gezien, je bent of pot of je moet je aanpassen, gradaties lijken er kennelijk niet te zijn.Terwijl het meer gaat om de emancipatie van de man. En ze bestaan, zoals de twee hierboven mij, de geemancipeerde man. Halleeelujaaa
![]()
Het is toch heel normaal om vrouwen en mannen als evenveel waard te zien? Nooit begrepen waarom dat anders zou moeten zijn. It comes naturally!
quote:Advies etc geven is niks mis mee. Als jij tegen jouw partner zegt dat dat jurkje haar zo sexy staat, omdat je je daar meer aangetrokken tot voelt (en zij jou dus daar een beetje mee opwindt)..prima. Als jij tegen je partner zegt (en eist) dat ze dat jurkje maar gauw uit moet doen, omdat jij je er ongemakkelijk bij voelt, omdat je bang bent dat je ego wordt aangetast. Uhm nee, een eis met verkeerde intenties. Zolang de intentie goed is, kun je geven en nemen, als het dus met de juiste bedoelingen gebeurt. Eerlijkheid speelt hier ook in mee.
Op woensdag 21 januari 2004 14:26 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik mag, als geëmancipeerde man, best eisen stellen aan de kleding van mijn vriendin. Dat doet zij per slot van rekening ook, zij vindt het ook niet leuk als ik in lompen rondloop.
Ts lijkt mij niks verkeerds doen en is niet hypocriet bezig, maar toch is er een probleem en wordt voorgedaan alsof zij de dader is (door haar vriend), ze kleedt zich niet juist..uhm ja. Zelf vind ik dat er niks mis is met een beetje jaloezie, zelfs wel leuk en het geeft een gevoel van bijelkaar horen als je merkt dat hij een beetje gepikeerd wordt als er anderen naar jou kijken. Des te meer reden voor mij, als ik merk dat hij dat niet leuk vindt, om hem goed beet te pakken en hem volop te zoenen. En dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Water bij wijn enzo.
Maar jaloezie door dingen te gaan verbieden, je moeten aanpassen, jezelf veranderen, jouw en elkaars weekend ermee te verpesten enzo..nee. Haar vriend zou haar moeten vertrouwen en dan zou hij zien dat ze voor hem gaat, die kleding is een excuus voor zijn onmacht op het moment. Zal hij moeten overwinnen, want jongens zijn overal of zij nou sexy gekleed gaat of niet.
quote:Als jij je vriendin/vrouw met een fiets vergelijkt, is het misschien maar goed dat ze gejat wordt
Op woensdag 21 januari 2004 14:41 schreef Nitrogen het volgende:[..]
Dus jij zet je fiets nooit op slot? Het is een tries feit dat normen en waarden tegenwoordig steeds vaker aan hun laars gelapt worden. Een beetje kermen dat iets tegen de wet is (verkrachting/diefstal) is een achterhaald princiepe. Ik keur het af, daar niet van, maar ben ook van mening dat je zelf ook een actieve rol kunt spelen in het voorkomen van bovengenoemde gebeurtenissen. Voorkomen is beter dan genezen....
En bij iedereen is de grens van -te jaloers- anders dus die vraag zou je aan jezelf moeten stellen.
Maar als jij van je vriend houdt kun je je toch gewoon aanpassen???
quote:Moet jij eens opletten hoelang je relatie duurt als jouw vriend, tegen jouw zin in, in afzichtelijke lompen blijft lopen en jij je tegen zijn zin in als een stoephoer blijft kleden.
Op woensdag 21 januari 2004 14:58 schreef sweetgirly het volgende:
Maar jaloezie door dingen te gaan verbieden, je moeten aanpassen, jezelf veranderen, jouw en elkaars weekend ermee te verpesten enzo..nee. Haar vriend zou haar moeten vertrouwen en dan zou hij zien dat ze voor hem gaat, die kleding is een excuus voor zijn onmacht op het moment. Zal hij moeten overwinnen, want jongens zijn overal of zij nou sexy gekleed gaat of niet.
En nogmaals: volgens mij is die jongen helemaal niet jaloers of onzeker, want dan zou hij haar verbieden uit te gaan, of juist wel zelf meegaan. Ik denk eerder dat hij zich gewoon ergert aan die geile bavianen die zich continu met hun tong op hun schoenen bij zijn vriendin komen opgeilen. Dat heeft niks meer met flirten oid te maken.
quote:Dus zij moet maar haar kledingstijl aanpassen terwijl hij daardoor juist voor haar gevallen is, beetje krom vind je niet.
Op woensdag 21 januari 2004 15:05 schreef Partygurl het volgende:
Nou als jij weet dat ie zo jaloers is trek je toch gewoon een minder kort truitje aan?En bij iedereen is de grens van -te jaloers- anders dus die vraag zou je aan jezelf moeten stellen.
Maar als jij van je vriend houdt kun je je toch gewoon aanpassen???
quote:als hij daar nu moeite mee heeft en zij weet dat...dan doe je zoiets toch niet aan als je weet dat dat het verpesten van je avond kan beteken?
Op woensdag 21 januari 2004 15:07 schreef snakelady het volgende:[..]
Dus zij moet maar haar kledingstijl aanpassen terwijl hij daardoor juist voor haar gevallen is, beetje krom vind je niet.
Misschien is zij wel gewoon een heel aantrekkelijk meisje bij wie de meeste kleren erg leuk staan. Het gaat nu alsmaar door over dat blote truitje. Als zij er gewoon goed uitziet zal ze ook aandacht krijgen als haar buik bedekt is...
Dat een jongen zich ongemakkelijk voelt als zijn vriendin er heel bloot en uitdagend bijloopt kan ik me nog wel voorstellen, maar als ze er gewoon leuk uitziet in haar kleren... wat moet ze dan?
quote:omgekeerde redenering
Op woensdag 21 januari 2004 15:07 schreef Partygurl het volgende:[..]
als hij daar nu moeite mee heeft en zij weet dat...dan doe je zoiets toch niet aan als je weet dat dat het verpesten van je avond kan beteken?
in een relatie dien je elkaar te respecteren, en je avond/relatie niet te laten verpesten door een kort truitje
je zou juist trots moeten zijn op je vriendin als ze veel aandacht heeft al heb ik soms met uitgaan ook wel zoiets van...kijk nou maar eens de andere kant op jongens, ga maar praten met een vrijgezel
quote:Dit bedoel ik dus...
draag niet alleen bloot (dat was afgelopen zaterdag wel 't geval, maar zéker niet altijd)...ook lange jurken en gewone rokken met truitjes...maar dan nog gaat 't verkeerd....Enneh....hij zei (heel eerlijk) dat ie niet trots kon zijn....dat ie alleen maar irritatie voelde.....
en dat terwijl mijn kledingstijl een van de dingen was die hij zelf ook zo leuk aan me vond....edit - ik kan niet foutloos typen blijkt wel -
Moet ze dan kleren gaan dragen die ze niet leuk vindt omdat hij anders jaloers is? We hebben het nu dus niet over bloot of uitdagend...
quote:Ja en mannen niet wou je zeggen
Op woensdag 21 januari 2004 14:41 schreef Nitrogen het volgende:[..]
Emancipatie van de vrouw? Mijn ervaring is dat de meeste vrouwen geemancipeerd zijn wanneer het hun uitkomt. Emancipatie me reet
Inderdaad emancipatie me hol, gewoon opkomen voor jezelf (lachwekkende is dat het niet eens drastisch is, maar al wordt gedaan alsof de vrouw een miljoen eist van de man) das alles en jezelf niet aan de ketting laten binden, doen er al genoeg.
quote:Nee, als je het goed begrijpt is een man geemancipeerd (lees: gewoon normaal, gelijk etc) als hij zijn vrouw als een mens ziet en niet als loslopend vlees zonder eigen inbreng en gevaar voor de maatschappij (lees: mannen), naar haar mening luistert (en niet afdoet als zijnde zogenaamd maatschappelijk onverantwoord etc), haar accepteert om wie zij is, zoals zij dat andersom ook doet.
En als ik het goed begrijp is een man geemancipeerd als hij alles pikt van een vrouw zonder er wat van te zeggen?
quote:Oh en die quote was niet van mij.
...
quote:Maar ze houd juist wel rekening met hem, door hem te kussen en aandacht te geven.
Op woensdag 21 januari 2004 15:07 schreef Partygurl het volgende:[..]
als hij daar nu moeite mee heeft en zij weet dat...dan doe je zoiets toch niet aan als je weet dat dat het verpesten van je avond kan beteken?
Wat ben ik blij dat mijn vriend mijn kledingkeuze mooi vind.
quote:Nee hoeft helemaal niet maar als ik weet dat mijn vriend iets echt niet leuk zal vinden doe ik dat gewoon niet. En denk je nou echt zat zij dat truitje niet meer aan zal trekken als we nu zeggen dat hij niet te jaloers is? Dit hele topic heeft toch geen nut
Op woensdag 21 januari 2004 15:12 schreef Angeles het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus...
Moet ze dan kleren gaan dragen die ze niet leuk vindt omdat hij anders jaloers is? We hebben het nu dus niet over bloot of uitdagend...
quote:Nou heb je het weer over dat truitje. Als je nou even die quote leest dan zie je dat hij op heel veel van haar kleren commentaar heeft, dingen die dus helemaal niet bloot zijn en die hij nota bene eerst juist leuk vond.
Op woensdag 21 januari 2004 15:15 schreef Partygurl het volgende:Nee hoeft helemaal niet maar als ik weet dat mijn vriend iets echt niet leuk zal vinden doe ik dat gewoon niet. En denk je nou echt zat zij dat truitje niet meer aan zal trekken als we nu zeggen dat hij niet te jaloers is? Dit hele topic heeft toch geen nut
Dáár gaat het om. Het gaat mij even helemaal niet om dat ene truitje.
quote:hebben topics ooit nut als je zo gaat redeneren?
Op woensdag 21 januari 2004 15:15 schreef Partygurl het volgende:[..]
Nee hoeft helemaal niet maar als ik weet dat mijn vriend iets echt niet leuk zal vinden doe ik dat gewoon niet. En denk je nou echt zat zij dat truitje niet meer aan zal trekken als we nu zeggen dat hij niet te jaloers is? Dit hele topic heeft toch geen nut
quote:dan mag ze dus niet meer uitgaan samen met hem, want met alle normale kleren krijgt zij die aandacht.
Op woensdag 21 januari 2004 15:15 schreef Partygurl het volgende:[..]
Nee hoeft helemaal niet maar als ik weet dat mijn vriend iets echt niet leuk zal vinden doe ik dat gewoon niet. En denk je nou echt zat zij dat truitje niet meer aan zal trekken als we nu zeggen dat hij niet te jaloers is? Dit hele topic heeft toch geen nut
quote:Ja inderdaad.
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef snakelady het volgende:dan mag ze dus niet meer uitgaan samen met hem, want met alle normale kleren krijgt zij die aandacht.
quote:Daar gaat het haar wel om want anders zegt ze in haar 1e post wel iets anders dan t bewuste truitjesverhaal.
Op woensdag 21 januari 2004 15:18 schreef Angeles het volgende:[..]
Nou heb je het weer over dat truitje. Als je nou even die quote leest dan zie je dat hij op heel veel van haar kleren commentaar heeft, dingen die dus helemaal niet bloot zijn en die hij nota bene eerst juist leuk vond.
Dáár gaat het om. Het gaat mij even helemaal niet om dat ene truitje.
quote:inderdaad, wat is iedereen toch geobsedeerd door dat truitje, heel irritant.
Op woensdag 21 januari 2004 15:18 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
hebben topics ooit nut als je zo gaat redeneren?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef Partygurl het volgende:Daar gaat het haar wel om want anders zegt ze in haar 1e post wel iets anders dan t bewuste truitjesverhaal.
quote:
quote:Ja, en nu? Moet ze nu dus kleding aan gaan trekken die ze zelf niet leuk vindt?
Op woensdag 21 januari 2004 15:21 schreef Partygurl het volgende:
Ook al is hij op haar gevallen door die kleding..dingen kunnen veranderen naarmate een relatie serieuzer wordt...dus ook zijn mening. En wanneer je van elkaar houdt moet je je soms aanpassen.
quote:Maar later voegde ze er aan toe dat ze niet altijd die kleren draagd en dat het niet uitmaakt wat voor kleren ze draagt.
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef Partygurl het volgende:[..]
Daar gaat het haar wel om want anders zegt ze in haar 1e post wel iets anders dan t bewuste truitjesverhaal.
Weet je wat ik eng vind he, dat sommige vrouwen niet willen dat andere vrouwen sexy kleding dragen , dat zien ze ook als een bedreiging of zo, alleen zij zelf mogen sexy zijn en andere vrouwen niet, dat is toch raar.
maar dat is wel erg off-topic.
quote:nee maar je maakt mij niet wijs dat er geen leuke kleding is die iets meer bedekt
Op woensdag 21 januari 2004 15:22 schreef Angeles het volgende:[..]
Ja, en nu? Moet ze nu dus kleding aan gaan trekken die ze zelf niet leuk vindt?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:25 schreef Partygurl het volgende:nee maar je maakt mij niet wijs dat er geen leuke kleding is die iets meer bedekt
quote:
draag niet alleen bloot (dat was afgelopen zaterdag wel 't geval, maar zéker niet altijd)...ook lange jurken en gewone rokken met truitjes...maar dan nog gaat 't verkeerd....
quote:Jij snapt het echt niet he,
Op woensdag 21 januari 2004 15:25 schreef Partygurl het volgende:[..]
nee maar je maakt mij niet wijs dat er geen leuke kleding is die iets meer bedekt
Eventjes goed lezen en tot je door laten dringen.
quote:Precies!
Op woensdag 21 januari 2004 14:57 schreef watchers het volgende:[..]
Van vrouwen blijven die kerels maar mooi af
Het is toch heel normaal om vrouwen en mannen als evenveel waard te zien? Nooit begrepen waarom dat anders zou moeten zijn. It comes naturally!
quote:Boeie..probeer je persoonlijk te worden, gaat je niet lukken zal ik je alvast vertellen. Probeer je nou te zeggen dat vrouwen die zich sexy/vrouwelijk kleden stoephoeren zijn ofzo of dat dat afgeschaft zou moeten worden? Tjonge, naja ga het niet nog allemaal eens uitleggen.
Op woensdag 21 januari 2004 15:06 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Moet jij eens opletten hoelang je relatie duurt als jouw vriend, tegen jouw zin in, in afzichtelijke lompen blijft lopen en jij je tegen zijn zin in als een stoephoer blijft kleden.
Iemand die zich opeens totaal niet weet te kleden, zal hooguit mijn verliefdheid misschien afnemen en dan misschien nog niet en ik wist toch van te voren hoe diegene was. Als ik hem helemaal wil veranderen tot een kasplantje ofzo of hij mij..nee, denk dat er dan wat niet goed is in de relatie en zou ik me uberhaupt gaan afvragen waarom ik (nog) bij hem ben.
quote:Het eerste gedeelte ben ik niet met je eens, althans dat denk ik niet. Het tweede gedeelte denk ik ook wel. Maarja, ZIJ kan daar niks aan doen en hij kan haar moeilijk opsluiten, want geile bavianen lopen er altijd wel ergens.
En nogmaals: volgens mij is die jongen helemaal niet jaloers of onzeker, want dan zou hij haar verbieden uit te gaan, of juist wel zelf meegaan. Ik denk eerder dat hij zich gewoon ergert aan die geile bavianen die zich continu met hun tong op hun schoenen bij zijn vriendin komen opgeilen. Dat heeft niks meer met flirten oid te maken.
quote:Wehehe.. ja want je 'fiets' beschermen is toch iets anders dan 'op slot zetten'. Btw: mijn vriendin red zich best en wil niet dat ik haar help als mannetjes willen klooien.. echt waar, knietjes en nagels komen er regelmatig aan te pas .. en die lul later bij mij klagen 'tis wel een heks he'
Op woensdag 21 januari 2004 15:03 schreef watchers het volgende:[..]
Als jij je vriendin/vrouw met een fiets vergelijkt, is het misschien maar goed dat ze gejat wordt
Tuurlijk, als het uit de hand loop spring ik op de bres, maar op deze manier escaleert het niet ook.. zodra iemand iets wilt/gaat/etc doen wat ze niet wilt geeft ze dat aan, negeer je dat krijg je pijn
Maargoed, tis op zich al jammer dat je als meisje de mannetjes al van je af moet meppen.. mannetjes en drank levert echt zielige figuren op.. en iedere keer weer zijn het dezelfde als je naar dezelfde tent gaat..
Maargoed.. hoe zat het ook al weer? Normen en waarden toch?
quote:Jep.. en als meisje kun je die makkelijk van je afmeppen hoor. Beetje asserief zijn. Overigens leveren geile bavianen wel vrij veel gratis drank aan heb ik vernomen
Het eerste gedeelte ben ik niet met je eens, althans dat denk ik niet. Het tweede gedeelte denk ik ook wel. Maarja, ZIJ kan daar niks aan doen en hij kan haar moeilijk opsluiten, want geile bavianen lopen er altijd wel ergens.
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 21-01-2004 15:37]
quote:En waaruit concludeer jij dat ik persoonlijk wordt
Op woensdag 21 januari 2004 15:30 schreef sweetgirly het volgende:
Boeie..probeer je persoonlijk te worden, gaat je niet lukken zal ik je alvast vertellen.
quote:Nee, helemaal niet. Maar sommige meiden lopen er wel bij als stoephoeren, da's alles wat ik wilde zeggen. Daarbij absoluut niet per se doelende op TS of op jou. Moeten ze zelf weten, maar ik zou dat als vriend niet waarderen.
Probeer je nou te zeggen dat vrouwen die zich sexy/vrouwelijk kleden stoephoeren zijn ofzo of dat dat afgeschaft zou moeten worden?
quote:Zij kan daar wel wat aan doen. Door zich wat minder opvallend te kleden. En zoniet, dan gaat ze maar lekker alleen uit. En dan gaat hij lekker met z'n vrienden stappen ofzo en andere meiden versieren
Het eerste gedeelte ben ik niet met je eens, althans dat denk ik niet. Het tweede gedeelte denk ik ook wel. Maarja, ZIJ kan daar niks aan doen en hij kan haar moeilijk opsluiten, want geile bavianen lopen er altijd wel ergens.
Eigenlijk snap ik het hele probleem van TS niet zo, ze kan toch gewoon zonder hem uitgaan? Hij stelt het nota bene zelf voor .
quote:Tjah.. maar als meiden er als stoephoeren uitzien betekend dat niet 'neem mij'.. dat vinden veel mannen wel zo.. zeker als je naar de exclusievere discos gaat zie je veel vrouwelijk naakt en schoon en daar wordt maar zelden aan vergrepen. Komt wellicht ook door die kale niet-geile bavianen die je dan door de fundering naar buiten meppen misschien, maar toch
Op woensdag 21 januari 2004 15:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, helemaal niet. Maar sommige meiden lopen er wel bij als stoephoeren, da's alles wat ik wilde zeggen. Daarbij absoluut niet per se doelende op TS of op jou. Moeten ze zelf weten, maar ik zou dat als vriend niet waarderen.
quote:Waarom is een blote buik opvallend?
Zij kan daar wel wat aan doen. Door zich wat minder opvallend te kleden. En zoniet, dan gaat ze maar lekker alleen uit. En dan gaat hij lekker met z'n vrienden stappen ofzo en andere meiden versieren.
quote:Jep, maar dan blijft ie jaloers, krijg je het gezeik alsje thuis komt. Oweej als hij dan hoort dat ze met iemand anders stond te praten, dan heb je het meteen gedaan als meisje.. jaloersheid moet je afleren, anders is/blijft/wordt het kut.
Eigenlijk snap ik het hele probleem van TS niet zo, ze kan toch gewoon zonder hem uitgaan? Hij stelt het nota bene zelf voor.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:34 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Wehehe.. ja want je 'fiets' beschermen is toch iets anders dan 'op slot zetten'. Btw: mijn vriendin red zich best en wil niet dat ik haar help als mannetjes willen klooien.. echt waar, knietjes en nagels komen er regelmatig aan te pas .. en die lul later bij mij klagen 'tis wel een heks he'
![]()
Tuurlijk, als het uit de hand loop spring ik op de bres, maar op deze manier escaleert het niet ook.. zodra iemand iets wilt/gaat/etc doen wat ze niet wilt geeft ze dat aan, negeer je dat krijg je pijn
quote:En uiteindelijk... voor iedereen... wormen en maden
Maargoed.. hoe zat het ook al weer? Normen en waarden toch?
quote:LoL we zitten momenteel op 1 lijn ofzo
Op woensdag 21 januari 2004 15:42 schreef watchers het volgende:[..]
[..]En uiteindelijk... voor iedereen... wormen en maden
Ach ja.. soms gaat het alsnog stroef.. m'n vriendin is gevoelig geworden voor dubbelzinnige opmerkingen van mij.. dus dat heb ik goed verklooid met m'n vroegere gedrag.. maar uiteindelijk laat ik haar los en gaat ze vaak zat zelf uit enzo. Ik zorg er voor dat ik iets te doen heb, dan kan ik me ook niet op gaan zitten naaien achter de geraniums thuis.. soms maakte ik me druk zonder dat ik wist waarom.. ben wel jumpy als ze zegt om 05:00 thuis te zijn ofzo en er dan om 5:30 nog niet is.. dat soort dingen moet ze wel een beetje proberen na te komen. That's all I ask maargoed, ik haal der meestal op als ik zelf niet mee ben..
quote:Ik dacht al: wie zit hier op mijn golflengte te klooien
Op woensdag 21 januari 2004 15:50 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
LoL we zitten momenteel op 1 lijn ofzo
quote:Ja, die dubbelzinnige opmerkingen maken, dat deed ik vroeger ook regelmatig. Sinds ik me er echt goed van bewust ben, is de 'lol' daar ook wel vanaf.
Ach ja.. soms gaat het alsnog stroef.. m'n vriendin is gevoelig geworden voor dubbelzinnige opmerkingen van mij.. dus dat heb ik goed verklooid met m'n vroegere gedrag.. maar uiteindelijk laat ik haar los en gaat ze vaak zat zelf uit enzo. Ik zorg er voor dat ik iets te doen heb, dan kan ik me ook niet op gaan zitten naaien achter de geraniums thuis.. soms maakte ik me druk zonder dat ik wist waarom.. ben wel jumpy als ze zegt om 05:00 thuis te zijn ofzo en er dan om 5:30 nog niet is.. dat soort dingen moet ze wel een beetje proberen na te komen. That's all I askmaargoed, ik haal der meestal op als ik zelf niet mee ben..
Mooi gezegde: Als je het loslaat, komt het naar je toe. (damn, waar is die zen-smiley)
Jaloezie wegwerken: it's a dirty job, but you've gotta do it.
quote:Zolang het niet stoort
Op woensdag 21 januari 2004 16:03 schreef watchers het volgende:[..]
Ik dacht al: wie zit hier op mijn golflengte te klooien
[..]
quote:Ja, tot waanideeen aan toe.. voor me gevoel was ze na een avond stappen getrouwd met de halve wereld
Ja, die dubbelzinnige opmerkingen maken, dat deed ik vroeger ook regelmatig. Sinds ik me er echt goed van bewust ben, is de 'lol' daar ook wel vanaf.
Inderdaad helpt het veel als je gewoon ook een eigen leven hebt. Vooral als je veel te veel bezig bent met je vriendin, wordt al haar doen en laten ook opeens van 'levensbelang' voor je. En daar wordt je dan erg nerveus van.
quote:Zo is het inderdaad.. goeie tip ook voor de TS der vriendje
Mooi gezegde: Als je het loslaat, komt het naar je toe. (damn, waar is die zen-smiley)Jaloezie wegwerken: it's a dirty job, but you've gotta do it.
Misschien iets meer rekening houden met zijn wens om je niet al te sexy te kleden kan natuurlijk nooit kwaad. Waarom zou je je ook zo kleden? Mij lijkt het iig niks om continue door 'vreemden' in mijn decollete gekeken te worden of gestaar naar blote lichaamsdelen terwijl ik een partner heb (en zonder partner of vriend lijkt het me ook niks . )
Je vriend klinkt erg onzeker en vooral bezitterig. Geloof me, dergelijk gedrag (vooral dat bezitterige) wordt van kwaad tot erger en daar ga je op den duur (beiden) aan onderdoor.
Praat nog eens met hem over zijn gevoelens en wat jij eraan zou kunnen doen zonder jezelf te verloochenen. Trek hierbij een duidelijke grens. Nog meer zou ik in jouw situatie praten over hoe beiden over relaties denken en wat daarbinnen wel of niet kan. Als dat erg veel van elkaar afwijkt en hij blijft 'eisen' dan lijkt mij deze relatie weinig levenskansen hebben.
Sterke in elk geval!
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:36 schreef Lemmeb het volgende:[..]
En waaruit concludeer jij dat ik persoonlijk wordt
quote:Grrr dat bedoel ik
Nee, helemaal niet. Maar sommige meiden lopen er wel bij als stoephoeren, da's alles wat ik wilde zeggen. Daarbij absoluut niet per se doelende op TS of op jou. Moeten ze zelf weten, maar ik zou dat als vriend niet waarderen.
En verschil in kledingkeuze en smaak, tja dat is een ander topic vrees ik, niet alles is mooi, maar dat zou iemand niet mogen beletten te kiezen wat hij draagt. En breezah enzo heb je ook nog, als we die er ook nog gaan bijhalen. En dat zijn ook maar jonge meiden in hun ontwikkelingsfase, aftasten, grenzen (ver-)kennen etc. Als ze maar wel met een groepje naar huis gaan of thuis gebracht worden, want iid als ze niet eens zichzelf kunnen zijn, zonder in de bosjes geduwd te worden, is er toch wat mis met de maatschappij.. eng.
quote:Niet mee eens dus, beetje concessies doen, omdat de man er moeite mee heeft dat ze sjans heeft, ze geeft duidelijk te kennen te kiezen voor haar vriend. Als ze uitgaat zonder hem en denk dat ze dat eigenlijk niet wilt, ziet ze hem nooit meer waarschijnlijk (qua weekends). En zie ook reactie van Nigelator daarop..zelfde soort mening daarin als die van mij.
Zij kan daar wel wat aan doen. Door zich wat minder opvallend te kleden. En zoniet, dan gaat ze maar lekker alleen uit. En dan gaat hij lekker met z'n vrienden stappen ofzo en andere meiden versieren.
Eigenlijk snap ik het hele probleem van TS niet zo, ze kan toch gewoon zonder hem uitgaan? Hij stelt het nota bene zelf voor
.
quote:Ik vind dat je er iets te makkelijk over denkt. Dat je de vrijheid hebt om je te kleden zoals je wilt, wil nog niet zeggen dat je dat dan ook maar ten alle tijde moet doen. Zoiets heet provocatie en da's vragen om problemen.
Op woensdag 21 januari 2004 16:12 schreef sweetgirly het volgende:
Grrr dat bedoel ik.
Laat ze iid lekker, toch niet jouw probleem en/of jouw vriendin, als ze verkracht willen worden, zullen ze het wel van de daken schreeuwen. En dat is dus iets wat ze niet willen door zich sexy te kleden. Rokje, beetje sexy truitje moet kunnen, ben je nog geen stoephoer, misschien gewoon iemand van deze tijd met smaak..lol..modern dus, zit een verschil in en daarbij verschil moet er wezen en zou niet hoeven uitmaken.En verschil in kledingkeuze en smaak, tja dat is een ander topic vrees ik, niet alles is mooi, maar dat zou iemand niet mogen beletten te kiezen wat hij draagt. En breezah enzo heb je ook nog, als we die er ook nog gaan bijhalen. En dat zijn ook maar jonge meiden in hun ontwikkelingsfase, aftasten, grenzen (ver-)kennen etc. Als ze maar wel met een groepje naar huis gaan of thuis gebracht worden, want iid als ze niet eens zichzelf kunnen zijn, zonder in de bosjes geduwd te worden, is er toch wat mis met de maatschappij.. eng.
Daarmee praat ik verkrachtingen/aanrandingen absoluut niet goed, maar je moet het als meisje ook niet opzoeken. Sommige mannen zijn nu eenmaal honden. Dan kun jij wel heel hard gaan roepen dat die mannen dan maar moeten veranderen, maar dat gaat echt niet gebeuren, trust me, en zeker niet omdat jij dat zegt. Honden zul je altijd houden. Ik heb ook altijd de neiging om mijn omgeving aan mij aan te willen passen, ipv andersom, maar soms is dat gewoon niet reëel.
quote:Tsja het is kiezen of delen.
Niet mee eens dus, beetje concessies doen, omdat de man er moeite mee heeft dat ze sjans heeft
quote:Nee, 't resoneert wel fijn
Op woensdag 21 januari 2004 16:05 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Zolang het niet stoort
quote:Maar gelukkig word je er niet paranoide van
Ja, tot waanideeen aan toe.. voor me gevoel was ze na een avond stappen getrouwd met de halve wereld
quote:Zo is 't. Het is niet erg om jaloers te zijn, als je er maar niemand mee lastig valt.
Zo is het inderdaad.. goeie tip ook voor de TS der vriendje
Je raakt die jaloezie ook niet echt kwijt, je leert ermee leven.. zodat niemand er meer last van heeft..
quote:Nou kleed ik mezelf, en vele meiden met mij, niet te sexy ofzo. Maar ook ik heb weleens in een hotpant gelopen en mocht ik er weer zin in hebben, zou ik het zo weer doen. Ik snap wat je met provocerend bedoelt, maar ik vind dus dat het gewoon moet kunnen, althans het moet mogelijk zijn.
Op woensdag 21 januari 2004 16:28 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik vind dat je er iets te makkelijk over denkt. Dat je de vrijheid hebt om je te kleden zoals je wilt, wil nog niet zeggen dat je dat dan ook maar ten alle tijde moet doen. Zoiets heet provocatie en da's vragen om problemen.
Ik zou mij dus, neem mezelf wel als voorbeeld, moeten aanpassen, terwijl de maatschappij een probleem heeft. Nee dus, vind ik niet. Dat je moet opletten en ten alle tijde voorzichtig en op je hoede moet zijn ok, maar ik ga niet in een soepjurk lopen (aanpassen dus), omdat anderen daar moeite mee hebben.
quote:Opzoeken is wat anders.
Daarmee praat ik verkrachtingen/aanrandingen absoluut niet goed, maar je moet het als meisje ook niet opzoeken. Sommige mannen zijn nu eenmaal honden. Dan kun jij wel heel hard gaan roepen dat die mannen dan maar moeten veranderen, maar dat gaat echt niet gebeuren, trust me, en zeker niet omdat jij dat zegt. Honden zul je altijd houden. Ik heb ook altijd de neiging om mijn omgeving aan mij aan te willen passen, ipv andersom, maar soms is dat gewoon niet reëel.
Ik bedoel zodrekt zou een sexy, geklede vrouw nog een soort van outcast worden, alsof ze een melaatse is, hup op de brandstapel. Denk dat we het beter niet kunnen en willen bedwingen, maar juist het foutieve gedrag moeten afkeuren en dat is niet iemand die zich sexy whatever kleedt.
quote:Geven en nemen op gelijke basis, niet met de verkeerde intenties. Schiet niemand wat mee op. Is iemand vastteugelen voor even, om later alsnog als een wild paard weg te rennen.
Tsja het is kiezen of delen.
Jongens hebben ook een gevoel, en willen zekerheid hebben.
Als je enorm verliefd bent op je meid, en dat dat ook wederzijds is, en je haar dan vervolgens als een slet rond ziet lopen tussen alle playertjes...dan knapt er wel iets. Zeker als je er diep over na gaat denken. Waarom trekt die meid dat nou aan? Waarom? Omdat je je dan vrouwlijk voelt? Omdat je het mooi vind? In het dagelijks leven trok ze het niet aan...en bij uitgaan wel?! Dat is zeker weten iets van aandacht trekkerij...
Bij mij zou dit een goede reden zijn geweest om de relatie te verbreken als me vriendin het na veel praten niet met me eens zou worden.
Verder hartelijk bedankt voor jullie reacties. Vind het fijn om de meningen van verschillende mensen hierover te lezen.
Het is natuurlijk wel zo dat hij waarschijnlijk meer ziet dan jij, hij let erop, jij niet.
Zorg er gewoon voor dat je het niet uitlokt en wanneer het niet minder wordt, confronteer hem maar eens.
Een relatie met teveel jaloezie, van wie dan ook, houdt niet stand.
succes
quote:Denkt je vriend dat je aan het flirten ben met andere mannen ofzo? Of sterker nog, flirt je ook met andere mannen? Sexy kleden vind ik gewoon kunnen tot op zekere hoogte maar flirten met andere mannen is een compleet ander verhaal.
Op woensdag 21 januari 2004 18:39 schreef Thee_Muts het volgende:
Ik geloof dat al een aantal keer is duidelijk gemaakt dat het NIET om sletterige kleding gaat.
Ik draag geen doorkijk-dingen of kleding met meer bloot dan stof en weet echt wel hoe ik me moet kleden. Oké, ik draag geen slobbertruien en wijde broeken, maar gewoon vrouwelijke kleding.
Het gaat om 't feit dat hij vindt dat zijn avond verpest is als ik aandacht krijg van het mannelijk geslacht.....ondanks dat ik hem zeg en laat merken dat HIJ de enige is voor mij.....
Een langer truitje is dus niet de oplossing.Verder hartelijk bedankt voor jullie reacties. Vind het fijn om de meningen van verschillende mensen hierover te lezen.
quote:zoals ze al eerder heeft uitgelegd ze gaat gewoon uit, geeft aandacht aan haar vriend en heeft plezier.
Op woensdag 21 januari 2004 19:27 schreef xstatic1975 het volgende:[..]
Denkt je vriend dat je aan het flirten ben met andere mannen ofzo? Of sterker nog, flirt je ook met andere mannen? Sexy kleden vind ik gewoon kunnen tot op zekere hoogte maar flirten met andere mannen is een compleet ander verhaal.
Er is natuurlijk niks mis mee om een topje aan te trekken met een lage broek, en dat je sting er net bovenuit komt...maar het is uitdagend, en een beetje dame zal wel begrijpen als je vriend daar problemen mee hebt...bij jou is dat dus niet eens het geval...je trekt slechts een kort truitje aan...en als je dan ook nog een lekker lichaam hebt, en een aantrekkelijke kop...en gewoon onweerstaanbaar bent, kan ik me wel enigzins voorstellen dat je vriend het daar niet mee eens is, maar het is dan toch wel meer je vriends probleem.
Ik zou goed met hem erover praten, wat hij dan wel vind kunnen...enneh, doet hij het allemaal zoveel beter dan jou dan?
quote:Waarom? Om voor bodyguard te spelen?
Op woensdag 21 januari 2004 22:38 schreef Stevie_ het volgende:
ik vind, dat als je je beetje uitdagend kleed , en dat je een vrij sexy uitstraling hebt...dat je vriend er minstens bij moet zijn.
Jullie zullen echter wel een manier moeten vinden om hier mee om te gaan, anders gaat de relatie vroeg of laat naar de knoppen.
Ik moet nog even kwijt dat hij wel zijn taalgebruik wat mag matigen, je vriendin een hoer noemen is dieptriest...
quote:Ik kleed me eigen ook zo, en mijn vriend hoeft echt geen bodyguard te spelen, ik maak zelf wel duidelijk dat ik daar niet van gediend ben.
Op woensdag 21 januari 2004 22:50 schreef RemCow het volgende:[..]
Waarom? Om voor bodyguard te spelen?
quote:Ik weet het niet zeker, dus dit is een gokje: Jaloersheid kan een uiting zijn van onzekerheid. Hij ziet je alleen in het weekend en is misschien bang dat je in zult gaan op avances van anderen?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:07 schreef Thee_Muts het volgende:dus ipv trots te zijn, zit hij van me te balen....
Ik vind dat hij TE jaloers is, maar houd wel van hem....weet iemand een oplossing?
Vraag WAT hij vervelend vindt dat andere jongens jou complimenten geven? (je moet niet zeggen dat hij 'trots moet zijn', dat werkt averechts).
Zeg tegen hem dat hij niet bang hoeft te zijn dat jij in gaat op avances van anderen. Hoe reageert hij daarop?
Succes...
De ex waarbij ik het het langste heb uitgehouden, was echt TE jaloers.
- Als ik met haar door de stad liep keek ze mij voortdurend aan om te controleren of ik niet naar andere langslopende meisjes keek.
- Als ik ergens zonder haar naartoe ging, ongeacht wat, dan was de eerste vraag: Zijn er ook meisjes bij?
- Ik begon bijvoorbeeld een verhaal met: Vandaag zag ik iemand.... (zin werd meteen onderbroken met): Was het een jongen of een meisje?
- Zij kwam bij ons binnen, en ik was er ff niet, zij meteen een heel zakelijk gesprek in een MSN scherm van mij gelezen met een vrouwelijk iemand. De rest van de avond had ze slechte zin en zag ze dingen te vragen als: Is ze knap? Heeft ze een vriend? Vind jij zeker wel leuk hè met die chickies praten hè?
- Ik moest eens om een zakelijke reden bij een vrouwelijk persoon langs. Eerste vraag toen ik terugkwam was: Heb je haar gekust?
- Ze had zelfs een meisje bijna geslagen als ik haar niet had tegen gehouden. Het was er druk, en dat meisje zei iets in mijn oor anders verstond ik het niet, en ze stond iets te dicht bij me.
- Nog een goeie, bijna vergeten. s'Nachts om 3 uur werd ik door de week wakker gebeld door haar. Ze had gedroomd dat ik met een bepaald meisje naar bed was geweest. Helemaal aan het huilen, helemaal paniek, ze had ook haar ouders wakker gemaakt, en ze wilde even weten of ik echt van haar hield, en nooit dat zou doen.
En dit is allemaal echt waar.
En ze had er ook helemaal geen reden voor. Ik deed nooit wat bij anderen.
Ik kan nog uren doorvertellen over hoe ziekelijk jaloers ze was....
Ze was gewoon bang dat ik wat beters tegen zou komen als haar. En die ben ik ook tegen gekomen, dus haar nachtmerrie is werkelijkheid geworden. En terecht, want ze zei dat ik niet goed voor haar was, en dat is onzin, ik deed alles voor haar.
Een beetje jaloers is wel goed, is teminste een teken dat ze om je geeft, maar ze moet je natuurlijk wel kunnen vertrouwen.
quote:Ja man, wat een tyfushoer
Op woensdag 21 januari 2004 17:03 schreef Stevie_ het volgende:
Een meisje, die een vriendje heeft...en vervolgens uit gaat in sletterige kleding...is bij mij echt fout bezig. Mijn vriendin flikte het me ook, door zo'n lingerie hempje aan te doen (zo'n doorzichtig ding). En, ze gaat dan alleen met haar vriendinnen uit, ik ben er dan niet. Ik ging toevallig die avond naar een vriend toe, en ging met hem ook naar die toko...en zag toen mijn vriendin zo rondlopen. Heb ik echt enorme ruzie om gehad.
quote:Ja stel je voor dat iemand anders behalve jij haar ook mooi vind.. sjesus. Ik had haar een Burka voor haar verjaardag gegeven
Jongens hebben ook een gevoel, en willen zekerheid hebben.
Als je enorm verliefd bent op je meid, en dat dat ook wederzijds is, en je haar dan vervolgens als een slet rond ziet lopen tussen alle playertjes...dan knapt er wel iets. Zeker als je er diep over na gaat denken. Waarom trekt die meid dat nou aan? Waarom? Omdat je je dan vrouwlijk voelt? Omdat je het mooi vind? In het dagelijks leven trok ze het niet aan...en bij uitgaan wel?! Dat is zeker weten iets van aandacht trekkerij...
quote:Ja echt wel.. my way or the highway!
Bij mij zou dit een goede reden zijn geweest om de relatie te verbreken als me vriendin het na veel praten niet met me eens zou worden.
* NiGeLaToR denkt dat een aantal mensen nog aardig wat te leren hebben in dit leven...
quote:Uiteraard, jij bepaald ten alle tijden wat je wel of niet wilt. Niet je vriend. Dus als hij mee zou gaan om die reden is het meer je chaperonne of menselijke kuisheidsgordel ofzo. Zou overigens pcies aangeven hoeveel vertrouwen die vriend in je heeft... jij moet in je eentje (met vriendinnen, zonder vriend iig) in staat kunnen zijn uit te gaan in dit land, zonder dat je vriendje dat niet goed vind of je direct besprongen wordt door hele volksstammen.
Op woensdag 21 januari 2004 23:49 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik kleed me eigen ook zo, en mijn vriend hoeft echt geen bodyguard te spelen, ik maak zelf wel duidelijk dat ik daar niet van gediend ben.
Wie er wel eens naar dance feesten gaat weet dat er genoeg meiden zijn die in een nixje ronddwarrelen en uit hun dak gaan.. en daar worden ze niet besprongen, terwijl ze dat in hun stamkroeg waarschijnlijk niet hoeven te proberen.
Oftewel: het probleem ligt niet bij de dames, maar bij de heren. Vingers thuis dus. Maargoed, er zijn hele maatschappijen ingericht op het feit dat mannen daar moeite mee hebben, met de diverse verhullende kledingstukken als resultaat.
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 22-01-2004 09:50]
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:38 schreef Stevie_ het volgende:
...bij jou is dat dus niet eens het geval...je trekt slechts een kort truitje aan...
quote:Nee ik flirt sowieso eigenlijk niet met andere mannen...en al helemáál niet met m'n vriend naast me! Want die's toch de leukste.
Op woensdag 21 januari 2004 19:27 schreef xstatic1975 het volgende:
Denkt je vriend dat je aan het flirten ben met andere mannen ofzo? Of sterker nog, flirt je ook met andere mannen? Sexy kleden vind ik gewoon kunnen tot op zekere hoogte maar flirten met andere mannen is een compleet ander verhaal.
quote:Als mijn vriend zich daar prettig in voelt, moet hij dat vooral doen. Ik vind hem sowieso mooi. En trouwens, ik ben (bovenal) toch verliefd op zijn innerlijk en niet op zijn kleren? Als hij gelukkig is in lompen, kan dat mij niets schelen, ik hou van hem voor hem, en niet om wat hij aanheeft.
Op woensdag 21 januari 2004 14:26 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik mag, als geëmancipeerde man, best eisen stellen aan de kleding van mijn vriendin. Dat doet zij per slot van rekening ook, zij vindt het ook niet leuk als ik in lompen rondloop.
Krijgt hij veel aandacht? Des te trotser ben ik.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:20 schreef Thee_Muts het volgende:[..]
Nee ik flirt sowieso eigenlijk niet met andere mannen...en al helemáál niet met m'n vriend naast me! Want die's toch de leukste.
quote:Eigelijk ben jij maar een botte lummel he. Dat jij het normaal zou vinden als je vriendin buiten jouw weten om in een kroeg in heeeeeel erg gewaagde kleding rond loopt. Zoals Stevie_ aangeeft doet ze dit anders nooit. Daarna ga jij hem uitmaken voor een of andere taliban figuur
Op donderdag 22 januari 2004 09:44 schreef NiGeLaToR een heel verhaal
Volgens mij heb jij nog nooit je hart en ziel aan een meid gegeven, bij mij zou er ook wat knappen als ik de zelfde situatie zou zitten.
Bovendien is het niet alleen het geval of je iets te ver vindt gaan of niet, maar mijn vriendin gaat vaak zelf op stap. Het is en blijft een FEIT dat mannen hun handen niet thuis kunnen houden. Ze wordt ook best vaak lastig gevallen.
Nu kan jij wel zeggen dat het aan de mannen ligt en dat je er daarom schijt aan moet hebben..... WAKE UP!!!!
wil je dat je vriendin een keer verkracht wordt ofzo? Dan moet je vooral je ogen sluiten. Als je er gewaagd bij gaat lopen in de kroeg, dan kan je reacties van het mannelijke publiek verwachten. Ga maar naar een willekeurig kroeg... de dames die het minst aan hebben staan meestal ook de meeste mannen naar te te staren met een tong op de schoenen.
Afgezien van het feit of de vriend van de TS TE jaloers is of niet, vind ik dat je best met elkaar moet kunnen praten over kleding. Een relatie heb je samen, dus doen en laten wat je wilt zonder aan de ander te denken is er dan niet bij.
Je hebt een heel ideaalbeeld van wat wel en niet zou moeten kunnen in dit land, maar word eens wakker en kijk naar de realiteit of lees je nooit dat er iemand verkracht is. Bij mij in de buurt vorige weekend nog. Meisje die op stap was en door twee kerels verkracht is. Ik ben er ook op me dood voor dat dat een keer met mijn meisje gebeurt Ben ook stiekem altijd blij als ze veilig terug is.
quote:Alsof jij alwetend bent.....
* NiGeLaToR denkt dat een aantal mensen nog aardig wat te leren hebben in dit leven..
[Dit bericht is gewijzigd door Nitrogen op 23-01-2004 09:36]
Dit gaat niet lukken. Dit wordt uiteindelijk een ellendige, egocentrische machtsstrijd!
In de reacties hierboven staan wijze dingen (bijv. The people may be made to follow a path of action, but they may not be made to understand it ~ Confucius) maar de manier waarop is volgens mij het belangrijkste. Partygurl zal op een gegeven moment ook gaan balen van een overmatige jaloersheid, maar zij kan later in ieder geval zeggen dat ze het op haar eigen niet gelijk egocentrische manier geprobeerd heeft. Mijn complimenten dus voor Thee_Muts die het probleem overzichtelijk houdt en Partygurl!
quote:Naja, bij mij was het geval...als ik er niet was, kleede zij zich wat uitdagender enzo...naja, en tis dan wel zo eerlijk, als je zo nodig geil gevonden moet worden tijdens het uitgaan, dat je vriendje er ook bij is...
Op woensdag 21 januari 2004 23:49 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik kleed me eigen ook zo, en mijn vriend hoeft echt geen bodyguard te spelen, ik maak zelf wel duidelijk dat ik daar niet van gediend ben.
quote:Ik hoef niet zo nodig geil te worden gevonden, maar uitgaan in een dikke trui met broek vind ik gewoon te warm, ook als je dan nog eens danst.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:31 schreef Stevie_ het volgende:[..]
Naja, bij mij was het geval...als ik er niet was, kleede zij zich wat uitdagender enzo...naja, en tis dan wel zo eerlijk, als je zo nodig geil gevonden moet worden tijdens het uitgaan, dat je vriendje er ook bij is...
Tis beetje schijnheilig anders....
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 23-01-2004 15:51]
quote:Dat viel mij al op, dadelijk kan je als vrouw niet eens meer naar het strand gaan, o.nee dan is het waarschijnlijk niet erg dat iedereen er bijna naakt bijloopt.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:45 schreef Kwark het volgende:
Er heerst hier een eng "als je je uitdagend kleed dan vraag je erom"-sfeertje.
quote:OMG dit zou ik dus echt zo doen he..
Op dinsdag 20 januari 2004 23:12 schreef MUUS het volgende:
Trek het meest muffe aan wat je kan vinden in je kast en als dat niet lukt, trek je een verknipte aardappelzak aan. Daarna ga je op je aller-chagerijnigst in de kroeg zitten en als hij commentaar heeft, zeg je gewoon : "Hey, nu weet je hoe het is om met jou te gaan stappen. GEZELLIE HE?!".
"Een beetje vent vindt het alleen maar leuk als zijn vriendinnetje wat aandacht krijgt. Want guess who's taking her home..."
Quess wat er gebeurt als dit niet gebeurt. Als zij net zo ruimdenkend als Kwark eens een keer denkt weet je wat, ik ga vanavond nou eens helemaal niet met Kwark mee naar huis. Dan gebeuren er helemaal geen erge dingen, want daar is Kwark gelukkig ruimdenkend genoeg voor!
Het enige is dat de "engheid" van de misschien wat anders dan Kwark denkende mensen in deze topic best wel meevalt.
quote:Neuh, dan is Kwark best wel boos. Maar Kwark geeft mensen, en zéker zijn vriendinnetje, wel eerst het voordeel van de twijfel.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:23 schreef fair_enough het volgende:
Quess wat er gebeurt als dit niet gebeurt. Als zij net zo ruimdenkend als Kwark eens een keer denkt weet je wat, ik ga vanavond nou eens helemaal niet met Kwark mee naar huis. Dan gebeuren er helemaal geen erge dingen, want daar is Kwark gelukkig ruimdenkend genoeg voor!
Snap je?
Heb afgelopen weekend (na al jullie verschillende meningen gelezen te hebben) eens rustig en serieus met m'n vriend gepraat (dit keer thank god geen vervelende discussies die uitmonden in ruzie over dit onderwerp)....hij blijft erbij dat ie 't ontzettend vervelend vindt (wat ik me overigens ook wel een beetje voor kan stellen btw).
Maar omdat ik 't ook niet altijd door heb (en ik ben nog steeds van mening dat 't allemaal wel meevalt), hebben we afgesproken dat wanneer hij zich in zo'n situatie ongemakkelijk voelt, hij me gewoon een stevige knuffel moet geven, of 't ff moet zeggen, zodat ie wat extra aandacht van mij krijgt....zodat anderen zeker weten dat ik bij hem hoor!
volgend weekend gaan we uit in Utrecht, dus ff testen of dit werkt
Heel erg bedankt voor jullie visie op mijn probleem!
quote:.. voor het stappen kunnen jullie in de middag ook even langs Kamasutra, de erotische lifestylebeurs in Utrecht
Op maandag 26 januari 2004 12:22 schreef Thee_Muts het volgende:
volgend weekend gaan we uit in Utrecht, dus ff testen of dit werkt
quote:Hey, daar gaan mijn vriend en ik zaterdag naartoe.
Op maandag 26 januari 2004 15:01 schreef Aegirsson het volgende:[..]
.. voor het stappen kunnen jullie in de middag ook even langs Kamasutra, de erotische lifestylebeurs in Utrecht
quote:leuk, iig weet je dan dat jouw vriend zich niet druk maakt over hoe jij gekleed bent, zijn ogen zijn op iets anders gericht
Op maandag 26 januari 2004 16:11 schreef snakelady het volgende:[..]
Hey, daar gaan mijn vriend en ik zaterdag naartoe.
quote:Gaan we vrijdag heen
Op maandag 26 januari 2004 15:01 schreef Aegirsson het volgende:[..]
.. voor het stappen kunnen jullie in de middag ook even langs Kamasutra, de erotische lifestylebeurs in Utrecht
quote:Ik denk net zo goed als dat ik naar andere dingen kijk
Op maandag 26 januari 2004 17:16 schreef Aegirsson het volgende:[..]
leuk, iig weet je dan dat jouw vriend zich niet druk maakt over hoe jij gekleed bent, zijn ogen zijn op iets anders gericht
quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:29 schreef Thee_Muts het volgende:
Ff een laatste update:
Het jaloersheid-probleem is grotendeels verholpen.
Sterker nog: tijdens een van de eerste mooie lentedagen was mijn vriendje zelfs trots, toen ik nagekeken werd op straat![]()
Hij is niet meer chagrijnig na een avondje uit, mede omdat ie tijdens 't uitgaan genoeg signalen van mijn kant krijgt, dat hij toch de enige is voor mij.
Ben dan ook trots op hem, dat hij zich er overheen heeft kunnen zetten!
Zij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2004 23:33 schreef Mirage het volgende:
Tja, zijn karakter is zijn karakter.
Of hij té jalours is daar kan ik geen antwoord opgeven, want wie bepaald dat.
Wél vind ik dat hoe je ook bent en wat je ook vindt je het op een wat minder sfeer verpestende manier kan brengen. ( dát is namelijk wel iets waar jij wat mee te maken hebt, het heeft immers directe invloed op jou )
Naar mijn idee had hij je beter gewoon kunnen vertellen wat hem dwars zat zonder weekenden lang " raar" te doen.
"Moppie, ik voel me niet prettig bij de kleding die je aantrekt. Kunnen we daar een oplossing voor vinden ".
Géén gesjagerijn en gemopper/ geruzie... gewoon vertéllen.
Dan hadden jullie een oplossing kunnen bedenken die voor beide acceptabel is... jullie weekenden zijn gewoon gezellig, én jij hebt gewoon de keuze om te zeggen " nee ik voel me hier fijn in... ik trek aan waar ík mij prettig in voel ".
Dan heeft hij weer de keuze om dit te accepteren of een andere vriendin te zoeken.
Het gemopper is helemaal niet nodig.
Hieruit blijkt dus dat je hem gewoon te weining aandacht hebt geschonken tijdens het uitgaan en heeft het probleem hem nooit bij je kleren gelegen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:29 schreef Thee_Muts het volgende:
Ff een laatste update:
Sterker nog: tijdens een van de eerste mooie lentedagen was mijn vriendje zelfs trots, toen ik nagekeken werd op straat![]()
Hij is niet meer chagrijnig na een avondje uit, mede omdat ie tijdens 't uitgaan genoeg signalen van mijn kant krijgt, dat hij toch de enige is voor mij.
Of je leest de openingspost én de rest van het topic eens wat beterquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef convinced het volgende:
blah blah blaaahaaa.
Ehmmmmmmmmm... nee.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:36 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Of je leest de openingspost én de rest van het topic eens wat beter![]()
Zn tiep dat constant bevestiging nodig heeft. Ergo: matig zelfbeeld. Vermoeiend volk is dat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:29 schreef Thee_Muts het volgende:
Ff een laatste update:
Ik kan geen foto posten....dan ben ik niet echt anoniem meer hequote:Op woensdag 12 mei 2004 20:55 schreef draaijer het volgende:
Ik wil wel weten wat hij denkt dat te kort is. Heb je een foto?
Jij moet zelf weten wat je aan hebt. Hij is er zelfs bij. Maar van ordinaire kleding moet ik altijd kotsen. Smaken verschillen, maar ik ben erg nieuwsgierig wat heel erg kort is.
Tsja, ik zal niet ontkennen dat hij wat onzeker wordt, als zijn vriendin aandacht krijgt (waarbij ik nog ff wil melden dat 't niet zo is dat ik continu aangesproken word ofzo, ben geen vamp ofzo!). Maar verder heeft hij niet constant bevestiging nodig en vermoeiend is het, nu het probleem opgelost is, ook niet meer.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:15 schreef Argento het volgende:
[..]
Zn tiep dat constant bevestiging nodig heeft. Ergo: matig zelfbeeld. Vermoeiend volk is dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |