abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:51:31 #1
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_16434435
Ik kan een New Beetle kopen, al heeft deze wagen, schade. De rechter dorpel is beschadicgd en zal mijn inziens vervangen moeten worden. Weet iemand wat hier de kosten van zijn?

Ik zal zo ook proberen een foto online te plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de schade precies is en of er eventueel andere mogelijkheden zijn ipv vervanging.

[Dit bericht is gewijzigd door Paperclipjes op 20-01-2004 18:11]

Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:59:55 #2
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16434691
Met schadebakken is vaak meer mis dan je lief is. En vaak kom je daar dan te laat achter
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_16434946
Weet je hoe de schade is ontstaan? Dorpelschade kan door een aanrijding van opzij, een tekort genomen bocht of door een te hoge drempel (vluchtheuvel) zijn ontstaan, allen met zo hun specefieke "eiggenschappen"

Nog een geluk dat zo'n New Beetle een "treeplank" heeft, dat kan net (gecombineerde) schade aan deuren en/of zijschermen helpen voorkomen. En een foto plaatsen is idd wel 't makkelijker beoordelen btw.

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:13:09 #4
26663 Paperclipjes
pi_16435028
Hoe de schade is ontstaan weet ik nog niet, er is verder geen schade aan de boedemplaat, dus waarschijnlijk geen aanrijding van opzij. Ik verwacht parkeerschade.

De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.

pi_16435083
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe de schade is ontstaan weet ik nog niet, er is verder geen schade aan de boedemplaat, dus waarschijnlijk geen aanrijding van opzij. Ik verwacht parkeerschade.

De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.

werkte idd niet.
pi_16435102
Je foto doet t nog niet
oh, al gedaan door iemand.

Ik vind t zo van een afstand nog meevallen. Als je aan de andere kant t zelfde doet lijken het net speciale side skirts.

Where facts are few, experts are many.
pi_16435197
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:24:57 #8
26663 Paperclipjes
pi_16435331
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
Alleen de onderdorpel die vervangen of gemaakt moet worden. De deur en de bodemplaat zijn zoals ik al zei, niet beschadigd.
pi_16437801
Schade valt mee zo te zien.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:52:10 #11
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16439776
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:54:14 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16439848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:52 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.

Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:54:36 #13
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_16439859
Oh, wat is maskeren eigenlijk, ben benieuwd???
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:55:40 #14
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16439886
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.

Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Van simpelweg richten is dan geen sprake.
Of een dorpel buiten het chassis valt laat ik even buiten beschouwing.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef dribbel79 het volgende:
Oh, wat is maskeren eigenlijk, ben benieuwd???
Spreek uit: mas-keren. (dus even pauze bij het streepje)
Afdekken / bedekken / aan het zicht ontrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 20:58]

dinsdag 20 januari 2004 @ 20:57:10 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_16439923
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:55 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Van simpelweg richten is dan geen sprake.
Of een dorpel buiten het chassis valt laat ik even buiten beschouwing.

Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:59:39 #16
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16440003
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.

Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Die moeten bij de APK altijd gelast worden bij een gaatje in de dorpel.
(bv Fiat 500 .. maar ook Jappanners van enkele jaren oud)
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:01:43 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_16440075
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:59 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Die moeten bij de APK altijd gelast worden bij een gaatje in de dorpel.
(bv Fiat 500 .. maar ook Jappanners van enkele jaren oud)

Daar loopt de kokerbalk meestal door de dorpel. Bij de Beetle niet (volgens mij).
pi_16440919
Als de dorpel nog steeds stevig genoeg is is het geen apk afkeur hoor! Bij een gaatje in de dorpel ook niet, de dorpel moet gewoon genoeg stevigheid hebben.

Maar als de dorpel vervangen moet worden moet het eruit gezaagd worden en dan word er een nieuwe ingelast. en dan moet het ook nog geverfd worden. Ik denk zo'n 200-250 euro.

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:39:28 #19
26663 Paperclipjes
pi_16441239
De wagen kan ik voor ¤ 10.000,00 euro kopen, doen?

Bouwjaar 1999
Kilometerstand 50.000
Airco, ABS, Cruisecontrol,
blauwe dashboardverlichting, centr. deur-
vergrendeling + afstandbed. (inklapbare sleutel), geïntegr. mistlampen.
Ingevoerd model (Mexico):iets anders dan
europese model.

pi_16441427
Kan je der niet even mee langs de VW-dealer en kijken wat die ervan zeggen? En hoeveel het dan eventueel zou gaan kosten? Lijkt me het beste.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:48:56 #21
26663 Paperclipjes
pi_16441526
Is het verstandig om deze bolide aan te schaffen?
pi_16441727
Duur is ie iig niet. Ik denk niet dat je er een buil aan kunt vallen.

Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:58:18 #23
26663 Paperclipjes
pi_16441809
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:55 schreef HPoi het volgende:
Duur is ie iig niet. Ik denk niet dat je er een buil aan kunt vallen.

Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)

Ik heb het idee dat jij wel weet waar je over praat. Ik heb ook andere Beetle's gezien maar die zijn vaak duurder.

Aangezien een particulier deze wagen te koop aanbied heb ik volgens mij geen enkele garantie, het is ook niet echt in de buurt. Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?

pi_16441928
Als je erheen gaat om the beetle te bekijken en om een testritje te maken? dan kan je wel even langs een dealer gaan hoor. En dan vragen of ze er even nar wilen kijken. Als dat niet mag van de eigenaar dan zou ik hem niet kopen. Hoelang heeft ie die schade trouwens al?
pi_16441993
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:58 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]
Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?

Ik denk dat dealers dat wel doen. Anders kun je altijd nog de ANWB zo'n keuring laten doen. Als de verkoper het niet toestaat kun je er maar beter van uit gaan dat er nog (veel) meer mis mee is en dan zou ik hem in ieder geval niet kopen.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:14:59 #26
26663 Paperclipjes
pi_16442309
Iemand bekend in Hoogeveen met erkende dealers?
pi_16442671
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:14 schreef Paperclipjes het volgende:
http://www.volkswagen.nl
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:39:16 #28
50237 dribbel79
pi_16443125
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:14 schreef Paperclipjes het volgende:
De Haas Car Veenendaal, Hoogeveen zat???
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:12:09 #29
26663 Paperclipjes
pi_16450892
Ik heb weer wat meer informatie:

De wagen is nadat de dorpel beschadigd is nog gekeurd. En heeft dus een Apk tot Januari 2005.

De wagen is door een officiele Volkswagen dealer onderhouden (Brink- Hoogeveen)

Reden van verkoop, gezinsuitbreiding, familie koopt nu een Passat.

Deze informatie stelt mij gerust, wat denken jullie nu?

[Dit bericht is gewijzigd door Paperclipjes op 21-01-2004 10:35]

woensdag 21 januari 2004 @ 11:00:00 #30
26663 Paperclipjes
pi_16451998
Schopt er op los...
  woensdag 21 januari 2004 @ 12:27:16 #31
50237 dribbel79
pi_16454415
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:00 schreef Paperclipjes het volgende:
Schopt er op los...
Blijft een verhaal met twee kanten, maar een strakke auto...ik zou 'm door een expert na laten kijkne en aan de hand van die info wel of niet kopen...als ie goed is, koop je hem en betaal je zelf de expert, is ie fout, dan gaat 't niet door en betaalt de verkoper de expert...ben je duurder uit, maar je weet t wel zeker....
't ljikt mee te vallen, maar wat veroorzaakt op zo'n hoogte zulke schade...of is het een zwak punt van de Beetle??
pi_16455587
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:39 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik ben mezelf ook 'n beetje aan 't orienteren op de New Beetle-markt (niet dat ik er het geld voor heb) en 10.000 euro lijkt me niet duur. Het hangt er wel vanaf wat voor 'n motor erin zit en hoeveel je kwijt bent met het laten maken van die deuk.

Kijk anders even op: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/volkswagen.htm?zoek=beetle&av=&pv=&fo=1&rv=25
Staan erg veel New Beetles te koop tussen de 10.000 en 15.000 euro.

pi_16456488
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:12 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik heb weer wat meer informatie:

De wagen is nadat de dorpel beschadigd is nog gekeurd. En heeft dus een Apk tot Januari 2005.

De wagen is door een officiele Volkswagen dealer onderhouden (Brink- Hoogeveen)

Reden van verkoop, gezinsuitbreiding, familie koopt nu een Passat.

Deze informatie stelt mij gerust, wat denken jullie nu?

Als ie met die schade door de apk is gekomen dan zou ik hem zeker kopen. Die schade is dus helemaal niet zo erg, alleen voor het gezicht is het dus nodig te laten repareren. Of niet natuurlijk, wat jij wilt. Zo erg is het niet zo'n ingedeukte dorpel.
pi_16456682
Ohja, als je het laat repareren blijf je het denk ik wel altijd zien dat ie gerepareerd is. (Lasnaden, laspuntjes)

Als je het bij de dealer laat repareren ben je trouwens denk ik duurder uit dan als je het bij een schadebedrijf laat doen. maar je kan natuurlijk een offerte vragen of vragen dat ze een schatting doen naar de reparatiekosten.

Maar je kan het missien ook alleen 'uit laten deuken'. Want hij is ermee door de apk gekomen en dus is de dorpel nog sterk genoeg om de auto stijf/sterk te houden.

pi_16465012
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:48 schreef HPoi het volgende:
Ohja, als je het laat repareren blijf je het denk ik wel altijd zien dat ie gerepareerd is. (Lasnaden, laspuntjes)
Oh? Dan is dat vast een schadebedrijf zonder 'Focfocfocfocwa' keurmerk
quote:
Als je het bij de dealer laat repareren ben je trouwens denk ik duurder uit dan als je het bij een schadebedrijf laat doen. maar je kan natuurlijk een offerte vragen of vragen dat ze een schatting doen naar de reparatiekosten.
Nooit blindvaren op slechts één offerte. D'r zijn genoeg "officiële" schadeherstellers zonder grote contracten met verzekeraars, dure bedrijfspanden en mega-overhead kosten, die kunnen vaak veel goedkoper werken. Overigens kan het ook zo zijn dat wanneer een (grote) dealer een schadewerkplaats heeft (vaak bedoeld voor kleine schades als deze dorpel) juist ook weer goedkoper zijn, juist omdat het geen hoofdbron van inkomsten is (meestal spuiten ze er steenslagschades e.d. weg, puur voor een betere verkoop)
quote:
Maar je kan het missien ook alleen 'uit laten deuken'. Want hij is ermee door de apk gekomen en dus is de dorpel nog sterk genoeg om de auto stijf/sterk te houden.
Uitdeuken? Je komt er niet echt makkelijk van binnenuit bij hoor Maar idd, bij de APK-keuring is dit zeker een aandachtspunt en indien deze dan niet wordt afgekeurd, dan hoef je je over evt. veiligheid niet heel erg zorgen over te maken.
pi_16465262
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:39 schreef Paperclipjes het volgende:

Bouwjaar 1999
Kilometerstand 50.000
Airco, ABS, Cruisecontrol,
blauwe dashboardverlichting, centr. deur-
vergrendeling + afstandbed. (inklapbare sleutel), geïntegr. mistlampen.
Ingevoerd model (Mexico):iets anders dan
europese model.

[afbeelding]

Dit is zeker geen slechte prijs, zelfs met die schade. En die moet IMHO toch met een 500-600 euro wel hersteld zijn. Normale prijs voor deze (import-)Beetle ligt toch al gauw rond de 13.000 euro (ik heb ff globaal gekeken in Carbase).
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:51:36 #37
26663 Paperclipjes
pi_16466189
Even met het ouderlijk front in overleg. Ik weet wat ik ga doen. Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie mening/visie/advies!

donderdag 22 januari 2004 @ 16:54:23 #38
26663 Paperclipjes
pi_16491634
Jongens ik denk niet dat ik het doe mijn zoektocht naar een Beetle is nog niet op zijn einde en ik ben een ander exemplaar tegen gekomen. Voordeel is dat die wagen 100% schadevrij is, en binnen een straal van 5 km staat.

Enige nadeel is dat ie geen airco heeft.

donderdag 22 januari 2004 @ 21:57:13 #39
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16500332
koop een europese uitvoering.. deze hebben ESP, de amerikaanse niet (tenzij je de 1.8 T neemt) kijk eens in Duitsland.. de basis prijs is gelijk.
als je er eentje hebt.. join de club...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:18:23 #40
50237 dribbel79
pi_16501054
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:54 schreef Paperclipjes het volgende:
Enige nadeel is dat ie geen airco heeft.
No shit, zo'n bak en geen airco...
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:22:34 #41
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16501197
de puntjes waar de Import modellen op afwijken

- geen ESP(uitzondering van de 1.8T)
- andere lichtschakelaar
- runninglights in de achterbumper
- de binnenkant van de deuren wat gespoten is, is mat. Europese modelen glanzend(met uitzondering van de zwarte modellen)
- 2 achteruitrij lichten (geen mistlicht, is wel iets wat op moet voor de keuring en is er dan gebruik gemaakt van orginele schakelaars??)
- voor en achterkant hebben een andere VW logo sinds invoering NBC is het gelijk( wij in europa zijn er op achteruit gegaan)

vaker als je een GLS uitvoering treft is goed compleet..schuifdak (achteraf niet mogelijk) airco, mistlampen, Daytona velgen(maar weet ik niet zeker), elektrischeramen en klapsleutels.

Dit zijn dingen die vaak wel ontbreken op de europese modellen..Ik zal voor een model gaan met ook een schuifdak..

ik heb nu zelf een 1.6 met alles er op en aan.. alleen een schuifdak en lederen bekleding mis o ja een orginele radio maar die krijg ik voor mijn verjaardag

fototjes van de beetle meeting die ik vorig jaar mei georganiseerd had..

ik rijd nu al meer als een jaar in m'n beetle, kan niet anders zeggen dat ik elke dag met een hoop plezier naar me werk rij..

donderdag 22 januari 2004 @ 22:23:25 #42
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16501227
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

No shit, zo'n bak en geen airco...

blijven Volkwagens he....
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:11:29 #43
26663 Paperclipjes
pi_16508946
Dus als ik het goed begrijp, is het mogelijk om er toch airco in te laten zetten, duur grapje zeker?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:21:46 #44
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16524768
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 09:11 schreef Paperclipjes het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, is het mogelijk om er toch airco in te laten zetten, duur grapje zeker?
hangt er een beetje vanaf... of je een nieuwe wil

op marktplaats zit een handelaar die vaak dit soort spul 2e hands aanbied..

zaterdag 24 januari 2004 @ 10:24:40 #45
26663 Paperclipjes
pi_16539223
Deze mag dicht nieuw topic geopend.
pi_16539761
slotje op ts zijn verzoek
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')