Ik zal zo ook proberen een foto online te plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de schade precies is en of er eventueel andere mogelijkheden zijn ipv vervanging.
[Dit bericht is gewijzigd door Paperclipjes op 20-01-2004 18:11]
Nog een geluk dat zo'n New Beetle een "treeplank" heeft, dat kan net (gecombineerde) schade aan deuren en/of zijschermen helpen voorkomen. En een foto plaatsen is idd wel 't makkelijker beoordelen btw.
De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.
quote:werkte idd niet.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe de schade is ontstaan weet ik nog niet, er is verder geen schade aan de boedemplaat, dus waarschijnlijk geen aanrijding van opzij. Ik verwacht parkeerschade.De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.
Ik vind t zo van een afstand nog meevallen. Als je aan de andere kant t zelfde doet lijken het net speciale side skirts.
quote:Alleen de onderdorpel die vervangen of gemaakt moet worden. De deur en de bodemplaat zijn zoals ik al zei, niet beschadigd.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
quote:Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
quote:Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.
quote:Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.
quote:Spreek uit: mas-keren. (dus even pauze bij het streepje)
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef dribbel79 het volgende:
Oh, wat is maskeren eigenlijk, ben benieuwd???
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 20:58]
quote:Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:55 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Van simpelweg richten is dan geen sprake.
Of een dorpel buiten het chassis valt laat ik even buiten beschouwing.
quote:Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Op dinsdag 20 januari 2004 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.
quote:Daar loopt de kokerbalk meestal door de dorpel. Bij de Beetle niet (volgens mij).
Op dinsdag 20 januari 2004 20:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Die moeten bij de APK altijd gelast worden bij een gaatje in de dorpel.
(bv Fiat 500 .. maar ook Jappanners van enkele jaren oud)
Maar als de dorpel vervangen moet worden moet het eruit gezaagd worden en dan word er een nieuwe ingelast. en dan moet het ook nog geverfd worden. Ik denk zo'n 200-250 euro.
Bouwjaar 1999
Kilometerstand 50.000
Airco, ABS, Cruisecontrol,
blauwe dashboardverlichting, centr. deur-
vergrendeling + afstandbed. (inklapbare sleutel), geïntegr. mistlampen.
Ingevoerd model (Mexico):iets anders dan
europese model.
Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)
quote:Ik heb het idee dat jij wel weet waar je over praat. Ik heb ook andere Beetle's gezien maar die zijn vaak duurder.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:55 schreef HPoi het volgende:
Duur is ie iig niet. Ik denk niet dat je er een buil aan kunt vallen.Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)
Aangezien een particulier deze wagen te koop aanbied heb ik volgens mij geen enkele garantie, het is ook niet echt in de buurt. Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?
quote:Ik denk dat dealers dat wel doen. Anders kun je altijd nog de ANWB zo'n keuring laten doen. Als de verkoper het niet toestaat kun je er maar beter van uit gaan dat er nog (veel) meer mis mee is en dan zou ik hem in ieder geval niet kopen.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:58 schreef Paperclipjes het volgende:[..]
Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?
quote:http://www.volkswagen.nl
Op dinsdag 20 januari 2004 22:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Iemand bekend in Hoogeveen met erkende dealers?
quote:De Haas Car Veenendaal, Hoogeveen zat???
Op dinsdag 20 januari 2004 22:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Iemand bekend in Hoogeveen met erkende dealers?
De wagen is nadat de dorpel beschadigd is nog gekeurd. En heeft dus een Apk tot Januari 2005.
De wagen is door een officiele Volkswagen dealer onderhouden (Brink- Hoogeveen)
Reden van verkoop, gezinsuitbreiding, familie koopt nu een Passat.
Deze informatie stelt mij gerust, wat denken jullie nu?
[Dit bericht is gewijzigd door Paperclipjes op 21-01-2004 10:35]
quote:Blijft een verhaal met twee kanten, maar een strakke auto...ik zou 'm door een expert na laten kijkne en aan de hand van die info wel of niet kopen...als ie goed is, koop je hem en betaal je zelf de expert, is ie fout, dan gaat 't niet door en betaalt de verkoper de expert...ben je duurder uit, maar je weet t wel zeker....
Op woensdag 21 januari 2004 11:00 schreef Paperclipjes het volgende:
Schopt er op los...
quote:Ik ben mezelf ook 'n beetje aan 't orienteren op de New Beetle-markt (niet dat ik er het geld voor heb) en 10.000 euro lijkt me niet duur. Het hangt er wel vanaf wat voor 'n motor erin zit en hoeveel je kwijt bent met het laten maken van die deuk.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:39 schreef Paperclipjes het volgende:
De wagen kan ik voor ¤ 10.000,00 euro kopen, doen?
Kijk anders even op: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/volkswagen.htm?zoek=beetle&av=&pv=&fo=1&rv=25
Staan erg veel New Beetles te koop tussen de 10.000 en 15.000 euro.
quote:Als ie met die schade door de apk is gekomen dan zou ik hem zeker kopen.
Op woensdag 21 januari 2004 10:12 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik heb weer wat meer informatie:De wagen is nadat de dorpel beschadigd is nog gekeurd. En heeft dus een Apk tot Januari 2005.
De wagen is door een officiele Volkswagen dealer onderhouden (Brink- Hoogeveen)
Reden van verkoop, gezinsuitbreiding, familie koopt nu een Passat.
Deze informatie stelt mij gerust, wat denken jullie nu?
Als je het bij de dealer laat repareren ben je trouwens denk ik duurder uit dan als je het bij een schadebedrijf laat doen. maar je kan natuurlijk een offerte vragen of vragen dat ze een schatting doen naar de reparatiekosten.
Maar je kan het missien ook alleen 'uit laten deuken'. Want hij is ermee door de apk gekomen en dus is de dorpel nog sterk genoeg om de auto stijf/sterk te houden.
quote:Oh? Dan is dat vast een schadebedrijf zonder 'Focfocfocfocwa' keurmerk
Op woensdag 21 januari 2004 13:48 schreef HPoi het volgende:
Ohja, als je het laat repareren blijf je het denk ik wel altijd zien dat ie gerepareerd is. (Lasnaden, laspuntjes)
quote:Nooit blindvaren op slechts één offerte. D'r zijn genoeg "officiële" schadeherstellers zonder grote contracten met verzekeraars, dure bedrijfspanden en mega-overhead kosten, die kunnen vaak veel goedkoper werken. Overigens kan het ook zo zijn dat wanneer een (grote) dealer een schadewerkplaats heeft (vaak bedoeld voor kleine schades als deze dorpel) juist ook weer goedkoper zijn, juist omdat het geen hoofdbron van inkomsten is (meestal spuiten ze er steenslagschades e.d. weg, puur voor een betere verkoop)
Als je het bij de dealer laat repareren ben je trouwens denk ik duurder uit dan als je het bij een schadebedrijf laat doen. maar je kan natuurlijk een offerte vragen of vragen dat ze een schatting doen naar de reparatiekosten.
quote:Uitdeuken? Je komt er niet echt makkelijk van binnenuit bij hoor
Maar je kan het missien ook alleen 'uit laten deuken'. Want hij is ermee door de apk gekomen en dus is de dorpel nog sterk genoeg om de auto stijf/sterk te houden.
quote:Dit is zeker geen slechte prijs, zelfs met die schade. En die moet IMHO toch met een 500-600 euro wel hersteld zijn. Normale prijs voor deze (import-)Beetle ligt toch al gauw rond de 13.000 euro (ik heb ff globaal gekeken in Carbase).
Op dinsdag 20 januari 2004 21:39 schreef Paperclipjes het volgende:
De wagen kan ik voor ¤ 10.000,00 euro kopen, doen?Bouwjaar 1999
Kilometerstand 50.000
Airco, ABS, Cruisecontrol,
blauwe dashboardverlichting, centr. deur-
vergrendeling + afstandbed. (inklapbare sleutel), geïntegr. mistlampen.
Ingevoerd model (Mexico):iets anders dan
europese model.
Bedankt voor jullie mening/visie/advies!
Enige nadeel is dat ie geen airco heeft.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:54 schreef Paperclipjes het volgende:
Enige nadeel is dat ie geen airco heeft.
- geen ESP(uitzondering van de 1.8T)
- andere lichtschakelaar
- runninglights in de achterbumper
- de binnenkant van de deuren wat gespoten is, is mat. Europese modelen glanzend(met uitzondering van de zwarte modellen)
- 2 achteruitrij lichten (geen mistlicht, is wel iets wat op moet voor de keuring en is er dan gebruik gemaakt van orginele schakelaars??)
- voor en achterkant hebben een andere VW logo sinds invoering NBC is het gelijk( wij in europa zijn er op achteruit gegaan)
vaker als je een GLS uitvoering treft is goed compleet..schuifdak (achteraf niet mogelijk) airco, mistlampen, Daytona velgen(maar weet ik niet zeker), elektrischeramen en klapsleutels.
Dit zijn dingen die vaak wel ontbreken op de europese modellen..Ik zal voor een model gaan met ook een schuifdak..
ik heb nu zelf een 1.6 met alles er op en aan.. alleen een schuifdak en lederen bekleding mis o ja een orginele radio maar die krijg ik voor mijn verjaardag
fototjes van de beetle meeting die ik vorig jaar mei georganiseerd had..
ik rijd nu al meer als een jaar in m'n beetle, kan niet anders zeggen dat ik elke dag met een hoop plezier naar me werk rij..
quote:blijven Volkwagens he....
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef dribbel79 het volgende:[..]
No shit, zo'n bak en geen airco...
quote:hangt er een beetje vanaf... of je een nieuwe wil
Op vrijdag 23 januari 2004 09:11 schreef Paperclipjes het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, is het mogelijk om er toch airco in te laten zetten, duur grapje zeker?
op marktplaats zit een handelaar die vaak dit soort spul 2e hands aanbied..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |