Ik zal zo ook proberen een foto online te plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de schade precies is en of er eventueel andere mogelijkheden zijn ipv vervanging.
[Dit bericht is gewijzigd door Paperclipjes op 20-01-2004 18:11]
Nog een geluk dat zo'n New Beetle een "treeplank" heeft, dat kan net (gecombineerde) schade aan deuren en/of zijschermen helpen voorkomen. En een foto plaatsen is idd wel 't makkelijker beoordelen btw.
De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.
quote:werkte idd niet.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Hoe de schade is ontstaan weet ik nog niet, er is verder geen schade aan de boedemplaat, dus waarschijnlijk geen aanrijding van opzij. Ik verwacht parkeerschade.De foto is ook in mijn fotoboek te zien mocht ie niet werken.
Ik vind t zo van een afstand nog meevallen. Als je aan de andere kant t zelfde doet lijken het net speciale side skirts.
quote:Alleen de onderdorpel die vervangen of gemaakt moet worden. De deur en de bodemplaat zijn zoals ik al zei, niet beschadigd.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
quote:Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:19 schreef RRRobert het volgende:
Als de bodem idd nog strak is (ook ff stukkie vloerbedekking loshalen om van boven af te bekijken) dan last een schade hersteller er een paar kleine plaatjes met trekogen op, dan trekt ie de deuk weer "naar buiten", vervolgens de plaatjes er weer af, strak maken en spuiten. zoals ik al zei, deur en zijscherm vallen hierbij buiten schot, dus dit zal je echt de kop niet kosten.
quote:Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zonder reparatie is het een APK afkeur. Lassen of terugtrekken is maskeren en derhalve verboden.
quote:Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Klets. Een dorpel is carrosserie, geen chassis. En zelfs een chassis mag opnieuw gericht worden.
quote:Spreek uit: mas-keren. (dus even pauze bij het streepje)
Op dinsdag 20 januari 2004 20:54 schreef dribbel79 het volgende:
Oh, wat is maskeren eigenlijk, ben benieuwd???
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 20:58]
quote:Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:55 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Klets, hier is meer dan 90 % van het materiaal ingedeukt.
Van simpelweg richten is dan geen sprake.
Of een dorpel buiten het chassis valt laat ik even buiten beschouwing.
quote:Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Op dinsdag 20 januari 2004 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Als het chassis niet geraakt is, blijft het klets. En een dorpel op een New Beetle is carrosserie. IIRC loopt de kokerbalk heel ergens anders.
quote:Daar loopt de kokerbalk meestal door de dorpel. Bij de Beetle niet (volgens mij).
Op dinsdag 20 januari 2004 20:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Off topic: bij oude auto's dan niet van toepassing?
Die moeten bij de APK altijd gelast worden bij een gaatje in de dorpel.
(bv Fiat 500 .. maar ook Jappanners van enkele jaren oud)
Maar als de dorpel vervangen moet worden moet het eruit gezaagd worden en dan word er een nieuwe ingelast. en dan moet het ook nog geverfd worden. Ik denk zo'n 200-250 euro.
Bouwjaar 1999
Kilometerstand 50.000
Airco, ABS, Cruisecontrol,
blauwe dashboardverlichting, centr. deur-
vergrendeling + afstandbed. (inklapbare sleutel), geïntegr. mistlampen.
Ingevoerd model (Mexico):iets anders dan
europese model.
Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)
quote:Ik heb het idee dat jij wel weet waar je over praat. Ik heb ook andere Beetle's gezien maar die zijn vaak duurder.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:55 schreef HPoi het volgende:
Duur is ie iig niet. Ik denk niet dat je er een buil aan kunt vallen.Schadeauto's gaan vaak voor erg lage prijzen weg, zelfs al is er niet veel aan de hand. Maar veel mensen willen gewoon geen auto die schade heeft gereden. Dat vinden ze dan eng ofzo. (dat ie in elkaar stort)
Aangezien een particulier deze wagen te koop aanbied heb ik volgens mij geen enkele garantie, het is ook niet echt in de buurt. Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?
quote:Ik denk dat dealers dat wel doen. Anders kun je altijd nog de ANWB zo'n keuring laten doen. Als de verkoper het niet toestaat kun je er maar beter van uit gaan dat er nog (veel) meer mis mee is en dan zou ik hem in ieder geval niet kopen.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:58 schreef Paperclipjes het volgende:[..]
Zou ik met een erkende Dealer uit de buurt van de aanbieder een afspraak kunnen maken om eens naar de wagen te kijken. Of zal de verkoper dat niet toestaan. En werken dealers hieraan mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |