Weet jij er niet meer van hoe Kubrick dat bedoelde?quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:10 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, het symboliseert (volgens sommigen) de arrogantie van de mens. Er wordt iig iets in gang gezet door hun gedrag.
Dat zal je aan Arthur C. Clarke moeten vragen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weet jij er niet meer van hoe Kubrick dat bedoelde?
Ik ook niet, maar iig is die 2e monolith een 2e fase in de ontwikkeling van de mens en gaat se mens op zoek naar de volgende.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:01 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie niet hoe een foto maken arrogant is.
is een stomme filmquote:metropolis
Hmmm, meer om te motiveren. De eerste monolith is 'the dawn of man'; wat betekent dat het iets in gang heeft gezet (wellicht het bewustzijn). De 2e is erop gericht om de mens de ruimte in te krijgen en technologie te ontwikkelen, terwijl de 3e mensen naar een inorganisch of een leven van puur bewustzijn leidt (het laatste deel van de film is ook niet letterlijk een gozer die zichzelf ziet in verschillende levensstadia, maar: het vermogen van de mens om uiteindelijk alles te kunnen overzien in het verleden, toekomst etc. De mens is een bewust deel van het gehele universum geworden).quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:22 schreef Sloggi het volgende:
Maar die monolieten zijn dus wachtposten van de aliens om de ontwikkeling van de mens in de gaten te houden?
Juist. Gezien de hoge ontwikkeling van diegenen die de monolth hebben verstuurd, is dat hun bedoeling.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:42 schreef Sloggi het volgende:
Aha, dus het moet de mensheid stimuleren.
Ik denk dat dat onbedoeld was, er gaat een signaal af meer niet. Dat de technologie van de mensen er niet tegen kan, is simpelweg 'een ongelukje'.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:48 schreef Sloggi het volgende:
Toch blijf ik het flauw vinden van die aliens dat ze die expeditie om zeep hebben geholpen omdat ze een vakantiekiekje maakten
Ik heb de hele Kubrick-collectie netjes in de kast staan. Alleen lijkt het me een andere beleving als je m op het grote scherm ziet...quote:Op zondag 9 april 2006 23:16 schreef dvdfreak het volgende:
De dvd is niet duur
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |