abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16420596
Nadat we samen een prachtig nestje hadden gebouwd, alles leek zo goed voor elkaar, is bij mij de liefde weg. Ze is fantastisch, liefdevol en zorgzaam, des te meer reden dat ik me een lul voel, en een huichelaar elke keer dat ik haar zoende terwijl de verliefdheid weg is. Ik geef enorm veel voor haar, maar zie geen toekomst in onze relatie.

We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!

Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie? Tips over hoe we dit aan kunnen en moeten pakken?

pi_16420624
Zo typisch he?

Al een tijdje samen, dan trouwen/samenwonen oid en dan ineens is het over???

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_16420731
Belangrijk is dat jullie het bij het kopen van het huis goed hebben geregeld! Op wiens naam staat het huis, hypotheek, ect...
Als je de emoties uit kan sluiten dan kan je gezamenlijk bepalen hoe nu verder, verkopen, OK tegen welke prijs dan, ect
Het klinkt allemaal makkelijk, maar het is in de praktijjk altijd anders. Snel handelen (wel overdacht) maakt het wel makkelijker!
Veel Suc6!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:19:04 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16420799
Ik zit op dit moment in dezelfde situatie.

Ik zou het huis wel alleen kunnen betalen als ik dat heel graag zou willen, maar dan hou ik niet zo veel speelruimte over qua financien en dus hebben wij er voor gekozen het huis te verkopen.

Op dit moment woon ik dus nog in ons huis. Mijn ex is terug naar zijn ouders en betaalt mij maandelijks nog een deel van de hypotheek.

Nu is het dus afwachten tot het huis verkocht is en dan kan ik wat anders gaan kopen.

Achtergrond-schets: ruim 5 jaar bij elkaar geweest waarvan 1 1/2 jaar samengewoond, eerst een half jaar in mijn flatje en daarna, op een maand na, een jaar in ons koophuis.

Dus het lijkt me dat verkoop voor jullie ook de enige optie is, aangezien jullie het geen van beide alleen kunnen betalen. Moet je alleen nog bepalen wie er tijdelijk in het huis blijft wonen en wat de ander dan gaat bijdragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 20-01-2004 10:19]

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:19:18 #5
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_16420809
binnen een jaar verkopen krijg je de 6% overdrachtsbelasting terug

LAAT NIEMAND WETEN DAT JE UITELKAAR GAAT, dit beinvloed de prijs zeer negatief.
dus gewoon alles in huis zo laten en leven, verkopen en netjes alles verdelen

pi_16420811
quote:
Zo typisch he?
Misschien wel, ik hoor het ook wel vaker. Wat wil je horen dan? Misschien is het een ideaal-beeld waar veel mensen zich in storten voordat je er klaar voor bent!? Ik ging met 100% overtuiging samenwonen, hebben genoten van het zoeken en vinden van het huis, en hebben met veel liefde alles aangekleed.

Helpt dat de relatie: misschien niet maar het voelde als het juiste om te doen.

pi_16420841
Of het besef dat je nu ergens aan begonnen bent samen dat gewoon consequenties heeft, waardoor je niet meer zo " makkelijk" (weggaan is nooit makkelijk hoor) weg kunt gaan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_16420855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:19 schreef joosd het volgende:
binnen een jaar verkopen krijg je de 6% overdrachtsbelasting terug

LAAT NIEMAND WETEN DAT JE UITELKAAR GAAT, dit beinvloed de prijs zeer negatief.
dus gewoon alles in huis zo laten en leven, verkopen en netjes alles verdelen

binnen 6 maanden...
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_16420871
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:10 schreef WJUC het volgende:
Nadat we samen een prachtig nestje hadden gebouwd, alles leek zo goed voor elkaar, is bij mij de liefde weg. Ze is fantastisch, liefdevol en zorgzaam, des te meer reden dat ik me een lul voel, en een huichelaar elke keer dat ik haar zoende terwijl de verliefdheid weg is. Ik geef enorm veel voor haar, maar zie geen toekomst in onze relatie.

We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!

Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie? Tips over hoe we dit aan kunnen en moeten pakken?

Huis te koop zetten onder de voorwendselen dat je wat anders zoekt (zie eerdere tip waarom), als je veel om haar geeft is het ook niet erg om er nog een tijdje mee samen te wonen. Ik weet niet of ze zelf al op de hoogte is van je gevoelens, anders is dat ook wel ff prettig om te vermelden. Je kan ook nog even kijken of je gevoelens terug komen, er is natuurlijk in een korte tijd veel veranderd...
We can't stop here! This is bat country!
pi_16420890
We hebben een samenlevingscontract, alles is duidelijk afgebakend. We wonen net meer dan een jaar in het huis. Dank voor jullie reacties alvast. Ik wacht even tot de emoties wat tot bedaren zijn gekomen.
pi_16420949
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:10 schreef WJUC het volgende:

We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje
betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!

vorig jaar november (2002) een huis gekocht naar 4 jaar samen te zijn...
in februari begon de relatie ernstige problemen te krijgen. een week

voordat we 5 jaar verkering zouden hebben ging het echt uit,

nu dus een huis tekoop staan en ik kan niet meer fatsoenlijk omgaan met ex

- edit: link verwijderd -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 20-01-2004 10:39]

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:28:07 #12
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_16420994
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:25 schreef nexhil het volgende:

[..]
voordat we 5 jaar verkering zouden hebben ging het echt uit,

Klopt je sig nog...?
Gebakken ei met peperkoek!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:28:42 #13
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_16421014
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:23 schreef WJUC het volgende:
We hebben een samenlevingscontract, alles is duidelijk afgebakend. We wonen net meer dan een jaar in het huis. Dank voor jullie reacties alvast. Ik wacht even tot de emoties wat tot bedaren zijn gekomen.
goed punt je komt effe in een "leegte" omdat je alles achter de rug hebt het zoeken/verhuizen etc ga vast een vakantie uitzoeken dan heb je weer iets om naar toe te leven met z'n 2en
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:43:09 #14
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_16421301
Geen ervaring mee maar leef wel met je mee. Doet me denken aan mijn broer die net vers drie dagen in eigen kiet woont met vriendin. Niet dat het slecht gaat met hun maar zet je wel aan het denken.

Sterkte ermee.. helaas geen nuttige tips.

"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:44:16 #15
34992 ByteMe
pi_16421316
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:28 schreef joosd het volgende:

[..]

goed punt je komt effe in een "leegte" omdat je alles achter de rug hebt het zoeken/verhuizen etc ga vast een vakantie uitzoeken dan heb je weer iets om naar toe te leven met z'n 2en

Goeie tip

Dat kan ik wel beamen vriendin zit moeilijk met baan maar als je wat leuke dingen vooruit planned leef je weer op.

"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_16421375
Nee, we maken samen geen plannen meer. Zo ben ik al te lang doorgegaan.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:57:36 #17
34992 ByteMe
pi_16421553
Owkeej.. past the point of no return.

Jij

hebt een probleem.

Suc6 ermee.. zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou doen.

dinsdag 20 januari 2004 @ 11:03:24 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16421675
Ten eerste: Jammer voor jullie dat het niet zo heeft mogen zijn.

Hoor en zie het de laatste jaren zoveel in mijn omgeving: Jarenlange relaties die ten onder gaan nadat er samen keihard gewerkt is aan een nestje. Vaak ligt de reden in de stress, drukte en vastlegging van de toekomst die opeens heel duidelijk en beklemmend wordt als het nieuwe huis af is. Wat nu?

Ik begrijp uit je posts dat een 'nieuwe kans' er niet meer inzit?
Denk dat je dan inderdaad zsm jullie huis moet zien te verkopen.

Misschien kan een van jullie in de tussentijd elders terecht?

Allemaal heel mooi en aardig bedacht om voorlopig samen dit huis te blijven bewonen, maar in de praktijk is dat negen van de tien keer funest voor de -nu nog aanwezige- goede band.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:05:29 #19
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_16421724
Shit, mijn grootste angst! Zit nu ook bijna een jaar in ons eigen huis. Zijn ruim drie jaar samen. De laatste tijd erger ik me wel erg vaak. (waarschijnlijk andersom ook) en ik durf niet eens te denken aan wat er gebeurt als het uit zou gaan. Mijn god.
Nou doe je het weer!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:09:21 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16421809
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:05 schreef JooB het volgende:
Shit, mijn grootste angst! Zit nu ook bijna een jaar in ons eigen huis. Zijn ruim drie jaar samen. De laatste tijd erger ik me wel erg vaak. (waarschijnlijk andersom ook) en ik durf niet eens te denken aan wat er gebeurt als het uit zou gaan. Mijn god.
Nu beginnen je ergernissen uit te praten, aangezien je schrijft dat die ergernissen waarschijnlijk andersom er ook zijn.

Op z'n beloop laten is funest voor iedere relatie!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:09:36 #21
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_16421816
quote:
ik heb er totaal geen ervaring mee..
Maar het lijkt me:
als je er echt veel over gaat denken en je zorgen gaat maken:
dat dat ook een neerwaartse spiraal vormt...
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_16421949
Damn ts, wat ontzettend rot voor je. Dat meen ik echt.

mischien dat het handiger is dat je voor je practische zaken een topic opent in Werk en geldzaken.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_16421967
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:11 schreef DarkElf het volgende:
Zo typisch he?

Omdat dat een droom(doel) was waar ze naar toe leefden, als je niet verder droomt(hoe ziet onze toekomst eruit), dan kan het zijn dat je geen uitdaging meer ziet
De Vos
pi_16422014
quote:
Ik ken het, ook mijn grootste angst! Maar laat je horen. Maak ruzie en gooi met deuren! Daar heb je meer aan als styilletjes w88 tot de bom barst!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_16422018
quote:
Ik ben het compleet met Copycat eens! Spreek alles uit, en hou het zeker niet voor je! Ik ben niet zo extrovert wat betreft gevoelens, en had mezelf voorgehouden dat ik dolgelukkig ben/was, het nestje was gebouwd, alles zag er goed uit, en negeerde het belangrijkste: een open en eerlijke relatie met mijn vriendin.

Een paar weken geleden sprak ik voor het eerst over twijfel en een onzeker gevoel. Vanaf dat moment heeft ze er alles aan gedaan om nog fantastischer te zijn in alles wat ze al goed deed.

Netto resultaat: Ik voel me nog meer een lul over de onzekerheid die ik haar gaf terwijl het probleem puur bij mij ligt.

pi_16422053
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Damn ts, wat ontzettend rot voor je. Dat meen ik echt.

mischien dat het handiger is dat je voor je practische zaken een topic opent in Werk en geldzaken.

Yup daar dacht ik ook aan, en zal zodra ik dit los zie ook doen.
pi_16422421
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:18 schreef WJUC het volgende:

[..]

Ik ben het compleet met Copycat eens! Spreek alles uit, en hou het zeker niet voor je! Ik ben niet zo extrovert wat betreft gevoelens, en had mezelf voorgehouden dat ik dolgelukkig ben/was, het nestje was gebouwd, alles zag er goed uit, en negeerde het belangrijkste: een open en eerlijke relatie met mijn vriendin.

Een paar weken geleden sprak ik voor het eerst over twijfel en een onzeker gevoel. Vanaf dat moment heeft ze er alles aan gedaan om nog fantastischer te zijn in alles wat ze al goed deed.

Netto resultaat: Ik voel me nog meer een lul over de onzekerheid die ik haar gaf terwijl het probleem puur bij mij ligt.

Herkenbaar...

Maar je hebt je keuze duidelijk al gemaakt. Blijf daar achter staan (tenzij er ineens grote veranderingen in je gevoelens komen) en zet het door. Ikzelf heb jaren rondgelopen met de zekerheid dat ik niet meer wilde, maar steeds de stap niet durven zetten (o.a. ook door het net gebouwd hebben van 'ons' nestje). Uiteindelijk toch gedaan en voor mij iig is het de juiste beslissing geweest.

Hoewel het logisch is dat je je vriendin geen pijn wilt doen kun je beter voor jezelf kiezen... uiteindelijk zal zij er ook niet gelukkiger van worden als jij ongelukkig bent...

Heel veel sterkte iig!

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:37:48 #28
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_16422460
quote:

[..]

Kee, dit helpt wel. Bedankt.
Nou doe je het weer!
pi_16422505
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:28 schreef Plonz het volgende:

[..]

Klopt je sig nog...?

offtopic: sig klopt nog ja... dat is mijn nieuwe vriendin waar ik vandaag al weer 4 maanden mee heb

ontopic:

ik kan het huis ook niet in mijn eentje opbrengen en zij ook niet.
maar ook al zou ik het kunnen, ik zou niet in een huis willen wonen waar ik vooral veel slechte herinneringen aan overgehouden heb, en al helemaal niet als dat huis ook nog eens 50 meter van ex schoonouders af is. waar ex nu ook weer woont.

het kost me een hoop geld (wat ik niet heb) maar ik ben wel gelukkiger af.

en ik heb nu een hele lieve vriendin die me goed en vaak helpt als ik ergens mee zit. dat scheelt denk ik wel 80% met of ik mezelf goed voel of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door nexhil op 20-01-2004 11:44]

dinsdag 20 januari 2004 @ 11:40:56 #30
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_16422567
Ik lees niks dan ellende over samenwonen. Dat sterkt me in mijn standpunt om lekker op mezelf te blijven de komende 10 jaar. Kun je zo veel bij elkaar zijn als je wilt en geen gezeik als het fout gaat. (Die extra kosten heb ik er dan wel voor over)
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_16423030
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:40 schreef Kamphuys het volgende:
Ik lees niks dan ellende over samenwonen. Dat sterkt me in mijn standpunt om lekker op mezelf te blijven de komende 10 jaar. Kun je zo veel bij elkaar zijn als je wilt en geen gezeik als het fout gaat. (Die extra kosten heb ik er dan wel voor over)
Tja, het klinkt verstandig. Zorg in ieder geval dat je bij het kopen van een huis niet te hoog gaat. We hebben de hypotheek 60-40 gedeeld, en ik kom op mijn huidige loon rond de 80% , de rest kan ik niet betalen zonder bijvoorbeeld een kamer te verhuren.

Ik was 100% overtuigd dat we klaar waren voor huisje boompje beestje. Ik zag het ook als natuurlijke volgende stap.

FOK!fossiel dinsdag 20 januari 2004 @ 12:07:18 #32
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_16423386
quote:

[..]

Ja, het is altijd klote als het van één kant komt, dat een van de twee twijfelt. Als zij nou ook zou twijfelen zou het veel makkelijker zijn geweest. Maar dat je het écht niet meer zitten kan je ook niets aan doen en moet je gewoon eerlijk wezen.

Hoe dan ook blijft het een klote situatie, maar dat had je zelf ook niet voorzien. Nu is het alleen zaak om het goed 'op te lossen'.
Sterkte er in ieder geval mee.

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_16441700
Ik heb ook in die situatie gezeten. We hadden het huis net 1 jaar toen ik besloot dat ik niet meer met mijn ex wilde verder gaan. Dat was oktober/november. We hebben het huis te koop gezet per 1 januari. Per 1 mei ging het huis over naar de nieuwe eigenaar.
Mijn ex is tot die tijd in het huis blijven wonen, ik heb ergens anders gewoond want het ging gewoon niet meer samen. Wel heb ik hem tot 1 mei financieel gesteund en de helft van de gezamenlijke lasten betaald.
Het is een vreselijk moeilijke periode geweest, het huis waarin we dachten gelukkig te worden was ineens een illusie gebleken. Dat doet heel erg veel zeer. Ook de overdracht bij de notaris deed mij zo ontzettend veel pijn Maar het was de enige oplossing.

Overigens zijn mijn ex en ik bijna 12 jaar samen geweest.

Sterkte.

pi_16448027
Ik herken het wel..

Heb je niet het idee zo van: WTF doe ik hier met haar? Of is het meer het houden van gevoel dat weg is?

Zo zie je maar weer.. dat samenwonen een hoop dingen verpest in je leven

woensdag 21 januari 2004 @ 07:25:02 #35
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_16449178
Ga in ieder geval niet na 2,5 weken samenwonen zoals ik heb gedaan.

Na 2,5 jaar heb je daar heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel spijt van.

Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:13:06 #36
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_16449418
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:40 schreef Kamphuys het volgende:
tja er zijn veel problemen die je tegenkomt, maar niet bij iedereen gaat het fout, ik woon ondertussen al weer 3 jaar samen en dat gaat goed, het belangrijkste is dat je idd praat over de problemen, dan kun je er samen iets aan doen!
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_16450423
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:13 schreef The Bitch het volgende:

[..]

tja er zijn veel problemen die je tegenkomt, maar niet bij iedereen gaat het fout, ik woon ondertussen al weer 3 jaar samen en dat gaat goed, het belangrijkste is dat je idd praat over de problemen, dan kun je er samen iets aan doen!

dat is idd zo, zeg wat je dwarszit
  woensdag 21 januari 2004 @ 15:11:42 #38
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_16459336
Hoe dan ook kost dit je geld... huis verkopen z.s.m. is het beste. Ik denk niet dat jullie nog iets met dat huis te maken willen hebben. De geldschuld is een les voor de volgende keer. A good scar to remind you

Op het gebied van gevoelens... een dergelijke situatie is echt vernietigend voor je persoonlijkheid. Je bent alles in één keer kwijt. De liefde, het geluk, het huis, je geld en het gaat heeeel lang duren voor je eroverheen bent. Ik zou zeggen luister een naar: Lucifer - house for sale

Zelf heb ik deze situatie nog niet meegemaakt, vrienden van mij wel. Het dichtsbijzijnde stadium wel... mijn ex was bij me, in mijn apartementje, ingetrokken na 9 maanden verkering ofzo. De klad schoot er niet veel later in, maar ik had geluk... het is mijn apartementje

don't you know my tears will cause an inferno
pi_16459410
Vriendinnen van mij hebben hetzelfde. De relatie gaat niet meer en ze gaan uit elkaar maar ze kunnen beide het huis niet houden. Dus moet het worden verkocht. En nu komen de vragen, hoe moet het, waar moet ik gaan wonen en hoe ziet mijn financiele ( los van de emotionele) toekomst eruit. Wat kan ik nog en wat moet ik vanaf nu gaan laten.

Advies ga eens naar een onafhankelijk adviesburo om daar je te laten voorlichten over wat de mogelijkheden zijn aangaande je financiele en je woon situatie. Als die materiele dingen geregeld zijn kun je verder met het verwerken van je verdriet die een scheiding met zich meebrengt.

Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_16462055
p.s. ik ben weer terug naar mijn ouders gegaan.

het huis staat al 3 maanden te koop en nog een bezichtigers....
daar word je moedeloos van... maarja je hebt geen keus.

misschien een tip:
als je vriendin gemachtigd is op jouw rekening, open een nieuwe rekening en zorg dat daar je salaris gestort op wordt... en laat eventuele vaste lasten die jij alleen hebt ook van die rekening afschrijven.
en maak gewoon elke keer zelf een bedrag over naar jullie gezamelijke rekening.

je bent nu misschien nog vrienden maar dat kan heel erg snel veranderen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')