We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!
Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie? Tips over hoe we dit aan kunnen en moeten pakken?
Al een tijdje samen, dan trouwen/samenwonen oid en dan ineens is het over???
Ik zou het huis wel alleen kunnen betalen als ik dat heel graag zou willen, maar dan hou ik niet zo veel speelruimte over qua financien en dus hebben wij er voor gekozen het huis te verkopen.
Op dit moment woon ik dus nog in ons huis. Mijn ex is terug naar zijn ouders en betaalt mij maandelijks nog een deel van de hypotheek.
Nu is het dus afwachten tot het huis verkocht is en dan kan ik wat anders gaan kopen.
Achtergrond-schets: ruim 5 jaar bij elkaar geweest waarvan 1 1/2 jaar samengewoond, eerst een half jaar in mijn flatje en daarna, op een maand na, een jaar in ons koophuis.
Dus het lijkt me dat verkoop voor jullie ook de enige optie is, aangezien jullie het geen van beide alleen kunnen betalen. Moet je alleen nog bepalen wie er tijdelijk in het huis blijft wonen en wat de ander dan gaat bijdragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 20-01-2004 10:19]
LAAT NIEMAND WETEN DAT JE UITELKAAR GAAT, dit beinvloed de prijs zeer negatief.
dus gewoon alles in huis zo laten en leven, verkopen en netjes alles verdelen
quote:Misschien wel, ik hoor het ook wel vaker. Wat wil je horen dan? Misschien is het een ideaal-beeld waar veel mensen zich in storten voordat je er klaar voor bent!? Ik ging met 100% overtuiging samenwonen, hebben genoten van het zoeken en vinden van het huis, en hebben met veel liefde alles aangekleed.
Zo typisch he?
Al een tijdje samen, dan trouwen/samenwonen oid en dan ineens is het over???
Helpt dat de relatie: misschien niet maar het voelde als het juiste om te doen.
quote:binnen 6 maanden...
Op dinsdag 20 januari 2004 10:19 schreef joosd het volgende:
binnen een jaar verkopen krijg je de 6% overdrachtsbelasting terugLAAT NIEMAND WETEN DAT JE UITELKAAR GAAT, dit beinvloed de prijs zeer negatief.
dus gewoon alles in huis zo laten en leven, verkopen en netjes alles verdelen
quote:Huis te koop zetten onder de voorwendselen dat je wat anders zoekt (zie eerdere tip waarom), als je veel om haar geeft is het ook niet erg om er nog een tijdje mee samen te wonen. Ik weet niet of ze zelf al op de hoogte is van je gevoelens, anders is dat ook wel ff prettig om te vermelden. Je kan ook nog even kijken of je gevoelens terug komen, er is natuurlijk in een korte tijd veel veranderd...
Op dinsdag 20 januari 2004 10:10 schreef WJUC het volgende:
Nadat we samen een prachtig nestje hadden gebouwd, alles leek zo goed voor elkaar, is bij mij de liefde weg. Ze is fantastisch, liefdevol en zorgzaam, des te meer reden dat ik me een lul voel, en een huichelaar elke keer dat ik haar zoende terwijl de verliefdheid weg is. Ik geef enorm veel voor haar, maar zie geen toekomst in onze relatie.We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!
Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie? Tips over hoe we dit aan kunnen en moeten pakken?
quote:vorig jaar november (2002) een huis gekocht naar 4 jaar samen te zijn...
Op dinsdag 20 januari 2004 10:10 schreef WJUC het volgende:
Nadat we samen een prachtig nestje hadden gebouwd, alles leek zo goed voor elkaar, is bij mij de liefde weg. Ze is fantastisch, liefdevol en zorgzaam, des te meer reden dat ik me een lul voel, en een huichelaar elke keer dat ik haar zoende terwijl de verliefdheid weg is. Ik geef enorm veel voor haar, maar zie geen toekomst in onze relatie.We kunnen op dit moment geen van tweeen het huis in ons eentje
betalen. Dan blijven er volgens mij maar weinig opties over?!Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie? Tips over hoe we dit aan kunnen en moeten pakken?
voordat we 5 jaar verkering zouden hebben ging het echt uit,
nu dus een huis tekoop staan en ik kan niet meer fatsoenlijk omgaan met ex
- edit: link verwijderd -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 20-01-2004 10:39]
quote:Klopt je sig nog...?
Op dinsdag 20 januari 2004 10:25 schreef nexhil het volgende:[..]
voordat we 5 jaar verkering zouden hebben ging het echt uit,
quote:goed punt je komt effe in een "leegte" omdat je alles achter de rug hebt het zoeken/verhuizen etc ga vast een vakantie uitzoeken dan heb je weer iets om naar toe te leven met z'n 2en
Op dinsdag 20 januari 2004 10:23 schreef WJUC het volgende:
We hebben een samenlevingscontract, alles is duidelijk afgebakend. We wonen net meer dan een jaar in het huis. Dank voor jullie reacties alvast. Ik wacht even tot de emoties wat tot bedaren zijn gekomen.
Sterkte ermee.. helaas geen nuttige tips.
quote:Goeie tip
Op dinsdag 20 januari 2004 10:28 schreef joosd het volgende:[..]
goed punt je komt effe in een "leegte" omdat je alles achter de rug hebt het zoeken/verhuizen etc ga vast een vakantie uitzoeken dan heb je weer iets om naar toe te leven met z'n 2en
Dat kan ik wel beamen vriendin zit moeilijk met baan maar als je wat leuke dingen vooruit planned leef je weer op.
Jij
hebt een probleem.
Suc6 ermee.. zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou doen.
Hoor en zie het de laatste jaren zoveel in mijn omgeving: Jarenlange relaties die ten onder gaan nadat er samen keihard gewerkt is aan een nestje. Vaak ligt de reden in de stress, drukte en vastlegging van de toekomst die opeens heel duidelijk en beklemmend wordt als het nieuwe huis af is. Wat nu?
Ik begrijp uit je posts dat een 'nieuwe kans' er niet meer inzit?
Denk dat je dan inderdaad zsm jullie huis moet zien te verkopen.
Misschien kan een van jullie in de tussentijd elders terecht?
Allemaal heel mooi en aardig bedacht om voorlopig samen dit huis te blijven bewonen, maar in de praktijk is dat negen van de tien keer funest voor de -nu nog aanwezige- goede band.
quote:Nu beginnen je ergernissen uit te praten, aangezien je schrijft dat die ergernissen waarschijnlijk andersom er ook zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:05 schreef JooB het volgende:
Shit, mijn grootste angst! Zit nu ook bijna een jaar in ons eigen huis. Zijn ruim drie jaar samen. De laatste tijd erger ik me wel erg vaak. (waarschijnlijk andersom ook) en ik durf niet eens te denken aan wat er gebeurt als het uit zou gaan. Mijn god.
Op z'n beloop laten is funest voor iedere relatie!
quote:ik heb er totaal geen ervaring mee..
Shit, mijn grootste angst! Zit nu ook bijna een jaar in ons eigen huis. Zijn ruim drie jaar samen. De laatste tijd erger ik me wel erg vaak. (waarschijnlijk andersom ook) en ik durf niet eens te denken aan wat er gebeurt als het uit zou gaan. Mijn god.
mischien dat het handiger is dat je voor je practische zaken een topic opent in Werk en geldzaken.
quote:Omdat dat een droom(doel) was waar ze naar toe leefden, als je niet verder droomt(hoe ziet onze toekomst eruit), dan kan het zijn dat je geen uitdaging meer ziet
Op dinsdag 20 januari 2004 10:11 schreef DarkElf het volgende:
Zo typisch he?Al een tijdje samen, dan trouwen/samenwonen oid en dan ineens is het over???
quote:Ik ken het, ook mijn grootste angst! Maar laat je horen. Maak ruzie en gooi met deuren! Daar heb je meer aan als styilletjes w88 tot de bom barst!
quote:Ik ben het compleet met Copycat eens! Spreek alles uit, en hou het zeker niet voor je! Ik ben niet zo extrovert wat betreft gevoelens, en had mezelf voorgehouden dat ik dolgelukkig ben/was, het nestje was gebouwd, alles zag er goed uit, en negeerde het belangrijkste: een open en eerlijke relatie met mijn vriendin.
Een paar weken geleden sprak ik voor het eerst over twijfel en een onzeker gevoel. Vanaf dat moment heeft ze er alles aan gedaan om nog fantastischer te zijn in alles wat ze al goed deed.
Netto resultaat: Ik voel me nog meer een lul over de onzekerheid die ik haar gaf terwijl het probleem puur bij mij ligt.
quote:Yup daar dacht ik ook aan, en zal zodra ik dit los zie ook doen.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Damn ts, wat ontzettend rot voor je. Dat meen ik echt.mischien dat het handiger is dat je voor je practische zaken een topic opent in Werk en geldzaken.
quote:Herkenbaar...
Op dinsdag 20 januari 2004 11:18 schreef WJUC het volgende:[..]
Ik ben het compleet met Copycat eens! Spreek alles uit, en hou het zeker niet voor je! Ik ben niet zo extrovert wat betreft gevoelens, en had mezelf voorgehouden dat ik dolgelukkig ben/was, het nestje was gebouwd, alles zag er goed uit, en negeerde het belangrijkste: een open en eerlijke relatie met mijn vriendin.
Een paar weken geleden sprak ik voor het eerst over twijfel en een onzeker gevoel. Vanaf dat moment heeft ze er alles aan gedaan om nog fantastischer te zijn in alles wat ze al goed deed.
Netto resultaat: Ik voel me nog meer een lul over de onzekerheid die ik haar gaf terwijl het probleem puur bij mij ligt.
Maar je hebt je keuze duidelijk al gemaakt. Blijf daar achter staan (tenzij er ineens grote veranderingen in je gevoelens komen) en zet het door. Ikzelf heb jaren rondgelopen met de zekerheid dat ik niet meer wilde, maar steeds de stap niet durven zetten (o.a. ook door het net gebouwd hebben van 'ons' nestje). Uiteindelijk toch gedaan en voor mij iig is het de juiste beslissing geweest.
Hoewel het logisch is dat je je vriendin geen pijn wilt doen kun je beter voor jezelf kiezen... uiteindelijk zal zij er ook niet gelukkiger van worden als jij ongelukkig bent...
Heel veel sterkte iig!
quote:Kee, dit helpt wel. Bedankt.
Ik ben het compleet met Copycat eens! Spreek alles uit, en hou het zeker niet voor je! Ik ben niet zo extrovert wat betreft gevoelens, en had mezelf voorgehouden dat ik dolgelukkig ben/was, het nestje was gebouwd, alles zag er goed uit, en negeerde het belangrijkste: een open en eerlijke relatie met mijn vriendin.
quote:offtopic: sig klopt nog ja... dat is mijn nieuwe vriendin waar ik vandaag al weer 4 maanden mee heb
Op dinsdag 20 januari 2004 10:28 schreef Plonz het volgende:[..]
Klopt je sig nog...?
ontopic:
ik kan het huis ook niet in mijn eentje opbrengen en zij ook niet.
maar ook al zou ik het kunnen, ik zou niet in een huis willen wonen waar ik vooral veel slechte herinneringen aan overgehouden heb, en al helemaal niet als dat huis ook nog eens 50 meter van ex schoonouders af is. waar ex nu ook weer woont.
het kost me een hoop geld (wat ik niet heb) maar ik ben wel gelukkiger af.
en ik heb nu een hele lieve vriendin die me goed en vaak helpt als ik ergens mee zit. dat scheelt denk ik wel 80% met of ik mezelf goed voel of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door nexhil op 20-01-2004 11:44]
quote:Tja, het klinkt verstandig. Zorg in ieder geval dat je bij het kopen van een huis niet te hoog gaat. We hebben de hypotheek 60-40 gedeeld, en ik kom op mijn huidige loon rond de 80% , de rest kan ik niet betalen zonder bijvoorbeeld een kamer te verhuren.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:40 schreef Kamphuys het volgende:
Ik lees niks dan ellende over samenwonen. Dat sterkt me in mijn standpunt om lekker op mezelf te blijven de komende 10 jaar. Kun je zo veel bij elkaar zijn als je wilt en geen gezeik als het fout gaat. (Die extra kosten heb ik er dan wel voor over)
Ik was 100% overtuigd dat we klaar waren voor huisje boompje beestje. Ik zag het ook als natuurlijke volgende stap.
quote:Ja, het is altijd klote als het van één kant komt, dat een van de twee twijfelt. Als zij nou ook zou twijfelen zou het veel makkelijker zijn geweest. Maar dat je het écht niet meer zitten kan je ook niets aan doen en moet je gewoon eerlijk wezen.
Hoe dan ook blijft het een klote situatie, maar dat had je zelf ook niet voorzien. Nu is het alleen zaak om het goed 'op te lossen'.
Sterkte er in ieder geval mee.
Overigens zijn mijn ex en ik bijna 12 jaar samen geweest.
Sterkte.
Heb je niet het idee zo van: WTF doe ik hier met haar? Of is het meer het houden van gevoel dat weg is?
Zo zie je maar weer.. dat samenwonen een hoop dingen verpest in je leven
Na 2,5 jaar heb je daar heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel spijt van.
quote:tja er zijn veel problemen die je tegenkomt, maar niet bij iedereen gaat het fout, ik woon ondertussen al weer 3 jaar samen en dat gaat goed, het belangrijkste is dat je idd praat over de problemen, dan kun je er samen iets aan doen!
Op dinsdag 20 januari 2004 11:40 schreef Kamphuys het volgende:
Ik lees niks dan ellende over samenwonen. Dat sterkt me in mijn standpunt om lekker op mezelf te blijven de komende 10 jaar. Kun je zo veel bij elkaar zijn als je wilt en geen gezeik als het fout gaat. (Die extra kosten heb ik er dan wel voor over)
quote:dat is idd zo, zeg wat je dwarszit
Op woensdag 21 januari 2004 08:13 schreef The Bitch het volgende:[..]
tja er zijn veel problemen die je tegenkomt, maar niet bij iedereen gaat het fout, ik woon ondertussen al weer 3 jaar samen en dat gaat goed, het belangrijkste is dat je idd praat over de problemen, dan kun je er samen iets aan doen!
Op het gebied van gevoelens... een dergelijke situatie is echt vernietigend voor je persoonlijkheid. Je bent alles in één keer kwijt. De liefde, het geluk, het huis, je geld en het gaat heeeel lang duren voor je eroverheen bent. Ik zou zeggen luister een naar: Lucifer - house for sale
Zelf heb ik deze situatie nog niet meegemaakt, vrienden van mij wel. Het dichtsbijzijnde stadium wel... mijn ex was bij me, in mijn apartementje, ingetrokken na 9 maanden verkering ofzo. De klad schoot er niet veel later in, maar ik had geluk... het is mijn apartementje
Advies ga eens naar een onafhankelijk adviesburo om daar je te laten voorlichten over wat de mogelijkheden zijn aangaande je financiele en je woon situatie. Als die materiele dingen geregeld zijn kun je verder met het verwerken van je verdriet die een scheiding met zich meebrengt.
het huis staat al 3 maanden te koop en nog een bezichtigers....
daar word je moedeloos van... maarja je hebt geen keus.
misschien een tip:
als je vriendin gemachtigd is op jouw rekening, open een nieuwe rekening en zorg dat daar je salaris gestort op wordt... en laat eventuele vaste lasten die jij alleen hebt ook van die rekening afschrijven.
en maak gewoon elke keer zelf een bedrag over naar jullie gezamelijke rekening.
je bent nu misschien nog vrienden maar dat kan heel erg snel veranderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |