abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2004 @ 17:20:54 #226
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16492553
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:23 schreef easy-going het volgende:
Over echo's gesproken, die krijg je bij ons dus in principe helemaal niet. Ik heb met 7 weken een echo gehad omdat ik een miskraam had gehad, maar anders had ik er helemaal geen eentje. En ik heb er nog eentje gehad 3 dagen voordat Sven geboren is, maar toen lag ik dus in het ziekenhuis. Bij een normaal verlopende zwangerschap krijg je bij ons dus helemaal niets.
Is bij ons ook het geval, ik was dan ook echt niet blij om met 8,5 week in het ziekenhuis te arriveren voor een echo, al was alles goed.
Wel mocht ik al bij 8 weken bij de VK langskomen, daar is zij een uitzondering in, omdat je in de eerste weken nou eenmaal vaak de meeste vragen hebt. En dat vond ik dan weer erg fijn

dank voor alle medeleven, na een paar uurtjes liggen trekt het nu wat weg, maar het blijft vervelend

donderdag 22 januari 2004 @ 17:23:18 #227
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_16492643
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:59 schreef Sugar het volgende:
Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder. En over mijn twijfel, die blijken jullie dus ook allemaal (gehad) te hebben! Maakt het ook wat minder erg; het hoort er dus echt gewoon bij. Punt.

Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
"vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt ga je je zorgen maken... En dat houdt noooooooooit meer op"

En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_16492786
quote:
Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
"vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt ga je je zorgen maken... En dat houdt noooooooooit meer op"

En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..

Nou ja, dat idee heb ik dus ook : eerst ben je bang voor een miskraam en na 12 weken maak je je weer zorgen om andere dingen. En als ze geboren worden kan er ook van alles fout gaan en als ze gaan lopen kunnen ze zomaar onder de tram komen Wat een toestand eigenlijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_16494257
Xanthe begint weer te miepen....
Vandaag ineens geen buik pijn meer gehad en wel wat bruinige afscheiding .
Het zal wel niets zijn , maar toch in mijn hoofd.....
Morgen denk ik toch maar eens een vk gaan zoeken , kan mij het schelen het ziekenhuis zegt wel van als zij vinden dat alles goed is....
Zit in dubio om nu de doktersdienst nog te bellen omdat ik toch best ongerust ben , maar voel me zo snel een aansteller

Wat betreft de echo ik kan niet wachten tot ik gezien heb dat mijn gup in orde is.
Juist omdat het de vorige keer is misgegaan.
Ik had liever nu nog een echo dan over 2 weken.
Maar Xanthe heeft pas een afspraak over 2 weken.

pi_16494708
't is dat ik bloedverlies had anders ga je hier pas in je vierde maand voor het eerst naar de gyn. Daarvoor mag je wel contact opnemen bij ongerustheid en kijken ze na een passende oplossing/geruststelling. Kwa echo's zit je in het z'huis goed, (licht eraan hoe je het bekijkt, je loopt niet voor niks bij de gyn natuurlijk) maar krijg je dus in overvloed. Bij je eerste afspraak (rond de 15-16 weken) rond de 20-22 weken en rond de 34-36 weken zijn standaard, uitzonderingen daarop vinden nogal eens plaats afhankelijk van de situatie. Bij alicia kregen we vanaf week 30 bv iedere week een echo.
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:47:31 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16494754
Oh jee, ik voel me nu helemaal schuldig omdat ik eerst tegen Sugar heb gezegd dat ik ook twee weken nergens last van heb gehad bij mijn zwangerschap van Katja en vervolgens tegen Xanthe dat ik juist geen klachten had toen het misging.

Het klinkt tegenstrijdig, maar voor mij waren het achteraf gezien twee totaal verschillende dingen. Het geen klachten hebben bij de zwangerschap van Katja tussen de 8e en 10e week was totaal niet vergelijkbaar met de afwezigheid van klachten bij mijn 2e zwangerschap die mis ging. Helaas hebben jullie (Sugar en Xanthe) hier natuurlijk niks aan.

Het enige wat ik nu dus tegen jullie beiden kan zeggen is dat ik van harte hoop (en er toch ook wel stiekem van uitga) dat jullie allebei gewoon hardstikke zwanger zijn en daar ook zo snel mogelijk een bevestiging van krijgen. Sterkte

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16494927
Niet schuldig gaan voelen hoor!
Heeft geen zin.
Maar omdat ik al zolang bezig ben geweest om zwanger te worden en de vorige keer is mis gegaan ,ook al kan ik daar weinig vergelijkingen mee maken, ben ik gewoon ontzettend bang dat het mis gaat.
Daar komt bij dat ik hormonen heb geprikt waardoor ik een verhoogde kans heb op een miskraam
Dus er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben zo ontzettend bang.
Denk dat ik pas echt gerust gesteld ben na het horen of het zien van het hartje, zit gewoon tussen mijn oren waarschijnlijk.....
pi_16495058
hoi,ff snel berichtje, heb nog nix gelezen en geschreven sinds maandagochtend, dus geen reacties gezien enzo. Is Belana nog zwanger? Ik heb wel gehoord dat Aikens site al flink is bezocht, hardstikke leuk.
Alles gaat weer wat beter nu, Aiken doet het prima en met mij gaat het ook weer wat beter ondanks een heftige bevalling. Ik probeer zsm weer mee te lezen enzo maar ben nu al blij dat ik dit ff kan tiepen. Mijn kraamhulp is godzijdank erg fijn!
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
pi_16495290
He fijn wat van je te horen kimpiedimpie
En nu fotos van Aiken natuurlijk!!!!!
En jij snel je bed weer in
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:09:54 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_16495336
Heej Kimpie! Rustig aan doen meissie! Je hebt het harstikke goed gedaan! En nee, ik heb je niet ingehaald....

Ik was net weer bij de vk....
Nou, Ik had die MUTS van een vk weer, bah, wat een akelig mens vind ik dat. eerst al zo'n opmerking van : nah, dacht je dat het begonnen was toen het een beetje rommelde? grrrrrrrr!!!
En vervolgens alleen maar van tja, ach, je merkt het vanzelf hoor. Dit is natuurlijk niks. En die slijmprop, ach ja, je hebt inwendig onderzoek gehad he...
Nou heeft ze ws nog gelijk ook, maar Nicolette van de week was gewoon heel lief en begrijpend. Ik zei net al tegen mijn man, als zij er is met de bevalling ga ik haar uitschelden denk ik. Echt, ik ben gewoon bang dat zij er dan is.
Magoe, het blijft dus gewoon afwachten...

stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 22 januari 2004 @ 19:12:45 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16495418
Heeft zij nog iets gezegd over inleiden B? Heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan? Heeft ze uberhaupt iets zinnigs gezegd?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:19:36 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_16495571
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:12 schreef Lois het volgende:
Heeft zij nog iets gezegd over inleiden B? Heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan? Heeft ze uberhaupt iets zinnigs gezegd?
nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 22 januari 2004 @ 19:21:39 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16495617
Ik stik nog van de vragen
Ik bel je zo wel ff.

Ik ben trouwens helemaal dolfg vergeten te feliciteren volgens mij. Van harte welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie as. kleine!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 20:10:33 #239
7074 moussy
kuttekop
pi_16497033
Ik wil helemaal niet betweterig zijn maar doe het lekker toch Die harde buiken kúnnen ook constante valse weeën zijn door de blaasontsteking.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_16497222
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:19 schreef Belana het volgende:

[..]

nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.

Bij mijn verloskundige (praktijk van 4 vk) zei ze dat ik het gewoon moest aangeven als ik een van de vk niet aardig vond. Daar houden ze dan rekening mee. Dat diegene dus niet je bevalling doet. Kan dat bij jou niet?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_16499407
Xanthe maakt zich best wel veel zorgen , voel me niet happy op dit moment en probeer me sterk te houden.
Maar de hele avond steeds wat bruinige afscheiding gehad en zo straks maar eens met een tampon de test gedaan en er zat best veel aan
Dus toch de doktersdienst gebeld en die zegt helemaal niets te kunnen doen , ik moest morgen maar kontakt opnemen met de gyn om een inwendige echo aan te vragen.
Nu ben ik nog niet gerust gesteld en daarom belde ik juist.....
Dat word een hele nacht wakker liggen van ongerustheid en onzekerheid....
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:30:51 #242
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16499409
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:33 schreef Sugar het volgende:
Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
Het hartje knipperde weliswaar in de 7e week al flink en dan zou er toch minder snel iets misgaan? Ben bang dat het kleintje allang niet meer in orde is en ik gewoon straks pas ga bloeden [sup] heb misschien teveel
Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
mijn eerste zwangerschap heb ik helemaal nergens last van gehad. Het enige was mijn borsten die direct een stuk groeiden en toen niet meer. En verder niet misselijk of pijn in rug, buik of waar dan ook. Wel wat moeier savonds, maar ook niet extreem. Buikje paste met 12 weken nog in sommige broeken enz.....
niet steeds jezelf onzeker lopen maken dat het misgaat. Voor je het weet zijn straks de eerste 20 weken om en heb je niet écht lekker genoten van jullie wondertje omdat je je zo onzeker maakt door alles wat je leest. Genieten vanaf nu hoor. Die eerste zwangerschap heb ik de beste herinderingen aan, misschien juist wel omdat ik toen niet van alles ging lezen over wat er mis kon gaan. Ik heb toen gewoon fulltime gewerkt tot mijn verlof bij 34 weken en zelfs met 36 weken (wel als een tonnetje in mijn pak) een laatste motorrit gereden met mijn man, ieder op een motor, dat was toen onze grote hobby.
En ja vanaf 28 weken zijn die kleintjes levensvatbaar. Daar zijn we heeel dankbaar voor want onze tweede zwangerschap eindigde bij 28 weken, 5 dagen met gebroken vliezen en een heel klein mannetje van 1170 gram, die inmiddels al een hele kerel van ruim 10 kilo is en daar vind ik het dus wel heel jammer dat ik door drukte van een verbouwing in huis minder heb stilgestaan bij het zwanger zijn, toen ik dus er wat meer van wilde gaan genieten, was het heel plotseling en onverwachts (en het komt altijd onverwachts zoiets) afgelopen
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:35:26 #243
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16499552
OHHH
vergeet ik helemaal kimpiedimpie en hubbie te feliciteren met hun prachtige kereltje. Mensen, van harte en lekker genieten van jullie kraamtijd. Het blijft zo bijzonder, zo'n heel klein hummeltje in je huis, dat van jullie afhankelijk is.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:41:51 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16499774
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:30 schreef Genuivere het volgende:
Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
...hele lieve, fijne reactie... Dankjewel.

Xanthe, wat naar dat je nu onzeker de nacht in moet! Ik wilde dat ik je kon helpen!
Bruine afscheiding en bloed hoeven helemaal niks naars te betekenen, zo lees ik hier steeds! Maar goed, dat weet jij ook en tuurlijk maak je je desondanks veel zorgen.
Ik hoop dat alles oké is en blijft in je buik!!!!! En ik denk aan je!!!!!! Sterkte!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:49:32 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_16500029
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:10 schreef moussy het volgende:
Ik wil helemaal niet betweterig zijn maar doe het lekker toch Die harde buiken kúnnen ook constante valse weeën zijn door de blaasontsteking.
Dat kan ook hoor Moussy, maar ik zit inmiddels alweer een paar dagen aan de antibiotica en dus is het nu wel gewoon gerommel. Magoe, zijn het nog steeds gewoon voorweeen dus. Dat is ook niet het ergste, ze zal ook wel gelijk hebben die vk, maar ze brengt het gewoon niet leuk.

En nee, wij kunnen niet aangeven dat je iemand niet of minder leuk zou vinden, het is hier gewoon wie er dienst heeft. 25% kans dus...

Xanthe, sterkte! Ik hoop dat je een beetje slaapt.

stormy waters...
sailin'
pi_16500683
Vervelend he Belana, als het niet klikt met de vk. Ik ging ook niet zo soepel met 1 van de vk´s hier (voor mijn gevoel dan he), maar heb er nooit wat van gezegd omdat ik dan dacht van zul je juist zien dat je haar hebt met de bevalling. Ik hoop maar dat het een beetje door gaat zetten bij je en dat je 1 van de andere 3 hebt.

Xanthe, wat vervelend zeg.Dat afwachten is vreselijk, nu maar hopen dat het ook bij jou goed afloopt. Probeer iig te slapen en morgen is het toch al "duimendag", duim ik gewoon voor jou erbij dat je een beetje gerustgesteld kan worden. Jij hoort gewoon nog een hele tijd in dit topic.

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:22:07 #247
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16501183
Xanthe knuf voor jou hoor!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:31:46 #248
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16501534
Xanthe, ik heb pas bij ruim 5 weken een test gedaan, omdat ik in de week van mijn normale menstruatie bruin bloed verloor, en dat gewoon voor een menstruatie aanzag, die niet zo goed door wilde zetten. Pas toen dat na anderhalve week nog zo was, begon er heel langzaam een muntje te vallen...

Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.

pi_16501545
Jullie zijn ook zo lief ...
Die stomme hormonen hebben me nu helemaal te pakken.
Een vette jankbui is het gevolg.
Ik ga proberen nog steeds te geloven dat het niets is.
Misschien is er morgen wel helemaal niets meer te zien.
Ik heb de auto in elk geval bij huis en zal dus zeker kontakt opnemen met het ziekenhuis.
Ga zometeen maar eens proberen te slapen...
pi_16501639
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:31 schreef pluisje het volgende:
Xanthe, ik heb pas bij ruim 5 weken een test gedaan, omdat ik in de week van mijn normale menstruatie bruin bloed verloor, en dat gewoon voor een menstruatie aanzag, die niet zo goed door wilde zetten. Pas toen dat na anderhalve week nog zo was, begon er heel langzaam een muntje te vallen...

Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.

Zit nu bijna op 7 weken.
Ik weet dat je wat (oud)bloed kan verliezen maar als het gebeurd dan zit de angst er toch goed in.
Ik wil ons guppie niet kwijt , wie wet hoelang het anders weer gaat duren voordat we eindelijk weer zwanger zijn....
Deze gup is zo ontzettend gewenst en misschien is daardoor de angst vele malen hoger....
Ik hoop zo dat jullie en mijn vriend gelijk hebben en dat stemmetje van mijn verstand zegt dat ook steeds , maar mijn gevoel wil nu niet mee werken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')