Dreumesjes:
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy & black crow
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
4 september 2002: Rosa, dochter van AnnaLeah
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
26 december 2002: Moussa, zoon van Janena
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
25 oktober 2001: Kasper, zoon van gerbril
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
17 november 2001: Arjen, zoon van Greyfox
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 28-01-2004 09:10]
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 08:38 schreef Lois het volgende:
De huisarts heeft voornamelijk besloten om het nog even aan te kijken omdat Eva zo verschrikkelijk bang is voor artsen. Een foto zou dus enorm veel stress opleveren en ik moet zeggen dat ik dat wel met hem eens was.
Vanmorgen is ze goed opgestaan, ze strompelt weer wat in de rondte en ik kijk het vandaag gewoon even aan. Mocht ze nou weer enorm zwikken dan ga ik gewoon ff bellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 24-01-2004 01:37]
Hebben jullie ervaring met enge dromen/ nachtmerries bij peuters?
Jasper droomt al een tijdje dat het huis kapot is en is daar helemaal overstuur van. Vannacht was het weer raak: een grote zaag die het huis en de auto`s kapot ging zagen.
Ik kan hem maar niet aan zijn verstand krijgen dat het maar een droom is en wel eng maar zodra hij zijn ogen doet dat het is afgelopen.
Dat is ook heel erg moeilijk Coolbabe om het aan zijn verstand te krijgen. Damey heeft er ook wel last van alleen kan hij het slecht navertellen... tis meestal gewoon heel hysterisch huilen en met een minuut of tien is het dan weer over.
Alsik hem troost dus dan. Ik heb geen oplossing voor je dus maar wat ik altijd doe is even bij hem gaan zitten en hem op schoot nemen en dan zing ik meestal een rustig liedje terwijl hij nog heftig aan het huilen is om hem wat rustiger te krijgen... daarna gaat ie meestal zonder probs weer slapen en de volgende ochtend is hij alles weer helemaal vergeten.
Wat vervelend dat Eva haar enkel verzwikt heeft, zo heeft ze ook altijd wat. Misschien dat dat ook weer te maken heeft met haar oren (evenwichtsorgaan)? Hopelijk is het nu de laatste keer dat ze die buisjes nodig heeft.
Beterschap voor Daan Als het erg jeukt, geef hem dan een zemelenbadje: handvol zemelen in een washandje, dichtbinden en in het badwater.
quote:Mijn vader zei vroeger altijd tegen mij, maar toen was ik al 4, 5 jaar. Dat ik moest voorstellen dat de droom een ballon was, en als het eng is dat je hem dan leeg moet prikken, zodat de droom weg gaat. Volgens mij is Jasper nu iets van 3 jaar toch? Het kan zijn dat dit nog te abstract voor hem is.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:16 schreef coolbabe het volgende:
Hebben jullie ervaring met enge dromen/ nachtmerries bij peuters?
Jasper droomt al een tijdje dat het huis kapot is en is daar helemaal overstuur van. Vannacht was het weer raak: een grote zaag die het huis en de auto`s kapot ging zagen.
Ik kan hem maar niet aan zijn verstand krijgen dat het maar een droom is en wel eng maar zodra hij zijn ogen doet dat het is afgelopen.
Maar goed, dit zijn al allemaal redelijk abstracte truukjes dus ik weet niet of je er echt wat aan hebt. Misschien kunnen andere die nu kinderen van die leeftijd hebben nog wat nuttig zeggen.
dochter Cheyenne: 29 mei 1996
dochter Chinook: 10 septmeber 1997
zoon Jessai: 14 maart 2002
Alvast bedankt
Ik hoorde wel eens iets over inwrijven met een doorgesneden aardappel. Maar toen ik ging zoeken kwam ik op vanalles.. van inwrijven met een krijtje tot en met aanstippen met honing
quote:Toegevoegd
Op dinsdag 20 januari 2004 16:02 schreef Tan het volgende:
Mogen mijn kindertjes er ook bij?dochter Cheyenne: 29 mei 1996
dochter Chinook: 10 septmeber 1997
zoon Jessai: 14 maart 2002Alvast bedankt
quote:huislook erop doen : is een palntje: blaadje eraf scheuren, open maken zodat het sap eruit komt (velletje eraf peuteren) en met een pleister erop plakken, dit herhalen en meestal ben je binnen 2-3 weken van je wrat af
Op dinsdag 20 januari 2004 16:06 schreef Tan het volgende:
Weet iemand wat te doen bij een voetwratje van een peuter van nog geen 2? Formule W mag pas vanaf 4 jaar en stikstof bij de dokter vind ik zo zieligDoet best auw.
Ik hoorde wel eens iets over inwrijven met een doorgesneden aardappel. Maar toen ik ging zoeken kwam ik op vanalles.. van inwrijven met een krijtje tot en met aanstippen met honing
quote:Oh, bedankt voor de tip, die kende ik nog niet
Op woensdag 21 januari 2004 07:25 schreef Stout het volgende:[..]
huislook erop doen : is een palntje: blaadje eraf scheuren, open maken zodat het sap eruit komt (velletje eraf peuteren) en met een pleister erop plakken, dit herhalen en meestal ben je binnen 2-3 weken van je wrat af
Probleem is dat het wratje op zijn voetzooltje zit. Moet je het sap op de pleister doen of het hele blaadje ertussen? Ik vrees trouwens dat hij ook een pleister niet laat zitten, maar dat zie ik dan wel weer.
quote:Ik heb net even een kennis van me gebeld... die werkt als assistente bij een dermatoloog.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:06 schreef Tan het volgende:
Weet iemand wat te doen bij een voetwratje van een peuter van nog geen 2? Formule W mag pas vanaf 4 jaar en stikstof bij de dokter vind ik zo zieligDoet best auw.
quote:Dank je!! Ik dacht zelf ook al om toch maar even naar de huisarts te gaan omdat de huid rondom het wratje erg zacht is.
Op woensdag 21 januari 2004 09:47 schreef Angel22 het volgende:[..]
Ik heb net even een kennis van me gebeld... die werkt als assistente bij een dermatoloog.
Zij had het erover dat ze bij dit soort jonge kinderen eerst gaan kijken of er eventueel andere behandelmogelijkheden zijn voor dat ze met stikstof gaan beginnen... maar omdat ze het wratje eerst moeten zien voordat ze het kunnen beoordelen raadde dat kennisje dus aan om toch een afspraak voor je kindje te maken
Eva strompelt nog steeds mank in de rondte maar het lijkt toch wat beter te gaan dan gisteren. Gisteren was het ook nog best wel dik en nu kon ze haar schoentje alweer aan.
Je kan heel goed zien dat ze er nog geen gewicht op zet en je ziet gewoon dat ze heel erg haar best doet om voorzichtig te lopen. Zo schattig zielig is dat
quote:Fijn dat het weer wat beter gaat met Eva's enkel.
Op woensdag 21 januari 2004 20:08 schreef Lois het volgende:
Hoe is het met Daans waterpokkies??Eva strompelt nog steeds mank in de rondte maar het lijkt toch wat beter te gaan dan gisteren. Gisteren was het ook nog best wel dik en nu kon ze haar schoentje alweer aan.
Je kan heel goed zien dat ze er nog geen gewicht op zet en je ziet gewoon dat ze heel erg haar best doet om voorzichtig te lopen. Zo schattig zielig is dat
Daan heeft niet heel erg veel waterpokken. Vandaag zijn er volgens mij nauwelijks meer bijgekomen. De meesten zitten onder z'n luier, da's wel sneu, maar het voordeel is, dat hij daar niet zo snel krabt .
Hij is ook al minder hangerig, maar we zullen even afwachten hoe het morgen gaat, voordat ik te vroeg juich...
Alle ziekies
gauw weer beter worden hoor
Als mijn kinderen ziek zijn dan zit ik zelf ook nooit lekker in mijn vel. Zou willen dat ik het van ze kon overnemen... is niet leuk je kleintje ziek te zien
quote:Het is wat he... die kinders met pijnlijke oortjes. Mijn dochter had er ook een abonnement op
Op zaterdag 24 januari 2004 10:23 schreef Rewimo het volgende:
Fout, 't is weer helemaal mis. Ik ga de huisartsenpost bellen...
Maar bij vriendin haar dochtertje hielp het niet, dus is maar afwachten weer... in ieder geval beterschap!!!
En meneertje vertelt me nu dat hij beter is Maar dat komt ongetwijfeld door de pil in zijn bil...
quote:Ooooooooo zou het daaraan liggen
Op zaterdag 24 januari 2004 11:08 schreef pluisje het volgende:
Dikke beterschapsvoor Christan.
Altijd maar die oortjes...haal die pizza er dan ook eens uit
quote:Klinkt goed
Op zaterdag 24 januari 2004 11:12 schreef Spindizzy het volgende:
Arme Christan....Beterschap hoor. Weet je waar hij nou echt van zou opknappen? Van zo'n Bob De Bouwerpakket die ik gister bij Kruidvat zag liggen. Daar zal een BdB videoband in en een kleur, knutsel en speelboek.
Hoe is het eigenlijk met Eva´s oortjes nu??vergeet ik altijd om te vragen, maarja dit topic mag ik eigenlijk ook pas over 4 maanden komen he
Maar..... gister waren we bij IKEA en na wel 10 vruchteloze pogingen om B&R in het Smolland te krijgen (in de afgelopen tijd dus, niet alleen gister) toch nog een 11e keer geprobeerd, en eindelijk!!! wilden ze wel alleen de ballenbak in! He he!! Helemaal alleen zijn ze dus geweest en hadden de grootste lol. Daarna hebben we nog een hapje gegeten en mochten ze een ijsje ophalen bij de kassa-juf. Normaal moesten we altijd mee bij dit soort dingen, maar na 3x heen en weer gedrentelt te zijn gingen ze tòch zelf hun ijsje halen.
Pfff zal het eindelijk beter gaan met die verlegenheid?!
Ik hoop het zo
quote:Doen wij ook altijd hoor, wij nemen altijd foto's van Eva in het ziekenhuis tot stomme verbazing van iedereen. Ik vind dat dat er gewoon bijhoort en het is ook een deel van haar leven wat ze later terug kan zien op foto's.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Arme Christan
Rewimo, jij maakt nog een foto van zijn ellende ook![]()
![]()
![]()
![]()
Eva's oortjes gaat best aardig, het ergste is over gelukkig. Haar enkeltje is weer een ander verhaal. Gisteren liep ze er heel goed op, nog een ietsiepietsie mank maar toch echt beter als de dagen ervoor, tot 3 uur 's middags. Ze zwikte er weer behoorlijk doorheen en nu loopt ze weer ontzettend mank. We zitten nu echt ff te dubben wat we zullen doen, of naar de huisartsenpost (maar ik vind het niet echt spoedeisend aangezien ze er al dagen mee rondhobbelt) of nog ff aankijken.
Ze slaapt nu, we kijken gewoon even hoe het gaat straks en dan gaan e maandag wel even naar onze eigen huisarts als het allemaal wel meevalt.
quote:Leuk is dat, he
Op zaterdag 24 januari 2004 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Tuurlijk, je moet alles vastleggen
Britt en Romee
, wat dapper, ik hoop dat dit een stapje in de goede richting is, klinkt iig goed! Lekker hoor!
quote:Oh arme Christan!
Op zaterdag 24 januari 2004 14:34 schreef Rewimo het volgende:
Rechteroor is weer ontstoken, hij ligt nu bij oma op de bank, ik ga straks even naar mijn vader. Later meer
Ook beterschap met je vader Rewimo. Las ergens dat het al iets beter ging.
En hoe is het met Daan? En ook arme Eva, meisje toch!
Sven heeft toch nog 2 blaren op z'n vingertopjes aan de verbranding overgehouden maar ziet er gelukkig goed uit.
Een klein half uurtje nadat het gebeurd was, werd het paniek, Sven gillen en schreeuwen Auw mama en zeer!
Gevraagd of hij met mij op bed wou tv kijken en ben ik dus met hem op bed gekropen met z'n popje en speentje... nog geen 5 minuten later sliep hij! (slaapt al maanden niet meer overdag). Hebben Sven maar een uurtje laten slapen
Daarna niks meer over z'n hand gezegt en vandaag waren pas de blaren zichtbaar.(zijn wit, alleen wat huid beschadigd dus kan goed herstellen gelukkig)
B&R goedzo......nog even en je moet er met ze op uit CarOnline.
Het zit bij Eva weer eens niet mee he....sterkte Lois...dat geloop naar artsen lijkt me knap vermoeiend.
quote:Nou idd met een sisser afgelopen
Op zaterdag 24 januari 2004 19:29 schreef easy-going het volgende:
Gelukkig maar beertje..het lijkt erop dat het met een sisser oeps is afgelopen. Nu maar hopen dat de blaren ook snel weg zijn. Hij weet zeker nu wel dat het gasstel au is?
Ik denk dat ik maandag sowieso naar de huisarts ga voor een verwijzing naar de KNO-arts. Lijkt me toch wel goed dat die er eens naar kijkt.
Gelukkig beertje dat het toch nog een beetje meegevallen is, ook een voor jou ventje nog!!
Eva heeft iets nieuws, naja zo heeft ze elke dag wel iets nieuws, maar dit was weer zo typerend Eva. Ze kon al vrij vroeg "ooofant" (olifant) zeggen en het juiste Little People diertje erbij pakken. Sinds kort heet elke olifant echter "autow" en we krijgen het er niet uit. Hoe vaak we ook verbeteren "ja Eva dat is een olifant, ooooo-lie-fantttt" ze blijft hartnekkig "autow" zeggen met veel overtuiging (maar wel met een ondeugende grijns op haar gezicht).
Ze begint een beetje eigenwijs te worden, ik heb dagelijks strijd om de kleinste dingen. Heel vermoeiend maar wel leuk om te zien hoe zo'n persoonlijkheidje naar boven gaat komen.
Ze mag altijd iets meenemen als we boodschappen gaan doen "meenemuh!" en dat mag ze zelf uitkiezen. Meestal is dat Poo, of Theo (badeendje) of een rammelaar van Iris maar de laatste dagen is dat de poppenbuggy. Dat komt niet altijd even handig uit, soms wil ik gewoon dat ze in de wagen zit en heb ik niet altijd zin en tijd om haar los te laten banjeren, vooral niet als het zo koud is. Dik een kwartier ben ik haar dan aan het overtuigen dat de buggy thuis blijft, dat gaat gepaard met veel kusjes aan de buggy en veel "tozzo!!"
Strijd eindelijk gestreden gaan we op weg naar halte 1, vaste prik elke dag, even gedag zeggen tegen mijn ouders. Dat is om de hoek en op weg naar het winkelcentrum. Daar loopt ze vervolgens de speel- annex kinderslaapkamer in om er triomfantelijk met de poppenbuggy die bij mijn ouders staat uit te komen en dan begint het hele afscheid en overtuig gebeuren weer helemaal opnieuw. Zo grappig maar soms ook doodvermoeiend.
Pfff wat een vragen weer.
En nu moet ik vanmiddag ook nog naar het zikenhuis waar jee meestal weer een tijd zit, net nu me meissie ziek word
Zemelen kun je waarschijnlijk gewoon in de supermarkt kopen, en anders wel bij een drogist.
Beterschap voor Bo, en sterkte met het prikken vandaag
Vergeet trouwens niet foto's te maken, is leuk voor later
quote:Ah wat zielig!! Ik weet niet of je er wat op mag smeren eigenlijk, maar kun je dat niet insmeren met een onsculdig vettend cremetje om te voorkomen dat de urine op het open wondje komt straks?
Op maandag 26 januari 2004 09:51 schreef jessie het volgende:
Bo heeft de pokjes ook helemaal tussen dr schaamlipjes zitten, dat vind ik echt zielig. Dat gaat natuurlijk heel erg pijn doen met plassen dalijk als het open gaat.
Ach, arme Bo...
Jessai is net weer aan het opknappen van een flinke verkoudheid, hij heeft nu voor de derde dag koorts, maar niet meer zo hoog, dus het zal wel de laatste dag zijn denk ik.
Beterschap voor alle andere zieke hummeltjes!!
quote:Pokke...topic of PokkeN....topic????????????
Op maandag 26 januari 2004 16:10 schreef melonovy het volgende:
Ahh, we kunnen wel een pokketopic openen...
voor Bo...
En van mij ook een voor alle zieke kindertjes.
(danny en ik bijten zelf trouwens helemaal geen nagels, dus waar ze het vandaan heeft)
Ik zou het niet weten knorretje. Bo heeft er een handje van om aan losse velletjes van de vingers te gaan kluiven/trekken pulken. Zo ook aan korstjes op haar benen door bv een val (word nog wat met die pokjes dalijk). Ze heeft er al een litteken van op har benen. En daar wilt ze ook nooit mee stoppen en dat doet ze ook als ze denkt dat wij het niet zien.
Ze zit nu in een badje met havermout en dat vind ze wel wat. Hopelijk helpt het ook tegen de jeuk want ze begint nu wel last te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jonnetje op 26-01-2004 23:13]
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:04 schreef Jonnetje het volgende:[..]
Ik heb zelf de waterpokken gehad toen ik een jaar of dertien was.. Ik ben er verder niet echt ziek van geweest, maar werd wel he-le-maal gek van de jeuk. Op een gegeven moment heeft mijn vader ovenwanten om mijn polsen vast geplakt met terroristentape...kon ik tenminste niet meer krabben (je moet er maar opkomen)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee maar even serieus...
Je hebt toch van die vieze nagelak? Kun je het daar niet mee proberen?
Bij mijn buurmeisje hielp gewone blanke of heel licht roze nagellak al, dan vond ze het zonde om te kluiven, want dan glommen haar nagels niet meer zo mooi.
Gelukkig dat jullie een verwijzing hebben gekregen Rewimo, beter dat dan te blijven modderen!
Ik wou er wel een nieuw topic van maken, maar durfde niet zo goed...
bang dat we hier meteen weer een invasie van onzinners krijgen...
En ik dacht dat ik het hier wel kon vragen, vast ervaring genoeg!
Maar goed....... Boxers or briefs (oftewel boxershorts of slips)???
Mijn zoontje Wilyan (9 maanden) had tot voor kort gewoon rompertjes aan. Maar omdat hij flink aan de maat is, begonnen die (maat 98-104 (!!!)) aardig krap te zitten. Ik heb nu een paar hemdjes en boxershorts bij de Zeeman gehaald, omdat je bijna nergens rompers vind groter dan maat 104.
Nu is mijn vraag dus; Hoe oud waren jullie kinderen toen ze geen rompers meer, maar hemdjes en onderbroekjes gingen dragen? En bij jongens, boxers or briefs (oftewel boxershorts of slips)??? En had je een bepaalde reden voor deze keuze?
(of zal ik er toch gewoon een nieuw topic van maken?)
En wat mij betreft kan het prima in dit topic
alle zieken een dikke knuffel!
Vanmorgen nergens meer last van volgens Christan. Typisch dat die klachten altijd 's avonds verergeren.
en dan bo met de waterpokken! meissie toch, ik hoop dat het gauw beter met je gaat!
luca is gelukkig weer opgeknapt, dus die wandelt weer zonder buikpijn rond.
We hebben zwaar het vermoeden dat ons zoontje Maarten van 15 maanden met rasse schreden de peuterpubertijd is binnengetreden. Hij is driftig, heeft zijn eigen wil (die niet getart zal worden op straffe van een gilpartij) en probeert van alles af te dwingen door aan ons hoofd te "zeuren" (lees: gillen, miepen, huilen).
Heeft iemand bruikbaar advies om deze periode ongeschonden door te komen (ik bedoel in dat geval voornamelijk onze geestelijke gesteldheid, Maarten vindt alles best)?
Zal ik dan maar even goed nieuws vertellen?
2 weken terug naar het CB geweest en waren ze meer dan tevreden over Sven (goh). Hij moest alleen zelfstandiger worden waar hun dus onder verstaan aan en uitkleden.
Lijkt me eerlijk gezegd nog niet zo'n sterk plan.
Heb ik straks een peuter die de hele dag in z'n blote tokus rondloopt
En ander goed nieuws! Sven kan eindelijk! naar de peuterspeelzaal en wel op maandag 9 februari.
Ik denk dat het hem veel goed zal doen, naar mijn idee is Sven een beetje zijn leeftijdsgenootjes voorbij en kan soms wat verveeld zijn. Vanmiddag uit nood maar weer uren met hem gewandelt en niet moe te krijgen, niet stil ook
Een kereltje met zoveel praatjes dat je soms denkt zal het geen meisje moeten zijn
quote:Lekker jochie!
Op woensdag 28 januari 2004 23:32 schreef Crayne het volgende:
Ehhhmmmm...dit is vast bekend terrein voor iedereen behalve ons, maaaaarrr...We hebben zwaar het vermoeden dat ons zoontje Maarten van 15 maanden met rasse schreden de peuterpubertijd is binnengetreden. Hij is driftig, heeft zijn eigen wil (die niet getart zal worden op straffe van een gilpartij) en probeert van alles af te dwingen door aan ons hoofd te "zeuren" (lees: gillen, miepen, huilen).
Heeft iemand bruikbaar advies om deze periode ongeschonden door te komen (ik bedoel in dat geval voornamelijk onze geestelijke gesteldheid, Maarten vindt alles best)?
Tja, peuterpuberteit is lastig. En het duurt lang voor mijn gevoel. Wat je in elk geval moet doen is consequent zijn. Nee is nee. En blijft nee.
Ook belangrijk is dat je samen tegenover hem één lijn trekt. Ook al ben je het niet met je partner eens op dat moment. Later, als Maarten er niet bij is, kun je dan samen overleggen hoe je zo'n situatie een volgende keer aanpakt.
Verder is het een kwestie van volhouden en uitproberen waar hij gevoelig voor is. Hier helpt het goed als ik Christan apart zet (bij ons op op de gang, maar kan bijvoorbeeld ook op een stoeltje of op de bank zijn). Hij mag pas weer naar binnen als hij weer gewoon kan doen en sorry heeft gezegd. Nu is Christan 3, en kun je hem al veel meer duidelijk maken dan een kind van 15 maanden. Maar het idee is hetzelfde
Op die leeftijd zette ik hem weleens in de kinderstoel als hij erg dwars was. Dan kon ie geen kant heen en kon ik eventueel zelf even de gang op (ze kunnen echt het bloed onder je nagels vandaan halen hè ).
Vooral niet vergeten om het weer goed te maken na zo'n "ruzie", dat zijn namelijk de leuke momenten
Succes ermee hoor, dat zijn echt perioden dat je denkt: waarom vond ik het ook alweer zo leuk, een kind
Na een dik uur kreeg ik nogal kramp in m'n handen van die slee trekken en het begon aardig te sneeuwen en om Sven niet te laten verkleumen vond ik het eigenlijk ook wel welletjes(wel goed ingepakt maar ze zitten wel stil in die slee natuurlijk).
We lopen onze straat nog niet eens in of hoor gillend: die kant op!
De andere kant op dan onze straat natuurlijk
Ja maar Sven, het sneeuwt nu heel hard en dan worden we nat en koud, straks gaan we wel weer als het droog is.
Hartverscheurend huilen eerst(de huil om z'n zin te krijgen)
Toen zag Sven gelukkig in dat hij al behoorlijk ingesneeuwd raakte.
quote:Mijn zoontje is exact even oud als Sven. Ik zie Damon zich ook nog echt niet zelfstandig uit- en aankleden...
Op donderdag 29 januari 2004 00:02 schreef beertje_ het volgende:Hij moest alleen zelfstandiger worden
waar hun dus onder verstaan aan en uitkleden.
Lijkt me eerlijk gezegd nog niet zo'n sterk plan.
vreemd
quote:vreselijk Rewimo, die oorpijn (dat kun je echt gek van worden)
Op woensdag 28 januari 2004 21:28 schreef Rewimo het volgende:
't Is vanavond ook weer mis, morgen bel ik de huisarts maar weer. Moet ie maar een kuurtje geven... zo kan het niet doorgaan.
Probleem is dat de normale Sinaspril, die hij probleemloos opkauwt trouwens, de helft van de dosis van de zetpillen heeft (120 ipv 150 mg). Dat helpt dus niet altijd afdoende.
Hoe is het nu met Bo? Werd ook al gevraagd in het Pokketopic trouwens
quote:De normale paracetamol zetpillen voor peuters is 240 mg Rewimo dus je kan best twee dosis sinaspril geven ipv 1 dosis. Scheelt voor Christan ook weer een hoop stress.
Op donderdag 29 januari 2004 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Toevallig heb ik vandaag Sinaspril vloeibaar meegenomen, omdat het drankje dat ik van Gaoxing had gekregen bijna op is. Ik zag het staan bij de apotheek.Probleem is dat de normale Sinaspril, die hij probleemloos opkauwt trouwens, de helft van de dosis van de zetpillen heeft (120 ipv 150 mg). Dat helpt dus niet altijd afdoende.
Hoe is het nu met Bo? Werd ook al gevraagd in het Pokketopic trouwens
quote:ehhhhhhhh....... In welke maten? En welke Action?
Op donderdag 29 januari 2004 12:38 schreef beertje_ het volgende:
Misschien een beetje laat maar hier hebben ze nog in overvloed(na vandaag waarschijnlijk niet meer).
Moonboots voor kinderen bij action voor ¤3.95.
Voor de kindertjes die nog niet voorzien zijn
Ik heb die vloeibare ook gekocht omdat ik aan hem zie dat hij zelf het idee heeft dat die "limonade" beter helpt dan de pillen. Zit tussen zijn oortjes natuurlijk, maar wat maakt dat uit hè
quote:Jaaa goeie tip dank je wel!!! Eva drinkt nog steeds niet uit een beker, wel uit kopjes van haar theeserviesje maar bekers lukt nog niet zo.
Op donderdag 29 januari 2004 00:14 schreef jessie het volgende:
Drinkt nu uit een beker. (we gaven haar een beker mee onder de douche, wilde ze mee spelen) En zo leerde ze drinken en kon ze morsen wat ze wilde
quote:
Ik denk als je kind een normale ontwikkeling heb dat het allemaal wel komt. Bij de ene wat sneller als bij de ander. Maar al dat gepush nergens voor nodig.
Arme Christan, ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat Rewimo, dan knapt ie een beetje op.
Eva is gisteren opgeroepen voor de operatie, aankomende woensdag is ze aan de beurt voor nieuwe buisjes.
quote:Groningen, bij jou geen action in de buurt?
Op donderdag 29 januari 2004 20:21 schreef Jonnetje het volgende:[..]
ehhhhhhhh....... In welke maten? En welke Action?
quote:eehhhh rectaal is de dosis hoger omdat je lijf daar minder van opneemt dan oraal...........dus geen dubbele dosis geven hoor !
Op donderdag 29 januari 2004 20:00 schreef jessie het volgende:
Hoi maar dan neemt hij toch een dubbele dosis? Zo heb ik het met Bo gedaan vandaag zie pokketopic.
ik heb heel snel een foto genomen, heel stiekum zonder flits, en daarna ben ik ontzettend boos geworden zogenaamd
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:58 schreef Leah het volgende:
Lois, dat is toch ook niet op de bank?
En Eva!!
in de leer geweest bij Sven?
Met Christan gaat het nog niet zo lekker. Hij heeft oma vannacht 4x wakker gehuild Uiteindelijk met een pil in zijn bil heeft ie nog geslapen.
Nu ligt hij in bed maar slaapt niet, Frank is net maar weer even gaan kijken. Gelukkig slikt Christan braaf de penicilline, maar de Sinaspril vloeibaar vindt hij helemaal niks helaas. Hopelijk slaat de penicilline nu snel aan.
quote:hihi hier lag !! er een op de tafel tv te kijken........... Op commentaar : Timo de tafel is geen bank antwoorde hij : " weet ik, maar ik mag er toch niet op zitten of staan dus liggen mag wel....... (En dat is 2,5)
Op vrijdag 30 januari 2004 20:14 schreef Lois het volgende:
Als je nou toch 100 keer per dag de woorden "niet op de bank lopen Eva!" te horen krijgt, wat doe je dan?
Dan neem je zo wraak als mama even met de was bezig is:
ik heb heel snel een foto genomen, heel stiekum zonder flits, en daarna ben ik ontzettend boos geworden zogenaamd
help.....................
Christan heeft ineens het besef van "verleden tijd". Als we iets doen of er gebeurt iets, dan zegt hij: Gisteren deden we dat ook, of: Gisteren gebeurde dat ook Gisteren is dan te vertalen met "drie weken geleden" of "vorige week" of zelfs "gisteren"
Ook telt hij nu bewust tot 10, hij heeft de link gelegd tussen 'cijfers opzeggen' en tellen. Ik kan dus nu zeggen: Christan, als je nog 3 hapjes neemt mag je een toetje Erg handig!
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:09 schreef Rewimo het volgende:
(..)
Christan heeft ineens het besef van "verleden tijd". Als we iets doen of er gebeurt iets, dan zegt hij: Gisteren deden we dat ook, of: Gisteren gebeurde dat ookGisteren is dan te vertalen met "drie weken geleden" of "vorige week" of zelfs "gisteren"
(..)
quote:Komisch hier dus ook
Op zondag 1 februari 2004 23:36 schreef Grijs het volgende:[..]
Grappig, Daan heeft dat ook sinds een paar dagen! Hij vertelde vandaag nog dat hij "gisteren" gespuugd had bij opa en oma (dit was dus eind december).
Hij vertelt sinds kort ook echt wat hij heeft meegemaakt, maakt echt al verhaaltjes. Ontzettend leuk.
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:54 schreef jessie het volgende:
Bo zit dus nu op de peuterspeelzaal. De leidsters waren helemaal verbaasd. We kwamen binnen en Bo gong gelijk spelen en ahar eigen gang. Oh waren me zussie en pappa en mamma er ok. niks van gemerkt. We zater gewoon voor jan lul bij hahaha. Bij weg gaan kregen we een kus en toen we noge en keer dag zegde zwaaide ze zonder om te kijken. Meer zo van "ga nou maar" Nou ja dat hebben we dan ook maar gedaan. En ik kijkt uit naar 11:45 dan kan ik haar weer gaan halen
Rewimo, ik zou zeker Cris ook ff meenemen naar de dokter al is het maar voor controle hoor. Hij heeft de laatste tijd toch wel erg veel last van zijn oortjes....
quote:oei dat zijn normaal hele dure treinen! christan, je boft maar!
Op maandag 2 februari 2004 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb Christan een dagje bij oma ondergebracht, die was gisteravond weer helemaal niet in orde. Hij heeft een tas vol treinen meegenomen (gisteren op de rommelmarkt een heel stel nieuwe treintjes van Thomas de Stoomlocomotief gekocht voor een leuk prijsje) en vermaakt zich prima. Morgen moet ik zelf naar de huisarts en ik denk dat ik Christan toch ook maar even meeneem.
o,o, christan nog niet in orde? idd even een check-up doen bij de ha
maar het weer zit ook niet mee he? daar zal je ook wel ziek van worden.
quote:ja ik ook, Jessie kom eens snel vertellen!!!
Op maandag 2 februari 2004 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben ook heel benieuwd hoe bo het heeft gehad op psz.
quote:Ik denk dat ze Bo nog niet mee heeft kunnen lokken
Op maandag 2 februari 2004 14:40 schreef melonovy het volgende:[..]
ja ik ook, Jessie kom eens snel vertellen!!!
Arme Christan , hij is al een tijdje aan het kwakkelen
En s'avonds liep ze maar "Bo, school, Bo school "
Ik zie wel dat zo'n psz minder tijd besteed aan het vertellen hoe de dag is gegaan, dat gaat toch heel anders op het kinderdagverblijf. Daar krijg ik een verslagje van de dag en ook in haar schriftje stond altijd precies wat ze hadden meegemaakt.
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:51 schreef jessie het volgende:
Als ze dan ook nog in 14 schriftjes moeten schrijven blijft er weinig tijd over voor leuke dingen
quote:Dank je
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef jessie het volgende:
He is het nog niet over Rewimo!!!
Neem hem morgen maar mee hoor. Moet je morgen voor jezelf voor dat dingentje op je rug toch? Sterkte hoor.
quote:Mooi, dat Bo zo goed op alles reageerde en niet huilerig/verdrietig werd, ik heb namelijk wel andere heel zielige verhalen gehoord. Juf was nieuw kleintje op de gang vergeten, en die heeft daar tot het eind gezeten
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef jessie het volgende:
Bo voor het eerst naar de psz, en ze vond het leuk!
Christian je moet wel beter worden hoor!!! Hier wat beterschaps-sterretjes!
Ik heb een vraagje want ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar... Damey is een sloper... alles maar dan ook echt ALLES gaat stuk zodra hij ermee aant spelen is.
Auto's, opruimbakken, zelfs een "onbreekbaar" plastik bord heeft ie gesloopt en nog ontelbaar veel meer speelgoed van zichzelf. Hij begint nu alleen ook aan het speelgoed van Duncan... wat logisch is dat ie daarmee wil spelen maar ik vind het niet leuk als ie het steeds sloopt.
Vanmorgen ook weer... hij was aan het spelen met de opruimkist van Duncan en ik hoor ineens KRAK!! ... ding is dus nu stuk en gescheurd. Ik blij dat die twee dezelfde opruimkist hebben en ik heb dus omgeruild... de kapotte is nu van Damien aangezien HIJ hem heeft gesloopt en de hele is nu van Duncan.
Ik weet echt ff niet meer wat ik hier mee aan moet.... wat kan ik hier nou aan doen?
rewimo, hoe is het met christan?
Edit: ik zie lavendel niet staan, zoeken geeft ook geen resultaat. Ik vermoed dat het geen kwaad kan, zeker niet als ze maar weinig op heeft.
Nog een edit: ook bij andere pagina's (o.a. voor huisdieren) staat nergens een verwijzing naar lavendel.
En nog een handige link: http://www.kloosterpoortboxers.com/honden_algemeen/gifwijzer.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 03-02-2004 17:44]
Slapen daarentegen gaat goed. Vannacht heeft hij doorgeslapen zonder een kik (en zonder paracetamol) en dat is een teken dat het eindelijk weer de goede kant opgaat
Knor, nog iets gemerkt aan Alicia? Heb je nog info kunnen vinden over lavendel?
quote:heb verder geen info kunnen vinden dat het schadelijk zou kunnen zijn, behalve de esterische olie dan, maar ja dit was "vers". Heb verder ook niets gemerkt aan d'r ze heeft gewoon d'r soepie gegeten en is gewoon in slaap gevallen zoals anders, dus zal het wel goed gegaan zijn.
Op woensdag 4 februari 2004 07:12 schreef Rewimo het volgende:
Knor, nog iets gemerkt aan Alicia? Heb je nog info kunnen vinden over lavendel?
Ik wou dat Christan het alvast maar eens zittend leerde Trix staat te verstoffen in de wc. Die krijgt ie vermoedelijk mee als ie het huis uitgaat...
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 04-02-2004 11:53]
quote:Die zelfde olifanten gingen ook op de eerste cd's staan in de reclame
Op dinsdag 3 februari 2004 14:06 schreef livelink het volgende:
Tonka's ! Daar gingen olifanten op staan in de reclame destijds. Die waren absoluut onbreekbaar.
sorry offtopic, kon ut nie laten
Katja stond vandaag in ons plaatselijke krantje. Vorige week was er in het kader van de voorleesdag een kunstenaar op haar kdv komen voorlezen en daar stond nu een foto van in de krant. Was wel erg grappig. Alle kinderen zaten in volle aandacht naar de voorlezer te kijken en alleen Katja kijkt niet naar de voorlezer, maar naar de fotograaf. Bovendien zie je op zo'n foto dan toch weer dat ze nog een kleintje is in de peutergroep. Ze zit op schoot bij een leidster en is lekker aan het duimen. Haar vriendinnetje van dezelfde leeftijd vond het trouwens te eng, stond in de krant. Die hadden ze maar even naar de babygroep gestuurd.
quote:Leuk!! Heb je een scanner?? *nieuwsgierig is*
Op donderdag 5 februari 2004 00:27 schreef livelink het volgende:
Katja stond vandaag in ons plaatselijke krantje.
Met Eva gaat het prima, die geniet weer volop van alle geluiden buiten. Ze hoort volgens mij de vliegtuigen opstijgen op Schiphol want ze staat al ver voor ik iets hoor naar de hemel te kijken.
Vandaag moest haar Teletubbiedekbedhoesje in de was, een van de katten had er op gepiest (maar daar kan je niet boos om worden want de kat blijkt blaasontsteking te hebben. Ik was natuurlijk eerst wel laaiend maar blaasontsteking is best wel sneu).
Eva vond het helemaal niks dat Poo de wasmachine inging, ze stond vreselijk te huilen voor het raampje van de machine. Ze heeft er een half uur voorgezeten en zei af en toe met een dramatische snik in haar stem "Poo, Pooohooo" . Zo sneu maar o zo lachwekkend.
Poo mocht natuurlijk ook niet in de droger dus die hebben we er net pas ingestopt toen ze in bed lag.
Dan te bedenken dat ze vorige week helemaal dubbel van het lachen lag toen de pluche nijntjes van Iris (die worden als kluifbeestjes gebruikt) in de wasmachine zaten. Dat was wel heel grappig, zoals die rondjes draaiden voor het raampje, maar dit vond ze toch echt minder.
Rare wezentjes he die kinderen van ons
quote:Ja hoor, hij kan er goed bij. Hij heeft dan ook best lange benen, dat scheelt wel.
Op woensdag 4 februari 2004 11:53 schreef jessie het volgende:
He wat goed van Jasper. Maar is hij al zo groot dat hij bij elke wc kan als hij staat?
Die Eva Wat kunnen ze gehecht zijn aan (in onze ogen) onzindingen hè? Jasper is gehecht aan zijn pyamabroek, gebruikt dat ding als tul en hij vertelt er hele verhalen tegen
De groep kent max 12 kindjes en ze doen alleen ochtenden (beginnend met 2 later 3) van half 9 tot kwart over 12. Alle dagen dezelfde 2 leidsters en 1 stagaire die steeds min. een half jaar meedraait. Het zag er klein maar gezellig uit, je mag als ouder blijven tot de juf begint met zingen tegen de klok van 9 uur. dan gan ze eerst in groepsverband iets doen gevolgd door vrij spel tot half 11 (ongeacht het weergetijde gaan ze iedere dag naar buiten). Daarna gaan ze eten, alle kindjes krijgen eten van school en eten en drinken hetzelfde (iedere kind bakt minimaal 1 keer in de week brood met een groepje) waarna ze gezamelijk hun plasje doen en weer op papa en mama opgehaald kunnen worden.
Er wordt gewerkt aan de hand van thema's en de 9 jaarfeesten (die samen met de ouders uitgewerkt en gevierd worden).
De kleuterklassen sluiten uiteraard naadloos aan en ook daar zijn we even geweest. De kleuterklas kent max 20 kindjes, 3 juffen (alle dagen). het ritme is bij de jongste kleters gelijk aan die van het peuterhuis, dus groepsactiviteit, vrij spel, eten, buiten spel, kring afsluiting en naar huis. De oudste kleuters blijven, hebben nogmaals vrij spel en een broodmaaltijd. Daarna aan ze gerichte spelletjes en taakjes doen voor ze naar huis gaan.
wederom in thema's en jaarfeesten die samen met de ouders worden voorbereid, uitgewerkt en gevierd worden.
Al met al heel veel indrukken opgedaan. de kleuterschool is geheel rolstoel toegankelijk (het peuterhuis helaas niet, terwijl dat wel eens noodzakelijk kan zijn. Als oplossing boden ze aan Alicia beneden op te halen en de ouderavonden, smaenkomavonden te verplaatsen naar het kleutergebou mocht het van toepassing zijn), het buiten terrein is omheind en niet toegankelijk voor verkeer.
Je zij overgens pas dat het best een heel gedoe zou worden met Alicia en je nieuwe ukkepuck om dan die reis naar school te maken. Zeker als je erg veel last nog heb van je BI. Zou je dan niet (jaja ik weet het, leuk is anders ) met vervoer op maat kunnen?
om half 11 is het idd eten (hoeft thuis dus gelijk niet meer te gebeuren) wat ik niet zo'n hele vreemde tijd vind hoor, het begin om half 9 dus met ruime reistijd meegerekt heeft het kind rond 7 uur/half 8 voor het laatst iets gegeten en gedronken en komt het pas tegen 1 uur weer thuis. denk dat half 11 dan een mooi tijdstip is voor de peuters en kleuters (de kleuters gaan naar school tot half 1)
Met activiteit bedoelde ik niet het knutselen, dat keert net als het vrije spel, buiten spelen, etc gewoon terug iedere dag, maar meer de gym, muziek, euritme, brood bakken, jam maken, houtbewerking, handwerken (breien, borduren en weven), etc. dus de hele specifieke bezigheden.
Nou gaven ze aan dat ieder kind sowieso brood bakte 1 keer in de week want er moet toch brood op tafel zijn voor het eten, dus dat keert waarschijnlijk wel dagelijks terug (ook al staat het niet zo in het boekje)
Vervoer op maat zou kunnen, al heb ik er een gruwelijke hekel aan. je kan geen vaste afspraak maken die terugkeer, je moet minimal 2 uur van te voren bellen en ze komen tussen een kwartier voor je angegeven tijd tot een kwrtier ernaar. Ze rijden geen vaste route maar hun klanten gewoon af die op de route liggen, ze proberen het alleaal aan te laten sluiten bij wa je graag wilt hoe laat je ergens wil zijn maar garanderen niets. Daarnaast blijft het punt dat ik alsnog met de nieuwe behoorlijk lang onderweg ben om alicia te brengen, naar huis te gaan en daar aangekomen bijna gelijk weer terug kan om haar op te halen. het is met ov 3 kwartier reizen. in de spits met de auto ook zo ongveer dus op de ochtenden haal ik er geen profijt uit met vervoer op maat.
Waarom we nu toch het weer als optie hebben ? ze willen op dezelfde tijden een ouder en kind groep gaan starten voor baby's vanaf 3 maanden. Weliswaar maar 1 keer in de week mar dan hoef ik nog maar 1 keer in de week die hele toer heen en terug te maken of me zien te vermaken in de buurt van de school. En later als alicia 3 keer gaat is pas het jaar er op dan is die kleine al weer een stuk mobieler en flexibeler in de slaapjes en ritme.
edit: en bij veel kleutertje vullen ze een tweede kleuterklas met kindjes zonder peuterhuis - ervaring.
Knorretje is het geen optie om ook nog eens bij andere schooltjes/peuterspeezalen te gaan neuzen. Het lijkt mij best pittig hoor straks met 2 van die ukkepukken een flinke reis te maken. Misschien zijn er scholen die een beetje bij jullie keuze aansluiten.
Dat was destijds toen we zochten naar een ouder en kind groep ook al zo'n probleem waardoor e richting jullie zijn gegaan
PS voor iedereen op zijn achterste gaat staan, ik heb niets tegen buitenlandse kinderen op een school, peuterspeelzaal etc en vind het beslist niet erg als deze bij alicia in de groep zitten, mits de verhouding "gezond" liggen/ beter verdeeld zijn.
Wij vanmorgen dus voor het eerst heen
Kwamen binnen toen was het even paniek: wat een drukte
Sven even opgetild(mama schoot) en langzamerhand mocht de jas uit.
Even een puzzeltje met Sven gemaakt en met hamertje tik gespeeld en 10 minuten later kon ik gaan.
Kreeg nog een dikke kus en hij heeft met samen met juf uitgezwaaid.
(toen had ik het even moeilijk )
In tussentijd moest ik nog naar de dokter en die liep zoveel uit dat ik nog maar een halfuurtje overhad en nog even langs de speelzaal gelopen en gevraagd of alles goed ging... het ging prima
Toen nog maar een stukje gewandeld en weer teruggelopen.
Wij moeten dus met z'n allen wachten op de gang tot het tijd is en dan naar binnen.
Eerst Sven zoeken natuurlijk en ja daar was hij
Hallo Sven leuk gehad?? JA
Wat heb je gedaan? Geplakt!
Gaan je nu weer met mama mee naar huis? NEE
Sven zag dat de andere kindjes ook allemaal weggingen en toch maar jas aan. Ik stond nog even met de juf te praten hoe of de wat het gegaan was en gekeken wat voor moois Sven had gemaakt maar kon nog niet mee want de lijm was nog niet droog. Intussen dat ik met juf aan de praat was riep Sven dat zijn rugzak om moest want die moet ook weer mee
Nou hardstikke leuk dus!!
Sven z'n mond zat onder de chocolade want er was ook een kindje jarig en thuisgekomen zat er nog een kadootje in zijn tas een bal (ook van dat kindje wat jarig was)
Alles dus goed en aardig behalve één ding, thuisgekomen had Sven dus de broek vol met poep en bij het intakegesprek had ik dus al verteld dat dat een probleem voor Sven is omdat hij binnen 5 minuten al blaren op zijn kont heeft.
Tja dus..zijn broek zat vol en dat was niet van een uurtje
Dat ga ik donderdag dus wel ff aankaarten
quote:Haha dit vind ik altijd zo komisch! Hij vond het dus wel wat! Leuk hoor. Als we Zoë van het KDV halen gaat ze ook niet meteen mee, maar is ze nog bezig met "opruimen" .
Op maandag 9 februari 2004 14:43 schreef beertje_ het volgende:
Hallo Sven leuk gehad?? JA
Wat heb je gedaan? Geplakt!
Gaan je nu weer met mama mee naar huis? NEE
quote:
Op maandag 9 februari 2004 08:24 schreef beertje_ het volgende:
Verslag volgt later jessie
Hoe komt het dat Bo geen zin heeft??
Fijn dat Sven het zo naar zijn zin had. Geeft toch wel een lekker gevoel he. Van die luiers is wel minder ja vooral omdat je het nog zo gevraagd had.
Ik ga donderdag wel aangeven dat ik het jammer vind dat als we ze halen je alleen maar ff snel kan vragen was het leuk? Nu moet ik echt van Bo horen hoe het was en dat is dan; grote beker, slokje drinken enz. Dat volg ik dan nog wel, maar de rest van de verhalen niet altijd
Maar ja ze heeft het naar dr zin en dat is het belangrijkste.
quote:Ik las er zomaar "geen" tussenin.
Op maandag 9 februari 2004 08:07 schreef jessie het volgende:
Ik ga zo Bo weer brengen. Ze heeft er helemaal zin in.
Nu moesten we toch al bloedprikken dus zijn maar meteen even naar het lab gegaan. Begint hij in de wachtkamer ineens onbedaarlijk te huilen en spuugt zonder verdere waarschuwing alles (inclusief mij ) onder. Zo zielig...
En toen moesten we natuurlijk ook nog bloed laten prikken. Onze beurt was inmiddels al voorbij gegaan. Bij het prikken was hij heel flink, wel gehuild maar hij liet het toch allemaal toe.
Mijn moeder heeft hem mee naar huis genomen terwijl ik schone kleren aan ging trekken en ook schone kleren voor Christan heb gehaald. Nu ligt hij in bed, hopelijk slaapt hij en straks gaan we voor alle zekerheid nog maar even naar de huisarts.
Bo had een nogal rood plassertje gisteren. Dus Geer zegt het lijkt wel een aardbei. Nu zegt ze elke keer als ik haar verschoon, aardbei, aardbei, en wijst daarbij op dr mutsie. Ik moet er gelijk aan denken dat de CB arts haar vanmiddag vroeg wat is dit en wees op dr ogen enz. Ben blij dat ze dr plassertje niet aanwees hahaha. Bo had zeker weten aardbei gezegd hahaha
Wat zijn ze trouwens scheutig met medicijnen zeg als kindjes wat ouder worden. Er kan zeker veel meer qua medicatie als ze eenmaal 3 zijn ofzo?
En ja, als ze 3 worden mogen ze meer verschillende medicijnen, je ziet vaak staan op verpakkingen dat ze geschikt zijn vanaf 3 jaar.
Hoe is het trouwens met Eva? Is ze weer een beetje over de operatie heen?
Vanmorgen had hij volgens mij een beetje verhoging, hij klaagde ook weer over hoofdpijn, dus ik heb oma gewaarschuwd dat hij best weer eens misselijk zou kunnen worden Vandaag maar weer een rustig dagje bij oma dus, en hopen dat hij wat opknapt.
lois, fijn dat het zo goed met eva gaat.
en nu houwe zo!
En Christan, jeetje je hebt het wel erg te pakken he
Snel beter worden nou
Jessie, Eva wil ook nooit opmeten. Iemand die zo dichtbij bij haar moet staan en iets boven haar hoofd moet prutsen vind ze veel te eng.
Raar zijn kinderen soms he?
quote:Het gaat wat beter, hij heeft vandaag in elk geval niemand ondergespuugd
Op woensdag 11 februari 2004 20:13 schreef Lois het volgende:
Hoe is het met Christan vandaag gegaan Rewimo?
En nu maar weer terug naar de peuters in plaats van de 65-plussers
Maar mooi om te horen dat ie zich weer wat beter voelt, nou maar hopen dat het eens een tijdje zo blijft
edit: oei, een infectie dus. Hopen dat ie er na behandeling echt helemaal vanaf is, en weer lekker de oude gezonde Christan!
oei bacteriele infektie? hopen maar dat het snel weer over is!
Okee, dokter zelf gesproken, het is inderdaad een bacteriële infectie (verhoogde bezinking en witte bloedlichaampjes) maar waar die zit Longen en buikje waren in orde dus vermoedelijk toch iets met de oortjes, misschien is die infectie niet helemaal weg. Hij krijgt nu een nieuwe kuur, dezelfde als in december (toen via de weekendarts) omdat hij daar toen wel heel snel van opknapte. Die kunnen we straks halen als we bij de KNO-arts zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |