abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2005 @ 12:08:40 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24721491
Nou, welk stekkertje steek je in de TV? Sluit je hem aan via videotulpjes? Of met een scartkabel? Of gebruik je een RF switch waar ook je TV kabel ingaat?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_24721695
ik weet niet wat een scartkabel is . Op de tv sluit ik die RF switch aan, dat grijze kastje dus. Nu ik je reactie lees, bedoel je dat ik die tv kabel die nu uit de tv ligt, ook moet aansluiten op de RF switch? De Nintendo is nu aangesloten met die RF op de tv, en er gaat een kabeltje vanaf de Nintendo naar het stopcontact, met die adapter ertussen.
Children of the night. What music they make.
  maandag 24 januari 2005 @ 12:25:05 #228
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24721778
Als je hem met een RF switch hebt aangesloten moet je hem gewoon opzoeken zoals je ook tv zenders opzoekt. Ik geloof dat kanaal 50 voor de NES is, maar dat weet ik niet zeker

De tv kabel hoeft er niet in, behalve als je de NES aangesloten laat zitten en tv wilt kijken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_24721864
Ik heb alle kanalen al afgezocht, maar niks gevonden. Dat LED lampje brandt wel.
pi_24721865
quote:
Op maandag 24 januari 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als je hem met een RF switch hebt aangesloten moet je hem gewoon opzoeken zoals je ook tv zenders opzoekt. Ik geloof dat kanaal 50 voor de NES is, maar dat weet ik niet zeker
Als het goed is zit de NES op kanaal 3 of 4, dat stel je namelijk in met CH-3 of CH-4 op je RF switch.
pi_24721924
Aha, dus daarvoor is dat knopje! Maar ik kan echt niks vinden, op alle kanalen zie ik alleen maar sneeuw.
  maandag 24 januari 2005 @ 12:40:51 #232
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24722061
Dan kan het zijn dat je NES te stoffig is. Probeer eens de spellen schoon te maken met een wattenstaafje (niet nat en niet te hard drukken).
pi_24722345
Dat heeft niet geholpent. Toen ik met die wattenstaafjes de spellen schoonmaakte, kwam er zwart spul op. Maar ik heb nog steeds sneeuw . Op mn tv zit btw geen AV aansluiting (AudioVideo is dat toch?).
  maandag 24 januari 2005 @ 13:00:39 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24722386
Je spellen waren dus wel behoorlijk vuil als de wattenstaafjes zwart worden Grote kans dat de aansluiting van de NES zelf (contactpunten) ook vuil zijn. Om die schoon te maken moet de NES zelf open.

Die AV aansluiting heeft er niets mee te maken Puur omdat je via coax (tv kabel) de NES aansluit.
pi_24722562
Oke. Hoe kan ik die dan het beste schoonmaken? Ik heb het idee dat het meeste vuil wel weg is in de spellen. Ik heb er 3, nl. Castlevania, Zelda: The Legend en SMB1 en Duckhunt.
  maandag 24 januari 2005 @ 13:27:14 #236
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24722776
Heel voorzichtig iig. Precies weet ik niet, maar daarvoor moet je even in de openingspost van dit topic kijken, daar staan wat linkjes in naar verschillende interessante dingen. Vooral Het Grote G&C Reparatie en Knutsel Topic, Deel I is interessant.
pi_24722943
Ik zal even kijken. En nu ga ik huiswerk doen
pi_24724609
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heel voorzichtig iig. Precies weet ik niet, maar daarvoor moet je even in de openingspost van dit topic kijken, daar staan wat linkjes in naar verschillende interessante dingen. Vooral Het Grote G&C Reparatie en Knutsel Topic, Deel I is interessant.
Roy, niet mensen zomaar hun NES laten openschroeven . Zelfs als de game geen goed contact maakt zie je nog beeld, volgens mij iets van blauw flikkerend. Als je problemen hebt met je NES via de kabel aansluiten (ik heb hetzelfde probleem met mijn videorecorder, onvindbaar) dan kun je hem nog altijd aansluiten met een simpel tulipstekkertje. Zo'n aansluiting heeft bijna iedere t.v. wel, en zo'n kabeltje heeft ook bijna iedereen wel.
pi_24732554
quote:
Op maandag 24 januari 2005 07:05 schreef chibibo het volgende:

[..]

Het -1 level, daar moet iedereen van de NES generatie wel eens van gehoord hebben. Ik vind het vreemd dat je er op Internet niets over kunt vinden, want het is toch een redelijk bekend fenomeen. Het is inderdaad een bug, maar wel een leuke.

Als ik het me goed herinner, werkt het zo: wanneer je op het eind bent gekomen van level 1-2, ga je op de groene buis staan die je weer naar 'boven' leidt. De truuk is nu om Mario in de muur aan de rechterkant te krijgen. Wanneer je tegen de muur gaat staan en een keer springt, komt er een geheim muntenblokje tevoorschijn. Wat ik toen heb gedaan is onder dat blokje gaan staan, gebukt springen, en ergens midden in de lucht weer rechtop gaan staan. Met een beetje geduld en geluk blijft Mario dan in de muur hangen, en glijdt hij langzaam naar rechts toe. Vervolgens komt hij in de ruimte terecht waar normaal de Warp Zone zit, maar in plaats van warps naar de werelden 2-1, 3-1 en 4-1, staat er slechts een pijp naar de -1 wereld.

De -1 wereld zelf is een onderwaterwereld zonder einde. Je kunt gewoon blijven doorzwemmen tot de tijd om is.
Tof dat je hierop reageert! Helaas heb je niet zo goed gelezen, want jij legt me iets uit wat ik al weet en ook eigenlijk al gezegd had. Wie weet er meer over deze "bug" of waarheid? Denk maar aan de levelcodes die je kunt veranderen met de gamegenie .
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:37:36 #240
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24746528
Hahahaa -1 ja! *snif* dat level bleef ik dan altijd hopeloos herhalen, met de hoop dat het ooit zou eindigen. Nou.. ik ben tot ergens eind 20x gekomen en ik heb toen de hoop opgegeven .

Maar die 'bug' (trucje) is prima te doen. Als je het maar vaak genoeg oefend.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24747405
van dat -1 level had ik echt nog nooit gehoord
pi_24747494
Nou goed, ik ken dus iemand die het ooit heeft gehaald. Aparte muntencombinatie en hij ging dood toen hij de pijp inging. Als je de gamegenie gebruikt, kun je je levelcodes mixen, krijg je echt hele rare levels van. de -4 levels zijn dan onderwater, bijvoorbeeld, net als de onderwaterlevel van 8-4. Wat een tijd..
pi_24751877
Je kan natuurlijk ook gewoon over de vlag heenspringen en dan voor eeuwig doorlopen en het kasteel nooit meer vinden
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:49:35 #244
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24758379
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
He, het topic leeft weer Ik ben al meer dan een half jaar van plan om mijn 2e NES te repareren en schoon te maken. Maar ik wil er een dagje goed voor gaan zitten en dat is er nog niet van gekomen
ik ga er binnenkort ook eens goed voor zitten om dat ding aan de praat te krijgen en het liefst ook nog een beetje de grijze kleur terug tekrijgen ipv geel kan ik trouwens gewoon een goedkope universele adapter kopen voor de nes want eentje van mij ben ik kwijt
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:45:48 #245
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24761537
Weet ik niet zeker, maar het lijkt mij sterk als dat niet kan.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24776565
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:49 schreef mordradead het volgende:

[..]

ik ga er binnenkort ook eens goed voor zitten om dat ding aan de praat te krijgen en het liefst ook nog een beetje de grijze kleur terug tekrijgen ipv geel kan ik trouwens gewoon een goedkope universele adapter kopen voor de nes want eentje van mij ben ik kwijt
WC-eend voor al uw verkleurde NESjes .
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:15:48 #247
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24776591
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:14 schreef Lexie het volgende:

[..]

WC-eend voor al uw verkleurde NESjes .
ik las het ja..... ik had het al eens met glassex ( ) geprobeer maar dat werkte dus duidelijk niet ..... schoonmaken toch gewoon met alcohol ? (binnenkant)
Bernie en ik zijn tof.
pi_24777269
wat is een tulipstekkertje? En ik zie totaal geen beeld, alleen maar ruis.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:48:27 #249
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24777349
aan de zijkant (rechter) zie je als het goed is een rode en een gele ingang..... bij bv de media markt kun je een tulp kabel (rood/wit) en een composiet video kabel (geel) kopen en die in de zijkant doen..... dan heb je als het goed is het beeld van je nes op je video ingang (scart/av ) van je tv....... dus geen gekloot met zenders zoeken
Bernie en ik zijn tof.
pi_24777536
Ok. Maar op mn videorecorder zitten niet van die roodwitte ingangetjes. Wel in de dvdspeler. Moet ik het dan daarin doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')