quote:Want anders wordt meneer gewelddadig?
Op maandag 19 januari 2004 19:29 schreef zodiac het volgende:
moeten ze ook niet doen.
quote:
Rookpaal?
Wat is dat?
Ik steek mijn peukie lekker op waar ik wil.
Nog niemand horen klagen....moeten ze ook niet doen.
rookpaal
[Dit bericht is gewijzigd door michiel_merk op 19-01-2004 19:32]
quote:Tss.....slecht hoor
Op maandag 19 januari 2004 19:27 schreef michiel_merk het volgende:
sta ik bij een rook paal op een paron gaan er 2 dood leuk een joint opsteken![]()
![]()
quote:Nee
hebben meerdere mensen die ervraing al gehad ......dat er mensen zijn die het als een blowpaal gebruiken ?
quote:een dagje overslaan
en wat te doen als een rookpaal (dubbel ) bezet is ?(rij)
quote:Ik vind die geur dus echt verschrikkelijk. Ik ga daar gewoon bijna van over mijn nek.
Op maandag 19 januari 2004 19:29 schreef X.T.C het volgende:
Ruikt beter dan sigarettenrook.
quote:Stoere praat hoor. Jij bent zeker zo'n lamlendig stuk gehaktbal dat iedereen uitkotst, dat hij zich niet aan de regels houdt omdat dat niet stoer is.
Rookpaal?
Wat is dat?
quote:En ik maar denken dat rokers gezellige mensen waren die van een praatje hielden... Stel chagrijnen die niet in elkaars rook willen staan dus.
quote:Jij bent zeker weer zo'n associale roker die geen rekening met anderen houdt? Gelukkig zijn er genoeg rokers die wel rekening met hun medemens houden.
quote:zullen we 'm bonken geven
Op maandag 19 januari 2004 19:33 schreef Allantois het volgende:[..]
Stoere praat hoor. Jij bent zeker zo'n lamlendig stuk gehaktbal dat iedereen uitkotst, dat hij zich niet aan de regels houdt omdat dat niet stoer is.
quote:Zo stoere gozer
Rookpaal?
Wat is dat?
quote:idd .
Op maandag 19 januari 2004 19:29 schreef X.T.C het volgende:
Ruikt beter dan sigarettenrook.
quote:Nou en? Tis toch een rookpaal?
sta ik bij een rook paal op een paron gaan er 2 dood leuk een joint opsteken
Logische actie van die twee blowdudes.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:41 schreef Schepseltje het volgende:
die joint wordt toch ook gerookt? daar is die paal toch voor?
quote:sinds waneer is het legaal om een joint in het openbaar te roken ?
Op maandag 19 januari 2004 19:41 schreef Schepseltje het volgende:
die joint wordt toch ook gerookt? daar is die paal toch voor?
quote:Sinds we gedogen. Dus roken bij die paal!
Op maandag 19 januari 2004 19:57 schreef michiel_merk het volgende:
sinds waneer is het legaal om een joint in het openbaar te roken ?
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:59 schreef thoth het volgende:
Sinds we gedogen. Dus roken bij die paal!
quote:Nee
Op maandag 19 januari 2004 19:59 schreef thoth het volgende:[..]
quote:Waar staat dat?
Op maandag 19 januari 2004 20:07 schreef Herkauwer het volgende:
Je mag alleen in de coffeshop of thuis blowen..(en dan binnen en niet onder het raam van iemand anders)
quote:
quote:En maar zeuren als niet rokers wat van de rook zeggen!
Op maandag 19 januari 2004 19:35 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
En ik maar denken dat rokers gezellige mensen waren die van een praatje hielden... Stel chagrijnen die niet in elkaars rook willen staan dus.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 20:10 schreef Oosthoek het volgende:
anders de politie roepen. Is die kutjunk z'n dope kwijt
quote:Zijn er ook foto's van drukke palen?
Op maandag 19 januari 2004 19:31 schreef michiel_merk het volgende:[..]
rookpaal
quote:Nee,dat zou een verkeerd beeld scheppen bij jeugdige bewonderaars van de foto
Op maandag 19 januari 2004 20:16 schreef Toadette het volgende:[..]
Zijn er ook foto's van drukke palen?
quote:Hahaha de roker heeft last van de rokers want hun rook stinkt. De ironie
sta ik bij een rook paal op een paron gaan er 2 dood leuk een joint opsteken![]()
![]()
hebben meerdere mensen die ervraing al gehad ......dat er mensen zijn die het als een blowpaal gebruiken ?
quote:idd
Op maandag 19 januari 2004 20:20 schreef MrCrowley het volgende:[..]
Hahaha de roker heeft last van de rokers want hun rook stinkt. De ironie
quote:de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet
Op maandag 19 januari 2004 20:20 schreef MrCrowley het volgende:[..]
Hahaha de roker heeft last van de rokers want hun rook stinkt. De ironie
quote:pcies
Op maandag 19 januari 2004 21:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Och, och. Meneer heeft last van een andere stinkerd en dan wordt er luidkeels geklaagd. Terwijl wij als niet-rokers al jaren in jullie stank zitten.
quote:toevallig omdat weed niet buiten huis/ coffeeshop gerookt mag worden kunnen ze ff rellen hier. maar iemand die pijp rookt, dat is pas walgelijk.
Op dinsdag 20 januari 2004 00:29 schreef mazaru het volgende:
Ga je ook huilen als er iemand een sigaar daar gaat roken?
Die ruikt ook anders.
Of misschien moeten ze voor ieder soort roken een paal neerzetten.
Een blowpaal, een zware shagpaal, een halfzware shagpaal, een sigaretpaal, een mentholpaal, een pruimpaal
quote:Als je dat een lekker geurtje vindt dan zal het bij jouw thuis wel een hygienische tering zooi zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 00:35 schreef Prego het volgende:[..]
toevallig omdat weed niet buiten huis/ coffeeshop gerookt mag worden kunnen ze ff rellen hier. maar iemand die pijp rookt, dat is pas walgelijk.
er is niets mis met een zoete hash lucht
quote:blowers zijn ook rokers
Op maandag 19 januari 2004 19:35 schreef SoNoS het volgende:
Gaan rokers nou klagen over blowers ??? hmmm
quote:ehm, joints roken word enkel gedoogd in de coffeeshop in principe
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 01:48 schreef Najra het volgende:[..]
Als je dat een lekker geurtje vindt dan zal het bij jouw thuis wel een hygienische tering zooi zijn.
quote:Ja lekker geurtje, wat alleen na goed snuiven onderscheiden kan worden van opgedroogde pis.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:19 schreef Kwark het volgende:[..]
En degene die blowen gelijkstellen aan roken vind ik niet bepaald blijk geven van gezond verstand. Je stapt dan zeker ook met een joint gewoon achter het stuur.
quote:hoezo? ze staan toch te wachten op de trein.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:42 schreef Najra het volgende:[..]. Je stapt dan zeker ook met een joint gewoon achter het stuur.
Verder is het bullshit dat een roker gaat janken om de stank van een joint.
Want hoe zit het dan met sigaren? Die stinken nog veel erger... of het moet een blunt zijn...
Straks krijg je nog van die bordjes bij die palen; "alleen voor échte rokers! - sigaren en alternatieven niet toegelaten - Marlboro-rokers krijgen voorrang - zware shag moet achteraan - pijpen doe je thuis"
Om elkaars rookplezier niet te vergallen, tolereer ieders stank... met z'n allen. gezellig.
Ten eerste is blowen wel degelijk ROKEN. Je inhaleert de rook wat dus precies hetzelfde is als het roken van een sigaret.
Je hebt het over bedwelmend. Nou, de beide heren gaan met de trein, ze hoeven de trein zelf niet te besturen, dus ik vind het vrij verantwoord wat de heren doen. Daarnaast, de mensen in een coffeeshop komen grotendeels met de fiets of de auto. Nadat ze bedwelmend zijn volgens jou, moeten ze ook nog terug naar huis en hoe gebeurt dit? Juist ja, precies met het zelfde vervoersmiddel als waarmee ze gekomen zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 20-01-2004 11:34]
quote:Ik twijfel of je nou ongelooflijk flauw bijdehand wilt zijn of dat je zo dom bent als het achtereind van een ...
Op dinsdag 20 januari 2004 11:21 schreef Moodymen het volgende:
Goedemorgen, meneer kortzichtigheid.Ten eerste is blowen wel degelijk ROKEN. Je inhaleert de rook wat dus precies hetzelfde is als het roken van een sigaret.
quote:Nee nu ben ik inmiddels overtuigd hoe je de eerste opmerking bedoelde.
Je hebt het over bedwelmend. Nou, de beide heren gaan met de trein, ze hoeven de trein zelf niet te besturen, dus ik vind het vrij verantwoord wat de heren doen. Daarnaast, de mensen in een coffeeshop komen grotendeels met de fiets of de auto. Nadat ze bedwelmend zijn volgens jou, moeten ze ook nog terug naar huis en hoe gebeurt dit? Juist ja, precies met het zelfde vervoersmiddel als waarmee ze gekomen zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 20-01-2004 12:14]
quote:jongen, rook jij lekker je paf, roken wij onze joint... en of je 't nou leuk vind of niet, we doen 't toch wel....laterz!
Op dinsdag 20 januari 2004 12:10 schreef Najra het volgende:[..]
Ik twijfel of je nou ongelooflijk flauw bijdehand wilt zijn of dat je zo dom bent als het achtereind van een ...
[..]Nee nu ben ik inmiddels overtuigd hoe je de eerste opmerking bedoelde.
Dit is jou rechtvaardiging? Ik zou wat gaan minderen met blowen als ik jou was.
![]()
![]()
quote:Prima, zolang je het maar niet bij die paal doet en niet achter het stuur gaat zitten.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:12 schreef TheSeeker_NL het volgende:[..]
jongen, rook jij lekker je paf, roken wij onze joint... en of je 't nou leuk vind of niet, we doen 't toch wel....laterz!
quote:als ik op 't station behoefte heb om een joint te roken dan ga ik dan a. bij die paal doen, of b een stukje uit de buurt van andere mensen.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:15 schreef Najra het volgende:[..]
Prima, zolang je het maar niet bij die paal doet en niet achter het stuur gaat zitten.
als ik op 't station een jointje rook lijkt het mij vrij onwaarschijnelijk dat ik daarna achter het stuur ga zitten.
en na 1 jointje roken kan een mens (een gevorderde smoker) echt nog wel normaal rijden hoor, na 1 biertje hoor je mij die alcoholisten ook niet verbieden te rijden.
Dat kan je allerlei argumenten bedenken het mag gewoonweg niet en het is terecht dat je dan de wind van voren krijgt.
quote:en denk je dat jij ons nu overtuigt om ons aan de regels te houden??
Op dinsdag 20 januari 2004 12:22 schreef Najra het volgende:
Ja je kan lullen wat je wilt maar het blijft er simpelweg op neerkomen dat jij zeer asociaal bepaald wat wel kan en wat niet kan. Blowen bij die paal mag niet. Rijden met een joint op is verboden. Punt.Dat kan je allerlei argumenten bedenken het mag gewoonweg niet en het is terecht dat je dan de wind van voren krijgt.
quote:Grote jongen.. ben jij soms zo'n wandelend vodje die om geld komt bietsen en de peuken van straat raapt (junk) of ben je gewoon zo'n geweldadige kansloze puber?
Rookpaal?
Wat is dat?
Maare.. blowen bij de rook paal.. ergens klinkt het logisch, alleen volgens mij is het blowen uit het gedoodbeleid gegooid.. ik heb op het stationsplein bij Amsterdam een stel lui een bekeuring zien krijgen voor het blowen op straat.. volgens mij mag je alleen nog binnen een de shop of thuis blowen en niet meer 'overal'. Of het is een plaatselijke verordening in het stadscentrum?
quote:Nee, daarom zorgen jij en je vriendjes voor zo'n gezellig kansloos klimaat in Nederland
Op dinsdag 20 januari 2004 12:23 schreef TheSeeker_NL het volgende:[..]
en denk je dat jij ons nu overtuigt om ons aan de regels te houden??
quote:Station Amstel!?!
Op maandag 19 januari 2004 19:31 schreef michiel_merk het volgende:[..]
rookpaal
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 20-01-2004 12:27]
quote:zegt al weer genoeg over hoe jezelf bent.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:24 schreef Najra het volgende:
Nee ik denk dat je een asociale lul bent die zich toch nergens wat van aantrekt.
quote:Nou wat zegt dat dan? Leg het eens uit.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:[..]
zegt al weer genoeg over hoe jezelf bent.
quote:Dan kun je alvast wennen voor als je over tien jaar in de goot tussen de gebruikte naalden je sigaretje op moet steken.
![]()
quote:Je hebt toch algemene verslavingsgebruikspunten.. dat klinkt als een alles-in-1 oplossing voor jouw probleem
Op dinsdag 20 januari 2004 13:26 schreef SethGecko het volgende:
Straks komen er ook nog drankpalen...moet ik weer kiezen waar ik ga staan...
Nah, je mag in theorie geen alcohol nuttigen op straat, ook daar kun je op sommige plekken in Nederland een bekeuring voor krijgen.
quote:Jij zegt dat blowen geen roken is, dan ben ik benieuwd wat het dan volgens jou wel is...? Ik geef als argument aan dat het beiden inhaleren van rook is. Het effect is anders maar de essentie blijft dat men moet inhaleren om het effect te merken. Een sigaret wordt gebruikt om nicotine binnen te krijgen en een een joint om de de thc in het lichaam te krijgen. En hoe gebeurt dit? juist door het inhaleren van de rook die vrijkomt bij de verbranding...
Op dinsdag 20 januari 2004 12:10 schreef Najra het volgende:[..]
Ik twijfel of je nou ongelooflijk flauw bijdehand wilt zijn of dat je zo dom bent als het achtereind van een ...
[..]
quote:Echt de standaard opmerking van iemand die niet goed weet hoe hij nu moet gaan reageren. Je haalt jezelf compleet naar beneden door deze reactie. Kom eens met argumenten in plaatst van een zielig wederwoord "stoppen met blowen". In plaatst van dat je er inhoudelijk op ingaat weet je als enige bovenstaande reactie te formuleren?
Nee nu ben ik inmiddels overtuigd hoe je de eerste opmerking bedoelde.
Dit is jouw rechtvaardiging? Ik zou wat gaan minderen met blowen als ik jou was.
Ik wens je sterkte in je verdere leven knul...
En voor alle moraalridders in dit topic. Er roken nu eenmaal mensen net zoals er mensen zijn die drinken en mensen die op zijn tijd een blow roken. Er zijn ergere dingen in de wereld en waar maken wij bekrompen mensen ons druk om? Juist...
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 20-01-2004 15:16]
quote:So what!
![]()
quote:Dus jij doet alleen dingen die wel mogen? Heilige snijboon!
Ja je kan lullen wat je wilt maar het blijft er simpelweg op neerkomen dat jij zeer asociaal bepaald wat wel kan en wat niet kan. Blowen bij die paal mag niet. Rijden met een joint op is verboden. Punt.Dat kan je allerlei argumenten bedenken het mag gewoonweg niet en het is terecht dat je dan de wind van voren krijgt.
quote:Dat zou wel leuk zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:17 schreef Klopper het volgende:
Binnenkort moeten alle rokers met een ster op hun jas gaan lopen.
quote:Dat zeggen mensen met alcohol op achter het stuur ook altijd...
Op dinsdag 20 januari 2004 15:14 schreef Lips het volgende:
...anders zou je weten dat je met een joint op best auto kan rijden.
Plus dat mensen zelf wel in kunnen schatten wat wel of niet kan.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef Klopper het volgende:
Of op het perron gewoon een blowpaal, rookpaal, alcoholistenpaal, chagarijnige mensenpaal, zwartrijderspaal, mensendiegenoeghebbenvaneenpaalpaal zetten
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef Klopper het volgende:
Of op het perron gewoon een blowpaal, rookpaal, alcoholistenpaal, chagarijnige mensenpaal, zwartrijderspaal, mensendiegenoeghebbenvaneenpaalpaal.
Deze paal bevestigd de betreffende roker op de rug. De roker kan nu roken op elke gewenste plek.
LET OP! Er mogen geen niet-rokers in een straal van 1,50 meter van de mobiele paal staan.
Denk dat dit handeltje nog best kan lopen ook
quote:Ok ik zal het voor je uitleggen. Wanneer men spreekt over het instellen van een rookverbod dan heeft men het niet over het instellen van een verbod op het roken van een joint omdat algemeen wordt aangenomen dat iedereen weet dat je sowieso niet op zo'n plek een joint mag roken.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:08 schreef Moodymen het volgende:[..]
Jij zegt dat blowen geen roken is, dan ben ik benieuwd wat het dan volgens jou wel is...? Ik geef als argument aan dat het beiden inhaleren van rook is. Het effect is anders maar de essentie blijft dat men moet inhaleren om het effect te merken. Een sigaret wordt gebruikt om nicotine binnen te krijgen en een een joint om de de thc in het lichaam te krijgen. En hoe gebeurt dit? juist door het inhaleren van de rook die vrijkomt bij de verbranding...
Of er een rookverbod is of niet!!!
Wanneer men spreekt over het verkopen van rookwaren dan betekent dat niet dat je daar je stuff kan gaan kopen. Wanneer men het heeft over een rookpaal dan betekent het niet dat je daar je joint kan gaan roken. Ja roken van een joint is synoniem voor blowen maar wanneer men een vergelijking maakt tussen blowen en roken dan mag men aannemen dat iedere idioot weet dat men over twee verschillende zaken spreekt. Kennelijk niet dus he....knul
quote:Je hebt het over 2 totaal verschillende dingen. Ik reageer op het feit dat een joint volgens jou geen roken is. En daarnaast heb je het over het verbod op het roken in openbare gelegenheden. Ik doelde op het feit dat volgens jouw blowen niet vergeleken kan worden met roken.
Ja het is wel bullshit dat er om die reden geklaagd wordt over de stank van het blowen maar blowen is gewoonweg dan ook niet roken. Een joint werkt bedwelmend en mag met goede redenen enkel in coffeeshops of thuis gerookt worden.
Je zegt dat blowen geen roken is omdat het onder andere bedwelmend is..Ik zeg dat blowen wel degelijk roken is omdat men moet inhaleren om van het effect te kunnen 'genieten'...Nicotine is ook een soort van drugs. In dit geval werkt het in plaats van bedwelmend, oppepend. Dus dat staat los van het feit dat het verboden is. We hebben het hier puuuuuuuuuuuuuuuur over de werking...
quote:En hoe kom je erbij dat er geen joint gerookt mag worden? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat iemand een boete kreeg voor het roken van een joint op straat of het perron. Waar jij het over hebt zijn normen en waarden en dat zijn niet de wetten die in dit land gelden.
Ok ik zal het voor je uitleggen. Wanneer men spreekt over het instellen van een rookverbod dan heeft men het niet over het instellen van een verbod op het roken van een joint omdat algemeen wordt aangenomen dat iedereen weet dat je sowieso niet op zo'n plek een joint mag roken. Of er een rookverbod is of niet!!!
Je moet lezen wat er staat....je haalt de dingen een beetje door elkaar
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 20-01-2004 17:03]
quote:Gelukkig heb je blijkbaar wel vertrouwen in de mensheid en in zelfkennis
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef P-Style het volgende:[..]
Dat zeggen mensen met alcohol op achter het stuur ook altijd...
En... mensen zèlf laten inschatten wat wel of niet kan?! Alsjeblieft niet!
quote:Hier meid. Met een joint op achter het stuur is rijden onder invloed.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:33 schreef Lips het volgende:[..]
Gelukkig heb je blijkbaar wel vertrouwen in de mensheid en in zelfkennis
quote:Bron:
Drugs
Drugs in het verkeer is absoluut taboe. Dat geldt voor alle hard- en softdrugs, dus ook voor 'partydrugs' als XTC en amfetamine. Druggebruik is aan te tonen via een bloed- of urineproef, die de verdachte bestuurder verplicht moet onderdaan. De sancties zijn niet mals: een gevangenisstraf van drie maanden of geldboete van ¤ 4.500,- en eventueel een ontzegging van de rijbevoegdheid voor max. 5 jaar (bij recidive: max. 10 jaar). De laatste jaren stijgt het aantal bestuurders onder invloed van drugs gestaag. Wat daarvan de gevolgen zijn, wordt momenteel onderzocht door de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV). De eerste resultaten daarvan zijn schokkend.
Weer zoiets kroms van onze nationale overheid.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:35 schreef SoNoS het volgende:
Gaan rokers nou klagen over blowers ??? hmmm
quote:Dus eerst een bak koffie drinken en daarna een auto besturen is ook verboden ?
Op dinsdag 20 januari 2004 16:41 schreef Najra het volgende:[..]
Hier meid. Met een joint op achter het stuur is rijden onder invloed.
[..]Bron:
http://www.verkeershandhaving.nl/overtredingen.php?id=8
quote:Nou ligt het dus aan de overheid?
Op dinsdag 20 januari 2004 16:44 schreef Moodymen het volgende:
Maar bij alcohol mag je 1 a 2 biertjes op en dan mag je alsnog achter stuur. Mag je uberhaupt niet blowen of 2 trekjes of...Weer zoiets kroms van onze nationale overheid.
Met andere woorden..de perfecte schoonzoon
quote:Uuh lieverd, aan wie ligt het anders? Ik heb de wetten niet opgesteld. Wil jou ook best de schuld geven maar jij hebt ze ook niet verzonnen....
Nou ligt het dus aan de overheid?
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 20-01-2004 17:04]
quote:Ik stond een een keer buiten te blowen en toen kwam er een agent langs die ons controlleerde op alcohol. We hebben nog een kwartier gepraat met die man en hij heeft geen woord gerept over die joint.
Op dinsdag 20 januari 2004 00:40 schreef pietah het volgende:
blowen mag alleen in coffeeshops en thuis.
wanneer je in het openbaar blowd en wordt aangehouden door wouten krijg je een proces verbaal voor openbaar drugsgebruik. 125 euro schijn.
geen ervaring mee gelukkig
quote:Niks gelul. Het is jullie gewoonweg niet duidelijk wat het woord gedoogbeleid inhoudt. Het mag niet klaar en daarmee eindigt ook meteen ieder argument van onverdraagzaamheid.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:25 schreef Schorpioen het volgende:
Wat een onverdraagzaamheid weer... mensen die last hebben van een jointje. En dan gaat het zogenaamd over dat blowen illegaal is en slecht voor je ofzo. Gelul, en dat is niet het punt. Het gaat erom dat men het vindt stinken, en dat is een zeikerig kulargument. Die ene rookpaal op dat enorme perron, sjongejongejonge get a life. Ga je ook zeiken als iemand een kretek sigaret rookt?
quote:Ach ben jij er zoeentje, zo'n ingeslapen, gezagsgetrouwe ja-knikker die niet meer stilstaat bij de redelijkheid van wetten maar blindelings de wetten gehoorzaamt. Woefdram!
Op dinsdag 20 januari 2004 17:38 schreef Najra het volgende:[..]
Niks gelul. Het is jullie gewoonweg niet duidelijk wat het woord gedoogbeleid inhoudt. Het mag niet klaar en daarmee eindigt ook meteen ieder argument van onverdraagzaamheid.
"Het mag niet want het is illegaal, en het is illegaal want het mag niet."
Wake up!
"One has a moral duty to disobey unjust laws."
- Martin Luther King
quote:Ah, je staat met de bek vol tanden, hebt geen argumenten meer en dus krijgen we zo'n zielige flauwe ontwijking. Zeg dat dan gewoon sukkel.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:09 schreef Najra het volgende:
Ah shut up hippy
quote:Ah shut up hippy.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:27 schreef Najra het volgende:
Wat maak je je druk joh. Relax, rook een jointje.
quote:Dat zeggen al die alcoholisten ook altijd, tot ze om een lantaarnpaal heen gevouwen worden, of, in het erge geval, iemand anders meesleuren door hun domheid.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:14 schreef Lips het volgende:[..]
Dus jij doet alleen dingen die wel mogen? Heilige snijboon!
Ik ga er van uit dat je zelf niet blowt anders zou je weten dat je met een joint op best auto kan rijden.
Plus dat mensen zelf wel in kunnen schatten wat wel of niet kan. Te hard rijden is tenslotte ook verboden.
Ik hoop dat ze jou heel snel je rijbewijs ontnemen, ongelofelijk dom en onverantwoord ben je
quote:Feit is en blijft dat rokers -- als diverse mensen in dit topic -- gewoon redenen aan het verzinnen zijn, om toch hun ding te kunnen blijven doen, zonder daarbij ook maar te denken aan de medemens; kunnen roken in de openbaarheid is geen recht, het is iets dat gedoogd wordt onder bepaalde specifieke omstandigheden; ga dan ook niet huilen als mensen je aanspreken op je asociale gedrag.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ach ben jij er zoeentje, zo'n ingeslapen, gezagsgetrouwe ja-knikker die niet meer stilstaat bij de redelijkheid van wetten maar blindelings de wetten gehoorzaamt. Woefdram!
"Het mag niet want het is illegaal, en het is illegaal want het mag niet."
Wake up!
quote:leuke quote, maar die vent heeft het ook niet overleefd door dat te zeggen.
- Martin Luther King
quote:je hebt altijd nog de benenwagen of het OV; kom van je luie reet af dan, smoesjesbakker.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:29 schreef Lips het volgende:
Dat moet dan wel thuis he! Of in de shop!
Maar je mag vanuit de shop niet naar huis, hou daar wel rekening mee, het is namelijk illegaal om deel te nemen aan het verkeer als je drugs gebruikt, dat je het ff weet hoor
jouw keuze om het te doen, jouw probleem hoe je weer thuis komt.
quote:Roken in de rookzone bij de rookpaal is wel degelijk een recht. Dat is het hele idee van de rookzone. Op andere plekken is het nl verboden, dus is het op de daartoe aangewezen plekken toegestaan om te roken. Mensen die niet tegen de stank kunnen hebben het recht om ergens anders te gaan staan. 3 meter rookzone tegenover tientallen meters niet-rookzone, laten we de zaken niet omdraaien asjeblieft.
Op woensdag 21 januari 2004 01:24 schreef dr.dunno het volgende:[..]
Feit is en blijft dat rokers -- als diverse mensen in dit topic -- gewoon redenen aan het verzinnen zijn, om toch hun ding te kunnen blijven doen, zonder daarbij ook maar te denken aan de medemens; kunnen roken in de openbaarheid is geen recht
quote:Asociaal gedrag zou zijn om te gaan roken op plekken waar andere mensen er last van hebben en waar mensen geen mogelijkheid hebben om even 3 stappen te zetten om die overlast te ontwijken. Dat is in dit geval geenszins het geval; je redenering snijdt dus geen hout.
ga dan ook niet huilen als mensen je aanspreken op je asociale gedrag.
quote:Ja, en dat is zijn schuld, en dat zegt zeker ook lekker veel over de zinnigheid van zijn uitspraak.
leuke quote, maar die vent heeft het ook niet overleefd door dat te zeggen.
quote:Prima, maar dan blijft het argument dus staan dat je daar niet een joint mag roken. Jij vindt de stank die het verspreid een slechte reden, ik vind het zelf een vorm van onnodige overlast. Daarnaast heb je ook genoeg mensen die totaal niets te maken willen hebben met wat voor een drugs dan ook, denk bijvoorbeeld aan een bejaarde. Zo'n persoon wordt niet alleen op een zeer asociale manier geconfronteerd met het gebruik van drugs maar wordt ook nog eens gedwongen daarvan mee te genieten. Ik weet zeker dat het goed mogelijk is dat een bejaarde daar behoorlijk van overstuur kan raken. Goede actie, wees maar trots op jezelf.
Op woensdag 21 januari 2004 01:46 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Roken in de rookzone bij de rookpaal is wel degelijk een recht. Dat is het hele idee van de rookzone. Op andere plekken is het nl verboden, dus is het op de daartoe aangewezen plekken toegestaan om te roken. Mensen die niet tegen de stank kunnen hebben het recht om ergens anders te gaan staan. 3 meter rookzone tegenover tientallen meters niet-rookzone, laten we de zaken niet omdraaien asjeblieft.
Maar alle argumenten die bedacht worden ten spijt, waar het eigenlijk gewoon op neerkomt is dat de relevantie van elke reden er totaal niets toe doet. Het mag niet en mensen maken bezwaar er tegen. Dan ben ik als bezwaar makende niet de persoon die tolerant moet zijn of concessies moet doen en ergens anders moet gaan staan. Jij moet je gewoon inhouden en het op een plek doen waar het mag of waar iig geen mens er last van heeft. Wat ben je dan voor een asociale verslaafde als je het niet kan laten om die joint daar op te steken?
Ja en blijf je je asociaal opstellen, prima, maar wees dan ook een vent en ga niet zo lopen janken als je de wind van voren krijgt.
Als je dat zo erg vindt, stel je dan eens voor wat niet-rokers al die jaren van jullie hebben moeten verduren.
quote:Jeetje, bejaarden die geconfronteerd worden met drugs. We leven in het jaar 2003. Het niet ermee geconfronteerd willen worden is weglopen van de feiten. Dan kan je maar beter jezelf opsluiten in je huis en nooit meer naar buiten komen. Er wordt nu eenmaal drugs gebruikt net zoals er te hard wordt gereden in het verkeer. Het gebeurd nu eenmaal maar dit als reden opgeven waarom het niet mag, vind ik een beetje ver gaan..
Prima, maar dan blijft het argument dus staan dat je daar niet een joint mag roken. Jij vindt de stank die het verspreid een slechte reden, ik vind het zelf een vorm van onnodige overlast. Daarnaast heb je ook genoeg mensen die totaal niets te maken willen hebben met wat voor een drugs dan ook, denk bijvoorbeeld aan een bejaarde. Zo'n persoon wordt niet alleen op een zeer asociale manier geconfronteerd met het gebruik van drugs maar wordt ook nog eens gedwongen daarvan mee te genieten. Ik weet zeker dat het goed mogelijk is dat een bejaarde daar behoorlijk van overstuur kan raken. Goede actie, wees maar trots op jezelf.
Ik vind dat je nogal erg vooruitstrevend bent in wat andere mensen mogen doen en laten. Een bejaarde die overstuur raakt van drugs. Om nu even, net zoals jij mee bezig bent, conclusies te trekken voor anderen...Kom op man, die bejaarde waren 20 / 30 in de periode dat drugs opkwam in Nederland. Die zullen vast wel op de hoogte zijn van wat een joint is. Misschien hebben ze wel een bijdrage geleverd aan de legalisatie ervan?
En een perron is vele tientallen meters lang. Er waait nog een wind ook en men is niet verplicht om in de buurt van de paal te staan. Ik zou het met je eens zijn als men midden op het centraal station, in de hal, een joint zou opsteken maar dat is hier niet het geval.
En de woorden
quote:zegt genoeg over jouw kortzichtigheid....Zeg je dat ook over mensen die een biertje opdrinken op het perron en dit niet thuis doen? Wat ben je nou voor asociaale verslaafde, dat je niet eens even kan wachten tot dat je thuis bent met het drinken van een biertje...Alles wat niet in jouw straatje past is gelijk junk, verslaafd en houdt geen rekening met anderen. Ongeloofelijk wat een karikatuur ben jij..Ik denk dat we de nieuwe Balkende hebben gevonden, met zijn heilige normen en waarden.
Wat ben je dan voor een asociale verslaafde
quote:En jullie niet rokers hebben het toch zooooo zwaar. Komop mensen het is geven en nemen. We leven in maatschappij met individuen met allemaal eigen denkwijzen en meningen. Misschien doe jij als niet-roker wel iets wat anderen totaal niet bevalt? Kijk ook eens naar jezelf. Roken is slecht en er zijn mensen die er van houden maar ook mensen die er niet van houden. Maar doe nou niet alsof de niet-rokers jarenlang in het verdomhoekje hebben gezeten, zo zielig en zo alleen en niemand die voor ze op kwam. Gatver dat moraalridder gedoe wat hier hangt. Ik vind het niet gek dat Nederland zo ontwricht is met iedereen die roept Ik Ik Ik en de rest kan stikken.
Als je dat zo erg vindt, stel je dan eens voor wat niet-rokers al die jaren van jullie hebben moeten verduren.
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 21-01-2004 11:51]
quote:Denk jij wel aan mensjes op hun fiets als je met je vieze auto met je vieze uitlaatgassen de wereld verziekt???
Op woensdag 21 januari 2004 01:24 schreef dr.dunno het volgende:Feit is en blijft dat rokers -- als diverse mensen in dit topic -- gewoon redenen aan het verzinnen zijn, om toch hun ding te kunnen blijven doen, zonder daarbij ook maar te denken aan de medemens; kunnen roken in de openbaarheid is geen recht, het is iets dat gedoogd wordt onder bepaalde specifieke omstandigheden; ga dan ook niet huilen als mensen je aanspreken op je asociale gedrag.
Ik krijg net zo snel iets van die uitlaatgassen als jij van mijn 2e hands rook! Als iedereen stopt met autorijden stop ik met roken.
quote:Mijn ironiemeter is zojuist geëxplodeerd
Op woensdag 21 januari 2004 11:40 schreef Moodymen het volgende:Ik vind het niet gek dat Nederland zo ontwricht is met iedereen die roept Ik Ik Ik en de rest kan stikken.
quote:yeah
mijn ironie meter is zojuist geexplodeerd
Je moet eens terug lezen naar de reacties die je geeft, iedere keer als je niks weet in te bregen. Maar daar was je al op gewezen door Scorpion en anderen.
Ik wens je succes in je verder leven als beschermengel van de bejaarden die geconfronteerd worden met drugs en hier een geestelijk trauma aan over houden
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 21-01-2004 12:54]
quote:Haha, blijkbaar is de ironie in jouw gebruik van het woord 'stikken' je volledig ontgaan. Je moet de rokers ook alles uitleggen he.
Op woensdag 21 januari 2004 12:42 schreef Moodymen het volgende:
Sja, typische reactie van iemand die niet inhoudelijk kan reageren en zoals jij het al zo mooi omschreef "de wind van voren krijgt". Dit is het enige wat je kan zeggen:
[..]yeah
Je moet eens terug lezen naar de reacties die je geeft, iedere keer als je niks weet in te bregen. Maar daar was je al op gewezen door Scorpion en anderen.
Ik wens je succes in je verder leven als beschermengel van de bejaarden die geconfronteerd worden met drugs en hier een geestelijk trauma aan over houden
En trouwens, typisch weer een niet-rokers reactie. In plaats van er inhoudelijk op in te gaan ontwijkt men een reactie en richt zich op het woordje stikken. Vandaar ook
Maar de ironie ontging mij ook een beetje, dat geef ik eerlijk toe Leuk gevonden
Maar dit is een eindeloze discussie met zoals gezegd en geschreven, ieder zijn standpunt en mening.
[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 21-01-2004 14:13]
Mensen staan op het perron, rokers op het perron, bij de rookpaal. Hoe simpel kan het zijn
quote:Daarom mag je ook niet meer roken op het station
Op dinsdag 20 januari 2004 17:55 schreef Schorpioen het volgende:
- Martin Luther King
quote:Je kan lullen wat je wilt, maar het komt er simpelweg op neer dat jij ook eens een jointje zou moeten roken. Dan maak je je niet meer zo druk, is goed voor je hart.
quote:Daar rook ik er 1 op
Op woensdag 21 januari 2004 17:55 schreef dawg het volgende:[..]
Je kan lullen wat je wilt, maar het komt er simpelweg op neer dat jij ook eens een jointje zou moeten roken. Dan maak je je niet meer zo druk, is goed voor je hart.
quote:Nee dank je. De laatste keer dat ik dat deed beviel het me slecht. Doe anders maar een plakkie cake.
Op woensdag 21 januari 2004 17:55 schreef dawg het volgende:[..]
Je kan lullen wat je wilt, maar het komt er simpelweg op neer dat jij ook eens een jointje zou moeten roken. Dan maak je je niet meer zo druk, is goed voor je hart.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:10 schreef El-Rico het volgende:
Ga ergens anders lopen zeiken met je stinkstok, een joint geeft tenminste nog wat effect, zo'n peuk is zwaar nutteloze meeloperij.
quote:You said it
Op woensdag 21 januari 2004 23:10 schreef El-Rico het volgende:
Ga ergens anders lopen zeiken met je stinkstok, een joint geeft tenminste nog wat effect, zo'n peuk is zwaar nutteloze meeloperij.
Typisch
Stel je bent op een feestje van een vage kennis (niet een van je vrienden dus). Mensen drinken een biertje en roken een sigaret. Ga je dan ook op zo'n feestje midden in die groep mensen lekker een joint zitten paffen?
quote:Nee, dan ga ik buiten bij de lantaarnPAAL staan.
Op donderdag 22 januari 2004 12:47 schreef Najra het volgende:
Laat ik eens een andere vraag stellen. Even buiten het feit dat je niet mag blowen bij die paal want dat kan kennelijk jullie niet aan het verstand worden gebracht.
Stel je bent op een feestje van een vage kennis (niet een van je vrienden dus). Mensen drinken een biertje en roken een sigaret. Ga je dan ook op zo'n feestje midden in die groep mensen lekker een joint zitten paffen?
quote:LOL
Op donderdag 22 januari 2004 12:51 schreef dawg het volgende:[..]
Nee, dan ga ik buiten bij de lantaarnPAAL staan.
quote:Ik kan er 's nachts gewoon niet van slapen.
Op donderdag 22 januari 2004 12:53 schreef LostFormat het volgende:
Je zit jezelf er wel lekker druk om te maken, hè?
quote:Hehehe.
Op donderdag 22 januari 2004 12:56 schreef GizartFRL het volgende:
Die stickers met die aanduiding: Rookpaal.
Zijn die niet na te maken? Zodat je ze op elke paal een sticker kunt plakken?
quote:roken is roken dus niet zeiken
![]()
Ik rook niet, maar heb wel in de stank moeten zitten...in de kantine
Of als ik lekker uit eten gaat en een of ander persoon met OOGKLEPPEN op, steekt dan zonder pardon een peuk op, terwijl ik nog aan het eten ben???
Lekker is dat
eigenlijk wel dezelfde ervaring
DUDE
maaruh wat is het probleem met een joint roken? de geur? komop even; het is inderdaad een zeer intense geur maar de geur van een sigaar vind ik toch eerder om te kotsen (of bepaalde wierook soorten).
Blowen, roken en sigaar roken moet gewoon kunnen bij een rookpaal en ja we leven in nederland dus het kan en mag gewoon dus stoor je je er erg aan dan raad ik je anti-rook pleisters aan om te stoppen met roken; dan hoef je je er niet meer aan te irriteren
quote:Inderdaad; ik zou zelf eerst ff op wat voor manier checken of er een mogelijkheid zou zijn als de mensen er geen probleem van zouden maken of mee zouden hebben... wel problemen; pech voormij want de meerderheid wint en ik rook dus ergens waar niemand der problemen mee heeft.
Op donderdag 22 januari 2004 12:51 schreef dawg het volgende:
Nee, dan ga ik buiten bij de lantaarnPAAL staan.
quote:Niet dus.
Op donderdag 22 januari 2004 16:53 schreef Chandler het volgende:
en ja we leven in nederland dus het kan en mag gewoon
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:58 schreef Najra het volgende:
Niet dus.
quote:Dan moet je het dus ook niet doen.
Op donderdag 22 januari 2004 17:05 schreef Chandler het volgende:[..]
En?
quote:Maar goed, als het op zo'n manier gebeurd maakt dat verder ook geen reet uit.
Op donderdag 22 januari 2004 16:55 schreef Chandler het volgende:[..]
Inderdaad; ik zou zelf eerst ff op wat voor manier checken of er een mogelijkheid zou zijn als de mensen er geen probleem van zouden maken of mee zouden hebben... wel problemen; pech voormij want de meerderheid wint en ik rook dus ergens waar niemand der problemen mee heeft.
quote:Ja maar doe het tog; en heeft iemand er problemen mee dan kunnen ze dat toch gewoon kenbaar maken; ik sla je niet op je bek.
Op donderdag 22 januari 2004 17:08 schreef Najra het volgende:
Dan moet je het dus ook niet doen.
quote:Uhuh
Op donderdag 22 januari 2004 17:10 schreef Najra het volgende:
Maar goed, als het op zo'n manier gebeurd maakt dat verder ook geen reet uit.
quote:zolang jij alle sperfect doet in je leven mag je zeiken op andere. heb je niets bveters te doen dan je hier om druk maken. als iemand je een leven aanbiedt: neem het aub aan
Op donderdag 22 januari 2004 17:08 schreef Najra het volgende:[..]
Dan moet je het dus ook niet doen.
quote:Ja hoor nog genoeg andere losers om te irriteren.
Op donderdag 22 januari 2004 18:53 schreef Prego het volgende:[..]
zolang jij alle sperfect doet in je leven mag je zeiken op andere. heb je niets bveters te doen dan je hier om druk maken. als iemand je een leven aanbiedt: neem het aub aan
quote:Hiermee bewijst je maar weer dan jij de associale lul Bent.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:24 schreef Najra het volgende:
Nee ik denk dat je een asociale lul bent die zich toch nergens wat van aantrekt.
quote:lol... ik ga juist over mn nek van de rook van een peukie....
Op maandag 19 januari 2004 19:32 schreef Najra het volgende:[..]
Ik vind die geur dus echt verschrikkelijk. Ik ga daar gewoon bijna van over mijn nek.
quote:NOu het wordt steeds gekker. Nu roken wij rokers bij een paal zodat er niet overal gerookt wordt voor jou. En dan nog klagen dat wij een excuus zoeken om bij de paal te staan.
Op woensdag 21 januari 2004 01:24 schreef dr.dunno het volgende:[..]
Feit is en blijft dat rokers -- als diverse mensen in dit topic -- gewoon redenen aan het verzinnen zijn, om toch hun ding te kunnen blijven doen, zonder daarbij ook maar te denken aan de medemens; kunnen roken in de openbaarheid is geen recht, het is iets dat gedoogd wordt onder bepaalde specifieke omstandigheden; ga dan ook niet huilen als mensen je aanspreken op je asociale gedrag.
[..]leuke quote, maar die vent heeft het ook niet overleefd door dat te zeggen.
quote:Dus je zat in de trein, er stond iemand bij de rookpaal een joint te roken en daar had jij last van?
Op donderdag 22 januari 2004 18:57 schreef Lindaisa het volgende:
Ja heb gisteren meegemaakt dat de rookpaal als blowpaal werd gebruikt. Ik rook niet, ik zat in de trein en dan ruik je die ranzige blow lucht
Volgens mij had de politie Haaglanden nog een vacature open voor een speurhond.
a) Je gaat er gezellig bij staan en maakt een praatje
b) Je gaat naar een andere paal en zeikt vervolgens over de blowers
Wat is het probleem dat daar iemand staat te blowen? Als je de lucht niet aantstaat heb je meteen een idee wat niet-rokers van jou denken en heb je al helemaal geen recht tot zeuren. Je beroepen op de Nederlandse wet is wel erg zwak, of steek je altijd netjes je arm uit als je afslaat op de fiets en heb je je licht op in het donker?
Kortom: hoop gezeur om niets. Als je echt zo'n sociale roker bent, dan trek je je er niets van aan. Rook is rook en anders ga je aan de andere kant staan, waar de rook niet jouw kant op blaast.
En wat moet ik me voorstellen bij een dubbel bezette rookpaal? Is toch gezellig? Met meerdere personen bij een paal.
Gezeik om het zeiken dit topic
quote:Juist!
Op dinsdag 27 januari 2004 15:47 schreef SlaadjeBla het volgende:
Het topic stikt van het gezeik.
Je staat bij een rookpaal om... tromgeroffel... te roken ja.
Nu staat daar iemand al te roken, een joint wel te verstaan. Wat doe je dan? Houd in gedachten dat rokers er prat op gaan gezellig en sociaal te zijn bij het beantwoorden van deze vraag.a) Je gaat er gezellig bij staan en maakt een praatje
b) Je gaat naar een andere paal en zeikt vervolgens over de blowersWat is het probleem dat daar iemand staat te blowen? Als je de lucht niet aantstaat heb je meteen een idee wat niet-rokers van jou denken en heb je al helemaal geen recht tot zeuren. Je beroepen op de Nederlandse wet is wel erg zwak, of steek je altijd netjes je arm uit als je afslaat op de fiets en heb je je licht op in het donker?
Kortom: hoop gezeur om niets. Als je echt zo'n sociale roker bent, dan trek je je er niets van aan. Rook is rook en anders ga je aan de andere kant staan, waar de rook niet jouw kant op blaast.
En wat moet ik me voorstellen bij een dubbel bezette rookpaal? Is toch gezellig? Met meerdere personen bij een paal.
Gezeik om het zeiken dit topic
quote:Ok maar als je weet dat je niet mag blowen op straat, waarom ga je dan speciaal bij die paal staan want die logica ontgaat me even.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:47 schreef SlaadjeBla het volgende:
Je beroepen op de Nederlandse wet is wel erg zwak, of steek je altijd netjes je arm uit als je afslaat op de fiets en heb je je licht op in het donker?
Of is het soms dat het dan wat minder opvalt dat je staat te blowen?
Een rookvrije trein is nu nog fijner reizen, kan ik eindelijk lukraak eens ergens gaan zitten zonder dat ik besef dat ik in die vieze stank van de rokerscoupé zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |