mijn dank is groot
CoronA
quote:ff wat foto's gemaakt. ze komen er zo op
Op maandag 19 januari 2004 15:24 schreef Lexie het volgende:
Even offtopic, heb je er geen foto van? Ik ben wel benieuwd naar een kraan van fl 1000,-.
[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 19-01-2004 15:47]
Edit: Laat ik er nog maar even bij zeggen dat ik door heb dat het geen zilver is
[Dit bericht is gewijzigd door vehpol op 19-01-2004 15:48]
En die ene aars die zij of dit metaal wel te polijsten valt.
Muts.. elk metaal valt in principe te polijsten.
quote:nee!
Op maandag 19 januari 2004 15:48 schreef Eev het volgende:
zou t niet de opgeloste kalk kunnen zijn, die door de azijn wel is losgekomen maar daarna weer is opgedroogd?
Mischien kun je met een echte kalkreiniger er nog eens overheengaan.
is namelijk niet oplossen maar een chemische reactie
niks haha ,
al is mn kraantje geel met groene stippen , als ik um mooi vind is dat prima
eerst zilverpoets proberen
anders vd week polijsten met een dremel
thanks
quote:dit is nou echt helemaal wat die jongen wilt weten of niet ?
Wat de neuk moet je met een kraan van 1000 gulden, je kan toch ook een kraan van 20 pleuro van de Gamma halen.
maar eh, ik denk als je dat ding heel licht opschuurd ofzo met waterproof en dan het fijnste wat er is en daarna gaat polijsten dat het wel moet goedkomen... het zal er iig niet lelijker op worden hehe (sorry, vind hem ook niet zo mooi voor 1000 piek, beetje normale kraan maar okey)
als je hem polijst en hij glimt word ie vast wel mooier en anders heb je er een leuk profiel in
is ie nog unieker.
en zullen we ff ontopic gaan.... de ts weet nu wel dat de kraan duur is denk ik
Ga langs je sanitairdealer, of bel de importeur van Windsor (of is het een oude kraan en bestaat Windsor niet meer?)
kweetniet of je het ergens kan zien aan een merk ofzo, ben geen kenner. vond alleen deze kraan perfect bij de rest v/d keuken passen.
maar kga morgen inderdaad eens rondbellen hoe dit te polijsten is of dat de importeur er iets aan kan doen ofzo,
kben al bezig geweest met een dremelgeval om te polijsten, geen resultaat, die dingen zijn te zacht ofzo........
zou een kraan helemaal van nikkel gemaakt kunnen zijn trouwens ???
of zou het een laagje erover kunnen zijn ??
best handy om te weten als ik wat ga schuren ....
thanks weer
quote:ja, een originele aluminium engelse kraan, sure..
Op maandag 19 januari 2004 23:27 schreef drelletje het volgende:
meschien was hij wel van aluminiumCH3COOH en Al wil wel
quote:Ik denk niet dat de kraan helemaal van nikkel gemaakt zal zijn... Maar je kan altijd ff de importeur vragen, die weten meestal wel wat je nog kan proberen...
Op maandag 19 januari 2004 23:22 schreef coronaextra het volgende:
handgemaakte engelse kranen kosten gewoon meer, zit in de materialen,bewerking,en de duurzaamheid (hoewel ik het nog nooit gehoord heb dat een kraan niet tegen azijn kan , maargoed):Pkweetniet of je het ergens kan zien aan een merk ofzo, ben geen kenner. vond alleen deze kraan perfect bij de rest v/d keuken passen.
maar kga morgen inderdaad eens rondbellen hoe dit te polijsten is of dat de importeur er iets aan kan doen ofzo,
kben al bezig geweest met een dremelgeval om te polijsten, geen resultaat, die dingen zijn te zacht ofzo........
zou een kraan helemaal van nikkel gemaakt kunnen zijn trouwens ???
of zou het een laagje erover kunnen zijn ??
best handy om te weten als ik wat ga schuren ....thanks weer
Succes!
Mooie kraan trouwens!
quote:heet en koud
Op maandag 19 januari 2004 20:46 schreef err het volgende:
ik heb volgens mij ook zoiets in m'n huis, de vorige eigenaar ging prat op z'n engelse kranen. Is dat ergens aan te zien? De mijne heeft C en F erop (chaud en froid naar ik aanneem
edit:
wtf deed ik nou dan weer, heet en warm?
quote:ah..bedankt voor de vertaling! Nu weet ik tenminste of ik m'n klauwen met de linker of rechter kraan verbrand
Op dinsdag 20 januari 2004 08:37 schreef erikkll het volgende:[..]
heet en koud
alleen tja azijnZUUR zegt het misschien al een beetje.. kan zit er in dat het metaal echt aangetast is. je kunt de fabriek bellen om erachter te komen wat voor soort legering het precies is en dan even een 'metaal' expert zoeken.. die dremel zou ik persoonlijk nog even in de doos laten
hopelijk lukt het. zou dan wel graag weer even een fototje zien!
quote:Graag gedaan
Op dinsdag 20 januari 2004 11:17 schreef err het volgende:[..]
ah..bedankt voor de vertaling! Nu weet ik tenminste of ik m'n klauwen met de linker of rechter kraan verbrand
mzzl weer
laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................
quote:En dat doet de gamma dan weer niet
Op donderdag 22 januari 2004 13:19 schreef coronaextra het volgende:
Kheb gisteren weer contact gehad met de winkel.
Verteld dat dat schoonmaken niet ging en dat ze maar een andere oplossing moesten zoeken.
Even later ben ik terug gebeld met de mededeling dat ik de kraan in de winkel kon afgeven en dat ze hem op gaan sturen.
Daar word dan gekeken wat eraan gedaan gaat worden, goed nieuws dus !!Nu maar hopen dat het niet telang gaat duren, tot zover: de kraanlaterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................
btw, die kraan is wel grappig, maar die tegeltjes erachter vind ik erg mooi.
hebbuh
quote:voor die tegels heb ik ook stad en land afgezocht.
Op donderdag 22 januari 2004 14:35 schreef MouseOver het volgende:[..]
En dat doet de gamma dan weer niet
btw, die kraan is wel grappig, maar die tegeltjes erachter vind ik erg mooi.
hebbuh
De kraan is opgestuurd naar leeuwarden, di eheeft hem weer teruggestuurd (zonder briefje of wat dan ook )kraan uitgepakt , en hij zag er nog slechter uit dan toen ik hem opstuurde !! zwarte vlekken zitten erop (ze hebben gewoon geprobeerd om hem schoon te krijgen en dat is niet gelukt)
Mijn vriendin heeft contact opgenomen met die sukkels in leeuwarden, en die was niet aaspreekbaar, dat werd gewoon een partij bekvechten, stelletje klootzakken daar !! Hun verhaal was dat er cement op zat en ik dat eraf heb willen halen (mischien bedoelen ze zoutzuur wel ?? mafkezen, die kraan hangt hier al 4 jaar in de keuken !)
Maar hij was zóóó schappelijk dat we voor ¤ 200,- een nieuwe (hetzelfde model) mochten kopen, dat was alles wat hij kon doen .
Dus wij weer naar de leverancier (winkel) en het verhaal uitgelegd, en gezegd dat het dus wel eigenlijk ook een stuk hun fout was/is.Want ze hadden er maar een hadleiding/papier/boekje bij moeten doen (of anders controleren of dat erbij zat ofzo ?!) waar de schoonmaak tips en waarschuwingen in zouden staan.
Die hebben weer gebeld met Leeuwarden, en nu kost deze nieuwe kraan ons nog maar ¤ 100,- , de andere helft neemt de winkel voor zijn rekening ( of die regelt dat wel met windsor leeuwarden ?)
Dus volgende week komt het nieuwe mooie exemplaar , en heb ik er eentje over voor eventuele onderdelen ofzo , haha.
Helemaal happy ben ik natuurlijk niet , kost me toch ¤ 100,-
maarja, shit happens zullen we maar denken
Maar qua garantie en behandeling door WINDSOR LEEUWARDEN scoren ze echt geen voldoende !!!
word vervolgd, eventueel met foto hoe die nieuwe kraan erbij hangt
mzzl
quote:Betaal je dik voor zo'n stomme kraan heb je nog geen service.
Op donderdag 19 februari 2004 19:14 schreef coronaextra het volgende:
Maar qua garantie en behandeling door WINDSOR LEEUWARDEN scoren ze echt geen voldoende !!!
Volgende keer gewoon maar weer naar de Gamma een kraan kopen met een laagje bladgoud bijv, dán kan je pas met je kraan pimpen.
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 20:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Betaal je dik voor zo'n stomme kraan heb je nog geen service.
.
Volgende keer gewoon maar weer naar de Gamma een kraan kopen met een laagje bladgoud bijv, dán kan je pas met je kraan pimpen.
Maar oke, die papier afdrukken komen waarschijnlijk omdat er chloor of andere shit in het papier zat.
Maar ik denk niet dat die kraan compleet van nikkel is gemaakt. Omdat je nu van die zwarte vlekken hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |