abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:35:16 #1
10090 waspman
life is sweet
pi_1135493
beetje oud nieuws, maar ik was 'm hier nog niet tegengekomen
quote:
Woede over stunt Free Record Shop

DEN HAAG - De liefdadigheidsorganisaties in Nederland zijn woest op de Free Record Shop. De gisteren aangekondigde stunt om cd's te koop aan te bieden voor buitenlands munt- en papiergeld dreigt een fikse tegenvaller te worden voor deinzamelactie van de stichtingen Coins for Care en Eurocollecte.

Vanaf 1 september willen ze overal in het land collectebus-sen plaatsen waarin iedereen zijn buitenlands munt- en pa-piergeld kwijt kan. Bij de in-voering van de euro per 1 januari 2002 verliest dat geld zijn waarde. Maar de stichtin-gen zorgen er voor dat ze nog tijdig bij de centrale banken van de eurolanden worden ingewisseld. Coins for Care en Eurocollecte hopen hiermee samen vijftig miljoen gulden op te halen voor liefdadig-heidsinstellingen. Maar de inzamelactie voor de goede doelen wordt nu door-kruist door de Free Record Shop van Hans Breukhoven. De afgelopen weken is het personeel geïnstrueerd over de verkoopstunt waarbij cd's kunnen worden betaald met overtollig munt- en papier-geld uit de elf eurolanden. Klanten in de 186 Free Record Shop-filialen krijgen envelop-pen uitgedeeld waarin een hoeveelheid buitenlandse va-luta tot 12 euro (f. 26,44) kan worden gestopt. Hiermee kunnen klanten tot 6 januari cd's kopen. Esther Jacobs van Coins for Care is zwaar teleurgesteld in de Free Record Shop. Zij hoor-de van de actie via personeel van de cd-winkelketen. Vol-gens haar is de verkoopstunt aan het personeel 'verkocht' met als argument 'dan zijn we de goede doelen te slim af'. Volgens haar gaat de ver-koopstunt over de ruggen van de goede doelen. Woordvoerder Rob Hermans van de Free Record Shop ont-kent dat het bedrijf onder de duiven wil schieten van de organisaties. "Het gaat de Free Record Shop vooral om de keuzemogelijkheid voor de consument." Free Record Shop verwacht met de stunt 15 miljoen gulden aan buiten-lands geld binnen te halen. De banken schatten dat in Nederland 250 miljoen gulden aan muntgeld uit de eurolanden is. De Free Record Shop hoopt dus slechts op een bescheiden succes. Hermans wil benadrukken dat de Free Record Shop een geheim percentage van opbrengsten aan goede doelen zal besteden, conform de bedrijfsfilosofie. "De actie gaat ons geld kosten," zegt de woordvoerder. Het geld zal worden teruggegeven aan de nationale banken die euro's teruggeven.

ik vind dit echt een hele vuile actie van de Free () Record Shop, ik kwam er zowieso al zelden, maar nu helemaal nooit meer
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:36:44 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135501
Revolutie! We branden elke FRS in Nederland plat! Dat zal ze leren de muziekliefhebber een poot uit te draaien....
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1135507
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 16:35 schreef waspman het volgende:
beetje oud nieuws, maar ik was 'm hier nog niet tegengekomen
[..]

ik vind dit echt een hele vuile actie van de Free () Record Shop, ik kwam er zowieso al zelden, maar nu helemaal nooit meer

Ik koop nooit bij de free rec. shop dus het boeit me weinig.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:39:26 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135515
Maar serieus: eigenlijk zie ik niet echt wat er mis is met zo'n FRS-actie. Het staat ze vrij om zulke acties op te starten, dat je toevallig een goed doel in de weg staat is ongelukkig maar mensen besluiten uiteindelijk toch wel zelf wat ze met hun buitenlands geld willen doen.

Alleen de manier waarop het aan het personeel verkocht wordt ('dan zijn we de goede doelen te snel af') is natuurlijk dubieus, maar ik vraag me dan ook af of het écht zo gegaan is...

dinsdag 3 juli 2001 @ 16:39:28 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1135516
Die platenproleet Van Breukhoven mag best eens onder een auto komen.
Gelukkig kom ik nooit in die muziekbordelen van hem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:41:50 #6
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_1135527
Ik gun de goede doelen echt de rest van mijn oude europeese kleingeld. Maar zeuren dat ik er als ik de kans krijg niet iets van zou mogen kopen of gepikeerd reageren als de zilvervloot dreigt weg te waaien is een beetje triest.

Tot ik het weggeef is het mijn geld, niet van coincollect of wie dan ook, hoe rijk ze zich ook mogen rekenen.

Iemand voor oude briefjes van 50 szloty?

If at first you fail, re-define your objective.
pi_1135529
Tjonge, dat ik daar zelf niet op kwam. Al je kleingeld voor een dwergenopvangcentrum op Barbados.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:47:03 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1135550
Hm ja ik dacht dat het berichtje over die bakken bij de frs zou gaan, je weet wel die summer holiday bakken.
Waarin sterk afgeprijste cds liggen, geen een van die dingen komt onder de 40,- begrijp dan ook niet waarom ze die actie opstarten.

Maar goed in principe leuke actie van frs, ik wist niks van die andere actie af, ik vraag me ook af hoeveel mensen wel. Zal der dus omgaan welke actie het meest bekendst wordt.

voor de rest idd slecht hoe het aan het personeel verkocht is, maar het lijkt me sterk dat het echt zo gebracht is. Ze weten daar bij frs wel beter en ze liggen al genoeg onder vuur dus.

dinsdag 3 juli 2001 @ 16:54:44 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135586
Ik meen me trouwens te herinneren dat de FRS al eerder zulke acties heeft gehad (onder het motto: 'ruil je vakantiegeld in voor cd's' of zoiets).
pi_1135600
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:
Ik meen me trouwens te herinneren dat de FRS al eerder zulke acties heeft gehad (onder het motto: 'ruil je vakantiegeld in voor cd's' of zoiets).
Operatie keukenla:

zamel alle zegeltjes van diverse winkels en dergelijke in en je kon daarvoor cd's krijgen. Waren een hoop bedrijven NIET blij mee.. (aangezien die er vanuitgaan dat een hoop van die zegel-dingen nooit terugkomen.)

pi_1135608
ik vind het juist een goede actie van frs. Als ik namelijk mijn buitenlands geld aan stichtingen Coins for Care en Eurocollecte krijg ik er nix voor terug, maar als ik ze bij frs inlever krijg ik een korting op mijn cd.

Lijkt mij een duidelijke keuze

dinsdag 3 juli 2001 @ 17:06:18 #12
1358 Xhorder
He's back...
pi_1135640
quote:
Als ik namelijk mijn buitenlands geld aan stichtingen Coins for Care en Eurocollecte krijg ik er nix voor terug, maar als ik ze bij frs inlever krijg ik een korting op mijn cd.
Als je die cd ergens anders koopt ben je nog goedkoper uit dan bij de FRS met korting..
... na vijf jaar
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:07:28 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1135645
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 16:59 schreef woudy het volgende:
ik vind het juist een goede actie van frs. Als ik namelijk mijn buitenlands geld aan stichtingen Coins for Care en Eurocollecte krijg ik er nix voor terug, maar als ik ze bij frs inlever krijg ik een korting op mijn cd.

Lijkt mij een duidelijke keuze

woudy doet hier iets heel knaps (schouderklopje)

Aan de ene kant zien waarom de actie van de FRS voor hun gaat werken en dus niet zo aardig is voor de goede doelen.

Aan de andere kant meteen aantonen dat het eenieder vrij staat met zijn/haar kleingeld te doen wat hij/zij wil.

Simpel.

Ik snap dat de goede doelen gepikeerd zijn, want zo zullen ze ongetwijfeld behoorlijk wat mislopen. Verder is het ieders vrije keus.

Ik kies voor de goede doelen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:09:44 #14
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1135661
Zie niet in wrm FRS nou zo als slechterik wordt afgebeeld. De klant bepaald toch wat hij met ze muntgeld doet? Dus als hij er liever een cd voor heeft dan een of andere aids-lepra-verhongerde-invalide-kindsoldaat te helpen moet hij dat weten.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:09:51 #15
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135662
Ja ja, liever ik een nieuwe cd dan een ander een hap rijst, he?
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:14:46 #16
1358 Xhorder
He's back...
pi_1135697
quote:
Ja want CD's zijn zoooooo duuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrr.... wel 50 guldennnnnnnnnn tegenwoordig. Ik kopieerrrrrrr dus alleen maaarrrrrrrrrrrrr. Heb al 100 GB op cd staan. Ik ben echt stoer.
... na vijf jaar
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:14:49 #17
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1135698
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 17:09 schreef Zanderrr het volgende:
hey! ik heb geen mening daarover gegeven!
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:16:45 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135712
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 17:14 schreef Xhorder het volgende:
Ja want CD's zijn zoooooo duuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrr.... wel 50 guldennnnnnnnnn tegenwoordig. Ik kopieerrrrrrr dus alleen maaarrrrrrrrrrrrr. Heb al 100 GB op cd staan. Ik ben echt stoer.
Right! En die artiesten rijden toch allemaal in dikke limo's rond en hebben allemaal kasten van huizen ('k heb 't zelf bij MTV Cribs gezien), ze hebben mijn geld toch niet nodig.

dinsdag 3 juli 2001 @ 17:18:19 #19
1358 Xhorder
He's back...
pi_1135725
quote:
Right! En die artiesten rijden toch allemaal in dikke limo's rond en hebben allemaal kasten van huizen ('k heb 't zelf bij MTV Cribs gezien), ze hebben mijn geld toch niet nodig.

Inderdaad.. Mtv Cribs roeleert en Mtv is gewoon een goeie zender weet je wel. Cat Deeley!!!! woohooooo!!!! Dus iedereen die toch kopieert moet gewoon z'n geld aan goede doelen geven. Cd's zijn toch te duur damnit!
... na vijf jaar
pi_1135859
Ach man die goede doelen is ook allemaal corrupt ze geven die landen wel geld maar die landen zelf zijn zwaar corrupt en kopen wapens ipv hun maatschappij te verbeteren.

Ik zou een cd kopen. Ook al is het bij de FRS.

pi_1135903
quote:
"Het gaat de Free Record Shop vooral om de keuzemogelijkheid voor de consument."
Ja tuurlijk, net alsof dat de FRS wat interesseert. Geloof dat zij juist degenen zijn die geen enkel belang in keuzevrijheid voor de consument hebben.

"Zal ik die DVD bij de FRS kopen, waar hij 95,- kost, of bij de V&D, waar hij 94,95 is?" (straks in Euro's)

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
pi_1135951
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 17:07 schreef Verbal het volgende:
woudy doet hier iets heel knaps (schouderklopje)
en bedankt ben verbrand op mijn schouder
pi_1136490
Eu, volgens mij heeft FRS een paar jaar terug al eens zo'n actie gehad, dat je met overgebleven 'vakantiegeld' kon betalen. Dus dat Coins for Care is de copy-cat in deze. En dan nog, waarom zouden we verplicht ons muntgeld aan een stelletje zelfbenoemde vertegenwoordigers moeten afstaan?
  dinsdag 3 juli 2001 @ 21:40:47 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1137443
Ik vind het gewoon gezeur van die hulporganisaties. Alsof zij het alleenrecht hebben op ons buitenlandse kleingeld. Als ik buitenlands geld heb zou ik anders verplicht zijn om het aan goede doel organisaties te geven. Hoewel ik het normaal gesproken niet zo heb op Van Breukhoven en Vanessa vind ik dit een goede actie.. Ik zal straks eens op zoek gaan naar marken en schillingen om daar mooi korting van te halen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2001 @ 23:05:40 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1137991
Je geld bij de FRS inleveren voor cd's kost je 20 procent aan inflatie. Als je het buitenlandse geld inwisselt voor NL geld dan krijg je er slechts 50 procent van de waarde voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')