quote:ik vind dit echt een hele vuile actie van de Free (
Woede over stunt Free Record ShopDEN HAAG - De liefdadigheidsorganisaties in Nederland zijn woest op de Free Record Shop. De gisteren aangekondigde stunt om cd's te koop aan te bieden voor buitenlands munt- en papiergeld dreigt een fikse tegenvaller te worden voor deinzamelactie van de stichtingen Coins for Care en Eurocollecte.
Vanaf 1 september willen ze overal in het land collectebus-sen plaatsen waarin iedereen zijn buitenlands munt- en pa-piergeld kwijt kan. Bij de in-voering van de euro per 1 januari 2002 verliest dat geld zijn waarde. Maar de stichtin-gen zorgen er voor dat ze nog tijdig bij de centrale banken van de eurolanden worden ingewisseld. Coins for Care en Eurocollecte hopen hiermee samen vijftig miljoen gulden op te halen voor liefdadig-heidsinstellingen. Maar de inzamelactie voor de goede doelen wordt nu door-kruist door de Free Record Shop van Hans Breukhoven. De afgelopen weken is het personeel geïnstrueerd over de verkoopstunt waarbij cd's kunnen worden betaald met overtollig munt- en papier-geld uit de elf eurolanden. Klanten in de 186 Free Record Shop-filialen krijgen envelop-pen uitgedeeld waarin een hoeveelheid buitenlandse va-luta tot 12 euro (f. 26,44) kan worden gestopt. Hiermee kunnen klanten tot 6 januari cd's kopen. Esther Jacobs van Coins for Care is zwaar teleurgesteld in de Free Record Shop. Zij hoor-de van de actie via personeel van de cd-winkelketen. Vol-gens haar is de verkoopstunt aan het personeel 'verkocht' met als argument 'dan zijn we de goede doelen te slim af'. Volgens haar gaat de ver-koopstunt over de ruggen van de goede doelen. Woordvoerder Rob Hermans van de Free Record Shop ont-kent dat het bedrijf onder de duiven wil schieten van de organisaties. "Het gaat de Free Record Shop vooral om de keuzemogelijkheid voor de consument." Free Record Shop verwacht met de stunt 15 miljoen gulden aan buiten-lands geld binnen te halen. De banken schatten dat in Nederland 250 miljoen gulden aan muntgeld uit de eurolanden is. De Free Record Shop hoopt dus slechts op een bescheiden succes. Hermans wil benadrukken dat de Free Record Shop een geheim percentage van opbrengsten aan goede doelen zal besteden, conform de bedrijfsfilosofie. "De actie gaat ons geld kosten," zegt de woordvoerder. Het geld zal worden teruggegeven aan de nationale banken die euro's teruggeven.
quote:Ik koop nooit bij de free rec. shop dus het boeit me weinig.
Op dinsdag 03 juli 2001 16:35 schreef waspman het volgende:
beetje oud nieuws, maar ik was 'm hier nog niet tegengekomen
[..]ik vind dit echt een hele vuile actie van de Free (
) Record Shop, ik kwam er zowieso al zelden, maar nu helemaal nooit meer
Alleen de manier waarop het aan het personeel verkocht wordt ('dan zijn we de goede doelen te snel af') is natuurlijk dubieus, maar ik vraag me dan ook af of het écht zo gegaan is...
Tot ik het weggeef is het mijn geld, niet van coincollect of wie dan ook, hoe rijk ze zich ook mogen rekenen.
Iemand voor oude briefjes van 50 szloty?
Maar goed in principe leuke actie van frs, ik wist niks van die andere actie af, ik vraag me ook af hoeveel mensen wel. Zal der dus omgaan welke actie het meest bekendst wordt.
voor de rest idd slecht hoe het aan het personeel verkocht is, maar het lijkt me sterk dat het echt zo gebracht is. Ze weten daar bij frs wel beter en ze liggen al genoeg onder vuur dus.
quote:Operatie keukenla:
Op dinsdag 03 juli 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:
Ik meen me trouwens te herinneren dat de FRS al eerder zulke acties heeft gehad (onder het motto: 'ruil je vakantiegeld in voor cd's' of zoiets).
zamel alle zegeltjes van diverse winkels en dergelijke in en je kon daarvoor cd's krijgen. Waren een hoop bedrijven NIET blij mee.. (aangezien die er vanuitgaan dat een hoop van die zegel-dingen nooit terugkomen.)
Lijkt mij een duidelijke keuze
quote:Als je die cd ergens anders koopt ben je nog goedkoper uit dan bij de FRS met korting..
Als ik namelijk mijn buitenlands geld aan stichtingen Coins for Care en Eurocollecte krijg ik er nix voor terug, maar als ik ze bij frs inlever krijg ik een korting op mijn cd.
quote:woudy doet hier iets heel knaps (schouderklopje)
Op dinsdag 03 juli 2001 16:59 schreef woudy het volgende:
ik vind het juist een goede actie van frs. Als ik namelijk mijn buitenlands geld aan stichtingen Coins for Care en Eurocollecte krijg ik er nix voor terug, maar als ik ze bij frs inlever krijg ik een korting op mijn cd.Lijkt mij een duidelijke keuze
Aan de ene kant zien waarom de actie van de FRS voor hun gaat werken en dus niet zo aardig is voor de goede doelen.
Aan de andere kant meteen aantonen dat het eenieder vrij staat met zijn/haar kleingeld te doen wat hij/zij wil.
Simpel.
Ik snap dat de goede doelen gepikeerd zijn, want zo zullen ze ongetwijfeld behoorlijk wat mislopen. Verder is het ieders vrije keus.
Ik kies voor de goede doelen.
V.
quote:Ja want CD's zijn zoooooo duuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrr.... wel 50 guldennnnnnnnnn tegenwoordig. Ik kopieerrrrrrr dus alleen maaarrrrrrrrrrrrr. Heb al 100 GB op cd staan. Ik ben echt stoer.
Ja ja, liever ik een nieuwe cd dan een ander een hap rijst, he?
quote:hey! ik heb geen mening daarover gegeven!
Op dinsdag 03 juli 2001 17:09 schreef Zanderrr het volgende:
Ja ja, liever ik een nieuwe cd dan een ander een hap rijst, he?
quote:Right! En die artiesten rijden toch allemaal in dikke limo's rond en hebben allemaal kasten van huizen ('k heb 't zelf bij MTV Cribs gezien), ze hebben mijn geld toch niet nodig.
Op dinsdag 03 juli 2001 17:14 schreef Xhorder het volgende:
Ja want CD's zijn zoooooo duuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrr.... wel 50 guldennnnnnnnnn tegenwoordig. Ik kopieerrrrrrr dus alleen maaarrrrrrrrrrrrr. Heb al 100 GB op cd staan. Ik ben echt stoer.
quote:Inderdaad.. Mtv Cribs roeleert en Mtv is gewoon een goeie zender weet je wel. Cat Deeley!!!! woohooooo!!!! Dus iedereen die toch kopieert moet gewoon z'n geld aan goede doelen geven. Cd's zijn toch te duur damnit!
Right! En die artiesten rijden toch allemaal in dikke limo's rond en hebben allemaal kasten van huizen ('k heb 't zelf bij MTV Cribs gezien), ze hebben mijn geld toch niet nodig.
Ik zou een cd kopen. Ook al is het bij de FRS.
quote:Ja tuurlijk, net alsof dat de FRS wat interesseert. Geloof dat zij juist degenen zijn die geen enkel belang in keuzevrijheid voor de consument hebben.
"Het gaat de Free Record Shop vooral om de keuzemogelijkheid voor de consument."
"Zal ik die DVD bij de FRS kopen, waar hij 95,- kost, of bij de V&D, waar hij 94,95 is?" (straks in Euro's)
quote:en bedankt
Op dinsdag 03 juli 2001 17:07 schreef Verbal het volgende:
woudy doet hier iets heel knaps (schouderklopje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |