quote:Kortzichtigheid? Oh nee, dat is een oorzaak van de uitzetting.
Op maandag 19 januari 2004 13:10 schreef SCH het volgende:[..]
Weer een flame.
Ik betuig helemaal geen medeleven. Ik verzet me alleen tegen mensen die zeggen dat regels regels zijn en daarmee uit. En ik vind sowieso dat een jongen van 11 die hier al 6 jaar is, hier zou moeten mogen blijven. Wat zou een reden kunnen zijn om hem uit te zetten?
quote:Nou, wat let je dan om hem onderdak aan te bieden?
Op maandag 19 januari 2004 13:10 schreef SCH het volgende:
En ik vind sowieso dat een jongen van 11 die hier al 6 jaar is, hier zou moeten mogen blijven.
quote:Rot nou even op met je onzinsposts man
Op maandag 19 januari 2004 13:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou, wat let je dan om hem onderdak aan te bieden?
quote:Ik denk dat ik er net zo veel van af weet als jij. En ik ga er van uit dat de mensen die zich op politiek vlak bezig houden met de materie en advies geven over de situatie aldaar ivm de asiel regels een betere kijk hebben hierop. En op basis van die informatie wordt deze jongen dan teruggestuurd.
Op maandag 19 januari 2004 13:11 schreef SCH het volgende:[..]
Dat risico is er. Heb je het filmpje wel gezien? En weet je iets af van de situatie in Somalie?
quote:Hoezo onzin? Jij bent het niet eens met het beleid, jij wil niet dat die jongen uitgezet wordt, waarom bied je hem dan geen onderdak aan? Het is maar gewoon een vraag hoor.
Op maandag 19 januari 2004 13:16 schreef SCH het volgende:
Rot nou even op met je onzinsposts man
quote:Stel dat dit allemaal waar is: wat is dan het belang ervan een jongen terug te sturen die hier al jaren woont, die perfect Nederlands spreekt, die veel meer Nederlander is dan Somalier - wat heeft het voor zin om zo'n jongen terug te sturen (naar een land waar hij zeker meer risico's loopt dan hier).
Op maandag 19 januari 2004 13:17 schreef Lucille het volgende:[..]
Ik denk dat ik er net zo veel van af weet als jij. En ik ga er van uit dat de mensen die zich op politiek vlak bezig houden met de materie en advies geven over de situatie aldaar ivm de asiel regels een betere kijk hebben hierop. En op basis van die informatie wordt deze jongen dan teruggestuurd.
Het enige argument is dat we niet de hele wereld op moeten nemen, maar dat lijkt me een onzinnig argument. De jongen van 11 is niet de hele wereld. Hij valt bovendien onder de oude regelingen - er komen al nauwelijks meer asielzoekers hier naar toe. Deze jongen had onder het generaal pardon kunnen vallen, waarom heeft Rita Verdonk dat niet gedaan? Het gaat om een relatief klein aantal mensen, als die een pardon hadden gekregen, was ze van dit gezeik af geweest en had ze zich kunnen richten op het nieuwe beleid.
quote:Als ik naar Somalie zou gaan wel.
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef SCH het volgende:[..]
Word jij teruggestuurd naar een land met een burgeroorlog?
quote:Als ik naar Somalie zou gaan wel.
Word jij teruggestuurd naar een land waar je ouders zijn verdwenen.
quote:Ja, maar het zijn geen NLs en het gaat niet om stam maar om een andere religie
Word jij momenteel door andere Nederlanders getreiterd omdat je uit een andere stam komt?
quote:Nee hoor. NL bepaalt of er redenen zijn voor die jongen om hier asiel te krijgen, en als die er niet zijn dan wordt de jongen uitgezet. Zoals nu gebeurt.
Nederland zal de veiligheid van die jongen moeten garanderen. DAT hoort ook bij de door jou zo aanbeden asielregels die je blind wilt volgen.
quote:Helaas gaat dat nog al eens fout. Meer dan eens is gebleken dat de informatie daaromtrent te rooskleurig wordt voorgesteld. Het mag dan zo zijn dat degenen die teruggestuurd worden van de regering officieel niets te vrezen hebben. Geen regering zal immers toegeven de mensenrechten te schenden. De praktijk blijkt vaak anders. Nederland heeft de afgelopen jaren al meer dan eens uitgeprocedeerde asielzoekers teruggestuurd naar bijv. Iran en China die bij aankomst onmiddelijk gearresteerd werden en waarvan geen spoor meer terug te vinden is.
Op maandag 19 januari 2004 13:17 schreef Lucille het volgende:En ik ga er van uit dat de mensen die zich op politiek vlak bezig houden met de materie en advies geven over de situatie aldaar ivm de asiel regels een betere kijk hebben hierop. En op basis van die informatie wordt deze jongen dan teruggestuurd.
quote:Misschien zijn er wel te veel mogelijkheden om tegen uitzetting te procederen. En blijven mensen daarom dus langer in ons land als gewenst is. Hij heeft nooit de status gehad om hier lang te verblijven.
Op maandag 19 januari 2004 13:26 schreef SCH het volgende:[..]
Stel dat dit allemaal waar is: wat is dan het belang ervan een jongen terug te sturen die hier al jaren woont, die perfect Nederlands spreekt, die veel meer Nederlander is dan Somalier - wat heeft het voor zin om zo'n jongen terug te sturen (naar een land waar hij zeker meer risico's loopt dan hier).
quote:De reden dat er minder mensen ons land binnenkomen komt juist door de strengere regelgeving. Ga je die weer versoepelen dan komen er weer meer. Lijkt mij nogal makkelijk. Geen precedenten creeren is het beleid.
Het enige argument is dat we niet de hele wereld op moeten nemen, maar dat lijkt me een onzinnig argument. De jongen van 11 is niet de hele wereld. Hij valt bovendien onder de oude regelingen - er komen al nauwelijks meer asielzoekers hier naar toe. Deze jongen had onder het generaal pardon kunnen vallen, waarom heeft Rita Verdonk dat niet gedaan? Het gaat om een relatief klein aantal mensen, als die een pardon hadden gekregen, was ze van dit gezeik af geweest en had ze zich kunnen richten op het nieuwe beleid.
quote:Daarom is ie hier al zo'n tijd? Hij wordt de dupe van de Nederlandse regelgeving. Leuk voor hem
Op maandag 19 januari 2004 13:33 schreef Lucille het volgende:
Hij heeft nooit de status gehad om hier lang te verblijven.
quote:Wie zegt dat je ze moet versoepelen? Deze jongen valt onder de oude regels, hij is hier al - heeft helemaal niets met precedenten te maken.
De reden dat er minder mensen ons land binnenkomen komt juist door de strengere regelgeving. Ga je die weer versoepelen dan komen er weer meer. Lijkt mij nogal makkelijk. Geen precedenten creeren is het beleid.
quote:Tis zijn keuze geweest om hier naar toe te komen.
Op maandag 19 januari 2004 13:36 schreef SCH het volgende:Daarom is ie hier al zo'n tijd? Hij wordt de dupe van de Nederlandse regelgeving. Leuk voor hem
quote:....op z'n 6e.....
Op maandag 19 januari 2004 13:38 schreef Lucille het volgende:[..]
Tis zijn keuze geweest om hier naar toe te komen.
quote:Sorry hoor. Dit meen je serieus? Ouders weg, door oma onder de arm genomen.
Op maandag 19 januari 2004 13:38 schreef Lucille het volgende:[..]
Tis zijn keuze geweest om hier naar toe te komen.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:40 schreef RichardQuest het volgende:[..]
....op z'n 6e.....
quote:Mijn idee! Whalid is een aanwinst voor Nederland!
Op maandag 19 januari 2004 13:42 schreef du_ke het volgende:[..]
het was toen al een hele slimme jongen. Eigenlijk moeten we hem dus behouden voor ons land
. En een goede opleiding geven, misschien wint hij dan wel een nobelprijs voor ons
.
quote:Yep en zo moeten we dat veel meer bekijken als prachtige mensen die hier heen komen omdat ze thuis geen leven meer hebben. Die zijn er juist extra op gebrand om hier iets moois op te bouwen.
Op maandag 19 januari 2004 13:46 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Mijn idee! Whalid is een aanwinst voor Nederland!
quote:Nu zeg je wel hele gekke dingen hoor
Op maandag 19 januari 2004 13:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Yep en zo moeten we dat veel meer bekijken als prachtige mensen die hier heen komen omdat ze thuis geen leven meer hebben. Die zijn er juist extra op gebrand om hier iets moois op te bouwen.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:55 schreef SCH het volgende:[..]
Nu zeg je wel hele gekke dingen hoor
quote:Nogal kinderlijke opmerking.
De jongen van 11 is niet de hele wereld.
Het principe dat we niet de hele wereld op kunnen nemen staat als een huis.
Wat is SCH's fantastische drogreden? "Deze jongen is niet de hele wereld."
Nee, en de volgende illegaal die z'n geluk komt beproeven, die is ook niet de hele wereld. En de dictator, die nu z'n volk aan het uitmoorden is, en bij een eventuele regime change hier graag ook z'n geluk komt beproeven, nee, die is ook niet de hele wereld.
Dus volgens SCH is 'de hele wereld' niet welkom, maar ieder individu wel
Het argument dat het een aanzuigende werking heeft is echt onzin.
quote:Nee hoor, dat is laatst namelijk uit onderzoek gebleken. Hier in POL heeft er nog een topic over gestaan, van sizzler meen ik.
Op maandag 19 januari 2004 14:07 schreef SCH het volgende:
Het argument dat het een aanzuigende werking heeft is echt onzin.
quote:Oh mijn god. Ik mag toch hopen dat zelfs JIJ dit niet serieus meent he?
Op maandag 19 januari 2004 13:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Yep en zo moeten we dat veel meer bekijken als prachtige mensen die hier heen komen omdat ze thuis geen leven meer hebben. Die zijn er juist extra op gebrand om hier iets moois op te bouwen.
quote:Doet mij een beetje denken aan die mop van die man die bij een benzinepomp komt en vraagt hoe duur een druppel benzine kost. Dat is helemaal gratis zegt de pompbediende. Nou, geeft de man als reactie, druppel hem dan maar vol.
Op maandag 19 januari 2004 14:04 schreef ExTec het volgende:
Dus volgens SCH is 'de hele wereld' niet welkom, maar ieder individu wel
quote:Die mensen komen er allang niet meer in, dus het kan eenvoudig niet.
Op maandag 19 januari 2004 14:09 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, dat is laatst namelijk uit onderzoek gebleken. Hier in POL heeft er nog een topic over gestaan, van sizzler meen ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |