quote:Dus - leg eens uit?
Op maandag 19 januari 2004 12:07 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Omdat hij niet aan de asielvoorwaarden voldoet.
quote:Robert_Jensen's antwoord is vrij duidelijk; er zijn nu eenmaal regels gesteld waaraan je moet voldoen wil je in aanmerking komen voor asiel. Daar voldeed hij blijkbaar niet aan.
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef SCH het volgende:[..]
Dus - leg eens uit?
Wat valt daar aan uit te leggen?
quote:Nogal veel lijkt me. Je bent dus echt honderd procent van "regels zijn regels"? Dat vind ik een heel eng idee. Ik ben gewend zelf na te denken.
Op maandag 19 januari 2004 12:31 schreef ExTec het volgende:[..]
Robert_Jensen's antwoord is vrij duidelijk; er zijn nu eenmaal regels gesteld waaraan je moet voldoen wil je in aanmerking komen voor asiel. Daar voldeed hij blijkbaar niet aan.
Wat valt daar aan uit te leggen?
quote:Ik denk niet dat ik snap wat je bedoeld met je 'regels zijn regels' zinsnede.
Op maandag 19 januari 2004 12:33 schreef SCH het volgende:[..]
Nogal veel lijkt me. Je bent dus echt honderd procent van "regels zijn regels"? Dat vind ik een heel eng idee. Ik ben gewend zelf na te denken.
Als je bedoeld of ik vind dat regels koste wat kost nageleefd moeten worden, nee, dat niet.
Maar in dit geval zie ik ook niet waarom er een uitzondering gemaakt moet worden.
quote:Joh, mag ik je glazen bol eens lenen?
Op maandag 19 januari 2004 11:12 schreef SCH het volgende:
Hij wordt de dood ingestuurd
quote:Jij garandeert dat hij over een jaar nog leeft?
Op maandag 19 januari 2004 12:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Joh, mag ik je glazen bol eens lenen?
quote:Dat zeg ik niet, jij beweert stellig dat hij de dood in gejaagd wordt, maar dat kun je nóóit of te nimmer hard maken.
Op maandag 19 januari 2004 12:43 schreef SCH het volgende:
Jij garandeert dat hij over een jaar nog leeft?
Dát is dus stemmingmakerij.
quote:Nee, dat is het niet. Die jongen is daar doodsbenauwd voor en heeft daar zeer goede redenen toe. Dus ik wil van jou de garantie dat hij niet omkomt in politiek geweld, dan praten we verder. Keer het nou niet om zeg, dat is pas stemmingmakerij
Op maandag 19 januari 2004 12:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat zeg ik niet, jij beweert stellig dat hij de dood in gejaagd wordt, maar dat kun je nóóit of te nimmer hard maken.
Dát is dus stemmingmakerij.
quote:Garandeer jij dat ik over een jaar nog leef?
Op maandag 19 januari 2004 12:43 schreef SCH het volgende:[..]
Jij garandeert dat hij over een jaar nog leeft?
Wat is dit voor onzin?
quote:De enige die het omkeert ben jij. JIJ beweert stellig dat hij de dood in wordt gejaagd, terwijl je dat helemaal niet aan kunt tonen. Dat is per definitie dan al stemmingmakerij. Vervolgens moet IK dan de garantie geven dat hij niet doodgaat, dus als iemand het omdraait ben jij het wel.
Op maandag 19 januari 2004 12:47 schreef SCH het volgende:
Nee, dat is het niet.
...
Keer het nou niet om zeg, dat is pas stemmingmakerij
Sowieso is het onzin om te garanderen dat iemand niet doodgaat, want dat kun je zelfs in Nederland niet. Stemmingmakerij met een hoofdletter S is het.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:49 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Garandeer jij dat ik over een jaar nog leef?
Wat is dit voor onzin?
Nederland zal de veiligheid van die jongen moeten garanderen. DAT hoort ook bij de door jou zo aanbeden asielregels die je blind wilt volgen.
quote:Je begrijpt blijkbaar niet waar het in de asielprocedure omgaat. Als hij teruggestuurd wordt, betekent dat dat hij daar veilig is. Als hij over twee weken daar wordt doodgeschoten, heeft Nederland een ernstige fout gemaakt.
Op maandag 19 januari 2004 12:50 schreef Lithion het volgende:gebral
quote:Dat is niet van belang, ik kan ook wel een ongeluk krijgen. Als je asielprocedure is afgewezen dan is het gewoon
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef SCH het volgende:
Nederland zal de veiligheid van die jongen moeten garanderen. DAT hoort ook bij de door jou zo aanbeden asielregels die je blind wilt volgen.
Regels zijn regels.
quote:Onzin. Als hij terug wordt gestuurd, betekent dat dat het land op dat moment aan bepaalde veiligheidsnormen voldoet (in Somalië heerst nu een wapenstilstand overigens), niet dat die jongen tot in de lengte der dagen daar veilig zal zijn.
Op maandag 19 januari 2004 12:52 schreef SCH het volgende:
Je begrijpt blijkbaar niet waar het in de asielprocedure omgaat. Als hij teruggestuurd wordt, betekent dat dat hij daar veilig is. Als hij over twee weken daar wordt doodgeschoten, heeft Nederland een ernstige fout gemaakt.
quote:Er wordt nog steeds gevochten in Somalie. Maar jij garandeert dus dat die jongen niet in de gevangenis komt, niet wordt opgepakt en niet getroffen wordt door politiek geweld. Daar is Nederland wel degelijk verantwoordelijk voor namelijk.
Op maandag 19 januari 2004 12:59 schreef Lithion het volgende:[..]
Onzin. Als hij terug wordt gestuurd, betekent dat dat het land op dat moment aan bepaalde veiligheidsnormen voldoet (in Somalië heerst nu een wapenstilstand overigens), niet dat die jongen tot in de lengte der dagen daar veilig zal zijn.
Sowieso, als hij dan over twee weken wordt doodgeschoten bij een roofoverval o.i.d. dan heeft de Nederlandse staat nog geen fout gemaakt, zoiets had namelijk net zo goed in Nederland kunnen gebeuren.
quote:Is deze jongen politiek actief?
Op maandag 19 januari 2004 12:47 schreef SCH het volgende:[..]
Nee, dat is het niet. Die jongen is daar doodsbenauwd voor en heeft daar zeer goede redenen toe. Dus ik wil van jou de garantie dat hij niet omkomt in politiek geweld, dan praten we verder. Keer het nou niet om zeg, dat is pas stemmingmakerij
quote:Hij is 11 lieverd. Het is in Somalie en meer van dit soort belangen meer van belang tot welke stam je behoort. Bovendien werden zijn ouders vervolgd.
Op maandag 19 januari 2004 13:01 schreef Lucille het volgende:[..]
Is deze jongen politiek actief?
quote:Als de staat Nederland daar verantwoordelijk voor is, waarom moet ík het dan steeds garanderen?
Op maandag 19 januari 2004 13:00 schreef SCH het volgende:
Maar jij garandeert dus dat die jongen niet in de gevangenis komt, niet wordt opgepakt en niet getroffen wordt door politiek geweld. Daar is Nederland wel degelijk verantwoordelijk voor namelijk.
Maar goed, ik begrijp uit je verhalen hier dat je een brief hebt geschreven aan die jongen waarin je hem onderdak c.q. een schuiladres aanbiedt?
quote:Omdat jij, of een ander waar ik op reageerde, je vierkant achter dat beleid opstelde.
Op maandag 19 januari 2004 13:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Als de staat Nederland daar verantwoordelijk voor is, waarom moet ík het dan steeds garanderen?
quote:
Maar goed, ik begrijp uit je verhalen hier dat je een brief hebt geschreven aan die jongen waarin je hem onderdak c.q. een schuiladres aanbiedt?
quote:Inderdaad, wat een armoe van jou. Wel zo intens kokketterend hier je medeleven betuigen, maar de daad bij het woord voegen, ho maar.
Op maandag 19 januari 2004 13:07 schreef SCH het volgende:![]()
![]()
Wat een armoe weer.
quote:Dat bedoel ik dus, zijn veiligheid is niet beter of slechter dan elk ander persoon in dat land. Jij doet net voorkomen alsof hij meteen wordt opgepakt en doodgeschoten als hij het land binnenkomt.
Op maandag 19 januari 2004 13:02 schreef SCH het volgende:[..]
Hij is 11 lieverd. Het is in Somalie en meer van dit soort belangen meer van belang tot welke stam je behoort. Bovendien werden zijn ouders vervolgd.
quote:Weer een flame.
Op maandag 19 januari 2004 13:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Inderdaad, wat een armoe van jou. Wel zo intens kokketterend hier je medeleven betuigen, maar de daad bij het woord voegen, ho maar.
Ik betuig helemaal geen medeleven. Ik verzet me alleen tegen mensen die zeggen dat regels regels zijn en daarmee uit. En ik vind sowieso dat een jongen van 11 die hier al 6 jaar is, hier zou moeten mogen blijven. Wat zou een reden kunnen zijn om hem uit te zetten?
quote:Zulke mensen vallen onder de categorie landverrader. Elk ander persoon in dat land is natuurlijk niet perse beter of slechter, maar in ieder geval geen landverrader bij voorbaat. Dat maakt het verschil.
Op maandag 19 januari 2004 13:09 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus, zijn veiligheid is niet beter of slechter dan elk ander persoon in dat land. Jij doet net voorkomen alsof hij meteen wordt opgepakt en doodgeschoten als hij het land binnenkomt.
quote:Dat risico is er. Heb je het filmpje wel gezien? En weet je iets af van de situatie in Somalie?
Op maandag 19 januari 2004 13:09 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus, zijn veiligheid is niet beter of slechter dan elk ander persoon in dat land. Jij doet net voorkomen alsof hij meteen wordt opgepakt en doodgeschoten als hij het land binnenkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |