Na de uitzending zijn r duizenden reacties binnengekomen en kan je E-cards versturen aan de minister.
Maar wat vinden jullie er nu van? Ik ben voor een ZEER streng asielbeleid maar bij dit soort gevallen ben ik er meteen voor om ze te laten blijven. Dus... dit soort gevallen hier toestaan of toch consequent zijn en wegsturen??
*ze zijn in ieder geval momenteel nog in NL*
"Whalid en z'n oma
Door bemoeienis van o.a. Taxi zijn Whalid en zn oma Nederland nog niet uit. Ze moesten wel het AZC verlaten en hebben via een Groningse Stichting elders onderdak gekregen. Hun zaak wordt opnieuw door een advokaat behandeld. "
Maar het is natuurlijk jammer dat hij dan misschien geholpen wordt door de politiek om n voorbeeld te stellen maar er ondertussen 200 op t vliegtuig worden gezet.
[Dit bericht is gewijzigd door amsterdam19 op 19-01-2004 00:13]
Het geeft in ieder geval aan dat het roepen van 'allemaal het land uit' wel heel erg makkelijk is vanuit je luie stoel. Sommige van die mensen hebben zoiets verschrikkelijks meegemaakt in hun land van herkomst dat ze daar wat mij betreft echt niet naar terug mogen worden gestuurd.
Al die mensen gaan 1 individueel geval steunen om hun eigen geweten te sussen. Dat is pas triest.
quote:De mensen die voor zo'n beleid gestemd hebben wel, de mensen die niet voor zo'n beleid zijn, zijn consequent.
Op maandag 19 januari 2004 00:14 schreef Roellio het volgende:
Consequent wezen, terug is terug.Al die mensen gaan 1 individueel geval steunen om hun eigen geweten te sussen. Dat is pas triest.
quote:Consequent in wat?
Consequent wezen, terug is terug.
quote:Gewoon, die gast is uitgeprocedeerd dus moettie oprotten.
Op maandag 19 januari 2004 00:19 schreef Monidique het volgende:[..]
Consequent in wat?
Ooh. hij is op tv geweest, aaah... wat zielig....aaahhww.
Hij betaalde zijn huur op tijd en maar de IND moest hem daar niet.
quote:Immers, die jongen is niet zielig?
Op maandag 19 januari 2004 00:21 schreef Roellio het volgende:[..]
Gewoon, die gast is uitgeprocedeerd dus moettie oprotten.
Ooh. hij is op tv geweest, aaah... wat zielig....aaahhww.
Nee, emoties zijn inderdaad slechte raadgevers, maar in dit geval is er weldegelijk grond om hier te mogen blijven. Ze zouden terug moeten naar Somalië, wel, behalve dat het organisatorisch al praktisch onhaalbaar is, is het land, als je daar nog van kan spreken, simpelweg té onleefbaar, ongeacht hoe onze wet er over denkt.
quote:hij zat in die taxi op onze kosten... kun je nagaan!!
Op maandag 19 januari 2004 00:24 schreef Monidique het volgende:[..]
Immers, die jongen is niet zielig?
Nee, emoties zijn inderdaad slechte raadgevers, maar in dit geval is er weldegelijk grond om hier te mogen blijven. Ze zouden terug moeten naar Somalië, wel, behalve dat het organisatorisch al praktisch onhaalbaar is, is het land, als je daar nog van kan spreken, simpelweg té onleefbaar, ongeacht hoe onze wet er over denkt.
quote:Verschrikkelijk,
Op maandag 19 januari 2004 00:26 schreef Vampier het volgende:[..]
hij zat in die taxi op onze kosten... kun je nagaan!!
quote:Het moet ook niet gekker worden he! Denken al die asielo's zomaar in onze taxi's te gaan zitten! Quote van de FP "Waar gaat het toch heen in dit land
Op maandag 19 januari 2004 00:26 schreef Vampier het volgende:[..]
hij zat in die taxi op onze kosten... kun je nagaan!!
Flikker toch een eind op met je "terug is terug"! Dat kind is bijna de helft van z'n leven in Nederland, heeft dingen meegemaakt die je niemand toewenst en spreekt beter Nederlands dan menig FOKker typt. Kinderen moet je niet uitzetten. Nooit.
Daar is trouwens ook een leuk verdrag voor gemaakt. Kinderen uitzetten naar oorlogsgebieden doe je niet. Vanuit de luie stoel meningen poneren is niet zo moeilijk, maar denk eerst es na voor je iets zegt.
quote:Bovendien doet de Somalische ambassade niet echt z'n best om de vluchtelingen naar Somalië te krijgen
Op maandag 19 januari 2004 00:24 schreef Monidique het volgende:[..]
Immers, die jongen is niet zielig?
Tja als je dat moment ziet na 3 minuten. Krijg je toch wel een brok in je keel.
Ik vond de 'presentator' vrij ver gaan trouwens in het gesprek.
'Je krijgt een kind wel uit de oorlog. Maar krijg je een oorlog ooit uit een kind?'
[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 19-01-2004 03:35]
quote:Inderdaad. (het zal me trouwens niks verbazen als het gewoon in scene is gezet door Taxi, zo in de trant van laten we eens een zielige asielzoekertje "helpen", dat is goed voor de kijkcijfers
Consequent wezen, terug is terug.Al die mensen gaan 1 individueel geval steunen om hun eigen geweten te sussen. Dat is pas triest.
quote:Dus als de regels onmenselijk zijn dan maakt dat niets uit?
Op maandag 19 januari 2004 09:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
Regels zijn regels. Punt. Zo'n semi-zielig half in scene gezet filmpje doet daar niets aan af.
quote:De regels zijn niet onmenselijk. Sterker nog, er is bijna geen land dat softer met vluchtelingen omgaat dan NL.
Op maandag 19 januari 2004 09:39 schreef Elroyb het volgende:[..]
Dus als de regels onmenselijk zijn dan maakt dat niets uit?
quote:nou er is later nog wat over gepraat bij een ander programma (welke weet ik niet meer) en daar kwam dus duidelijk naar voren dat ze niet niet in scene hebben gezet. ze hebben wel later, na de uitzending, nog eens naar hem geinfomeerd, en ook zijn oma ontmoet en daarna zijn ze pas begonnen met het programma om zijn uitzetting tegen te houden.
Op maandag 19 januari 2004 08:16 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Inderdaad. (het zal me trouwens niks verbazen als het gewoon in scene is gezet door Taxi, zo in de trant van laten we eens een zielige asielzoekertje "helpen", dat is goed voor de kijkcijfers
)
ik ben er absoluut op tegen dat een kind (wel of niet uit oorlogsgebied) uit nederland word gezet. ik vind het beter als men het asielbeleid wat beter aanpast in de zin van alle turken en marokanen die hun vrouw zo nodig uit hun eigen land moeten halen terwijl er in nederland zat vrouwen rond lopen (die ook gelovig zijn en zow).
laat dit kind (wat volgens mij 6 jaar al in nederland woont) gewoon lekker hier zijn, en een toekomst opbouwen waar hij wat aan heeft. en niet terug sturen naar een oorlogsgebied waar er zo veel gebeurt is met hem
quote:Doet me denken aan een liedje van Hazes.....kleine jongen, geloof ik.
Op maandag 19 januari 2004 09:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
Regels zijn regels. Punt. Zo'n semi-zielig half in scene gezet filmpje doet daar niets aan af.
Kleine jongen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |