PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 22:37 |
De eerste fok! motormeet? De eerste Fok! motormeet! [deel 2] De tweede Fok! motormeet! De tweede Fok! motormeet! (deel 2) De tweede Fok! motormeet! (deel 3) De tweede Fok! motormeet! (deel 4) De tweede Fok! motormeet! deel 5 De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6] De tweede Fok! MotorMeet! [deel 7] De tweede Fok!MotorMeet [deel 8] En vrolijk gaan we weer verder | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 22:39 |
![]() Mooie foto's.... | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 22:40 |
quote:Snelle foto's ja ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 22:45 |
De ideale combinatie voor mij.... vliegtuigen en motoren ![]() ![]() quote:Die yup in het Droom-motor topic ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 22:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Ik kom niet meer bij | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 22:58 |
quote: ![]() Je ziet wel weer waar het verstand zit Met zijn E-30 M3 leg ik ook blauw om. De meeste van die dingen liggen al lang en breed op de schroot En het is m makkelijk wijs te maken dat die VanVan een supermonster is. Maar ff serieus, je hoeft geen verstand van motoren te hebben om te zien dat dat een opgevoerde brommer is Ach, hij rijdt niet voor niets een Peugeot Fox zullen we maar zeggen | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:01 |
Ghehehe.. Ik vermaak me weer kostelijk We gaan weer lekker | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 23:03 |
quote:altijd ja, is me vandaag trouwens opgevallen dat bijna alle motorrijders links rijden op de snelweg. Goh, hoe zou dat nou toch komen ![]() En het is niet omdat ze veel harder rijden... | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:03 |
Omdat ze altijd te hard rijden ![]() Nee, serieus, omdat "we" zo min mogelijk te maken willen hebben met auto's.. die zijn gewoon niet te vertrouwen [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 18-01-2004 23:04] | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 23:04 |
quote:valt toch wel mee ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:05 |
140-160 vandaag ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 23:09 |
quote:Ik ben braaf geweest vandaag, ben niet harder als 140 gegaan op de snelweg ![]() Had ik maar een VanVan... zucht | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:10 |
VanVan ![]() De droom van iedere motorijder Dat stukje snelweg waar je 70 mocht was wel frus he? (Of zei je nou fris? | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 23:12 |
quote:Waar zijn we 70 gegaan dan op de snelweg? ![]() En de VanVan... de natte droom van iedere motorrijder | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:13 |
![]() Nou.. op dat 70 stukje zaten we toch braaf rond de 90 | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 23:15 |
LOL kijk ik effe in deze topic, zie ik dat jullie me in de zeik nemen ![]() Jongens, jongens, jongens toch, jullie weten toch wel dat ik maar een beetje zit rond te clownen? Lees dit en je snapt het: | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:20 |
Hoi ![]() ![]() Was wel lachen hoor Die VanVan is gewoon een kutbrommertje.. een auto is nog sneller volgens mij | |
PatrickM | zondag 18 januari 2004 @ 23:26 |
quote:Haha... heeft het eindelijk door ![]() ![]() | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 23:26 |
quote:D8 al, waarom heeft dat ding een trommelrem ![]() | |
blackbully | zondag 18 januari 2004 @ 23:31 |
quote:omdat je toch voor 80% met voor remt, de achter rem is alleen leuk voor een feller achterlicht. gebruik je toch nooit echt.(oke bij het stilstaan misschien) maard at gaat net zo goed met een trommel rem als met een schijf rem. | |
greedkillingz | zondag 18 januari 2004 @ 23:31 |
Jongens op de A5 staan nog geen camera's en het wegdek is er ook nieuw . (tip? ) ![]() is proefondervindelijk vastgesteld | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 23:32 |
quote:Ik heb nog nooit een 100+ pk motor gezien met trommelrem achter... | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:36 |
quote:O? Op de N44 (Of N14 Patrick | |
Rietvaerder | zondag 18 januari 2004 @ 23:37 |
quote:Ik gebruik hem geregeld... net voor een bocht, als ik iets te hard rijd ![]() | |
blackbully | zondag 18 januari 2004 @ 23:40 |
quote:en heeft zeker veel nut die 2 a 3 km per uur dat je zachter gaat. klinkt meer als bang om uit de bocht te vliegen. ![]() je kan ook wat harder rijden en met voor remmen. vol in de ankers. rem los. en als hij weer helemaal uit zijn vering is gekomen gooi je hem vol de bocht in. | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 00:14 |
quote:Als het moet kan je best hard remmen met je achterrem (iig met een VT500C ![]() ![]() | |
blackbully | maandag 19 januari 2004 @ 00:45 |
zal inderdaad je rem wel wezen. is niet goed hoor maar dat wist je vast al, maar ach. als je daar dan goed op kan rijden dan kun je het naderhand overal op.(wel onthouden dat een rem normaal wel voor vertraging zorgt) | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 07:38 |
quote:Je wil niet weten hoe kleine kutrem er voor op zit ![]() Een diameter van niks en het zou me niks verbazen als ie maar 1 remzuiger voor heeft... desalniettemin kan ik best hard remmen als het moet, ook met mijn achterrem ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 07:51 |
Nummertje 9 alweer!quote:Bandit 1200, tijdens lessen kwam er een nieuwe instructeur meerijden om te kijken hoe de mijne het deed. Hij had een bandit 1200, echt een mooie fiets hoor ![]() nah, chopper is niet mijn ding. Ik heb wel besloten om heel snel een goedkope fiets for the time being te kopen, ik wil rijden!!!!! wordt dus zoiets: lekker goedkoop, ziet er nog aardig uit voor die prijs en zal best lekker rijden. Of julie moeten nog een alternatief weten... | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 09:17 |
Goedemorgen! Ga je eens een keertje vroeg je nest in gebeurt er dit! @ hollander172: Veel succes vandaag! | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 10:36 |
Goeie morgen allemaal. Naja goed, hoorde gisteren al dat er in Dordt een motorrijder om het leven was gekomen. Nu blijkt ook nog eens dat ik deze persoon ken. Kende hem niet heel goed maar heb wel eens met hem gepraat. Hij kwam vaak langs de zaak (goede vriend van de baas) waar ik ook werk. Hij had pas een splinter nieuwe MV Agusta gekocht. Nu blijkt dus dat hij gisteren dodelijk verongelukt is! Komt toch in eens wel heel dichtbij moet ik zeggen | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 10:44 |
quote:Bang om de bocht uit te vliegen... nah lijkt me niet ![]() Deed ik op het circuit ook zo, en ik was zeker niet de enige.. | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 10:50 |
quote:Die bedoel ik dus ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 11:08 |
Weet jij wie het is dan? Misschien ken ik hem wel.. Edit: | |
slashme | maandag 19 januari 2004 @ 11:22 |
quote:Al eens aan off-road rijden gedacht? | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 11:28 |
quote:Nope, waarom? Ik blijf gewoon rijden | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 11:29 |
quote:Komt ie weer met zn off-road ![]() Daar moet je gewoon houden.. volgens mij rijden wij liever zo hard en plat mogelijk over de Lekdijk bijv. ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 11:29 |
quote:Niemand nog een andere suggestie? | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 11:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 11:31 |
quote:Jij moet je mond nog even houden ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 11:31 |
quote:Alternatief voor wat ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 11:35 |
quote:voor een GS500E, zeg maar een goedkope fiets tot 1250 euro die er nog goed uitziet, sportief model, die ik een tijdje kan rijden. Want ik moet nog ff geld opzij leggen voor een supersport, ongeveer 2/3 maanden en zolang kan ik niet wachten! | |
slashme | maandag 19 januari 2004 @ 11:38 |
quote:Kan me het heel goed voorstellen, heb het zelf ook gedaan, niets is mooier dan zo hard mogelijk de op en afritjes pakken. Ben zelf echter 2 maal keihard met de neus op de feiten gedrukt en heb er voor gekozen om met net zo veel lol alleen minder grote risico's te gaan motorrijden. Off-road dus. Als je dat zelf niet wil, prima, ik doe alleen een suggestie hoor. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 11:44 |
quote:Daar moet dus snel verandering in komen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 12:01 |
quote:1250 euro? Heb je niet veel voor, vrees ik.. | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 12:01 |
quote:Denk je dat je gelijk hard (en dan mijn definitie van hard ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 12:35 |
quote:ik weet niet wat jouw definitie van hard is... met een 500 zal ik niet zo hard kunnen gaan als een 600 idd, maar ik kan dan tenminste. | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 13:42 |
Kawa GPZ 500 uit 1998 (met schade) Honda VF400 (lijkt wel een MBX) uit 1982 Susuki GSX 550 ES uit 1984 Yamaha RD 350 voor als je echt leuk wil(d) rijden!! En zo zijn er nog wel een paar te vinden. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 14:12 |
quote:hmm, die zie ik wel zitten. die 1e vind ik zo oudbollig eruit zien quote:zoals? want zoals die yamaha is er 1 waar ik nog nooit van heb gehoord. [Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 19-01-2004 14:30] | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:42 |
quote:Patrick, hoe hard zouden we gemiddeld gereden hebben op die lange dijk? Effe met de stop(s) niet mee geteld ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 14:43 |
quote:ik zat ergens rond de 80, ik denk jij met tussenposen ergens rond de 100/120/140, dus valt wel mee... | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 14:44 |
quote:Ik bedoel dat er nog meer motoren in die prijsklasse te vinden zijn. Die Yamaha RD350 is een tweetakt machine. Dat ding weegt niets en is bloedsnel! | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:46 |
quote:Ja, 140 was alleen op die heeeeeele lange dijk.. was maar 1 keertje hoor ![]() Maar het ging vrij vlot.. moet je straks eens zien in de zomer, als het asfalt echt plakt ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 14:46 |
quote:Volgens mij ook een 2-takt blok wat erin zit... en er zijn vele leuke lichte motoren waar niemand ooit van gehoord heeft bij wijze van spreken | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 14:47 |
quote:Heb een mailtje gestuurd naar mijn zwager ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:47 |
Ben je nu al klaar met werken joh.. lekker hoor ![]() Ik heb zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat Patrick voor een YZF750R gaat kijken bij zn zwager(?) Edit: [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 14:48] | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 14:48 |
quote:En ze opeens aan wegdekreparaties gaan denken..... | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:48 |
Wijken we wel weer naar een ander gedeelte uit ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 14:48 |
quote:En de reparaties uitstellen, en er maar een zooi bitumen op storten ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:50 |
quote:Ontwijken, is ook nog eens een goede oefening ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 14:50] | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 14:50 |
quote:Ja. Naast de dijk. Met al dat klotegrind op de weg. Is net zoiets als een lekkere bocht in de snelweg (afrit oid). Dan rijd er altijd een opaatje voor je.... | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:50 |
quote:Breek me de bek niet open ![]() Zeer irritant idd... | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 14:51 |
Kom je laag aanvliegen (werkt ook héél goed met de auto) kun je midden in de bocht in de ankers. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:53 |
Ik doe niet aan auto's ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 14:55 |
quote:Wacht maar tot dat jij zo'n stoere japanse vierwieler onder je kont heb. Een Suzuki Alto bijvoorbeeld ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 14:58 |
Zit me nou niet lekker te maken man... ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:01 |
quote:Wat is er nou lekkerder dan een fet chetunede Suzuki Alto? Turbo erop, NOS erin, fet koole ligtmeetalen felchen eronder ![]() | |
ZX9R | maandag 19 januari 2004 @ 15:03 |
quote: ![]() Een italiaan doet het ook goed. Zo'n Pinda bijv. | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:11 |
![]() Deze is trouwens ook vet.. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:13 |
quote:ja dat snap ik, maar dat moet je wel weten! quote:ja zoiets zoek ik ![]() [Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 19-01-2004 15:15] | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:14 |
quote:Of een Spaanse Fiat Panda (heb ik gehad als eerste auto ![]() ![]() Trouwens hier ook nog ff een foto van een YZF 750R in de kleuren zoals die van mijn zwager is (en die ik dus wil gaan kopen). Alleen zit er dan zwart/grijze velgen onder, dynokit, K&N luchtfilter, en als ik het goed heb een carbondemper | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:15 |
Maar dan kan ik je niet meer bijhouden op het rechte stuk ![]() Wel wachten he ! | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:16 |
quote:Ik hoop dat het wat wordt ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:18 |
quote:hahaha daar doe ik het voor ![]() quote:is goed hoor, als je maar wel een beetje doorrijdt dan ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:19 |
![]() Ik had het tegen PatrickM. En ook al heb jij een Blade OPM, denk ik dat ik op jou moeten wachten ipv andersom... | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:21 |
quote:vergeet die choppers, off the roads en al die andere types die je hebt genoemd. dit is em!!!! wat een ding, beauty ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:22 |
quote:met een licht rbw? Hoezo jeugdige overmoed..? | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:22 |
Ik kan haast niet wachten tot ie hem heeft.. Eindelijk eens met zn 2-en hard door de bocht Wel effe wennen natuurlijk eerst. Enne Pat, dan mag ik er wel een keer op rijden he | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:22 |
quote: ![]() Vraag maar wat Patrick denkt... Pat, wie is er sneller denk je op de Lekdijk, OPM op een Blade of ik met mn Bandit? | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:23 |
quote:Ik voel me bijna verplicht om een blade te kopen... | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:24 |
quote:de sjopper blijft voorlopig nog wel mijn woon/werk motor dan hoor ![]() (ik zie het niet zitten om met ca. 140 kloppende peekaatjes (zie dynokit ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:24 |
quote: [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 15:26] | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:25 |
quote:Maar toch wel op een dag zoals gisteren ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:26 |
quote:In den beginnen, als OPM er niet vanaf flikkert bij de eerste bocht, en moet wachten tot zijn blade op de sleepauto wordt gezet, zal jij met je Bandit wel sneller zijn ![]() ![]() | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:26 |
quote: ![]() Dan zie ik de sjopper totaal niet zitten | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:27 |
Je kan me heus wel bijhouden dan... ![]() Lijkt me.. En OPM, het blijft lachen geblazen met jou [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 15:28] | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:30 |
![]() [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 15:30] | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 15:30 |
quote:Zelfs in halen zal geen probleem zijn ![]() Alleen moet ik dan ff wat geestelijke barrieres zien te overwinnen waarschijnlijk (referend aan 'daar ben ik schijtluis genoeg voor' in ene mail aan jou | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:31 |
Op de weg valt niets te winnen... enkel te verliezen ![]() Gewoon lekker rustig aan doen je vooral niet gek laten maken! Lekker laten gaan. [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 15:34] | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:31 |
quote:ach ja, ze zeggen dat ik eigenwijs ben (alhoewel ik dat zeer tegenspreek, wat maar weer genoeg bewijst). Een proefrit ga toch maken op een blade, zodra ik mijn kleding heb. Ik hoop dat ik het overleef als ik jullie zo hoor. en achterop doe ik niet! dan schijt ik echt 20 kleuren! Als ik niet zelf kan sturen dan laat maar, vind ik veel te link (voor mijn gevoel dan). | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:33 |
Ik maak wel eens een keer een opname met een digicam ofzo op mn tank ![]() Ken alleen niemand die zo'n ding heeft.. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:34 |
quote:dan schat je mij toch verkeerd in. Eigenwijs missch ok, maar dom? Dacht het niet. veiligheid boven alles! En me laten uitdagen, helaas daar heb ik teveel km (in de auto dan) voor op zitten. | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:36 |
Nadeel van internet ![]() Hoop je eens in het echt te spreken dan ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:39 |
OPM tijdens de proefrit van zn R1 ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:42 |
quote:wie weet. Als ik een fiets heb en jullie niet zo ver van arnhem bij elkaar komen. quote:if only dreams could come true... | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:47 |
Is geen kwestie van dromen, maar gewoon oefenen ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:54 |
quote:die R1 wel ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:56 |
Hard sparen, hypotheek nemen, huis verkopen ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 15:57 |
quote:hahaha ja, ik heb er wel veel voor over maar er zijn ook andere dingen belangrijk. | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 15:58 |
Vriendin verhuren.. ![]() | |
generalist | maandag 19 januari 2004 @ 16:43 |
quote:En die is gekocht van Mr_Mookey ![]() quote:Dat is al meerdere malen naar voren gekomen .... erg goed stukje rijden ... over een maandje gaan Mr_Mookey en ik daar even filmen en rijden ![]() quote:Ik lees wel weer over jou in een artikel waar men het gezicht van een stuk asfalt heeft mogen schrapen. Alleen maar remmen met je voorrem ![]() Misschien als je alleen zomers gaat rijden, maar als je nu naar buiten kijkt weet je dat elke motorrijder nu beide remmen gebruikt | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 16:45 |
Achterremmetje er bij voor o.a. de stabiliserende werking... ![]() En als ik echt door de ijzel rijd, rem ik alleen met achterrem.. | |
generalist | maandag 19 januari 2004 @ 16:52 |
Ik heb voor mijn band trouwens hier even naar gebeld: http://www.riddersbanden.nl/index.html en blijkt dat ik de motor langs kan brengen en maken ze gewoon de band. Kost 17EUR als ik alleen met het wiel aan kom en 30EUR wanneer ik met de gehele motor aan kom wandelen. En het mooie is ook nog, het is bij mij om de hoek!! | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 januari 2004 @ 17:18 |
quote:pas op he ![]() dat is natuurlijk geen optie | |
blackbully | maandag 19 januari 2004 @ 17:20 |
moet ik nou gaan uitleggen dat je achterrem vrijwel geen effect heeft op de vertraging van de motor? verhouding licht op 80/20. wat wil je doen als je veel vaart hebt en je tikt eff je achterrem aan voor een bocht? hopen dat je 1km/u zachter gaat of wil je glijdent door de bocht. schat de situatie dan of beter in of rem met je voor rem. (kun je de motor makkelijk keren in een haarspeld bocht) o wacht jullie rijden alleen snel weg, geen witte wegen(op de kaart) | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 17:22 |
quote:gemiddelde verhouding is 75/25. En bij sommige motoren is het 90/10 en weer bij andern 60/40... Maareh... altijd achterrem gebruiken... want vroeg of laat ga je erdoor op je bek... als je m niet gebruikt... | |
generalist | maandag 19 januari 2004 @ 18:38 |
quote:De balans van de motor bij het remmen wordt bijna helemaal bepaald door het gebruik van de achterrem. Dus wanneer je alleen voor remt (zeker nu) is dat erg nadelig voor je balans en dus wegligging. Gemiddeld is het 75/25 (voor/achter). Je kan natuurlijk ook alleen voor remmen (of alleen achter) maar dat je hiermee niet veel veilige kilometers gaat maken lijkt een statistischezekerheid. That's all. | |
blackbully | maandag 19 januari 2004 @ 19:21 |
het ging om vlak voor een bocht eff remmen met de achter rem en dan de bocht in. IK vindt dat dat nergens op slaat, je remt maar een heel heel klein beetje af. kun je hem net zo goed meteen de bocht in smijten (voor je gevoel niet maar inpraktijk wel). als ik moet remmen voor een bocht dan moet ik echt vol in de ankers. en dan gebruik ik mijn achter rem alleen om mijn achter wiel achter me te houden. een tikje afremmen doe ik eigenlijk zelde. | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 20:44 |
quote:*meldt* ![]() Zeker met dubbele Brembo gold-line remmen niet doen.. [Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 19-01-2004 20:45] | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 20:46 |
quote:Heee, Patrick281 is weer tot leven en schoppend ![]() Wat vind je van die Yam YZF750R | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 20:56 |
quote:Ja ik ben er weer, vandaag eerste werkdag dus weinig Fok! Al zijn er binnenkort wel internet mogelijkheden gna gna.. YZF: zeker leuk, maar hoe kom je aan ongeveer 140 pk? (eerdere post) | |
greedkillingz | maandag 19 januari 2004 @ 20:59 |
Met achterrem Altijd intergraal remsysteem op de guz heerlijk. | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 20:59 |
quote:Goed gezien dat het nergens op slaat, maar het is nog erger dan wat je aangeeft: Dit even (alleen achter) remmen geeft alleen maar onbalans in het rijwielgedeelte en vering, tenzij je grandprix coureur bent en het gebruikt om de drifttechniek uit te voeren --wat je tegenwoordig weer vaker ziet. Supercool die gasten. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 21:17 |
Dus, jullie zeggen dat wat ik doe verkeerd is. Net even voor de bocht met achterremmetje bijremmen. Ik ben echter toch van mening dat ik meer van lijnen rijden/remtechnieken e.d. weet dan jij, blackbully! Je kan lullen wat je wilt maar ik heb zeker geen ongelijk.. [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-01-2004 21:18] | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 21:17 |
quote:Ik denk dat bijremmen voor de bocht en remmen in de bocht door elkaar worden gehaald hier ![]() Wat Rietje bedoelde was voor de bocht de snelheid corrigeren waarmee je de bocht ingaat. En over die ca 140 pk, dat is een ruwe schatting. Zit een Dynokit op, K&N filter en andere demper (ik geloof ook aangepast uitlaatbochten, maar dat weet ik niet zeker). Het is dus niet geheel betrouwbaar, maar dat ie meer dan 125 pk heeft is iig zeker Maareh, met een beetje geluk rij ik er van de zomer op op die Yam | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 21:20 |
Denk rond de 128pk aan het achterwiel... die 125pk is aan de krukas. Dus laat zeggen, ongetuned 115pk SAE aan het achterwiel.. Dynokitje en nog meer zooi kom je ongeveer op een winst van 10pk SAE. | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 21:20 |
Hoe is het eigenlijk met Hollander(nogwat)? Zou ie geslaagd zijn? | |
generalist | maandag 19 januari 2004 @ 21:39 |
Omdat ik van plan ben zelf mijn achterwiel er af te halen komend weekend dacht ik er aan om een soort standaard te kopen waarmee je je (achter)wiel los van de grond kan halen. Weet iemand waar je een dergelijke standaard scoren kan (of de naam van een dergelijk ding)? | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 21:41 |
Dat heet een paddock stand.. Makkelijk zelf te maken | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 21:42 |
quote:Vergeet niet de bron te vermelden van wie je de naam heb gekregen ![]() | |
generalist | maandag 19 januari 2004 @ 21:56 |
quote:Mooi, dat is gemakkelijker zoeken. Tweedehands zijn deze gevallen ongeveer 50EUR, heb ook een exemplaar gezien van 50EUR dat nog verstuurd wordt ook (nieuw). Ga wel eens zoeken, wil namelijk wel een geval met wieltjes ... ben nogal lui En zelf knutselen ... nah | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 21:59 |
quote:Dan had hij hier wel toch even zijn adrenaline geuit.. ![]() quote:Ik heb er 1 gekocht .. en die gaat al meerdere motoren mee. Superdingetje .. bij Safe of Louis gehaald. Zo ff pic posten .. gaat een leven lang mee denk ik. | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 22:01 |
quote:Of hij is gaan freaken tegen zijn examinator en heeft m om zeep geholpen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 22:03 |
![]() O ja generalist, je hebt de naam dus aan vriend Patrick te danken | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 22:18 |
![]() GSM'PIC ![]() Dit plaatje is beter, via Motozoom .. De supersnelle pitsstop in jouw eigen garage! In een handomdraai staat de achterbrug van elke motor stabiel opgebokt. Stevige constructie (made in Germany) en een zeer gunstige hefboomwerking waardoor ook zeer zware motoren heel gemakkelijk opgebokt kunnen worden. Deze verbeterde versie is nu in hoogte verstelbaar van 34 t/m 42 cm en in breedte van 21 tot 39 cm. Draagkracht ca. 250 kg. [Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 19-01-2004 22:21] | |
Patrick281 | maandag 19 januari 2004 @ 22:40 |
quote:Zijn dag begon in ieder geval heel slecht: Banden lek......... | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 22:53 |
quote:Dat is wel klote voor hem... hopen dat ie het toch heeft gehaald... | |
PatrickM | maandag 19 januari 2004 @ 22:54 |
quote:Wat is dat voor een gele vlek op die foto ![]() ![]() | |
slashme | maandag 19 januari 2004 @ 22:55 |
quote:heb deze ook, bevalt goed. | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 22:56 |
quote:Banaan.. | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 22:59 |
Heb dus ook net een motorbok besteld, was in totaal 28,50 euro kwijt inclusief verzendkosten ![]() Lang leven internet ![]() Het is deze Het is er een van Motodetail, en heb hem dus niet via Motozoom | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 23:04 |
Zonde.. ik maak er zo 1tje voor je binnen 2 uurtjes voor 10 euro.. ![]() | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 23:13 |
Komt ie nu mee ![]() Als ik volgende keer van plan om iets aan te schaffen bel ik je eerst wel even op ok? Owja, moet nog smeermiddelen hebben, en eigenlijk ook reinigsmiddelen voor de ketting. Maak je die ook voor 10 Euro | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 23:17 |
Heb je mn nr. dan? ![]() Ik doe niet aan jatten.. | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 23:22 |
quote:Nog niet, heb het binnen, ik denk 2 minuten ![]() En het is nooit te laat om te beginnen met jatten | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 23:26 |
quote:O ja.. hoe ga je mn nummer krijgen? ![]() | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 23:28 |
quote:Stelen ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 januari 2004 @ 23:34 |
2 minuten zijn al voorbij chef.. | |
Makster | maandag 19 januari 2004 @ 23:42 |
quote:Heb niet gezegd dat i kje nu ging bellen toch ![]() Deze jongen gaat onder de dekens, morgen weer een fijn tentamen. Adios compadres | |
Mr_Mookey | dinsdag 20 januari 2004 @ 00:27 |
Nou Riet .. Ik heb € 10 Euri voor je. Begin maar een paddock stand te maken. Ik heb er wel 1 nodig. Vertel me maar wanneer het klaar is. | |
Mr_Mookey | dinsdag 20 januari 2004 @ 01:32 |
Wat is dit nou weer? Slapen we of zo???![]() Ok lui... zal morgen..eermm later FF rond normale rijden checke | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 07:54 |
Goedemorgen, motorfokkers! Ben wel benieuwd naar Hollander, ik ben bang dat ie het niet gehaald heeft anders zou ie het wel (net als ik) van de daken hebben geschreeuwd! Maar je weet het nooit. Rietvaerder, heb je der aleens over na gedacht? over je RGV bedoel ik, breng em asjeblieft niet naar de sloop! | |
ZX9R | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:39 |
Goeiesmorregens lui... Ik ben ook heel beniewd naar de rijkwaliteiten van hollander172! En uhh... Riet? Ik ook? | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:41 |
Haha... die 10 euro was geen serieus bedrag hoor. Ik moet eerst ijzer enzo inkopen en dat is al meer dan 10 euro... en dan nog verven | |
ZX9R | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:43 |
quote:Je loog tegen mij, alsof ik een kind was. Geloof dat je dacht, dat ik helemaal blind was. | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:45 |
![]() Nee he, niet DAT nummer! | |
ZX9R | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:48 |
![]() Stiekum toch wel! Maar ik was net van plan om deze week een bok te kopen voor mijn brommer en dan zie ik jouw aanbieding voor ¤10,- die dan weer niet doorgaat. | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:49 |
10 euro, geloof je het zelf ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 09:50 |
quote:De remschijf brak gisteren af, daarna gelijk naar de sloop gebracht.. ding valt dus letterlijk van ellende uit elkaar ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 10:00 |
quote:Bedankt voor de interesse, tot mijn grote schrik heeft het CBR mij geestelijk geschikt bevonden tot het besturen van motorrijvoertuigen van de categorie A. Cum laude geslaagd! | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 10:02 |
quote:ok, dat is idd niet best nee, wel jammer! Kun je me iets over die RGV vertellen (rijeigenschappen, voor en nadelen)? Missch dat ik eens rond ga kijken voor een andere, want ik vind em er goed uitzien en als ik de advertenties goed lees is het best een pittige fiets. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 10:04 |
quote:grote schrik? rijd je zo beroerd?klasse!!! Gefeliciteerd!! En nu een motor kopen!! | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 10:11 |
quote:Nee hoor, lichamelijk ben ik prima in staat een motor te besturen. Commentaar van instructeur op de weg terug van CBR naar rijschool met 120km/h op 70km/h weg: Heel leuk dat je zo blij bent dat je je rijbewijs hebt gehaald Hollander172 maar je bent hem op deze manier ook zo weer kwijt he? | |
ZX9R | dinsdag 20 januari 2004 @ 10:16 |
quote:Welcome to the elite club! | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 11:29 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Makster | dinsdag 20 januari 2004 @ 11:54 |
Goed werk ! Volgende "meet" dan ook maar mee heh, niet dat ik al mee ben geweest, maar dat is bijzaak | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 12:00 |
Ga je nog rijden vandaag Makster? | |
Makster | dinsdag 20 januari 2004 @ 12:02 |
quote:Kleine kans. Heb om 16.45 tentamen in Rotterdam ![]() Moet nu dus nog ff leren en dan straks naar R'dam toe. Vervolgens ga ik daar 10 km rennen en dan weer naar Dordt. Voordat ik thuis ben zal het wel een uur of 9 zijn Ga jij nog? | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 13:37 |
Ik was effe rijden ja... ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:15 |
quote:Als ik dan een motor heb is dat geen probleem natuurlijk, moet lukken denk ik maar dan moet jij ook beloven mee te gaan. ![]() | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:19 |
quote: ![]() ![]() en welkom bij de club | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:28 |
quote:Thanks! Wat een warm onthaal, het voelt net alsof ik net ben toegetreden tot een eliteclubje. Wanneer gaat dat adres in je sig trouwens de lucht in? | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:37 |
quote:Moet het doen als het goed is (kreeg net bij poging 1 wel een of andere vage fout, maar na nog een poging deed ie het). Site is alleen nog niet af laat maar zeggen ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:48 |
quote:Hmmm gisteren deed ie het nog helemaal niet, niet bij mij overigens. Zal me ook aanmelden zodra ik een motor heb. (jullie hebben nog wat weinig leden ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:51 |
quote:er is een server van .tk down ![]() | |
generalist | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:58 |
Ik zit nog even naar middenbokken alias paddock stands bedankt voor de naam Patrick Op motozoom zie ik de volgende twee staan: Ze lijken mij op de prijs en tilgewicht na identiek, wat verklaart dan het prijsverschil? Ik vind 39EUR of 98EUR wel een behoorlijk verschil. Edit: Link gefixed [Dit bericht is gewijzigd door generalist op 20-01-2004 18:08] | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:00 |
Ze zijn allebei 39 euro hoor.. je hebt je linkje niet goed gepost ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:00 |
quote: ![]() Je zal wel niet blij zijn met die lekke banden .. ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:03 |
quote:Als ik die met de Telefix vergelijk dan zie ik goedkopere gebogen ronde buis ipv een dik gelast stalen profiel. ![]() Lak van de ronde buis springt eraf als je ergens tegen botst, gaat roesten e.d. Het heeft dus alles met de levensduur te maken. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:10 |
vraagje: kan iemand mij iets vertellen over de Suzuki RGV 250? rijeigenschappen? voor- en nadelen? onderhoudsgevoelig? dat soort dingen. ik ben serieus aan het overwegen 1 te halen dus als jullie mij iets kunnen vertellen: graag ![]() | |
generalist | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:12 |
quote:Moet nu werken. quote:Beide hebben vierkante buizen ... en de laklaag ... Tjah, daar kan ik niets tegenin brengen. Maar geef toe 50EUR verschil is behoorlijk wat. | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:12 |
Rij-eigenschappen: PITTIG dingetje! Alleen kopen als je weet wat je doet. Remmen is ook echt remmen. En kunnen sleutelen is wel een vereiste | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:12 |
quote:Werkse. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:14 |
quote:pittig is goed! als het maar niet blade-pittig is...wheelies zijn koel ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:14 |
quote:Ja gelukkig wel, blijkbaar gewoon uit nijd de perfecte rit gereden want die grapjas van het CBR had er gewoonweg niks op aan te merken. Of die FZR600 nog doorgaat weet ik nog niet, zit nog enorm in dubio. Heb vandaag ook weer even zitten kijken naar andere motoren en daar kwamen de volgende uit: Thundercat:
| |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:15 |
quote:FF in het kort .. ik heb er zelf 1 gehad voordat het blok doordemidden scheurde. ![]() Rijeigenschappen: bovengemiddeld. Voordelen: licht in gewicht dus handelbaar. Mooi uiterlijk. Laag in aanschaf. Spectaculaire vermogenopbouw motorblok bij accerelatie - hoog snelheids/kick gevoel. Nadelen: 2 'takt dus hoge slijtage zuigers. Hoog verbruik. Ruig blok met ruw /lastig te benutten motorkarakter. Onderhoudsgevoelig: bij normaal gebruik iedere 6-10.000 kilomter ontkolen cylinderkop en iedere 20-30.000 kilometer nieuwe zuigers. | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:18 |
quote: | |
generalist | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:20 |
quote:Ik zou voor die Thundercat gaan. Vind ik nog steeds een ontzettend mooie motor en mocht ik besluiten van SuperSport terug te stappen naar SportTour dan is dat de motor waar ik voor zou kiezen. Heb voordat ik ben gaan kopen een Thundercat gehuurd en dat reed lekker, mooie motor met een goede wegligging en rij-eigenschappen | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:23 |
thx!quote:doormidden? beetje teveel van het goede gedaan? quote:dat klinkt goed! quote:hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk? quote:normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan? | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:25 |
4 takt hoef je nooit te ontkolen ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:26 |
quote:wat is dat eigenlijk, ontkolen? en kun je dat zelf doen? wat kost dat als je het laat doen? | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:27 |
Gewoon, alle ''roet'', dus aanslag van de uitlaatgassen, verwijderen. Dat steek je gewoon in de fik dmv benzine ofzo | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:28 |
quote:o da ken ik wel! | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:30 |
Mooi! | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:31 |
doormidden? beetje teveel van het goede gedaan?![]() hoe bedoel je 'lastig te benutten motorkarakter'? dat je flink moet werken op die motor? als dat zo is, dat is toch alleen maar leuk? normaal hoeft dat pas bij een hogere kmstand neem ik aan? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:35 |
quote:dus een RGV is onderhoudsgevoeliger maar wel een lekker scheurijzer als je em maar weet te besturen. is het wel iets voor een beginnende rijder zoals ik? | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:35 |
quote:Vergeet demontage van de cylinderkop en zuigers niet. ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:36 |
Ik vond hem niet zo lastig te berijden hoor ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:36 |
quote:nee dat snap ik. en dat kan ik weer niet, maar dat komt goed. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:37 |
quote:mar hoelang rijd jij al motor? ik neem aan dat je al reed voordat je je rbw had? anders is je ervaring niet meer dan 3 mnd en dan krijg ik steeds meer zin in om een RGV te halen (volgende week al!) | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:38 |
Ik begon met circuit rijden toen ik 15 was. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:39 |
quote:dat bedoel ik ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:53 |
Tering, ben je al zo oud? ![]() ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:55 |
quote:Het was mijn tweede motor en ik had in het begin grote moeite om er op de weg sportief mee te rijden. Zodra het toerental boven de 7.000 kwam veranderde het karakter zodanig dat ik het idee had dat de motor er met mij vandoor ging. ![]() Als je te langzaam reed met de RGV (en vooral bijvoorbeeld veel gas gaf bij een te laag toerental zodat de motor ging bokken of slecht liep) dan riskeerde je stil komen te staan door vette bougie's. (ik weet nog dat ik vermoeid na werktijd na huis ging, wegreed en bij een veel te laag toerental -en zonder koppeling vol gas gaf .. en dacht .. shit dat doe ik niet goed .. 100 meter verderop stond ik stil.. ![]() Ik ging dus op een gegeven moment verplicht iedere dag even 190 km/u rijden om de bougie's op zeker schoon te branden. [Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 20-01-2004 18:57] | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:57 |
quote:En wij maar denken 'een puber was die net uit zijn scooter tijdperk aan het groeien is met zijn Blade' ![]() en dan nog blijft het onverstandig om op een blade te beginnen ![]() | |
generalist | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:59 |
quote:Hoor wat Patrick zegt, begin met een Chopper ![]() | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:00 |
quote:En probeer daarna zo snel mogelijk een YZF750R te kopen ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:03 |
Jammer dat deze in Bergen staat, is voor jou net even te ver .. ![]() quote:Daar kan dus nog wat af.. ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:06 |
quote:ben bang van wel ja ![]() ik ben idd geen puber meer die net zijn rbw heeft gehaald, ik zei t al eerder; ik heb al heel wat kms erop zitten (auto) ik ga em toch wel halen denk ik, klinkt wat mij betreft als een heerlijke motor! leren erop rijden komt wel goed, daar ben ik niet bang voor | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:09 |
quote:Bergen? ben ik weleens op vakantie geweest, dat is best een end weg. volgens mij staat ie al een tijd te koop, ik heb deze al eens eerder gezien dus daar kan zeker wat vanaf! | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:11 |
quote:Als je de blade gaat halen, wel serieus voorzichtig zijn in bochten he (eigenlijk wel overal) en hou er rekening, de motor rijdt met jouw, en jij niet met de motor, klinkt raar, maar is waar (het is behoorlijk moeilijk een 900cc and up supersport onder controle te houden)... bron: vele posts op motor-forum, ons aller favoriete forum | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:12 |
quote:50 Pk bij 125 kilo rijdt echt wel super hoor! Ben je sneller dan Rietvaerder en PatrickM ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:10 |
quote:ja ik weet het, jullie hebben het mij al vaker gezegd dat het niet slim is om te beginnen op een blade. maar missch is de overstap van een RGV naar een blade minder bezwaarlijk..? quote:dat geloof ik best! ik ben alleen niet zo weg van de kleurstelling... | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:29 |
quote:Lijkt mij idd een ideale overstap. De kleurstelling is Walter Wolf, een oliehandelaar uit Canada die in de jaren 70 een Formule 1 team sponsorde. Vandaar de race kleuren. heeft wel wat. ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:42 |
quote:in dat geval kan ik beter wat ervaring opdoen op die RGV, dan houd ik em gewoon langer dan ik gepland had en kan ik ff doorsparen voor een echte blade ![]() quote:das ook wel weer zo maar je moet wel vd kleurstelling houden, missch moet ik em eens in het echt bekijken ![]() wat is btw het verschil tussen een RG 250 en een RGV 250? [Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 20-01-2004 20:46] | |
Patrick281 | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:45 |
quote:RGV is een evolutie van de RG. 10 Pk meer. Ik zou die RG ook wel als 14'de motor willen hebben. | |
Makster | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:18 |
Zo ben er ook weer, lekker tentamen wezen maken in R'dam ![]() ![]() Maaruh, heb jij thuis een loods ofzo | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:22 |
quote:Patrick281 heeft niet 13 motoren hoor ![]() Hij heeft nu in totaal 13 motoren gehad in 12 jaar tijd ![]() | |
Makster | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:27 |
quote:Ow wat een mietjuh, dacht echt ff dat ie stoer was ![]() later als ik groot ben wil ik net als Pat worden | |
PatrickM | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:39 |
quote:Ik zou het geen straf vinden om een Bimota in mijn huiskamer te hebben staan ![]() | |
Makster | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:41 |
quote:Anders ik niet !!!!! ![]() | |
generalist | dinsdag 20 januari 2004 @ 22:01 |
quote:Zou wat worden, een dergelijke fiets twe hoog moeten tillen ... nee bedankt ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 07:54 |
Zo, ik zit weer op mijn werk. Goedemorgen! Na al jullie goede verhalen over de RGV ben ik op zijn zachts gezegd best wel enthousiast geworden. Missch kan ik er wel 1 halen bij de oosterburen, btw is nihil en de bpm zal ook niet te veel zijn als ik een 92er importeer. De kosten om em hier te halen zullen ook niet te hoog zijn, autootje op gas, aanhangertje huren. Alleen moet ie wel gekeurd worden dus moet ie wel in goede staat verkeren. Ik ga mijn oom maar eens vragen of ie zin in een rit naar duitsland heeft... | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 10:47 |
Kom ik net het postkantoor uit om mijn OV op te halen, staan er 2 Turken aan mn motorfiets te knutselen. Ik keek naar mijn handen en zag daar handschoenen aanzitten met carbon knokkels.. ik bedacht me dus niet en haalde vol uit op hun gezichtjes Oprotten zeg.. wat denken ze wel niet | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 10:57 |
quote:Klasse! Das het beste wat je kunt, er meteen op los timmeren! Dat je ze laat gaan...in zo'n geval is bij mij de kans groot dat ik woedend nog ff doorga... Hebben ze schade aangericht? | |
ZX9R | woensdag 21 januari 2004 @ 10:59 |
quote:Ze zijn ook werkelijk niet te vertrouwen hè? ![]() Maar iid, geen schade? | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 11:05 |
Zo te zien niet.. ze waren bezig met hem remschijf slot. Ik wou nog niet mn gloednieuwe Shark helm gebruiken... Nee, dat soort dingen moet je niet bij mij flikken.. wie aan mijn motor komt, komt aan mij. Maar ik ben er van overtuigd dat carbon knokkels ook hard aankomen. Ik denk niet dat ze alleen effe wouden kijken hoe mooi zo'n remschijfslot is | |
ZX9R | woensdag 21 januari 2004 @ 11:08 |
quote:Wat ook leuk en afschrikkend werkt is zo'n remschijfslot waar een alarm ingebouwd zit. ![]() Ik heb zo'n ding aangeschaft omdat ik nog ff moest wachten met m'n SpyBall alarm. | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 11:15 |
Straks komen ze met zn 10-en terug.. ![]() Dan kunnen we nog eens lachen... Trouwens, Turken schijnen wel het vriendelijkste volk te zijn he hier in Nederland? Soms loop je over straat.. en dan staan er ineens 4 Turken om je heen: "Hee heb je probleem jonge" | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 11:37 |
quote:haal turken en marokkanen niet doorelkaar, die worden vaak over 1 kam gescheerd. Ik ken wel een aantal turken en vaag wat marokkanen maar de turken die ik ken zijn echt wel ok! En de marokkanen die ik ken zijn echt niet ok! Nog zin in een ritje naar duitsland? | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 11:51 |
Vandaag? ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 12:01 |
quote:heheh, beetje kortdag niet? en kon het maar vandaag ![]() ![]() Als je nog zin hebt, dan graag! Ik realiseer me dat het voor jou niet naast de deur is... | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 17:19 |
Ik wil het wel.. laat maar horen ![]() | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:54 |
quote:Ik ben ook niet stoer, het is nou eenmaal zo gelopen. ![]() Verschillende schade's en diefstal .. en gewoon zin in wat anders. (en: Patrick M .. niet in 12 jaar, maar in 10 .. zou oud ben ik nou ook weer niet) Nu denk ik al een maandje of 2 om de Bimota weg te doen -mede omdat die niet in de schuur past (4 jaar geleden mijn motor hier uit de tuin gestolen) en vanmiddag dacht ik dat een kleinere motorscooter wel van pas zou komen nu ik sinds maandag maar 9 kilometer van mijn nieuwe baan woon. ![]() En ik ben voor een auto bezig. ![]() Fiat Coupe goede koop ? Of iets anders .. Tja zo gaat het met vriendinnen nou ook al. ![]() (ti's ook allemaal 2'de hands spul wat ik neem | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 18:22 |
quote:Ik heb even op mobile en scout 24 gekeken maar echt veel RGV's kan ik niet vinden onder de 1.500,00. Als je gaat probeer dan altijd meer dan 1 exemplaar te kijken om e.a. te vergelijken. Of ga een keer bij iemand in Nederland kijken, zodat je meer kennis hebt als je naar Duitsland gaat. Een zelfde soort fiets maar dan van Yamaha staat trouwens in Roermond/Limburg te koop. Volgens mij is dat aardig bij jou in de buurt .. ? Voor 999,00 hoef je dan ook niet moelijk te doen met importeren: ![]() | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 18:26 |
En nog een Kawa KR1s voor 250 meer. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 19:11 |
quote:ok doe ik ![]() quote:dat is eigenlijk wel zo slim ja, om eerst hier een paar rondjes te rijden op zo'n RGV. maar ook hier zijn ze schaars! aan de andere kant, weet iemand toevallig of postcode 3 een beetje bij de grens ligt? aangezien 4 wel vlak tegen de grens aan is... deze is wel 1500 maar heeft wel wat 'gebruikerssporen', wat dat ook moge zijn. als ze niet té zijn neem ik die wel voor lief, dan zal ik dat tzt herstellen. dan kan ik in het begin ook een paar fouten maken... zijn die yamaha en kawa vergelijkbare fietsen? met ongeveer dezelfde eigenschappen? qua uiterlijk vind ik dan de RGV veruit het mooist, die kawa gaat ook nog wel alhoewel ik niet van kawa groen houd en de yamaha het minst. ik wist niet eens dat ze bestonden, die kawa en die yamaha. dat moet je ook maar weten! thx voor die info | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 19:19 |
quote:Ja het zijn vergelijkbare fietsen, en ik zocht echt iets onder de 1.500 voor je. Die Kawa moet trouwens ook wel in betere kleurstelling te vinden zijn. Vorige maand stond er nog een mooi rode op Marktplaats. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 19:31 |
quote:hij staat er nu iig niet meer bij. ik heb pics opgevraagd ve RGV bij 2ehands.nl: ![]() vraagt ie 1300 voor. alleen die kleuren... | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 19:33 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 19:38 |
Ik zou toch maar eens over die Yamaha nadenken. Het is toch voor tijdelijk / doorsparen enzo. Er zitten nieuwe zuigers in, en nieuwe voor-en achterbanden op. Persoonlijk zou ik voor iets meer die Kawa nemen.. Kawa groen went. ![]() Maar die Yamaha lijkt mij het betrouwbaarste .. en dus geld (be)sparend voor de Blade. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 21 januari 2004 @ 19:40 |
quote:maar als ik met iets meer moeite een RGV uit 90/91 kan krijgen voor hetzelfde geld dan kan ik er langer op rijden wat weer betekent langer sparen!
| |
Makster | woensdag 21 januari 2004 @ 20:07 |
quote:Sow zwaar minder ! Waar was dat, in het centrum? Zou ook echt zwart voor mijn ogen worden als ik ze aan mijn motor zag kutten! Behalve de carbon nokkels in zijn nek had ie ook nog een schijfremslot in zijn reet kunnen krijgen! Maar goed, goed dat je ze gehoekt heb hoop dat je ze een gebroken kaak heb geramd!! Heb zo een hekel aan mensen die andermans spullen niet respecteren en jatten. Of het nou een turk is of een nederlander van mij mogen ze dan allemaal aan het gas!! | |
Patrick281 | woensdag 21 januari 2004 @ 20:08 |
quote:Onderhoudshistorie en betrouwbaarheid zijn ook belangerijke dingen. Het zou zonde zijn als je een motor alweer snel moest reviseren o.i.d. Maar ik ben het met je eens dat die RGV verreweg de mooiste fiets is. | |
hollander172 | woensdag 21 januari 2004 @ 20:40 |
Nu we het toch over wat lichtere motoren hebben, kijk deze eens: Ik kende dat ding helemaal niet en hij komt ook niet voor op site van Suzuki maar het is wel een geinig ding. De enige info die ik kon vinden stond enkel op sites uit Nieuw Zeeland. Beetje lastig voor reserveonderdelen. | |
greedkillingz | woensdag 21 januari 2004 @ 21:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De laatste die aan mijn motor zat loopt nog steeds mank. Gebroken arm 3 plaatsen Aan mijn moter zit niemand meer (ja dit is serieus) | |
Makster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:21 |
quote:En terecht ![]() Zal de schandknapen leren !!! | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 21:28 |
quote:Jep, centrum. En inderdaad, Nederlander, Turk of wat dan ook maakt mij ook geen flikker uit... Ik schat dat de ene een gebroken neus heeft en de andere een blauw oog en gebroken kaak... | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 21:28 |
http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv | |
Makster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:38 |
quote:Goed werk, ben trots op je ![]() Maarja met 1.93 meter mag je natuurlijk ook wel iemand een doodsklap geven Al zou ik met mijn 175 ze ook naar de eeuwige jachtvelden hebben gejaagd | |
Makster | woensdag 21 januari 2004 @ 21:39 |
quote:Tering, sommige gaan echt ZO hard op hun bek. En als je ze dan tof ziet doen in hun spijkerbroekie zonder shirt aan ![]() Snap niet dat je zo dom kan zijn, echt te triest!!! Neemt verder niet weg dat het er wel lekker uit ziet | |
generalist | woensdag 21 januari 2004 @ 21:55 |
We zijn wel allemaal opeens een hoop testosteron wanneer iemand anders voorkeur voor de motor toont ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 21:59 |
Wat dan ![]() | |
Makster | woensdag 21 januari 2004 @ 22:00 |
quote:Niet alleen motor, ook auto, ook huis, etc etc. Ze moeten gewoon met der poten van je spullen afblijven, zo simpel is dat. Ik werk hard voor mijn spullen en laat niemand dat zomaar afpakken. Naar mijn mening is het in dit geval beter om eigen rechter te spelen, de politie doet er toch geen zak aan en als ze al ooit gepakt worden komen ze er vanaf met 2 uur dienstverlening. Kan je ze beter een gebroken neus slaan!! maarja das mijn mening | |
Rietvaerder | woensdag 21 januari 2004 @ 22:08 |
![]() Wat zou jij doen Rob, naar het politiebureau rennen? | |
PatrickM | woensdag 21 januari 2004 @ 23:17 |
quote:Idem quote: ![]() ![]()
Moeten ze maar met d'r poten van een andermans spullen afblijven... | |
PatrickM | woensdag 21 januari 2004 @ 23:23 |
In aanvulling op het YZF750R verhaal. Mijn zwager is vanavond langs geweest (helaas zonder motor Maar als alles goed gaat dan rij ik van de zomer (of met een beetje financieel geluk al eerder) op een YZF750R | |
PatrickM | woensdag 21 januari 2004 @ 23:29 |
quote:Ik zie hier een heleboel redenen in om gewoon normaal te blijven motorrijden, en niet te gaan stunten ![]() Die gasten zijn niet echt helemaal tof ofzo | |
Rietvaerder | donderdag 22 januari 2004 @ 10:42 |
Stoer ![]() Team MADRacing (bedrijf van een vriend van mij) heeft een nieuwe machine om te gaan racen in de GP effe wat specs... 2002 Honda RS250R gewicht onder de 100 kilogram [Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 22-01-2004 11:24] | |
Makster | donderdag 22 januari 2004 @ 10:52 |
Ziet er gelikt uit !! Zou ook best wel eens een dagje circuit willen rijden! Alleen jammer dat je daarvoor dus een licensie moet hebben (weet niet of het op alle banen zo is?). En ook erg jammer dat je dan niet verzekerd bent, maar ook dat kan volgens mij op het circuit geregeld worden. Misschien een idee voor een volgende meet? Met zijn alle een VRO1 ofzo doen, of misschien een 3 voor de meer gevorderden | |
Rietvaerder | donderdag 22 januari 2004 @ 11:12 |
Geloof me dat wil je niet...... die orgels zijn bijna niet te berijden, de keren dat ik effe het gas openzette zag ik meteen blaadjes, en nee, niet op de grond ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 22 januari 2004 @ 11:13 |
quote:Ja, goed idee.. maar ik heb ze alledrie al + een vierde FTT3 ![]() Maar toch erg goed idee, steek je veel van op! | |
Rietvaerder | donderdag 22 januari 2004 @ 16:51 |
Lekker dood hier.. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 22 januari 2004 @ 18:44 |
quote:idd! ik dacht, ik ben de hele dag niet op fok geweest, ze zullen nu onderhand deel 10 al hebben geopend, maar nee hoor... ik heb ff gekeken waar die zwarte (vd vorige pagina) RGV te koop staat in duitsland: dat is 450 km verder op! zo'n 3,5-4 uur rijden...niet dat dat mij iets uitmaakt | |
jacco | donderdag 22 januari 2004 @ 18:51 |
Dicht |