abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:42:26 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_132572335
Vandaag stond Sintra op de planning, werkelijk fantastisch _O_ vanuit het stadje naar Castelo dos Mouros gewandeld, dat was nog een flinke wandeling maar zeker de moeite waard! Vervolgens naar Palacio de Pena gelopen, nog indrukwekkender! Quinta da Regaleira helaas gemist omdat ik in de veronderstelling was dat dat hetzelfde was als de Pena :@ :') achteraf baal ik daar wel flink van!

Teruggekomen in Lissabon hebben we Belem bezocht. Dit viel ietwat tegen, mede door de pracht en praal die we vandaag al gezien hadden en het feit dat we redelijk kapot waren door het vele lopen.

Net in een lekker restaurant gegeten, misschien een aanrader voor Toto. Het heet Sessenta en zit vlakbij het plein van Marqués de Pombal. Erg lekker modern eten!

Morgen helaas al weer naar huis, had hier nog wel een paar dagen willen blijven! Bairro Alto helaas moeten missen, we zijn helemaal kapot na vandaag :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_132578496
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:42 schreef MaJo het volgende:
Vandaag stond Sintra op de planning, werkelijk fantastisch _O_ vanuit het stadje naar Castelo dos Mouros gewandeld, dat was nog een flinke wandeling maar zeker de moeite waard! Vervolgens naar Palacio de Pena gelopen, nog indrukwekkender! Quinta da Regaleira helaas gemist omdat ik in de veronderstelling was dat dat hetzelfde was als de Pena :@ :') achteraf baal ik daar wel flink van!

Teruggekomen in Lissabon hebben we Belem bezocht. Dit viel ietwat tegen, mede door de pracht en praal die we vandaag al gezien hadden en het feit dat we redelijk kapot waren door het vele lopen.

Net in een lekker restaurant gegeten, misschien een aanrader voor Toto. Het heet Sessenta en zit vlakbij het plein van Marqués de Pombal. Erg lekker modern eten!

Morgen helaas al weer naar huis, had hier nog wel een paar dagen willen blijven! Bairro Alto helaas moeten missen, we zijn helemaal kapot na vandaag :D
Klinkt leuk!

Ik had hier ook nog wel een tijdje willen zitten, helaas ben ik woensdag weer naar NL teruggevlogen wegens privé omstandigheden.

Toch blijf ik beschikbaar voor alle vragen want ik weet zeker wel genoeg over Lissabon om mensen te helpen :)
pi_132578694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:42 schreef MaJo het volgende:

noooes! Quinta is het mooiste van Sintra vond ik! ;) Hoewel ik Pena heb geskipt. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132578736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onze dochter vond Parque des Nacoes erg leuk. Ze kon er lekker spelen, rondrennen, we zijn in de kabelbaan geweest en het aquarium was inderdaad erg mooi! Uit eten bij de Pizza Hut in het winkelcentrum vond ze ook geweldig.
Pizza hut? Ik heb gegeten bij Peter, aan de boulevard richting dat hoge hotel. Gin tonic als huisdrank en prima eten!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132600713
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Pizza hut? Ik heb gegeten bij Peter, aan de boulevard richting dat hoge hotel. Gin tonic als huisdrank en prima eten!
De kleine wilde naar de Pizza Hut :7
pi_132600744
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:29 schreef Skv het volgende:

[..]

noooes! Quinta is het mooiste van Sintra vond ik! ;) Hoewel ik Pena heb geskipt. :@
Inderdaad, Quinta was echt geweldig, eigenlijk het hoogtepunt van Sintra! Urenlang vermaakt. Zo ontzettend mooi en gaaf, vooral die grot die uitkomt op een wenteltrap naar boven. Lijkt net iets uit Lord of the Rings ofzo.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 19:19:12 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_132627834
En dan wil je je camera uit je tas pakken en blijkt de camera gejat te zijn -O- Tasje zat er nog netjes in maar camera pleite. Gestolen door vliegveldpersoneel want heb het gewoon ingecheckt. Wel even een domper op een mooie vakantie :(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_132627944
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:19 schreef MaJo het volgende:
En dan wil je je camera uit je tas pakken en blijkt de camera gejat te zijn -O- Tasje zat er nog netjes in maar camera pleite. Gestolen door vliegveldpersoneel want heb het gewoon ingecheckt. Wel even een domper op een mooie vakantie :(
Heb je het niet gewoon ergens laten liggen? Anders klacht indienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2013 19:21:47 ]
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 19:23:07 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_132628053
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heb je het niet gewoon ergens laten liggen? Anders klacht indienen.
Nope, tasje zat er in maar camera was eruit. Heb al melding gemaakt bij TAP, politie en verzekering. Maar ja, de foto's krijg je daar niet mee terug.
  Admin dinsdag 19 november 2013 @ 00:48:11 #285
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_133400690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2009 10:37 schreef Hik het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn hotel met onder de lobby met mijn nieuwe virtuele vrienden... :')
Ha leuk! Ben net terug uit Lissabon, zelfde hotel.
Prima ligging, goede sfeer ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_133412599
Ja in December Lissabon *O*
Ga waarschijnlijk alleen vrienden bezoeken en niet zo de tourist uithangen, maar we zien wel.
Happy *O*
  zondag 22 december 2013 @ 21:41:14 #287
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134580514
Ik heb m'n komende zomervakantie naar Lissabon geboekt. Nja, vertrek 1 juni. :)
pi_134580619
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb m'n komende zomervakantie naar Lissabon geboekt. Nja, vertrek 1 juni. :)
*O*
Welk Hotel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2013 21:43:21 ]
  zondag 22 december 2013 @ 21:44:44 #289
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134580688
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

*O*
Welk Hotel?
Ik ben er al een keer eerder geweest, maar toen maar een paar dagen. Nu een hele week de tijd, dus ook tijd voor relaxen op terrasjes en uitstapjes enzo. :) En m'n voorpret is nu alvast begonnen. :P
pi_134580719
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik ben er al een keer eerder geweest, maar toen maar een paar dagen. Nu een hele week de tijd, dus ook tijd voor relaxen op terrasjes en uitstapjes enzo. :) En m'n voorpret is nu alvast begonnen. :P
Nice :Y als je nog tips wilt ben je altijd welkom bij mij :7 heb er gewoond :Y
  zondag 22 december 2013 @ 21:46:41 #291
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134580809
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

*O*
Welk Hotel?
http://www.goodmorninghostel.com/ Hostel. Reviews klinken erg positief in ieder geval.
pi_134580913
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

http://www.goodmorninghostel.com/ Hostel. Reviews klinken erg positief in ieder geval.
Oh perfect joh, vlakbij metrostation Restauradores. Je kan zelfs nog naar Cais de Sódre of Bairro Alto lopen *O*
  zondag 22 december 2013 @ 21:54:00 #293
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134581275
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oh perfect joh, vlakbij metrostation Restauradores. Je kan zelfs nog naar Cais de Sódre of Bairro Alto lopen *O*
Jeuh! :D De vorige keer zat ik in een hostel in Bairro Alto, ook wel leuk, maar niet heel erg ontspannen.
pi_134841682
Hi!

In maart vlieg ik -voor 5 dagen- met een vriendin naar Lissabon! We zijn beiden nog nooit in Lissabon/Portugal geweest. Ik heb het topic al vluchtig doorgebladerd, maar toch nog enkele gerichte vraagjes.

Hotel
We zijn op zoek naar een betaalbaar/goed hotel wat in een prettige omgeving zit; goed t.o.v. restaurantjes/barretjes en het OV, maar niet midden in de drukte. Iemand tips? Owh en een balkon bij het hotel is ook fijn aangezien wij roken. Wij hebben deze gezien (geen balkon helaas). Is dit iets?

Bars/restaurants
Wat zijn echte leuke authentieke barretjes/restaurants (live muziek!?)?

Openbaar vervoer
Tot hoelaat rijdt het OV? Mochten we voor een hotel kiezen wat iets verder weg ligt (zoals deze), dan is het fijn om te weten hoe/wat alles met het OV geregeld is.

Kosten/overige
Is Lissabon nog steeds een vrij goedkope stad? Zijn er ergens leuke marktjes?

Alvast bedankt!

Groetjes C.
  zondag 29 december 2013 @ 20:29:12 #295
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_134843433
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:02 schreef cmaw het volgende:

Kosten/overige
Is Lissabon nog steeds een vrij goedkope stad?

Ik vond Lissabon in vergelijking met de rest van Portugal helemaal niet goedkoop. :{
Maar ik ben er dan ook maar 1 keer geweest, dus ik kan je ook niet echt helpen met je andere vragen.
Wij zaten in een hotel buiten het centrum, dus beperkt qua uitgaan en geen balkon (veel etages en in business district) maar wel rustig en metrostation niet al te ver weg.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_134844612
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:02 schreef cmaw het volgende:
Hi!

In maart vlieg ik -voor 5 dagen- met een vriendin naar Lissabon! We zijn beiden nog nooit in Lissabon/Portugal geweest. Ik heb het topic al vluchtig doorgebladerd, maar toch nog enkele gerichte vraagjes.

Hotel
We zijn op zoek naar een betaalbaar/goed hotel wat in een prettige omgeving zit; goed t.o.v. restaurantjes/barretjes en het OV, maar niet midden in de drukte. Iemand tips? Owh en een balkon bij het hotel is ook fijn aangezien wij roken. Wij hebben deze gezien (geen balkon helaas). Is dit iets?

Bars/restaurants
Wat zijn echte leuke authentieke barretjes/restaurants (live muziek!?)?

Openbaar vervoer
Tot hoelaat rijdt het OV? Mochten we voor een hotel kiezen wat iets verder weg ligt (zoals deze), dan is het fijn om te weten hoe/wat alles met het OV geregeld is.

Kosten/overige
Is Lissabon nog steeds een vrij goedkope stad? Zijn er ergens leuke marktjes?

Alvast bedankt!

Groetjes C.
Metro: 06.30 - 01.00
Trein: Site van CP heeft de informatie
Bussen: Das nou net een dienstregeling waar je niks van op aan kunt, maar die rijden - ongeveer - 24/7

Lissabon is zeker niet heel goedkoop.
pi_134847494
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Toto69; Ik zag dat jij in Lissabon hebt gewoond. Heb jij tips voor authentieke barretjes/restaurantjes? En ken je de wijken van de 2 hotels die ik gegeven heb? Is dat iets?

Excuseer voor alle vragen!
pi_134847863
Half januari voor een weekendje naar Lissabon! Vrijdagochtend vroeg met het vliegtuig, overdag meeting en 'helaas' gaat het vliegtuig terug pas op maandag, dus ik móet wel het weekend blijven en gaat mijn vriendinnetje ook mee.

Ik ken Lissabon echter 0,0 (geldt eigenlijk voor heel Portugal), dus het is mooi dat ik dit topic tegenkom (lees: veredelde tvp). Iemand tips waar we, ook met het weer van januari, naartoe moeten? Ik zie Quinta de Regaleira, maar misschien dat dat in de zomer leuker is...
pi_134848200
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:20 schreef cmaw het volgende:
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Toto69; Ik zag dat jij in Lissabon hebt gewoond. Heb jij tips voor authentieke barretjes/restaurantjes? En ken je de wijken van de 2 hotels die ik gegeven heb? Is dat iets?

Excuseer voor alle vragen!
Klopt, ik heb er gewoond.
Het ene hotel is in Rossio. Dat is niet de slechtste wijk dus lijkt me op zich prima. En je zit niet ver van Bairro Alto (uitgaansgebied)
Het andere hotel is in Anjos, das een betere wijk dan Rossio.

Barretjes/restaurantjes: Bairro Alto! Daar zijn zoooo veel barretjes te vinden. Restaurantjes ook in het "centrum" (er zijn zo veel centra in Lissabon), dus rondom Cais de Sodré en Rossio/Bairro Alto.

Vraag zo veel je maar wilt, je kunt ook DM'en/PM'en (druk op chaticon.png naast mijn naam)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 21:32:28 ]
pi_134848355
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:25 schreef vincm het volgende:
Half januari voor een weekendje naar Lissabon! Vrijdagochtend vroeg met het vliegtuig, overdag meeting en 'helaas' gaat het vliegtuig terug pas op maandag, dus ik móet wel het weekend blijven en gaat mijn vriendinnetje ook mee.

Ik ken Lissabon echter 0,0 (geldt eigenlijk voor heel Portugal), dus het is mooi dat ik dit topic tegenkom (lees: veredelde tvp). Iemand tips waar we, ook met het weer van januari, naartoe moeten? Ik zie Quinta de Regaleira, maar misschien dat dat in de zomer leuker is...
Goede keuze om naar Lisboa te gaan.
In januari kan het gewoon heerlijk een graad of 15-20 met zon zijn, dus dat is goed te doen. Ik zou zeker een bezoekje brengen aan het Oceanario de Lisboa (Parque das Nacoes) / Vasco da Gama shopping mall / Colombo shopping mall. Bairro Alto voor het uitgaan, of anders Alcantara Mar/Santos om uit te gaan. Authentieke wijkjes zijn Portela/Sacavem (Portela is waar het vliegveld ook ligt, Sacavem er vlakbij)
Sintra/Cascais zijn leuke dagtripjes om te doen, Cascais meer als het 20 graden blijkt te zijn (strand etc.)

Vasco da Gama:

Pink Street (klein stukje van Bairro Alto):

Sacavem:

Parque das Nacoes:

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 21:34:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')