Klinkt leuk!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:42 schreef MaJo het volgende:
Vandaag stond Sintra op de planning, werkelijk fantastischvanuit het stadje naar Castelo dos Mouros gewandeld, dat was nog een flinke wandeling maar zeker de moeite waard! Vervolgens naar Palacio de Pena gelopen, nog indrukwekkender! Quinta da Regaleira helaas gemist omdat ik in de veronderstelling was dat dat hetzelfde was als de Pena
![]()
achteraf baal ik daar wel flink van!
Teruggekomen in Lissabon hebben we Belem bezocht. Dit viel ietwat tegen, mede door de pracht en praal die we vandaag al gezien hadden en het feit dat we redelijk kapot waren door het vele lopen.
Net in een lekker restaurant gegeten, misschien een aanrader voor Toto. Het heet Sessenta en zit vlakbij het plein van Marqués de Pombal. Erg lekker modern eten!
Morgen helaas al weer naar huis, had hier nog wel een paar dagen willen blijven! Bairro Alto helaas moeten missen, we zijn helemaal kapot na vandaag
noooes! Quinta is het mooiste van Sintra vond ik!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:42 schreef MaJo het volgende:
Vandaag stond Sintra op de planning, werkelijk fantastischvanuit het stadje naar Castelo dos Mouros gewandeld, dat was nog een flinke wandeling maar zeker de moeite waard! Vervolgens naar Palacio de Pena gelopen, nog indrukwekkender! Quinta da Regaleira helaas gemist omdat ik in de veronderstelling was dat dat hetzelfde was als de Pena
![]()
achteraf baal ik daar wel flink van!
Teruggekomen in Lissabon hebben we Belem bezocht. Dit viel ietwat tegen, mede door de pracht en praal die we vandaag al gezien hadden en het feit dat we redelijk kapot waren door het vele lopen.
Net in een lekker restaurant gegeten, misschien een aanrader voor Toto. Het heet Sessenta en zit vlakbij het plein van Marqués de Pombal. Erg lekker modern eten!
Morgen helaas al weer naar huis, had hier nog wel een paar dagen willen blijven! Bairro Alto helaas moeten missen, we zijn helemaal kapot na vandaag
Pizza hut? Ik heb gegeten bij Peter, aan de boulevard richting dat hoge hotel. Gin tonic als huisdrank en prima eten!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onze dochter vond Parque des Nacoes erg leuk. Ze kon er lekker spelen, rondrennen, we zijn in de kabelbaan geweest en het aquarium was inderdaad erg mooi! Uit eten bij de Pizza Hut in het winkelcentrum vond ze ook geweldig.
De kleine wilde naar de Pizza Hutquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Pizza hut? Ik heb gegeten bij Peter, aan de boulevard richting dat hoge hotel. Gin tonic als huisdrank en prima eten!
Inderdaad, Quinta was echt geweldig, eigenlijk het hoogtepunt van Sintra! Urenlang vermaakt. Zo ontzettend mooi en gaaf, vooral die grot die uitkomt op een wenteltrap naar boven. Lijkt net iets uit Lord of the Rings ofzo.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:29 schreef Skv het volgende:
[..]
noooes! Quinta is het mooiste van Sintra vond ik!Hoewel ik Pena heb geskipt.
Heb je het niet gewoon ergens laten liggen? Anders klacht indienen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:19 schreef MaJo het volgende:
En dan wil je je camera uit je tas pakken en blijkt de camera gejat te zijnTasje zat er nog netjes in maar camera pleite. Gestolen door vliegveldpersoneel want heb het gewoon ingecheckt. Wel even een domper op een mooie vakantie
Nope, tasje zat er in maar camera was eruit. Heb al melding gemaakt bij TAP, politie en verzekering. Maar ja, de foto's krijg je daar niet mee terug.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb je het niet gewoon ergens laten liggen? Anders klacht indienen.
Ha leuk! Ben net terug uit Lissabon, zelfde hotel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:37 schreef Hik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn hotel met onder de lobby met mijn nieuwe virtuele vrienden...
quote:Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb m'n komende zomervakantie naar Lissabon geboekt. Nja, vertrek 1 juni.
Ik ben er al een keer eerder geweest, maar toen maar een paar dagen. Nu een hele week de tijd, dus ook tijd voor relaxen op terrasjes en uitstapjes enzo.quote:
Nicequote:Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik ben er al een keer eerder geweest, maar toen maar een paar dagen. Nu een hele week de tijd, dus ook tijd voor relaxen op terrasjes en uitstapjes enzo.En m'n voorpret is nu alvast begonnen.
Oh perfect joh, vlakbij metrostation Restauradores. Je kan zelfs nog naar Cais de Sódre of Bairro Alto lopenquote:Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
http://www.goodmorninghostel.com/ Hostel. Reviews klinken erg positief in ieder geval.
Jeuh!quote:Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oh perfect joh, vlakbij metrostation Restauradores. Je kan zelfs nog naar Cais de Sódre of Bairro Alto lopen
Ik vond Lissabon in vergelijking met de rest van Portugal helemaal niet goedkoop.quote:Op zondag 29 december 2013 20:02 schreef cmaw het volgende:
Kosten/overige
Is Lissabon nog steeds een vrij goedkope stad?
Metro: 06.30 - 01.00quote:Op zondag 29 december 2013 20:02 schreef cmaw het volgende:
Hi!
In maart vlieg ik -voor 5 dagen- met een vriendin naar Lissabon! We zijn beiden nog nooit in Lissabon/Portugal geweest. Ik heb het topic al vluchtig doorgebladerd, maar toch nog enkele gerichte vraagjes.
Hotel
We zijn op zoek naar een betaalbaar/goed hotel wat in een prettige omgeving zit; goed t.o.v. restaurantjes/barretjes en het OV, maar niet midden in de drukte. Iemand tips? Owh en een balkon bij het hotel is ook fijn aangezien wij roken. Wij hebben deze gezien (geen balkon helaas). Is dit iets?
Bars/restaurants
Wat zijn echte leuke authentieke barretjes/restaurants (live muziek!?)?
Openbaar vervoer
Tot hoelaat rijdt het OV? Mochten we voor een hotel kiezen wat iets verder weg ligt (zoals deze), dan is het fijn om te weten hoe/wat alles met het OV geregeld is.
Kosten/overige
Is Lissabon nog steeds een vrij goedkope stad? Zijn er ergens leuke marktjes?
Alvast bedankt!
Groetjes C.
Klopt, ik heb er gewoond.quote:Op zondag 29 december 2013 21:20 schreef cmaw het volgende:
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Toto69; Ik zag dat jij in Lissabon hebt gewoond. Heb jij tips voor authentieke barretjes/restaurantjes? En ken je de wijken van de 2 hotels die ik gegeven heb? Is dat iets?
Excuseer voor alle vragen!
Goede keuze om naar Lisboa te gaan.quote:Op zondag 29 december 2013 21:25 schreef vincm het volgende:
Half januari voor een weekendje naar Lissabon! Vrijdagochtend vroeg met het vliegtuig, overdag meeting en 'helaas' gaat het vliegtuig terug pas op maandag, dus ik móet wel het weekend blijven en gaat mijn vriendinnetje ook mee.
Ik ken Lissabon echter 0,0 (geldt eigenlijk voor heel Portugal), dus het is mooi dat ik dit topic tegenkom (lees: veredelde tvp). Iemand tips waar we, ook met het weer van januari, naartoe moeten? Ik zie Quinta de Regaleira, maar misschien dat dat in de zomer leuker is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |