Mr Bungle is een behoorlijk geflipte band. De eerste cd had ska gemixed met metal, rock en noise en was nog aardig goed te beluisteren. Tweede cd, Disco Volante, was iets moeilijkere kost. een mix van metal, jazz, rock, ska, wereld muziek, beats etc etc maakte deze cd tot een hele bizarre ervaring. Je moet hem dan ook vaak luisteren om er enigzins structuur in te vinden. Derde cd, California, bracht normale songs die ingenieus in elkaar zaten. Een mix van beach Boys surf muziek, oost-europese folk, rock, metal, ska etc etc. Alleen deze keer zaten de songs zo in elkaar dat het de meest catchy Bungle cd was.
Fantômas is Mike's project met ex-Slayer drummer Dave Lombardo en Melvins gitaris Buzz Osbourne. Ze spelen heel bijzonder. Door de opstelling van de instrumenten kijken de leden elkaar aan en kunnen dmv gebaren met elkaar communiceren en zo aanwijzingen aan elkaar geven. De muziek bestaat uit geluidserupties, filmmuziek, samples en Mike's vocale uitbarstingen. Hij zingt bijna niet maar maakt geluiden met z'n stem. Erg knap en door de electronica kan hij leuke effecten maken. Live is de band erg leuk om te zien en als je de cd hebt snap je meteen wat er nou zo geniaal aan is.
Peeping Tom is Patton's solo project. Hier wil hij geld mee gaan verdienen en de songs zouden ook best poppy zijn. Gisteren kwam er een bericht op het net dat ergens de demo's te krijgen waren in mp3. En ja hoor.. dat waren ze. De songs hebben wat weg van trip-hop en dit is Pattons meest makkelijk luisterbare project. De mp3's zijn alweer weggehaald en de cd moet pas volgend jaar uitkomen.
Er is nu langzamerhand ook een hele scene rond deze muziek onstaan. Bandleden van Mr Bungle hebben ook andere projecten. Eén daarvan is Secret Chiefs 3 en is misschien wel net zo goed als de hoofdband. SC3 maken een mix tussen surfmuziek, rock en arabische muziek. De meeste songs zijn instrumentaal. Live zijn ze verschrikkelijk goed. Estradasphere ligt in het straatje van SC3 en gaan ook vaak mee op tour. Ze spelen live onder andere ook covers van bekende tunes van tv, games (mario, zelda) en films naast hun eigen werk wat een beetje als SC3 klinkt.
Kortom.. check het eens uit!
quote:Eh, dat denk ik niet. Ik volg het nl. ook
Op dinsdag 03 juli 2001 12:20 schreef Xhorder het volgende:
Volgens mij ben ik hier de enige die deze muziek een beetje volgt en dus een korte kennismaking want ik vind dat dit echt gehoord moet worden.
Al die andere bands ken ik niet zo goed, maar ik heb een paar dagen geleden een zooi mp3tjes van Fantômas gedowned en dat klinkt ook wel erg okee. Secret Chiefs 3 moet ik ook nog eens gaan proberen.
(leuk overzichtje trouwens, thanks. )
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 03-07-2001 14:42]
quote:Nou drummer Mike "Puffy" Bordin zie ik nog regelmatig met andere bands op het podium. Hij heeft een tijd lang met Ozzy Osbourne en KoRn getourd. Hij is nu bezig met Jerry Cantrell van Alice In Chains. Volgens mij is hij meer een soort sessie-muzikant geworden.
Op dinsdag 03 juli 2001 14:51 schreef Zanderrr het volgende:
BTW: Wat zouden de overige ex-leden van Faith No More tegenwoordig eigenlijk doen?
Van de rest weet ik het zo niet.
quote:ahjah vandaar da t me al bekend voorkwam
Op dinsdag 03 juli 2001 16:17 schreef Zanderrr het volgende:
Kan best, maar een 'Peeping Tom' is ook gewoon Engels voor 'gluurder' oid
nah.. kben benieuwd.
quote:Hey cool!!
Eh, dat denk ik niet. Ik volg het nl. ook
Binnenkort (volgende week al?) brengt Fantômas een nieuwe cd uit met covers van soundtracks: "Director's Cut".
Label van Secret Chiefs 3 en Estradasphere is Web Of Mimicry
Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks. De muziek is minder chaotisch als op de vorige cd, maar natuurlijk nog steeds wel in de bekende Fantômas stijl. Een aantal van deze tracks speelden ze onlangs live op Wâldrock.
Tracklist:
01 - The Godfather
02 - Der Golem
03 - Experiment in Terror
04 - One Step Beyond
05 - Night of the Hunter (Remix)
06 - Cape Fear
07 - Rosemary's Baby
08 - The Devil Rides Out (Remix)
09 - Spider Baby
10 - The Omen (Ave Satani)
11 - Henry- Portrait of a Serial Killer
12 - Vendetta
13 - untitled
14 - Investigation of a Citizen Above Suspicion
15 - Twin Peaks-Fire Walk With Me
16 - Charade
quote:Faith No More bedoel je hoop ik
ik heb mr bungle een keer gezien, ik vond het wel leuk, het viel me achteraf wel een beetje tegen toen bleek dat het de voormalige zanger van faithless was, daar heb ik nooit wat aan gevonden. Maar toch leuk dat het goedgekomen is met die kerel.
quote:net een goeie review (maar korte) ervan gevonden op Metal-Is
Op maandag 16 juli 2001 22:42 schreef Xhorder het volgende:
--UPDATE--Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks. De muziek is minder chaotisch als op de vorige cd, maar natuurlijk nog steeds wel in de bekende Fantômas stijl. Een aantal van deze tracks speelden ze onlangs live op Wâldrock.
quote:Was "Midnight Cowboy" op de CD "Angel Dust" van FNM ook al niet een cover van een filmsoundtrack?
Op maandag 16 juli 2001 22:42 schreef Xhorder het volgende:
Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks.
quote:Ja, oh almachtige muziekkenner!!!! Vertel ons meer en verlicht ons!!!
Op dinsdag 03 juli 2001 12:20 schreef Xhorder het volgende:Volgens mij ben ik hier de enige die deze muziek een beetje volgt en dus een korte kennismaking want ik vind dat dit echt gehoord moet worden.Kortom.. check het eens uit!
Meer, meer, MEER!!!
quote:* Roddy Bottum heeft z'n eigen band Imperial Teen (niks aan)
BTW: Wat zouden de overige ex-leden van Faith No More tegenwoordig eigenlijk doen?
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 25-07-2001 11:34]
quote:www.ImperialTeen.com
quote:Geen idee eigenlijk.
Was "Midnight Cowboy" op de CD "Angel Dust" van FNM ook al niet een cover van een filmsoundtrack?
Ik heb Directors Cut nog niet in de winkel gezien, maar wel de eerste Fantômas cd bij de Plato. De distributie begint beter te worden in ieder geval. Misschien wat voor Semtex om eens bij de Plato te kijken.
õhja en ik vond dat deze topic wel weer eens wat omhoog mag ofzoiets
quote:En ik ook.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:51 schreef lzandman het volgende:[..]
Eh, dat denk ik niet. Ik volg het nl. ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |