abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2001 @ 12:20:19 #1
1358 Xhorder
He's back...
pi_1134087
... kortom... Mike Patton, de voormalige Faith No More zanger zit in verschillende projectjes die misschien wel veel interessanter zijn dan z'n vorige band. Volgens mij ben ik hier de enige die deze muziek een beetje volgt en dus een korte kennismaking want ik vind dat dit echt gehoord moet worden.

Mr Bungle is een behoorlijk geflipte band. De eerste cd had ska gemixed met metal, rock en noise en was nog aardig goed te beluisteren. Tweede cd, Disco Volante, was iets moeilijkere kost. een mix van metal, jazz, rock, ska, wereld muziek, beats etc etc maakte deze cd tot een hele bizarre ervaring. Je moet hem dan ook vaak luisteren om er enigzins structuur in te vinden. Derde cd, California, bracht normale songs die ingenieus in elkaar zaten. Een mix van beach Boys surf muziek, oost-europese folk, rock, metal, ska etc etc. Alleen deze keer zaten de songs zo in elkaar dat het de meest catchy Bungle cd was.

Fantômas is Mike's project met ex-Slayer drummer Dave Lombardo en Melvins gitaris Buzz Osbourne. Ze spelen heel bijzonder. Door de opstelling van de instrumenten kijken de leden elkaar aan en kunnen dmv gebaren met elkaar communiceren en zo aanwijzingen aan elkaar geven. De muziek bestaat uit geluidserupties, filmmuziek, samples en Mike's vocale uitbarstingen. Hij zingt bijna niet maar maakt geluiden met z'n stem. Erg knap en door de electronica kan hij leuke effecten maken. Live is de band erg leuk om te zien en als je de cd hebt snap je meteen wat er nou zo geniaal aan is.

Peeping Tom is Patton's solo project. Hier wil hij geld mee gaan verdienen en de songs zouden ook best poppy zijn. Gisteren kwam er een bericht op het net dat ergens de demo's te krijgen waren in mp3. En ja hoor.. dat waren ze. De songs hebben wat weg van trip-hop en dit is Pattons meest makkelijk luisterbare project. De mp3's zijn alweer weggehaald en de cd moet pas volgend jaar uitkomen.

Er is nu langzamerhand ook een hele scene rond deze muziek onstaan. Bandleden van Mr Bungle hebben ook andere projecten. Eén daarvan is Secret Chiefs 3 en is misschien wel net zo goed als de hoofdband. SC3 maken een mix tussen surfmuziek, rock en arabische muziek. De meeste songs zijn instrumentaal. Live zijn ze verschrikkelijk goed. Estradasphere ligt in het straatje van SC3 en gaan ook vaak mee op tour. Ze spelen live onder andere ook covers van bekende tunes van tv, games (mario, zelda) en films naast hun eigen werk wat een beetje als SC3 klinkt.

Kortom.. check het eens uit!

... na vijf jaar
  dinsdag 3 juli 2001 @ 12:51:51 #2
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1134254
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 12:20 schreef Xhorder het volgende:
Volgens mij ben ik hier de enige die deze muziek een beetje volgt en dus een korte kennismaking want ik vind dat dit echt gehoord moet worden.
Eh, dat denk ik niet. Ik volg het nl. ook
What's the speed of Dark?
  dinsdag 3 juli 2001 @ 14:12:51 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1134717
Mr. Bungle ken ik vrij goed. Ik vind Disco Volante nog steeds een leuke plaat, maar niet iets wat je bij elke gelegenheid opzet. Maar "nummers" als 'Desert Search voor Techno Allah' zijn echt wwweird...

Al die andere bands ken ik niet zo goed, maar ik heb een paar dagen geleden een zooi mp3tjes van Fantômas gedowned en dat klinkt ook wel erg okee. Secret Chiefs 3 moet ik ook nog eens gaan proberen.

(leuk overzichtje trouwens, thanks. )

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 03-07-2001 14:42]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 3 juli 2001 @ 14:51:45 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1134934
BTW: Wat zouden de overige ex-leden van Faith No More tegenwoordig eigenlijk doen?
  dinsdag 3 juli 2001 @ 15:21:31 #5
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1135077
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 14:51 schreef Zanderrr het volgende:
BTW: Wat zouden de overige ex-leden van Faith No More tegenwoordig eigenlijk doen?
Nou drummer Mike "Puffy" Bordin zie ik nog regelmatig met andere bands op het podium. Hij heeft een tijd lang met Ozzy Osbourne en KoRn getourd. Hij is nu bezig met Jerry Cantrell van Alice In Chains. Volgens mij is hij meer een soort sessie-muzikant geworden.

Van de rest weet ik het zo niet.

dinsdag 3 juli 2001 @ 16:14:55 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1135376
Peeping Tom...?

is dat ook noevallig niet een titel van n nummer van Placebo?

dinsdag 3 juli 2001 @ 16:17:02 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1135390
Kan best, maar een 'Peeping Tom' is ook gewoon Engels voor 'gluurder' oid
  dinsdag 3 juli 2001 @ 16:18:50 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1135401
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 16:17 schreef Zanderrr het volgende:
Kan best, maar een 'Peeping Tom' is ook gewoon Engels voor 'gluurder' oid
ahjah vandaar da t me al bekend voorkwam

nah.. kben benieuwd.

dinsdag 3 juli 2001 @ 16:25:45 #9
1358 Xhorder
He's back...
pi_1135447
quote:
Hey cool!! En van Zander wist ik het ook al van Bungle. Ik denk dat hij de andere bandjes ook wel goed vindt.

Binnenkort (volgende week al?) brengt Fantômas een nieuwe cd uit met covers van soundtracks: "Director's Cut".

Label van Secret Chiefs 3 en Estradasphere is Web Of Mimicry

... na vijf jaar
  maandag 16 juli 2001 @ 22:42:41 #10
1358 Xhorder
He's back...
pi_1219101
--UPDATE--

Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks. De muziek is minder chaotisch als op de vorige cd, maar natuurlijk nog steeds wel in de bekende Fantômas stijl. Een aantal van deze tracks speelden ze onlangs live op Wâldrock.

Tracklist:
01 - The Godfather
02 - Der Golem
03 - Experiment in Terror
04 - One Step Beyond
05 - Night of the Hunter (Remix)
06 - Cape Fear
07 - Rosemary's Baby
08 - The Devil Rides Out (Remix)
09 - Spider Baby
10 - The Omen (Ave Satani)
11 - Henry- Portrait of a Serial Killer
12 - Vendetta
13 - untitled
14 - Investigation of a Citizen Above Suspicion
15 - Twin Peaks-Fire Walk With Me
16 - Charade

... na vijf jaar
pi_1219633
ik heb mr bungle een keer gezien, ik vond het wel leuk, het viel me achteraf wel een beetje tegen toen bleek dat het de voormalige zanger van faithless was, daar heb ik nooit wat aan gevonden. Maar toch leuk dat het goedgekomen is met die kerel.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  dinsdag 17 juli 2001 @ 01:14:18 #12
1358 Xhorder
He's back...
pi_1220099
quote:
ik heb mr bungle een keer gezien, ik vond het wel leuk, het viel me achteraf wel een beetje tegen toen bleek dat het de voormalige zanger van faithless was, daar heb ik nooit wat aan gevonden. Maar toch leuk dat het goedgekomen is met die kerel.
Faith No More bedoel je hoop ik Ja, het is toch nog goed gekomen met hem.. hehe Maar het gekke is dat hij al van voor Faith No More in mr Bungle zat. Ze hebben alleen een tijd lang op een laag pitje gestaan (en helaas maar 3 albums uit). Ik moet ze nog eens live zien... hopelijk toch wel binnen 2 jaar ofzo.
... na vijf jaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juli 2001 @ 10:04:28 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1265496
quote:
Op maandag 16 juli 2001 22:42 schreef Xhorder het volgende:
--UPDATE--

Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks. De muziek is minder chaotisch als op de vorige cd, maar natuurlijk nog steeds wel in de bekende Fantômas stijl. Een aantal van deze tracks speelden ze onlangs live op Wâldrock.

net een goeie review (maar korte) ervan gevonden op Metal-Is
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 24 juli 2001 @ 11:33:09 #14
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1265802
quote:
Op maandag 16 juli 2001 22:42 schreef Xhorder het volgende:
Director's Cut is dus uit. Dit is het nieuwe Fantômas album waar covers opstaan van bekende filmsoundtracks.
Was "Midnight Cowboy" op de CD "Angel Dust" van FNM ook al niet een cover van een filmsoundtrack?
pi_1265822
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 12:20 schreef Xhorder het volgende:Volgens mij ben ik hier de enige die deze muziek een beetje volgt en dus een korte kennismaking want ik vind dat dit echt gehoord moet worden.

Kortom.. check het eens uit!

Ja, oh almachtige muziekkenner!!!! Vertel ons meer en verlicht ons!!!

Meer, meer, MEER!!!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1266357
quote:
* Roddy Bottum heeft z'n eigen band Imperial Teen (niks aan)
* Big Jim Martin heeft nog een soloplaat gemaakt en duikt hier en daar als gastgitarist op.
* Bill Gould zit samen met wat gasten van Fear Factory in een los-vast project genaamd Brujeria (Spaantalige deathmetal, erg hard)
Surfin' Afghanistan
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:34:12 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1271246
AHHHHHHHHHHHHHHHHH Fantômas heersen! Heb ze op Wâldrock gezien en was ZWAAR onder de indruk (natuuurlijk ook vanwege Held Patton).
Ze kunnen mij LIVE echt wel boeien, weet nog niet hoe een event. album klinkt

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 25-07-2001 11:34]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:41:30 #18
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1271306
quote:
www.ImperialTeen.com
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:49:41 #19
1358 Xhorder
He's back...
pi_1271369
quote:
Was "Midnight Cowboy" op de CD "Angel Dust" van FNM ook al niet een cover van een filmsoundtrack?
Geen idee eigenlijk.

Ik heb Directors Cut nog niet in de winkel gezien, maar wel de eerste Fantômas cd bij de Plato. De distributie begint beter te worden in ieder geval. Misschien wat voor Semtex om eens bij de Plato te kijken.

... na vijf jaar
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:49:44 #20
10188 links234
pi_1271370
imperial teen:

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:55:33 #21
10188 links234
pi_1271423
Jim Martin zit in Behemoth
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:56:40 #22
1358 Xhorder
He's back...
pi_1271429
quote:
Jim Martin zit in Behemoth
Die Poolse (black)metalband zeker? LOL
... na vijf jaar
  Moderator dinsdag 7 mei 2002 @ 17:30:53 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_4099813
Ha Ik heb net de cd van tomahawk aangeschaft errug okay!

õhja en ik vond dat deze topic wel weer eens wat omhoog mag ofzoiets

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:16:44 #24
24054 search64
Avec le grande
pi_4100245
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 12:51 schreef lzandman het volgende:

[..]

En ik ook.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."