abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16364200
Ik surf nu een beetje over markplaats.nl en ik vraag me af wat is jullie ervaring met marktplaats.nl? kreeg je een baksteen in een doos of gewoon het produkt helemaal 100% goed?

gelezen:
-----------------------------
Klijne telefoon, helemaal goed bijna nieuw, geen doos geen opladder sony
bied maar.
----------------------------
bij zo'n klant wil je toch niet wat kopen lijkt mij...

zondag 18 januari 2004 @ 13:20:37 #2
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_16364245
sorry verkeerde topic :$

[Dit bericht is gewijzigd door MallePall op 18-01-2004 13:21]

pi_16364268
Ik heb 2x iets gekocht via marktplaats en dat ging allebei de keren goed. Het ligt aan de persoon die de advertentie zet wat je krijgt.
Ik heb trouwens ook beide keren het product bij de persoon thuis opgehaald, dat scheelt ook.
  zondag 18 januari 2004 @ 13:24:19 #4
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_16364326
Ik heb al meerdere keren wat bij marktplaats gekocht, en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Je kunt natuurlijk zelf wel een beetje kijken of iemand betrouwbaar overkomt, van de adverteerder die je in je openingspost hebt staan zou ik dus nooit iets kopen

Je kunt het natuurlijk op safe spelen en 'gelijk oversteken', dus gewoon ophalen of laten brengen. Maar als je dingen opstuurt kan je ook al wat maatregelen nemen zodat je niet opgelicht kan worden. (onder rembours of aangetekend laten verzenden, enz.)

[Dit bericht is gewijzigd door Offy op 18-01-2004 13:25]

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_16364331
dat lijkt me zoiezo veiliger om te doen, heb je de produkten ook getest?
pi_16364437
Ik heb ook al een aantal keren wat gekocht en verkocht...
email adressen met achternaam / voormnaam@provider.nl geven een iets betrouwbaarder indruk dan iwillrobyou@hotmail.com of zo iets tis maar een overdreven voorbeeld...

Ik heb ook altijd op des betreffende centraal stations afgesproken of metro stations....

zondag 18 januari 2004 @ 13:30:56 #7
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_16364513
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:24 schreef Yanderboi het volgende:
dat lijkt me zoiezo veiliger om te doen, heb je de produkten ook getest?
Nou, ik koop eigenlijk meestal boeken, dus daar valt niet veel aan te testen

Maar ik heb ook 1 keer een digitale camera gekocht. En met dat soort dingen moet je een beetje uitkijken natuurlijk. (net zoals telefoons e.d.) Laten opsturen vind ik dan te riskant, als hij het niet doet krijg je een welles-nietus-situatie en meestal is de koper dan de lul. Dus even testen voordat je betaald is een kleine moeite. Dan kan je er altijd nog uitstappen als je de zaak niet helemaal lekker zit. (Daarom dus nooit zeggen dat je hem komt kopen, maar dat je gewoon komt kijken, en als hij je bevalt dat je hem koopt.)

Wat ben je van plan te gaan kopen dan?

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_16364538
Is bij mij altijd goed gegaan, maar heb ook nog nooit iets op laten sturen. Ik ga ook wel een beetje af op hoe betrouwbaar het geheel (advertentie, mailtjes) oogt.
  zondag 18 januari 2004 @ 13:32:27 #9
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_16364550
genoeg manieren om ervoor te zorgen dat je niet bedonderd wordt. En vooral telefoons etc zijn erg bedrieg gevoelig. Maar inderdaaad, spreek af, haal het op, rembour. Als iemand al zegt dat je het niet kan komen ophalen zal ik al heel erg twijfelen bijvoorbeeld.
  zondag 18 januari 2004 @ 13:33:19 #10
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_16364575
Ik kan niet anders zeggen dan dat het ALTIJD goed is gegaan met Marktplaats. Ik zorg er altijd voor dat ik naam en adres heb van de verkoper en als ik zelf wat verkoop geef ik ook altijd m'n adres door. Als ik iets koop en t moet via de post, betaal ik voor ik t artiekel krijg opgestuurd en andersom precies hetzelfde. Je neemt natuurlijk een bepaald risico maar als ik zo'n advertentie zie zoals jij die hier liet zien dan reageer ik bij voorbaat niet.
Er gaat niks boven Urk
pi_16364584
hahahaha
bij bepaalde namen en tekstuele opmaak heb ik zoiezo al zoiets van toedeledokio (sorry gister weer idols gezien ).....
pi_16364697
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:30 schreef Offy het volgende:

[..]

Nou, ik koop eigenlijk meestal boeken, dus daar valt niet veel aan te testen
...........
Wat ben je van plan te gaan kopen dan?

ik wil graag zown kleine JVC camera kopen, maarja ik moet hem wel testen natuurlijk...
pi_16365886
Ik heb mijn laptop via Marktplaats gekocht, ik heb hem opgehaald en ter plekke getest, werkte perfect op deze manier en hij doet het nog steeds
  zondag 18 januari 2004 @ 15:48:11 #14
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16368089
Ik heb mijn huis gevonden via Marktplaats, nog anderhalve maand en dan kan ik erin!
pi_16368394
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Marktplaats. Als ik iets niet vertrouw stuur ik een mailtje om extra info. Dan merk je snel genoeg of iets serieus is of niet.
pi_16369495
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:48 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb mijn huis gevonden via Marktplaats, nog anderhalve maand en dan kan ik erin!
dat is wel heel relaxed!
pi_16369615
Ik heb via marktplaats een paar studieboeken verkocht.
Ik heb de mensen eerst geld over laten maken en toen heb ik het boek opgestuurd, aangetekend. Is alle keren goed gegaan.

Maar ik heb zelf nog nooit iets gekocht via marktplaats en weet ook van anderen geen ervaringen...

Fake it till you make it...
  zondag 18 januari 2004 @ 16:49:29 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_16369822
Goed uitkijken is wel de boodschap.Zelf ophalen en ter plekke uittesten is wel zo verstandig! Voorzichtig zijn met zomaar geld opsturen, ik zou dat zelf niet doen, maar ik heb wel meegemaakt dat mensen mij geld op m'n bankrekening stortten en toen heb ik het pakje netjes opgestuurd.En je moet er ook rekening mee houden dat er mensen zijn die voor de lol een bod doen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_16369858
de verkoper mailen, werkt dat wel?
pi_16371571
Ik heb heel veel lp's en stripboeken gekocht op marktplaats. Altijd nog goed gegaan met eerst geld over maken en daarna versturen.

Het is wel 1 keer fout gegaan toen iemand 2 Asterix en obelixen heeft gestuurd maar die zijn nooit aangekomen. Maar heb nieuwe van hem gehad Dus de post heeft het waarschijnlijk gewoon gejat

pi_16371617
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:49 schreef deedeetee het volgende:
Goed uitkijken is wel de boodschap.Zelf ophalen en ter plekke uittesten is wel zo verstandig! Voorzichtig zijn met zomaar geld opsturen, ik zou dat zelf niet doen, maar ik heb wel meegemaakt dat mensen mij geld op m'n bankrekening stortten en toen heb ik het pakje netjes opgestuurd.En je moet er ook rekening mee houden dat er mensen zijn die voor de lol een bod doen
Ja of voor verkopers die op het laatste moment toch maar van de verkoop afzien terwijl je alles al afgesproken hebt, ook heel irritant.
  zondag 18 januari 2004 @ 17:50:11 #22
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16371629
Beetje een onzin-topic. Marktplaats is niet verantwoordelijk voor de afhandeling van deals. Er wordt via marktplaats zowel door criminelen als door goedwillende mensen gehandeld. Er zit altijd een kans in dat het fout gaat.
pi_16371662
quote:
Op zondag 18 januari 2004 15:48 schreef Petra76 het volgende:
Ik zou nog ff wachten alvorens je je huidige appartement of huis opzegt...
pi_16371915
Enkele tips voor de mensen die via Marktplaats willen kopen.

Als je een e-mail krijgt van een persoon, zou ik eerst kijken vanwaar de ip komt (welk land). Niet betalen via Western Union of dergelijke b*llsh*t. Cash of als het niet gaat, een rekeningnummer met de bijhorende gegevens (die te controleren zijn).
Verder zou ik gratis adressen wantrouwen...Ik herinner me nog iemand met een hotmail-adres die geen persoonlijke informatie geeft en een pc wil verkopen en dan moet je wel op voorhand betalen. Misschien is 'm eerlijk, maar met zo iemand ga ik niet in zee.

Ohja...Klinkt de prijs ongelofelijk goedkoop, dan zal de doos ongelofelijk leeg zijn (op aardappelen na)...

zondag 18 januari 2004 @ 18:01:43 #25
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_16371916
Ik gekocht:

-laptop (opgehaald en getest)

en ik heb verkocht:

-Napa mp3 speler voor teveel geld (die meneer was niet tevreden, maarja )
-kaartjes van freefight wedstrijd die ik had gewonnen.

En hoe ik t dan deed met de laaste 2 dingen, sja opsturen en hopen dat t geld komt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')