In dit forum wil ik met belangstellenden plannen gaan smeden voor een groot rokersprotest!
Mij als niet-rokerde rokerssympatisant bevalt het me niet hoe de regerings ons een beetje gaat voorschrijven hoe we moeten leven. Dit lijkt een beetje op een totalitaire dictatuur. Hier moet snel verandering in komen!
Dus, wie doet er mee? (mensen die niet mee willen doen, post AUB niet)
En verder, hoe pakken we dit aan? Welke datum en waar?
Mijn plan was om op het Binnenhof in Den Haag te gaan paffen.
We kunnen ook aan burgelijke ongehoorzaamheid op de publieke tribune in de tweede kamer gaan doen ?
Wie heeft er nog meer briljante ideeen (wel serieus aub) ?
quote:Strak plan, en als jullie dan daar ook blijven roken! Top.
Op zondag 18 januari 2004 12:34 schreef Karzeuler het volgende:
Mijn plan was om op het Binnenhof in Den Haag te gaan paffen.
quote:Net zo lang tot we die ministers er uit gerookt hebben
Op zondag 18 januari 2004 12:35 schreef SunChaser het volgende:[..]
Strak plan, en als jullie dan daar ook blijven roken! Top.
quote:of julliezelf dood.
Op zondag 18 januari 2004 12:36 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Net zo lang tot we die ministers er uit gerookt hebben
* marbe weet alleen niet hoe het moet worden aangepakt.
Belangerijk is dus dat deze mensen bereid zijn hun vrije tijd op te offeren voor deze zaak
Discipline hebben
Niet gauw ontmoedigt raken
Zich verbaal goed kunnen verweren tegen de sluwe aanhangers van de WHO en anderen die tot sub organisaties van het WHO horen (zoals Stivoro)
Verder is het belangerijk dat wij goede tegenargumenten hebben waar anti-rookfundamentalisten niet zo gauw terug van hebben
Maar vraagje: heeft iemand hier al ervaring met het organiseren van protesten?
[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 18-01-2004 13:02]
Den haag en de hele kliek met bemoeials weten niet van ophouden, straks is de frituur ook in de ban omdat het "slecht" is. Het is weer een typische laster campagne via reclame's en erger nog accijns.
Mijn borreltje is gestegen van 13 naar 17 euro.
Dus regel maar een grote partij daar want andere "lusten" worden ook bedreigd en dat moet voorkomen worden.
quote:Ik zal je zeggen, dat soort dingen zitten er ook aan te komen
Op zondag 18 januari 2004 12:59 schreef Sportguy het volgende:
Ik laat mijn mening over roken maar in het midden en toch geef ik je ergens gelijk.Den haag en de hele kliek met bemoeials weten niet van ophouden, straks is de frituur ook in de ban omdat het "slecht" is. Het is weer een typische laster campagne via reclame's en erger nog accijns.
Mijn borreltje is gestegen van 13 naar 17 euro.![]()
Dus regel maar een grote partij daar want andere "lusten" worden ook bedreigd en dat moet voorkomen worden.
de kliek die zo fanatiek het roken aan het bestrijden is, is ook bezig met een campagne tegen drank en eten
Ze willen bijvoorbeeld restuarants gaan aanpakken. er mag niet meer teveel calorieen geserveerd worden bijv. en minimaal een glas wijn per klant.
Het probleem is dat ze dit beetje bij beetje willen invoeren, zodat men er langzaam aan gewend kan raken. Als je die wetten en regels er in een keer inramt, dan roept dat weerstand op.
Stel dat men 10 jaar geleden alle anti-rookwetten die we nu hebben, in een keer er in hadden geramt, dan stond bijna iedereen op z'n achterste poten.
Als alle wetten die er aan zitten te komen op het gebied van roken, drank en eten, er nu in een keer in een keer in worden geramt, hoe zouden de doorsnee Nederlanders dan reageren?
Het wordt tijd dat we DAT eens duidelijk gaan maken, mischien dat er dan een hoop op de been komt?
quote:Ja duuh dat heb ik wel door hoor.
Op zondag 18 januari 2004 13:11 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Ik zal je zeggen, dat soort dingen zitten er ook aan te komen
quote:Die kliek bestaat uit inspraak commissies en dat kan op elk vlak, zo heb je milieufreaks die bezonnen moord en brand schreeuwen als er 1 korrel beton gemaakt wordt. Goed mensen moeten dan uit de auto, vervolgens gaan ze de aanleg van spoorwegen (hsl etc.) blokkeren.
de kliek die zo fanatiek het roken aan het bestrijden is, is ook bezig met een campagne tegen drank en eten
Ze willen bijvoorbeeld restuarants gaan aanpakken. er mag niet meer teveel calorieen geserveerd worden bijv. en minimaal een glas wijn per klant.
Het probleem is dat ze dit beetje bij beetje willen invoeren, zodat men er langzaam aan gewend kan raken. Als je die wetten en regels er in een keer inramt, dan roept dat weerstand op.
Stel dat men 10 jaar geleden alle anti-rookwetten die we nu hebben, in een keer er in hadden geramt, dan stond bijna iedereen op z'n achterste poten.
Als alle wetten die er aan zitten te komen op het gebied van roken, drank en eten, er nu in een keer in een keer in worden geramt, hoe zouden de doorsnee Nederlanders dan reageren?
Het wordt tijd dat we DAT eens duidelijk gaan maken, mischien dat er dan een hoop op de been komt?
Kortom het hele kliekje dat is een samensmelting van een ieders gezeik, kortom zeik minder en doe vooral wat jezelf wil.
quote:PvdR - Partij van de Rokers
Op zondag 18 januari 2004 15:09 schreef tedje-van-es het volgende:
Dr zou eigenlijk een politieke partij moeten zijn die het voor ons rokers op neemt...
Ik vind het allemaal goed, Als ík maar Minister van Rookbeleid mag zijn op het Ministerie van Rokende Zaken.
quote:'T is een vrij algemene kreet hoor.
Op zondag 18 januari 2004 14:52 schreef McKillem het volgende:
Dit doet me denken aan de film hackers:Hackers of the world unite.......
Rokers aller landen, verenigt u !
quote:GEVONDEN!
Op zondag 18 januari 2004 17:22 schreef samawi het volgende:
ister geen site ofzo met een we zijn tegen het rookbeleid gebeuren ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |