Heeft er iemand een thuismiddeltje tegen pijn door aften?
Spoelen met Lecithine helpt niet en kom ook niet met het verhaal dat ik te veel of te weinig vitamine zou eten, want daar geloof ik niet in.
tx voor de tippies alvast
Ow.. elmex ... Gaa'k eens probsen dan! Dit is nou al de tweede x da'k er één heb!!
quote:zijn van die pijnlijke witte bultjes die je weleens in je mond hebt, meestal aan de binnenkant van je lippen
Op zaterdag 17 januari 2004 18:42 schreef Unknown_Drunk het volgende:
Wat de neuk is aften ?
quote:Piralfex halen, aanstippen, kapot gaan van de pijn, 2 dagen later is ie weg.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:50 schreef Pearly het volgende:
grrr.... en is er dan niemand die weet wat ik er aan kan doen als het zeer doet??
Trouwens ... weet iemand uberhaubt waardoor je ze kan krijgen?
groetjes odin
quote:ik ben je eeuwig dankbaar dat je me verteld wat het is en dat ik het bij de drogist? kan halen en wat het doet.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:52 schreef juns het volgende:
pyralfex
Blij dat ik er nooit geen last van heb gehad.
quote:Vitaminetekort.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:50 schreef Pearly het volgende:
weet iemand uberhaubt waardoor je ze kan krijgen?
quote:We noemen het hier een spru, maar dat zullen de meeste wel niet kennen...
Op zaterdag 17 januari 2004 18:41 schreef SMOOGY het volgende:
aften???
en die avatar... ik zal m veranderen
Maar.. Zendium dus! .. okay .. maandag eerste werk. Zendium halen.
Tx voor de tippies.
En iedereen die met de tip kwam over vitamine ..
Het grootste risicafactor is een klein wondje in de mond (per ongeluk jezelf gebeten, een scherp stukje voedsel). Ook stress is een risicofactor. En verrassend: roken schijnt een beschermende factor te zijn!
Het enige huismiddeltje dat ik heb kunnen vinden is een mogelijk effect van een glutenvrij dieet. Maar om nu geen brood en dergelijke meer te eten vanwege die aften is ook een beetje overdreven. Er zijn smeerseltjes op de markt die de pijn verminderen, de duur van zo'n aft verkorten en de lengte tussen het optreden van de aften. Of je huisarts dit wilt voorschrijven is echter nog maar de vraag. Op latere leeftijd (>30 jr) dalen zowel de frequentie als ernst van de aanvallen minder.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:55 schreef Nimitz het volgende:
eet genoeg sinaasappels of ander soort fruit.. vaak worden aften veroorzaakt door een tekort aan bepaalde vitaminen.
onzin.
het is onbekend hoe ze komen.
ik heb ze nu ook...
waarschijnlijk gaat et vriezen/sneeuwen (of heeel warm worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...)
ik krijg ze altijd bij (grote) weersveranderingen
en ik drink veeeeel sinaasappelsap en eet goed
quote:antibacterieel mondwater is als de pest voor je gebit, het schoonhouden van je gebit is nl deels afhankelijk van bacterien....
Op zaterdag 17 januari 2004 23:38 schreef Cherries-jubilee het volgende:
Tubetje Aftweg bij de DA drogist, aanstippen: verzacht de pijn...binnen een week zijn de aften weg....
En voortaan poetsen met Zendium tandpasta, en een antibacterieel mondwater erna gebruiken, mischien helpt dit ook bij jou ?
en met Aftweg binnen een week weg is wel leuk, maar zonder aftweg zitten ze er ook ca. een week...
quote:hallo Asclepius...
Op zaterdag 17 januari 2004 23:11 schreef Asclepius het volgende:
Waarschijnlijk zal het een combinatie hiervan zijn.Het grootste risicafactor is een klein wondje in de mond (per ongeluk jezelf gebeten, een scherp stukje voedsel). Ook stress is een risicofactor. En verrassend: roken schijnt een beschermende factor te zijn!
Op latere leeftijd (>30 jr) dalen zowel de frequentie als ernst van de aanvallen minder.
Voor mij is dit het meest geloofwaardige verhaal. Alles wat hier staat beschreven klopt ook gezien mijn situatie!!!!!!
Het bijten op de tong wat een aft wordt met daarbij de combinatie van stress op het werk, voeding en toevallig ook nog eens gestopt met roken!
quote:ik heb nog nooit aften op mn tong gehad...
Op zondag 18 januari 2004 14:54 schreef Pearly het volgende:[..]
hallo Asclepius...
Voor mij is dit het meest geloofwaardige verhaal. Alles wat hier staat beschreven klopt ook gezien mijn situatie!!!!!!
Het bijten op de tong wat een aft wordt met daarbij de combinatie van stress op het werk, voeding en toevallig ook nog eens gestopt met roken!
Nu beet ik op mijn tong en zit daar ook een aft ( het is duidelijk een aft omdat hij aan de omschrijvingen voldoet van de 3 soorten die er bestaan.
Gister kreeg ik er weer eentje bij op de binnenkant van mijn onderlip. En ook dit is doordat ik er op beet. Het gaat stuk en gaat ontsteken.
Het zal voorlopig zo nog wel even door gaan want het ziet er voor mij naar uit dat ontspannen gezien het werk nog niet echt mogelijk is. Het is voor mij duidelijk een combinatie van stress en voeding.
Hopelijk helpt het poetsen met Zendium maar ik betwijfel het.
[Dit bericht is gewijzigd door Pearly op 18-01-2004 16:32]
[Dit bericht is gewijzigd door WePe op 18-01-2004 22:04]
quote:euhm, wat dacht je van het herpes-virus???
Op zaterdag 17 januari 2004 23:11 schreef Asclepius het volgende:
lang verhaal
quote:Ik mis helaas het verhaal van Asclepius, dus weet niet precies waar deze vraag op gebasseerd is. Maar aften en het herpus-virus zijn 2 verschillende dingen.
Op zondag 18 januari 2004 23:26 schreef blublub het volgende:[..]
euhm, wat dacht je van het herpes-virus???
quote:mijn huisarts zegt van niet....
Op zondag 18 januari 2004 23:29 schreef WePe het volgende:[..]
Ik mis helaas het verhaal van Asclepius, dus weet niet precies waar deze vraag op gebasseerd is. Maar aften en het herpus-virus zijn 2 verschillende dingen.
quote:dan heeftie het goed mis
Op maandag 19 januari 2004 00:18 schreef blublub het volgende:[..]
mijn huisarts zegt van niet....
koortslip en herpes is hetzelfde...
ik heb al aften van af mn 10e of zo, en als het herpes was is dat onmogelijk...
Er blijkt echter wel een relatie tussen een koortslip en aften: mensen met een koortslip (veroozaakt door het Herpes Simplex virus) hebben een circa tienmaal vergrote kans op het krijgen van een aft. Hoe dit precies zit is nog onduidelijk, zeker is wel dat een aft niet rechtstreeks door het herpesvirus wordt veroorzaakt.
Wat ook een verschil is.
Koortslip voel je aankomen en zodra je het voelt tintelen, smeer je er zovirax (of dergelijke) op en hij zal niet doorkomen. Ook zit het aan de buitenkant van je mond.
Aften voel je weer niet aankomen, dus kan je ze op bovenstaande manier ook niet voorkomen.
quote:Het spijt me maar binnen een dag geen last meer dat kan volgens mij niet. Bij dokterdokter.nl staat ook dat het één week tot anderhalve week kan duren voordat de pijn weg is ( de aften dus weg zijn ).
Op zondag 18 januari 2004 22:05 schreef Dennis121 het volgende:
Sinaasappels schijnen te werken... had er vroeger wel es last van, geregeld een sinaasappel en binnen een dag geen last meer en werd het minder....
quote:listerine is niet echt lekker voor je tanden .....
Op maandag 19 januari 2004 18:48 schreef sunbloem het volgende:
heel veel vitamientjes eten, dan verdwijnen ze het snelst. En spoelen met listerine
Er zal absoluut een verband zijn .... maar het is 'niet' hetzelfde.
quote:Ik moet zeggen, Listrine verdoofd bij mij wel even ..... dat is wel lekker.
Op maandag 19 januari 2004 19:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
listerine is niet echt lekker voor je tanden .....
quote:jus d'orange....
Op maandag 19 januari 2004 19:57 schreef Pearly het volgende:[..]
Ik moet zeggen, Listrine verdoofd bij mij wel even ..... dat is wel lekker.
Ik heb vanavond macaroni gegeten .... aaaaahhhh die saus doet zó zeerrrrr aan die aften. Alles met kruiden doet pijn!!! boehoeoe.... ik heb maar wat vla gegeten.
of zoals ik gisteren, pringles...
"hot & spicey" ....
gelukkig zittie vooran in mn mond dus als ik een beetje mn best doe nergens last van...
(wel es erger gehad )
Ik merk al wel dat het ontzettend verschilt per persoon!
In ieder geval merk ik idd ook dat het vaker met spanningen te maken heeft. Op dit moment heb ik spanningen en dat zal zeker 1 februari niet meer zó zijn doordat ik zekerheid van bepaalde dingen heb. Eens kijken of ik ze dan nog krijg
quote:* wacht ff af en komt 2 feb weer hier horen of ze weg zijn
Op maandag 19 januari 2004 20:25 schreef Pearly het volgende:
mmm .. bij mij doet alles wat heet en kruidig is dus extra meer zeer ....Ik merk al wel dat het ontzettend verschilt per persoon!
![]()
In ieder geval merk ik idd ook dat het vaker met spanningen te maken heeft. Op dit moment heb ik spanningen en dat zal zeker 1 februari niet meer zó zijn doordat ik zekerheid van bepaalde dingen heb. Eens kijken of ik ze dan nog krijg
Ik kan ook nog gaan roken hé
quote:Aften zijn een van de symptomen van herpes. Heb je dus nooit last van aften gehad en krijg je er nu plotseling last van, dan zou het dus eventueel herpes kunnen zijn.
Op maandag 19 januari 2004 01:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
dan heeftie het goed mis
koortslip en herpes is hetzelfde...
ik heb al aften van af mn 10e of zo, en als het herpes was is dat onmogelijk...
In het topic Wie weet wat een 'aft' is? staat ook nog het een en ander over dit onderwerp.
ik heb al mijn hele leven last van aften....
vitaminen tekort kan het zijn....
Ik heb een tijd vitaminen E (puur, zonnebloem dingu ofzo, weet nie meer) geslikt ipv C, C helpte niet..
maar E deed wonderen, ik heb er maanden geen last van gehad, maar ik ben zo ff lui en ben er later mee gestopt, ze kwamen weer terug...
Dus vitamine E helpt!!
Volgende
Pyraflex vindt ik geen fuck, ze gaan eerder weg, meer ook niet...
2 dagen is erg kort, ze blijven bij mij nog 1 a 2 weken zitten met pyraflex.. maar pyraflex is helemaal flex als het om pijn gaat...
Als ik het heb gebruik kan ik 1 a 2 uur alles doen zonder pijn in mijn bek...
Volgende:
Tandenpoetsen!!!!
Ik weet niet hoeveel je dat per dag doet, maar iedergeval..
Stel je doet het 1 keer, moet je het 2x per dag doen, je zal VEEL minder last hebben van aften....
En wat doe ik nu op dit moment...
Ik slik gewoon normale vitamine pillen en poets 2x per dag mijn tanden...
ik heb er 1 in de heel wat maanden, helpt dus!!!!
Maar het beste wat ik ooit heb gedaan was die vitamine E slikken, toen had ik er nooit meer last van...
ter informatie: Toen ik nog geen maatregelen nam had ik er soms 4 tegelijk in mijn bek en als die weg waren kwamen er weer nieuwe bij....
Dus ik ben een zeer ernstig geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |