abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2004 @ 09:19:45 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16387547
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:01 schreef gimme.shelter het volgende:
Cohen zei net in Buitenhof dat ie naar de tippelzones is gegaan. Echt te wakgelijk voor woorden dat ie als wethouder van een sociaal-democratische partij op van die hele trieste heroinehoeren klimt......wat mij betreft kan ie ophoepelen!
Gaat het echt om heroïnehoeren of zuig je dat uit je duim?

Als dat waar is zou ik het ook wel bijzonder treurig vinden idd.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16387603
Judith Belinfante, lekker wijf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16388211
Ik verwacht dat het bezoek aan de tippelzone Oudkerk zijn kop gaat kosten. Het maakt misschien nog wel een verschil of hij daar gespot is op het moment dat hij al wethouder was of niet, maar duidelijk is wel dat Oudkerk erg weinig krediet heeft, zowel in zijn eigen partij als in de Amsterdamse politiek. Zie de woorden van Hansje Kalt van de lokale partij Amsterdam Anders; "Hij heeft een heel grote mond, maar maakt weinig klaar. Ik geef hem niet veel tijd meer."
quote:
Oudkerk kwam op tippelzone Theemsweg

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk (sociale zaken, onderwijs, integratie) was vaste klant bij de vorige maand gesloten tippelzone aan de Theemsweg. Door deze nieuwe onthulling over omstreden privéhobby's hangt zijn positie aan een zijden draad.

Burgemeester Cohen maakte zondag in het tv-programma Buitenhof bekend dat hij zijn partijgenoot Oudkerk (48) op de vingers heeft getikt voor diens aanwezigheid op onder meer de Theemsweg. Juist in de periode nadat Oudkerk de Tweede Kamer had verruild voor het wethouderschap, voorjaar 2002, werd de gedoogzone een belangrijk en heikel politiek onderwerp in de Amsterdamse gemeenteraad.

Eind 2002 was de tippelzone overspoeld met buitenlandse prostituees, illegaal in Nederland, de meesten slachtoffer van vrouwenhandel. Toen de politie bovendien een snel groeiende handel in wapens en verdovende middelen aan de Theemsweg vaststelde, volgden 'schoonveegacties'. Een meerderheid van de Amsterdamse raad, waaronder de PvdA, wilde de zone sluiten.

Op advies van burgemeester en wethouders werd de situatie nog een halfjaar aangezien: gevreesd werd dat de tippelaarsters zich ongecontroleerd naar het stadscentrum zouden begeven. De PvdA ging overstag en slikte de bezwaren nog even in. Op 15 december 2003 gingen de afwerkplekken alsnog definitief op slot. Daarmee kwam een einde aan een zone die in 1995 was ingericht ten behoeve van heroïneverslaafde prostituees.

Fractievoorzitter Tjalling Halbertsma van de PvdA: 'Oudkerk is in het najaar van 2002 op de Theemsweg gesignaleerd door de politie. Cohen heeft hem onmiddellijk op het matje geroepen. Ik moet erkennen dat het gedrag van Oudkerk moreel niet aanvaardbaar is. Mijn oordeel over hem als mens is daardoor veranderd. Mijn opvatting over hem als politicus en wethouder is niet gewijzigd. Ik houd staande dat het een privékwestie is. Bezoek aan de Theemsweg was niet strafbaar. Mij verbaast wel dat Oudkerk nu het hardst wordt aangevallen door partijgenoten die de tippelzone juist wilden openhouden. '

Oppositieleider Maarten van Poelgeest (GroenLinks) gaat Cohen vragen wanneer Oudkerk zich precies op de Theemsweg heeft opgehouden. Van de antwoorden laat hij afhangen of er een motie van wantrouwen wordt ingediend. Oudkerk zelf heeft inmiddels bevestigd dat hij is bedreigd wegens zijn bezoek aan een prostituee in Den Haag. Begin 2000, hij was nog Kamerlid, kreeg hij een brief waarin gedreigd werd bepaalde video-opnamen vrij te geven. De dreigbrief werd ook naar de toenmalige fractieleider Ad Melkert verstuurd. Oudkerk deed aangifte bij de politie in zijn woonplaats, Amsterdam.

De Amsterdamse leden van de PvdA krijgen vandaag een brief van Oudkerk waarin hij zijn excuses aanbiedt voor de gevolgen van zijn uitlatingen tegen de schrijfster Heleen van Royen. Hij erkent de ophef daarover zelf te hebben veroorzaakt. Volgens PvdA-voorzitter Koole is dat niet voldoende. 'Cohen heeft het over rehabiliteren. Ik zeg: de schade moet echt gerepareerd worden. Kan de wethouder nog effectief in Amsterdam opereren, is de vraag. Als Oudkerk zakelijke successen heeft te melden hoor ik het graag.' Vandaag vergadert de PvdA-fractie over Oudkerk.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1074412960924.html

quote:
Kan Oudkerk aanblijven als wethouder?

Hansje Kalt (59), gemeenteraadslid voor Amsterdam Anders: 'Als hij netjes heeft betaald, niemand heeft mishandeld en beleefd bleef, vind ik het nog steeds een privézaak. Laat-ie maar rustig z'n boodschapjes doen. Je kunt zeggen dat hij als wethouder ervaringsdeskundige is. Ik blijf privézaken strikt scheiden van politiek. Hoewel, ik moet erkennen dat na al die trieste verhalen mijn omgang met hem in de raad lastiger wordt. Het gaat dus politiek meespelen. Hij is niet meer de oude Oudkerk.
'Wat ook meespeelt is of iemand onmisbaar is, een politieke kanjer. Nou, dat is hij dus niet. Heeft zich in debatten ook slecht onder controle. Alleen het resultaat telt, luidt zijn motto. Hij belooft van alles, maar vrijwel niks lukt. Noem de Megabanenmarkt, daar is onder zijn verantwoordelijkheid met cijfers gesjoemeld, dat wil je niet weten. Of de reorganisatie van de Sociale Dienst. Nog steeds een puinhoop. Kortom, een heel grote mond, maar maakt weinig klaar. Ik geef hem niet veel tijd meer.'

Eric van der Burg (38), de nieuwe fractieleider van de VVD, coalitiegenoot van de PvdA: 'Eén voordeel voor de wethouder: hij is niet meer chantabel. Iedereen boven de 15 jaar weet nu wat Oudkerk in z'n vrije tijd doet. Als wij het in 2002 hadden geweten, toen hij door de raad als nieuwe wethouder aan de tand werd gevoeld, zouden wij er overigens wel een punt van hebben gemaakt.

'Het tweede voordeel is dat de pers eindelijk eens over de enorme successen van de wethouder van sociale zaken kan gaan schrijven. Ik bedoel dat ironisch, want het valt erg tegen. De Sociale Dienst is bijvoorbeeld absoluut niet op orde. Maar ook hier zie ik weer een voordeel. Hij moet een deel van zijn vrije tijd aan het werk gaan besteden, zestig uur per week. Wat de VVD betreft moge duidelijk zijn: het is nu wel afgelopen met die akkefietjes.'

Hans Res (54), fractievoorzitter van het CDA, de tweede coalitiepartner van de PvdA: 'Ik ben me echt rot geschrokken. Vorig jaar, toen het wat ons betreft al helemaal mis was aan de Theemsweg, waren we er met een gemeenteraadscommissie op werkbezoek. We hebben met een paar vrouwen gesproken en met hulpverleners. Ik zei nog: je zult hier gezien worden!

'Ik keur het gedrag van Oudkerk af, maar blijf van mening dat het een zaak is van de Partij van de Arbeid en het Amsterdamse boegbeeld van die partij. Als de PvdA hem handhaaft, doen wij dat ook.'

Maarten van Poelgeest (38), oppositieleider en eerste man van GroenLinks: 'Ik herinner aan het raadsdebat vorig jaar over de Theemsweg. Openhouden of sluiten, met alle negatieve gevolgen van dien. Een duivels dilemma, zoals de burgemeester het noemde. Wij wilden de zone openhouden. Het hele college, dus ook Oudkerk, was voor sluiting. De vraag is of Oudkerk nog een geloofwaardig bestuurder is. Ik denk dat het een stuk lastiger voor hem is geworden, en dat is eufemistisch uitgedrukt.

'Voor mij ligt de grens bij de periode waarin Oudkerk de Theemsweg bezocht. Wij gaan dat aan Cohen vragen. Was dat in 2000, toen Oudkerk nog Kamerlid was en de situatie op de zone heel anders lag? Dan vind ik het nog wel een privézaak. Maar als hij daar nog steeds kwam als wethouder, toen algemeen bekend was welke kant het met de tippelzone was opgegaan, dan is het voor mij afgelopen. Dan moet hij weg.'

Gonny van Oudenallen (46), Mokum Mobiel: 'Oudkerk mag zelf uitmaken of-ie blijft. Maar als ik die haantjes bij de PvdA bezig zie, denk ik dat ze hem laten vallen.

'Ik ben hem in zoverre dankbaar dat hij alle politici en overige gezagsdragers voor eens en voor altijd heeft laten zien wat voor een voorbeeldfunctie je vervult.'

Cisca Dresselhuys (60), hoofdredacteur van Opzij: 'Ik heb er laatst nog met burgemeester Opstelten van Rotterdam over gesproken. Een droevige ellende op die tippelzones, waar zich niemand zou mogen vertonen. Advies voor de wethouder: als je daar zo'n meisje vindt, direct onder de arm nemen, naar de hulpverlening brengen en vooral je broek dichthouden.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1074412961032.html

maandag 19 januari 2004 @ 10:07:35 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16388282
Dat het hem uiteindelijk z'n kop gaat kosten, is ook mijn verwachting inderdaad.

Het is alleen de vraag hoelang ze het nog door laten sudderen en wat er mogelijk nog meer boven tafel komt.

pi_16390407
Een rare affaire, van meneer Oudkerk.

Het gekke is dat hijzelf er mee begonnen is, door te gaan kleppen met mevrouw Van Rooyen (?). Dat hij tegenover burgemeester Cohen ontkend heeft ooit cocaine gebruikt te hebben. Tja, dat is precies hetzelfde toen hij tegen de columniste zei op nieuwjaarsfeestjes wel cocaine te gebruiken. Het is dus het woord van Oudkerk tegen dat van .. Oudkerk zelf. Een van tweeen liegt, dat is zeker.

Hij ontkent niet naar de hoeren te gaan (in Den Haag en de tippelzone in Amsterdam, maar aangezien hij regelmatig hookers.nl raadpleegde, kan ik me voorstellen dat wanneer hij in bijvoorbeeld Utrecht of Rotterdam was hij ook eens in de rode plezierzone ging rondneuzen). Het ergste hiervan is misschien nog wel zijn schaamteloosheid: hij praat er over tegen vreemden, is gesignaleerd door politieagenten bij de tippelzone.

Wat ik me afvraag is waarom Oudkerk dit allemaal vertelde aan de mevrouw in kwestie. Ik vermoed dat hij - getrouwd en vader van twee kinderen - haar probeerde te versieren door indruk te willen maken. Oudkerk kan wel eens sexverslaafd zijn.

Wat moeten we met zo'n man? Natuurlijk kan hij doen wat hij wil in zijn vrije tijd, maar het is wel een beetje smakeloos. Door er zo open over te praten geeft hij nu zelf aanleiding dat hij niet meer serieus wordt genomen in de stad waar hij wethouder is. Oudkerk zal vanaf nu bekend staan als het voorbeeld van de hoerenloper in Nederland, ik denk dat het politiek gezien over en uit is voor hem. Zo kan hij niet werken, zo heeft hij geen gezag meer bij zijn eigen ambtenaren. Ook de Amsterdammers zullen hem niet meer seriues nemen.

pi_16390613
Rob Oudkerk heeft ook een vrouw en twee kinderen, gaat zijn vrouw mee naar de hoeren?
pi_16391437
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:04 schreef Kozzmic het volgende:
Oppositieleider Maarten van Poelgeest (GroenLinks) gaat Cohen vragen wanneer Oudkerk zich precies op de Theemsweg heeft opgehouden. Van de antwoorden laat hij afhangen of er een motie van wantrouwen wordt ingediend.
Waarom zou hij dat willen weten? Interessant..
Wil van Poelgeest misschien ook nog weten welke handelingen zijn uitgevoerd en wat er uiteindelijk afgerekend diende te worden? Iemand een idee waarom van Poelgeest dit zou willen weten?

Ik weet er anders ook nog wel een paar:

• Heeft Oudkerk bij afrekenen wel een bonnetje ontvangen?
  • Hield Oudkerk bij selectie van de [betreffende] dame rekening met de geldende arbo wetgeving?
  • Heeft Oudkerk een milieudelict gepleegd door zijn preservatief niet in de afvalbakken de deponeren?
  • Heeft Oudkerk überhaupt een preservatief gebruikt?
  • Questions, questions...

pi_16391485
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 12:29 schreef What het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat willen weten? Interessant..

Dat heeft te maken met de discussie rond de tippelzone aan de Theemsweg. Op een gegeven moment werd bekend dat er veel illegaliteit en vrouwenhandel was en daar heeft de raad over gesproken. Daar had de PvdA ook een uitgesproken oordeel over. Dus het is wel degelijk interessant om te weten of Oudkerk er voor of na die periode was.

Cohen heeft trouwens gezegd dat de keer dat hij daar de politie is gesignaleerd, voor die periode was.

maandag 19 januari 2004 @ 14:06:59 #84
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16394380
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 11:52 schreef 001 het volgende:
    Rob Oudkerk heeft ook een vrouw en twee kinderen, gaat zijn vrouw mee naar de hoeren?
    Inderdaad wel knap dat hij z'n vrouw en kinderen er geheel buiten weet te houden.

Maar z'n vrouw moet nu pas echt door een hel gaan. Welk kansloos wijf accepteert nou dat haar vent regelmatig naar de hoeren gaat ?

maandag 19 januari 2004 @ 14:09:18 #85
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_16394450
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 14:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad wel knap dat hij z'n vrouw en kinderen er geheel buiten weet te houden.

Maar z'n vrouw moet nu pas echt door een hel gaan. Welk kansloos wijf accepteert nou dat haar vent regelmatig naar de hoeren gaat ?

Misschien leven ze reeds gescheiden van tafel en bed en brengt hij nog steeds voldoende geld binnen?
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      maandag 19 januari 2004 @ 14:12:25 #86
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16394541
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 14:09 schreef sjun het volgende:
    Misschien leven ze reeds gescheiden van tafel en bed en brengt hij nog steeds voldoende geld binnen?
    Dat zou natuurlijk kunnen. Idd je hebt gelijk, het is goedkope speculatie van mijn kant.
    pi_16395483
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met de discussie rond de tippelzone aan de Theemsweg. Op een gegeven moment werd bekend dat er veel illegaliteit en vrouwenhandel was en daar heeft de raad over gesproken. Daar had de PvdA ook een uitgesproken oordeel over. Dus het is wel degelijk interessant om te weten of Oudkerk er voor of na die periode was.

Cohen heeft trouwens gezegd dat de keer dat hij daar de politie is gesignaleerd, voor die periode was.

Ik heb zelf Buitenhof niet gezien gisteren, maar het Parool meldt dat het wel degelijk ten tijde van zijn wethouderschap is gebeurd. Zie onderste quote:
    quote:
    Rob Oudkerk verder in het nauw

AMSTERDAM De Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk is verder in het nauw gekomen, nu de steun binnen zijn eigen PvdA voor hem afbrokkelt. Binnen het bestuur gaan stemmen op dat hij beter kan gaan.

Volgens fractieleider Res van het CDA zou een CDA-wethouder in een dergelijke positie al zijn vertrokken. De andere coalitiepartner, de VVD, betwijfelt of een VVD-wethouder met zulke problemen zou kunnen aanblijven.

D66 geeft Oudkerk in overweging de eer aan zichzelf te houden. De gemeenteraad bespreekt de zaak vandaag, het bestuur van de PvdA komt morgen bijeen. Oudkerk is in opspraak door prostitueebezoek.

http://teletekst.nos.nl/tekst/115-01.html

Ook burgemeester Job Cohen vindt dat Oudkerk zich moet kunnen rehabiliteren, zelfs nu hij erkent gedurende zijn wethouderschap de tippelzone aan de Theemsweg te hebben bezocht.

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1074494893362.html

pi_16395567
    Dat klopt Kozz, maar volgens mij gaat het er niet om of het tijdens zijn wethoudersschap is gebeurd, maar in welke fase van de discussie over de Theemsweg. Waren de wantoestanden toen al bekend?

Op zich is het geen 'verboden' gebied, het werd zelfs door de gemeente gesubsidieerd. Het kwam alleen onder vuur toen aan het licht kwam dat er allerlei illegale praktijken gebeurden.

pi_16395591
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 14:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus? Erg veel denk ik, en wat is daar mis mee?
      maandag 19 januari 2004 @ 14:55:13 #90
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16396000
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 14:43 schreef SCH het volgende:
    Meen je dat nou serieus? Erg veel denk ik, en wat is daar mis mee?
    Ik weet natuurlijk niet uit wat voor gezin jij komt, maar als mijn vader zeer regelmatig naar de hoeren zou gaan, zou er thuis toch een 'probleem' ontstaan.
    pi_16396476
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 14:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet uit wat voor gezin jij komt, maar als mijn vader zeer regelmatig naar de hoeren zou gaan, zou er thuis toch een 'probleem' ontstaan.

Ik heb het niet over jouw gezin. Als mensen dat met elkaar afspreken en van elkaar weten - dan hebben wij toch verder niks te vinden?
      maandag 19 januari 2004 @ 15:17:41 #92
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16396829
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 15:09 schreef SCH het volgende:
    Ik heb het niet over jouw gezin. Als mensen dat met elkaar afspreken en van elkaar weten - dan hebben wij toch verder niks te vinden?
    Jawel hoor. Ik mag er gewoon een mening over hebben. En ik vind een vrouw kansloos als ze dit accepteert van haar vent. En velen met mij denk ik zo.

Ik zeg niet, dat jij haar ook kansloos moet vinden, wie weet is het voor jou heel normaal.

pi_16397263
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik mag er gewoon een mening over hebben. En ik vind een vrouw kansloos als ze dit accepteert van haar vent. En velen met mij denk ik zo.

Ik zeg niet, dat jij haar ook kansloos moet vinden, wie weet is het voor jou heel normaal.

Jij mag alles vinden maar je hebt er geen ruk mee te maken wat Oudkerk en zijn vrouw samen overeenkomen. Ik zou wel willen dat er meer mannen naar de hoeren gingen dan dat ze op hun dochters of zonen gingen liggen inderdaad.
      maandag 19 januari 2004 @ 15:33:05 #94
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16397398
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
    Jij mag alles vinden maar je hebt er geen ruk mee te maken wat Oudkerk en zijn vrouw samen overeenkomen.
    Ik heb er idd geen ruk mee te maken. Beetje dom dus van Oudkerk om het zelf aan de grote klok te hangen.
    quote:
    Ik zou wel willen dat er meer mannen naar de hoeren gingen dan dat ze op hun dochters of zonen gingen liggen inderdaad.
    Als ik mag kiezen tussen het één òf het ander dan geef ik je gelijk. Geen van tweeën zou imo nog beter zijn.
    pi_16399170
    Ik vind die Oudkerk steeds ranziger worden!! T zal je dokter maar zijn, brrrr!!
    geniet nooit met mate
      maandag 19 januari 2004 @ 16:38:33 #96
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16399622
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 16:26 schreef gimme.shelter het volgende:
    Ik vind die Oudkerk steeds ranziger worden!! T zal je dokter maar zijn, brrrr!!
    je zou daar als vrouw maar heen moeten voor je periodieke inwendige onderzoek
    pi_16399662
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 16:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

je zou daar als vrouw maar heen moeten voor je periodieke inwendige onderzoek

Hij is uitermate populair bij vrouwen anders.
    pi_16399692
    Het zal je man maar zijn...
      maandag 19 januari 2004 @ 16:40:31 #99
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_16399714
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 16:39 schreef SCH het volgende:
    oh vandaar dattie per se naar de hoeren moet

/edit zolang hij ervoor betaalt zal hij best 'populair' zijn, ja

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 19-01-2004 16:43]

pi_16399754
    quote:
    Op maandag 19 januari 2004 16:39 schreef SCH het volgende:

[..]

en zeer bedreven in inwendig onderzoek.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')