quote:Ja met een wegwerpcameratje, dus stel je er niet al teveel van voor.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:41 schreef Bastard het volgende:
Zijn er zoiezo foto's gemaakt? Desnoods met een weggooi camera?
Zodra we deze hebben laten ontwikkelen dan scan ik ze in om ze uiteraard ook hier plaatsen. (niet allemaal natuurlijk)
Ryan zijn pc is inmiddels ook op plaats van schrijven geinstalleerd dus ik ga even wat anders doen
quote:Tja iteejer. Wat moet ik hierop zeggen? Ik post de laatste tijd ongeveer evenveel met beide accounts. Ik probeer me helemaal niet te verschuilen achter een kloon. Sterker nog, zowel ryan3 als staal wisten dat ik die kloon heb. Ik heb gewoon effe niet goed opgelet. Kan toch? Ik weet dat een hoop mensen hier kloons gebruiken. Inclusief de crew. Intussen is klonen op fok iets heel normaals geworden.
Op maandag 9 februari 2004 16:47 schreef iteejer het volgende:Uiteraard wordt er door meerdere lezers getwijfeld aan de 'waarheid' van dit verhaal. Iemand die zich achter een kloon verschuilt heeft echter imo al helemaal geen reden om zich daarover op te winden: dat is een nog zwaardere manier van een meta-realiteit opzetten! Zeker als die kloon gebruikt wordt om een ander openlijk negatief te bejegenen.
quote:Maakt ook niet uit of het wel of niet waar is. Ik heb op een (achteraf erg onhandige manier) getracht een discussie te openen. Immers truth? Nou ja, is allemaal niet erg goed verlopen. Dat is jammer. Achteraf had ik het niet moeten posten.
Maar wat zou dat uitmaken? We lezen hier een verhaal, een aantal posts, woorden die een realiteit symboliseren. Een symbolisering is het altijd, dat is eigen aan de taal. Maakt het nou zoveel uit of men daar wel of niet was?(...)
Jij hebt je punt gemaakt, ik ook, zou het fijn vinden het hierbij te laten.
quote:Nee, okee, maar ik lees er dus toch een beetje in dat jij zegt dat je de alledaagse manier van percipiëren, onder de juiste omstandigheden, kunt inwisselen voor een andere manier van percipiëren (iets dat in Lila aan de orde komt idd met de mesquito oid) waardoor je intersubjectief allerlei bovennatuurlijke zaken gaat waarnemen. Iets soortgelijks hebben wij toch wel gedaan. De omstandigheden waren anders dan in een slaapzak bivakkeren bij het Solse gat, maar Stali had dus weldegelijk een onbestemd gevoel bij dat eiland. Iets waardoor zij al geruime tijd werd "geplaagd". Ook ik heb al de gebruikelijke vooronderstellingen laten waaien, voor zover mogelijk is. Ik bedoel, je arriveert toch als toerist op een toeristeneiland en geruime tijd bleef ik gewoon de verteller van mijn eigen lot. Vooral op de Ropavlakte zijn we door een Arcadisch, vrij eenzaam en uitgestorven landschap gereden. En op die waaierige klip bij Lakones overviel ons de eenzaamheid. Tijd leken we te verliezen. Maar behalve dit soort wat vage ervaringen, hebben we dus geen echte bovennatuurlijke verschijnselen waargenomen; niet uit dat reservaat kunnen putten in onze ziel, waar jij het over hebt. Behalve dan de Liefde dus.
Op maandag 9 februari 2004 16:28 schreef iteejer het volgende:[..]
Jullie queeste is toch heel wat anders dan een Solse Gat meet. Daar is het de bedoeling dat je tot een rust komt, tot een bezinning, tot een uitschakelen van het normale denk- en waarnemingspatroon.
En een blootstelling aan allerlei vage indrukken, incomplete en oninterpreteerbare waarnemingen, die op een onbewust en dieper niveau wellicht gevuld, gemoduleerd, kunnen worden met onbewuste informatie-stromen.
Zodat je dat principe van het creeeren van eigen waarnemingen, en daarmee uiteindelijk zelfs van een eigen wereldbeeld, aan den lijve kunt ondervinden. Ik ben aant denken hoe ik eea op papier kan zetten op een zodanige wijze dat niet gelijk iedereen weggejaagd wordt
quote:Nee, akkoord. Het is alleen dus dat ik me van Zen herinner dat het vooral Vorm en Inhoud behandelde. Maar lang geleden dat ik het gelezen heb.
Wat betreft Pirsig: het ging meer om de schrijfstijl, de discussies met Phaedrus bv. Zelfs 'Lila' van Pirsig zou een vergelijking kunnen weerstaan
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 09-02-2004 19:51]
quote:Nee, ik wist niet dat je meester_b als kloon hebt, Bertje. Ik wist wel dat je aan SM deed, maar niet dat je deze kloon gebruikte. Wat ik verder wil opmerken is, dat me jouw reactie enigszins verbaasd heeft. Je doet het nu voorkomen alsof je een discussie wilde beginnen over de integriteit van onze texten, maar eerlijk gezegd deden je texten denken aan wat Stali en ik op 2 andere fora, die ik hier niet bij name noem, ook al hebben meegemaakt. Mensen gunnen je gewoon de pret niet, die je met zijn tweeën hebt. Een vorm van jalouzie dus. Had ik van jou niet verwacht...
Op maandag 9 februari 2004 18:48 schreef Bertje het volgende:[..]
Tja iteejer. Wat moet ik hierop zeggen? Ik post de laatste tijd ongeveer evenveel met beide accounts. Ik probeer me helemaal niet te verschuilen achter een kloon. Sterker nog, zowel ryan3 als staal wisten dat ik die kloon heb. Ik heb gewoon effe niet goed opgelet. Kan toch? Ik weet dat een hoop mensen hier kloons gebruiken. Inclusief de crew. Intussen is klonen op fok iets heel normaals geworden.
[..]Maakt ook niet uit of het wel of niet waar is. Ik heb op een (achteraf erg onhandige manier) getracht een discussie te openen. Immers truth? Nou ja, is allemaal niet erg goed verlopen. Dat is jammer. Achteraf had ik het niet moeten posten.
quote:Tja, ik dacht toch echt dat ik het aan jullie verteld had. Ik heb het aan zoveel mensen verteld...
Op maandag 9 februari 2004 19:49 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, ik wist niet dat je meester_b als kloon hebt, Bertje. Ik wist wel dat je aan SM deed, maar niet dat je deze kloon gebruikte. Wat ik verder wil opmerken is, dat me jouw reactie enigszins verbaasd heeft. Je doet het nu voorkomen alsof je een discussie wilde beginnen over de integriteit van onze texten, maar eerlijk gezegd deden je texten denken aan wat Stali en ik op 2 andere fora, die ik hier niet bij name noem, ook al hebben meegemaakt. Mensen gunnen je gewoon de pret niet, die je met zijn tweeën hebt. Een vorm van jalouzie dus. Had ik van jou niet verwacht...
Het is niet dat ik jullie iets misgun. Integendeel. Ik gun jullie alle geluk uit de wereld. Als jullie dat bij elkaar kunnen vinden vind ik dat alleen maar mooi. Nogmaals: het hele gebeuren was niet bedoeld om te kwetsen. Ik trachtte slecht wat leven in de brouwerij te brengen. Maar ik heb dat op een erg onhandige manier gedaan. En dat spijt me. Dat is nooit mijn bedoeling geweest.
En voor de rest: laten we het maar laten rusten. Dat lijkt me het meest verstandige.
Leuk stel
quote:Was staal niet blond
Op woensdag 11 februari 2004 21:47 schreef yvonne het volgende:
De eerste foto is er!!!Leuk stel
Ik kom niet meer bij eigenlijk. Leuk zoals er dan toch een beeld van je gevormd word. hahahahaha
Ps. het echte kruidvatcameratje zijn we vandaag weer vergeten.
Maar met deze foto zijn die niet meer nodig natuurlijk.
quote:Op de foto zie ik de Lakenhallen van Ieper (alwaar mijn grootvader de wereldpremière van de chemische oorlogsvoering mocht beleven
Op woensdag 11 februari 2004 21:47 schreef yvonne het volgende:
De eerste foto is er!!!Leuk stel
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:13 schreef Staal het volgende:![]()
![]()
Ik kom niet meer bij eigenlijk. Leuk zoals er dan toch een beeld van je gevormd word. hahahahaha
quote:Ik denk dat dit mij het idee gaf.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:51 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Overigens is Stali zéér aangenaam reisgezelschap. In het vliegtuig vroeg ik me al af waar ik dit aan te danken heb. Een beetje de dalk uithangen op een forum? Haar prachtige blonde manen zijn in een knotje geknoopt en haar grote lichtblauwe ogen lijken te radiëren. De stille aanbidders zullen wel in rotten van 4 opgesteld staan om mijn plaats in te nemen, schat ik zo in.
quote:Zoiets heet 'dichterlijke vrijheid'.
Op donderdag 12 februari 2004 09:27 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat dit mij het idee gaf.
Ik zou bijna de kruidvatbeelden in het water gooien, bijna.
quote:en ik maar denken dat het bill was in Ryan3's icoon!
Op donderdag 12 februari 2004 09:42 schreef iteejer het volgende:[..]
Zoiets heet 'dichterlijke vrijheid'.
Kijk es naar het avatar van Ryan3, en naar het hoofd van de persoon op de foto: vertoont toch wel enige overeenkomsten, niet?
En ze hebben dus inderdaad niet verteld dat ze naar het Ieper-openlucht-museum op Corfu geweest zijn, zoals uit deze foto blijkt
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:06 schreef Staal het volgende:
...
Maar daar denk je na ruim vier kilometer doelloos sjouwen toch gaande zandweg heel anders over hoor.
...
quote:Is het toeval dat beide personen gebruik maken van dezelfde woordspeling?
Op zaterdag 7 februari 2004 08:33 schreef Ryan3 het volgende:
...
Een nieuwe ervaring, waar ik gaande(zand)weg toch écht wel even aan moest wennen.
...
quote:Ik had het dan ook over het Ieper-museum op Corfu
Op zaterdag 14 februari 2004 20:39 schreef Keios het volgende:
Ieper is een prachtige stad maar voor zover ik weet, ligt die in België en spreken ze er Vlaams.
Boeiend is het volgen van een ontluikende romance tussen twee onbeholpen mensen, vanwege de persoonlijke herkenbaarheid. Maar dit literaire genre is door nagenoeg iedere schrijver beoefend.
Boeiender is als eenzelfde gebeurtenis beschreven wordt door verschillende personen. De verschillende percepties geven het verhaal meer diepgang. Maar ook dit is een gangbaar genre in de literatuur, zoals Agatha Christie die eenzelfde moordachtige gebeurtenis verhaalt aan de hand van verschillende getuigenissen.
Maar het boeiendst zijn situaties waarin de verschillende percepties elkaar beïnvloeden. Hierdoor vervaagt de grens tussen echte en gepercipieerde werkelijkheid en wordt de lezer tot extra alertheid gedwongen. In de literatuur komt dit genre nauwelijks voor. De Japanner Junichiro Tanizaki (1886-1965) was een meester in dit genre. Ik verwijs naar zijn werk Kagi (a.k.a. De Sleutel) vanwege de gelijkenis met het Corfu-verslag.
ter toelichting een boekbespreking van Kagi (a.k.a. The Key):
This small novel in the form of two interweaving diaries is a mere 160 pages long. In fact, it is 320 pages long. You have to read it twice to enjoy it fully.
The two diaries are written by a 55-year old professor and his wife who is 11 years his junior. To state the facts bluntly: He is oversexed and under-equipped; she is over-equipped and loathes him. In short, they are incompatible. They have been married for more than 20 years. As long as he sticks to his books and she to her traditional upbringing and old-fashioned morality the marriage works. Then, on New Year's Day, the husband starts to write in his diary about the sexual relations with his wife, knowing that she will read it. She, in turn, begins to write a diary in the knowledge that he will read it. A game of intricate manipulation begins during which he gains some momentary fulfillment of his desires and she finally finds a surprising solution to her marriage problem. It is an empty, ironic triumph, though. But I don't want to give away the plot.
bron:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0679730230/002-4334725-8058448?v=glance
Maar omdat men toch niet om die vraag heen kan:
Ik weet niet of het met achteloosheid sine genius of met voorbedachten rade geschiedde, maar het reeds in het derde bericht genoemde werk van Lampo is hier bijzonder geschikt. Hoewel ik dit boek sinds de middelbare school niet meer heb gelezen, en zelfs toen slechts met de grootst mogelijke tegenzin, kwam het mij allemaal erg bekend voor. Zelfs de mannelijke hoofdfiguur, die om zijn schrijfsels meerdere malen wordt geattaqueerd door jongeren, was als een tweelingbroer.
Hoe dan ook, hulde.
Ik woon op 20 km van Ieper en ik ken dit plein, deze lakenhallen en die winkel. Dit is Ieper in België, provincie west-Vlaanderen.quote:Op zaterdag 14 februari 2004 21:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over het Ieper-museum op Corfu
quote:Op zaterdag 14 februari 2004 20:39 schreef Keios het volgende:
Ieper is een prachtige stad maar voor zover ik weet, ligt die in België en spreken ze er Vlaams.
Mag ik hieruit concluderen dat je tussen 14 februari en 4 april verhuisd bent naar de omgeving van Ieper?quote:Op zondag 4 april 2004 17:49 schreef Keios het volgende:
Ik woon op 20 km van Ieper en ik ken dit plein, deze lakenhallen en die winkel. Dit is Ieper in België, provincie west-Vlaanderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |