abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16706398
Stali heeft er erg veel zin an. Heb nog met haar tot kwart over 2 zitten msn'en; veel te laat weer, want ze moet morgen nog werken en van slapen zal morgenavond ook wel niet veel komen. Krankzinnige zaak. Haar een paar maanden geleden, bij toeval, leren kennen en nu dan met haar een vliegtuig in, naar een ver Grieks eiland, een vreemde rode draad in háár leven achterna...

Ik vrees dat ik af en toe op haar overkom als een één of andere duistere ouwe cynicus, met wat al te veel reserves. Ik sta namelijk nog steeds een beetje sceptisch tegenover het hele doel van deze exercitie. Ik zou het wel willen, maar een groot fan van het esotherische ben ik niet, sorry iteejer. Ik moet mezelf echt in een plooi leggen om dit als iets anders te percipiëren dan gewoon een korte hedonistische vakantie met een prachtige platinablonde schoonheid, die ô wonder, ô toeval, ô ongelijkheid, ook nog erg intelligent én creatief is. Maar goed ik doe mee. Waarom niet?

Ik absorbeer morgen dus wat reisgidsen. Probeer nog wat te vinden over de mythes die rondom dit eiland gesponnen zijn. Ik weet bijv. niet eens of Odysseus op zijn zwerftocht dit eiland heeft aangedaan... En zal ook proberen het Arcadisch landschap van dit eiland op te snuiven als ik er eenmaal ben.

Toch denk ik dat ik dit dichter bij huis, in Antwerpen bijv., heel wat makkelijker zou kunnen. Een weekend in Antwerpen met haar, om de sfeer van de komst van Joachim Stiller op te snuiven, zou ik ook niet versmaden en is heel wat minder omslachtig. Daarnaast kun je er heel lekker eten en een aardige "pient" pakken, zunne. Iets dat je op Corfu nog maar moet afwachten natuurlijk. Als het is zoals op Kreta dan is een weekje voor mij voldoende, met of zonder platinablonde schoonheid...

Wordt vervolgd...

I´m back.
pi_16708890
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:53 schreef Ryan3 het volgende:
Ik moet mezelf echt in een plooi leggen om dit als iets anders te percipiëren
Ryan, je stelt me teleur in de nadruk die je legt op juist naamgeving, wat is de correcte betiteling voor iets, hoe classificeer je iets.
vergeet vooral je stempelkussen niet, zodat parafen en stempeltjes op de onbekende delen van het lichaam van Staal kunt zetten die je nieuw ontdekt.

Er is wel zeker geen mythische held aan je verloren gegaan, gezien je wens naar zulk een vorm van ordening, angst voor zaken die niet correct betiteld zijn, en in die zin 'onbekend'.
Je bent nog lang geen Jason, met de Argonauten op zoek naar het Gulden vlies (van Odysseus weet ik het niet, maar Jason deed Corfu aan, op de vlucht voor koning Aeetes, nadat Jason zijn dochter bedrogen had met Medea en het vlies gestolen).

De koning van Corfu gaf Jason bescherming in ruil voor een gouden gordel van Afrodithe, die de vrouw van de koning weer verliefd deed worden op hem, De Koning van Corfu dwong Jason en Medea met elkaar te trouwen en bedacht op een list om Aeetes te dwingen Jason te vergeven en hem met Medea en het gouden vlies naar huis te laten terugkeren.
no need to say dat Jason en de Argonauten eigenlijk veel leuker is dan Odysseus, die me teveel een Charlton Heston-wannabe is

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 30-01-2004 12:32]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_16712157
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja maar hoeveel users gaan als Ryan en ik samen spontaan een week weg om de rode draad te ontrafelen?

Ik vond mezelf redelijk gestoord om dit zo maar even te doen, bij het weer zien van een affiche, spontaan een reis boeken naar een bestemming waar ik eigenlijk niet heen wil. Gewoon omdat ik mijn intuitie volgde.
Ben wel verheugd dat Ryan meegaat, dat maakt het voor mij leuk.

Maar mag de titel gewijzigd worden?

Daar heb je ook weer gelijk in. . Titel is aangepast.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:01:35 #54
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_16712949
He leuk Muus!

en Ryan? Neem je telefoon eens op.

Oja dat puzzeltje wat je zo terloops postte, ik heb het op papier gekrabbeld maar kom er niet uit!!
Denk dat ik dat maar meeneem voor onderweg, mijn hersens zijn te gammel om goed te kunnen nadenken.

Het mag nu wel vijf uur zijn trouwens, moet nog pakken vanavond, zal blij zijn als we in het vliegtuig zitten.

Tot later lief

Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:11:46 #55
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_16713221
Met welk doel ga je daar nou heen eigenlijk? Ga je gewoon de tourist uithangen en zie je het wel of heb je een vooropgezet plan?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:18:20 #56
44699 err
pi_16713408
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
Ik bedoel, ik ga wel op pad met een platina blonde schoonheid.
Met de naam Ben en geslacht M? Of mis ik iets nu?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:19:09 #57
42366 Staal
pi_16713439
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:11 schreef err het volgende:
Met welk doel ga je daar nou heen eigenlijk? Ga je gewoon de tourist uithangen en zie je het wel of heb je een vooropgezet plan?
Ik wil ontdekken wat Corfu voor mij betekent. Hoe dat weet ik niet, Err.
Ben ook een beetje bang dat ik het niet goed doe. Corfu trekt me niet om daar de toerist uit te gaan hangen want dan had ik liever een andere bestemming gekozen.

Nu volg ik slechts mijn gevoel en ga erheen, maar inderdaad, hoe verder? Geen vooropgezet plan dus maar wel mijn intuitie de vrijheid geven en daar gaan waar het goed voelt.

Maar hoe hou je zoiets vast? Ik ben bang dat het verloren gaat als ik in die vreselijk toeristische trekpleisters terecht kom.
Daarom ben ik blij dat Ryan meegaat, of hij me zal kunnen helpen op intuitief vlak dat betwijfel ik, maar hij zal me tenminste blijven herinneren aan het doel.

Tips of suggesties?...... graag!

Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:23:06 #58
42366 Staal
pi_16713554
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:18 schreef err het volgende:

[..]

Met de naam Ben en geslacht M? Of mis ik iets nu?

Nee joh, Staal was ooit Staal en is halverwege Stali geworden.
Vind het profiel aanpassen niet erg belangrijk, ben ook geen type om er speciaal een nieuwe user voor aan te maken, vind Staal prima.
(maar ik ben inderdaad een hoogblonde vrouw. )
Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:23:17 #59
44699 err
pi_16713559
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:19 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik wil ontdekken wat Corfu voor mij betekent. Hoe dat weet ik niet, Err.
Ben ook een beetje bang dat ik het niet goed doe. Corfu trekt me niet om daar de toerist uit te gaan hangen want dan had ik liever een andere bestemming gekozen.

Nu volg ik slechts mijn gevoel en ga erheen, maar inderdaad, hoe verder? Geen vooropgezet plan dus maar wel mijn intuitie de vrijheid geven en daar gaan waar het goed voelt.

Maar hoe hou je zoiets vast? Ik ben bang dat het verloren gaat als ik in die vreselijk toeristische trekpleisters terecht kom.
Daarom ben ik blij dat Ryan meegaat, of hij me zal kunnen helpen op intuitief vlak dat betwijfel ik, maar hij zal me tenminste blijven herinneren aan het doel.

Tips of suggesties?...... graag!

Ik vind dit een van de vreemdste / interessantste topics die ik ooit op fok voorbij heb zien komen. Ik zou haast denken dat het een hoax is. Maar goed.
Laat je leiden zou ik zeggen, wie weet staat er wel een mysterieus persoon op je te wachten bij aankomst. En neem voldoende opnameapparatuur (foto+video) mee.
pi_16713684
Tip : ga op je gevoel af. Zie je in een boekje over Corfu iets wat je om de één of andere reden aantrekt, ga er dan heen.
Als je daar ergens rondloopt en je krijgt de neiging om een bepaalde kant op te gaan : meteen doen!

En sleep Ryan3 gewoon mee, ook al zit hij net lekker een espresso te drinken. . Je gaat op expeditie en dan is lol helemaal niet belangrijk! .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:31:38 #61
42366 Staal
pi_16713804
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:23 schreef err het volgende:

[..]

Ik vind dit een van de vreemdste / interessantste topics die ik ooit op fok voorbij heb zien komen. Ik zou haast denken dat het een hoax is. Maar goed.
Laat je leiden zou ik zeggen, wie weet staat er wel een mysterieus persoon op je te wachten bij aankomst. En neem voldoende opnameapparatuur (foto+video) mee.

Err, ik vind het ook wel bijzonder hoor. Toen ik dit topic opende had ik nog geen idee om serieus naar Corfu te gaan.

Ik zal proberen me te laten leiden door intuitie. Heb er al iets over gelezen en me juist niet verdiept zoals Ryan in de historie van het eiland.

Ja, ik heb een iPAC, Ryan een Palmpilot, we hebben gsm's laptop en een digitale camera. (dat wil zeggen Ryan neemt de laatste twee mee).
Verder heb ik het verhaal verteld op het reisbureau, eerst werd ik aangekeken of ik helemaal goed snik was. Maar later vond de medewerkster het wel heel leuk en gaf de tip dat er webcams staan op het eiland. Heb alleen nog geen tijd gehad om uit te vogelen waar precies.

Maar wordt zeker vervolgd dus. (ik moet aan mijn werk, pauze is allang om).

Tot later!

Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:34:18 #62
44699 err
pi_16713893

webcam corfu. Roept het iets op? Volgens mij is het er koud.

pi_16713941
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:27 schreef MUUS het volgende:
En sleep Ryan3 gewoon mee, ook al zit hij net lekker een espresso te drinken. .
sleep hem mee voordat hij een espresso bestelt, espresso staat daar meestal voor Griekse Koffie, wat eigenlijk ook espresso is, maar dan in een maatemmer geserveerd, Red Bull in literverpakking is er niks bij.
Bij mijn weten is er geen enkele plek waar je decente koffie kan drinken in Corfu, ondanks alle italiaanse invloeden. Thee eerder, bij het grote cricketveld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:37:46 #64
42366 Staal
pi_16714011
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:34 schreef err het volgende:
[afbeelding]

webcam corfu. Roept het iets op? Volgens mij is het er koud.

Hee wat gaaf! Waar heb je die gevonden?

(eerlijk? nee het roept niets op hoor)

Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:40:40 #65
42366 Staal
pi_16714087
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sleep hem mee voordat hij een espresso bestelt, espresso staat daar meestal voor Griekse Koffie, wat eigenlijk ook espresso is, maar dan in een maatemmer geserveerd, Red Bull in literverpakking is er niks bij.
Bij mijn weten is er geen enkele plek waar je decente koffie kan drinken in Corfu, ondanks alle italiaanse invloeden. Thee eerder, bij het grote cricketveld.

Dan geloof ik werkelijk dat ik deze koffie wel lekker zal gaan vinden RM-rf
Het is al iets!
Ryan kennende zal hij wel aan de thee gaan.

ps. Muus dank je wel voor de tip, zo wil ik het inderdaad gaan proberen.

Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:40:55 #66
44699 err
pi_16714097
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Hee wat gaaf! Waar heb je die gevonden?

(eerlijk? nee het roept niets op hoor)

google.

http://www.greeceuncovered.co.uk/webcam.htm

vrijdag 30 januari 2004 @ 15:51:41 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_16717692
Wat doe je als Ryan je "oude bekende" is? Zou me niks verbazen als ik dat goed lopende contact tussen jullie zie.
The truth was in here.
pi_16718157
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:51 schreef Bastard het volgende:
Wat doe je als Ryan je "oude bekende" is? Zou me niks verbazen als ik dat goed lopende contact tussen jullie zie.
very perceptive Holmes
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:09:48 #69
8372 Bastard
Persona non grata
pi_16718249
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:07 schreef The_Shining het volgende:

[..]

very perceptive Holmes

Dank u meester
The truth was in here.
pi_16718361
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:09 schreef Bastard het volgende:
Dank u meester
U ook bedankt leerling
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:18:59 #71
42366 Staal
pi_16718509
Maar dan hoeven we niet naar Corfu wel?
Dan kunnen wel net zo goed naar Antwerpen. Het Corfugebeuren speelde al ver voordat ik Ryan leerde kennen.
Un certain jeune homme
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:19:49 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_16718539
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:18 schreef Staal het volgende:
Dan kunnen wel net zo goed naar Antwerpen. Het Corfugebeuren speelde al ver voordat ik Ryan leerde kennen.
Je kan alsnog gaan natuurlijk, niks is zeker toch
The truth was in here.
pi_16719914
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:18 schreef Staal het volgende:
Nee nee is niet compleet.

Jullie hebben dus <NU> elkaar gevonden, dat is je tijdsindex.

Nu nog de XYZ coördinaten!

quote:
Het Corfugebeuren speelde al ver voordat ik Ryan leerde kennen.
whehehehe dat is correct
pi_16719935
Spelen, Ryan3 spelen.

Met knikkers.

pi_16720183
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, doet me een beetje denken aan "de Komst van Joachim Stiller" van Hubert Lampo. Daarin wordt eigenlijk heel realistisch iets bovennatuurlijks of iig iets wat daarop lijkt beschreven. De ik-figuur is journalist en ziet in zijn stad, Antwerpen, vreemde dingen gebeuren, die niemand anders lijkt op te vallen. Later brengt hij het in verband, ik meen, met een oud 16de-eeuws manuscript en allerlei andere tekens en aanwijzingen betreffende een man genaamd Joachim Stiller. Hij concludeert dat deze Stiller terugkomt, een rol gaat spelen, in wat is onbekend... Aan het eind van het boek staat hij hem op te wachten, maar er komt niemand of die persoon is verdwenen... Misschien dat Corfu je subliminaal een teken geeft. Misschien moet je iets doen dat of iemand ontmoeten in Corfu die je hele leven -en niet alleen jouw leven, maar ook dat van anderen- diepgaand zal beïnvloeden... Ik bedoel het is even wat anders dan het Solse Gat natuurlijk, geen orbits vooral ook, maar ik zou die tekens zeer zeker niet negeren, als ik jou was...
Geweldig boek! Een van de weinige boeken die ik in de bus en tram kon lezen zonder ook maar even afgeleid te worden. Ik ga hem binnenkort maar weer eens lezen, helemaal zin in.

En leuk, je gevoel volgen en naar Corfu gaan!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')