quote:Lullig voor die mensen, ik ben benieuwd wat er met ze gebeurd is.
ROTTERDAM, 2 JULI. Overheidsinstanties hebben in juli 1998 ten onrechte uitkeringen, verzekeringen en kinderbijslag van buitenlanders zonder verblijfsvergunning stopgezet.
Dat blijkt uit verschillende uitspraken van de Centrale Raad van Beroep in Utrecht, de hoogste rechter in geschillen over sociale zekerheid, vorige week. Nog niet duidelijk is voor hoeveel mensen deze uitspraken gevolgen hebben.De Raad acht het stoppen van lopende uitkeringen, zoals daartoe werd besloten in de Koppelingswet van 1998, in strijd met het internationaal rechtszekerheidsbeginsel. Daarbij beroept de rechtbank zich op artikel 26 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR).
De mensen die door de Raad in het gelijk gesteld zijn, kregen op het moment dat de Koppelingswet in werking trad al een uitkering, waren op dat moment niet uitgeprocedeerd, en werden in afwachting van de procedure voor de verblijfsvergunning in Nederland gedoogd.
Ik ga werken ergens zonder toestemming van de leiding en toch krijg ik salaris. Is ongeveer hetzelfde.
Ik zie niet in waarom mensen die hier niet zouden moeten zijn een uitkering krijgen. Onderdak/eten krijgen ze wel in een labrehuis ofzo.
Ik ben niet tegen asielzoekers maar wel tegen illegalen voor de duidelijkheid.
Tenzij je een andere manier weet hoe ze hun geld moeten krijgen natuurlijk.
Komt de vraag op , "kan je een onterechte uitkering later weer verhalen " ?
practisch niet lijkt me , maar principieel zou je 't moeten toch ?
quote:Nee dat zie je verkeerd, een illegale is een crimineel
Op maandag 02 juli 2001 21:24 schreef Guus het volgende:
Jaja , illegaal hier toch een uitkering ?Ik ga werken ergens zonder toestemming van de leiding en toch krijg ik salaris. Is ongeveer hetzelfde.
Diezelfde wet gaat hem dan vervolgens belonen voor het hier crimineel aanwezig zijn
Is makkelijk als je met geld van de burgers ongestraft kunt smijten.
Paar zogenaamd humane kreetjes en klaar is kees
quote:*zucht*
Op maandag 02 juli 2001 22:32 schreef Midioot het volgende:[..]
Nee dat zie je verkeerd, een illegale is een crimineel
want volgens de wet mag ie hier niet zijn.Diezelfde wet gaat hem dan vervolgens belonen voor het hier crimineel aanwezig zijn
Is makkelijk als je met geld van de burgers ongestraft kunt smijten.
Paar zogenaamd humane kreetjes en klaar is kees
quote:Dus het waren nog helemaal geen illegalen... sterker nog, ze hadden goede kans dat ze hier mochten blijven. Het verstrekken van een uitkering is nu juist een goede maatregel om ervoor te zorgen dat ze niet op een illegale manier aan geld moeten zien te komen. Maar het is blijkbaar nooit goed...
waren op dat moment niet uitgeprocedeerd
quote:buitenlanders zonder verblijfsvergunning, das wat ik heb gelezen, dat er door jou weer één of andere verzachtende omstandigheid wordt gevonden, wil niet zeggen dat je ze gelijk moet gaan voorzien van een uitkering, misschien kan de Nederlandse overheid aan alle potentiele hier naar toe komers over de hele wereld alvast een uitkering gaan verstrekken, want stel je eens voor ze zouden hier toch eens in de illegaliteit verdwijnen, als een Nederlander in aanmerking wil komen voor een uitkering mag ie voor het gemak gaan voldoen aan veelal belachelijke voorwaarden, what's the point, waarom hoeven deze lui
Op maandag 02 juli 2001 22:36 schreef Lithion het volgende:Heb je het vervolg helemaal niet gelezen ofzo?
En wat nou illegaliteit ???
Oppakken en wel meteen, zo opgelost als men wil, en daar is dan gelijk het grootste probleem.......
quote:O ja, was even vergeten dat dat beter aan het einde van een artikel kan staan. Anders lees je de rest niet meer.
Op maandag 02 juli 2001 22:47 schreef Midioot het volgende:[..]
buitenlanders zonder verblijfsvergunning
quote:Zal het voor deze keer door de vingers zien.
Op maandag 02 juli 2001 22:49 schreef links234 het volgende:
O ja, was even vergeten dat dat beter aan het einde van een artikel kan staan. Anders lees je de rest niet meer.
quote:Wat zit je nou dom te ouwehoeren?
Op maandag 02 juli 2001 22:47 schreef Midioot het volgende:[..]
buitenlanders zonder verblijfsvergunning, das wat ik heb gelezen, dat er door jou weer één of andere verzachtende omstandigheid wordt gevonden, wil niet zeggen dat je ze gelijk moet gaan voorzien van een uitkering, misschien kan de Nederlandse overheid aan alle potentiele hier naar toe komers over de hele wereld alvast een uitkering gaan verstrekken, want stel je eens voor ze zouden hier toch eens in de illegaliteit verdwijnen, als een Nederlander in aanmerking wil komen voor een uitkering mag ie voor het gemak gaan voldoen aan veelal belachelijke voorwaarden, what's the point, waarom hoeven deze lui
niet aan de belangrijkste regel te voldoen, namelijk het Nederlander zijn ??????????????????????????????En wat nou illegaliteit ???
Oppakken en wel meteen, zo opgelost als men wil, en daar is dan gelijk het grootste probleem.......
Ik zal ff de procedure op een rijtje zetten:
* asielzoeker komt in nederland aan
* asielzoeker vraagt verblijfsvergunning aan
* in afwachting van de verblijfsvergunning krijgt de asielzoeker een uitkering
hierna zijn er 2 mogelijkheden:
* asielzoeker krijgt verblijfsvergunning
* asielzoeker krijgt geenm verblijfsvergunning
pas als de asielzoeker geen verblijsfvergunning krijgt vervalt het recht op een uitkering.
Zo duidelijk?
quote:Ik denk dat Midioot bij het lezen van dat eerste punt al stopt en een tirade gaat schrijven.
Op maandag 02 juli 2001 22:54 schreef menjo het volgende:Ik zal ff de procedure op een rijtje zetten:
* asielzoeker komt in nederland aan
Zo duidelijk?
quote:Luister eens, die mensen kwamen hier asiel aanvragen. Iets waar jij van verklaard hebt dat je dat niet erg vond. Echte asielzoekers moesten toegelaten worden, maar de criminele allochtonen waren de mensen waar je een probleem mee had.
Op maandag 02 juli 2001 22:47 schreef Midioot het volgende:
[..]
En wat nou illegaliteit ???
Komen ze naar hier en komen ze in aanraking met de criminaliteit --> niet goed.
Willen ze werken --> niet goed.
Krijgen ze dan een uitkering om ervoor te zorgen dat ze niet in de criminaliteit raken --> is het wéér niet goed.
Wat wil je dan?
Asielzoekers vragen asiel aan.
Beslissing binnen 6 maanden met eventueel beroep, verlenging tot 1 jaar. TOT dat ze worden toegelaten, GEEN recht op wat voor uitkering dan ook, alleen opvang.
Maar, geldt pas vanaf 1-4-2001.
In de periode hiervoor kan er m.b.t. uitkeringen best hier en daar het e.e.a. mis zijn gegaan.
zoja, dan vind ik dat ze geen recht hebben op een uitkering
zo nee, dan hebben ze uiteraard wel recht op een uitkering
quote:Ik vind het op zijn minst ongewenst dat ook mensen die bij voorbaat al kunnen weten niet te worden toegelaten
Op maandag 02 juli 2001 22:59 schreef Lithion het volgende:
Wat wil je dan?
Zoiets moet niet kunnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 03-07-2001 01:01]
Ik denk dat de hoeveelheid illigalen die illigaal een uitkering vangen dan in het niets valt.
quote:hahahaha, ik heb een leuke:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:01 schreef Carlitos het volgende:
Ik vind dat ze ook eens moeten gaan onderzoeken hoeveel nederlanders illigaal een uitkering ontvangen.Ik denk dat de hoeveelheid illigalen die illigaal een uitkering vangen dan in het niets valt.
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:01 schreef Carlitos het volgende:
Ik vind dat ze ook eens moeten gaan onderzoeken hoeveel nederlanders illigaal een uitkering ontvangen.
quote:Ook helemaal mee eens, alleen wel jammer toen dief Peper veroordeeld werd tot terug betaling na diefstal uit de staatskas, dat toen een simpele ik betaal niets terug uit zijn muil voldoende was, terwijl als je als J md P alleen al zou worden verdacht van what ever fraude, je gelijk met 3 M.E. busjes wordt opgehaald.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:05 schreef Hummerr het volgende:Indien nog niet aan het werk aan het werk zetten en via de sociale dienst een deel van het inkomen met rente terugvorderen tot dat alles is terugbetaald.
Ik kots op dat werkschuwe tuig!
Ik ben ook voor harde maatregelen, maar dan wel voor iedereen, zwart, wit, hoge functie, geen functie
Sommige nederlandse kranten maken zich daar overduidlijk aan schuldig. Ik zal geen namen noemen...
T.......E.......L.......E.......G.......R........A......A......F......!!!!!!!!!!!!
Dat is zo triest zo voeden ze alleen de onterechte angsten en vooroordelen van bepaalde groepen mensen.
quote:Heb je ook iets waar je jou uitspraak mee kunt staven ???
Op dinsdag 03 juli 2001 01:20 schreef Carlitos het volgende:
Dat is zo triest zo voeden ze alleen de onterechte angsten en vooroordelen van bepaalde groepen mensen.
Maar ik wil wel een voorbeeld geven...
Ik heb zelf van 91 tot 94 in amerika gewoond, het enige literatuur die wij uit nederland kregen was de nieuwe revue, panorama, en....de Telegraaf.
Na 3 jaar alleen de telegraaf gelezen te hebben, aangezien je in amerika geen nieuws over NL krijgt, dacht ik echt dat nederland aan het verpauperen was. Het beeld wat ik van NL kreeg door het lezen van de telegraaf was zooooo negatief, dus zindsdien beschouw ik de telegraaf als niets meer dan goedkoop bedrukte wc-papier. De schrijfwijze van de artikelen alleen al, het is net alsof mijn neefje van 6 het nog beter kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |