abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16413595
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:42 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Hebben jullie geen beschuit met muisjes gehad? .
Omdat de nieuwe Postbank.nl is geboren ?!?!?

Nee, het kwam ook echt volledig als een donderslag dat het ineens anders was.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16413641
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:33 schreef var.fok het volgende:

[..]

Ik had vanavond pas 'het genoegen'... wat een schrik zeg...

Ja... waar is al dat giroblauw gebleven...
Ik vind het op het eerste oog niet echt een verbetering, maar aan de andere kant is natuurlijk elke verandering vaak moeilijk te verkroppen. En het kan aan mij liggen maar ik vind hem een stuk langzamer geworden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 15:41:02 #78
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_16519485
En het regent restitutieverzoeken .. lalala .
  vrijdag 23 januari 2004 @ 17:29:22 #79
67489 Dudette
yeah right...
pi_16523188
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:41 schreef Miss_Nexhil het volgende:
En het regent restitutieverzoeken .. lalala .
Yep.... zucht... al die stomme blanco nota's
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_16524474
"Ik heb 'm ECHT niet aangevraagd hoor!"
pi_16528365
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:10 schreef var.fok het volgende:
"Ik heb 'm ECHT niet aangevraagd hoor!"
Nou, dan vind ik altijd een leuk argument dat de betaalde pas standaard is, en dat je juist de basispas aan moet vragen, en dat dat dan dus wel klopt.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:22:08 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16542321
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef motown het volgende:

[..]

ABN AMRO heeft tenminste (evenals de Rabobank) een fatsoenlijk internetbankiersysteem, die bovendien gratis is.

Wat zijn de ervaringen van de girorekeninghouders hier met de online-versie van Girotel?

Eigenlijk vind ik het hele internetbankier-systeem van de Postbank grote ruk. Als ik er zo over nadenk dan lijkt het hele systeem wel een soort trial-and-errorproef. Het oogt amateuristisch en kinderachtig, een met lapmiddelen bij elkaar gehouden zooitje.

Ten eerste vind ik de naamgeving verwarrend. Eerst had je geloof ik Girotel (met CD-rom) en Girotel Online naast elkaar. Nu heb je alleen Girotel, waarmee je bedragen kunt overboeken tussen je rekeningen en betalingen kunt doen. Dit gaat dan met behulp van codes, die je op een vel papier krijgt opgestuurd (!). Echter, als je ook nog een Internet Spaarrekening hebt, kun je Girotel Online niet gebruiken. Nee, daar hebben ze Internet Bankieren voor. Een totaaaal andere applicatie, die totaal anders werkt en waar je weer totaal andere inlogcodes voor nodig hebt.

En daarmee houdt de ellende niet op want ik heb ook nog een Postbankcard, en ook nog een DK. En die kun je weer niet online beheren! Nee, daarvoor zijn resp. de Klantenservice en de Girofoon.

Dus als ik op een middagje wat betalingen wil doen, en daarvoor wat etra geld nodig heb van mijn internet spaarrekening, vervolens even mijn CC-saldo wil weten en kijken hoe mijn DK ervoor staat, dan moet ik dus op 2 verschillende applicaties inloggen, de klantenservice bellen en de Girofoon bellen. Dat is welhaast nog tijdrovender dan naar de bank fietsen met je acceptgirootjes en je betalingsopdrachten.

Waarom toch? Waarom kan het niet zoals de Rabo of ABN AMRO? Ik heb bij die laatste bank kort gewerkt en ik weet hoe dat systeem werkt: je kunt al je producten online beheren, vanuit 1 keer inloggen. En het beheren gaat mbv. een electronisch apparaatje dat codes genereert.
Veel beter!

pi_16568705
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:41 schreef saban het volgende:
Ik heb een week terug bij de postbank me aangemeld voor Internet Telebankieren, ik heb 2 dagen terug een brief ontvangen met mijn loginnaam, maar waar blijft mijn wachtwoord, het duurt allemaal wel een beetje lang ?

Of is er iets fout met de post gegaan ?

Ik heb mijn wachtwoord nog steeds niet ontvangen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_16572346
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:35 schreef saban het volgende:

[..]

Ik heb mijn wachtwoord nog steeds niet ontvangen.

Dat is er toch iets fout gegaan. Je zou eens kunnen informeren bij de Internet Bankieren helpdesk, maar zij zullen het oplossen door je nieuwe codes toe te sturen, en die kan je zelf ook aanvragen online. En aangezien dat laatste het snelste is zou ik dat maar doen.
pi_16730126
Ik moet zeggen dat ik het nieuwste spotje met Howard (nu ook Robeco- en andere niet-Postbank-fondsen) die ik eerder vanavond op TV zag wel redelijk grappig vond.

"Howard, ik denk dat dit spotje nu voorbij is!"

Ars longa, vita brevis
pi_16740796
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef Dudette het volgende:

[..]

Als je voor 1 februari ff belt, kun je de E 8,50 teruggestort krijgen op je rekening, je krijgt dan automatisch een giropasbasis thuisgestuurd, wat dus betekent dat je met die pas in het vervolg alleen nog geld kan opnemen bij giromaten en ing-banken, en dan alleen in het binnenland.
Maar die 8,50 kun je dus terug krijgen.

dat is bij mijn weten dus niet mogelijk en ik heb zelfs meerdere afdelingen van de postbank aan de telefoon gehad. allemaal geboden ze me om voor 2004 bezwaar te maken, alle afschrijvingen die na 12 januari zijn gedaan kunnen niet meer worden terug gestort. wel kan het opzeggen maar krijg dan niet de 8,50 terug. wel kan het veranderen in een basispas maar dan heb ik dus dit jaar voor 8,5 een bassispas, dus is het beter om eind december 2004 dit aan te vragen. volgend jaar wordt het waarschijnlijk 1 euro duurder. girotel kost op jaarbasis ruim 22 euro. met een kleine 31 EURO postbank is dus net zo duur geworden als een gewone bank.

snelheid;
ach daar zijn ze wel goed in. wanneer ik voor 23 uur overboek heb ik het geld een dag later bij mijn andere bank online op de saldo staan.

online bankieren;
handig maar ze hebben weggelaten de mogelijkheid om via IBAN te betalen, dus als ik bv snel een computer wil kopen in duitsland via vooruitbetaling dan moet dit via een iban overschrijf kaart wat dus langer gaat duren. rembours zou een optie zijn maar is wel duurder, als dat er overheen komt kun je voor die prijzen dan net zogoed in nederland iets kopen.

maar er komt dit voorjaar iets nieuws aan in de vorm van een nieuwe postbank dienst. wat konden ze me nog niet zeggen, maar ik stel me er niet veel bij voor gezien online betalen via wappen ook een persoonlijke flop is.

pi_16741108
oja ik was tot een paar jaar geleden dik tevreden met de postbank.

je kon zelfs via de thuischipper veilig en direct van je rekening online betalen, je chipkaart opladen zodat je niet naar de muur hoeft. want laten we eerlijk zijn; heeft chippen nu zin als je vlak naast een oplaadpunt ook een geld automaat ziet staan. nu betaal je min of meer gedwongen pakeergeld ermee, boven de 15 euro betaal je in de supermarkt net zo handig met je pin en daaronder heb je vaak wel wat kleingeld opzak omdat er altijd momenten zijn waar je niet kan pinnen of chippen.

rabobank en abn hebben ook zoiets, maar daar moet je zelf allerij codes uitrekenen en invoeren, bij de thuischipper zat je pinpas in het apparaat, aan de computer en had je er geen omkijken meer naar.

pi_16746304
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 14:53 schreef bbstreams het volgende:
dat is bij mijn weten dus niet mogelijk en ik heb zelfs meerdere afdelingen van de postbank aan de telefoon gehad. allemaal geboden ze me om voor 2004 bezwaar te maken, alle afschrijvingen die na 12 januari zijn gedaan kunnen niet meer worden terug gestort. wel kan het opzeggen maar krijg dan niet de 8,50 terug. wel kan het veranderen in een basispas maar dan heb ik dus dit jaar voor 8,5 een bassispas, dus is het beter om eind december 2004 dit aan te vragen. volgend jaar wordt het waarschijnlijk 1 euro duurder. girotel kost op jaarbasis ruim 22 euro. met een kleine 31 EURO postbank is dus net zo duur geworden als een gewone bank.
Het is was wel mogelijk om die 8,50 teruggestort te krijgen als je de pas voor 1/2 om had gezet, maar dit is inderdaad niet bij alle afdelingen even duidelijk intern gecommuniceerd.

Girotel is overigens per heden gratis.

pi_16746722
[
[/quote]

Dit komt zeker m.i.v. maandag op de site te staan, op dit moment staat er nog dat het ¤ 1,82 per maand kost. Trouwens wel voor studenten gratis, nog even afwachten dus. Dit zou trouwens wel een verbetering van de dienstverlening zijn.

pi_16748351
gratis online bankieren en de mogelijkheid om daarbij ook via iban binnen de eu online gratis te betalen zou idd fair zijn. ze hebben perslot al jarenlang de mensen de postkantoren uitgejaagd omdat thuisbankieren zogenaamd goedkoper zou zijn. niet voor de klant zelf die is er tot nu alleen op achteruit gegaan.
pi_16751016
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:51 schreef marsdieker het volgende:
[
Dit komt zeker m.i.v. maandag op de site te staan, op dit moment staat er nog dat het ¤ 1,82 per maand kost. Trouwens wel voor studenten gratis, nog even afwachten dus. Dit zou trouwens wel een verbetering van de dienstverlening zijn.
Officieel gaat het in per 2 februari inderdaad. Girotel en Internet Bankieren worden hiermee ook samengevoegd tot mijnpostbank.nl.
Voor studenten was het inderdaad al gratis, en ook voor houders van het royaalpakket (die ter vervanging van het wegvallen van het voordeel van girotel korting op een blue travel polis kunnen krijgen.)
pi_16832701
yahoo mijnpostbank.nl is een feit; maar ook weer niet code aanvragen via beveiliging gaat niet

---
Not Found
The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated, inaccurate, or the server has been instructed not to let you have it. Please inform the site administrator of the referring page.
---

ook de helpbestanden (pdf) is onvindbaar
http://www.postbank.nl//static/download/AKT_5450(080_%20internet_NT2.pdf

2x een error pagina; kinderziektes ?????

pi_16833034
oja ben ook mijn adresboek van girotel online kwijt grr leiuk dit
pi_16833782
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:49 schreef bbstreams het volgende:
yahoo mijnpostbank.nl is een feit; maar ook weer niet code aanvragen via beveiliging gaat niet

ook de helpbestanden (pdf) is onvindbaar
http://www.postbank.nl//static/download/AKT_5450(080_%20internet_NT2.pdf

2x een error pagina; kinderziektes ?????

Die helpbestanden kannie bij mij ook niet vinden, maar de code aanvragen gaat prima. Heb je wel al internet bankieren of doe je een compleet nieuwe aanvraag?
pi_16833819
Ik moet zeggen dat ik mijnpostbank.nl, zo op het eerste gezicht, wel een verbetering vind tov de vorige situatie.
pi_16837272
code aanvragen is gelukt, nog geen sms gehad maar ik krijg eerst post thuis geloof ik.

nahja kzie wel, wel een verbetering dat je nu 24/7 kan bankieren. blijven de overboektijden wel als dusdanig ? dus voor 23 uur geplaats, snachts verwerkt of geld nu ook 24hrs verwerking vanaf het moment van versturen (Real time overschrijven naar Giro- en bankrekeningen ) ?

pi_16837634
quote:
van de postbanksite
Kan ik mijn adresboek uit Girotel omzetten naar Mijn Postbank.nl?

Als u Mijn Postbank.nl gebruikt, gaat niet automatisch uw adresboek van Girotel mee. Uw "oude" adresboek in Girotel moet u daarom eenmalig omzetten naar Mijn Postbank.nl. Volg onderstaande stappen om uw adresboek om te zetten:
Log in op Girotel via internet (klik daarvoor op 'Girotel' op de hompage van www.postbank.nl en vul uw codes in)
Ga naar "Overschrijven" en klik op "Adresboek"
Print uw Adresboek via de printknop in op uw browser
Log in op Mijn Postbank.nl
Ga naar "Overschrijven" en klik op "Adresboek"
Klik op de knop "Nieuw adres opnemen" in het rechtermenu
Vul de gegevens in en klik op "Opnemen in adresboek"
Zo voert u (stuk voor stuk) alle adressen in.

ja lekker zeg.... weet je hoeveel dit er zijn !!!!!!!! het bovenstaande geld ook voor reserveringen trouwens. waarom kan dit niet via een interne mutatie of bijvoorbeeld een xml bestandje downloaden en de klant op mijn postbank deze weer laten uploaden.?
pi_16840813
Even een vraagje,wat is nou het adresboek van Girotel??Is dat de lijst van overboekingen mischien??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_16844856
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:46 schreef LowJoe het volgende:
Even een vraagje,wat is nou het adresboek van Girotel??Is dat de lijst van overboekingen mischien??
yep de overboekingen kon je laten opnemen in je adresboek.; in de praktijk komt het er op neer dat je die opnieuw moet laten opbouwen, ze allemaal 1x opnieuw invoeren kost me minstens half uur werk.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:58:38 #100
35485 rique
with Canon, I can
pi_16845165
Ik heb een studenteninboedelverzekering bij de Postbank. Nu zie ik dat er ook een extra PC-verzekering is. Wat is hiervan de toegevoegde waarde? computerapparatuur zit toch ook in de standaardinboedelverzekering?

Het enige dat ik me kan bedenken is de hogere dekking (bij de inboedel is de computerapparatuur tot 2250 euro ongeveer verzekerd). Is dat echt het enige verschil of zit er bij de standaard inboedelverzekering een computeraddertje onder het gras?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')