abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:36:28 #1
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16328691
Sinds de laffe moord op het Terra College regent het discriminerende,xenofobe,(licht-)racistische, fascistische uitspraken. Sommige kunnen de censuur doorstaan,andere worden verwijderd. Ik heb al eerder geschreven dat ook de censuurrijpe uitspraken van mij mogen blijven staan, ik wil immers weten wie mijn FOK!buurman-vrouw is. Ga ik een discussie met hem of haar aan ? Die vraag beantwoord ik vaak a.d.h.v. hetgeen hij/zij geschreven heeft. Ik heb sinds dinsdag ook veel gelezen, gelezen, gelezen.....
Als allochtone newbie voelde ik me al snel opgefokt als ik de meest idiote, kwetsende uitspraken las en kon ook niet wachten om iets te posten. Maar ik bleef maar bezig voor mijn gevoel. Niet alleen door te schrijven,maar ook in mijn hoofd, op de fiets, tijdens mijn werk,etc..
Gisteren weer mijn dagelijkse portie vuilbekkende postings gelezen en na een stuk of 5 voelde ik niets meer, Vreemd? Geen lust om meer te posten,te schrijven, te reageren op zoveel troep.
De woede is begrijpelijk als gevolg daarvan heeft men een uitlaatklep nodig en gelukkig voor de Nederlandse internetter bestaat er zoiets als FOK!.
Ik ben mijn woede inmiddels kwijt over de vele grove uitspreken jegens allochtonen, ik lees, ik lees, ik lees.....

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 17-01-2004 01:43]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16328783
Welkom in Nederland ...
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:39:25 #3
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_16328797
Lucht het op ?
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_16328818
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:36 schreef SKMbeat het volgende:
Sinds de laffe moord op het Terra College regent het discriminerende,xenofobe,(licht-)racistische, fascistische uitspraken. Sommige kunnen de censuur doorstaan,anderen worden verwijderd. Ik heb al eerder geschreven dat ook de censuurrijpe uitspraken van mij mogen blijven staan, ik wil immers weten wie mijn FOK!buurman-vrouw is.
Als we dat soort dingen "gewoon" laten staan, krijgt betreffende poster misschien nog het idee dat zulke uitspraken worden geaccepteerd. En dát lijkt me juist niet de bedoeling.
pi_16328827
als jij het verschil kunt maken, maak het verschil, positief

Als ik dan naar nova kijk, waarom hoor ik dan geen Haags accent, maar een allochtoons accent. Dat geeft precies aan wat hier misgaat, groepjes vorming.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:40:40 #6
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16328838
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:39 schreef grimson het volgende:
Welkom in Nederland ...
tijd om te vertrekken
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_16328859
gelukkig denkt niet iedereen zo, en zijn er ook mensen die er objectief over denken, maar die zitten meestal op het forum van de sp of een ander communistisch kliekje
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:42:00 #8
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_16328881
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:40 schreef dabadbass het volgende:

[..]

tijd om te vertrekken

[Dit bericht is gewijzigd door derek0905 op 16-01-2004 23:54]

pi_16328935
Ik ben ook immuun geworden voor bier
pi_16328940
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:41 schreef _The_General_ het volgende:
gelukkig denkt niet iedereen zo, en zijn er ook mensen die er objectief over denken, maar die zitten meestal op het forum van de sp of een ander communistisch kliekje
Het is jammer dat je zelf ook generaliseert.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:43:55 #11
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_16328943
Gatverdamme, ga nou niet de zielige allochtoon uithange he.
In mijn klas zitten ook een aantal allochtonen, die begrijpen precies wie wij bedoelen met 'tering buitenlander'.
Shocking is an art.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:44:48 #12
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_16328968
Dit is het eerste topic m.b.t. hetgeen dat afgelopen dinsdag gebeurd is,.. wellicht ook het laatste.
quote:
Ik ben mijn woede inmiddels kwijt over de vele groffe uitspreken jegens allochtonen, ik lees, ik lees, ik lees.....
Ik denk dat je het gewoon bij lezen moet houden,..
Het geven van een mening is persoonsgebonden en vaak moeilijk onder woorden te brengen zodat alle lezers het goed begrijpen en er geen misverstanden door kunnen ontstaan. Mede door de gevoeligheid van het onderwerp ga ik er ook niet op in.

Ik neem aan dat het voor jou vrij duidelijk is dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking een oordeel velt over een groepje bewoners in dit land na alleen een klein deel te hebben gezien. M.a.w. een kleine groep verpest het voor de rest,.. sad but true.

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:47:53 #13
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16329047
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als we dat soort dingen "gewoon" laten staan, krijgt betreffende poster misschien nog het idee dat zulke uitspraken worden geaccepteerd. En dát lijkt me juist niet de bedoeling.

Ik ben zelf een allochtone Nederlander. Ik begrijp de woede en sommige uitspraken, ook al zijn ze nog zo misselijk. Sommigen krijgen later spijt van wat ze hebben geschreven als ze weer in staat zijn de boel weer te kunnen relativeren.Anderzijds is het voor sommige allochtone Fokkers soms best "prettig" om te weten wie ze voor zich hebben.
Deze verderfelijke uitspraken zijn pas geaccepteerd als een zeer hoog percentage dezelfde kwade uitspraken doet.En dat is zeker niet het geval. Ik lees gelukkig ook veel postings van autochtonen die geen oogkleppen op hebben, hun verstand behouden en dat biedt weer een redelijk perspectief.
Laat sommige Fokkers hun verdriet,woede uiten totdat het verstand weer begint te werken.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 16-01-2004 23:49]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16329066
Je kan toch niet verwachten dat er geen enkel kritisch woord gezegd wordt, als er wederom een allochtoon met een pistool loopt te zwaaien op school? Hele grove postings worden gewoon geweigerd en het houdt ons allemaal bezig op Fok denk ik zo.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:49:21 #15
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16329086
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:47 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik ben zelf een allochtone Nederlander. Ik begrijp de woede en sommige uitspraken, ook al zijn ze nog zo misselijk. Sommigen krijgen later spijt van wat ze hebben geschreven als ze weer in staat zijn de boel weer te kunnen relativeren.Het is voor allochtone Fokkers soms best "prettig" om te weten wie ze voor zich hebben.
Deze verderfelijke uitspraken zijn pas geaccepteerd als een zeer hoog percentage dezelfde kwade uitspraken doet.En dat is zeker niet het geval. Ik lees gelukkig ook veel postings van autochtonen die geen oogkleppen op hebben, hun verstand behouden en dat biedt weer een redelijk perspectief.
Laat sommige Fokkers hun verdriet,woede uiten totdat het verstand weer begint te werken.

Ging het verstand van mensen in Nederland maar eens werken, dan zou Nederland heel anders worden.
Bond voor koekies!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:49:34 #16
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_16329094
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:43 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Het is jammer dat je zelf ook generaliseert.

Feest voor je kippen
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:51:05 #17
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16329127
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat er geen enkel kritisch woord gezegd wordt, als er wederom een allochtoon met een pistool loopt te zwaaien op school?
terwijl ze hier te gast zijn
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:51:53 #18
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_16329145
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:40 schreef dabadbass het volgende:
[..]
tijd om te vertrekken
Daar in Marokko schijnen ze best leuke stranden te hebben...
de Groetjes!
pi_16329146
quote:

[..]

Ik ben zelf een allochtone Nederlander. Ik begrijp de woede en sommige uitspraken, ook al zijn ze nog zo misselijk. Sommigen krijgen later spijt van wat ze hebben geschreven als ze weer in staat zijn de boel weer te kunnen relativeren.Anderzijds is het voor sommige allochtone Fokkers soms best "prettig" om te weten wie ze voor zich hebben.

Ik begrijp dat niet zo goed. Je kunt op internet je ongezoute mening verkondigen omdat je nu eenmaal anoniem bent. Niet dat ik het goedkeur maar ik begrijp wel dat het een excellente uitlaatklep is.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:53:02 #20
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16329185
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat er geen enkel kritisch woord gezegd wordt, als er wederom een allochtoon met een pistool loopt te zwaaien op school? Hele grove postings worden gewoon geweigerd en het houdt ons allemaal bezig op Fok denk ik zo.
Waar lees jij dat ik het niet eens ben met jouw posting ?
pi_16329191
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:51 schreef dabadbass het volgende:

[..]

yeah right.

Ik ben hier niet te gast. Ik ben hier geboren. Of je nou wilt of niet, ik blijf mooi in Nederland.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_16329192
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef derek0905 het volgende:

[..]

Laat dit soort onzin alsjeblieft in dit topic... .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16329195
quote:

[..]

Nee hoor, ze zijn geboren in Nederland dus het zijn Nederlanders alhoewel ze zich misschien niet zo voelen.
pi_16329223
quote:

[..]

Deze verderfelijke uitspraken zijn pas geaccepteerd als een zeer hoog percentage dezelfde kwade uitspraken doet.

Nee hoor. Ander voorbeeld: als iedereen gaat moorden, wordt dat ook geaccepteerd? Dacht 't niet. Het doen van zulke discriminerende en/of rascistische posts is gewoon verwerpelijk. Het hoort niet. Dus het is imo volkomen terecht dat zulke posts worden verwijderd. Internet wordt door sommigen gebruikt om lekker anoniem hun discriminerende gedachten te spuien. Dat is niet de bedoeling van internet
quote:
En dat is zeker niet het geval. Ik lees gelukkig ook veel postings van autochtonen die geen oogkleppen op hebben, hun verstand behouden en dat biedt weer een redelijk perspectief.
Mwah. Niet mee eens. Zie boven.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:55:09 #25
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16329251
iedereen (allochtonen van mijn school, en dat zijn er een boel hoor) zit te zeuren
heuh dat klote nederland ik ga later zeker weten terug en dan mag ik niet eens zeggen: Ga dan nu, want dat is weer te grof
pi_16329252
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:53 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

alhoewel ze zich misschien niet zo voelen.

Nou, ook dat is onzin van de eerste orde. Lees deel 1 van de Hindoestanen topic maar eens (welke overigens verziekt werd door de autochtone treincrimineel/zwartrijder Overzichie)
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:55:40 #27
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16329270
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:41 schreef _The_General_ het volgende:
Nee, die zitten hier ook.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:56:18 #28
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16329291
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:51 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik begrijp dat niet zo goed. Je kunt op internet je ongezoute mening verkondigen omdat je nu eenmaal anoniem bent. Niet dat ik het goedkeur maar ik begrijp wel dat het een excellente uitlaatklep is.

Quasar, nogmaals, waar lees jij dat ik het niet met je ben?
De bedoeling van dit topic is om ook een andere ervaring mede te delen, namelijk dat een bepaalde (groep?)Fokkers immuun aan het worden is, het zijn er (begrijpelijk) zoveel, maar je wordt er gevoelloos van.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:57:16 #29
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16329322
te gast? Wahaha, je moest eens weten waar Nederlanders in de geschiedenis zoal te "gast" was
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:57:45 #30
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_16329333
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef chocolatemoeze het volgende:
te gast? Wahaha, je moest eens weten waar Nederlanders in de geschiedenis zoal te "gast" was
verras me
pi_16329351
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:53 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik het niet eens ben met jouw posting ?

Je kwam nogal gefrustreerd of verbaasd over, over het feit dat men zo hard reageert op allochtonen. Kritiek komt in allerlei vormen dus men kan ook harde kritiek verwachten van mensen die ofwel hevig geëmotioneerd zijn of nogal rare ideeën erop na houden. Zeker op een anoniem forum.
pi_16329355
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef chocolatemoeze het volgende:
yooo
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:59:28 #33
15660 chocolatemoeze
pi_16329394
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:56 schreef SKMbeat het volgende:
namelijk dat een bepaalde (groep?)Fokkers immuun aan het worden is, het zijn er (begrijpelijk) zoveel, maar je wordt er gevoelloos van.
Dat is een slecht teken. Het begin van de verstarring, de sluiting van de dialoog. Niet(s) meer voelen.

Sta voor wat je bent, maar denk maar niet dat je de uitverkoren wereldverbeteraar zal zijn.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:59:36 #34
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16329400
Op vrijdag 16 januari 2004 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:
Mwah. Niet mee eens. Zie boven.
Nogmaals, je hebt die gasten nu eenmaal. Maar je hebt ook een Calvobbes, een Gelly en ik kan niet zo snel andere Fokkers bedenken,maar die hebben goed tegenwicht zitten bieden.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:59:57 #35
15660 chocolatemoeze
pi_16329409
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:58 schreef Woffel het volgende:

[..]

yooo

doh. Lekker hč, aas?
pi_16329421
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Nou, ook dat is onzin van de eerste orde. Lees deel 1 van de Hindoestanen topic maar eens (welke overigens verziekt werd door de autochtone treincrimineel/zwartrijder Overzichie)

Sinds wanneer zijn allochtonen alleen maar Hindoestanen? Daar had ik het namelijk over. En feit is dat niet elke allochtoon zich Nederlander voelt.
pi_16329487
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef SKMbeat het volgende:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]

Nogmaals, je hebt die gasten nu eenmaal. Maar je hebt ook een Calvobbes, een Gelly en ik kan niet zo snel andere Fokkers bedenken,maar die hebben goed tegenwicht zitten bieden.

Dat kan wel zo zijn, maar een 'foute' uitspraak kan volgens mij niet worden gecompenseerd door een tegenovergestelde of tegenwicht biedende uitspraak van iemand anders.
pi_16329521
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

En feit is dat niet elke allochtoon zich Nederlander voelt.

Vast wel, maar waarom moet ik dat zowel IRL als op Fok aanhoren, alsof ik daar iets aan kan doen...

Zie ook de discussie in Vechtpartij Den bosch, zaterdagavond

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:04:27 #39
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16329552
Ik heb iemand in de klas ook uit inda en die is ook redelijk ehm agressief tegen buitenlanders. Hij scheld echt man... niet normaal . Maar als je ook gewoon tegen buitenlanders bent dan is het alleen tegen de "slechte".

Ik zou me ook aangesproken moeten voelen met buitenlanders (amerikaan) maar ook bij mij niet zo een gevoel.

Alleen tegen het gegeneraliseer van de niet amerikanen das te stom.

Powered by Garmin Etrex Legend
pi_16329634
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:03 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Vast wel, maar waarom moet ik dat zowel IRL als op Fok aanhoren, alsof ik daar iets aan kan doen...

Zie ook de discussie in Vechtpartij Den bosch, zaterdagavond

Verwijt ik jou iets dan?
pi_16329724
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:43 schreef Jozzy het volgende:
Gatverdamme, ga nou niet de zielige allochtoon uithange he.
In mijn klas zitten ook een aantal allochtonen, die begrijpen precies wie wij bedoelen met 'tering buitenlander'.
Hmmm, dus? Als ik zeg $&_%)_#-jood, dan bedoel ik daar ook niet alle joden mee, maar eerder de israëlische regering en de joodse lobby in de VS, maar ik kwets er wel een hele bevolkingsgroep mee. Daar gaat het om.
quote:

[..]

Ah, kan ik dan bij jou komen logeren?
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef dabadbass het volgende:
iedereen (allochtonen van mijn school, en dat zijn er een boel hoor) zit te zeuren
heuh dat klote nederland ik ga later zeker weten terug en dan mag ik niet eens zeggen: Ga dan nu, want dat is weer te grof
Dat is toch hun eigen mening? Jij stelt het je anders voor, zij hebben blijkbaar nog een sterke band met het vaderland. Daar hoeven zij niet bang te zijn voor vooroordelen en uitscheldingen. In Turkije en Marokko staat gastvrijheid hoog in het vaandel, dit kan ik helaas niet zeggen bij de meeste Nederlandse gezinnen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn allochtonen alleen maar Hindoestanen? Daar had ik het namelijk over. En feit is dat niet elke allochtoon zich Nederlander voelt.

Kan jij mij omschrijven wat dat Nederlandse gevoel is? Nederlanders gaan op vakantie in eigen land.

Kijk, ik ben zelf Turks, ik heb twee Turkse ouders, ik heb een Turks uiterlijk. Maar ik ben in de eerste plaats mens, dat vergeten veel mensen. Ik vind het belachelijk hoeveel aandacht er wordt gegeven aan de moord in het Terra-college. In plaats van het vingerwijzen, en debiele oplossingen (allemaal opflikkeren naar het eigen land) kunnen we beter werken aan een betere maatschappij voor ons allen. Denk je dat het helpt als je zulke racistische uitlatingen doet, het geeft ook de 'geďntegreerde' allochtonen een slecht gevoel, deze voelen zich aangevallen (voel ik me ook namelijk), hierdoor wordt namelijk het wij-en-zij gevoel versterkt. Als ik lees $%$%&Turk, dan voel ik me aangevallen, krijg ik minder respect voor het Nederlands volk. Ik ben geloof ik niet de enige daarin. Ik doe er alles aan om autochtonen en allochtonen nader tot elkaar te brengen. Maar dan moet het wel van twee kanten komen. We kunnen zoveel leren van elkaar. Sta open voor nieuwe dingen, nieuwe ideeën. Nederlanders kunnen ook van twee wallen eten en dan bedoel ik niet de wonton-soep bij de chinees.

De berichtgeving is vaak niet zo genuanceerd, maar mensen moeten kritisch blijven. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.

pi_16329800
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Verwijt ik jou iets dan?

Lees jij ergens iets over verwijten? Ik heb het gewoon over wat er in het algemeen gebeurt, dan moet je niet meteen denken dat ik denk dat jij me iets verwijt!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:12:57 #43
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16329814
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Je kwam nogal gefrustreerd of verbaasd over, over het feit dat men zo hard reageert op allochtonen. Kritiek komt in allerlei vormen dus men kan ook harde kritiek verwachten van mensen die ofwel hevig geëmotioneerd zijn of nogal rare ideeën erop na houden. Zeker op een anoniem forum.

Ik ben altijd kwaad als er iemand laf wordt vermoord, maar die woede is gericht op de moordenaar, in dit geval dus ook op Murat D. Er ontstonden bij mij verder geen gevoelens van haat jegens Turken, Moslims of whatever.
Maar is dat omdat ik zelf ook een allochtoon ben?

Ik zal eerlijk zijn, ik denk het wel. Ik kan eerder relativeren. Ik ben zelf een allochtoon, heb moslims in de familie, een Turks meisje in de familie en ze zijn me allemaal even dierbaar.

Wat zou er gebeuren als een neo-nazi een allochtoon zou vermoorden?
Ik zal eerlijk zijn, ik zou ziedend van woede zijn en ook blind van tijdelijke haat de meest ongenuanceerde uitspraken doen. Vandaar dat ik heb geschreven dat ik de razernij jegens allochtonen op FOK! en elders in Nederland begrijp.

Maar ik meld hier een volgende fase van dit proces en dat is immuniteit t.o.v. haatdragende topics en sommigen die dit ook ervaren kunnen dat hier uiten in dit topic.
Anderen die nog willen uitrazen doen dat in andere topics.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 17-01-2004 00:18]

pi_16329900
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:10 schreef Cajun het volgende:
Denk je dat het helpt als je zulke racistische uitlatingen doet, het geeft ook de 'geďntegreerde' allochtonen een slecht gevoel, deze voelen zich aangevallen (voel ik me ook namelijk), hierdoor wordt namelijk het wij-en-zij gevoel versterkt. Als ik lees $%$%&Turk, dan voel ik me aangevallen, krijg ik minder respect voor het Nederlands volk. Ik ben geloof ik niet de enige daarin. Ik doe er alles aan om autochtonen en allochtonen nader tot elkaar te brengen.
Je hebt bij deze mijn mening/gevoel perfect verwoord.
pi_16329952
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:12 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik ben altijd kwaad als er iemand laf wordt vermoord, maar die woede is gericht op de moordenaar, in dit geval dus ook op Murat D. Er ontstonden bij mij verder geen gevoelens van haat jegens Turken, Moslims of whatever.
Maar is dat omdat ik zelf ook een allochtoon ben?

Ik zal eerlijk zijn, ik denk het wel. Ik kan eerder relativeren. Ik ben zelf een allochtoon, heb moslims in de familie, een Turks mesje in de familie en ze zijn me allemaal even dierbaar.

Ik zal eerlijk zijn, ik zou ziedend van woede zijn en ook blind van tijdelijke haat de meest ongenuanceerde uitspraken doen. Vandaar dat ik heb geschreven dat ik de razernij jegens allochtonen op FOK! en elders in Nederland begrijp.

Maar ik meld hier een volgende fase van dit proces en dat is immuniteit t.o.v. haatdragende topics en sommigen die dit ook ervaren kunnen dat hier uiten in dit topic.
Anderen die nog willen uitrazen doen dat in andere topics.

Ik heb ook wel het zelfde, maar toch weiger ik het te begrijpen. Er is blijkbaar gewoon zoveel haat in ze, dat ze het maar op allochtonen afreageren. De media voert ze dan nog ook.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:18:04 #46
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16330009
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar een 'foute' uitspraak kan volgens mij niet worden gecompenseerd door een tegenovergestelde of tegenwicht biedende uitspraak van iemand anders.

Even een filosofisch offtopicje: een foute uitspraak kan niet opgelost worden door een helende, wijze, goede uitspraak?

Zouden ze niet naast elkaar kunnen staan?

pi_16330053
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:18 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Even een filosofisch offtopicje: een foute uitspraak kan niet opgelost worden door een helende, wijze, goede uitspraak?

Zouden ze niet naast elkaar kunnen staan?

Nee
als er geen foute uitspraak wordt gedaan, is een helende, wijze, goede uitspraak ook niet nodig
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:22:04 #48
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16330168
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:12 schreef SKMbeat het volgende:
Weinig, vermoed ik.

En dat geeft te denken .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16330187
Maar even een vraagje voor de TS, als ik het goed begrijp treden er geen verandering van emoties op als je iemand met een post ziet waarin er discriminerende uitspraken worden gedaan? Maar hoe ligt dit dan bij andere plekken, want op Fok! heb ik het onderhand wel geaccepteerd, dat er lieden zijn die hun schoenen nieteens kunnen veteren, laat staan een intelligent en onderbouwde mening geven.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:22:54 #50
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16330198
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nee
als er geen foute uitspraak wordt gedaan, is een helende, wijze, goede uitspraak ook niet nodig

En nu een realistische beschouwing?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:23:18 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16330211
Mensen reargeren overtrokken en vinden het gedrag van een jonge gek representatief voor alle turken blijkbaar. Oja het waren toch Nederlanders die jongen van Kloppenburg doodgeschopt hadden. Dus buitensporig geweld komt meer voor ook onder nederlanders en door nederlanders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16330263
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:22 schreef Kwark het volgende:

[..]

Weinig, vermoed ik.

En dat geeft te denken .

Nou, het ligt er maar net aan, in tegenstelling tot Nederlanders hebben de allochtonen een hechte band met elkaar. Dit komt mede door het feit dat zij zich niet geaccepteerd voelen, dus moeten ze op elkaar rekenen. Als er dus een neo-nazi een allochtoon vermoord, zal deze neo-nazi zijn leven niet meer zeker zijn, als het uit racistische overwegingen is gedaan, uiteraard.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:24:56 #53
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16330266
Ik vind dat er sowieso wel een beetje hysterisch op die moord wordt gereageerd, eerlijk gezegd .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16330308
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef Megumi het volgende:
Mensen reargeren overtrokken en vinden het gedrag van een jonge gek representatief voor alle turken blijkbaar. Oja het waren toch Nederlanders die jongen van Kloppenburg doodgeschopt hadden. Dus buitensporig geweld komt meer voor ook onder nederlanders en door nederlanders.
Het punt is dat er weinig aandacht aan wordt besteed in de media, ikzelf kan het me niet herinneren. Terwijl ik toch regelmatig het nieuws volg. Dit geeft ook een hoop te denken.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:26:35 #55
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16330314
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:24 schreef Cajun het volgende:

[..]

Nou, het ligt er maar net aan, in tegenstelling tot Nederlanders hebben de allochtonen een hechte band met elkaar. Dit komt mede door het feit dat zij zich niet geaccepteerd voelen, dus moeten ze op elkaar rekenen. Als er dus een neo-nazi een allochtoon vermoord, zal deze neo-nazi zijn leven niet meer zeker zijn, als het uit racistische overwegingen is gedaan, uiteraard.

Ik bedoelde eigenlijk meer dat een moord van een neo-nazi op een turk hoogstwaarschijnlijk bepaald niet zou leiden tot vijfduizend volle topics op fok, massale volksverontwaardiging en een landelijke minuut stilte.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:26:51 #56
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16330326
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:22 schreef Cajun het volgende:
Maar even een vraagje voor de TS, als ik het goed begrijp treden er geen verandering van emoties op als je iemand met een post ziet waarin er discriminerende uitspraken worden gedaan?
Na zoveel haatdragende, soms domme, soms begrijpelijke postings te hebben gelezen voel ik sinds een tijdje niets. Ik lees, observeer, sla sommige gegevens,zinnen op,maar daar blijft het bij. Geen greintje van tegenwicht bieden is meer over . Ik ben op.
pi_16330343
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:24 schreef Kwark het volgende:
Ik vind dat er sowieso wel een beetje hysterisch op die moord wordt gereageerd, eerlijk gezegd .
Je kunt ook je kop in het zand steken. Dát lost iets op
pi_16330380
Na een gegeven moment lees je die topics niet eens meer.
pi_16330385
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:24 schreef Cajun het volgende:

[..]

in tegenstelling tot Nederlanders hebben de allochtonen een hechte band met elkaar.

Verklaart u nader?
Ik heb geen enkele band met een turk, marokkaan, antilliaan, etc. Simpelweg omdat ik er geen ken. En zelfs als ik er een zou kennen dan zou de band niet speciaal hechter zijn dan de de band die ik heb met een willekeurige autochtoon uit m'n vriendenkring.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:29:37 #60
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16330432
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je kunt ook je kop in het zand steken. Dát lost iets op

Tja, er worden wel meer moorden gepleegd.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:30:31 #61
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_16330472
je moet niet immuun worden, je moet imam worden!
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_16330477
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:10 schreef Cajun het volgende:
Kan jij mij omschrijven wat dat Nederlandse gevoel is? Nederlanders gaan op vakantie in eigen land.

Kijk, ik ben zelf Turks, ik heb twee Turkse ouders, ik heb een Turks uiterlijk. Maar ik ben in de eerste plaats mens, dat vergeten veel mensen. Ik vind het belachelijk hoeveel aandacht er wordt gegeven aan de moord in het Terra-college. In plaats van het vingerwijzen, en debiele oplossingen (allemaal opflikkeren naar het eigen land) kunnen we beter werken aan een betere maatschappij voor ons allen. Denk je dat het helpt als je zulke racistische uitlatingen doet, het geeft ook de 'geďntegreerde' allochtonen een slecht gevoel, deze voelen zich aangevallen (voel ik me ook namelijk), hierdoor wordt namelijk het wij-en-zij gevoel versterkt. Als ik lees $%$%&Turk, dan voel ik me aangevallen, krijg ik minder respect voor het Nederlands volk. Ik ben geloof ik niet de enige daarin. Ik doe er alles aan om autochtonen en allochtonen nader tot elkaar te brengen. Maar dan moet het wel van twee kanten komen. We kunnen zoveel leren van elkaar. Sta open voor nieuwe dingen, nieuwe ideeën. Nederlanders kunnen ook van twee wallen eten en dan bedoel ik niet de wonton-soep bij de chinees.

De berichtgeving is vaak niet zo genuanceerd, maar mensen moeten kritisch blijven. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.

Er zijn geen standaard regels te geven over wanneer je je nu echt Nederlander voelt. Dat is iets persoonlijks. Maar als ik vraag aan iemand van Marrokaanse afkomst die geboren is in Nederland, waar hij vandaan komt en diegene zegt "Ik ben Marrokaan" dan weet ik dat er iets niet klopt.

Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat er zoveel aandacht wordt besteed aan de eerste moord gepleegd op school door een puber. Dat is uniek in Nederland en iedereen realiseert zich dat veel dingen moeten veranderen wil het niet op deze manier doorgaan. Of had jij gedacht dat het in een 8 uur journaal even terloops gemeld zou worden?

Wat ik al eerder aangaf in dit topic, mensen die worden gefrustreerd door deze misdaden en roepen geëmotioneerd dingen die ze normaal nooit zouden zeggen. Er is een verharding gaande tussen autochtonen en allochtonen die, hoe verkeerd ook, te begrijpen valt na zoveel shit.

pi_16330520
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:29 schreef Kwark het volgende:

[..]

Tja, er worden wel meer moorden gepleegd.

Als we dat maar steeds accepteren en er niets tegen proberen te doen, zal dat altijd zo blijven. En dat lijkt me niet de bedoeling,
pi_16330526
quote:
Hysterische manier?! Hoezo.. Het is normaal? Zo kom jij over. En dit is dus echt niet normaal! Nu is het toevalig dat het ook een Turk is die het heeft gedaan, hiervan krijg ik dus wel een hekel aan de hele bevolkings groep, waarom? Omdat het telkens over turken marokanen etc etc.. gaat in het nieuws is. De laatste 10 jaar is het telkens erger geworden.. Hoe moeten we hiermee overweg is mijn vraag? Gaan we weer terug op oorlogspad of kunnen we het nog normaal oplossen?

Nederland staat op zn kop... tis waar maar raar!

[Dit bericht is gewijzigd door kloosterboy op 17-01-2004 00:33]

Back to oldskool!
pi_16330539
quote:
Inderdaad. Nu zal ik waarschijnlijk iets zeggen wat een beetje gevoelig zal liggen bij het merendeel van de lezers, maar ik zal het toch neerzetten, aangezien het merendeel van de posters ook geen rekening houdt met de gevoelens van anderen.
De neergeschoten leraar/conrector wordt in de media afgeschilderd als een sympathieke man, lief en aardig. Maar denken jullie weleens na wie dat zeggen? De collega's, de directeur, mr. van Miltenburg (ontzettende lul overigens, heeft mij nog les gegeven, ik geloof er geen zak van wat hij allemaal lulde op de persconferentie), maar natuurlijk wordt er door hen geen kwaad woord gerept. Hij is neergeschoten en overleden, over zo een man kan je niet kwaad spreken, dat is toch zo. De leerlingen daarentegen hoor je wel over zijn mindere kant, dat is toch ook zo, de conrector heeft een hele andere band met leerlingen. De conrector dient het leerproces in goede banen te leiden, sommigen doen dat minder dan anderen. Het is ook een leraar, maar sommige leraren zijn klootzakken. Ik zeg niet dat de neergeschoten leraar dat is, maar iedereen heeft een aantal goede eigenschappen en een aantal mindere eigenschappen. Het ligt er maar aan hoe je deze laat zien. De neergeschoten conrector is een autoritaire figuur voor de leerlingen, en autoritaire figuren worden vaak minder sympathiek gevonden door leerlingen.
pi_16330631
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:16 schreef Cajun het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het zelfde, maar toch weiger ik het te begrijpen. Er is blijkbaar gewoon zoveel haat in ze, dat ze het maar op allochtonen afreageren. De media voert ze dan nog ook.

Hoe voert de media het volk dan? Melden ze bewust slechte dingen, hebben een deel dat aan hun zelf te wijten of laten ze goede dingen achterwege? Ik bedoel, niet alle allochtonen hebben een slechte reputatie.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:36:05 #67
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16330671
quote:
Ik vind dat er sowieso wel een beetje hysterisch op die moord wordt gereageerd.
Hetzelfde vind ik van dit topic.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:37:38 #68
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16330719
Tja, ik begrijp je irritatie wel een beetje.

Maar weet je wat het met mij is?
Ik ken- en hoor (over) een aantal criminele allochtonen , en dat heeft -onterrecht- een invloed op mijn mening over allochtonen in het algemeen.

Op de één of andere manier heb ik snel de neiging om -in negatieve zin- bevooroordeeld te zijn wat betreft allochtonen, hoewel ik eigenlijk wel weet dat er ook veel ''good guys'' tussen zitten.

Zo heb ik laatst eten hier laten bezorgen, en bij het afrekenen 5 euro te veel betaald (ik reken nooit mee als ik betaal ) En wat denk je, die turkse man die komt helemaal terug gereden om mij m'n geld terug te geven.
En dat vondt ik dan wel weer frappant, niet eens omdat hij allochtoon was ofzo, maar in het algemeen. En dat stelt mijn algemeen beeld dan ook wel weer bij...

Van de andere kant heb ik er een hekel aan als alles op ''discriminatie'' wordt gegooit, bijvoorbeeld: Ik draag wel eens kleding van het merk ''Lons Dale'', gewoon omdat ik dat mooi vindt, zonder verdere bijbedoelingen. Ik doe gewoon niet aan ''dress-codes''. En toch wordt daar wel eens een probleem van gemaakt.

Waarom gaan allochtonen niet gewoon ''Lons Dale'' dragen?
Dan kunnen racisten zich niet langer onderscheiden door het dragen dit kledingmerk, en is dat probleem in ieder geval opgelost. Immers, ''Lons Dale'' is van oorsprong niet racistisch bedoeld.

pi_16330737
Ik word er niet immuun voor, ben vandaag nog flink boos geworden op een klasgenoot die het nodig vond op racistische opmerkingen te maken.

Nooit getolereerd en ik zal het nooit tolereren.

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:38:44 #70
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_16330756
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:49 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Ging het verstand van mensen in Nederland maar eens werken, dan zou Nederland heel anders worden.

als iedereen nou eens in de zoveel tijd een J rookt, zou het dan ook een stuk minder onplezierig zijn?? VAST!
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_16330765
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]
Ik bedoel, niet alle allochtonen hebben een slechte reputatie.

Nee, maar voor het simplistische en laagopgeleide deel van de bevolking (de overgrote meerderheid) is alles wat er anders uitziet per definitie een slechte allochtoon.
pi_16330815
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef Megumi het volgende:
Doe niet zo raar. Alsof men ontkent dat Nederlanders geen geweld plegen. Mensen zien en lezen dat allochtonen vaker geweld plegen dan autochtonen. Dit is een vaststaand feit. Daar worden ze gefrustreerd van, althans mensen in mijn omgeving. Ik en anderen krijgen steeds vaker het gevoel als er iets schokkends gebeurt in Nederland "Goh, zal mij weinig verbazen als het een allochtoon is" En het gekke is dat het steeds vaker zo blijkt te zijn.
pi_16330847
quote:
Eigenlijk is het alleen maar een moord en verder niets, ofwel?
pi_16330853
quote:
Lonsdale is GEEN nazi merk!!! Begrijp dat nou... Het is het nieuwe GABBER merk. Ken je Cavello of Australien? Dat was precies dezelfde rage... Cavello en Australien zijn toch wel tien keer beter en mooier.. Lonsdale is simpel... Maar dat maakt niet uit! Het is geen NAZI merk! Ookal dragen veel nazi's het... De meeste gabbers zijn tegen racism en discrimination!
Back to oldskool!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:41:29 #75
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16330854
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:37 schreef TheDon18 het volgende:
Tja, ik begrijp je irritatie wel een beetje.

Maar weet je wat het met mij is?
Ik ken- en hoor (over) een aantal criminele allochtonen , en dat heeft -onterrecht- een invloed op mijn mening over allochtonen in het algemeen.

Op de één of andere manier heb ik snel de neiging om -in negatieve zin- bevooroordeeld te zijn wat betreft allochtonen, hoewel ik eigenlijk wel weet dat er ook veel ''good guys'' tussen zitten.

Zo heb ik laatst eten hier laten bezorgen, en bij het afrekenen 5 euro te veel betaald (ik reken nooit mee als ik betaal ) En wat denk je, die turkse man die komt helemaal terug gereden om mij m'n geld terug te geven.
En dat vondt ik dan wel weer frappant, niet eens omdat hij allochtoon was ofzo, maar in het algemeen. En dat stelt mijn algemeen beeld dan ook wel weer bij...

Van de andere kant heb ik er een hekel aan als alles op ''discriminatie'' wordt gegooit, bijvoorbeeld: Ik draag wel eens kleding van het merk ''Lons Dale'', gewoon omdat ik dat mooi vindt, zonder verdere bijbedoelingen. Ik doe gewoon niet aan ''dress-codes''. En toch wordt daar wel eens een probleem van gemaakt.

Dan kunnen racisten zich niet langer onderscheiden door het dragen dit kledingmerk, en is dat probleem in ieder geval opgelost. Immers, ''Lons Dale'' is van oorsprong niet racistisch bedoeld.

Dat probeert het boksmerk al, door donker gekleurde modellen in te huren voor de promotie van het kledingmerk.

[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 17-01-2004 00:41]

anti politiek-correct
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:41:47 #76
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16330866
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als we dat maar steeds accepteren en er niets tegen proberen te doen, zal dat altijd zo blijven. En dat lijkt me niet de bedoeling,

Mij ook niet. Maar waarom nou net deze ene specifieke moord zoveel erger zou zijn dan al die andere moorden is mij een beetje een raadsel.
pi_16330909
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:26 schreef Kwark het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk meer dat een moord van een neo-nazi op een turk hoogstwaarschijnlijk bepaald niet zou leiden tot vijfduizend volle topics op fok, massale volksverontwaardiging en een landelijke minuut stilte.

Ok, nu snap ik echt dat je oprecht niet weet waarom deze moord zo belangrijk en ingrijpend is. Net zo belangrijk als elke andere moord nietwaar?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:43:17 #78
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16330915
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef Kwark het volgende:

[..]

Mij ook niet. Maar waarom nou net deze ene specifieke moord zoveel erger zou zijn dan al die andere moorden is mij een beetje een raadsel.

Waarschijnlijk omdat deze leraar een linkse politie geaardheid had. Links voelt zich dit keer persoonlijk aangevallen. Maar natuurlijk blijft het een waanzinig verhaal. Je doet gewoon goed je werk en je krijgt een kogel door je kop, kan niet he.

[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 17-01-2004 00:44]

anti politiek-correct
pi_16330922
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef kloosterboy het volgende:
De meeste gabbers zijn tegen racism en discrimination!
Helaas is dat de zwijgende meerdereid....en daar merken mensen niets van.

Maar dit is geen Lonsdale topic

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:44:09 #80
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16330937
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef kloosterboy het volgende:

[..]

Lonsdale is GEEN nazi merk!!! Begrijp dat nou... Het is het nieuwe GABBER merk. Ken je Cavello of Australien? Dat was precies dezelfde rage... Cavello en Australien zijn toch wel tien keer beter en mooier.. Lonsdale is simpel... Maar dat maakt niet uit! Het is geen NAZI merk! Ookal dragen veel nazi's het... De meeste gabbers zijn tegen racism en discrimination!

Ik zeg ook helemaal niet dat ''Lons Dale'' een nazi-merk is.
Ik zeg net juist dat ik niet aan ''dress-codes'' doe
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:45:40 #81
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16330997
Op zaterdag 17 januari 2004 00:37 schreef TheDon18 het volgende:
quote:
Ehm, kon het niet laten, nu we toch bezig zijn:

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 17-01-2004 00:52]

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:45:53 #82
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16331006
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:43 schreef Salv het volgende:
Maar natuurlijk blijft het een waanzinig verhaal. Je doet gewoon goed je werk en je krijgt een kogel door je kop, kan niet he.
Natuurlijk niet he, maar ik zeg dan ook nergens dat ik het normaal vind.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:46:34 #83
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16331029
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:45 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ehm, kon het niet laten, we zijn bezig:

[afbeelding]

[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 17-01-2004 00:47]

pi_16331033
Ach, ik zat vandaag ook in de klas (28 kinderen, ik ben de enige (!) die geen blauwe ogen heeft, letterlijk, een behoorlijk blanke school dus), en ik hoorde ook nogal wat voorbij vliegen...
"Die Turken en Marokkanen zijn hier alleen maar om de boel over te nemen"
"Ze lokken het zelf uit die buitenlanders"
"Ja ze zijn toch allemaal crimineel dus boeie"
"Ja al die Turken en zo zitten helemaal vol met haat tegen de echte Nederlanders"
En dan zit je daar als halve allochtoon
pi_16331054
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef Cajun het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu zal ik waarschijnlijk iets zeggen wat een beetje gevoelig zal liggen bij het merendeel van de lezers, maar ik zal het toch neerzetten, aangezien het merendeel van de posters ook geen rekening houdt met de gevoelens van anderen.
De neergeschoten leraar/conrector wordt in de media afgeschilderd als een sympathieke man, lief en aardig. Maar denken jullie weleens na wie dat zeggen? De collega's, de directeur, mr. van Miltenburg (ontzettende lul overigens, heeft mij nog les gegeven, ik geloof er geen zak van wat hij allemaal lulde op de persconferentie), maar natuurlijk wordt er door hen geen kwaad woord gerept. Hij is neergeschoten en overleden, over zo een man kan je niet kwaad spreken, dat is toch zo. De leerlingen daarentegen hoor je wel over zijn mindere kant, dat is toch ook zo, de conrector heeft een hele andere band met leerlingen. De conrector dient het leerproces in goede banen te leiden, sommigen doen dat minder dan anderen. Het is ook een leraar, maar sommige leraren zijn klootzakken. Ik zeg niet dat de neergeschoten leraar dat is, maar iedereen heeft een aantal goede eigenschappen en een aantal mindere eigenschappen. Het ligt er maar aan hoe je deze laat zien. De neergeschoten conrector is een autoritaire figuur voor de leerlingen, en autoritaire figuren worden vaak minder sympathiek gevonden door leerlingen.

Dus...omdat het mogelijk een vervelende leraar was hoort er eigenlijk niet zoveel aandacht aan besteed te worden. Vat ik het zo goed samen? Of vind je dat men tijdens het rouwproces ook de negatieve kanten van overleden persoon moeten weergeven?
pi_16331075
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:26 schreef Kwark het volgende:

[..]

Zover is mijn vertrouwen niet gedaald in het Nederlands volk. Fok! is dan ook niet bepaald het gebied van intellectueel Nederland, laten we eerlijk wezen. Daarin ben ik het wel met je eens, maar het merendeel van de Nederlanders denkt er anders over, daar twijfel ik niet over.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:28 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Verklaart u nader?
Ik heb geen enkele band met een turk, marokkaan, antilliaan, etc. Simpelweg omdat ik er geen ken. En zelfs als ik er een zou kennen dan zou de band niet speciaal hechter zijn dan de de band die ik heb met een willekeurige autochtoon uit m'n vriendenkring.

Ik had vroeger ook niet echt een speciale band, maar dat is bij mij wel gegroeid de laatste aantal jaren, mede door de verharding van de maatschappij. Mensen moeten terug kunnen vallen op vrienden en familie. Maar wat ik bedoel is dat allochtone groeperingen (bedoelde ik eigenlijk), met name de Turkse en de Marokkaanse gemeenschappen, zich betrokken voelt bij hetgeen wat er binnen de gemeenschap gebeurd. Dit bedoel ik over het algemeen, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar als ik op het nieuws lees dat er een Turk betrokken is, ben ik meer geneigd om het te volgen en me er emotioneel bij te betrekken dan dat het bij een andere groepering is geweest.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Er zijn geen standaard regels te geven over wanneer je je nu echt Nederlander voelt. Dat is iets persoonlijks. Maar als ik vraag aan iemand van Marrokaanse afkomst die geboren is in Nederland, waar hij vandaan komt en diegene zegt "Ik ben Marrokaan" dan weet ik dat er iets niet klopt.

Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat er zoveel aandacht wordt besteed aan de eerste moord gepleegd op school door een puber. Dat is uniek in Nederland en iedereen realiseert zich dat veel dingen moeten veranderen wil het niet op deze manier doorgaan. Of had jij gedacht dat het in een 8 uur journaal even terloops gemeld zou worden?

Wat ik al eerder aangaf in dit topic, mensen die worden gefrustreerd door deze misdaden en roepen geëmotioneerd dingen die ze normaal nooit zouden zeggen. Er is een verharding gaande tussen autochtonen en allochtonen die, hoe verkeerd ook, te begrijpen valt na zoveel shit.

Waarom klopt het niet? Als er iemand aan mij vraagt waar ik vandaan kom, zeg ik ook Turkije, ik bedoel, ik spreek beter Nederlands dan de gemiddelde Nederlander. Dan zullen ze vast niet bedoelen Rotterdam oid. Soms maak ik dan wel een grapje, dan zeg ik Nederland, kijken ze me vragend aan, en dan vraag ik, waar komt u vandaan?

Misschien heb je wel gelijk in het feit dat het de eerste 'schoolmoord' is in Nederland, maar ik heb toch een vaag gevoel dat het niet zo uitgemolken zou worden als het op een 'witte' school geweest was met een 'witte' dader.

Natuurlijk, we zijn allemaal mensen, we hebben nou eenmaal emoties. Maar met deze frustraties uiten help je niemand. Je maakt het alleen maar erger. Allochtonen voelen zich meer in het nauw gedreven. Natuurlijk kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant, wij zijn ook maar mensen, wij zitten allemaal in hetzelfde bootje. Als ze dat nou eens begrepen, maar is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef kloosterboy het volgende:

[..]

Hysterische manier?! Hoezo.. Het is normaal? Zo kom jij over. En dit is dus echt niet normaal! Nu is het toevalig dat het ook een Turk is die het heeft gedaan, hiervan krijg ik dus wel een hekel aan de hele bevolkings groep, waarom? Omdat het telkens over turken marokanen etc etc.. gaat in het nieuws is. De laatste 10 jaar is het telkens erger geworden.. Hoe moeten we hiermee overweg is mijn vraag? Gaan we weer terug op oorlogspad of kunnen we het nog normaal oplossen?

Nederland staat op zn kop... tis waar maar raar!

Die keuze moet jij voor jezelf maken. Kies jij voor de gemakkelijke weg, of voor de moeilijke? Ik heb al gekozen, ik kies voor een beschaafde manier dat zo typerend is voor Nederland, die van de consensus. De moeilijke weg dus.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:48:50 #87
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16331096
Dat is nu de nieuwe klant van Londsdale. Een boos kijkende neger. Dat ze hier reclame mee maken...

Geef die neger een pistool, zet er wat vrouwen links achter. BMW aan de andere linkse kant.

anti politiek-correct
pi_16331112
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:38 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Nee, maar voor het simplistische en laagopgeleide deel van de bevolking (de overgrote meerderheid) is alles wat er anders uitziet per definitie een slechte allochtoon.

Nu generaliseer je een beetje. En je bent te pessimistisch. Doe eens niet.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:50:15 #89
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16331141
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef kloosterboy het volgende:

[..]

Nu is het toevalig dat het ook een Turk is die het heeft gedaan, hiervan krijg ik dus wel een hekel aan de hele bevolkings groep

En terecht, want alle Turken zijn koelbloedige moordenaars, klootzakken en ze pikken onze wijven in.

Edit: en ze stinken .

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 17-01-2004 00:51]

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:51:27 #90
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16331186
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef CybErik het volgende:
Ach, ik zat vandaag ook in de klas (28 kinderen, ik ben de enige (!) die geen blauwe ogen heeft, letterlijk, een behoorlijk blanke school dus), en ik hoorde ook nogal wat voorbij vliegen...
"Ja al die Turken en zo zitten helemaal vol met haat tegen de echte Nederlanders"
En hoe voel je je nu?

Ben jij boos op hun die zo praten?
Ga jij met hun meepraten, meelullen?
Ga je je verweren?

Loopt het langs je heen?

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:52:09 #91
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16331205
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef CybErik het volgende:
Ik ken het. Ik heb hetzelfde maar dan met Marokkanen. Ik zit in een klas vol met die gasten. Dan voel je jezelf ook klote. Jij bent de enige die geen blauwe ogen heeft? Mh, nog nooit zo'n klas gezien.

Ps: Heb zelf trouwens groene ogen

anti politiek-correct
pi_16331338
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef Kwark het volgende:

[..]

Zoals ik al dacht.

Heb je er weleens aan gedacht dat deze moord ten eerste uniek is. Het wordt begaan door een minderjarige persoon, kennelijk kom je heel makkelijk aan wapens in Nederland is gebleken, het is (weer) een allochtoon, bewijs van groeiende onveiligheid op scholen, nogmaals een bewijs van cultuurclash (eerwraak mogelijk) etc. Kortom een buitengewoon gevoelig onderwerp dat deze media-aandacht meer dan verdiend.

Milf zaterdag 17 januari 2004 @ 00:58:03 #93
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16331398
*kuch*

ik heb achter de schermen overlegt over dit topic..... als deze vol is komt er GEEN deel 2

open maar topics die in NWS of POL of C&H passen.
passen ze niet? open er dan ook geen

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:59:57 #94
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16331451
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Zoals ik al dacht.

Heb je er weleens aan gedacht dat deze moord ten eerste uniek is. Het wordt begaan door een minderjarige persoon, kennelijk kom je heel makkelijk aan wapens in Nederland is gebleken, het is (weer) een allochtoon, bewijs van groeiende onveiligheid op scholen, nogmaals een bewijs van cultuurclash (eerwraak mogelijk) etc. Kortom een buitengewoon gevoelig onderwerp dat deze media-aandacht meer dan verdiend.

Waar zal deze commotie toe leiden denk je?

Haalt men over drie maanden de schouders op als men na zoveel berichtgeving weer gevraagd wordt over deze moord?

Gaan er represailles komen of zal de storm snel geluwd zijn?

pi_16331500
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Haalt men over drie maanden de schouders op als men na zoveel berichtgeving weer gevraagd wordt over deze moord?

Ik hoorde op school vandaag al (volwassen) jongens spreken: "Red je land, red je eer, koop een geweer"

Zal 'ie wel van een of andere site gekopieerd hebben, maar net zoals Volkert, er zijn gekken.......

zaterdag 17 januari 2004 @ 01:04:52 #96
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16331589
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:01 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik hoorde op school vandaag al (volwassen) jongens spreken: "Red je land, red je eer, koop een geweer"

Zal 'ie wel van een of andere site gekopieerd hebben, maar net zoals Volkert, er zijn gekken.......

Ik denk zelf dat door veel van dit soort uitspraken te doen, mensen hun hart kunnen luchten en hun opgekropte woede zo kwijt kunnen. Het verstand krijgt zo ook weer ruimte.
pi_16331625
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:51 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

En hoe voel je je nu?

Ben jij boos op hun die zo praten?
Ga jij met hun meepraten, meelullen?
Ga je je verweren?

Loopt het langs je heen?

Mwah, ik zit er eigenlijk bij en kijk er een beetje naar. Met ze meepraten zou wel het stomste zijn wat ik zou kunnen doen
Maar echt iets terugzeggen doe ik ook niet, want ik heb toch aan de ene kant niet echt het gevoel dat ze het over mij hebben (ik herken me er namelijk ook helemaal niet in maar ze hebben het wel over alle allochtonen of buitenlanders e.d.).
pi_16331667
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Cajun het volgende:

[..]

Waarom klopt het niet? Als er iemand aan mij vraagt waar ik vandaan kom, zeg ik ook Turkije, ik bedoel, ik spreek beter Nederlands dan de gemiddelde Nederlander. Dan zullen ze vast niet bedoelen Rotterdam oid. Soms maak ik dan wel een grapje, dan zeg ik Nederland, kijken ze me vragend aan, en dan vraag ik, waar komt u vandaan?

Omdat als je in eerste instantie zegt dat je Turk bent, geef je aan dat je voor je gevoel geen Nederlander bent terwijl je in Nederland bent geboren en opgegroeid. Dat is nogal frapant. Zeker als het gaat om 3e generatie die nauwelijks teruggaan naar het land van hun voorouders.
quote:
Misschien heb je wel gelijk in het feit dat het de eerste 'schoolmoord' is in Nederland, maar ik heb toch een vaag gevoel dat het niet zo uitgemolken zou worden als het op een 'witte' school geweest was met een 'witte' dader.
Denk niet dat het veel zou ontlopen. Kijk maar naar de hevige reacties en media-aandacht in Duitsland toen daar een Duitse jongen in zijn school slachtoffers maakte. Omdat allochtonen en autochtonen de laatste tijd op gespannen voet met elkaar leven in Nederland, wordt de discussie over deze moord zo mogelijk nog heviger.
quote:
Natuurlijk, we zijn allemaal mensen, we hebben nou eenmaal emoties. Maar met deze frustraties uiten help je niemand. Je maakt het alleen maar erger. Allochtonen voelen zich meer in het nauw gedreven. Natuurlijk kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant, wij zijn ook maar mensen, wij zitten allemaal in hetzelfde bootje. Als ze dat nou eens begrepen, maar is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Wat ik eerder aangaf, ik begrijp goed dat men zulke frustraties uit op internet omdat het een ideal middel daarvoor is. Daarom kun je het beste niks van dat soort mensen aantrekken hoe moeilijk het soms ook is.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:07:22 #99
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16331677
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Zoals ik al dacht.

Dat is toch allemaal niets nieuws? Het is alleen de eerste moord op een school voor zover ik me kan herinneren, voor de rest hebben we het allemaal al eens in verschillende combinaties gezien.

Het schijnt over te komen alsof ik het wil bagatelliseren, dat is niet zo. Het is en blijft een brute moord waaraan veel mensen een trauma zullen overhouden. Maar, diepe zucht, ik kan me gewoon niet aan de indruk ontrekken dat bij veel mensen het water in de mond liep toen ze hoorden dat het een Turk was.

Ja, er is veel loos en dat is allemaal heel erg, maar veel te veel mensen grijpen dat aan als excuus om domweg racistisch te blaten, en lijken er op een bepaalde manier zelfs blij mee te zijn dat dit eindelijk "mag".

Er zijn genoeg redenen aan te wijzen waarom dit een uitzonderlijk verhaal is, en natuurlijk moet er ook kritisch gekeken worden naar hoe en waarom dit nou heeft kunnen gebeuren, maar deze moord is intussen wel een ordinaire hype geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 17-01-2004 01:09]

pi_16331698
Volgens mij heeft deze 'moord' of schietpartij wel een heel andere impact in de media dan die in 1999 in Veghel, daar hoorde je een dag of twee wat voorpaginanieuws over maar ik herinner me geen minuut stilte of zo?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:09:01 #101
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16331724
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:05 schreef CybErik het volgende:

[..]

Mwah, ik zit er eigenlijk bij en kijk er een beetje naar. Met ze meepraten zou wel het stomste zijn wat ik zou kunnen doen
Maar echt iets terugzeggen doe ik ook niet, want ik heb toch aan de ene kant niet echt het gevoel dat ze het over mij hebben (ik herken me er namelijk ook helemaal niet in maar ze hebben het wel over alle allochtonen of buitenlanders e.d.).

Maar wanneer gaan ze te ver in hun uitspraken?
Wanneer ben je echt helemaal van de kaart (hoop niet dat het zover zal komen) of ben je ook immuun aan het worden?
pi_16331730
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:05 schreef CybErik het volgende:

[..]

Als ze je erop gaan aanvallen meteen duidelijk reageren.
pi_16331941
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen zich wel realiseert dat de maat vol is. Er moet allereerst gewerkt worden aan de veiligheid op school om iets concreets te noemen. Belangrijk is ook de welbekende normen en waarden waar Balkenende al een tijdje over spreekt, om die duidelijker over te brengen naar mensen. Meer respect voor authoriteiten en gezag (politie bijv. maar ook leraren) En mocht de culturele achtergrond van de dader de oorzaak zijn van deze moord, dan zou men zich nog harder moeten inzetten en duidelijk maken dat bijv. een eerwraak hier niet past in Nederland.
pi_16332064
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
dan zou men zich nog harder moeten inzetten en duidelijk maken dat bijv. een eerwraak hier niet past in Nederland.
Ik denk dat dat nou juist veel tijd kost. Maar ik denk dat zo'n moord, hoe luguber ook, er juist bij helpt. De jongeren die eerwraak als een logisch iets beschouwen zien nu duidelijk dat dat niet getolereerd wordt.

Maar het moet zonder moorden kunnen, en dat zal waarschijnlijk tijd kosten....voornamelijk tijd en een tikkeltje 'brainwashing'. Je kunt bijvoorbeeld Imams erop attenderen dat ze dit soort onderwerpen bespreekbaar kunnen maken.

pi_16332079
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:04 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat door veel van dit soort uitspraken te doen, mensen hun hart kunnen luchten en hun opgekropte woede zo kwijt kunnen. Het verstand krijgt zo ook weer ruimte.

Al hoewel de mod heeft aangegeven dat die kennelijk bang is dat dit weer een bash-topic wordt, vind ik dat de TS en de rest toch wel een goede discussie voeren met ook een dosis respect naar verschillende kanten (zekere van TS z'n kant).

Als ik je openingspost en het nieuws in ogenschouw neem dan heb ik ook het gevoel van moe gestreden. Ik denk ook dat iedereen deze discussie een beetje zat word. Maar het blijft een probleem.

Ik denk als het een autochtoon was geweest dat er net zo veel opschudding was. Hooguit dat de medestanders van Mourat die later demonstreerde extra olie op het vuur hebben gegooid (en hierbij allochtonen in het algemeeen een slechte dienst hebben bewezen). Of een leraar autoritair of niet is geft geen reden om hem te vermoorden. Er is geen drempel in onze samenleving om te rechtvaardigen iemand te doden, klaar (oorlog is ander verhaal).

Maar nu staan allochtonen en autochtonen dus weer tegenover elkaar, of eigenlijk, allochtonen worden weer in de hoek gedreven met "zie je wel: ze deugen niet."

Wat de oplossing is weet ik niet. Waar het een groot deel om gaat is respect. De TS weet net zo goed als ik dat er probleemjongeren zijn binnen autochtone en allochtone groepen. Alleen die allochtone groep is beter zichtbaar. Ik zeg hiermee niet dat er geen specifieke problemen zijn in allochtone groepen maar wel dat die beter herkenbaar zijn.

pi_16332114
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef Kwark het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal niets nieuws? Het is alleen de eerste moord op een school voor zover ik me kan herinneren, voor de rest hebben we het allemaal al eens in verschillende combinaties gezien.

Het schijnt over te komen alsof ik het wil bagatelliseren, dat is niet zo. Het is en blijft een brute moord waaraan veel mensen een trauma zullen overhouden. Maar, diepe zucht, ik kan me gewoon niet aan de indruk ontrekken dat bij veel mensen het water in de mond liep toen ze hoorden dat het een Turk was.

Ja, er is veel loos en dat is allemaal heel erg, maar veel te veel mensen grijpen dat aan als excuus om domweg racistisch te blaten, en lijken er op een bepaalde manier zelfs blij mee te zijn dat dit eindelijk "mag".

Er zijn genoeg redenen aan te wijzen waarom dit een uitzonderlijk verhaal is, en natuurlijk moet er ook kritisch gekeken worden naar hoe en waarom dit nou heeft kunnen gebeuren, maar deze moord is intussen wel een ordinaire hype geworden.

Misschien is het voor jou geen nieuws maar voor mij en vele anderen wel. Wist jij dat pubers zo gemakkelijk aan wapens konden komen?

Je ziet dingen die er niet zijn als je beweert dat het alleen maar zo gehyped wordt omdat het een Turk is. Ik kan dat werkelijk niet begrijpen dat je zo denkt. In Duitsland deden ze er ook niet bepaald lichtzinnig over toen de blanke jongen van Duitse afkomst op school moorde. Waarom zou dat hier wel gebeuren?

En wat is in jouw ogen nu een hype? Een dag of 3 verslag uitbrengen door de media vind ik niet bepaald een hype.

pi_16332220
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Een dag of 3 verslag uitbrengen door de media vind ik niet bepaald een hype.
Ik vrees dat de meeste mensen dit over een maand weer vergeten zijn, en weer over gaan tot de orde van de dag.

De media-aandacht is alleen maar goed; hoe bespreekbaarder, hoe beter. Ik vind dat de media er tot nu toe goed mee omgaat.

Theo van Gogh stond vandaag weer met een hilarisch verhaal in de Metro, met een loep op de schoonheidsfoutjes van het NOS-journaal

Hij kan beter...

zaterdag 17 januari 2004 @ 01:28:57 #108
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16332249
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen zich wel realiseert dat de maat vol is. Er moet allereerst gewerkt worden aan de veiligheid op school om iets concreets te noemen. Belangrijk is ook de welbekende normen en waarden waar Balkenende al een tijdje over spreekt, om die duidelijker over te brengen naar mensen. Meer respect voor authoriteiten en gezag (politie bijv. maar ook leraren) En mocht de culturele achtergrond van de dader de oorzaak zijn van deze moord, dan zou men zich nog harder moeten inzetten en duidelijk maken dat bijv. een eerwraak hier niet past in Nederland.

Ik denk dat de weldenkende afgekoelde Nederlander (autochtoon, allochtoon) het hier eens mee zal zijn ,maar hoe breng je mensen in hemelsnaam respect bij voor gezag?
Postbus 51? Harder optreden bij overtredingen? Mensen, leerlingen vaker belonen bij goed gedrag? Bushokposters?
Easier said than done.

Wat ik ook verwacht is dat de mensen zullen uitschieten naar ver rechts en hun mening duidelijk zullen maken tijdens de volgende verkiezingen. NieuwRechts zal ongetwijfeld gretig teruggrijpen op wat er deze week gebeurd is.
Of is dit te kort door de bocht?

pi_16332320
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:28 schreef SKMbeat het volgende:
NieuwRechts zal ongetwijfeld gretig teruggrijpen op wat er deze week gebeurd is.
even kijken

Ja hoor!

quote:
Nieuw Rechts zal strijden voor een einde van ghettorap op TMF en MTV,
Weet hij wat ghetto-rap is?

genoeg over NR

pi_16332462
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:28 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik denk dat de weldenkende afgekoelde Nederlander (autochtoon, allochtoon) het hier eens mee zal zijn ,maar hoe breng je mensen in hemelsnaam respect bij voor gezag?
Postbus 51? Harder optreden bij overtredingen? Mensen, leerlingen vaker belonen bij goed gedrag? Bushokposters?
Easier said than done.

Wat ik ook verwacht is dat de mensen zullen uitschieten naar ver rechts en hun mening duidelijk zullen maken tijdens de volgende verkiezingen. NieuwRechts zal ongetwijfeld gretig teruggrijpen op wat er deze week gebeurd is.
Of is dit te kort door de bocht?

Ik heb gister nog even gekeken op de site van NieuwRechts maar niks kunnen vinden over dit specifieke geval van Murat D.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:38:08 #111
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16332482
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:22 schreef JoeDank het volgende:

Ik denk als het een autochtoon was geweest dat er net zo veel opschudding was.

Ik denk het ook,maar misschien iets minder. Wat Quasar al eerder zei, dit is de eerste moord in Nederland op een docent.
Ik denk dat we dan wekenlang aan het discussiëren waren over de ' verloren jeugd', de BrEzAH-generatie die maar niet wil deugen, de invloed van geweld op TV,via computergames enz..
Het feit dat het een Turkse jongen was die de moord pleegde bracht ook de extreem-rechtse groeperingen in beweging om mee te discussiëren, dus zorgde op die manier voor die extra commotie.
pi_16332507
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

even kijken

Ja hoor!
[..]

Weet hij wat ghetto-rap is?

genoeg over NR

Gaat niet echt in op de moordzaak, maar meer over de ghetto-cultuur en dat het bestreden dient te worden. En dat moet ook bestreden worden vind ik.
pi_16332598
ze weten het toch weer zo te draaien dat hun het slachtoffer zijn
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:45:58 #114
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16332656
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:43 schreef autochtoontje het volgende:
Ehm best dat je zo'n uitspraak doet, maar hoe ben ik volgens jou de "publieke" opinie aan het verdraaien door de slachtoffer uit te hangen?
A.u.b. reageer met argumenten, dan wil ik je best serieus nemen.
pi_16332668
de echte slachtoffers zitten nu thuis kapot van het verlies van hun man vader enz en dan krijgen ze er nog een schepje bovenop dat hij er gewoon om gevraagd had waanzin gewoon
pi_16332669
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Gaat niet echt in op de moordzaak, maar meer over de ghetto-cultuur en dat het bestreden dient te worden. En dat moet ook bestreden worden vind ik.

Ik vind dat geweldgebruik van rappers op TMF in het niet vallen bij geweldgebruik van mensen in actiefilms. Het is een beetje een zondebok zoeken.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:43 schreef autochtoontje het volgende:
't Is net zo goed realiteit, vriend.
pi_16332691
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:45 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ehm best dat je zo'n uitspraak doet, maar hoe ben ik volgens jou de "publieke" opinie aan het verdraaien door de slachtoffer uit te hangen?

had het niet over jou had het over het algemeen de allochtonen die zich nu vreselijk slachtoffer vinden niet alle allochtonen voor de genen die gelijk denken he een racist maar degene die der eigen slachtoffer voelen

[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 17-01-2004 01:49]

zaterdag 17 januari 2004 @ 01:47:59 #118
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16332697
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:45 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Hij had het niet over jou volgens mij.
Bond voor koekies!
pi_16332710
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:46 schreef autochtoontje het volgende:
de echte slachtoffers zitten nu thuis kapot van het verlies van hun man vader enz en dan krijgen ze er nog een schepje bovenop dat hij er gewoon om gevraagd had waanzin gewoon
Van een stel mongolen op straat?

Iedereen lacht die mensen uit....behalve jij.

zaterdag 17 januari 2004 @ 01:49:42 #120
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16332728
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik denk dat de nabestaanden van die man er niet om moeten lachen
Bond voor koekies!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:50:11 #121
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16332739
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:46 schreef autochtoontje het volgende:
Dat is waanzin !

Hoe kunnen we (allochtoon en autochtoon) volgens jou elkaar weer recht in de ogen aankijken, of moeten we daar nog even mee wachten?

pi_16332752
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

daarvoor is het niet minder pijnlijk dat zulke mongolen die mening op tv vertellen en hebben voor de nabestaanden
pi_16332760
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:49 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Die kunnen denk ik nergens om lachen dus dit slaat nergens op
pi_16332784
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:49 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Ik denk ook niet dat de familie van de door politiekogels omgekomen marokkaan stonden te lachen toen er een vliegtuig overvloog met "De politie had gelijk !" erachteraan.
pi_16332793
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:50 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Dat is waanzin !

Hoe kunnen we (allochtoon en autochtoon) volgens jou elkaar weer recht in de ogen aankijken, of moeten we daar nog even mee wachten?

de allochtonen zouden nu op moeten staan en gewoon toegeven dat het uit de klauwen loopt en er zelf er zich voor 100% in moeten zetten om dit een halt toe te roepen wat er op dit moment speelt in nederland is gewoon pure waanzin
pi_16332800
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:50 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

daarvoor is het niet minder pijnlijk dat zulke mongolen die mening op tv vertellen en hebben voor de nabestaanden

Niemand die dat ook claimt...
pi_16332806
Maar hou het een beetje ontopic mensen...
pi_16332820
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:38 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik denk het ook,maar misschien iets minder. Wat Quasar al eerder zei, dit is de eerste moord in Nederland op een docent.
Ik denk dat we dan wekenlang aan het discussiëren waren over de ' verloren jeugd', de BrEzAH-generatie die maar niet wil deugen, de invloed van geweld op TV,via computergames enz..
Het feit dat het een Turkse jongen was die de moord pleegde bracht ook de extreem-rechtse groeperingen in beweging om mee te discussiëren, dus zorgde op die manier voor die extra commotie.

Weet dat laatste betreft weet ik het niet. Ook die groep demonstranten heeft voor extra commotie gezorgd. In Nederland wordt alles uitvergroot, waar dan ook de focus op de achtergrond van de dader op komt (zie Volkert van de G.) en daarna horen we het nog weken in B&W.
pi_16332823
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Ik denk ook niet dat de familie van de door politiekogels omgekomen marokkaan stonden te lachen toen er een vliegtuig overvloog met "De politie had gelijk !" erachteraan.

dit bedoel ik nou hij had een mes die agent had gelijk
pi_16332843
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:53 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

dit bedoel ik nou hij had een mes die agent had gelijk

Dat is ook heel leuk om te weten voor de nabestaanden

Zelfde verhaal.

pi_16332885
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat is ook heel leuk om te weten voor de nabestaanden

Zelfde verhaal.

nee nee als jemet een mes op de politie afstapt is de kans heel groot dat ze je neerschieten dat het voor de nabestaanden net zo erg is tuurlijk maar denk dat de 2 zaken heel ff anders liggen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:55:50 #132
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16332894
quote:

[..]

Dat was een heel ander geval. Is niet te vergelijken.
Bond voor koekies!
pi_16332953
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:55 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

nee nee als jemet een mes op de politie afstapt is de kans heel groot dat ze je neerschieten dat het voor de nabestaanden net zo erg is tuurlijk maar denk dat de 2 zaken heel ff anders liggen

quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:55 schreef koekfront_nl het volgende:
Dat was een heel ander geval. Is niet te vergelijken.
Tegen allebei: daar kunnen de nabestaanden niets om geven.

Zo ga je niet om met nabestaanden.

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:00:02 #134
74080 Goodluck
pi_16333016
quote:

[..]

Ook zo'n leuke misvatting, "de moord op Dries" waarbij de politie uit racistische motieven zou hebben geschoten.

Wist je trouwens al dat het notabene een Politieagent van Marokkaanse komaf was die het schot heeft gelost ?

pi_16333020
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:57 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

als iemand dronken in een auto stapt en ze eigen te pletter rijd tegen een andere auto en inzittende van allebei de auto`s overlijden heb ik toch meer medelijden met degene die nie dronken was als je erom vraag moet je niet zeiken dan moet je dat soort dingen niet doen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:01:17 #136
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16333047
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:47 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

had het niet over jou had het over het algemeen de allochtonen die zich nu vreselijk slachtoffer vinden niet alle allochtonen voor de genen die gelijk denken he een racist maar degene die der eigen slachtoffer voelen

Je hebt allochtonen die erg gevoelig zijn voor de uitspraken die nu worden gedaan, zo gevoelig dat ze even vergeten dat er een moord gepleegd is en de aandacht naar zich toe trekken.
D'r zijn allochtonen die genieten van hun aanwezigheid in Nederland en die (on)bewust moeite doen er een mooie samenleving van te maken.Ze schrikken zich rot als zoiets gebeurt en een gedeelte van het land hun het gevoel geeft dat ze er even niet bij horen.
Ook zij zouden mee willen rouwen,maar worden door sommigen in een hoek gedrukt waardoor ze niet met autochtonen mee kunnen delen in het verdriet om de moord op wijlen dhr. Van Wieren.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 17-01-2004 02:07]

pi_16333058
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:00 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ook zo'n leuke misvatting, "de moord op Dries" waarbij de politie uit racistische motieven zou hebben geschoten.

Wist je trouwens al dat het notabene een Politieagent van Marokkaanse komaf was die het schot heeft gelost ?

ook een racist
pi_16333071
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:00 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je een waardeoordeel over de actie zelf leest, maar ik heb het iig niet geschreven.

Het ging mij om de nabestaanden van Dries die onnodig gekwetst werden door dat vliegtuigje. Net zoals die randdebielen die gaan protesteren voor een moordenaar dus.

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:02:04 #139
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333074
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:57 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar als je met een mes naar de politie staat te zwaaien is de kans groot dat ze dat niet pikken en er zoiets gebeurt. Gek he
Zijn twee totaal verschillende gevallen, kan je niet vergelijken.
Bond voor koekies!
pi_16333089
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:01 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Je hebt allochtonen die erg gevoelig zijn voor de uitspraken die nu worden gedaan, zo gevoelig dat ze even vergeten dat er een moord gepleegd is en de aandacht naar zich toe trekken.
D'r zijn allochtonen die genieten van hun aanwezigheid in Nederland en die (on)bewust moeite doen er een mooie samenleving van te maken.Ze schrikken zich rot als zoiets gebeurt en een gedeelte van het land hun het gevoel geeft dat ze er even niet bij horen.
Ook zij zouden mee willen rouwen,maar worden door sommigen in een hoek gedrukt waardoor ze niet met autochtonen mee kunnen delen in het verdriet om de moord om wijlen dhr. Van Wieren.

precies en die komen ook niet in de media en die lopen ookniet te klagen
pi_16333104
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je een waardeoordeel over de actie zelf leest, maar ik heb het iig niet geschreven.

Het ging mij om de nabestaanden van Dries die onnodig gekwetst werden door dat vliegtuigje. Net zoals die randdebielen die gaan protesteren voor een moordenaar dus.

nee helemaal niet want de politie had gelijk
pi_16333113
quote:
Omdat als je in eerste instantie zegt dat je Turk bent, geef je aan dat je voor je gevoel geen Nederlander bent terwijl je in Nederland bent geboren en opgegroeid. Dat is nogal frapant. Zeker als het gaat om 3e generatie die nauwelijks teruggaan naar het land van hun voorouders.

Oke, ik begreep het verkeerd, ik dacht land van herkomst. Maar als iemand aan mij vraagt, waar kom je vandaan, dan bedoelen ze dus in 99% van de gevallen het land van herkomst, dus Turkije. Dus dan zeg ik ook, ik kom uit Turkije, vaak nog met sidenotes zoals, alleen ben ik wel geboren en getogen in Nederland.
Maar als iemand aan mij vraagt, voel je je Nederlander of een Turk? Dan zeg ik altijd, ik voel me mens, that's it. Het kan me ook niet schelen, ik heb van beide wat meegekregen. Maar ik heb nou Turkse genen, en ik leef in een Nederlandse omgeving. Wat telt zwaarder? Geen flauw idee, daar moet ik nog eens over nadenken. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

pi_16333123
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:03 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

nee helemaal niet want de politie had gelijk

Waarom probeer ik het nog
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:04:29 #144
74080 Goodluck
pi_16333139
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik plaatste een en ander even in de context van dit topic.
quote:
Vreemd, daar is mij helemaal niks van ter oren gekomen.
Wat is er volgens jou dan exact gebeurd ?
pi_16333152
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom probeer ik het nog

probeerde je maar wat de politie had gewoon gelijk zinloze discussie en hebben niks met elkaar te maken die 2 zaken
pi_16333198
TS, om maar weer naar het begin terug te gaan. Ik begrijp dat het niet leuk is als het volk waar je bij hoort steeds te kijk gezet wordt. Aan de ene kant zou ik me schamen voor degene die daar uit je eigen volk verantwoordelijk voor zijn en anderzijds zou ik denken dat de berichtgeving soms unfair is en onnodig dit focus legt. Daar kun je inderdaad immuun voor worden denk ik.
Maar waarom zou je je er steeds voor verdedigen. Ik ben 100% nederlander maar als ik de meeste nederlanders in vakantie programma's zie, wil ik niet zo zijn noch voel ik me verantwoordelijk voor hun daden. Net zo met voetbalsupporters. Jij leeft gewoon je leven als jezelf en niet als iemand anders.
Ik word ook gediscrimineerd (niet in de zelfde mate maar ok). Ik studeer keurig overhempje, opgegroeid in een kakdorp, je kent het wel. Hoe vaak ik niet een autochtoontje heb gezien die mij te min vond kan ik niet meer tellen. Wat dat betreft ben ik ook immuun (zelfs voor een Youp van 't Hek persiflage, die hij schijnbaar al 15 jaar volhoudt)
pi_16333217
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:52 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

de allochtonen zouden nu op moeten staan en gewoon toegeven dat het uit de klauwen loopt en er zelf er zich voor 100% in moeten zetten om dit een halt toe te roepen wat er op dit moment speelt in nederland is gewoon pure waanzin

Kan je nog lang wachten, zoals ik al een paar posten loop te zeggen. Het moet van twee kanten komen. Allochtonen kunnen niet succesvol op eigen houtje gaan opereren, daarbij moeten ze bijgestaan worden door de autochtone bevolking. Mijn mening is dan ook dat een harmonieuze samenleving alleen bereikt kan worden als zowel de autochtone als de allochtone zich er voor inzetten.
pi_16333249
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:07 schreef Cajun het volgende:

[..]

Kan je nog lang wachten, zoals ik al een paar posten loop te zeggen. Het moet van twee kanten komen. Allochtonen kunnen niet succesvol op eigen houtje gaan opereren, daarbij moeten ze bijgestaan worden door de autochtone bevolking. Mijn mening is dan ook dat een harmonieuze samenleving alleen bereikt kan worden als zowel de autochtone als de allochtone zich er voor inzetten.

net of ze de hulp van autochtonen zouden accepteren
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:09:08 #149
74080 Goodluck
pi_16333258
quote:

[..]

Klopt.
Volgens mijn beleving heeft het de afgelopen +/- 30 jaar niet aan het merendeel van de "autochtone bevolking" gelegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 17-01-2004 02:10]

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:09:56 #150
74080 Goodluck
pi_16333275
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:08 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

"ze"

Niet iedere allochtoon is hetzelfde.

pi_16333276
quote:

[..]

en we hebben het grotendeels over de 3e generatie die zijn hier geboren hebben dezelfde normen en waarden meegekregen alsik als goed is dus zie het probleem niet
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:10:48 #152
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333292
quote:

[..]

Er zijn toch ook genoeg allochtonen die zich wel gewoon aangepast hebben en zich normaal gedragen, waarom kan dat deel wat problemen veroorzaakt dat dan niet?
Bond voor koekies!
pi_16333310
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:00 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

als iemand dronken in een auto stapt en ze eigen te pletter rijd tegen een andere auto en inzittende van allebei de auto`s overlijden heb ik toch meer medelijden met degene die nie dronken was als je erom vraag moet je niet zeiken dan moet je dat soort dingen niet doen

Ga je dan ook bij de bloemenkrans o.i.d. een tekst neerzetten: "had je maar niet moeten zuipen"?

Dat soort dingen doe je niet, dat horen die kutkoters in Den Haag niet te doen en de piloot in Amsterdam ook niet.

pi_16333319
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:10 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Er zijn toch ook genoeg allochtonen die zich wel gewoon aangepast hebben en zich normaal gedragen, waarom kan dat deel wat problemen veroorzaakt dat dan niet?

gekke is dat ik nog nooit bv een chinees een bejaarde huis of een zwembad heb zien terrorizeren
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:13:06 #155
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333346
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:11 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

gekke is dat ik nog nooit bv een chinees een bejaarde huis of een zwembad heb zien terrorizeren

Precies, er zijn genoeg bevolkingsgoepen waar je nooit last van hebt en die zich wel normaal gedragen. Zou het dan echt aan de autochtonen liggen?
Bond voor koekies!
pi_16333349
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ga je dan ook bij de bloemenkrans o.i.d. een tekst neerzetten: "had je maar niet moeten zuipen"?

Dat soort dingen doe je niet, dat horen die kutkoters in Den Haag niet te doen en de piloot in Amsterdam ook niet.

o ja zeker al sje dronken de auto in gaat en je rijd je eigen dood eigen schuld niemand anders alleen zonde en vreselijk als je dan ook ieman danders slachtoffer maakt van je stomme gedrag
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:13:17 #157
74080 Goodluck
pi_16333351
quote:

[..]

Dat kan goed kloppen.
Het merendeel van de problemen houd verband met islamitische bevolkingsgroepen.
pi_16333371
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:13 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

o ja zeker al sje dronken de auto in gaat en je rijd je eigen dood eigen schuld niemand anders alleen zonde en vreselijk als je dan ook ieman danders slachtoffer maakt van je stomme gedrag

snappen jullie het nou niet of zo die agent had GELIJK
pi_16333389
quote:

[..]

Die zijn weer ergens anders goed voor

http://www.xs4all.nl/~respub/traa/b8_2_36.htm

pi_16333413
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

je heb helemaal gelijk nasi boycot
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:16:11 #161
74080 Goodluck
pi_16333418
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Toch zijn over de linie genomen de problemen met Chinesen kleiner als met Islamitische bevolkingsgroepen.
pi_16333431
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:13 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

Leestekens.....hoofdletters...grammatica....spelling.... (medelander?)

Waarom ga je niet in op mijn bericht? Zou je dat ook doen?

pi_16333455
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Toch zijn over de linie genomen de problemen met Chinesen kleiner als met Islamitische bevolkingsgroepen.

Er zijn een stuk minder Chinezen.....
pi_16333467
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:08 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

Waarom ga je er bij voorbaat al van uit dat ze dat niet doen? Wat weet jij nou van allochtonen? Ik zal jou eens vertellen wat ik er van weet. Ik ben zelf Turk, ik heb 2 Turkse ouders, ik heb een Turkse familie. Ik heb op een zwarte basisschool gezeten (waar per klas hooguit 1 a 2 autochtonen zaten), vervolgens heb ik op een zwarte middelbare school gezeten (85% van buitenlandse afkomst). Ik heb op een bureau gewerkt wat integratieprojecten behandeld. Dus ik weet wat er in allochtonen omgaat, maar hoeveel weet jij er nou van? Dus kom niet met argeloze opmerkingen, maar onderbouw ze eens, zou ik zeggen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:09 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Klopt.
Volgens mijn beleving heeft het de afgelopen +/- 30 jaar niet aan het merendeel van de "autochtone bevolking" gelegen.

Snap ik even niet, kan je het misschien wat uitleggen? Want ik wil er wel op ingaan, maar ik snap het alleen even niet wat je bedoelt.
pi_16333470
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:15 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

je heb helemaal gelijk nasi boycot

Je hebt geen antwoord hč.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:18:40 #166
74080 Goodluck
pi_16333476
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

En er zijn een stuk meer Nederlanders als Marokkanen.......
pi_16333493
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:

[..]

andere bevolkingsgroepen als de islamitische lopen nooit te zeiken over discriminatie of andere onzin dat er discriminatie is maar geen bevolkingsgroep heeft er zoveel last van als de islamitische kom nou dan zouden die andere groepen er net zoveel last van moeten hebben
pi_16333509
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:18 schreef Cajun het volgende:
Dus kom niet met argeloze opmerkingen, maar onderbouw ze eens, zou ik zeggen.
Nou vraag je te veel van hem
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:20:04 #169
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16333514
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:06 schreef JoeDank het volgende:
TS, om maar weer naar het begin terug te gaan. Ik begrijp dat het niet leuk is als het volk waar je bij hoort steeds te kijk gezet wordt. Aan de ene kant zou ik me schamen voor degene die daar uit je eigen volk verantwoordelijk voor zijn en anderzijds zou ik denken dat de berichtgeving soms unfair is en onnodig dit focus legt. Daar kun je inderdaad immuun voor worden denk ik.
Maar waarom zou je je er steeds voor verdedigen. Ik ben 100% nederlander maar als ik de meeste nederlanders in vakantie programma's zie, wil ik niet zo zijn noch voel ik me verantwoordelijk voor hun daden. Net zo met voetbalsupporters. Jij leeft gewoon je leven als jezelf en niet als iemand anders.
Ik word ook gediscrimineerd (niet in de zelfde mate maar ok). Ik studeer keurig overhempje, opgegroeid in een kakdorp, je kent het wel. Hoe vaak ik niet een autochtoontje heb gezien die mij te min vond kan ik niet meer tellen. Wat dat betreft ben ik ook immuun (zelfs voor een Youp van 't Hek persiflage, die hij schijnbaar al 15 jaar volhoudt)
Als een allochtoon een misdaad pleegt is het eerste wat in me opkomt: ANGST.

Wat gaat er nu gebeuren? Rellen, weer maanden ongenuanceerde uitspraken aanhoren? Rechts-extremistische groepen die meer steun krijgen enz... met als uiteindelijke oerangst(waar veel allochtonen last van hebben) en dit is geen geintje: zal ik hier nog lang blijven? Ga ik zelf weg of word ik eruit gezet. Het blijft maar malen en malen, je wordt paranoia. Collega's die je een keer niet groeten en je denkt, zou het omdat...?

Uiteindelijk wil je rust, ik heb gisteren om de zoveel tijd een paar minuten zitten mediteren, mijn hoofd zitten leegmaken. Je wil de volgende dag een normale dag, in mijn geval gewoon weer gaan lesgeven. Ik heb een minuut stilte gehouden met mijn leerlingen te nagedachtenis van dhr. Van Wieren, ik heb het ook over koetjes en kalfjes gehad met autochtone docenten en ik werd weer enigszins rustig.

Thuis aangekomen weer gaan Fokken en geschrokken van de Allochtentopicplaag en na de zoveelste posting gewoon stil geworden.
Wat kon ik anders doen? Accepteren dat mensen nu eenmaal hun woede,verdriet kwijt moeten, ik zou willen meedoen, maar "ik sta aan de andere kant"...

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 17-01-2004 02:30]

pi_16333522
quote:
...
Gisteren weer mijn dagelijkse portie vuilbekkende postings gelezen en na een stuk of 5 voelde ik niets meer, Vreemd? Geen lust om meer te posten,te schrijven, te reageren op zoveel troep.
En dus op je een topic
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:20:30 #171
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333524
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Er zijn een stuk meer Nederlanders als allochtonen, en toch zijn allochtonen verantwoordelijk voor de meerderheid van de criminaliteit.
Dus je punt is?
Bond voor koekies!
pi_16333544
quote:

[..]

Waarom ga je er bij voorbaat al van uit dat ze dat niet doen? Wat weet jij nou van allochtonen? Ik zal jou eens vertellen wat ik er van weet. Ik ben zelf Turk, ik heb 2 Turkse ouders, ik heb een Turkse familie. Ik heb op een zwarte basisschool gezeten (waar per klas hooguit 1 a 2 autochtonen zaten), vervolgens heb ik op een zwarte middelbare school gezeten (85% van buitenlandse afkomst). Ik heb op een bureau gewerkt wat integratieprojecten behandeld. Dus ik weet wat er in allochtonen omgaat, maar hoeveel weet jij er nou van? Dus kom niet met argeloze opmerkingen, maar onderbouw ze eens, zou ik zeggen.
[..]

Snap ik even niet, kan je het misschien wat uitleggen? Want ik wil er wel op ingaan, maar ik snap het alleen even niet wat je bedoelt.

wat weet ik er nou van??????? heb dik 18 jaar in rotterdam gewoont mijn zusje werd vreselijk behandelt op de basisschool omdat ze varkensvlees op der brood had dus ga jijmij nou niet vertellen dat ik er niks van weet ik heb er jaren tussen gewoont kom nou
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:21:18 #173
74080 Goodluck
pi_16333546
quote:

Met alle plezier..
Nederland is de afgelopen 40 jaar een heus migratieland geweest met een scala aan voorzieningen, initiatieven en voorstellen om het allochtone "medelanders" naar hun zin te maken. Geen middel werd geschuwd om "de droom", de multiculturele samenleving tot een suc6 te maken.
pi_16333581
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:19 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

andere bevolkingsgroepen als de islamitische lopen nooit te zeiken over discriminatie of andere onzin dat er discriminatie is maar geen bevolkingsgroep heeft er zoveel last van als de islamitische kom nou dan zouden die andere groepen er net zoveel last van moeten hebben

De Chinezen leven fijn in hun eigen wereldje, desintegratie. Het is de slechtst geďntegreerde groep van Nederland. Als je dat wil hebben moet je het even zeggen hoor.

En nog steeds leestekens graag

pi_16333586
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

waar wil je antwoord op dan??????????????
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:23:33 #176
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16333609
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:20 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

En dus op je een topic

Lees je de regel wel even verder?
pi_16333634
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De Chinezen leven fijn in hun eigen wereldje, desintegratie. Het is de slechtst geďntegreerde groep van Nederland. Als je dat wil hebben moet je het even zeggen hoor.

En nog steeds leestekens graag

Zal best, maar ze spreken zonder uitzondering Nederlands.
Turken Marokkanen, etc. klitten ook bijeen en spreken dus doorgaans GEEN Nederlands. Kortom: doe mij maar een Chinees!
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:24:51 #178
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16333645
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:20 schreef SKMbeat het volgende:
Als een allochtoon een misdaad pleegt is het eerste wat in me opkomt: ANGST. Accepteren dat mensen nu eenmaal hun woede,verdriet kwijt moeten, ik zou willen meedoen, maar "ik sta aan de andere kant"...
Praten lost alles op maar helaas zijn er een aantal FOK!kers die echt over de scheef gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat je je onderhand kut voelt.

Als mensen echt respect hebben voor van Wieren dan zouden ze de discussie GENUANCEERD voeren. Uit respect voor hem en zijn partij die altijd de nuance zoekt.

pi_16333698
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:24 schreef giovan het volgende:

[..]

Praten lost alles op maar helaas zijn er een aantal FOK!kers die echt over de scheef gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat je je onderhand kut voelt.

Als mensen echt respect hebben voor van Wieren dan zouden ze de discussie GENUANCEERD voeren. Uit respect voor hem en zijn partij die altijd de nuance zoekt.

het probleem is dat sommige mensen geen antwoord geven of kunnen geven op wat je zegt/vraagt end an gaan ze over leestekens beginnen
pi_16333711
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:24 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Bij de afhaalchinees wel, maar als je iets dieper graaft niet....
pi_16333722
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

ze praten toch nederlands als het nodig is
pi_16333734
quote:

[..]

maar wat was nou je belangrijke vraag waar je zo dringend antwoord op wou??????????????
pi_16333744
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:26 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

het probleem is dat sommige mensen geen antwoord geven of kunnen geven op wat je zegt/vraagt end an gaan ze over leestekens beginnen

Die opmerking is nog altijd een toevoeging geweest op mijn berichten. Als je zelf geen Nederlands kunt, moet je niet gaan zitten zeiken op allochtonen die geen Nederlands kunnen.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:28:29 #184
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333746
quote:

[..]

Tis wat he.
Bond voor koekies!
pi_16333764
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:28 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

maar wat was nou je belangrijke vraag waar je zo dringend antwoord op wou??????????????

Of je vindt dat mensen moeten integreren of desintegreren.
pi_16333774
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die opmerking is nog altijd een toevoeging geweest op mijn berichten. Als je zelf geen Nederlands kunt, moet je niet gaan zitten zeiken op allochtonen die geen Nederlands kunnen.

geen nederlands kunt????????????? ik zit op internet wat heb het voor nut om perfect nederlands te gaan typen dit gaat stukken sneller jij heb vooroordelen man zeggen dat ik geen nederlands kan als je me verder helemaal niet ken allen van een paar zinnen op internet
pi_16333782
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:27 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

ze praten toch nederlands als het nodig is

In de shoarmatent ook.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:30:34 #188
74080 Goodluck
pi_16333798
quote:

[..]

Rest de vraag in welk opzicht deze mensen een opstakel vormen voor de samenleving. Op universiteiten barst het ook van de Chinezen, over het algemeen heeft men werk en uit onderzoeken blijkt dat zowel Chinezen als Nederlanders geen enkele moeite hebben om naast of met elkaar te leven.
pi_16333807
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:29 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Of je vindt dat mensen moeten integreren of desintegreren.

maak me geen reet uit zolang ze maar de normen en waarden van de nederlandse maatschapij respecteren
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:31:27 #190
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333816
quote:

[..]

In de shoarmatent ook.

Je moet jezelf in Nederland ook wel eens ergens anders verstaanbaar kunnen maken dan in een shoarmatent.
Bond voor koekies!
pi_16333817
quote:

[..]

In de shoarmatent ook.

jah en je punt?
pi_16333824
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:29 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

geen nederlands kunt????????????? ik zit op internet wat heb het voor nut om perfect nederlands te gaan typen dit gaat stukken sneller jij heb vooroordelen man zeggen dat ik geen nederlands kan als je me verder helemaal niet ken allen van een paar zinnen op internet

Als je fatsoenlijk Nedelands les hebt gekregen heb je geleerd dat juiste spelling, vorm en opbouw een pré is om serieus genomen te worden.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:32:30 #193
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333840
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als je fatsoenlijk Nedelands les hebt gekregen heb je geleerd dat juiste spelling, vorm en opbouw een pré is om serieus genomen te worden.

Jij voert een discussie met hem, dus blijkbaar neem je hem zo ook wel serieus.
Bond voor koekies!
pi_16333848
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:31 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

jah en je punt?

Ja hee, ik ben geen kinderjuf

Lees maar eens wat ik hier typ.

pi_16333859
quote:

[..]

op internet?????? is nog zoiets als real life he je weethelemaal niet hoe ik in het echt ben en of ik dan niet normaal nederlands kan
pi_16333866
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:32 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Jij voert een discussie met hem, dus blijkbaar neem je hem zo ook wel serieus.

Ik lach hem stiekem uit, maak je geen zorgen.
pi_16333885
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:23 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Lees je de regel wel even verder?

Heb ik gedaan. Jij leest en leest en leest.
En je schrijft, en schrijft en schrijft....

Kijk, ik begrijp dat je kotsmisselijk wordt van de nodige commentaren. (Sterker nog, ik post ze zelf ook...)
Ik vind het alleen nogal inconsequent wanneer je zegt dat je immuun bent voor discriminatie en vervolgens tóch gaat klagen. Dat is (ofschoon begrijpelijk) niet erg consequent. Je beweert geen behoefte te hebben om te reageren, maar opent wel een topic. Nogmaals: ik begrijp je wel, maar ik vind je insteek (of in ieder geval je topic-titel) verkeerd.

Ik mag graag bij tijd en wijle iemand tegen de schenen schoppen, maar daar is nu geen sprake van, hoor! Ik heb alle begrip voor je, maar ik begrijp donders goed dat vanwege hetgeen er gebeurt is, er de nodige ongenuanceerde reacties komen. Dat dat voor jou als (blijkbaar) goed geďntegreerde allochtoon (kutwoord, overigens) kwetsend/bedreigend/weetikveel overkomt is spijtig, maar onvermijdelijk.

P.S.
Jij bent van origine

pi_16333894
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:33 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

op internet?????? is nog zoiets als real life he je weethelemaal niet hoe ik in het echt ben en of ik dan niet normaal nederlands kan

Dit is een zinloze discussie. Ik verlaat hem voordat het schipt, mind you?
pi_16333895
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

jij lag mij uit weet niet of je jezelf wel is heb horen discusseren maar zou me woonkamer wat leger maken dan ken je beter rollen van het lachen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:35:19 #200
74080 Goodluck
pi_16333912
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Krijg ik nog antwoord, mijnheer Van Dale ?

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 17-01-2004 02:35]

pi_16333918
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dit is een zinloze discussie. Ik verlaat hem voordat het schipt, mind you?

nee jou zouden ze op moeten pakken wegens zinloos gelul ik zweer het je
pi_16333920
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:34 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

jij lag mij uit weet niet of je jezelf wel is heb horen discusseren maar zou me woonkamer wat leger maken dan ken je beter rollen van het lachen

Ja.
pi_16333931
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:35 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

Ja.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:36:24 #204
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16333936
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb liever iemand die typt zoals hij, dan iemand die dingen zegt zoals jij.
Bond voor koekies!
pi_16333941
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja.

je komt met argumenten die echt helemaal nergens op slaan echt totaal zinloos
pi_16333955
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

Ja
pi_16333958
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja.

in je jeugd een hoop aandacht tekort gekomen wil je het nu inhalen?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:37:19 #208
74080 Goodluck
pi_16333959
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja.

Geef je nog antwoord ?
pi_16333984
quote:

[..]

Juiste spelling, vorm en opbouw zijn welgeteld 3 dingen.
In dit geval is het grammaticaal correct op de meervoudsvorm te hanteren, zodat een pré zijn hier op zijn (jaja, enkelvoud!) was geweest!
pi_16333988
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Ah, je hebt liever analfabeten die het met je eens zijn?

Ik ga onze hoge heren verlaten, deze discussie heeft zijn langste tijd wel gehad

Dag lieve mensen

pi_16334009
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:38 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Juiste spelling, vorm en opbouw zijn welgeteld 3 dingen.
In dit geval is het grammaticaal correct op de meervoudsvorm te hanteren, zodat een pré zijn hier op zijn (jaja, enkelvoud!) was geweest!

Got me
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:39:45 #212
74080 Goodluck
pi_16334012
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik ga onze hoge heren verlaten, deze discussie heeft zijn langste tijd wel gehad

Dag lieve mensen

Wat een loser ben jij zeg.
Druk met afzeiken, maar als het inhoudelijk word gaat mijnheer er vandoor.
pi_16334022
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Got me

Good sport
pi_16334023
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:37 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Geef je nog antwoord ?

Hierop?
quote:
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:41:18 #215
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334039
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dag lieve mensen

Wie zegt dat hij analfabeet is? Omdat hij niet typt zoals jij wil, wil niet zeggen dat hij dat niet kan.
Maar ga jij ff lekker lachen en verder dromen. Dag
Bond voor koekies!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:41:33 #216
74080 Goodluck
pi_16334045
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hierop?
[..]

Nee, op mijn reaktie op jouw post.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:42:21 #217
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16334064
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:34 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Jij leest en leest en leest.
En je schrijft, en schrijft en schrijft....

Kijk, ik begrijp dat je kotsmisselijk wordt van de nodige commentaren. (Sterker nog, ik post ze zelf ook...)
Ik vind het alleen nogal inconsequent wanneer je zegt dat je immuun bent voor discriminatie en vervolgens tóch gaat klagen. Dat is (ofschoon begrijpelijk) niet erg consequent. Je beweert geen behoefte te hebben om te reageren, maar opent wel een topic. Nogmaals: ik begrijp je wel, maar ik vind je insteek (of in ieder geval je topic-titel) verkeerd.

Ik mag graag bij tijd en wijle iemand tegen de schenen schoppen, maar daar is nu geen sprake van, hoor! Ik heb alle begrip voor je, maar ik begrijp donders goed dat vanwege hetgeen er gebeurt is, er de nodige ongenuanceerde reacties komen. Dat dat voor jou als (blijkbaar) goed geďntegreerde allochtoon (kutwoord, overigens) kwetsend/bedreigend/weetikveel overkomt is spijtig, maar onvermijdelijk.

P.S.
Jij bent van origine

Ik ben immuun geworden voor de kwetsende uitspraken, ik kan ze lezen zonder er fel op te reageren, omdat ik er zoveel heb gelezen. Het feit dat ik nu gewoon praat met posters die ik een paar dagen verachtte om hun uitspraken is daar misschien een bewijs van? Ik weet het niet, ik noem het immuun zijn,misschien dat jij er een ander begrip voor hebt?

Ik opende een topic om mijn ervaring te delen met andere mensen die dit ook ervaarde, dat velen offtopic gaan,dat kan ik niet voorkomen, dat is de taak van de moderator of ik had gelijk na mijn openingspost kunnen gaan slapen.

Ik ben een Hindoestaanse Nederlander.

pi_16334069
quote:
maar als het inhoudelijk word gaat mijnheer er vandoor
Wat inhoudelijke posts
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:35 schreef autochtoontje het volgende:
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef koekfront_nl het volgende:
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:36 schreef autochtoontje het volgende:
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:34 schreef autochtoontje het volgende:
Hier, veel plezier nog met je inhoudelijke posts

Welterusten iedereen

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:43:51 #219
74080 Goodluck
pi_16334096
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:42 schreef RichardQuest het volgende:

Wat inhoudelijke posts

Deze, maar die zag je zeker niet tijdens al dat gelul van je:
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:30 schreef Goodluck het volgende:

Rest de vraag in welk opzicht deze mensen een opstakel vormen voor de samenleving. Op universiteiten barst het ook van de Chinezen, over het algemeen heeft men werk en uit onderzoeken blijkt dat zowel Chinezen als Nederlanders geen enkele moeite hebben om naast of met elkaar te leven.

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:44:39 #220
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334112
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:42 schreef SKMbeat het volgende:
Ik ben een Hindoestaanse Nederlander.
Hmmzz..waarom voel je je dan aangesproken? een Hindoestaanse Nederlander (waarschijnlijk van Suriname) dan ben je gewoon een Nederlander
Suriname is onderdeel van de Nederlandse cultuur, dat kan je toch nie meer losdenken??
pi_16334188
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:09 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

en we hebben het grotendeels over de 3e generatie die zijn hier geboren hebben dezelfde normen en waarden meegekregen alsik als goed is dus zie het probleem niet

Normen en waarden zijn relatieve begrippen mijn beste vriend. Normen en waarden zijn nauwverbonden met cultuur. Kinderen worden vaak opgevoed vanuit de cultuur die hun ouders hebben. Omgeving is ook van belang, vrienden, leefomstandigheden, het politiek bestel, etc. Dus normen en waarden zijn voor iedereen anders.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:10 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Wat voor een vraag is dat nou weer, het is het zelfde als met zinloos geweld, waarom zijn die jongens die die jongen dood hebben getrapt nou niet zoals Jan Peter Balkenende? Formuleer een betere vraag, zou ik zeggen. Want nu praat je poep.
quote:

[..]

Die weten dus niet wat lol is? (j/k)
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:14 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

snappen jullie het nou niet of zo die agent had GELIJK

Ja, schrijf het maar met hoofdletters, nu geloven we je. (Eikel)
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:19 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

Aha, fijn voor je, zeker nooit opgetrokken met surinamers/antillianen/somaliërs/hindoestanen/indo's? Ik weet het van eerste hand dat ze allemaal hun problemen hebben.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:21 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

wat weet ik er nou van??????? heb dik 18 jaar in rotterdam gewoont mijn zusje werd vreselijk behandelt op de basisschool omdat ze varkensvlees op der brood had dus ga jijmij nou niet vertellen dat ik er niks van weet ik heb er jaren tussen gewoont kom nou

Condoleances aan je zusje, bij de weg, wedervraag voor jou, hoe komt het dat ik (ik woon ook 18 jaar in Rotterdam, Rotterdam-Zuid, Afrikaanderwijk om precies te zijn) wel proper de Nederlandse schrijftaal hanteer, en jij niet? Terwijl jij een autochtoon bent, en ik niet? Misschien is dat wel een vraag van jouw caliber.
Dus je hebt er gewoond, maar van wat ik heb begrepen, heb jij alleen zitten observeren met een van te voren ingeprentte vooroordeel. En de informatie werd getoetst aan jouw vooroordeel om zo in jouw kader te passen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:21 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Met alle plezier..
Nederland is de afgelopen 40 jaar een heus migratieland geweest met een scala aan voorzieningen, initiatieven en voorstellen om het allochtone "medelanders" naar hun zin te maken. Geen middel werd geschuwd om "de droom", de multiculturele samenleving tot een suc6 te maken.

Als ik uit eigen ervaring mag spreken, mijn vader is zo een 30 jaar geleden overgekomen uit Turkije, samen met nog vele 'gastarbeiders'. Nederland had op korte termijn goedkope arbeidskracht nodig om zo de leegloop van de onderkant van de arbeidsmarkt te vullen. Wanneer dit verholpen was, had men het idee, dan zullen ze wel vertrekken. Alleen dit hebben de meeste nooit gedaan, want het duurde allemaal veel langer dan gedacht. Dit was dus een fout van de Nederlandse overheid.
Mijn vader vertelde me dat hij in zijn leven hier met het idee zat van: Ik wil zo min mogelijk in de weg lopen, geen problemen, etc. Dus hij had haast geen contact met de buitenwereld. Zijn voorbeeld spreekt dus jouw woorden tegen. En hij is niet de enige.
Tegenwoordig zijn er inderdaad veel initiatieven, maar dat is niet om het ze naar hun zin te maken, maar om ze juist een kans te geven in onze maatschappij, want daar maken ze nou ook deel van uit, of je wilt of niet.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:24 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Turken Marokkanen, etc. klitten ook bijeen en spreken dus doorgaans GEEN Nederlands. Kortom: doe mij maar een Chinees!

Natuurlijk, Chinezen zijn het schoolvoorbeeld van het perfect geintegreerd volkje (zo had Pim het gewild).
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:30 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

maak me geen reet uit zolang ze maar de normen en waarden van de nederlandse maatschapij respecteren

Hey JP, je hebt het nu wel over dé modewoorden van 2003, maar weet je wel wat de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij zijn?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:44 schreef giovan het volgende:

[..]

Hmmzz..waarom voel je je dan aangesproken? een Hindoestaanse Nederlander (waarschijnlijk van Suriname) dan ben je gewoon een Nederlander
Suriname is onderdeel van de Nederlandse cultuur, dat kan je toch nie meer losdenken??

ROFLMAO, net zoals de Indonesiërs zeker? Suriname is gewoon een slavenkolonie geweest die de Nederlanders decennialang hebben geplunderd en leeggeroofd, net zoals Indonesië.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:48:19 #222
74080 Goodluck
pi_16334189
Goed, kunnen we dan nu weer inhoudelijk discussieren ?
pi_16334222
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:42 schreef SKMbeat het volgende:

[..]
een heel verhaal...

Jij hebt in ieder geval het voordeel dat je van jongs af aan bekend bent met de Nederlandse taal. (Ik ga er even van uit dat je een Hindoestaans-Surinaamse Nederlander bent [aleemachtig, da's een lang woord!]).
Hindoestanen zijn eeuwen lang de economische motor van Suriname geweest en, mijns inziens, totaal onvergelijkbaar met Turken, Marokkanen, etc.
Ik kan me amper voorstellen dat jij je 'even' allochtoon voelt als zij....

Mocht je mij niet veracht hebben, ben ik te allen tijde bereid een (spelfouten voorbehouden) blaka kafie tu sucru met je te drinken, hoor!

pi_16334226
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:48 schreef Cajun het volgende:

[..]

Normen en waarden zijn relatieve begrippen mijn beste vriend. Normen en waarden zijn nauwverbonden met cultuur. Kinderen worden vaak opgevoed vanuit de cultuur die hun ouders hebben. Omgeving is ook van belang, vrienden, leefomstandigheden, het politiek bestel, etc. Dus normen en waarden zijn voor iedereen anders.
[..]

Wat voor een vraag is dat nou weer, het is het zelfde als met zinloos geweld, waarom zijn die jongens die die jongen dood hebben getrapt nou niet zoals Jan Peter Balkenende? Formuleer een betere vraag, zou ik zeggen. Want nu praat je poep.
[..]

Die weten dus niet wat lol is? (j/k)
[..]

Ja, schrijf het maar met hoofdletters, nu geloven we je. (Eikel)
[..]

Aha, fijn voor je, zeker nooit opgetrokken met surinamers/antillianen/somaliërs/hindoestanen/indo's? Ik weet het van eerste hand dat ze allemaal hun problemen hebben.
[..]

Condoleances aan je zusje, bij de weg, wedervraag voor jou, hoe komt het dat ik (ik woon ook 18 jaar in Rotterdam, Rotterdam-Zuid, Afrikaanderwijk om precies te zijn) wel proper de Nederlandse schrijftaal hanteer, en jij niet? Terwijl jij een autochtoon bent, en ik niet? Misschien is dat wel een vraag van jouw caliber.
Dus je hebt er gewoond, maar van wat ik heb begrepen, heb jij alleen zitten observeren met een van te voren ingeprentte vooroordeel. En de informatie werd getoetst aan jouw vooroordeel om zo in jouw kader te passen.
[..]

Als ik uit eigen ervaring mag spreken, mijn vader is zo een 30 jaar geleden overgekomen uit Turkije, samen met nog vele 'gastarbeiders'. Nederland had op korte termijn goedkope arbeidskracht nodig om zo de leegloop van de onderkant van de arbeidsmarkt te vullen. Wanneer dit verholpen was, had men het idee, dan zullen ze wel vertrekken. Alleen dit hebben de meeste nooit gedaan, want het duurde allemaal veel langer dan gedacht. Dit was dus een fout van de Nederlandse overheid.
Mijn vader vertelde me dat hij in zijn leven hier met het idee zat van: Ik wil zo min mogelijk in de weg lopen, geen problemen, etc. Dus hij had haast geen contact met de buitenwereld. Zijn voorbeeld spreekt dus jouw woorden tegen. En hij is niet de enige.
Tegenwoordig zijn er inderdaad veel initiatieven, maar dat is niet om het ze naar hun zin te maken, maar om ze juist een kans te geven in onze maatschappij, want daar maken ze nou ook deel van uit, of je wilt of niet.
[..]

Natuurlijk, Chinezen zijn het schoolvoorbeeld van het perfect geintegreerd volkje (zo had Pim het gewild).
[..]

Hey JP, je hebt het nu wel over dé modewoorden van 2003, maar weet je wel wat de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij zijn?
[..]

ROFLMAO, net zoals de Indonesiërs zeker? Suriname is gewoon een slavenkolonie geweest die de Nederlanders decennialang hebben geplunderd en leeggeroofd, net zoals Indonesië.

je woont dus al 18 jaar in rotterdam dan ben jij dus ook een van de vele die de stad vertyfen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:50:37 #225
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334232
quote:
Is een hele normale vraag. Dat jij er geen antwoord op hebt kan ik niks aan doen.
Bond voor koekies!
pi_16334268
het maakt me helemaal niet uit cajun wat jou mening is volgens jou is het allemaal bullshit moet jij mij is uitleggen waarom er zo weinig autochtonen in rdam wonen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:53:00 #227
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16334272
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:44 schreef giovan het volgende:

[..]

Ik ben volgens de officiële definitie een allochtoon en ga me ook niet anders voordoen. Dat het begrip allochtoon besmeurd is met de nodige negativiteit wil niet zeggen dat ik mijn allochtoon-zijn ga ontvluchten.Ik vind dat een laffe gewoonte van sommige allochtonen die dat wel doen. Ik ben geboren in Suriname en getogen in Nederland en door de jaren heen gemiddeld ook als Nederlander behandeld en me ook zo gevoeld, maar blijf altijd op mijn hoede voor momenten als deze dat ik weer "aan de andere kant" wordt geplaatst. Ik leef mee met autochtonen čn allochtonen,omdat ik me met beide groepen verwant voel, we zijn immers alllemaal woonachtig in Nederland en dus Nederlander
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:54:42 #228
74080 Goodluck
pi_16334300
quote:

Wat mij betreft maken ze er deel vanuit mits men bereid is te integreren en de taal te spreken. Jouw verhaal klopt mijns inziens deels. Ook vanuit de Nederlandse staat en de bevolking is er niet/nauwelijks afwijzend op gastarbeiders gereageerd. De paar kutpartijtjes (cp 86,CD) hebben nooit een sterke aanhang gehad en de Nederlandse bevolking is op een paar excessen na altijd welwillend geweest.

De fout van de (linkse) Nederlandse overheid is geweest dat Turken/Marokkanen met behoud van eigen cultuur moesten integreren. Men had veel hogere eisen moeten stellen, mensen verplicht taalcursussen moeten laten volgen en mensen breder opleiden zodat dat de maatschappelijke kansen en het perspectief op de arbeidsmarkt vergrootte.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 17-01-2004 02:56]

pi_16334324
Sorry, hoor. Ik sympathiseer met je, maar woonachtig zijn in Nederland maakt je absoluut niet automatisch tot een Nederlander.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:56:11 #230
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334331
quote:
Cajun ben jij zelf allochtoon? waarom oordeel jij voor een hindoestaanse Surinamer??
Ten tijde van de onafhankelijkheid hadden de inwoners de keuze, in Suriname blijven of naar NL gaan. Diegenen die naar NL gingen zijn vrij snel geintegreerd en de cultuur verrijkt. Nu hoort een Surinamer bij NL als een Indiase bij een brit.

Als je een buitenlander een tekening laat maken van Nederland dan tekent die een wit persoon naast een rasta-surinamer.
Dat betekent in de beeldvorming dat ze onderdeel zijn van de NL cultuur.
Nederland=Nederlander +kaas+surinamer+windmolen+Indonesier+loempia

[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 17-01-2004 03:00]

pi_16334350
Wat zou een allochtoon vinden van wat er hier gebeurd
en
wat vind een allochtoon ervan als dit in zijn/haar eigen land gebeurd
door allochtonen in hun land

daar ben ik nu heel benieuwd naar

Of zou het zo zijn dat mensen in andere landen de buitenlanders in hun land niet discrimineren???

Nou reken maar van yess en nog erger dan wij

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:58:45 #232
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16334385
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:50 schreef Mr-Mackey het volgende:

Mocht je mij niet veracht hebben, ben ik te allen tijde bereid een (spelfouten voorbehouden) blaka kafie tu sucru met je te drinken, hoor!

Ik weet niet hoe lang die immuniteit van kracht blijft?
pi_16334408
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat zou een allochtoon vinden van wat er hier gebeurd
en
wat vind een allochtoon ervan als dit in zijn/haar eigen land gebeurd
door allochtonen in hun land

daar ben ik nu heel benieuwd naar

Of zou het zo zijn dat mensen in andere landen de buitenlanders in hun land niet discrimineren???

Nou reken maar van yess en nog erger dan wij

precies als je in turkije iemand verkracht en het ravijn inflikkert dan word je vrijgesproken
pi_16334450
Dat is zonder meer waar, Zhe Devil!
Al vormt Turkije hier vooralsnog een uitzondering op.
Sinds de jare '30 zijn er veel Joden naar Turkije gegaan, alwaar ze een gastvrije omgeving vonden. Dankzij het Turkse leger is dat tot dusver altijd zo gebleven. Wanneer het leger het extremisme in weet te blijven dammen, zal Turkije een goed land zijn voor 'buitenlanders' . Wanneer de EU echter haar zin krijgt en de invloed van het leger af zal nemen, zal Turkije verworden tot de zoveelste Islamitische dictatuur c.q. theocratie in het Midden-Oosten.
pi_16334464
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:58 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang die immuniteit van kracht blijft?

Je doet mij tekort!
* Mr-Mackey voelt zich gediscrimineerd
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:04:51 #236
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16334482
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:01 schreef Mr-Mackey het volgende:
Dat is zonder meer waar, Zhe Devil!
Al vormt Turkije hier vooralsnog een uitzondering op.
Sinds de jare '30 zijn er veel Joden naar Turkije gegaan, alwaar ze een gastvrije omgeving vonden. Dankzij het Turkse leger is dat tot dusver altijd zo gebleven. Wanneer het leger het extremisme in weet te blijven dammen, zal Turkije een goed land zijn voor 'buitenlanders' . Wanneer de EU echter haar zin krijgt en de invloed van het leger af zal nemen, zal Turkije verworden tot de zoveelste Islamitische dictatuur c.q. theocratie in het Midden-Oosten.
Turkije wordt niet voor niets beschouwd als de brug tussen Oost en West.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:05:24 #237
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334489
TS je kan je waarschijnlijk ook wel inleven in een werkgever die geen allochtoon aan durft te nemen omdat zodra hij iets zegt over zijn functioneren hij wordt aangeklaagd voor 'discriminatie'.

Het wijzen vindt over en weer plaats volgens mij, zodra het van pas komt.

pi_16334490
ik voel me als autochtoon zo vaak gediscrimineerd doet toch ook niemand wat aan
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:05:53 #239
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334500
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:04 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Turkije wordt niet voor niets beschouwd als de brug tussen Oost en West.

Bruggen over de Balkan storten altijd in...
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:06:11 #240
74080 Goodluck
pi_16334510
Ik vrees dat er qua inhoudelijkheid weinig meer terecht komt van dit topic.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:06:18 #241
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334513
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:05 schreef autochtoontje het volgende:
Zal ik een bond voor je oprichten?
Bond voor koekies!
pi_16334536
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:06 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

jaaaaaaaaa wil ik ze haten me omdat ik blank ben de zhmoibb
pi_16334538
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:06 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Doe maar niet: autochtonen krijgen nooit subsidie
pi_16334544
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:05 schreef autochtoontje het volgende:
Je moest eens weten hoe vaak nederlanders gediscrimineert worden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:08:42 #245
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334547
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:07 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Doe maar niet: autochtonen krijgen nooit subsidie

Shit das waar ja. Sorry gaat niet door autochtoontje.
Bond voor koekies!
pi_16334553
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:08 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

volgens de allochtonen kan dat niet vraag me niet waarom niet
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:09:36 #247
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334559
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:08 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het word dan alleen niet als discriminatie gezien.
Bond voor koekies!
pi_16334560
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:09 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

volgens de allochtonen kan dat niet vraag me niet waarom niet

Waarom niet
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:09:48 #249
74080 Goodluck
pi_16334562
Wat een niveau.

Ik ga slapen.

pi_16334570
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:08 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Shit das waar ja. Sorry gaat niet door autochtoontje.

shit dan maar immuun worden
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:10:36 #251
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16334577
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:09 schreef Goodluck het volgende:
Wat een niveau.

Ik ga slapen.

Dag
Bond voor koekies!
pi_16334587
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:09 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Waarom niet

goeie vraag denk omdat...uhhhhhhhhhh..............
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:11:07 #253
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334589
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:09 schreef Mr-Mackey het volgende:
Waarom niet
Zeker weten dat het gebeurt! ik hoef ook niet te solliciteren in een Chinese snackbar, "familie en eigen volk eerst" is het daar. Of solliciteren in een Marokkaanse groentewinkel, dat zou helemaal lachen zijn.
pi_16334611
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:11 schreef giovan het volgende:

[..]

Zeker weten dat het gebeurt! ik hoef ook niet te solliciteren in een Chinese snackbar, "familie en eigen volk eerst" is het daar. Of solliciteren in een Marokkaanse groentewinkel, dat zou helemaal lachen zijn.

En als rechtgeaarde socialist heb jij daar alle begrip voor, toch
(NOFI, dit keer )
pi_16334622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:11 schreef giovan het volgende:

[..]

precies maar daar is niks mis mee leg er net aan wat voor kleur je heb als je zeg eigen volk eerst niet dat die debielen zoals jan maat toppie zijn hoor
  zaterdag 17 januari 2004 @ 03:14:02 #256
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16334628
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 03:12 schreef Mr-Mackey het volgende:
En als rechtgeaarde socialist heb jij daar alle begrip voor, toch
(NOFI, dit keer )
Waarom ben ik socialist? Ik heb in 2002 links-rechts united gestemd (leefbaar), de nieuwe pragmatische stroom in de samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')