abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16329076
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Als je je niet als Nederlander gedraagt, word je ook niet als Nederlander gezien. Doen ze zelf dus.

Ben ik niet met je eens, en ik vraag me dan ook wat als 'Nederlander gedragen' inhoud, misschien kan je me dat uitleggen.

Voor mezelf, zodra mensen een groepje (bijv 6 personen) allochtonen jongeren bij elkaar zien, van welke komaf dan ook word het snel gezien als 'ze gaan alleen maar met elkaar om', met alle vooroordelen van dien dat ze slecht of gebrekkig nederlands spreken etc.

Ook kan ik je verzekeren dat hoe nederlands je er ook uitziet, zodra je een Arabische (islamitische) achtenaam hebt de mensen (overwegend autochtonen) toch wel even ietsje anders tegen je aankijken dan voorheen.

X
pi_16329080
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:45 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

en dat de beeldvorming nog negatiever word is niet zo heel gek staat daar een groepje van 10 a 15 man te roepen dat die man het er zelf naar gemaakt heb waanzin gewoon
pi_16329142
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:49 schreef Alulu het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, en ik vraag me dan ook wat als 'Nederlander gedragen' inhoud, misschien kan je me dat uitleggen.

Voor mezelf, zodra mensen een groepje (bijv 6 personen) allochtonen jongeren bij elkaar zien, van welke komaf dan ook word het snel gezien als 'ze gaan alleen maar met elkaar om', met alle vooroordelen van dien dat ze slecht of gebrekkig nederlands spreken etc.

Ook kan ik je verzekeren dat hoe nederlands je er ook uitziet, zodra je een Arabische (islamitische) achtenaam hebt de mensen (overwegend autochtonen) toch wel even ietsje anders tegen je aankijken dan voorheen.

maar dat is toch niet zo gek als een allochtoon wat doet zal je nooit een stille toch van allochtonen zien die zeg is te gek nee dan komt hier door en daar door altijd een excuus sommige dingen zijn gewoon fout allochtoon autochtoon wat dan ook

[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 16-01-2004 23:52]

† In Memoriam † vrijdag 16 januari 2004 @ 23:52:10 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16329153
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef autochtoontje het volgende:
wat ik niet snap is dat alleen de turkse en marrokaanse gemeenschap heeft van dat soort problemen van niet geaccepteerd worden en in een hoekje getrapt worden
heb toch een beetje het vermoeden dat ze het zelf helemaal niet willen
Je kunt altijd nog samen met hen een paar leuke bijlessen gaan volgen .

2 Voordelen, te weten ; je leert hen kennen én ik begrijp daarna misschien ietsje sneller (wat probeer je nu eigenlijk over te brengen met je posting ? )

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 16-01-2004 23:52]

vrijdag 16 januari 2004 @ 23:52:55 #55
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16329178
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:49 schreef Alulu het volgende:

[..]

Er zijn heel veel allochtonen die zichzelf geen Nederlander noemen maar Turk, Marokkaan etc. Als je jezelf zo in een hokje stopt hoe wil je dan dat andere je als Nederlander zien? En jezelf aanpassen is ook wel een vereiste om als Nederlander gezien te worden.
Bond voor koekies!
pi_16329232
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog samen met hen een paar leuke bijlessen gaan volgens . 2 Voordelen, te weten ; je leert hen kennen én ik begrijp daarna misschien ietsje sneller wat je nu eigenlijk probeerde over te brengen met je posting.

jij ben helemaal van de pot gerukt en heb je hoofd gestoten ik bijlessen nemen?????????????????????? zou niet weten waarom zijn in nederland en nederlandse maatstaven en normen en waarden en die ken ik dus zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren praat goed nederlands en weet wat de regels hier zijn dus lijkt me zinloos
pi_16329254
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Als je je niet als Nederlander gedraagt, word je ook niet als Nederlander gezien. Doen ze zelf dus.

Als de nederlander zou bestaan zou je opmerking hout snijden. Echter, nederlanders verschillen zelf net zozeer van elkaar als dat een marokkaan dat doet.

Je mag je kennelijk wel Amsterdammer voelen, en Nederlander.

Engelsman en Nederlander.

Amerikaan en Nederlander.

Duitser en Nederlander.

Maar oh wee als je zegt dat je je zowel Turk als Nederlander voelt, of Marokkaan. Dan is het hek van de dam.

Feit is dat wij nederlanders wonend in het buitenland ook gewoon onze eigen gebruiken blijven houden, en zelfs met koninginnedag de vlag uit hangen in Spanje. We sturen onze kinderen in Duitsland naar een Nederlandse school, en gangen rond op nederlandse sportclubs.

Nederlanders zijn over het algemeen enorme hypocrieten, met een flinke scheut xenofobie in de aderen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.

Al die allochtonen deugen niet, behalve die marokkaanse vriend of je surinaamse buurman. Alleen die deugen. De rest is kut.

We zijn zelfs zo ver dat we elk nieuwsbericht waarin een allochtoon de dader is aangrijpen om maar aan te tonen hoe erg "ze" zijn. Men kijkt gek op dat er in de grote steden veel misdaden door allochtonen worden gepleegd, terwijl we even later verontwaardigt doen over het grote aantal allochtonen in de grote steden. Zou het 1 met het ander samenhangen misschien ?

En kritiek mag je ook niet meer leveren, dan ben je een linkse boomknuffelaar. Deze zogenaamde "rechtse" mensen dulden geen kritiek en zeggen waar het op staat.

Prima, maar je lost er geen hol mee op en verergert de problemen alleen maar. Droom lekker verder in jullie wereldje van repressie en de onrealistische kijk op het integratievraagstuk. Maar ach, als je het probleem er niet mee oplost, dan heb je iig wat te zeiken. We zijn niet voor niets nederlanders.

pi_16329316
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Als de nederlander zou bestaan zou je opmerking hout snijden. Echter, nederlanders verschillen zelf net zozeer van elkaar als dat een marokkaan dat doet.

Duitser en Nederlander.

Maar oh wee als je zegt dat je je zowel Turk als Nederlander voelt, of Marokkaan. Dan is het hek van de dam.

Feit is dat wij nederlanders wonend in het buitenland ook gewoon onze eigen gebruiken blijven houden, en zelfs met koninginnedag de vlag uit hangen in Spanje. We sturen onze kinderen in Duitsland naar een Nederlandse school, en gangen rond op nederlandse sportclubs.

Nederlanders zijn over het algemeen enorme hypocrieten, met een flinke scheut xenofobie in de aderen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.

Al die allochtonen deugen niet, behalve die marokkaanse vriend of je surinaamse buurman. Alleen die deugen. De rest is kut.

We zijn zelfs zo ver dat we elk nieuwsbericht waarin een allochtoon de dader is aangrijpen om maar aan te tonen hoe erg "ze" zijn. Men kijkt gek op dat er in de grote steden veel misdaden door allochtonen worden gepleegd, terwijl we even later verontwaardigt doen over het grote aantal allochtonen in de grote steden. Zou het 1 met het ander samenhangen misschien ?

En kritiek mag je ook niet meer leveren, dan ben je een linkse boomknuffelaar. Deze zogenaamde "rechtse" mensen dulden geen kritiek en zeggen waar het op staat.

Prima, maar je lost er geen hol mee op en verergert de problemen alleen maar. Droom lekker verder in jullie wereldje van repressie en de onrealistische kijk op het integratievraagstuk. Maar ach, als je het probleem er niet mee oplost, dan heb je iig wat te zeiken. We zijn niet voor niets nederlanders.

bullshit die nederlanders in het buitenland moeten der eigen ook aanpassen of ze moeten ze eruit flikkeren
pi_16329331
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

bullshit die nederlanders in het buitenland moeten der eigen ook aanpassen of ze moeten ze eruit flikkeren

pi_16329338
je moet je eigen aanpassen aan de gebruiken en normen en waarden van het land waar je bent turk nederlander of wat dan ook
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:59:10 #61
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16329384
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Duitser en Nederlander.

Je hoeft je geen Nederlander te voelen van mij, maar als je je geen Nederlander voelt en je ook niet aanpast dan word je ook niet als Nederlander gezien.
Bond voor koekies!
pi_16329391
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef autochtoontje het volgende:
je moet je eigen aanpassen aan de gebruiken en normen en waarden van het land waar je bent turk nederlander of wat dan ook
Geloof me, dat doet niemand die emigreert. Je houdt altijd een deel van je eigen cultuur.
pi_16329407
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:52 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Er zijn heel veel allochtonen die zichzelf geen Nederlander noemen maar Turk, Marokkaan etc. Als je jezelf zo in een hokje stopt hoe wil je dan dat andere je als Nederlander zien? En jezelf aanpassen is ook wel een vereiste om als Nederlander gezien te worden.

Tuurlijk moet je jezelf aanpassen, tenminste als je succesvol wil 'slagen' in een samenleving, echter wat ik al eerder aangaf, veeeel Nederlanders zien een 'Turk' of 'Marokkaan' ook niet als Nederlander, zeker niet in de huidige tijd.
Dus hoe kan jij van iemand verwachten dat die zichzelf als (bijv) Nederlander ziet terwijl de Nederlander die persoon als Turk ziet.

De 'schuld' ligt ergens in het midden, en niet ALLEEN bij de allochtonen of autochtonen (kut termen trouwens)

X
pi_16329443
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef koekfront_nl het volgende:

[..]

Je hoeft je geen Nederlander te voelen van mij, maar als je je geen Nederlander voelt en je ook niet aanpast dan word je ook niet als Nederlander gezien.

Hoe kun je aan de buitenkant zien of iemand zich Nederlander voelt ? Feit is gewoon dat Marokkanen of Turken bij voorbaat al niet als Nederlander worden gezien. Klopt toch ?
pi_16329462
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Geloof me, dat doet niemand die emigreert. Je houdt altijd een deel van je eigen cultuur.

ben ik nog steeds van mening dat je j eeigen aan moet passen wie of wat je ook bent als ik bij jou op visite kom heb je toch ook huisregels als ik me daar niet aan hou flikker je me der ook uit of niet?
pi_16329490
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:54 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Leuk

hoezo leuk?
wat is hier leuk aan?
dat er jongeren zijn die snuiven als een stier aan coke dankzij ons neerlands geweldig gedoogbeleid?

die niet meer weten wat normaal is?
omdat ze ouders hebben die alles goed vinden wat zoontje met piemel
doet
of omdat ze in de war raken van ons stelsel dat grenzeloos is
wat vind je nu niet leuk dat men meer discrimineert omdat jou dat is aangeleerd?
nou sorry buitenlander of niet maakt geen fuck uit maar verdomme blijf met je tengels af van wapens
en of je nu whatever wat voor kleur hebt
wat maakt het uit?
gvd pas je eens aan aan de maatschappij als dit zo doorgaat gaat alles echt goed en flink naar de kloten..
verdomme sinds dit kabinet met die euro en klote argumenten is nederland een gevaarlijk land aan het worden..
rara hoe komt dat zo?

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_16329496
"ze haten me maar ik maak het er naar"
als liegen zeer deed, lag jij nu te creperen
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:02:51 #68
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16329511
k heb dus geen zin om dit hele topic door te spitten maar wil ff dit zeggen...

2 jaar geleden was ik echt links en vondt het juist goed dat nl multicultureel was...

nu, 2 jaar later, ben ik 180graden gedraaid want er is zoveel gebeurt (persoonlijk en gebeurtenissen in nl) dat ik niet meer inziet wat dat volk hier nog moet. (ja ik zei dat volk )

Ook het commentaar van die "vrienden" van die Mourad op het journaal... dit is toch niet meer normaal dat die gewoon goedpraatten dat die mongool een leraar doodschoot...

van mij mogen ze allemaal worden uitgezet!

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:03:12 #69
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16329518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:54 schreef autochtoontje het volgende:
jij ben helemaal van de pot gerukt en heb je hoofd gestoten ik bijlessen nemen?????????????????????? zou niet weten waarom zijn in nederland en nederlandse maatstaven en normen en waarden en die ken ik dus zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren praat goed nederlands en weet wat de regels hier zijn dus lijkt me zinloos
Zoiets herschrijven:

Jij bent helemaal van de pot gerukt. Heb je je hoofd gestoten? Moet ik bijlessen nemen??? Ik zou niet weten waarom. Ik leef in Nederland met Nederlandse maatstaven, normen en waarden. Deze ken ik, dus ik zou niet weten wat ik erbij moet leren. Ik praat goed Nederlands en weet wat de regels hier zijn, dus bijlessen lijken me zinloos.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:08]

pi_16329529
[quote]Op zaterdag 17 januari 2004 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hoezo leuk?
wat is hier leuk aan?
dat er jongeren zijn die snuiven als een stier aan coke dankzij ons neerlands geweldig gedoogbeleid?

nee gelukkig kennen ze in het buitenland geen drugs

pi_16329577
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:03 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Zoiets herschrijven:

Jij bent helemaal van de pot gerukt. Heb je je hoofd gestoten? Moet ik bijlessen nemen??? Ik zou niet weten waarom. Ik leef in Nederland met Nederlandse maatstaven, normen en waarden. Deze ken ik, dus ik zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren. Ik praat goed Nederlands en weet wat de regels hier zijn, dus bijlessen lijken me zinloos.

Ik zou inderdaad maar wat lessen spelling, interpunctie en zinsopbouw volgen

daar word ik zo moe van dan gaan ze lopen zeiken over hoe ik typ je kan het toch lezen zoniet zou ik een paar bijlessen nemen als ik jou was is het enigste wat er gezegd kan worden door mensen met een gebrek aan woorden maar zeg maar lekker ik reageer er niet eens meer op wat ik zeg is gewoon waar

[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 17-01-2004 00:06]

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:06:29 #72
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16329599
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:05 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

wat ik zeg is gewoon waar

mourad dacht zeker ook

wat ik doe is goed

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_16329617
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:01 schreef autochtoontje het volgende:

[..]

ben ik nog steeds van mening dat je j eeigen aan moet passen wie of wat je ook bent als ik bij jou op visite kom heb je toch ook huisregels als ik me daar niet aan hou flikker je me der ook uit of niet?

Ten eerste zijn allochtonen hier niet te gast, de meesten zijn hier zelfs geboren. Ten tweede zijn de huisregels helemaal niet duidelijk. Mijn huisregels verschillen van de jouwe, en toch zijn we beiden Nederlander.

Je kunt Nederland beter vergelijken met een houseparty waar allerhande verschillende housesoorten te beluisteren zijn, maar waar ook algemene regels gelden.

Wat ik bedoel : Zolang mensen zich aan de wet houden zal het mij worst zijn welke taal ze spreken, welke muziek ze luisteren, wat ze elke avond op hun bord leggen of welk geloof ze aanhangen.

De regels in Nederland gelden voor iedereen, allochtoon en autochtoon. Iedereen dient dan ook gelijk behandeld te worden.

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:07:12 #74
78008 koekfront_nl
Ik ben niet gek......
pi_16329619
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef Alulu het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je jezelf aanpassen, tenminste als je succesvol wil 'slagen' in een samenleving, echter wat ik al eerder aangaf, veeeel Nederlanders zien een 'Turk' of 'Marokkaan' ook niet als Nederlander, zeker niet in de huidige tijd.
Dus hoe kan jij van iemand verwachten dat die zichzelf als (bijv) Nederlander ziet terwijl de Nederlander die persoon als Turk ziet.

De 'schuld' ligt ergens in het midden, en niet ALLEEN bij de allochtonen of autochtonen (kut termen trouwens)

Als ik in een ander land ga wonen zal ik mezelf ook aan moeten passen aan hun normen en waarden en dan kan ik niet verwachten dat de mensen die daar wonen zich allemaal aan mij aan gaan passen want ik ben dat zo gewend in Nederland. Dus met "integratie moet van twee kanten komen" ben ik het helemaal niet eens. Als ze zich normaal hadden gedragen en niet zo vaak negatief in het nieuws waren geweest, dan waren discussies als deze er waarschijnlijk niet eens geweest.
Bond voor koekies!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:07:21 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16329627
Een jonge gek van 17 is niet representatief voor de hele turkse gemeenschap lijkt me. En had deze jongen dit in turkije gedaan komt hij er vermoedelijk minder mild vanaf dan in dit land denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')