zorg er ajb voor dat dit topic verwijderd wordt, omdat het teveel op andere lijkt.
ik kick af met een omega caliber 600, zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt
quote:Tering uurwerk. Met dat kloterige kutveertje op die centrale seconde wijzer as.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:09 schreef Jackal_Omega het volgende:
ik kick af met een omega caliber 600, zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt
quote:Het uurwerk zuigt en heeft nix bijzonders wat je niet op het gemiddelde ETA uurwerk tegenkomt, behalve dat verneukeratieve tering veertje.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:46 schreef Jackal_Omega het volgende:
dan is het toch geen tering uurwerk, dit is een superuurwerk, dat voor zn leeftijd (40 jaar oud), nog beter loopt als menig ander uurwerk.
er zitten dan wel geen complicaties op, maar ik vind dit toch een stukje vakmanschap, er zit zelfs een zwanenhalsregulator op, en dit komt tegenwoordig alleen voor bij de betere uurwerken
En ik heb wat van die klote zooi gerepareerd
Laten we gewoon proberen ECHT juweeltjes te posten...
quote:Ik dacht dat het de bedoeling was dat er gediscussieerd werd? Ik ben het simpelweg niet met je eens. Het is een simpel uurwerkje dat omega kaliber. En ook toen was het weinig bijzonders. In die tijd barste het van de kwalitatief hoogstaande mechanische uurwerken.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
leuk voor je, alleen toen dit uurwerk werd gemaakt, bestonden er nog geen echte ETA uurwerken, nu stelt zon uurwerk niet veel meer voor, maar voor die tijd was het je van het.
btw dit is niet bedoeld om elkaar af te kraken, maar om gewoon normaal over horloges te praten, dus niet om oude frustraties naar eruit te gooien
En de ETA fabrieken bestaan al wat langer dan 40 jaar grote horloge deskundige
quote:ben ik ook wel met je eens, kijk maar eens naarhet omega caliber .321, maar dan praat je ook over horloges, die vrij prijzig zijn, deze omega kostte met 150 euro, en voor dat geld vind het een kwalitatief goed uurwerk
Op vrijdag 16 januari 2004 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor een topic als dit vind ik het uurwerk wat topic starter post dus beneden de maat. Kwalitatief was het niet bijzonder, gezien de tijdgeest waren er meer erg goede mechanische uurwerken in die tijd en als uurwerk heeft het weinig spannends.Laten we gewoon proberen ECHT juweeltjes te posten...
ik heb hem al 1.5 jaar en hij doet het nog steeds, wat een wonder mag heten bij mij.
quote:Rolex maakt ok eigen uurwerken.
Op zondag 25 januari 2004 21:00 schreef Fisherman het volgende:
Wat wordt dan tegenwoordig als het beste caliber gezien?
Hoeveel fabrikanten maken hun eigen kalibers eigenlijk nog wel tegenwoordig? Er is er maar 1 waarvan ik dat weet, dat is volgens mij Zenith, met bijvoorbeeld de "el primero" en ik weet niet zeker of Jeager le Coultre ook nog eigen calibers maakt, maar volgens mij wel.
Daarmee houdt het eigenlijk wel zo'n beetje op, want de rest modificeert alleen een beetje aan de uurwerken en zet er zijn eigen naam op. Niet dat het dan geen mooie uurwerken zijn, maar het is jammer dat ze niet meer zoals vroeger gemaakt worden, zou ook te duur worden denk ik.
Blanc Pain 1735, onbetaalbaar maar technisch erg leuk horloge.
Wil zelf ook alweer een tijdje een nieuw horloge, sparen wil alleen niet echt lukken, jammer genoeg.
quote:Technicum van Paul Picot is ook niet te versmaden
Op zondag 25 januari 2004 22:39 schreef CrashOne het volgende:
quote:plaatjes, specs en andere leuke wetenswaardigheden zijn natuurlijk altijd welkom
Op zondag 25 januari 2004 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Technicum van Paul Picot is ook niet te versmaden
Zelf al weer wat leuks aan je pols? Of is de standaard die je wilt nog steeds te hoog en dus te duur?
quote:Breitling. Onderweg voor een rolex Submariner of Seadweller
Op zondag 25 januari 2004 22:45 schreef CrashOne het volgende:[..]
plaatjes, specs en andere leuke wetenswaardigheden zijn natuurlijk altijd welkom
Zelf al weer wat leuks aan je pols? Of is de standaard die je wilt nog steeds te hoog en dus te duur?
Paul Picot Technicum:
http://www.paulpicot.ch/complic.htm
quote:Horloges met een safier glas krassen (veel) minder.
Op zondag 25 januari 2004 22:49 schreef gfx het volgende:
Een horloge vraagje dan maarZijn er ook horloges met een glas dat niet krast?
Ik heb vrij lang een Seiko SQ100 titanium en het glas is al eens vervangen
maar er zitten alweer krasjes op...
Stof in de lucht bestaat voornamelijk uit kwarts deeltjes. Kwarts is hardheid 7. Normaal glas is hardheid 6 en krast dus snel .
quote:Je hebt verschillende soorten 'glas' wat gebruikt wordt voor horloges, van gewoon glas tot saffier, erg hard, kras vast maar breekt sneller dan normaal glas doordat het zo hard is.
Op zondag 25 januari 2004 22:49 schreef gfx het volgende:
Een horloge vraagje dan maarZijn er ook horloges met een glas dat niet krast?
Ik heb vrij lang een Seiko SQ100 titanium en het glas is al eens vervangen
maar er zitten alweer krasjes op...
Verder wordt er nog wel eens een ander soort kunststof veelvoudig gebruikt (ben de naam even kwijt)
edit:
zie hierboven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |