quote:Waarom dan?
Op vrijdag 16 januari 2004 15:08 schreef Rulin het volgende:
/meldt
ontopic: ik niet
quote:jaja volgens mij heb jij ook gewoon gezeten
Op vrijdag 16 januari 2004 15:08 schreef EmmYKuHh het volgende:[..]
Waarom dan?
ontopic: ik niet
Langer hoop ik er nooit in te zitten.
quote:Dat heet een wachtruimte, niet echt een bajes
Op vrijdag 16 januari 2004 15:10 schreef CoReTeX het volgende:
Ik een keer 5 minuten bij een rondleiding door het politiebureau van school uit.Langer hoop ik er nooit in te zitten.
Vugt, haarlem en scheveningen dat zijn bajessen.
Nooit geweest overigens
Wel een paar uur in de wachtruimte voor het plakken van posters op abrisen. (35 gulden boete gehad )
We mochten overigens ook de lijm houden, er zaten teveel klonten in om goed te werken
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 16-01-2004 15:20]
quote:Legitiem ja.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:08 schreef Rulin het volgende:
* teknomist meldt
Geluidsoverlast
Rode brievenbus (PTT) uit de grond gehaald...
quote:Moest je daarvoor naar het bureau
Op vrijdag 16 januari 2004 15:19 schreef basset het volgende:[..]
Wel een paar uur in de wachtruimte voor het plakken van posters op abrisen. (35 gulden boete gehad
)
Dan mag ik ook wel oppassen , ik dacht altijd dat de boete voor de werkgever was, maar dat ze verder weinig zouden doen.
vandalisme en een vechtpartijtje
het starten van een vreugde vuur met wat vrienden in juni
quote:Dat noem je tory's
Op vrijdag 16 januari 2004 15:14 schreef Rulin het volgende:
Ik heb trouwens maar 3 uur gezeten, was veel te zat toen.
Maar goed voor al mijn matties in the hood heb ik nu wel prime stories enzo he.
* 5_Dollar_Ho Rulin
quote:tory's
Op vrijdag 16 januari 2004 17:15 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:[..]
Dat noem je tory's
quote:Big up
Dat noem je tory's
Aantal malen op bezoek geweest bij gabbers van me in de koepel.
En dat is echt geen pretje daarzo.
quote:Britse conservatieven?
Dat noem je tory's
Vond ik toen, 18 jaar geleden , een obscene reclame uiting.
Nu volg ik de F1 op de voet.
* Politiebureau Eersel
* Politiebureau Eindhoven (9 dagen)
* Jeugdgevangenis *De Hunnerhegge* te Overloon. (voor langere tijd)
* Psychiatrische instelling *Herlaarhof* in Vught (open) (voor langere tijd)
* Politiebureau Vught
* Politiebureau Den Bosch (9 dagen)
* Jeugdgevangenis *De Leij* te Vught (op het terrein van de bekende E.B.I, voor langere tijd)
* Jeugdgevangenis *De Hartelborgt* te Spijkenisse (voor langere tijd)
* Psychiatrische instelling *van Gogh* te Venray (open) (voor langere tijd)
quote:Mag ik misschien vragen wat je in GODSNAAM allemaal gedan heb dan???
Op vrijdag 16 januari 2004 19:27 schreef TheDon18 het volgende:
Helaas wel...op volgorde:
* Politiebureau Eersel
* Politiebureau Eindhoven (9 dagen)
* Jeugdgevangenis *De Hunnerhegge* te Overloon. (voor langere tijd)
* Psychiatrische instelling *Herlaarhof* in Vught (open) (voor langere tijd)
* Politiebureau Vught
* Politiebureau Den Bosch (9 dagen)
* Jeugdgevangenis *De Leij* te Vught (op het terrein van de bekende E.B.I, voor langere tijd)
* Jeugdgevangenis *De Hartelborgt* te Spijkenisse (voor langere tijd)
* Psychiatrische instelling *van Gogh* te Venray (open) (voor langere tijd)
quote:Het is begonnen met school...
Op vrijdag 16 januari 2004 19:28 schreef Twisted_TpaU het volgende:[..]
Mag ik misschien vragen wat je in GODSNAAM allemaal gedan heb dan???
De overplaatsing van ''De Leij'' naar ''De Hartelborgt'' was omdat ik meerdere malen had geprobeerd om te ontsnappen, en ze mijn veiligheid niet langer konden waarborgen.Ik had daar wat problemen met andere delinquenten.
Overigens zit ik nu gewoon weer thuis.
quote:K, begrijp als je het er niet over wilt hebben.
Op vrijdag 16 januari 2004 19:45 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Het is begonnen met school...
Ik werd altijd gepest, en heb uiteindelijk brand gesticht daar.
Er zijn wel meer dingen gebeurd, maar daar vertel ik hier liever niet over.De overplaatsing van ''De Leij'' naar ''De Hartelborgt'' was omdat ik meerdere malen had geprobeerd om te ontsnappen, en ze mijn veiligheid niet langer konden waarborgen.Ik had daar wat problemen met andere delinquenten.
Overigens zit ik nu gewoon weer thuis.
Hoop dat het nu weer allemaal een beetje op rolletjes loopt, voor jezelf dan!
quote:Dankje, komt wel goed denk ik
Op vrijdag 16 januari 2004 19:46 schreef Twisted_TpaU het volgende:[..]
K, begrijp als je het er niet over wilt hebben.
Hoop dat het nu weer allemaal een beetje op rolletjes loopt, voor jezelf dan!
Wel grappig sta je op de 1e ring te kijken naar een potje voetbal en dan worden er achter je gewoon gevangenen uit hun cel gehaald
/nee ik heb nog nooit verpicht in de cel gezeten
[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 16-01-2004 19:52]
[Dit bericht is gewijzigd door m-m op 17-01-2004 00:57]
quote:Welke? Jongeren of volwassenen?
Op zaterdag 17 januari 2004 01:27 schreef Spandexus het volgende:
12 jaar in een max. gesloten inrichting. Tsja....'t is m'n werk
quote:Jah, misschien ken je hem wel
Op zaterdag 17 januari 2004 12:51 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Welke? Jongeren of volwassenen?
ik alleen een paar uur in de politiecel voor het slopen van een bushalte
jaren geleden gebeurd btw, toen ik nog jong en baldadig was
De meesten zaten daar voor drugsdelicten. Een paar jaar later stond ik een keer in een drukke supermarkt voor de kassa te wachten. Toen ik om me heen keek zag ik bij een andere kassa een jongen staan waarvan ik het gevoel had, waar ken ik die toch van? Pas na vijf minuten realiseerde ik me dat hij destijds in het Huis van Bewaring had gezeten, ook vanwege een drugszaak. Het gaf me wel een gek gevoel dat ik dat van hem wist, daar zo in die supermarkt, terwijl hij zich mij waarschijnlijk helemaal niet herinnerde.
Uiteindelijk goed vanaf gekomen >> Maar 2 aangiftes = 129.26 euro schadevergoeding pp en 12 uurtjes werken in verzorgingstehuis (HaLT)..
niet in de gevangenis, maar wel in een bewaarcel
quote:waarom dat dan?
Op zaterdag 17 januari 2004 15:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
* TheWilliedockSaints meldt zichniet in de gevangenis, maar wel in een bewaarcel
ik heb trouwes nooit vastgezeten
quote:typerend voor iemand die nog nooit gezeten heeft...je weet echt niet waar je het over hebt....
Op zaterdag 17 januari 2004 00:52 schreef Megumi het volgende:
Nee. Heb nog niet het voorrecht gehad om in een door mijn belastings centen betaald hotel te zitten. En waarom wil jij dit weten. Maak maar een poll.
quote:baldadigheden...
Op zaterdag 17 januari 2004 15:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
typerend voor iemand die nog nooit gezeten heeft...je weet echt niet waar je het over hebt....
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:05 schreef flamoes het volgende:
Ik heb een keer een jaar met tbs gehad voor de moord op een winkelmeisje bij een roof-overval. Daarna nog 1 jaar voorwaardelijk, maar dat stelde echt niks voor.
Ik heb natuurlijk altijd gedaan alsof ik genezen was tegen die lui, en daarom was ik zo snel weer vrij. Ze dachten echt dat ik was veranderd, maar ik weet wel beter. Ik wou gewoon mijn vrijheid terug. Het is me aardig goed afgegaan, want ik had 6 jaar gekregen....
Maarja, ik moet nu weer voorkomen, omdat ik fraude heb gepleegd door via internet in te breken in systemen van bepaalde instanties.
Nu nog even afwachten dus.
quote:sure
Op zaterdag 17 januari 2004 16:09 schreef flamoes het volgende:
Vroeger had ik eens een 2 agenten doodgeslagen, daar had ik ook voor achter het hek kunnen belanden, maar ik was ontoerekendingsvatbaar omdat ze poogden mij te mishandelden. Maarja iemand die anabole steroiden gebruikt en coke in de snufferd heeft kan je moeilijk bedwingen als agentje...alleen een werkstrafje gehad daarvoor....hehehehe
quote:Iemand die verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard,
Op zaterdag 17 januari 2004 16:09 schreef flamoes het volgende:
Vroeger had ik eens een 2 agenten doodgeslagen, daar had ik ook voor achter het hek kunnen belanden, maar ik was ontoerekendingsvatbaar omdat ze poogden mij te mishandelden. Maarja iemand die anabole steroiden gebruikt en coke in de snufferd heeft kan je moeilijk bedwingen als agentje...alleen een werkstrafje gehad daarvoor....hehehehe
Daarbij, zo iemand krijgt geen werkstraf, maar gaat bijv. naar een psychiatrische instelling.
Onzin dus.
edit: lettende op je verhalen is een bezoekje aan een psychiater sowieso geen weggegooit geld.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 17-01-2004 19:06]
quote:De periode dat je in een TBS-inrichting zit wordt bepaald door de rechter (rechters eigenlijk, omdat TBS alleen kan worden opgelegd door een meervoudige kamer), niet door het behandel-team van de inrichting. Deze hebben namelijk geen zeggenschap over een vrijlating.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:05 schreef flamoes het volgende:
Ik heb een keer een jaar met tbs gehad voor de moord op een winkelmeisje bij een roof-overval. Daarna nog 1 jaar voorwaardelijk, maar dat stelde echt niks voor.
Ik heb natuurlijk altijd gedaan alsof ik genezen was tegen die lui, en daarom was ik zo snel weer vrij. Ze dachten echt dat ik was veranderd, maar ik weet wel beter. Ik wou gewoon mijn vrijheid terug. Het is me aardig goed afgegaan, want ik had 6 jaar gekregen....
Maarja, ik moet nu weer voorkomen, omdat ik fraude heb gepleegd door via internet in te breken in systemen van bepaalde instanties.
Nu nog even afwachten dus.
Daarbij, deskundigen kun je niet om de tuin leiden als je opgenomen bent, omdat een ziektebeeld zich uit in al je gedragingen. Enkele voorbeelden:
*De manier waarom je beweegt- en sport (Psychomotorische observatie)
*De manier waarop je werkstukken maakt (tekenen, kleien, hout bewerken, etc...) (Creatieve observatie)
Nogmaals: Onzin
- Bekrassen van tientallen auto's
- Banden leksteken van tientallen auto's
- Vuurpijl bij achterbuurvrouw waar ik een beetje ruzie mee had gehad door de brievenbus geschoten
- Vuurpijl bij willekeurig huis naar binnen geschoten.
- Vuurpijl in auto uitlaat geschoten
- Vlinderbom bij me oude school naar binnen gegooid
- Fiets diefstal
- Vuurspuwen op willekeurige objecten
- Huis in brand steken (voorgevel helemaal verbrand)
- Bomen en planten en dergelijke aansteken met wasbenzine.
- Verboden wapenbezit
En dit in 1 nacht met een kammeraadje
K ben er nog redelijk goed vanaf gekomen met die 3 daagjes en 150 uur. En ik heb er ook van geleerd.
Edit: De 50.000 gulden schade is gelukkig door de verzekering vergoed
[Dit bericht is gewijzigd door Riekba op 17-01-2004 19:31]
quote:Tja, 13/14 jaar terug en toen snapte men bij de politie al niet waar ze hun prioriteiten moesten leggen
Op vrijdag 16 januari 2004 16:03 schreef The_Hives het volgende:[..]
Moest je daarvoor naar het bureau
?
Dan mag ik ook wel oppassen
, ik dacht altijd dat de boete voor de werkgever was, maar dat ze verder weinig zouden doen.
Was denk ik puur om af te schrikken. Dat is ze ook aardig gelukt aangezien mn joggingbroek vol met strijkers zat Blij dat ze daar niet naar gezocht hebben.
Was ook wel lullig we waren met zn 5en met de auto en alleen ik en een maatje moesten die kamer in. Wij moesten ook met de golf mee en de rest heeft wel netjes op ons gewacht op het buro!
quote:Ik had mezelf al voorbereid op de tbs. ik wist al precies hoe ik me moest gedragen, dus kon ik ze gewoon om de tuin lijden. Dat over beweging met psychomotorische observatie ofzo wat jij daar zei, dat is totaal onzin. Ieder ezel kan toch begrijpen dat ze je in de gaten houden? Ik heb mezelf in het begin van de behandeling flink aangesteld. Maar oke ik zit mezelf hier wel te verdedigen, maar ik weet zelf gelukkig dat ik niet loop te lullen.
Op zaterdag 17 januari 2004 19:25 schreef TheDon18 het volgende:[..]
De periode dat je in een TBS-inrichting zit wordt bepaald door de rechter (rechters eigenlijk, omdat TBS alleen kan worden opgelegd door een meervoudige kamer), niet door het behandel-team van de inrichting. Deze hebben namelijk geen zeggenschap over een vrijlating.
Daarbij, deskundigen kun je niet om de tuin leiden als je opgenomen bent, omdat een ziektebeeld zich uit in al je gedragingen. Enkele voorbeelden:
*De manier waarom je beweegt- en sport (Psychomotorische observatie)
*De manier waarop je werkstukken maakt (tekenen, kleien, hout bewerken, etc...) (Creatieve observatie)Nogmaals: Onzin
quote:om 1 of andere reden geloof ik jou niet
Op zaterdag 17 januari 2004 22:35 schreef flamoes het volgende:[..]
Ik had mezelf al voorbereid op de tbs. ik wist al precies hoe ik me moest gedragen, dus kon ik ze gewoon om de tuin lijden. Dat over beweging met psychomotorische observatie ofzo wat jij daar zei, dat is totaal onzin. Ieder ezel kan toch begrijpen dat ze je in de gaten houden? Ik heb mezelf in het begin van de behandeling flink aangesteld. Maar oke ik zit mezelf hier wel te verdedigen, maar ik weet zelf gelukkig dat ik niet loop te lullen.
P.S. er posten hier 2 mensen met hetzelfde IP-adres
quote:Ik ook niet...
Op zaterdag 17 januari 2004 22:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
om 1 of andere reden geloof ik jou niet
En niet eens zo zeer door het soort gebeutenissen waar over je verteld, maar omdat er wat dingen -die ik uit ervaring weet- niet kloppen... Daar heb je n.a.v mijn vorige posts in dit topic overigens ook geen opheldering over gegeven...
Daarbij zijn er geen nieuwsberichten te vinden over 2 doodgeslagen agenten, terwijl zoiets wel degelijk zou worden uitgezonden, lijkt mij.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 17-01-2004 23:40]
quote:en dat zijn?
Op zaterdag 17 januari 2004 23:03 schreef flamoes het volgende:
P.S. er posten hier 2 mensen met hetzelfde IP-adres
quote:En dat antwoord bleef-ie ons schuldig...
Op zondag 18 januari 2004 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
en dat zijn?
quote:van?
Op zondag 18 januari 2004 14:01 schreef TrenTs het volgende:
Ok ok ik geef wel toe.. ik ben de kloon.
quote:Yvonne.
Op zondag 18 januari 2004 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
van?
quote:zo he zelfs een apart icq adres aangemaakt... dan doe je wel moeite voor je kloon
Op zondag 18 januari 2004 14:09 schreef TrenTs het volgende:[..]
Yvonne.
quote:Doe ff slim :p
Op zondag 18 januari 2004 13:58 schreef TheDon18 het volgende:
Ik heb geen kloon in ieder geval (192.168.2.100)
(maar hij verdiende het wel, de lijâh)
Op mn stoel.
quote:Maar natuurlijk.
Op zondag 18 januari 2004 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
zo he zelfs een apart icq adres aangemaakt... dan doe je wel moeite voor je kloon
quote:En dan jouw avatar er bij...
Op zondag 18 januari 2004 17:28 schreef Danielson het volgende:
brandstichting
quote:Wahahahahhah
Op zondag 18 januari 2004 17:50 schreef TrenTs het volgende:[..]
En dan jouw avatar er bij...
quote:Nee nee.. we houden je in de gaten.
Op zondag 18 januari 2004 17:55 schreef Danielson het volgende:[..]
Wahahahahhah
nog niet eens aan gedacht
quote:was dat met iets van een open dag ofzo
Op vrijdag 16 januari 2004 19:50 schreef Virus.NL het volgende:
Ik ben weleens in de koepelgevangenis in Haarlem geweestWel grappig sta je op de 1e ring te kijken naar een potje voetbal en dan worden er achter je gewoon gevangenen uit hun cel gehaald
/nee ik heb nog nooit verpicht in de cel gezeten
quote:Jongeren in ieder geval niet... bij de volwassenen wel, vooral schoonmaker is daar een heel gelieft klusje, verdient ook het meeste...
Op vrijdag 16 januari 2004 15:16 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
hoe is het in de gevangenis? moet je dan echt wasknijpers maken enzo? serieus a.u.b.
Ik zal kijken ofdat ik nog een jongeren-dagprogramma heb, dan post ik die hier wel...
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 18-01-2004 18:42]
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:34 schreef Ted_Sickney het volgende:
anderhalve week voor dubbele poging tot doodslag van ambtenaar in functie>:)
Gelukkig weer vrij en 2 jaar reclassering8)7
Anderhalve week?
Hoe jong ben je?
En wat houdt die reclassering precies in?
quote:Is dat schoonmaken in of buiten de bajes? Want ik kan me voorstellen dat al 10 man willen schoonmaken dat je daar vrij snel mee klaar bent. Of snel mee klaar kan zijn dan... da's wat anders.
Op zondag 18 januari 2004 18:36 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Jongeren in ieder geval niet... bij de volwassenen wel, vooral schoonmaker is daar een heel gelieft klusje, verdient ook het meeste...
Ik zal kijken ofdat ik nog een jongeren-dagprogramma heb, dan post ik die hier wel...
quote:Ik denk dat het een goed voorbeeld is van 'gamma la gamma geloel'.
Op zondag 18 januari 2004 18:38 schreef CartWOman het volgende:[..]
Anderhalve week?
Hoe jong ben je?
quote:De rechter kan je dat opleggen.
Op zondag 18 januari 2004 18:38 schreef CartWOman het volgende:[..]
Deze houdt dan toezicht ofdat alles goed gaat met werk, school, vrije tijd, etc... gewoon 1 keer in de zoveel tijd een uurtje praten over hoe het ervoor staat eigenlijk.
Ze maken ook rapportages- en ontvangen rapportages van deskundigen, maar wat ze daarmee doen dat weet ik niet precies... Niet zo veel, heb ik de indruk
quote:Hartelborgt heb ik vlakbij gewoont, Regelmatig uit mijn slaap gehaald als er weer een politie helicopter over het park vloog op zoek naar een ontsnapte gevangene...
Op vrijdag 16 januari 2004 19:27 schreef TheDon18 het volgende:* Jeugdgevangenis *De Hartelborgt* te Spijkenisse (voor langere tijd)
Overigens zelf nog nooit gezeten..of aangehouden of wat dan ook
quote:Er is daar zelfs ooit iemand ontsnapt door via ''de hoek'' van de muur omhoog te klimmen (de buitenkant dus he)... nu zijn die hoeken afgerond.
Op zondag 18 januari 2004 20:29 schreef Hilzillah het volgende:[..]
Hartelborgt heb ik vlakbij gewoont, Regelmatig uit mijn slaap gehaald als er weer een politie helicopter over het park vloog op zoek naar een ontsnapte gevangene...
Overigens zelf nog nooit gezeten..of aangehouden of wat dan ook
Ongelofelijk dat iemand zo sterk kan zijn anyway
Maar 't ligt er ook aan op welke afdeling je zit.. Zo zat ik eerst op ''het Anker'', de ''Very Intensive Care''. Daarna mocht ik naar ''De Schoot'', de ''Intensive Care''. De 2 afdelingen die het meest klote zijn...
Op de andere afdelingen ben je net wat vrijer..
Ik zelf heb 1 keer een helicopter over zien vliegen toen ik in ''de Hartelborgt'' zat... In vught veel meer, omdat op dat zelfde terrein de E.B.I zit. Daar worden de extreem vlucht-gevaarlijken (maffia-bazen e.d) per helicopter naar de rechtbank gebracht, omdat een busje van de weg kan worden gereden...
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 18-01-2004 23:00]
(wat niet wil zeggen dat ik me netjes aan de wet houd, door rood licht rijden bvb..maar dat ligt aan de agenten hier )
quote:Ik snap even iets niet.. Jij weet alles zo goed door je ervaring, maar ik moet nu tot in de puntjes beschrijven hoe mijn advocaat het gefikst heeft ofzo? Ik heb gewoon 6 jaar straf gekregen (wat uiteindelijk dus die 1 jaar met tbs werd) met 1 jaar tbs. Na dat jaar tbs moest ik eigenlijk nog 5 jaar zitten, maar die 5 jaar werd 1 jaar voorwaardelijk na de derde en laatste uitspraak van de rechter. Misschien was ik even onduidelijk. Mijn excuses daarvoor.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:20 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Ik ook niet...
En niet eens zo zeer door het soort gebeutenissen waar over je verteld, maar omdat er wat dingen -die ik uit ervaring weet- niet kloppen... Daar heb je n.a.v mijn vorige posts in dit topic overigens ook geen opheldering over gegeven...
Daarbij zijn er geen nieuwsberichten te vinden over 2 doodgeslagen agenten, terwijl zoiets wel degelijk zou worden uitgezonden, lijkt mij.
En dat van die 2 agenten had weinig met dit delict te maken, want dat was 2 jaar daarvoor al gebeurd. En zoals ik al zei, het was mishandeling, want die klootzakken dachten me te grazen te nemen, wat ook voor alle 17 omstanders duidelijk te zien was.
Kijk, iedereen word kwaad als men onterecht geslagen en geschopt word door agenten of wie dan ook.
En bij mij dus ook; het word zwart voor mijn ogen als ze mij dit flikken om een vechtpartij waar ik niks mee te maken had, en waar ik dus alleen naar stond te kijken. Ze moesten mij waarschijnlijk hebben omdat ik er toen ook al aardig breed uitzag.
Zou je denken dat je op het nieuws zou horen dat 2 agenten een onschuldige toeschouwer probeerden te mishandelen, en daarom door deze zelfde persoon doodgeslagen zijn? Vast niet, want dan komt de overheid in kwaad daglicht te staan.... Maargoed, ik had ze niet mogen vermoorden, en de rechter begreep mijn ontoerekeningsvatbaarheid op dat moment, maar kon me niet zo laten lopen hiervoor, dus kreeg ik evengoed een lichte werkstraf.
3 keer in zo'n politie celletje voor het restant van de nacht. 2 keer vechten, 1 keer vernieling (straatschenderij viel dat dan onder of zo) en wapenbezit. Verder nooit meer wat van gehoord.
Daarnaast heb ik nog wel een keer een half uurtje moeten wachten tot ze een regelingetje met me konden treffen om 900 gulden schade te betalen aan een brommereigenaar waar we ruzie mee hadden. Daar heb ik van geleerd dat vernieling weinig opschiet en een hoop kan kosten.
Echt heel erg vond ik het allemaal niet, maar ik woonde nog thuis en dat gezeik met m'n ouders zat me niet lekker. De eerste keer konden ze er nog wel een beetje om lachen. Daarna niet meer.
Maar ja, de laatste keer is ondertussen 3 jaar terug. Wie weet kom ik nog eens terug, maar dat proberen we natuurlijk te voorkomen. Dat voorgesmeerde brood moet ik niet.
quote:hahaa, dus echt effe niet. na ong een half jaar krijg je pas de echte gesprekken. en na een jaar kunnen ze een degelijk rapport schrijven.
Op zaterdag 17 januari 2004 22:35 schreef flamoes het volgende:[..]
Ik had mezelf al voorbereid op de tbs. ik wist al precies hoe ik me moest gedragen, dus kon ik ze gewoon om de tuin lijden. Dat over beweging met psychomotorische observatie ofzo wat jij daar zei, dat is totaal onzin. Ieder ezel kan toch begrijpen dat ze je in de gaten houden? Ik heb mezelf in het begin van de behandeling flink aangesteld. Maar oke ik zit mezelf hier wel te verdedigen, maar ik weet zelf gelukkig dat ik niet loop te lullen.
Dit is iig wel zo bij pieterbaan en bij die max. bev. inrichting. weet effe niet welke.
staat allemaal in het boek "onder dwang" van ene Ludwig en Rick Blom.
Een reportage over TBS en zo.
Is erg interresant.
Wat jij allemaal lult is complete onzin.
ze kijken WEL hoe je je gedraagt en hoe je je sport doet.
Ook metaalbewerking word daar gegeven.
quote:Ja, klopt
Op maandag 19 januari 2004 21:51 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
hahaa, dus echt effe niet. na ong een half jaar krijg je pas de echte gesprekken. en na een jaar kunnen ze een degelijk rapport schrijven.
Dit is iig wel zo bij pieterbaan en bij die max. bev. inrichting. weet effe niet welke.
staat allemaal in het boek "onder dwang" van ene Ludwig en Rick Blom.
Een reportage over TBS en zo.
Is erg interresant.
Wat jij allemaal lult is complete onzin.
ze kijken WEL hoe je je gedraagt en hoe je je sport doet.
Ook metaalbewerking word daar gegeven.
Daarvoor had ik ook al 4 maanden detentie erop zitten.
Dus de periode van een half jaar die jij benoemde, klopt vrij aardig...
Na het afnemen van het persoonlijkheids-onderzoek (in de bajes), heb ik zo'n 6 weken moeten wachten op de uitslag, en daarmee had ik nog geluk omdat er ''spoed'' achter was gezet... ik snap niet waarom dat zo lang moet duren allemaal, bureaucratie
NB: Als andere -nog niet vermelde therapie/observatie-vormen zijn er ook nog muziek-therapie en zwemmen. De meeste psychiatrische instellingen hebben een eigen zwembad
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 19-01-2004 22:19]
quote:Dan klopt het boek dus.
Op maandag 19 januari 2004 22:18 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Ja, klopt
Waar ik zat duurde de observatie 3 maanden, maar dat was ook in een geheel open psychiatrische instelling, met weekend verlof e.d
In princiepe mocht ik gaan en staan waar ik wilde, als ik daar maar afspraken over maakte.Daarvoor had ik ook al 4 maanden detentie erop zitten.
Dus de periode van een half jaar die jij benoemde, klopt vrij aardig...Na het afnemen van het persoonlijkheids-onderzoek (in de bajes), heb ik zo'n 6 weken moeten wachten op de uitslag, en daarmee had ik nog geluk omdat er ''spoed'' achter was gezet... ik snap niet waarom dat zo lang moet duren allemaal, bureaucratie
NB: Als andere -nog niet vermelde therapie/observatie-vormen zijn er ook nog muziek-therapie en zwemmen. De meeste psychiatrische instellingen hebben een eigen zwembad
maare, sport noemde ze toch Psychotherapeutisch-motorisch onderzoek?
van die rare woorden terwijl het heel makkelijk kan?
quote:Tja, bij mij noemde ze het tijdens de observatie-periode ''psychomotorische observatie'', en in de behandel-periode ''psychomotorische therapie'', maar intern noemen ze het bij de afkorting ''P.M.T'', wel zo makkelijk
Op maandag 19 januari 2004 22:39 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Dan klopt het boek dus.
maare, sport noemde ze toch Psychotherapeutisch-motorisch onderzoek?
van die rare woorden terwijl het heel makkelijk kan?
Overigens erg leuk om te doen. Het is een beetje te vergelijken met gym. Maar het leuke eraan is dat iedereen daar rekening met elkaar houdt, respectvol met elkaar om gaat, en dat er een vertrouwensband is.
Of dat iemand nu borderline, schizofrenie, of een persoonlijkheidsstoornis heeft: Iedereen hoort erbij.
Ooit geeft het wel problemen. Als het met 1 iemand slecht gaat, dan gaat het automatisch met de hele groep zo'n beetje slecht...
Ik persoonlijk vindt het wel heel erg jammer dat de psychiatrie voor veel mensen een taboe is, vooral voor mensen die dat ervan weerhoudt tijdig hulp te vragen...Al die onzin over dwangbuizen e.d: die hebben ze niet eens... Als iemand agressief wordt dan heeft de leiding een draadloze alarm-knop om versterking op te roepen. Zo iemand wordt dan niet ''plat gespoten'', maar wordt op dat moment *hoogstens* even in een separeer-cel gezet om af te koelen (meestal maar 10 minuten).
Met medicatie valt het ook allemaal wel mee... het enige dat ik heb gebruikt is Prozac, een anti-depresiva. En ook dat was alleen omdat ik dat zelf wilde.
Sterker nog: Ik zit nu gewoon thuis, maar ooit mis ik het daar wel
Maar met een aantal oude groepsgenoten heb ik nog wel gewoon contact
quote:Okay een hotel is het niet maar het jaagt mensen niet echt schrik aan. Werkt niet echt preventief, weet je?
Op zaterdag 17 januari 2004 15:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
typerend voor iemand die nog nooit gezeten heeft...je weet echt niet waar je het over hebt....
quote:Dat is nou echt klote.
Op zaterdag 17 januari 2004 19:18 schreef inspiral het volgende:
8 uurtjes politiecel omdat ik zo'n heerlijke baas bleek te hebben die er een lucratief, doch illegaal zaakje bij bleek te hebben. Na verhoor mocht ik gaan.
Dit was buiten de tralies
achter heb ik nooit gezeten.
quote:heb je ze al?
Op zondag 18 januari 2004 18:36 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Jongeren in ieder geval niet... bij de volwassenen wel, vooral schoonmaker is daar een heel gelieft klusje, verdient ook het meeste...
- Eerste keer was door dom baldadig gedrag wat uitliep in het mollen van onderdelen van een kinderspeeltuin (I know, FOUT)
- Tweede keer vanwege vechtpartij in discotheek, 2 vriendengroepen tegen elkaar zeg maar
Tweede keer viel trouwens best mee, ik en maat van mij nog lekker bakkie koffie gedaan met zo'n agent .....
en nee, ik hoop dat dat niet weer voorkomt
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:31 schreef Libris het volgende:
Ik niet,
mijn broertje daarentegen wel, die heeft op 14 of 13 jarige leeftijd een paar uurtje in de cel gezeten, vanwege "het bij zich hebben van witkalk en/of kwasten". In Brielle (ZH) is het op 1 april kalknacht, waar met kalk (afwasbaar dus) leuzen op ramen worden gekalkt. Sinds een aantal jaren is er een noodverordening dat je op die nacht geen kalk of kwasten bij je mag hebben.
Maar gezeten... nog nooit
quote:Eeeuh wat ontkent?
Op woensdag 4 februari 2004 16:58 schreef Pinobot het volgende:
3 dagen op een politiebureau gezeten, alles ontkent. Overgebracht naar het paleis van justitie, om 5 uur zwaait de deur van het celletje open, "u kunt gaan", "doei".
quote:En das dus niet gelukt?
Op woensdag 4 februari 2004 22:04 schreef Druppel het volgende:
Ikke inbreken in me oude schoolstonden nog oude Computers
quote:Dat ik het gedaan heb.
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef DJ_Fritz het volgende:
Eeeuh wat ontkent?
quote:Eeeuh wat gedaan hebt??
Op woensdag 4 februari 2004 23:53 schreef Pinobot het volgende:[..]
Dat ik het gedaan heb.
Maar gelukkig wel als personeelslid !
Wasknijpers heb ik niet gezien, wel lakens wassen/vouwen
Mooie baantjes:schoonmaker op de afdeling was een mooi baantje en in de personeelkantine koffie zetten, tostis bakken, sporthulp
quote:Hoe kan ik dat nou weten, ik was er niet bij.
Op woensdag 4 februari 2004 23:55 schreef DJ_Fritz het volgende:
Eeeuh wat gedaan hebt??
Wat kan ik goed ontkennen hè?
quote:Maar jij was het toch ook niet??
Op donderdag 5 februari 2004 06:41 schreef Pinobot het volgende:[..]
Hoe kan ik dat nou weten, ik was er niet bij.
Wat kan ik goed ontkennen hè?
quote:Jawel die waren het pand al uit. Werden door politie weer terug gebracht om dat onze fietsen daar nog stonden. En na een tijdje gewacht te hebben, hebben we ze mee genomen.
Op woensdag 4 februari 2004 23:20 schreef DJ_Fritz het volgende:[..]
En das dus niet gelukt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |