abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16310914
Ik ben voor mijn studie bezig met een essay over flitslichtherinneringen. Dit zijn precieze herinneringen van het moment waarop je een schokkend nieuwsbericht ontving. Dit kan op internationaal, op nationaal, of op persoonlijk vlak zijn. Voorbeelden zijn respectievelijk 11 september, de moord op Pim Fortuyn en de geboorte van een familielid.
Ik zoek voor mijn studie naar jullie ervaringen op dit vlak: hebben jullie nog bepaalde flitslichtherinneringen bij de volgende gebeurtenissen? Ook indien je ze niet hebt, zou ik dat graag van jullie horen. Ik weet namelijk ook graag hoeveel procent van de mensen ergens geen flitslichtherinnering aan overhoudt.
Daarom dus de volgende vragen:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
  • Ik hoor graag zo uitvoerig mogelijk wat jullie hebben te vertellen hierover; waar je was, bij wie je was, wat je aan het doen was, hoe laat het is enz. enz. Ook hoor ik graag hoe zeker je bent dat je nog precies weet hoe het toen verlopen was. Een cijfer op een schaal van 1 tot 5, 1 is helemaal niet zeker meer, en 5 nog heel zeker, zou heel fijn zijn. Bij de laatste categorie, hoor ik graag ook hoe lang het dan wel niet geleden is...
    Bedankt alvast voor het invullen! Ik zal ook zelf de enquete even invullen zometeen. .

Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16311054
    quote:
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    1:zat bij mn ex (toen nog vriend ) tv te kijken, toen ik een sms kreeg kom NU naar huis
    en daar stond de tv aan
    schrok me de tievus
    maar was ook niet bij de tv weg te slaan, benieuwd als ik was, en beangstigd

2: zat te internetten, daar riep iemand van het is op ned. 2 , dus ik zeg tegen mama zet hem op ned.2 en ja hoor.
    zelfde effect eigenlijk als bij de eerste, maar dan wat minder.

3:die stop ik altijd zo ver mogelijk weg, waar niemand, inclusief ikzelf, nog bijkan ( )

'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_16311106
    1 ik was aan het werk.

2:) weet ik niet meer.

3:) heel lullig carnaval aan het vieren en toen kwam een oom met vertellen dat mijn vader overleden was. Rest van de details zit ergens heel diep weggestopt.

pi_16311147
    1) Ik zat op kantoor in Amsterdam, te irc'en onder werktijd.
    2) Ik zat thuis te computeren, vast op Fok! o.i.d.
    3) Er is nog nooit iemand van mijn naasten overleden. (afklopt)
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:48:19 #5
    45511 TimmyAsd
    Raise your hands motherfuckers
    pi_16311205
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 12:37 schreef sweek het volgende:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001? was aan het werk.. Tja echt veel gevoelens had ik er niet bij..
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002? [b]ik was thuis.. beetje schokkend wel..
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?niet..
  • Ik hoor graag zo uitvoerig mogelijk wat jullie hebben te vertellen hierover; waar je was, bij wie je was, wat je aan het doen was, hoe laat het is enz. enz. Ook hoor ik graag hoe zeker je bent dat je nog precies weet hoe het toen verlopen was. Een cijfer op een schaal van 1 tot 5, 1 is helemaal niet zeker meer, en 5 nog heel zeker, zou heel fijn zijn. Bij de laatste categorie, hoor ik graag ook hoe lang het dan wel niet geleden is...
    Bedankt alvast voor het invullen! Ik zal ook zelf de enquete even invullen zometeen. .

pi_16311211
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Volgens mij kwam ik net uit school toen het gebeurde, maar de beste (als in "diepst ingebrand") herinnering is dat ik daarna naar de manege moest om m'n zusje op te halen en daar vertelde dat het gebeurd was (ze wisten nog van niets), waarna er een tv van zolder werd gesleept en de ether werd afgezocht naar een goeie zender.
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Ik moest mijn zusje naar de manege brengen, en hoorde in de auto het tweede deel van interview... Was onwijs gezellig, wat me 100% meeviel van die Fortuyn...
    Toen ik thuis kwam heb ik mijn eigen radio aangezet en hoorde ik een presentatrice (ik denk Isabelle) zeggen dat 'ie bij het naar buiten komen was neergeschoten. Op zo'n moment wens je eigenlijk dat je dat hele interview niet gehoord hebt...
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    Mijn vader nam de telefoon aan en riep vervolgens mijn moeder even mij hem in mijn zusjes kamer. Na een minuutje hoorden we een harde "NEEE" en toen wij verschrikt aan kwamen rennen, zaten mijn ouders als kleine hoopjes verdriet op de rand van het bed en hoorden we dat opa overleden was. Verder heb ik nog wat flarden van toen we bij oma aankwamen en van de crematie.
    Het was het eind van de middag toen we het hoorden. Opa deed een dutje... Mijn oom is nog langsgeweest, maar hem niet wakker gemaakt en mijn oma heeft ontdekt dat hij overleden was.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 16-01-2004 12:51]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:48:52 #7
    25865 Bill_E
    vijf plus 98!
    pi_16311225
    1) was aan het werk. Hoorde het al op de radio. Wat mijn opviel is dat iedereen gebelt werd door vriendin/vrouw en zelfs moeder.

2) hierbij was ik meer geschokt als bij 1. Ik had namelijk net pims intervieuw met ruud de wild zitten luisteren en bedacht dat het toch wel een grappige gast was die pim. Toen kwam ik thuis. zette de radio uit Net het nieuws geweest en zette nl 2 aan en daar werd het net bekend gemaakt. Met tranen in mijn ogen ziten kijken .

3) Tja. Weet ik niet?

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:52:18 #8
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_16311332
    1. Echt gebeurt: ik had geschiedenisles op de Havo over wereldoorlogen, en we hadden een presentatie over een eventuele Derde Wereldoorlog. Staat er iemand heel leuk te vertellen met een power-point presentatie etc... Ineens komt de congierge binnenlopen met de mededeling dat er een aanslag is in oa. NY. Niemand nam het serieus omdat ze dachten dat het bij de presentatie hoorde. Totdat de lerares ineens wit wegtrok. In de aula hebben we tv gekeken.
    Zekerheidscijfer: 5

2. Op vakantie in Italië. Op een terras zittend werden we opgebeld door een kennis die journalist is. Via een wereldontvanger en de mobiele telefoon hebben we het nieuws kunnen volgen. Een medewerker van het terras kwam heel schattig vragen wat er aan de hand was, omdat het er allemaal heel hectisch uitzag.
    Zekerheidscijfer: 4,5

3. Overlijden familielid: Op vakantie in Duitsland. Een telefoontje maakte dat wij in de eerstvolgende trein terug moesten om op tijd bij de condoleance te zijn.
    Zekerheidscijfer: 4
    Overlijden vriend: Vorige week. Gehoord toen mensen op bezoek kwamen om het slechte nieuws te vertellen van zijn zelfmoord. Ik zat in mijn studentenkamer op irc toen ze ineens voor de deur stonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Oxymoron op 16-01-2004 13:36]

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_16311361
    1. Ik kwam net thuis uit school (toen nog middelbare school) toen mijn moeder zei dat er een vliegtuig ongeluk gebeurd was in New York "Er is een vliegtuig in het WTC gevlogen" Toen was nog niet bekend dat het een aanslag zou zijn.

2. Geen id, kan me ook niet zoveel schelen.

3. Laat ik weinig van merken meestal.

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:53:49 #10
    71513 _Liquid_
    Pimp maintenance
    pi_16311382
    1) zat op de pc en iemand op msn zei "huh, amerika staat in de fik" .. ik kijken... zag die vliegtuigen.. poosje gekeken, toen ik alle info zo een beetje wist die er toen was en ze beelden 20 keer gingen herhalen ging ik terug naar mn pc

2) had sex en kreeg een smsje (ja sorry maar het is toch echt zo) dat pim dood was.

3) dat ik s nachts werdt wakker gebeld toen ik 14 was om naar het ziekenhuis te komen. Mijn ouders waren tegen een boom gereden met de auto. Mijn vader was op slag dood mijn moeder is later overleden.

That's about it for me

:r Patty Brard :r
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:53:59 #11
    48870 Abbadon
    Gevallen Engel
    pi_16311390
    ik heb geen flitslichtherinneringen....ben nooit zo onder de indruk eigenlijk
    Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:54:56 #12
    57790 MaStar
    Ik Voel me Kei Goed!
    pi_16311426
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
  • ---> (3) Ik zat op internet, en zag in mijn MSN lijst wat namen staan dat er terroristische aanval was etc. Toen de Tv aangezet. Maar ik zat dus gewoon op mijn kamer.

• Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
  • ---> (4) Ik zat in Turkije. Toen we gingen eten, hoorde ik al een paar Nederlanders zeggen van: 'ja Erg hé, bla bla bla'. MAar de naam Pim Fortuyn, Nederland, moord waren nog niet gevallen. Dus ik ging eerder naar mijn kamer, zette CNN aan, en schrok me rot. Onder stond: 'Pim Fortuyn is shooted'. Ik als een speer naar een computer, gelijk nieuws gekeken, en ik kon het gewoon niet geloven. De volgende ochtend toen ik wakker werd, het was gewoon heel raar, ik kon het niet bevatten, omdat ik er niet echt veel van op tv had gezien..(op internet stonden overigens die avond al wel gelijk foto's van Volkert vd Graaf)

pi_16311456
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Ik zat thuis en werd gebeld door mijn broer dat ik moest kijken op CNN. Er was oorlog op komst. Heb gespannen zitten kijken en heb allebij de torens zien neerstorten.(5)

Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Ik stond op het punt om naar een begrafenis te gaan van een meisje dat zelfmoord gepleegd had. Stond te wachten op een vriend die me op zou komen halen. Er was toen pas alleen bekend dat Pim was neergeschoten, of ie nog leefde was een raadsel. We hebben in de auto op weg naar en van de begrafenis constant de radio aangehad en er over gediscussieerd. (5)

Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid? De dood van de beste vriend van mijn broer (helaas geen flitslichtherinneringen bij familieleden): Ik kwam terug van het krantenbezorgen en zag een huilende broer bij mijn ouders op bed. (4)

De bijlmerramp staat me ook nog bij (4 oktober 1992), ik (toen 13 jaar) was toen bij kennissen van mijn ouders in Venray, het zou een feestje moeten zijn, maar iedereen keek geschokt naar de tv. (4)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Boobobob op 16-01-2004 13:00]

When life goes too fast, use emergency brake
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
    pi_16311496
    Dank jullie wel allemaal... .
    Ik zou dus ook graag even horen hoe zeker jullie er nog van zijn dat het precies zo gebeurt is zoals je je herinnert... bedankt alvast!
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16311511
    1). Allereerst stond ik op het station te wachten. Ik hoorde een meisje iets zeggen van "Ja, nou komt dit zeker weer de komende maanden steeds in het nieuws." Ik had zoiets van, het zal wel, waar maak je je druk om. Daarna kwam ik aan op mijn kamer, en mijn huisgenoot vertelde het me, ik heb mijn boodschappen gewoon op de grond gezet en ben t.v. gaan kijken. Ik geef een cijfer 4, aangezien ik precies weet hoe het meisje het zei op het station, en hoe ik binnen kwam en het echt hoorde.

2). Ik was net verhuisd naar een andere kamer, en de tweede dag was ik net in de keuken. Een huisgenoot zette de t.v. aan, en daar was het op. Ik geloof dat iedereen die aanwezig was mee kwam kijken. Ik weet er nog best veel van, maar minder dan bij 1 denk ik, ik geef het een 3.

3). Van het overlijden van mijn opa en oma weet ik op zich niet meer zoveel, maar dat kwam ook omdat we het al lang zagen aankomen. Ik was er al op voorbereid dat het zou komen, en dan is het minder een schok. Ik weet nog wel wat dingen er over, maar precies waar ik was, en wat ik aan het doen was weet ik ook niet meer.
    Alhoewel, van mijn opa, die al weer 13 jaar dood is, weet ik nog dat mijn moeder het kwam vertellen 's morgens in het weekend terwijl ik t.v. zat te kijken. Volgens mij snapte ik er vrij weinig van..

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:58:15 #16
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_16311532
    quote:

• Ik was net thuis uit Hoorn (school) en zat achter de computer toen het eerste vliegtuig de toren in vloog. Iemand op MSN vertelde me dat, en toen heb ik hier een radio neergezet om het verder te kunnen volgen. Toen het tweede vliegtuig de toren in vloog keek ik toevallig net naar de tv.
    quote:

• Toen kwam ik net thuis van mijn werk, ging even snel eten en daarna naar een vriendin die net terug was uit Australie. Wel even snel een nieuwsfragmentje meegepikt, maar verder had ik toen geen tijd om het te volgen.
    quote:
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?

• Geen.
    quote:
    Graag gedaan.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:58:56 #17
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_16311555
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 12:57 schreef sweek het volgende:
    Dank jullie wel allemaal... .
    Ik zou dus ook graag even horen hoe zeker jullie er nog van zijn dat het precies zo gebeurt is zoals je je herinnert... bedankt alvast!
    Heel erg zeker.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      Milf vrijdag 16 januari 2004 @ 13:00:32 #18
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_16311595
    quote:

11-11
  • (cijfer 5 ) ik was op mijn werk en belde naar huis om te vragen of gelly wat voor me wilde doen.... hij zei tegen mij dat er een vliegtuig in het wtc gebouw was gevlogen...... terwijl ik met hem aan het bellen was zag hij op cnn het tweede toestel zich erin boren, terwijl hij dit zag vertelde hij aan mij wat er gebeurde. dat was volgens mij smiddags..... ik dacht eerst dat hij me in de mailing nam en dat hij een grapje maakte.

• ik vond het verschrikkelijk wat er was gebeurd en voelde me kut omdat al die mensen dood waren en al die families nu kapot zijn....

pim

• ( cijfer 4 )ik stond op mijn viendin te wachten bij de H&M die daar werkt in groningen... het was 18.15 ongeveer toen ze naar buiten kwam... ze zei: pim fortuin is ook vermoord he?... ik zei waar blijft de rest van de grap? maar het bleek dus geen grap te zijn.

• ik was op dat moment best bang voor rellen en , sorry dat ik het zeg, gelukkig was het blanke . op dat moment wat het namelijk best onrustig in nl wegens pim en er liepen op die momenten een hoop gekken rond.

geboorte

• (cijfer 5 )de geboorte van het kindje van een vriendin van mij.... 8 jan jl.

• ik was thuis aan het fok!ken en ze belde om 00.15. het is een jongetje geworden en hij heet tom . ik was zoooo blij het was net of ik een kind had gekregen. ik stond zelf te springen en te huppelen
  • (cijfer 4 ) de geboorte van het kindje van eenvriendin van mij.... 5 jaar gelden 4 januari, 'smorgens. en ook bij deze vriendin was ik enorm blij en ben direct langsgegaan... wat een scheetje
  • 👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_16311670
    quote:
  • 11 sept: was thuis, hoorde iets op de radio over torens die in de fik stonden en ik dacht: ik zet maar eens de TV aan. Het vreemde is dat ik me niet kan herinneren of ik het 2e vliegtuig er live in heb zien vliegen of niet. (al die beelden zijn ook zo vaak herhaald). Ik weet ook nog dat die die dag de timmerman het kozijn van ons zolderraam kwam afwerken.

6 mei: het was op een maandag, want op weg naar de skeelertraining in zwanenburg (da's altijd op maandag) hoorde ik het op de autoradio. Thuis had ik hem nog gehoord op 3FM bij Ruud de Wild.

Overlijden van mijn oma: 1e paasdag 2001. Mijn neef belde op om het te vertellen op het moment dat ik Parijs-Roubaix zat te kijken, ongeveer op het moment dat Servais Knaven nog 10 km moest tot de finish.

[Dit bericht is gewijzigd door MartinusMagnus op 16-01-2004 13:06]

Vrijwillig gebanned
      Licht Ontvlambaar vrijdag 16 januari 2004 @ 13:04:09 #20
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_16311708
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Wakker gebeld worden door familie in Nederland met de mededeling om meteen de tv aan te zetten. Wij zaten in een hotel in de buurt van Tampa, Florida. Op het moment dat we de tv aanzette was alleen het eerste vliegtuig het WTC binnengevlogen. Het tweede hebben we live mogen meekijken op CNN . Daarna hebben we in een soort roes onze spullen in de auto gekwakt en zijn met een rotvaart wegegaan van Tampa (Bush was daar en er gingen geruchten over een vliegtuig dat onderweg zou zijn...) Via sms andere familieleden op de hoogte gesteld dat alles in orde was, bellen ging absoluut niet nl. De daaropvolgende twee weken vakantie waren toch iets anders dan we ons hadden voorgesteld...

# Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Wederom op vakantie, dit keer gewoon op de camping in Zeeland. via de radio gehoord. Redelijk perplex...

#Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    De laatste drie keer dat iemand is overleden, wisten we al vantevoren dat het zou gebeuren. We hebben ook bij alledrie mee gewaakt. Mijn oma was gewoon op leeftijd en dement, was beter zo. Mijn tante had kanker en was met haar 56 jaar veel te jong. Dat hoorden we ook weer op de camping in de nacht van hemelvaart, na dat Pim 's maandags was vermoord. En mijn schoonmoeder was helemaal veel te jong, met 47 jaar overlijden aan longkanker is gewoon niet eerlijk. Op de ochtend dat zij is overleden, wisten we voordat we gingen werken eigenlijk al dat het afgelopen was. Ze was namelijk in coma geraakt 's nachts.
    Aan de geboorte van mijn achternichthje heb ik hele goede herinneringen. Ik ben nl. van Limburg naar Zeeland gereden om bij haar geboorte te zijn en heb haar navelstreng mogen doorknippen. Een ervaring op zich!

Groetjes Sjeen

You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:06:51 #21
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_16311802
    hee sweekske hier de resultaten van de madese jury, ofwel Jerruh .

1) ik stond met drie vrienden (joost, carl en roel) in een elektronicawinkel in eindhoven, in de kruisstraat. ze moesten fotorolletjes laten ontwikkelen en ik was meegegaan. Het was een zonnige dag en toen we de rolletjes afleverden aan de balie, zei de man achter de kassa met deze woorden: zeg hebben jullie al gehoord van dat vleigtuigje dat schijnbaar in het wtc is gevlogen? wij zo: nee, wat voor vliegtuigje? de man wist het niet en daardoor dacht ik ten eerste dat het ging om een sportvliegtuigje. toen gingen we naar de kamer van joost waar we de tv aanzetten om wat comedies te bekijken, maar toen zapten we op nederland 2 waar dus bleek dat er een groot vliegtuig in da ding was gevlogen.

2: ik kwam net van school. we zouden boodschappen doen, maar ik zet altijd de tv aan als ik op mijn kamer doen. dus ik tv aanzetten. en toen belden mijn beste vrienden aan. Die zei dat pim foruyn was neergestoken, dus wij meteen achter de tv gaan zitten..

3: toen ik een jaar of zeven was zou ik op woensdagmiddag bij een vriendje met treintjes spelen. Ik had er helemaal zin in!! toen belde rond een uur of twee (het regende) iemand op . ons ma nam op en ik zag haar schrikken. toen ze ophing zei ze: jerre pak je kleren, ik ga even je broertje bij een vriendje weghalen en je vader opbellen. dus ik zo: ja maa rik ga naar martin met de treintjes spelen. dus ons ma: bel martin nu even af, we gaan naar aardenburg, je opa is in de taxi overleden.

zekerheid: 5,5,5
    ik zie die gebeurtenissen nog op mijn netvlies..

put
    your
    clothes
    on!
    pi_16311820
    1) Ik kwam thuis van school en toen zei m'n vader: "Het WTC is ingestort!" en toen ging ik naar de tv kijken
    2) Zat boven achter de computer en toen riep m'n vader naar boven dat Pim Fortuijn was neergeschoten. Snel de t.v. aangezet.
    3) Nog niet meegemaakt (Ook afklopt)
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:07:22 #23
    52590 MallePall
    De zuivelste verwenner...
    pi_16311821
  • 11 sept: was ik boven op zolder toen me moeder naar boven schreeuwde dat er wat ergs gebeurde
  • moord pim fortuijn: was ik in de auto op weg naar de praxis ik kon het niet gelovem
  • vuurwerk ramp: had ik net pauze bij de AH en hoorde dat er een brandje was. Toen ik vrij was en thuis de tv aanzette heb ik me ouders gewaarschuwd (die waren op dat moment krimi aan het kijken)
  • Lady di: was op een zondag ochtend toen ik het te horen kreeg. Toen ik nog naar beneden ging in de ochtend om tv te kijken
  • pi_16311838
    Over de aanslagen op 11 september denk ik nog erg zeker te zijn dat ik weet wat er toen gebeurde, ik geef het een 5 daarom. Het was net half 4 geweest, en ik ging met de auto naar huis van school. M'n moeder kwam mij en mijn broertje ophalen, en ze vertelde niet eens meteen dat het was gebeurt volgens mij. Pas na een minuut of 2 vertelde ze ineens dat New York was aangevallen... ik besefte het niet meteen, ik vond het eerst vooral raar. Toen ik thuis kwam heb ik direct CNN opgezet, en pas toen besefte ik wat er was gebeurd.

Ook hierover denk ik heel zeker te zijn, weer een 5 eigenlijk dus. Ik zat thuis in de computerkamer, alleen, te chatten op irc met wat vrienden. Ik ging toevallig even op Fok! kijken, waar ik toen eigenlijk alleen nog maar af en toe kwam om wat rond te kijken, en zag dat Pim vermoord was... Ik was de eerste van ons +/- zessen die het wist, en ik vertelde het aan de anderen. We kregen echt een heel raar sfeertje in het chatkanaal. Er kwamen vooral reacties in de aard van "dat kan toch niet?".

Hier ben ik een stuk minder zeker van, omdat het al lang geleden is... 1988 om precies te zijn. Ik geef dit een 3. Ik was bij m'n oma thuis, en zij werd ineens gebeld... toen hoorde ik dat m'n broertje was geboren, en dat het een broertje was dus. Volgens mij hoorde ik toen ook al voor het eerst de naam. We zijn daarna direct naar het ziekenhuis gegaan.

Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:15:55 #25
    80585 Mr.Jingles
    "Hasta la victoria siempr
    pi_16312068
    1. Kwam thuis van school toen er een extra nieuwsuitzending op was, heb het echt dagen zitten volgen.

2. Zat in de auto naar de radio te luisteren en toen kregen ze echt net het bericht binnen. Dus gelijk naar huis en tv aangezet.

3. Nog geen familielid overleden wat ik bewust heb meegemaakt.

vrijdag 16 januari 2004 @ 13:22:08 #26
    72470 Doekes
    Medisch wonder
    pi_16312242
    1. Ik was op mijn werk en hoorde het op de radio. Ik dacht eerst dat het om het WTC in Amsterdam ging en dacht dat het weer zoiets was als de Bijlmerramp. Later op tv met collega's gekeken en kon toen nog niet zo goed bevatten hoe groot de aanslagen waren. Cijfer: 5

2. Ik was bij fysiotherapie aan het fietsen toen er iemand binnen kwam wandelen die vertelde:"Hebben jullie het al gehoord? Pim Fortuyn is neergeschoten". Iedereen was stil en wachtte op de clou van de grap. Het bleek dus geen grap te zijn en we hebben de tv aangezet om het nieuws te volgen. Cijfer: 4

3. Het was 26 april 1990, een dag voor mijn elfde verjaardag. Ik ging samen met mijn broer en mijn vader mijn oma ophalen, zodat ze bij ons zou blijven slapen om de dag erna mijn verjaardag te vieren. Toen we bij haar aankwamen ging ik als eerste naar binnen (de achterdeur was altijd open) en zag mijn oma achterover half over een stoel liggen. Ze was helemaal blauw en zuchtte haar laatste adem uit. Ik liep meteen terug de deur weer uit. Mijn vader, die toen nog niets had gezien, vroeg:"Wat is er?" Ik zei: "Niets". Vraag me niet waarom. Er kwam in mij op dat ik een ambulance moest bellen. Ik ben een parkeerplaats, een drukke weg en weer een parkeerplaats overgestoken om bij de overburen 06-11 te bellen. Dit terwijl ik ook gewoon naar de buren naast mijn oma kon gaan, dit was veel dichterbij. Vraag me wederom niet waarom. De ambulance kwam er aan en het ambulancepersoneel constateerde dat ze was overleden. Cijfer: 5

Hopelijk heb je er wat aan!

[Dit bericht is gewijzigd door Doekes op 16-01-2004 13:44]

Het leven is geen krentenbol...
    Volg de pijlen.
    I am the Lizard King. I can do anything.
    pi_16312351
    1. De aanslagen van 11 September kan ik me nog heel goed herinneren. Ik kwam net uit school en zette (met m'n jas nog aan) toevallig de TV aan en toen had het eerste vliegtuig zich net in de toren geboord. Toen ben ik aan een stuk door blijven kijken en na een paar uur kwam ik er achter dat ik m'n jas nog steeds aan had. Ik zou dit op jouw schaal ongeveer een 4 geven.

2. De aanslag op Pim Fortuyn kan ik me nog beter herinneren. Ik was aan het eten en we hadden de radio aanstaan en ineens kwam er een extra nieuwsbericht en werd er verteld dat Pim Fortuyn was neergeschoten. Meteen naar de TV gelopen en daar ook aan een stuk door blijven kijken. Dit is echt een 5 op je schaal. Ik weet nog dat ik met mijn ouders spagetti aan het eten was en dat er een vriend mee at.

3. Geboorte van een nichtje ongeveer een jaar geleden: een 1 op de schaal. Ik weet alleen nog dat m'n moeder het vertelde, nadat ik uit school kwam.
    Dood van een tante ongeveer 2 jaar geleden: een 4 op de schaal.

vrijdag 16 januari 2004 @ 13:30:10 #28
    31812 PuinzOOi
    Baa Baa Black Sheep
    pi_16312445
    quote:

• 11/09: Zat ik in de les, tegen de lunch (?). M'n visualiseren leraar zette de radio aan en daarop konde wij horen wat er gebeurd was. Schaal 4.

06/05: Zat ik op m'n werk (helpdesk). M'n teamleidster sjeeste (domweg) over de werkvloer en fluisterde naar iedereen dat P. Fortuyn neergeschoten was. Vervolgens heb ik alles 'live' kunnen volgen op het internet. Schaal 5.

Overlijden: De dood van m'n opa. Ik was maar 2 jaar oud maar weet nog dat hij erg ziek was en dat ik we vaak op bezoek gingen in het ziekenhuis. Zijn overlijden zelf staat me niet direct bij, maar ik weet wel dat hij er ineens niet meer was. Schaal 3.

Hopelijk heb je er wat aan... Wat voor een onderzoek doe je precies?

"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
      Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 13:36:46 #29
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_16312640
    1) Ik zat een beetje te zappen en ik dacht dat het een film was, na goed kijken bleek dat ik op CNN stond. Dus toen ben ik het een beetje gaan volgen. (schaal 3)

2)toen zat ik in een auto ik weet niet welke en waarom alleen dat ik in een auto zat en isabel op de radio het 'verhuld' hoorde zeggen en verder herinner ik het me niet (wel weet ik dat die avond niks leuks op tv was dus heb ik me aangemeld op fok) (schaal 2)

3) toen mijn vader overleed, vond ik hem bij ons voor de schuur toen hij niet kwam eten en ik hem even ging zoeken om te roepen voor eten. Dat beeld staat nog op mijn netvlies (tis nu 1,5 geleden) Ook herinner ik de gesprekken waarin ik het tegen mijn moeder en mijn zussen en mijn broer moest vertellen. (één zus heb ik het over MSN verteld, dat vind ik nu nog erg, maarja ze was niet anders te bereiken) (schaal 5)

verder geen mensen verloren opa's en oma's en tante's weet ik echt niet meer wanneer ik het hoorde.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_16312687
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 13:30 schreef PuinzOOi het volgende:
    Hopelijk heb je er wat aan... Wat voor een onderzoek doe je precies?
    Een onderzoek naar flitslichtherinneringen: hoeveel mensen ze hebbenm hoe zeker ze denken te zijn... dat soort dingen. Maar het is niet alleen een onderzoek, het is ook voor een groot gedeelte gewoon goed weergeven wat er al over bekend is...
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16313053
    -Ik was bij een maat van me een beetje te gamen, toen zn moeder naar boven riep dat we de tv aan moesten zetten; spelletje uit getrapt en 2,5 uur TV zitten kijken.

-Dat was op de camping ergens aan zee.. we waren op vakantie en had het op de radio gehoord. Daarna 's avonds in de campingkantine op de TV het hele verhaal gehoord.

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 13:57:25 #32
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_16313219
    quote:
  • Ik hoor graag zo uitvoerig mogelijk wat jullie hebben te vertellen hierover; waar je was, bij wie je was, wat je aan het doen was, hoe laat het is enz. enz. Ook hoor ik graag hoe zeker je bent dat je nog precies weet hoe het toen verlopen was.

1. Aanslagen 11 september 2001
    Hoe goed kan ik me de aanslagen herinneren? Dat wordt zeker een 5. Ik was op het moment dat ik het hoorde aan het werk bij een theater (kaartverkoop). Ik zat daar samen met een stagiaire die ik begeleidde. M'n moeder belde me op om te zeggen dat er een vliegtuig het WTC was binnengevlogen. Ik zou zelf naar New York gaan die maand...was er al een paar keer geweest en dus sowieso al erg geinteresseerd in wat er daar gebeurt. Ik heb mijn collega toen achtergelaten en ben naar een kantoor gegaan waar een tv stond. Daar zag ik toen het tweede vliegtuig het WTC binnengaan. Ik ben daar het grootste deel van de middag gebleven en heb alleen rond 17:00 nog even de kassa dichtgegooid. Wat me bijgebleven is van die middag, naast de afschuwelijke beelden, is dat men niet doorhad wat er precies gebeurd was. Mensen bleven gewoon naar de bibliotheek gaan, bleven bellen voor kaartjes, een aantal hadden wel gehoord dat het gebeurd was, maar ach 'het leven ging door'. Voor mij persoonlijk onbegrijpelijk...

2. Moord Pim Fortuijn
    Het was net iets over zessen toen ik hier op Fok las dat Pim Fortuijn neergestoken zou zijn. Ik weet nog dat dat een topic van BloodhoundFromHell was. Ik ben meteen naar beneden gelopen om de tv aan te zetten en wellicht wat meer details te horen. Daar begon het nieuws ook net binnen te druppelen. Uiteindelijk toch weer naar Fok teruggegaan en daar het nieuws verder gevolgd. Ik was geschokt, net zoals veel Nederlanders. Even leek het in Nederland uit de hand te lopen (wat relletjes in Den Haag, beveiliging voor andere politici), dat was ook wel wat angstaanjagend.

3. Gebeurtenis rondom familielid
    Ik heb hier even geen geboorte of overlijden van gemaakt, aangezien ik nooit een geboorte heb meegemaakt en het overlijden van m'n opa en oma geen flitslichtmomenten waren.
    Ik denk eerder terug aan het moment dat we midden in de nacht gebeld werden dat m'n zusje naar het ziekenhuis was gebracht met een ziekenauto. Ik wist niet wat er aan de hand was, dus dat was behoorlijk zenuwachtig afwachten. M'n pa is meteen naar het ziekenhuis gereden...m'n ma en ik bleven thuis. Slapen doe je dan niet meer. Ik ben, om de informatieloze tijd door te komen, film gaan kijken. Ook al is het al weer een aantal jaar geleden...ik weet nog dat dat 'Cat on a hot tin roof' was.

Tot zover mijn herinneringen aan deze voorvallen.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:59:36 #33
    71602 tong_poh
    Mylee! Good Fuck!
    pi_16313275
    1. Ik zat thuis achter de pc, toen mijn vader riep dat er twee vliegtuigen gecrasht waren in het WTC in New York. We dachten heel eventjes aan een mid air collision, totdat we de beelden zagen. Cijfer: 5

2. Ik zat bij een vriend thuis en toen kwamen heels snel berichten op de Tv binnen, dat Pim Fortuyn neergeschoten was. Ik geloof, dat de eerste berichten heel snel op TV waren, want de Ruud de Wild Show was net afgelopen en het is vlak daarna gebeurd. Ik geloof 5 tot 10 min. nadat hij neergeschoten is. Cijfer 4

3. Er zijn meerdere mensen van mijn familie gestorven. 1 keer zelfs 4 in een jaar. Ik geloof, dat het elke keer 's avonds gebeurd is en dat een van mijn ouders het meteen de volgende dag heeft gezegd. Van 3 van die personen was het geen schok, omdat ze aan een chronische terminale ziektes leden. cijfer 2

edit: ff cijfers bijgezet

Horrible Cunt!
    pi_16313538
    quote:

• Dit is niet echt een flits herinnering want ik zag het bijna live gebeuren.
    Ik was op weg van Hongkong naar Amsterdam en had net een tussenlanding in Singapore. Ik zag op rond een TV op het vliegveld een groepje mensen staan. Op de TV was te zien (CNN) dat een van de torens in brand stond. Op dat moment was nog niet duidelijk wat er precies was gebeurd. Toen de tweede toren ook was geraakt werd dat min of meer duidelijk. Toen stortte toren1 in. Ik herinner me nog dat ik geschokt maar ook verbaasd was dat dat uberhaupt kon. Toen moest ik weer het vliegtuig in, op weg naar Amsterdam. De meerderheid van de mensen in het vliegtuig wist niet wat er was gebeurd en aan de bemanning kon ik ook niks vreemds merken.
    Toen ik de volgende morgen heel vroeg op Schiphol landde en op TV hoorde dat er duizenden doden waren besefte ik pas hoe groot dit allemaal was.
    Zekerheid: 4
    quote:
    Het was even na 6 uur, ik was net uit het werk gekomen en zat net een paar minuten op Fok! Toen kwam op het forum het bericht voorbij over Pim en bijna tegelijkertijd op TV (die op de achtergrond aanstond). Ik dacht meteen: dit gaat grote gevolgen hebben voor Nederland.
    Zekerheid: 4
    quote:

• Mijn moeder vermoord. Mijn vader belde me op het werk op. Het was even voor 6 uur en de meesten waren al naar huis. Hij zei: "Aernout, er is iets verschrikkelijks gebeurd....". Daarna kon hij niks meer uitbrengen. De telefoon werd overgenomen door de buurvrouw die tevens huisarts was. Ik weet ook haar woorden nog bijna letterlijk.
    Zekerheid: 5
    pi_16313825
    1. Was op mijn stage en ik liep even bij het secretariaat naar binnen, waar ze dus net gehoord hadden dat er een vliegtuig het WTC was binnengevlogen. Even later dus de tweede. We hebben de rest van de middag de tv aangehad. Cijfer 3/4

2. Ik was thuis in de keuken met mijn moeder aan het afwassen of met het eten bezig, toen mijn vader met een ernstig gezicht de keuken binnenkwam en in het Fries zei dat Pim Fortuin doodgeschoten was. We zijn toen gelijk voor de televisie gaan zitten. Ik weet nog dat ik wel heel erg schrok. cijfer 4

3. Ik was op mijn stage (ander adres) toen ik tussen de middag met mijn begeleider en een collega even op mijn begeleider zijn kamer iets aan het bespreken was. Op dat moment ging mijn mobiele telefoon. Dat vonden mijn begeleider en collega nogal raar...(normaal had ik em ook altijd uit) maar ik nam op en toen was het mijn moeder die zei dat ze niet zo'n leuk bericht had...mijn tante was die ochtend plotseling overleden. Ik begon licht te huilen geloof ik en mijn begeleider en collega schrokken nogal. Heel wazig moment was dat.
    Cijfer 5

vrijdag 16 januari 2004 @ 14:49:56 #36
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_16314790
    Zo, heb het even uitgebreid neergezet voor je, hopelijk kan je er wat mee

[1]
    Was aan het werk toen op het nieuws van 15:00 uur (3FM) gemeld werd dat er een vliegtuig was neergestort op het world trade center... (ik keek gelijk achterom richting het zuiden van Amsterdam of ik een rookpluim zag).. in New York. Voelde even een kleine opluchting dat het niet 'hier' was.
    Vervolgens cnn.com bekeken, maar die was al vrijwel onbereikbaar. Op Fok forum gekeken of er een topic was (die was er, en die werd snel voller) waar ik de eerste foto zag van de toren die in brand stond.
    Jeetje, wat een blinde piloot, dacht ik. En waarom mag je eigenlijk vliegen boven dat stuk van de stad? Iedereen die riep dat het 'wel een aanslag' zou zijn vond ik erg voorbarig
    Vrij snel hierna werd de uitzending van 3FM onderbroken door de DJ van dienst (was dat die matige Cobus?) die het geluid van CNN er in gooide. Langzaam werd toen duidelijk dat er een tweede vliegtuig was neergestort. Ik voegde mij daarmee wel bij de mensen die het over een aanslag hadden. Van werken kwam ondertussen niet meer zoveel. Er stonden ook al aardig wat mensen rond de radio bij mijn bureau.
    En dan komt het bericht dat er een vliegtuig op het Pentagon is neergestort. Werken komt er niet meer van, en ik besluit maar naar huis te gaan....
    Op de terugweg nog langs de Blokker gefietst om greencards van Heineken in te leveren zodat ik voor het einde van het jaar nog mijn koelrugtas zou krijgen Bij de kassa stonden wat meisjes in de rij die net gebeld werden over het nieuws. Die vonden het wel 'gaaf' geloof ik
    Bij thuiskomst de beelden gezien van het tweede vliegtuig dat naar binnen komt, kort daarna instorten van de eerste toren.
    Was alleen thuis, vrouw was op het werk en onbereikbaar. Heb mijn ouders maar gebeld die op het strand in zuid Frankrijk zaten.
    Staat mij nog erg helder voor de geest, een 5 derhalve

[2]Was alleen thuis, had net het journaal van 18:00 op Ned2 gekeken, en was overgschakeld naar Star Trek op RTL5. Hoor ik bij de onderburen de begintune van het journaal Ik weer terug naar Ned2 waar 2Vandaag bezig zou moeten zijn: journaal: Fortuyn neergeschoten Denk nog even dat het een item is over beveiliging van politici en dat het in scene is gezet, maar pagina 101 van TT helpt mij snel uit de droom.
    Scanner harder gezet. Politie was heel erg stil, die zaten volgens mij ook het nieuws te volgen. Naar het forum gegaan waar het ondertussen enorm druk was.
    Vrouw gebeld, maar die was weer onbereikbaar Dus maar weer mijn ouders gebeld die het ook net gehoord hadden.
    Ook erg helder, ook een 5

[3] Geen dramatische sterfgevallen in de familie gelukkig, beide opa's en oma's zijn gestorven op respectabele leeftijd, maar heb geen idee meer wanneer het nou was Weet alleen dat bij een begrafenis ik de trein Amsterdam-Woerden moest hebben, en op dat moment een draadbreuk al het treinverkeer verhinderde tussen Amsterdam en Utrecht. Taxichauffeur heeft daar een leuke rit aan gehad
    Een 1 derhalve

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
      vrijdag 16 januari 2004 @ 15:05:07 #37
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_16315248
    [1]WTC: Ehm, ik was heel toevallig thuis in mijn studentenhuis (Vroenhoven, u wel bekend). Ik wou die middag thuis aan mijn scriptie werken. Ik ben een teletekst junkie dus zette toen ik thuis kwam mijn televisie aan en zag het extra journaal of iets. Direct naar CNN gezapt en later met andere huisgenoten zitten kijken. Toen ik wist wat er aan de hand was direct mijn vriendin (of was het toen al ex) gebeld of ze het al wist. Daarna belde mijn moeder of ik het al wist. Ik weet het nog precies, misschien een paar details vergeten, ik denk een 4 op je schaal

[2]
    De moord op Pim Fortuyn wist ik pas later dan de rest van Nederland. Ik was net verhuisd en had nog geen televisieaansluiting. Om een uur of acht, negen, belde mijn moeder om te vragen of ik het al wist. Ik heb daarna mijn radio aangezet op radio 1 en ben later op die avond naar de kamer van mijn toenmalige vriendin (een andere dan in [1] )gegaan om daar naar de televisie te kijken. Dit weet ik nog precies, een 5 op je schaal

[3] De meest ingrijpende gebeurtenis van mijn leven is de dood van mijn vader, 4 maart 1988. Alweer haast 16 jaar geleden. Ik was 8 en mijn vader lag al in het ziekenhuis. Ik had hem al een hele tijd niet gezien. Om 12:00 kwam ik uit school en daar stond me moeder me op te wachten. Ze vertelde het nieuws en ze bracht me met de auto naar huis. Ik weet nog dat ik het eerst helemaal niet schokkend vond, omdat ik wist dat hij zou doodgaan. Later die middag kwamen er kennissen en familieleden condoleren en toen pas kreeg ik het door. Ik weet ook nog dat ik om de dag van de crematie, dacht een dinsdag, bij een tante ben geweest we tussen de middag pannenkoeken hebben gemaakt. Ik heb nog een ei op de grond kapot laten vallen. Dit verhaal weet ik ook nog vrij goed, ondanks dat het lang geleden is. Ik denk een 4 op je schaal.

Vreemd om weer eens over punt 3 na te denken..

vrijdag 16 januari 2004 @ 15:13:31 #38
    20641 portier
    Parkeer binnen de vakken!
    pi_16315482
    quote:

• Ik weet dat nog heel precies. Ik had toen les en een klasgenoot zei steeds dat er twee vliegtuigen in het WTC waren gevlogen, niemand geloofde hem. Toen hebben we buiten iemand gebeld en die zat net naar de TV te kijken. Toen hoorden we dat het echt zo was. Kweet nog dat hij tijdens dat gesprek opeens stilviel, wat kwam omdat toen de 1e toren net instortte. Toen naar huis gefietst (was nog in het stadium "Amerika wordt aangevallen") en meteen thuis TV aangezet. Daar een paar uur naar gekeken, volgende dagen ook nog.
    quote:

• Ik geloof dat ik het op IRC naar mn hoofd geslingerd kreeg, maar het heeft eigenlijk nooit veel indruk op me gemaakt.
    quote:

• Mn vader was heel rustig aan de telefoon, mn moeder riep een scheldwoord . Ik kende hem niet, dus mij deed het niet zoveel. De laatste keer dat iemand overleed die ik wel kende is alweer 6 of 7 jaar geleden, dus dat weet ik nie meer precies.
    GEILE VROUWPERSONEN!
    Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
    If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
      vrijdag 16 januari 2004 @ 15:19:42 #39
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_16315654
    [1] 5 - Was een spelletje aan het spelen over het internet totdat er één of andere knakker begon te schreeuwen dat er een vliegtuig het WTC invloog, gelijk CNN aangezet en de heledag/avond wezen kijken.

[2] 4 - M'n broer kwam de kamer als een idioot binnen rennen en vertelde me dus dat Pim door z'n hoofd was geknald.

[3] 5 - Dood van m'n Opa, nu al z'n 13 jaar geleden (was 6 jaar oud), had maag kanker en is in z'n slaap overleden, weet nog goed dat ik aan z'n bed afschijd had genomen, kan het nog als de dag van vandaag herrineren

vrijdag 16 januari 2004 @ 15:26:37 #40
    51793 Julynell
    Het zonnetje in huis!
    pi_16315863
    aanslagen 11 september 2001
    Ik weet het nog precies, we waren op vakantie in Italie. Zo'n georganiseerde groepsreis. Waar we die dag naartoe zijn geweest, weet ik niet meer. Wat ik nog wel weet, als de dag van gisteren, is dat toen we terugkwamen in het hotel, we hoorden wat er gebeurt was. Dat zal rond 17 uur geweest zijn. De hele groep was geschokt en verdwaasd, niemand besefte eigenlijk wat er echt gebeurd was. Er was iemand in de groep die een broer had wonen in Manhatten, die was natuurlijk heel ongerust en het duurde ong 2 dagen voordat ze iets van hem hoorde. Dat is me nog het meeste bijgebleven, die ongerustheid van mensen die familie en/of vrienden daar hadden wonen.
    zekerheidsfactor: 5

Moord Pim Fortuyn
    Dit weet ik niet meer zo precies. Ik weet niet meer waar ik was toen ik het hoorde of wat ik aan het doen was. Het deed me ook niet zoveel, volgens mij. Behalve dan die rellen in Den Haag, dat staat me nog wel goed bij, ook de beelden van zijn lichaam op die parkeerplaats zie ik nog zo voor me. Dat laat me nooit meer los, denk ik.

geboorte/dood familielid
    Er is nog nooit iemand in de familie gestorven (behalve mijn opa's, die heb ik nooit gekend).
    Mag de geboorte van het kind van je beste vrienden ook?
    Ze hadden al een zoontje, en ze was zwanger van de tweede. Op maandag 29 oktober 2001 stonden er 2 voicemailberichtjes op de telefoon toen ik rond 16 uur uit mijn werk kwam. Eerste berichtje van 14:15, de vader dat zijn vrouw aan het bevallen was. En om 14:45 het bericht dat hij een gezonde dochter had (apetrotse pappa ) Ik had mijn jas nog aan toen ik die berichtjes luisterde en was dus thuis. Heb meteen mijn vriend gebeld toen.
    zekerheidsfactor: 5

Carpe Diem, Memento Mori
    pi_16315994
    1. op school onder de les, doen IT-opleiding las iemand het op internet galde meteen door het lokaal heen.

2. Kwam net thuis zat te computeren en toen ik de TV aanzette was het erop.

3. Geboorte van iemand is al 10 jaar terug en de laatste die stierf was me oma bijna 2 jaar geleden. Op dat moment lagen we te slapen en om 3uur 's nachts geloof ik belde ze om te zeggen dat ze haar laatste rust gevonden had.

vrijdag 16 januari 2004 @ 15:33:16 #42
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_16316039
  • Ik kwam net thuis van school (volgensmij rond 2 uur, maar dat weet ik niet zeker), ging op de bank zitten en een beetje tv kijken. Ik zap langs Ned 2 en zie een rokend gebouw, ergens onder in beeld stond geloof ik iets van "vliegtuig in WTC" oid. Dus ik naar CNN en na een minuut of 5 zie ik het 2de vliegtuig in de andere toren vliegen. Daarna ben ik gaan fok!ken in de hoop duidelijkheid te krijgen geloof ik terwijl ik nog verder tv aan het kijken was.

cijfer: 4/5

• Ik was thuis beetje aan het compen, chatten rond een uurtje of 5, 6 geloof ik en iemand meldde zich (op MSN) aan met de naam "Pim fortuyn is neergeschoten!!!!" Of iets van die strekking iig, dus ik ga met dat persoon chatten en vraag om meer info, en daarna heb ik mn tv aangezet. En ben ik wederom gaan fok!ken.

cijfer: 4/5

• geboorte: N/A
    dood: Ik was bij onze buren 's middags rond een uur of 3 geloof ik op 5 december een of ander stom programma aan het kijken met mn buurjongen, en een beetje grapjes maken enzo. Wordt er gebeld, dus mn buurjongen neemt op en na 5 sec hangt ie op en zegt ie: "ja het was je moeder" (nu trachte hij een immitatie te doen met een vreemd stemmetje wat later dus een verdrietige stem bleek te zijn, maar dit heeft hij er zelf niet echt uit kunnen halen dus het klonk nogal raar) "of je even thuis wilt komen". Ik ren met de pepernoten nog in m'n mond richting huis, redelijk vrolijk met een flink tempo belandt bij onze achterdeur, daarvoor maak ik nog ff een sprong en spuug ik een pepernoot uit (geen idee waarom), doe de deur open en loop naar binnen staat mn vader aan het eind van de hal en hij vertelde het "Er is iets ergs gebeurt, je oma is overleden...".
    (Dit was in 1999)

Cijfer: 3/4

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, succes verder!

vrijdag 16 januari 2004 @ 15:38:00 #43
    3542 Gia
    User under construction
    pi_16316126
    quote:

• Oh, dat weet ik nog heel goed. Was zo rond 15.10/15.15, ik was bij mijn moeder om mijn kinderen van school te halen, die daar tegenover is. Mijn jongste zus belde om te zeggen dat we CNN aan moesten zetten, want er was een vliegtuig in het WTC gevlogen. Dat deden we en nog net op tijd om het tweede vliegtuig live in de tweede toren te zien vliegen.
    Geschokt zaten we te kijken. Eén kon nog een ongeluk zijn, maar twee! Dit moest een aanslag zijn.
    Ik belde snel mijn man. Die wist nog van niets, dus hij riep dit nieuws over de afdeling waar hij werkt. Waar meteen de nieuwszenders opgezocht werden op de radio's.
    Vervolgens ging ik naar buiten, want het was inmiddels bijna half vier. Ik vertelde dit tegen enkele moeders die stonden te wachten. Eén reageerde met de vraag: Wat is het World Trade Center? Een ander: Is dat nieuws? Is dat erg?
    Hoe zeker weet ik dat nog? 5
    quote:

• Iets minder herinneringen. Wel dat ik hoopte dat hij niet dood zou zijn. Niet dat ik van plan was op hem te stemmen, maar ik vond het wel goed dat hij alles bespreekbaar maakte.
    Ik heb toen vanaf het moment dat ik het hoorde tot heel laat op Fok gezeten. Ben toen voor de eerste, en tot nu toe enige keer, geband door Yvonne.
    Dit weet ik allemaal nog wel heel zeker! 5
    quote:

• Pas nog. 30 december jl.
    Een neef van mijn man, die in Australië woonde, leed al meer dan 12 maanden aan alvleesklierkanker.
    Het was hier avond, een uurtje of 11 en we bespraken net dat we de volgende dag om 15.00 onze tijd een mailtje met nieuwjaarswensen naar hem en zijn vrouw zouden sturen. Omdat het dan bij hen nieuwjaar zou zijn.
    Helaas heeft die neef dat nieuwjaar niet meer mogen halen.
    Om 23.00 belde mijn schoonvader met de mededeling dat hij overleden was. Op oudjaarsdag, om 7.00 's morgens, plaatselijke tijd.
    Nog erg kort geleden, dus ik weet ook dit nog heel zeker. 5

Aangezien dit op oudjaarsdag gebeurde, zal dit nooit vergeten worden. Maar wat betreft andere sterfgevallen zijn mijn herinneringen wel wat vervaagd, naar een 2 of zo. Weet geen data, weet ook niet meer precies wat ik toen deed. Maar weet bijvoorbeel in één geval nog wel dat ik dit 's middags te horen kreeg.

Asjeblieft, graag gedaan.

pi_16316164
    quote:

• Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de dood van prinses Diana?

• Op 11 september kwam ik net thuis van school en zette ik de TV aan. Al zappend kwam ik langs CNN en zag daar een van de vliegtuigen het WTC in vliegen. Ik was toen wel erg onder de indruk en heb toen mijn moeder geroepen die boven aan het strjken was. De rest van de middag heb ik CNN, ned 2 en RTL 4 gekeken.
    Zekerheidsfactor 5

Op 31 augustus kwam ik net thuis van een avond stappen in Veldhoven met kennisen van de vakantie Belgie. Voor we gingen slapen keek ik nog even op teletekst en daar stond dat Prinses Diana zwaar gewond was bij een ongeluk in Parijs. Nog voor het goed en wel tot mij doordrong veranderde de titel en stond er dat Diana was overleden.
    zekerheidsfactor 5

Succes met je Essay

pi_16316358
  • Ik was net thuis uit school, en zat op de bank TV te kijken. M'n broer en een vriend zaten beneden achter de computer. Ik was een beetje aan het zappen, toen ik langs Ned2 kwam, en daar de Twin Towers zag, met rookpluimen eruit. Via het commentaar vernam ik dat er een vliegtuig ingevlogen was. Ik riep m'n broer en hij kwam ook boven TV-kijken met die vriend van 'm, die zat te lullen dat Yasser Arafat nu wel eens een groot probleem kon hebben. Ik heb ook m'n vader opgebeld, die wist nog van niks en ging ook kijken. De rest van de dag en de dagen erna heb ik het nieuws omtrent de aanslag intensief gevolgd op TV. Ook op school besteedden we er aandacht aan, en hielden een minuut stilte. (5)
  • Ik was op met m'n familie vakantie in Frankrijk, en stond bij een camping vlakbij Parijs. Op de dag dat we aan waren gekomen viel ik tijdens het voetballen en brak m'n pols, en kwam in het ziekenhuis in Meaux terecht. Na behandeling moest ik een nachtje blijven, maar de volgende dag mocht ik uit het ziekenhuis en zijn we toch nog op stap geweest naar Parijs. In het Virgin Megastore Café gingen we wat drinken, en daar zag ik een Britse krant liggen, met een foto van Pim Fortuyn erop. M'n vader pakte de krant en las dat Pim Fortuyn doodgeschoten was, waar wij wel van onder de indruk waren. Later die dag kochten we in Parijs nog een Nederlandse krant, en terug op de camping vertelden we het nieuws aan een ander Nederlands gezin, die nog niet op de hoogte waren. (5)
  • Toen ik nog een klein kind was is mijn oma overleden. Wat ik me daar nog van kan herrinneren is dat ik 's ochtends nog in m'n bed lag, het was zomervakantie, maar dat mijn vader al beneden was, en aan het telefoneren was. Na een tijdje besloot ik ook maar op te staan, en terwijl hij op de bank zat vertelde mijn vader dat oma dood was. Ik was stil en kon niet huilen. Ik ging naar de WC en kwam na een tijdje weer terig, en ging bij m'n vader op de bank zitten, terwijl m'n hart enorm tekeerging. (3 - dit is toch wel weer een jaar of 8 geleden denk ik)
  • Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes met je essay

vrijdag 16 januari 2004 @ 15:49:38 #46
    3542 Gia
    User under construction
    pi_16316438
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 15:39 schreef nodisch18 het volgende:

Op 31 augustus kwam ik net thuis van een avond stappen in Veldhoven met kennisen van de vakantie Belgie. Voor we gingen slapen keek ik nog even op teletekst en daar stond dat Prinses Diana zwaar gewond was bij een ongeluk in Parijs. Nog voor het goed en wel tot mij doordrong veranderde de titel en stond er dat Diana was overleden.
    zekerheidsfactor 5

Succes met je Essay

Oja, die weet ik ook nog heel goed. 30 augustus is namelijk onze trouwdag. Wij waren dus uit wezen eten en kwamen 's nachts na nog even wat kroegjes bezocht te hebben thuis. Zagen toen het nieuws op tv. Maakte ook wel een enorme indruk. Weet alleen het jaartal niet meer precies. Dus doe die maar een 4
    pi_16316566
    1: Ik was gewoon thuis en wist nog van niets toen mijn vader binnekwam, en zei dat de tv aan moest, heb de hele avond zitten kijken en op nieuwsite's gekeken enzo cijfer 5

2: Ik was buiten met een vriend van mij, toen er iemand langskwam en die zei dat Pim vermoordt was, eerst geloofde ik het niet, maar ben wel meteen naar binnen gegaan. cijfer 4

3: Mijn oma, we waren al 2 weken in Kroatie, totdat s'morgens een oom van mij belde en zei dat ze dood was, ik lag nog half te slapen, en eerst geloofde ik het ook niet, maar toen ze de tent af begonnen te breken wist ik het zeker.
    De mensen waar wij mee op vakantie gaan zijn ook mee gegaan, mooi gebaar als we nog een week op die camping mochten staan
    cijfer 5

2006...
      vrijdag 16 januari 2004 @ 16:24:15 #48
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_16317490
    quote:
    Ik
  • Was naar school geweest, kwam thuis, zette internet aan, en las op een forum dat er een vliegtuig in de TT was gevlogen. Nieuwsgeil als ik was zette ik geamuseerd de TV aan. Dat was het wel. Oja, alleen thuis.

quote:

• Zat via de webradio radio 3 te luisteren en zat ondertussen te fokken. Had het interview van Fortuyn met ruud de wild gehoord, en zag toen op fok een topic 'PIM FORTUYN NEERGESTOKEN', en even later een topic 'Pim Fortuyn neergeshoten' en daarna nog een stuk of 10 van zulke topics. En toen hoorde ik het vlak daarna ook op de radio.

Oja, allebei 5 natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 16-01-2004 16:28]

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_16317533
    1: zat in de ardenne op kamp dus merkte het pas op die vrijdag Avond en schrok wel ffies hoe je nieuws kan missen soms

2: was aan het bijkomen van 5 mei

3: tjah

he buur!
      vrijdag 16 januari 2004 @ 16:28:08 #50
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_16317614
    1. toen was ik aan het werk

2.was ik net terug van boodschappen doen

3. nooit meegemaakt dat er een familie lid van me is overleden

pi_16317837
    quote:

• 1.) Ik was thuis, het was rond 16.00 's middags Nederlandse tijd en me vader zette toevallig de t.v. aan. Hij riep me naar beneden. Ff stuk t.v. gekeken, en toen moest ik werken, waar ook iedereen het er over had. Zekerheid 5

2.) Ik was aan het werk, toen ik in een extra nieuwsuitzending op de radio in het magazijn hoorde dat Pim Fortuyn neergeschoten was. Toen nog niet erg onder de indruk, dacht dat het om een kleine schotwond ging. Hoorde zo'n half uurtje later ofzo weer op de radio dat Pim was overleden. Dit bericht vertelt aan diverse andere collega's, en de hele avond nog een ongeloofwaardig gevoel gehouden.
    Zekerheid 5

3.) Bij met tante: Ik kwam op (naar ik me meen te herinneren) zondagochtend uit bed, en toen hoorde ik dat me tante die nacht was overleden. Me vader was 's nachts uit z'n bed gebeld hiervoor.
    Zekerheid 4

vrijdag 16 januari 2004 @ 16:40:07 #52
    30083 IP
    Same thing we do every night
    pi_16318022
    Ik kwam thuis van school, ging even op MSN en ik kreeg een IM van een vriend met de tekst "Eng hoor, 2 vliegtuigen in het WTC". In eerste instantie dacht ik dat het over een level uit Max Payne ging wat mijn vriend net gekocht had, maar hij zei dat het op TV was. Ik naarbeneden gerend, TV aangezet en ouders geroepen. Het was volgens mij rond 15:20. Beide vliegtuigen waren al erin gevlogen. 5

Ik was aan het eten, met mijn ouders en mijn zusje. Toen kwam mijn broer binnen, hij kwam terug van zijn werk met de metro. Hij zei dat Pim Fortuyn neergeschoten was, hij had het op de radio gehoord, hij had zo'n kleine oordop-radio. TV aangezet, en ja hoor. Was rond 18:15 schat ik. 5

Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    Ik kan me nog goed herrineren dat ik hoorde dat mijn oma overleden was. Ik was toen bij mijn oom en tante die aan het water woonde aan het spelen, het was denk ik zomer want de zon scheen en het was lekker warm. Toen was er telefoon voor mijn moeder, die toen snel wegging. Mijn oma was overleden en zij was op weg er naar toe. Volgens mij was het iets van 10 jaar geleden, even vragen aan mijn moeder. Was 9 jaar geleden in Mei. Ik was toen 7.4

They're Pinky & the brain, yes Pinky & the Brain
    One is a genius, the other's insane
      vrijdag 16 januari 2004 @ 16:44:14 #53
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_16318164
    11-9 - schaal 5
    Ik zat op mijn werk, was bezig een artikel te schrijven. Kreeg een sms van mijn broer dat er een vliegtuigje in het WTC was gevolgen. Toen ben ik naar een collega gelopen en hebben we CNN aangezet. Toen zagen we alles gebeuren. Ik ben naar mijn kamer gegaan en heb geprobeerd mijn ouders in Orlando te bellen. Ze waren daar de avond tevoren aangekomen. Dame in hotel heette Emily (zo heet ik ook). Geen gehoor, voicemail achtergelaten of ze me alsjeblieft wilden terugbellen. Ik was bang voor wat er zou gaan gebeuren. Ik ben toen naar hun huis gegaan, mijn collega's bleven ivm crisiscommunicatie binnen ons bedrijf. heb op mijn broer gewacht en toen zijn we bij de buren tv gaan kijken. Nog een aantal maal mijn ouders geprobeerd. Toen dat lukte en ik ze gesproken had, kon ik weer rustig ademhalen.

Pim (5)
    Ik kwam thuis uit mijn werk. Had wel Ruud de Wild geluisterd. Zat op de rand van mijn bed, toen mijn moeder belde: "Hij is neergeschoten, he?" Toen ben ik alles gaan volgen.

Dood van oma, 15 jaar geleden (5) We waren op zondagmiddag bij haar geweest, we waren op weg naar huis en we hadden haar tafel gedekt voor een boterhammetje met ham. We waren op weg naar huis langs de chinees geweest, babi pangang witte rijst. Toen we thuis kwamen telefoon: de directeur van het bejaardentehuis. Ik wist direct dat het niet klopte. Tegen mijn moeder zei hij dat mijn oma was gestikt in haar boterhammetje en was overleden.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 16:45:54 #54
    9098 _Alien_
    Leef je droom
    pi_16318218
    9-11
    Ik zat stom toevallig thuis CNN te kijken toen ze plotseling overschakelde naar NY, ik heb daarna ongeveer 5 uur non-stop gekeken, en alles live kunnen zien
    Pim Fortuyn
    Ik was op vakantie in Canada, en las het een dag later op Fok!(Jawel, ), ik dacht eerst dat het een grap was. Maar toen het ook op de websites van alle kranten stond geloofde ik het pas. Heb daarna met mn ouders en broertje er nog een hele tijd over gepraat.Heel vreemd als je aan de andere kant van de wereld zit. De dag daarna stond het ook daar in de krant
    Sterfgevallen/etc
    van mn familie niets heel schokkend, ik weet alleen nog dat mn Oom overleed. Hij was piloot geweest bij de KLu dus kwamen er een paar vliegtuigen een Lost-wingman manouvre doen op zn begravenis. Dat was wel erg mooi. Ook kan ik het overleiden van Diana nog erg goed herinneren, kwam 's ochends beneden en het was overal op het nieuws.
    pi_16318469
    quote:

• Ik kwam thuis van school, had even wat gedronken enzo. En ging toen TV kijken, maar nergens was wat leuks op TV, overal nieuws. Dat irriteerde me. Maar toen zag ik wat voor nieuws het was, en toen heb ik de rest van de dag ongeveer voor de TV gezeten. 4.
    quote:

• Eerst had ik de radiouitzending bij ruuddewild.nl helemaal gehoord, toen ging ik eten, en toen was in een extra nieuwsbericht dat hij was neergeschoten. En toen heb ik eigenlijk ook weer de rest van de dag TV gekeken en radio geluisterd (de uitzending die op rdw.nl volgde, van Isabelle of Claudia was erg mooi toen). 4.
    pi_16318885
    1) 11 - 9: Ik was net terug uit school & zette de tv aan. Ik zag op Ned.1 een vliegtuig, gebouw & rook (dacht nog bij mezelf: "Niet weer over de Bijlmerramp."). Toen vloog het 2de vliegtuig in de WTC & ik was geschokeerd! Ik heb dus de 2de "live" meegemaakt. Ik snapte nog steeds niet of dit nou een herhaling was, een slechte grap, etc. Totdat in onderin beeld las dat er aanslagen waren gepleegd.

2) P.F.: Ik liep met mijn moeder over Mercatorplein (net boodschappen gedaan bij de Dirk) & we liepen terug naar huis. Een zwerver die op een bankje aan het uitrusten was zei tegen ons dat Pim Fortuyn net neergeknald was. We dachten nog dat hij slap uit zijn nek lulde. Totdat ik de tv had aangezet & zag dat het ook echt zo was. was wel verbijsterd, maar om nou te zeggen dat ik met zakdoekjes op de bank zat...

3) geen van beide meegemaakt (gelukkig).

"There was never a genius without a tincture of madness"
    Aristoteles
    pi_16319881
    1: Kwam net uit school thuis en de tv stond aan. Het eerste vliegtuig was er net in gevlogen.
    Drong niet echt tot me door totdat de eerste toren instortte.

2: Zat bij een vriend thuis en toen werd er op msn gezegd dat hij was neergeschoten en wij nog lachen "yeah right "

3: Ben m'n opa en oom verloren (allebei aan kanker) en dat was erg droevig natuurlijk, vooral toen ik een bloemetje op de kist mocht leggen

[Dit bericht is gewijzigd door PvtRyan op 16-01-2004 17:52]

vrijdag 16 januari 2004 @ 17:52:00 #58
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_16319889
    Kwam thuis uit school, gooide mn jas op de kapstop en zette de TV aan. Beetje aan het zappen, toen het me ineens opviel dat er wel op erg veel zenders een rokende toren te zien was. Hey, de Twin Towers, dacht ik nog. Dacht aan een simpel brandje op een vande hogere verdiepingen. Dacht gelijk aan de film 'Towering Inferno'. Pas later drong het tot me door wat er eigenlijk allemaal aan de hand was.

Was een beetje aan het kutten op internet, surfte over een forum (Nstar, voor de kenners ), alwaar mijn oog viel op een topic met 0 views en 0 reacties: vers gepost, de inkt was nog nat. Enige mededeling was 'Zet de TV aan, nu. Zender maakt niet uit'. Probleem was dat mijn TV op dat moment voor reparatiewerkzaamheden niet aanwezig was, en ik het dus met internetradio moest doen... Genoeg info tot me genomen, toch

Geen veranderingen in de familie dit jaar. Iedereen is blijven leven en er is niemand geboren

pi_16320099
    1) ik kwam net van school zet de tv aan , en zag het toen.
    2) wilde net naar buiten gaan naar vrienden toen me moeder mij belde.
    3) Thuis , mijn oma is overleden toen was ik thuis
    pi_16321655
    11 september:
    Ik was bij de fyseotherapeut, en ik dacht
    "mja, gelukkig niet hier. En nou komt Star Trek vanavond zeker weer niet" - en waarempel, star trek kwam niet.
    zekerheid 5 (of zelfs meer)
    Kwart voor vier of vier uur 's middags was het toen, en een dinsdag, kan dat?

Dubrovka theater, ik was destijds in Moskou, we kwamen net uit het theater (een andere theater) terug, en toen hoorde ik dat dus op het nieuws. Toen dacht ik "ooh 800 da's best wel veel" en eh gaan slapen.
    zekerheid 5 (het kaartje van de voorstelling een paar weken geleden weggegooid, was een toneelstuk van Ostrovski)
    Ergens rond half twaalf plaatselijke tijd.

Mhh vast wel nog meer dingen maar die kan ik me niet meer herinneren. Bij de dood van mijn overgrootoma - of eigenlijk haar ziekworden, tja... Ik had de dag daarvoor een voorgevoel, die heb ik toen afgedaan als onzin, dat was dus een goede les. Ik was thuis. Maar wat andere sterftegevallen betreft weet ik het niet meer, ik was ook nog maar 3 of zo, en wat de geboorte van de kinderen betreft - allebei zijn op een geplande dag geboren, en na de 1ste was het niet eens meer belangrijk, want de eerste van hem was toch al een jongentje dus.

Bij Pim Fortuyn dacht ik "ja boeiend, in het grootste deel van de wereld worden gewoon dagelijks politici doodgeschoten, Nederland is gewoon nog niks gewend" en toen nog "zo zeg die heeft dat dom gedaan, als ze hem gezien hebben!"
    dit is met zekerheid 5 - waar ik was weet ik niet meer, in elk geval las ik het op het internet. Dan moet ik dus thuis geweest zijn. Maar ik kan me dat niet meer voor de ogen halen.

Ik kan trouwens de meeste dinsdagen in 2001 navertellen. Klagen over 2de fase, blaasontsteking, die grote rode bal waar ik steeds vanaf flikkerde en nog meer van dat soort kleinigheden.
    Pim fortuyn en dubrovka en 11 september leken voor mij eerlijk gezegd helemaal geen grote dingen. Dat is ook later niet doorgezakt, dat het groot was, eerlijk gezegd. Ook niet met de lijken vol op tv en zo. Trouwens Pim Fortuyn, daar was ik zoiezo al geen grote fan van, wat hij deed was gewoon mensen ophitsen, dat doet Zjirinovski ook. Mensen die stabiliteit willen stemmen niet op dat soort mensen - imho.

Trouwens ik kan je ook dingen van de avond van dubrovka vertellen die voor dat nieuws waren. Ik had een donkerblauw pak aan, in de metro zat ik rechtop omdat m'n nieren me pijn deden, en ik had korte laarzen aan en had daar spijt van, want na het warme theater kreeg ik het erg koud. En de WC in het theater had witte tegels die goedkoop bedrukt waren.

Ik denk dat het bij mij niet echt flitsherinneringen zijn. Ik kan zo wanneer ik wil me de meeste dingen wel herinneren die anders dan de routine waren. Dat zou hier alleen niet passen, dat is te veel om te vertellen, maar ik heb een heel fotografisch geheugen, ik nam laatst een boek in handen, een schoolboek eerste klas. Ik had hetzelfde boek toendertijd, je moet er wat in invullen, en deze was dus leeg want niet van mij, maar ik zag toen precies voor me hoe en waar en wat de lerares destijds had verbeterd. Maar een voorbeeld. Bij geschiedenis ook meerdere malen, toen men vroeg om een antwoord dat zo in de tekst had gestaan, de ogen gesloten en het antwoord "gelezen" van het plaatje van de pagina dat in mijn hoofd stond. Ik kan echter niet "bladeren" - vaak zijn er een aantal paginas uit weg, en die krijg ik dan ook niet meer voor mijn ogen.

2002, winteravond, de precieze datum weet ik niet meer, eerst broccoli gegeten, toen gaatjes in mijn oren geprikt, toen naar het theater gefietst, ik was veel te moe, had weinig geslapen, fietste aan de goede afslag voorbij, toen moeten haasten, en in het theater toen een toneelstuk gaan zien dat ging over een vrouw die te midden van drie knettergeworden broers woont. Na afloop een kwartier op m'n moeder gewacht, die me heeft opgehaald. Toen meteen naar bed, want de volgende dag moest ik weer naar school uiteraard, was of kwart voor elf of kwart voor twaalf toen ze me ophaalde. Kwart voor elf denk ik.

En dat zijn geen traumatische herinneringen, maar ik herinner me nog elk detaille. Trouwens er waren toen 2 meisjes uit onze klas - ik kan me de gezichten herinneren, maar de namen niet meer. Terwijl ik toch 4 jaar met die mensen in een klas heb gezeten. En dat was nog maar 2 jaar geleden. Raar he?

[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 16-01-2004 19:36]

pi_16322265
    Op 11 september werd ik op mijn bijbaantje gebeld door een bestuursgenootje die vertelde dat de twintowers door een vliegtuig geraakt was. Dit was nog voordat het tweede vliegtuig in de tweede toren vloog. Kijken op CNN had geen zin. Alle nieuwssites waren onbereikbaar. Omdat ook op de radio nog niets te horen was, dacht ik dat het een grapje was. CNN gehacked.

Bij Pim Fortuin was ik mijn vriendje aan het helpen in zijn bedrijfje 's avonds. Ik moest van kantoor maar kantoor, dus ik telkens de radio van een van de mensen die in dat kantoor werken meesleepte.

qua familieleden kan ik je niet verder helpen. Gelukkig nog niet meegemaakt! (Hoop ik ook niet op korte termijn)

www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
    ***Get famous - Describe the famous***
      vrijdag 16 januari 2004 @ 19:41:22 #62
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_16322385
    11-9
    Was met een vriend aan het squashen. Onderweg van de kleedkamer naar de baan vingen we iets op, maar dachten dat het onzin was...
    Na het squashen zagen we de beelden, daar in de kantine de 1e toren in zien storten. Toen als de sodeflikker naar huis, waar de 2e toren ging

Fortuyn
    'k kwam in de auto aan thuis, net toen ze dat zeiden op de radio het contact uitgedraaid, en verbaasd/ 'zieke humor ' gedachte naar binnen gelopen. Daar wel meteen de TV aangezet...

The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
      Voormalig Sport Koningin vrijdag 16 januari 2004 @ 20:25:57 #63
    35237 Nuongirl
    pi_16323681

Ik zat op mijn werk ( Nuon ) en we hoorden opeens het nieuws. Van werken kwam daarna erg weinig meer, ben om 4 uur naar huis gegaan en heb vanaf toen de hele tijd voor de tv gekeken.

Ik was bezig op de computer en kreeg opeens een mailtje van een vriend die zei dat hij was neergeschoten. Eerlijk gezegd heeft dat me minder gedaan dan de ramp in 2001, ook al was dit natuurlijk heel erg.

Behalve de geboorte van Senna heeft het overlijden van de overgrootmoeder van haar me veel gedaan, vooral omdat zij de eerste persoon was die ik dood heb gezien en omdat ik niet bij de begrafenis kon zijn

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
    maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
      vrijdag 16 januari 2004 @ 20:32:41 #64
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_16323879
    1. Hoorde het op de radio, aan het einde van het 3 uur journaal: extra bericht: sportvliegtuigje WTC in gevlogen. Verder geen aandacht aan besteed. Half uur later zag ik collega's rond televisies staan. Slik.
    Klokkie rond tv+internet gevolgd. (5)

2. M'n moeder belde. Pim Fortuyn neergestoken, zeiden ze op radio 1. Grapje zeker. Fok gecheckt, stond niks. Bericht gepost.(5)

3. Gelukkig nog niet meegemaakt. Toch wel, opa's en oma's, maar oud en ziek. Telefonisch vernomen (2) -edit: oh..geboren? 2 neefjes, geen idee waar ik was en hoe ik het hoorde. (1)

[Dit bericht is gewijzigd door err op 16-01-2004 20:37]

vrijdag 16 januari 2004 @ 20:36:04 #65
    41913 Marialice
    beetje gek en is er trots op
    pi_16323987
    11 september weet ik nog heel goed, ik was mijn band aan het plakken toen een huisgenootje even kwam vertellen dat ik mijn tv maar aan moest zetten. Moest daarna meteen door naar tutorgroep, toen ik thuiskwam eigenlijk de hele middag/avond tv gekeken en zitten internetten, en 's avonds aan de telefoon in slaap gevallen (zat samen met een vriend mtv te kijken op afstand ).
    De moord op Pim Fortuyn weet ik eerlijk gezegd niet zoveel details meer van, verder ook niet echt andere situaties.
    "I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
    pi_16324902
    1. Op een dinsdag op school, voelde me kut, een beetje ziek. Opeens kwam iemand zeggen dat Washington werd aangevallen met tanks enzo en dat het Witte Huis in brand stond en dat er oorlog in de VS was uitgebroken. Ik vond dit al heel vreemd en dacht dat hij aan het ijlen was maar hij bleef volhouden dat hij dit op de radio had gehoord tijdens de pauze. Rond 16:30 kwam ik thuis aan en zag door de achterdeur op de TV heel veel rook in een stad. Dit bleek dus New York te zijn.

2. Ik was 1 of ander dom spel aan het spelen op de PC, het spel was geeneens leuk maar toch uit verveling gespeeld, ik was de politieke discussies op Fok eventjes beu. Rond 18:30 kwam m'n moeder naar boven rennen en vertelde me dat "ze" Fortuyn hadden neergeschoten, meteen de TV aan op Ned2, in diepe shock de hele avond het nieuws gevolgd en ik was flink kwaad.

3 Nog niet meegemaakt.

Ohja, alle3 een 5 kwa zekerheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 16-01-2004 21:13]

vrijdag 16 januari 2004 @ 21:13:11 #67
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_16324988
    quote:
    een vriendin en ik waren naar de tweede kamer geweest voor het spreekuurtje, en we waren eerder weggegaan. we liepen net in die dure winkelstraat in denhaag toen een vriendin opbelde en zei dat de torens waren ingestort. Mn vriendin lachtte en kon het niet geloven, maar we gingen gelijk een winkel opzoeken waar ze een tv hadden afgestemd. Ik kan me herinneren dat het verdomd lang aanvoelde voordat we de v&d in waren, en we stonden met een kleine groep in electric city. De eerste keer dat ik zag dat de torens vielen was een enorme schok. Ik denk dan niet 'dit kan niet echt zijn' maar, 'omg, een aantal minuten geleden is aan de andere kant van de wereld een toren naar beneden gestort, dit is New York nu.' en ik heb de hele dag gekluisterd aan de tv gezeten, me afgevraagd hoe de chaos in newyork was, want je zag voornamelijk dezelfde beelden, dus weet je niet hoe daar nu de stand van zaken is. (4)
    quote:
    Philip Freriks op tv. "Pim Fortuyn is vermoord."
    vijf minuten daarvoor vluchtig een bericht gezien om i-net dat pim fortuyn was neergeschoten. Aangezien het nieuws ging beginnen heb ik het bericht niet gelezen maar ben gelijk voor de tv gaan zitten.
    Wéér het beeld van omg, hij is op dat tijdstip echt neergeschoten, er stond iemand met een wapen, pim liep naarbuiten en boem. De beelden van zijn lichaam en de ambulance versterkten dat gevoel alleen meer. Het is erg, maar de gedachte 'het is gebeurd' overheerste veel meer. (3)
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    initieel de verbittering over het feit dat je als kleinkind niet meteen geïnformeerd wordt voordat de het kind van de overledene eerst het nieuws wil vertellen aan zijn/haar partner voordat ze de kinderen inlichten.
    Daarna,
    'Opa ligt NU dood in z'n bed. 15 minuten geleden leefde hij nog, had ie het benauwd, kroop ie z'n bed in, en stierf.' (3)

edit: cijfers erbij geplaatst
    toelichting: ik weet alleen wat ik dacht en de situatie die er ontstond en waar ik was, andere details als 'welke dag was het, hoe laat was het, wat had je aan, waar was de rest van je familie, wat had je die dag gedaan' zijn voor mij niet relevant. Het cijfer wat ik heb gegeven aan de herinneringen zijn cijfers gebaseerd op die niet relevante gegevens.

[Dit bericht is gewijzigd door releaze op 16-01-2004 22:09]

pi_16325308
    9-11-2001
    1 Dat ik op de studeerkamer zat van mijn appartement waar ik toentertijd woonde, ik FOK opende en daar allerlei berichten zag over een aanslag op het WTC. (5)

6-5-2002
    2 Ik schakelde de tv aan en er was een hoop chaos en ongeloof. (3)

29-11-2000
    3 De dood van mijn opa...ik was onderweg in de auto en mijn telefoon bleef maar gaan. Het was donker en het regende. Toen ik de telefoon opnam hoorde ik van mijn ex dat opa was overleden. Drie dagen nadat hij ons had gezegd dat het zijn dood zou worden als mijn ex en ik echt uit elkaar zouden gaan (daar waren we dus mee bezig). Ik ben nog nooit zo snel naar huis gereden en heb nog nooit zulke grote risico's genomen. Alles verliep in een waas en ik kon het maar niet geloven. (5)

4-10-1994 (Dacht ik?)
    4 De Bijlmerramp. Ik kom met mijn ex binnen rond een uur of 7 savonds bij opa en oma en oma zegt dat er een vliegtuig is neergestort op de Bijlmer. Ik kan me nog heel goed herinneren dat we dachten dat het een van haar moppen was (5)

13-5-2000
    5 Enschede. Ik zag het pas om tien uur savonds op het journaal. Ik schrok me rot, had de hele dag nog geen actualiteiten gevolgd. Ik vond het afschuwelijk dat ik een leuke dag had gehad terwijl er smiddags al zo'n vreselijk ongeluk gebeurd was. Ik werd er helemaal in meegezogen en wilde er alles van weten. Ik kon gewoon niet geloven wat ik zag, het leek een droom of een film. (4)

#geen
    pi_16325494
    quote:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001? Was met de was bezig en DuchessX zat achter de pc's en tv te kijken en riep mij toen zij het zag.

• Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002? Ik stond te koken en vernam het van het nieuws op tv.

• Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid? Geen.

• Vuurwerkramp Enschede. Ik had een meeting van een chatbox georganiseerd en wij zaten lekker aan het bier op een terras toen iemand een sms kreeg met het bericht dat de ramp had plaats gevonden.

• [Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 16-01-2004 21:42]

pi_16325524
    quote:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001? (5)

• Ik kwam thuis van school, (ik weet nog; het laatste uur was muziekles) en mijn moeder stond hysterisch in de gang te springen toen ik binnenkwam "Het is oorlog! Het is oorlog!". Voor de tv zitten en dat gedaan tot half 12 's avonds ofzo. Ik heb nog nooit zoveel naar CNN gekeken als op die dag.
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002? (5)

• Ik hing loom met toenmalig vriendje op de bank, doelloos te zappen.Ik zapte langs het nieuws, toen mijn vriendje zei "Hee, doe eens terug, hoorde iets van aanslag ofzo". En toen bleven we verbijsterd kijken.
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?(5)

• Geen idee eigenlijk. Er gaan niet zo heel vaak mensen dood in mijn familie. Ik weet wel nog dat ik bij een vriendinnetje van me was toen ik 12 was. Mijn moeder belde toen om te vertellen dat mijn oma borstkanker had en geopereerd moest worden. Ik zakte ter plekke op de grond en ze hebben me als een zak zout op moeten tillen en naar de auto moeten helpen toen mijn vader me kwam halen met de auto. Ik was echt volledig uit het veld geslagen toen. Gelukkig is ze genezen...

[Dit bericht is gewijzigd door BloodyLotte op 16-01-2004 21:38]

pi_16325667
  • Bij een maatje op de bank aan het zappen...
    toen zag ik dat er een vleigtuig in een van de torens aan het boren was... Ik zei nog dat lijken de WTC torens in Amerika wel...
    2 tellen later zag ik dat het Cnn was en toen werd ik heel even stil.....(5)

• Thuis achter de buis met het nieuws van 4 uur geloof ik... (3)

• overlijden van verschillende famillieleden..
    1x toen ik net wakker werdt ( tante )
    1x toen ik net ging slapen (neefje )
    2x toen ik thuis kwam van werk ( oom + oom )
    1x s'morgens... ( oom )

(allen 5)

[Dit bericht is gewijzigd door dutchmage op 16-01-2004 21:45]

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
    -webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 januari 2004 @ 21:43:16 #72
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_16325686
    11 september.
    Op Vakantie in Mexico, in de jungle bij Coba. Tussen de Amrikaanse toeristen werden we ingelicht door de hostes. Het was niet echt duidelijk WAT er nu gebeurt was, OF een vliegtuig in het WTC OF op het Pentagon

Uren later terug in het hotel, CNN aan en zien dat het EN EN EN was ipv of. Verbaast en geschokt. (5)

Pim
    Thuis komen uit het werk, Ik trek mijn jas uit en mijn vrouw zet de TV aan. "Pim is vermoord" Erg geschokt (5)

dat is het wel mbt recente gebeurtenissen

pi_16325704
    quote:

• * Ik was thuis en zat op Fok, toen ik het las. Heb meteen de tv aangezet en ben niet meer van de bank afgekomen. Ik was totaal verbijsterd door wat ik zag. [4]

• * Was de tweede week van mijn nieuwe werk. Ik was net thuis, doodmoe en lag op bed tv te kijken. Mijn man was nog niet thuis. Toen ik het hoorde heb ik hem gebeld, gewoon om het te vertellen, waarom weet ik eigenlijk ook niet. [3]

• * Het was de verjaardag van mijn zus, haar achttiende verjaardag, 26 oktober 1992, toen er gebeld werd dat onze opa dood was. Hoewel we daar al in geen jaren contact meer mee hadden was het heel vreemd net op die dag ... [4]

* 15 november 1992 05.05 uur, het overlijden van mijn papa. Ik weet nog waar ik was, wat ik aan had, wie erbij waren en wat die aanhadden zelfs... Ik kan me bijna alle details herinneren [5+]

* En verder de Bijlmerramp, wij reden toen op de A2 naast Amsterdam met mijn vader die erg ziek was. 4 oktober 1992, iets meer dan een maand voor zijn dood en het was onze laatste dag naar de neef van mijn moeder die aan het strand woonde toen. Daarna kon papa dat niet meer. [5]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      vrijdag 16 januari 2004 @ 22:31:14 #74
    64838 Mischa_NL
    De_Relatieman
    pi_16326853
    Ik kwam van school en zette de tv aan. Ik denk w00t.
    Coole film. Zeker diegene met die autobom in de garage!

Maar na een minuut had ik door dat het gewoon niet klopte. Ik zette het geluid verstaan baar aan en ik zag toen beelden van die vliegtuigen. Ik heb van smiddags tot tegen de avond tv zitten kijken...

Van 6 mei wet ik idd nog precies. Buurvrouw belde op: heb je het al gehoord? ma zo van: wat? ja fortuyn is neergeknald!
    en dat was om 9 uur savonds. ik zat echt zo van WAT waarom wist ik dat neit eerder hahaha.

En van geboorte of dood van familie hmzzzz.
    ohhhh ja ja heel mooie herinnering.
    Ik had een bol wol en die was ik helemaal aan het haken en toen zaten we in het ziekenhuis in het midden tegen de kant stond het bed en heel de familie was er en ik zat te haken. ik was toen 6 jaar ofzo. en toen zei ik nog wat tegen hem enzo heel mooi...

Ook nog herinnering van oostenrijk. Hij vervaagt nu een beetje maar ik weet het nog best goed. toen was ik 4/5 ofzo iets. we gingen ergens bovenop een euvel almdudler drinken, een echte pimpkruidendrank. en we gingen wandelen entoen begon het te regenen en daarna gingen we onder een boom op een bankje en daar was het een beetje droog. de "mannen" gingen kijken of het nog ver was en ik wilde mee maar dat mocht niet. (En dit is me niet verteld, ik vertelde het me pa en ma en bleek er meer van te herinneren als hun )

Michelle is een chick
    pi_16327520

• Ik zat in de bus met mijn moeder (waar naartoe weet ik niet meer) en de bus stond stil want de chauffeur was met iemand aan het praten buiten. En opeens komt hij naar binnen en zegt "Sorry hoor (dat ie even weg was), maar er is een vliegtuig in het WTC gevlogen" (ik weet niet meer of hij het precies zo zei, maar zoiets wel..) toen werd ie weer naar buiten geroepen en even laten kwam ie weer binnen "Een tweede vliegtuig door de tweede toren!" en toen begon iedereen te praten door elkaar enzo. Dat is het meeste wat ik nog weet.

• Haast niks, ik zat op de computer en zag op mijn startpagina het nieuws, toen heb ik naar boven geroepen (naar mijn moeder) die kwam naar beneden en toen gelijk de t.v. aan gezet.
    pi_16327576
    Ik zat bij tijdens alle gevallen achter internet
    http://elinhuijboom.punt.nl/
    wanna rub mah puppeh?!
    pi_16327594
    1. 11-09-01 Ik was aan het werk en de radio stond aan. Yorin. Een dj maakte een opmerking van heb je het al gehoord van dat sportvliegtuigje dat in het WTC is gevlogen. Mijn collega en ik dachten dat hij een mop ging vertellen, maar het bleek dus echt te zijn. In 1e instantie dacht ik nog aan het WTC in Rotterdam (daar werk ik vlakbij), ik wilde al uit het raam gaan kijken, maar toen zeiden ze dat het over NY ging.

2. 06-05-02 Ik was thuis en zat wat opgenomen videoprogramma´s te kijken. Het ene programma was afgelopen en tijdens het doorspoelen van de band kwam het beeld van NL1 door. Ik hoorde iemand zeggen. dit is de doodsteek voor de Nederlandse Democratie en zei tegen mijn man: er is vast iets ergs gebeurd. Teletekst opgezet en de hele avond vol verbijstering naar de TV gekeken.

3. 04-10-92 De dag dat mijn vader overleed. Ik zat boven een computerspelletje te spelen en om nog steeds onverklaarbare redenen ging ik naar beneden .Op de radio was PSV-Feijenoord bezig, het was rust en mijn vader voelde zich niet lekker. Hij had toen dus een hartaanval en is overleden. Totale paniek natuurlijk,broers halsoverkop naar huis gekomen en ´s avonds bood ik aan om mijn neefje en nichtje op te gaan halen bij hun opa en oma (daar was mijn broer op visite toen het gebeurde). Ik had de radio aanstaan en hoorde dat er een vliegtuig was neergestort in Amsterdam.

25-09-96. Overlijden van mijn moeder (ook een hartstilstand) en op die dag is er een vliegtuigje neergestort bij de Waddenzee. Opmerking van mijn broer: Is er weer een vliegtuig neergepleurt als er hier iemand dood gaat

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      vrijdag 16 januari 2004 @ 23:41:25 #78
    25753 mamamiep
    Godmother of Trivia
    pi_16328863

• Ik kwam thuis van school rond een uur of 3. Een huisgenoot was tv aan het kijken en toen ik haar kamer binnenliep zei ze het. Heel de middag en avond bij een andere huisgenoot de tv gevolgd.
    De volgende dag op school steeds als we vrij hadden in de kantine tv zitten kijken, daar stond de tv ook op het nieuws. Er waren veel leerlingen die het volgden.

• Ik heb het nog lang geweten, maar nu ik dit topic zo zie weet ik niet meer waar ik was. Wel weet ik nog precies hoe de nieuwsuitzendingen waren, welke 'filmpjes' ze hadden laten zien, etc. Ik weet dus alleen niet meer waar ik was .

• Ik heb nog maar 1 overlijden van een direct familielid bewust meegemaakt, dus die is me wel bijgebleven. Het was september, ik weet alleen niet meer of het 2000 of 2001 was, ik dacht 2000. Het ging al een tijdje niet goed met mijn opa en ik vroeg ernaar aan mijn broertje. Ik hoorde het uiteindelijk van mijn broer die belde.
    There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 23:47:28 #79
    70366 JPM01
    The F1 season is over
    pi_16329034

1. ik liep met m'n moe in zwolle opweg naar de bus, toen m'n zus belde en zei dat er 1 vliegtuig in het WTC boorde, op moment van bellen kwam de 2e er ook aan.

2. Ik was aan het werk,toen een collega zei dat pim vermoord is. Eerst wilden we dat niet geloven, maar later op de radio was het wel waar

3. 1 januari 2003 toen m'n opa overleden was, ik was maar net weer thuis toen m'n pa belden

To finish first, you first have to finish!
    Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
    AFC Ajax 4 ever
      vrijdag 16 januari 2004 @ 23:48:55 #80
    48645 Farao
    112, daar red je levens mee
    pi_16329072
    WTC cijfer 4

Was aan't werk (SEH ziekenhuis), toen iemand, patient of collega weet ik niet meer 't op de radio had gehoord en ons vertelde.
    Gelijk ging de radio aan en hoorden we wat er aan de hand wat.
    't ging ook als 'n lopend vuurtje door't ziekenhuis, binnen nog geen 10 minuten had zo'n beetje elke afdeling de radio aan.

pim cijfer 3

Toen ging ik eten bij m'n ouders thuis, we zaten wat te kletsen in de kamer, met de radio aan op de achtergrond.
    Toen we er iets over hoorden hebben we de tv maar ff aangezet.

Verder een beetje globaal gevolg, kon het niet echt erg vinden, was het absoluut niet met 'm eens. Had een week van te voren nog gezegd dat ie nog 's vermoord zou worden als ie dat soort opmerkingen zou blijven doen.

Familie cijfer 5

Denk dat m'n oma me het beste bijstaat, ze woonde aan de andere kant van't land (zij Friesland, wij limburg) maar ze werd hier opgenomen en behandeld (darm ca + meta's, osteoporose) omdat zowel m'n beide ouders als artsen in't ziekenhuis werken en ik destijds op de IC van dat zelfde ziekenhuis werkte.

We hebben het hele proces dus van dichtbij meegemaakt, en in overleg met mijn opa, ouders en collega personeel hebben wij "de stekker eruit gehaald" ,daar ze door machines inleven werd gehouden zonder kans op herstel.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
    pi_16329274
    zat bij de mac een kip20 te veroberen...
      zaterdag 17 januari 2004 @ 00:01:06 #82
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_16329446
    1- Was op mijn faculteit (Lucht- en Ruimtevaart techniek....) . Een studiegenoot vertelde dat er een vliegtuig in het WTC gevlogen was, eerst lachten we er nog om, en ik probeerde op Internet te zoeken naar nieuws. Maar niks was bereikbaar.
    Toen naar huis gefietst en met huisgenoten de hele dag voor de buis gezeten.Net toen ik zei hoe lang duurt het nog voordat de 2e toren instort, stortte die inelkaar... Niemand zei iets voor 2 minuten...
    Heel zeker

2 - Zat thuis voor de TV, ging net naar mijn oud-tante die op sterven lag.... Bij haar hebben we het daar over gehad, dat is het laatste wat ik me van haar kan herinneren.
    Dacht eerst dat ze weer een taart hadden gegooid.
    Heel zeker

3 - Opa - Mijn andere oma was bij ons thuis (mijn ouders waren naar het ziekenhuis). Mijn oma had een kaarsje aangestoken, en ik wilde hem niet uitblazen omdat ik dacht dat ik daarmee het laatste leven van mijn opa uit zou blazen... Even later hoorde ik dat hij een half uur overleden was na het uitblazen van het kaarsje. (Ik was een jaar of twaalf)
    Moeder van goede vriendin: Ze belde me thuis op, zat achter de PC
    Buurjongen: Had hersenvliesontsteking, en hoorde het op school van iemand...
    Oud-tante: weet alleen maar de laatste keer dat ik haar levend zag, op 6 Mei 2002 dus...

Heel zeker

[Dit bericht is gewijzigd door kepler op 17-01-2004 00:03]

The line is a dot to you!
    pi_16329481
    quote:
    (cijfer 5) Ik zou op 12 september 2001 met mijn beste vriendin op vakantie gaan naar Californie. We hadden allebei op 11/9 onze koffers gepakt en waren daarna naar de kroeg op de hoek gegaan om een wijntje te drinken "op onze vakantie". De radio stond aan in het café, Elke (barmedewerkster) schonk de wijn in en zei ineens "Hoor eens...?". Mijn vriendin en ik stopten met praten en luisterden wat er gezegd werd op de radio. Op dat moment ging mijn mobiele telefoon, het was een vriend van me en hij riep wat we net op de radio hadden gehoord. Tegelijk begon de telefoon van m'n vriendin; vrienden van haar met dezelfde boodschap. We hebben de wijn laten staan en zijn naar huis gerend om de TV aan te zetten. Rest spreekt voor zich; de reis ging in ieder geval niet door de volgende dag...
    quote:
    (cijfer 4) Op dat moment woonde ik tijdelijk bij m'n ouders. M'n vader kwam binnen en zei tegen me: "Ze hebben 'm vermoord. De klootzakken. De klootzakken."
    quote:
    (cijfer 3) De dood van m'n oma toen ik 14 was. Oma en opa woonden bij ons in huis en midden in de nacht hoorde ik een boel consternatie. Eigenlijk vermoedde ik wat er gaande was maar ik durfde niet uit bed te komen. Mijn ouders renden van de trap, geschreeuw, stilte. Daarna kwam de drukte op gang, steeds aankomende auto's en dichtslaande autodeuren. Gehuil. Uieindelijk kwam een tante me vertellen wat er was gebeurd. Eenmaal beneden zaten daar minstens 20 mensen die ik nog nooit van mijn leven had zien huilen en nu allemaal gebroken.
    Heads I win, tails you lose
    Out of my way, I'm coming through
      zaterdag 17 januari 2004 @ 00:12:14 #84
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_16329789
    quote:

• (5)
    Dat weet ik nog best goed. Ik liep stage en ik zat wat op Fok! te neuzen tot ik een topic tegenkwam (je kon er haast niet omheen), er stond toen ook al een foto de eerste reacties goed doorgelezen, gedacht ook dat het een grap was, maar toen ik refreshte bleken er erg veel mensen al in gereageerd te hebben, dus ik haalde de colelga's er maar bij en die konden ook hun ogen niet geloven, ze leken het zelfs cool te vinden. Ja spectaculair was het zeker. Ik heb zelfs nog even naar huis gebeld, maar m'n broertje om 't te melden en om te horen wat hij op CNN zag. Een uurtje later gingen de eerste photoshop-beelden al per mail door het hele bedrijf. De rest van de middag is er nauwelijks nog gewerkt.
    quote:

• (3)
    Ik kwam thuis, ook weer van een stagedag. En toen zaten m'n vader en m'n broertje voor de tv. Het eerste wat ik toen hoorde (ik weet alleen nietmeer wie het riep) was, Pim Fortuyn is neergeschoten, het is echt belachelijk (iets in de richting). En jahoor, beelden op het journaal, maar ook toen had ik niet echt het idee dat het de waarheid was. Ik moest het wel aannemen. Wat ik toen heb gedaan weet ik niet. volgens mij heb ik pas ene uur later gegeten en de hele tijd voor de tv gezeten. DIe herinnering is me iets minder goed bijgebleven.
    quote:

• (1)
    Dode familieleden heb ik nooit echt bewust meegemaakt. De 'belangrijkste' overleden personen zij nzo ver terug overleden, dat ik me dat nietmeer kan herinneren hoe ik dat ooit te horen heb gekregen. Op wat oudtantes die zo nu en dan overleden. bijna allemaal van m'n vaders kant waar ik toch al haast geen contact mee had. Een moment kan ik me nog herinneren, dat was toen m'n ouders ineens heel nodig de deur uit moesten en in alle haast werd medengedeeld dat een van die oudtantes was overleden. Ik weet nietmeer wie, ik wist wel dat het er al heel erg aan zat te komen, dus het verbaaste me niets en deed me eigenlijk ook nieteens zoveel.

(1)
    Geboortes weet ik helemaal niets van. Niet hoe wanneer, wat en waar, alleen dat er wat neefjes enzo zijn geboren ooit.

zaterdag 17 januari 2004 @ 02:25:10 #85
    689 Thorka
    World Princess Pretend
    pi_16333654
    11 september -

Ik was thuis en mijn vader belde mij om te zeggen dat ik de tv aan moest zetten en vertelde wat er was gebeurd.
    Heb even tv gekeken en toen mijn zus gebeld dat zij de tv aan moest zetten om te kijken.
    Ik geef dit een 3. Ik weet het bovenstaande zeker, maar weet niet mer wat ik preciesaan het doen was of daarna.

Pim Fortuyn-

Deze gebeurtenis krijgt een 5.
    Ik weet alles namelijk exact, het was voor mij erg schokkend, Pim Fortuyn was mijn nieuwe held en toekomst!.
    Mijn vriend en ik waren al maanden ons nieuwe huis aan het verbouwen.
    Ik was alleen thuis en was bezig met schilderen in de woonkamer. Ik had de hele radiouitzending geluisterd waain hij te gast was met Ruud de Wild. Ik had daarvan genoten omdat ik hem weer heerlijk open en eerlijk vond en had af en toe in mijn eentje hard gelachen om zijn uitspraken.
    Ik had een papieren zakdoekje in mijn hand om af en toe vefklodders mee van m'n handen te vegen toen ik het journaal op de radio (na de uitzending hoorde). Daarop zeiden ze dat Pim Fportuyn voor de studio zojuist was neergeschoten.
    Ik kon dit niet geloven en was zeer geschokt. Ik voelde me verdoofd en verdrietig. Ik hoopte dat het goed zou aflopen. Op dat moment kwam mijn vriend van z'n werk om mij op te halen voor het eten bij mijn ouders. Ik vertelde hem het nieuws en wilde snel naar mijn ouders huis voor de tv. Ik was een beetje in paniek.

Het zakdoekje heb ik nog maandenlang bewaard, wel een half jaar.....

Het overlijden van mijn opa, ook een 5.
    Het was 17 januari 2001.
    Ik was op mijn werk en mijn vader belde mij daar dat ik beter naar huis kon komen met de trein, hij zou me daar ophalen van het station, want opa (mijn allergrootste vriend) was plotseling heel slecht. Hij was 's morgens naar een verpleeghuis gebracht ter observatie en ik dacht dat hij op zou knappen.
    In het verpleeghuis hebben ik mijn moeder en mijn oma bij zijn bed gezeten. De verpleging was erg vriendelijk. We kregen in de kamer ertegenover brood en thee. Ze zouden hem omdraaien. Ik dacht nog omdraaien is vaak het einde.
    Er kwam een meisje binnen na een paar minuten die zei: gaan julie maar snel erheen want het is nu het einde. Mijn moeder was er als eerste, ze zat aan de overkant van hetbed bij het raam .Ik hielp mijn oma en zei ging naast het hoofdeinde zitten. Ik zat naast haar. We hadden allemaal lichaamscontact met hem, mijn moeder hield zijn pols vast en voelde zijn hartslag. Ze sprak tegen hem en zei dat we er allemaal waren en dat we van hem hielden. Ondertussen was er een arts binnengekomen, maar deze bleef achterin de kamer staan en liet ons begaan.
    Op het laatst vertelde mijn moeder mij hoe z'n hartslag ging, (boem) en deze ging als een kaarsje uit.
    Mijn moeder huilde en mijn oma huilde ook . Onder het huilen zei mijn oma tegen mij: Hij is toch niet dood? Ik zi haar dat dit wel zo was en ze ging staan en kuste hem op z'n mond, ze zij Jaap je laat me toch niet alleen? Ik huilde toen ook hard en probeerde mijn oma te troosten.

Dit zal ik nooit vergeten. Hoe het daarna precies ging is een beetje vervaagt.

pi_16333937
    1) moment zelf, toen ik uit school kwam, "brand in wtc" RTL Z ..

2) mn oma belde, uur of 7'e

3) op enkel geval na sochtends in mn bed..

bij alle wist ik het vantevoren (2 half hal, 1 en 3 heeel duidelijk)

maar das meer wat voor TRU...

La derecha oprime, la izquierda libera
      zaterdag 17 januari 2004 @ 02:40:25 #87
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_16334021
    1.Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    -Ik zat thuis op de bank te zappen want ik was ziek, ik zag het van begin tot het einde en heb mijn vriend op het werk gebeld.

2.Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    -kreeg ik vrij laat te horen aangezien ik op mijn werk was, toen ik het hoorde was ik geschokt zoals iedereen.

3.Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    - mijn opa lag op sterven en die nacht droomde ik dat hij afscheid kwam nemen, mijn moeder maakte mij waker met het slechte nieuws, dat is nu 5 jaar geleden.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
    pi_17444543
    Ik wilde even melden dat ik mede dankzij jullie een 8 heb gehaald voor m'n essay! Bedankt. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      maandag 1 maart 2004 @ 17:16:16 #89
    37885 BlackSheep
    Supermellowman
    pi_17445823
    1 en 3 gebeurden bij mij nagenoeg op hetzelfde moment.
    Op dezelfde dag dat ik vernomen had wat er gebeurd was met de twin towers, op 11 september 2001, ging het heel slecht met mijn oma, dus daar was ik toen 's avonds. De dag daarna is ze gestorven, dat is me nog steeds wel bijgebleven, een hele vreemde situatie.

Bij 2 weet ik het echt niet meer, het had verder weinig effect op me, behalve dat je er toch over aan het praten raakt.
    Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
      maandag 1 maart 2004 @ 17:33:47 #90
    66325 Sann_e
    Vliegende Koe
    pi_17446095
    1) k was op het moment dat het gebeurde bij een meisje, en we zouden de stad ingaan. Toen belde haar vader om te zeggen dat "er een groot gebouw - het WTC - aangevallen was". het enige wat we toen dachten was": "boeiuh, is in New-York... " ent oen zijn we de stad in gegaan...

2) niets, eigemlijk. kan me alleen de foto in de krant nog hele goed herinneren omdat ik die zo schokkend vond.

3) mijn oma was net gestorven, en ik weet nog dat ik heel hardnekkig weigerde om mee te gaan naar haar om naar haar te "kijken". VRESELIJK!
    rasechte trut
    pi_17446283
    quote:
  • Was thuis, zat op de bank tv te kijken en zapte over CNN heen. 1e Aanslag was net gepleegd.
  • Zat in de auto op weg naar mijn werk. Had net op 3FM naar het intervieuw geluisterd met Fortuyn. Hoorde het in het journaal dat volgde.
  • Tja..
  •   maandag 1 maart 2004 @ 18:10:54 #92
    72528 Hephaistos
    Oempaloempa's Unite!
    pi_17446580
    quote:
  • Ik zat toen nog op school. In de metro op weg naar huis hoorden we het voor het eerst, rond een uur of 2. Werkelijk iedereen had het erover en er hing een hele rare, gespannen sfeer. Wildvreemden praatten met elkaar over de laatste ontwikkelingen en er zat een vrouw in haar eentje te huilen. Wij wisten niet wat er aan de hand was, dus vroegen we het aan een man. Die vertelde dat er twee vliegtuigen tegen het world trade center waren aangevlogen en dat er nog vele andere vliegtuigen in de lucht waren die in heel Amerika aanslagen pleegden door neer te storten. Iemand anders hoorden we praten over aanslagen op het Pentagon en het Witte Huis. Niemand wist wat er precies aan de hand was.
    Ik weet nog dat ik totaal verbijsterd was, maar dat er ook een raar gevoel van opwinding was. Er gebeurde opeens van alles. Ik besefte me later hoe raar het eigenlijk was dat ik geen moment verdriet of zelfs medelijden had gevoeld op dat moment. Toen ik thuis kwam heb ik TV gekeken tot laat in de avond. Ik weet nog hoe belachelijk ik het vond dat mensen het hadden over een 3e wereldoorlog (waar ik achteraf misschien wel naast zat).
    Cijfer: 5

• Ik zat thuis voor de TV en zat het 6 uur journaal te kijken op Ned. 2. De nieuwslezeres (Sascha de Boer dacht ik) kwam aan het einde met een laatste bericht dat Pim Fortuyn neergestoken was. Mijn allereerste gedachte was, als het een buitenlander is breekt de pleuris uit in Rotterdam. Vreemd dus dat alweer mijn eerste reactie geen medelijden o.i.d. was. Na het journaal kwam 2 Vandaag en er was een hele tijd onduidelijk. Al vrij snel werd duidelijk dat hij niet neergestoken maar neergeschoten was. Daarna was er een hele tijd onduidelijkheid of hij het overleefd had of niet. De daaropvolgende dingen staan me niet meer zo helder voor de geest.
    Cijfer: 4

• Mijn opa is overleden toen ik een jaar of 10 was. Ik kan me de begrafenis e.d. nog wel herrinneren, maarvan het moment dat ik hoorde dat hij overleden was, staat me niets meer bij, vreemd genoeg.
    Cijfer: n.v.t.
  • If men define things as real, they are real in their consequences
    pi_17447315
    11 sept: Ik hoorde het nieuws van mijn vriendje en geloofde er niets van. Totdat ik 's avonds het nieuws keek en echt twee vliegtuigen in een flat zag vliegen.
    6 mei: Ik was aan het werken en rond kwart over zes hoorde ik op 3fm dat Pim neergeschoten was. Ik stond stokstijf en dacht meteen: "Dit overleeft 'ie niet.."
    Dood vader '99: Ik was thuis en zat op de bank. En ik deed niks. Ik voelde mijn wereld instorten en ik deed helemaal niets..
    Mon 'en!
      maandag 1 maart 2004 @ 19:45:42 #94
    23969 RoelerMF
    Amelie C'est Magnifique
    pi_17448207
    Bij alledrie weet ik het nog wel vrij nauwkeurig

1) We waren net uit school vrij en wachtend op de tram tot er iemand gebeld werd. Een vriend van hem vertelde dat er twee sportvliegtuigjes het WTC waren binnen gevlogen. Toen ik na 10 minuten thuis kwam en direct de TV aangooide kwam ik er pas achter dat die sportvliegtuigjes van de tram ineens levensgrote jumbojets waren. Vol verwondering heb ik die avond naar de TV gekeken en op IRC rondgehangen. Daar heb ik "live" meegemaakt hoe iemand vertelde dat hij het vierde vliegtuig zag neerstorten in Pensylvania.

2) De moord op Fortuyn. Ik had net mijn stagebaas gebeld om nog even een reminder te geven dat ik de dag erna rijles had. Ik had nog niet opgehangen of zag dat thuis me opbelde. Fortuyn was neergeschoten. De tram naar huis kwam er net aan. In de tram geloofde ik het niet echt was best behoorlijk opgefokt erover. Thuis aangekomen zag ik de realiteit. Een dode Pim Fortuyn. Ik was boos en verdrietig. Ik had maar een gedachte en dat was zoiets van "Laat het asjeblieft geen allochtoon zijn geweest". De rellen rondom het Plein en de onrust bij het Binnenhof hadden me die avond best in me greep verder. Wederom ook hier de hele avond vol verbazing en verwondering naar de TV gekeken.

3) Ik werd 's morgens wakker gemaakt door me zusje dat me oma een uurtje geleden overleden was. Ik heb even liggen huilen, maar als een verassing kwam het niet, het was al maanden uitstel eigenlijk. Daarna heb ik me opgefrisd om behoorlijk lamlendig een tentamen te gaan maken.
    »» Democracy is so overrated »»
      maandag 1 maart 2004 @ 19:50:36 #95
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_17448308
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 16:25 schreef tiez het volgende:
    1: en schrok wel ffies hoe je nieuws kan missen soms
    Ja daar zeg je zo wat. Ik heb dus heel vaak (althans ik ervaar het zelf als *vaker dan logisch zou zijn*) dat schokkende dingen vooral gebeuren als ik niet thuis ben. Misschien wel omdat de hele constellatie waarin je van zulk nieuws ghoort, gewoon anders is dan wanneer je thusi voor de tV zit. Moet ik er wel bijzeggen dat ik iemand ben die de hele dag Teletekst zit af te scannen naar nieuws

Ik kan me voorstellen dat Sweek ook iets dergelijks bij zijn werkstuk kan gebruiken?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 1 maart 2004 @ 20:08:54 #96
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_17448722
    quote:
    1. Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    2. Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?<
    3. Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    1. Ik weet nog dat ik toen op café zat. Meteen daar de TV op en toen live die 2de die erin vloog. 5/5

2. Ik zat toen thuis te internetten. Maar als Belg interesseert die hele Fortuyn me geen bal, dus verder heb ik dat ook niet gevolgd. 2/5.

3. Dewelke? Bij m'n ene opa hoorde ik het toen ik terug kwam van college. Bij m'n andere opa 's avonds een telefoontje toen ik terugkwam van een voetbalwedstrijd. Bij m'n beide oma's 's ochtends een telefoontje vanuit het ziekenhuis dat ze 's nachts waren overleden. Telkens 5/5
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_17448771
    1.Ik kwam de kleedkamer binnen bij voetbal en een gast zei dat er kamikaze piloten in het WTC waren gevlogen, ik lachte hem hard uit. Ik stond namelijk 2 weken daarvoor zelf op die torens.Ben een jaar erna weer in NY geweest bij Ground Zero.

2.Ik keek naar de tv en toen kwam er opeens extra nieuws, dan zit je toch altijd met ingehouden adem te kijken als er extra nieuws is. Daarna zat ik vooral zelf in de stress omdat ze mogelijk de UEFA Cup finale wilden verplaatsen naar Parijs, gelukkig bleef tie in Rotterdam. Op de tribune werd Pim herdacht alleen die kutmoffen zongen er doorheen.

3.Wist van tevoren dat het eraankwam....

maandag 1 maart 2004 @ 20:47:21 #98
    72528 Hephaistos
    Oempaloempa's Unite!
    pi_17449773
    quote:
    Op maandag 1 maart 2004 20:10 schreef rotskibo het volgende:
    Op de tribune werd Pim herdacht alleen die kutmoffen zongen er doorheen.
    Ja, dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen, als je niet eerst van tevoren aan ze bekend maakt dat er een minuut stilte komt en wanneer...
    If men define things as real, they are real in their consequences
      maandag 1 maart 2004 @ 21:03:55 #99
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_17450199
    Geboorte of dood van familielid heb ik nooit meegemaakt.
    11/9 heb ik 5 minuten naar de TV staan kijken, ik geloof dat het toen regende of er een beetje sneeuw lag, en ik ben toen verder gaan playstationnen, interesseerde me toen en nu niet meer dan welk ander nieuwsbericht.

Pim was ik bij een vriend thuis, ik ben naar boven gerend en heb even aan een aantal mensen medegedeeld dat hij was neergeschoten en ben toen weer verder gegaan met wat ik aan het doen was.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      Milf maandag 1 maart 2004 @ 21:19:22 #100
    16000 nikky
    pi_17450633
    quote:
    Op maandag 1 maart 2004 16:04 schreef sweek het volgende:
    Ik wilde even melden dat ik mede dankzij jullie een 8 heb gehaald voor m'n essay! Bedankt. .
    en iedereen post gewoon door

mooi dat je een 8 hebt gekregen sweek
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      dinsdag 2 maart 2004 @ 01:24:20 #101
    81601 Jikpunth
    glow in the dark condoms...?
    pi_17455611
    Gefeliciteerd met je 8
    Wou ook net gaan reageren en had het venstertje al geopend dus bij deze.

1) Ik zat op de bank met mijn kamergenoot toen de telefoon overging en ons werd verteld dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen. We zapten ongeveer twee minuten in voordat de tweede er in vloog en op dat moment kon ik me ook erg goed herinneren hoe druk het was in die torens (was er net drie maanden eerder geweest). Toen de torens in storten weet ik nog dat het een beetje inreeel gevoel was (alsof je een film aan het bekijken bent).
    (5 zal ik ook nooit meer vergeten)

2) Ik was met een vriend van mij aan het praten over zijn standpunten toen een andere vriend van mij binnenkwam en riep "Ze hebben Pim door zijn kop geschoten" waarop ik reageerde met "Lul geen stierenpoep lul" het bleek dus echt waar te zijn... erg triest.
    (3)

3) Ook ik heb het geluk gehad dat ik geen naaste heb verloren.
    how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
    pi_17455706
    Toch doe ik de mijne ook maar:

1) Ik kwam net thuis van school, en ik zette de TV aan. Plots zag ik op Nederland 2 een extra nieuwsuitzending, en ik heb me rotgeschrokken. . Ik zag mensen met witte zakdoekjes uit de ramen zwaaien en toen hoorde ik "zojuist krijgen we binnen dat er een 2de vliegtuig aankomt"... En het was raak. . Staat bij mij heel erg diep in het geheugen, zal het nooit vergeten.

2) Ik was in het centrum, waar een vriend zei dat Pim Fortuyn was neergeschoten. Niemand van ons geloofde dit, en we gingen gewoon verder in het centrum lopen/enz enz. Toen ik thuis was drong het pas echt tot me door. .

3)Ik was gewoon aan het Fok!ken. . 1 zondag voor het oudjaar was het. Toen hoorde ik via m'n vader dat m'n oom was overleden.
    Cijfer: 5 .
    Hoi.
      dinsdag 2 maart 2004 @ 02:01:49 #103
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_17455784
    Lama, kwas te laat...

[ Bericht 98% gewijzigd door Snakey op 02-03-2004 02:05:44 (Te laat :)) ]
      dinsdag 2 maart 2004 @ 02:03:58 #104
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_17455793
    quote:
    Op maandag 1 maart 2004 16:04 schreef sweek het volgende:
    Haha, heb ik nog te laat gereageerd ook

Enzo...
    pi_17455895
    1. Ik was op mijn werk, toen een maat van me via de MSN vertelde dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen. En toen zei hij: "En nog een!??!!!!!". Ik dacht dat het een mop was... Tot ik de radio aanzette. En m'n vriendin was jarig. Ik wilde eigenlijk de hele tijd de tv aan, maar daar thuis deden ze niet zo aan nieuws. Om een uur of zes-zeven ging de tv dan ook uit. Maar er werd wel de hele avond over gesproken. (5)

2. De dag voor het gebeuren waren we op het Bevrijdingsfestival in Haarlem, alwaar toenmalig 3FM-dj Wim Richter op het 3FM podium verkondigde in een opwelling dat "het verbod op discrimantie belangrijker was dan de vrijheid je mening te kunnen uiten" o.i.d. Ik en een maat van zeiden meteen tegen elkaar "Weer wat je daar zegt, Wim!" We vroegen ons beiden af of hij wel realiseerde wat hij zei.
    De dag later (volgens mij exact 24 uur later) belde m'n vriendin dat Pim Fortuyn was neergeschoten) Wederom dacht ik dat het een mop was (toeval), maar toen zette ik het nieuws aan en inderdaad ik was verbaasd en meteen spookte het gebeuren voor uitgerekend het 3FM-podium door mijn hoofd.(5)

3. Een geboorte nooit meegemaakt. Een overleden familielid, mijn beide opa's. Op hun dood was ik voorbereid. Ik wist dat ze gingen sterven en heb de avond ervoor afscheid van ze genomen. Van de een 's avonds rond 10 uur nadat ik van m'n werk terug kwam, onbewust (hij leek te slapen), de ander, 10 jaar later bewust. Hij wilde de rozenkrans bidden. Het was ook 's avonds laat. Het viel me op hoe helder hij uit zijn ogen keek. Hoe levendig en vredig hij eigenlijk was. Ik zie ze beiden nog voor me.(5) Mijn laatste opa overleed december 2003. De ander september 1992.
    pi_17455907
    Hmm, volgende keer eerst het laatste topic lezen....
      Milf dinsdag 2 maart 2004 @ 02:23:48 #107
    16000 nikky
    pi_17455914
    hij kan wel dicht

sweek heeft een 8 gekregen
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')