abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16310914
Ik ben voor mijn studie bezig met een essay over flitslichtherinneringen. Dit zijn precieze herinneringen van het moment waarop je een schokkend nieuwsbericht ontving. Dit kan op internationaal, op nationaal, of op persoonlijk vlak zijn. Voorbeelden zijn respectievelijk 11 september, de moord op Pim Fortuyn en de geboorte van een familielid.
Ik zoek voor mijn studie naar jullie ervaringen op dit vlak: hebben jullie nog bepaalde flitslichtherinneringen bij de volgende gebeurtenissen? Ook indien je ze niet hebt, zou ik dat graag van jullie horen. Ik weet namelijk ook graag hoeveel procent van de mensen ergens geen flitslichtherinnering aan overhoudt.
Daarom dus de volgende vragen:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
  • Ik hoor graag zo uitvoerig mogelijk wat jullie hebben te vertellen hierover; waar je was, bij wie je was, wat je aan het doen was, hoe laat het is enz. enz. Ook hoor ik graag hoe zeker je bent dat je nog precies weet hoe het toen verlopen was. Een cijfer op een schaal van 1 tot 5, 1 is helemaal niet zeker meer, en 5 nog heel zeker, zou heel fijn zijn. Bij de laatste categorie, hoor ik graag ook hoe lang het dan wel niet geleden is...
    Bedankt alvast voor het invullen! Ik zal ook zelf de enquete even invullen zometeen. .

Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16311054
    quote:
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    1:zat bij mn ex (toen nog vriend ) tv te kijken, toen ik een sms kreeg kom NU naar huis
    en daar stond de tv aan
    schrok me de tievus
    maar was ook niet bij de tv weg te slaan, benieuwd als ik was, en beangstigd

2: zat te internetten, daar riep iemand van het is op ned. 2 , dus ik zeg tegen mama zet hem op ned.2 en ja hoor.
    zelfde effect eigenlijk als bij de eerste, maar dan wat minder.

3:die stop ik altijd zo ver mogelijk weg, waar niemand, inclusief ikzelf, nog bijkan ( )

'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_16311106
    1 ik was aan het werk.

2:) weet ik niet meer.

3:) heel lullig carnaval aan het vieren en toen kwam een oom met vertellen dat mijn vader overleden was. Rest van de details zit ergens heel diep weggestopt.

pi_16311147
    1) Ik zat op kantoor in Amsterdam, te irc'en onder werktijd.
    2) Ik zat thuis te computeren, vast op Fok! o.i.d.
    3) Er is nog nooit iemand van mijn naasten overleden. (afklopt)
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:48:19 #5
    45511 TimmyAsd
    Raise your hands motherfuckers
    pi_16311205
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 12:37 schreef sweek het volgende:
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001? was aan het werk.. Tja echt veel gevoelens had ik er niet bij..
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002? [b]ik was thuis.. beetje schokkend wel..
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?niet..
  • Ik hoor graag zo uitvoerig mogelijk wat jullie hebben te vertellen hierover; waar je was, bij wie je was, wat je aan het doen was, hoe laat het is enz. enz. Ook hoor ik graag hoe zeker je bent dat je nog precies weet hoe het toen verlopen was. Een cijfer op een schaal van 1 tot 5, 1 is helemaal niet zeker meer, en 5 nog heel zeker, zou heel fijn zijn. Bij de laatste categorie, hoor ik graag ook hoe lang het dan wel niet geleden is...
    Bedankt alvast voor het invullen! Ik zal ook zelf de enquete even invullen zometeen. .

pi_16311211
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Volgens mij kwam ik net uit school toen het gebeurde, maar de beste (als in "diepst ingebrand") herinnering is dat ik daarna naar de manege moest om m'n zusje op te halen en daar vertelde dat het gebeurd was (ze wisten nog van niets), waarna er een tv van zolder werd gesleept en de ether werd afgezocht naar een goeie zender.
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Ik moest mijn zusje naar de manege brengen, en hoorde in de auto het tweede deel van interview... Was onwijs gezellig, wat me 100% meeviel van die Fortuyn...
    Toen ik thuis kwam heb ik mijn eigen radio aangezet en hoorde ik een presentatrice (ik denk Isabelle) zeggen dat 'ie bij het naar buiten komen was neergeschoten. Op zo'n moment wens je eigenlijk dat je dat hele interview niet gehoord hebt...
    quote:
    # Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    Mijn vader nam de telefoon aan en riep vervolgens mijn moeder even mij hem in mijn zusjes kamer. Na een minuutje hoorden we een harde "NEEE" en toen wij verschrikt aan kwamen rennen, zaten mijn ouders als kleine hoopjes verdriet op de rand van het bed en hoorden we dat opa overleden was. Verder heb ik nog wat flarden van toen we bij oma aankwamen en van de crematie.
    Het was het eind van de middag toen we het hoorden. Opa deed een dutje... Mijn oom is nog langsgeweest, maar hem niet wakker gemaakt en mijn oma heeft ontdekt dat hij overleden was.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 16-01-2004 12:51]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:48:52 #7
    25865 Bill_E
    vijf plus 98!
    pi_16311225
    1) was aan het werk. Hoorde het al op de radio. Wat mijn opviel is dat iedereen gebelt werd door vriendin/vrouw en zelfs moeder.

2) hierbij was ik meer geschokt als bij 1. Ik had namelijk net pims intervieuw met ruud de wild zitten luisteren en bedacht dat het toch wel een grappige gast was die pim. Toen kwam ik thuis. zette de radio uit Net het nieuws geweest en zette nl 2 aan en daar werd het net bekend gemaakt. Met tranen in mijn ogen ziten kijken .

3) Tja. Weet ik niet?

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:52:18 #8
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_16311332
    1. Echt gebeurt: ik had geschiedenisles op de Havo over wereldoorlogen, en we hadden een presentatie over een eventuele Derde Wereldoorlog. Staat er iemand heel leuk te vertellen met een power-point presentatie etc... Ineens komt de congierge binnenlopen met de mededeling dat er een aanslag is in oa. NY. Niemand nam het serieus omdat ze dachten dat het bij de presentatie hoorde. Totdat de lerares ineens wit wegtrok. In de aula hebben we tv gekeken.
    Zekerheidscijfer: 5

2. Op vakantie in Italië. Op een terras zittend werden we opgebeld door een kennis die journalist is. Via een wereldontvanger en de mobiele telefoon hebben we het nieuws kunnen volgen. Een medewerker van het terras kwam heel schattig vragen wat er aan de hand was, omdat het er allemaal heel hectisch uitzag.
    Zekerheidscijfer: 4,5

3. Overlijden familielid: Op vakantie in Duitsland. Een telefoontje maakte dat wij in de eerstvolgende trein terug moesten om op tijd bij de condoleance te zijn.
    Zekerheidscijfer: 4
    Overlijden vriend: Vorige week. Gehoord toen mensen op bezoek kwamen om het slechte nieuws te vertellen van zijn zelfmoord. Ik zat in mijn studentenkamer op irc toen ze ineens voor de deur stonden.
    Zekerheidscijfer: 5

[Dit bericht is gewijzigd door Oxymoron op 16-01-2004 13:36]

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_16311361
    1. Ik kwam net thuis uit school (toen nog middelbare school) toen mijn moeder zei dat er een vliegtuig ongeluk gebeurd was in New York "Er is een vliegtuig in het WTC gevlogen" Toen was nog niet bekend dat het een aanslag zou zijn.

2. Geen id, kan me ook niet zoveel schelen.

3. Laat ik weinig van merken meestal.

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:53:49 #10
    71513 _Liquid_
    Pimp maintenance
    pi_16311382
    1) zat op de pc en iemand op msn zei "huh, amerika staat in de fik" .. ik kijken... zag die vliegtuigen.. poosje gekeken, toen ik alle info zo een beetje wist die er toen was en ze beelden 20 keer gingen herhalen ging ik terug naar mn pc

2) had sex en kreeg een smsje (ja sorry maar het is toch echt zo) dat pim dood was.

3) dat ik s nachts werdt wakker gebeld toen ik 14 was om naar het ziekenhuis te komen. Mijn ouders waren tegen een boom gereden met de auto. Mijn vader was op slag dood mijn moeder is later overleden.

That's about it for me

:r Patty Brard :r
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:53:59 #11
    48870 Abbadon
    Gevallen Engel
    pi_16311390
    ik heb geen flitslichtherinneringen....ben nooit zo onder de indruk eigenlijk
    Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:54:56 #12
    57790 MaStar
    Ik Voel me Kei Goed!
    pi_16311426
  • Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
  • ---> (3) Ik zat op internet, en zag in mijn MSN lijst wat namen staan dat er terroristische aanval was etc. Toen de Tv aangezet. Maar ik zat dus gewoon op mijn kamer.

• Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
  • ---> (4) Ik zat in Turkije. Toen we gingen eten, hoorde ik al een paar Nederlanders zeggen van: 'ja Erg hé, bla bla bla'. MAar de naam Pim Fortuyn, Nederland, moord waren nog niet gevallen. Dus ik ging eerder naar mijn kamer, zette CNN aan, en schrok me rot. Onder stond: 'Pim Fortuyn is shooted'. Ik als een speer naar een computer, gelijk nieuws gekeken, en ik kon het gewoon niet geloven. De volgende ochtend toen ik wakker werd, het was gewoon heel raar, ik kon het niet bevatten, omdat ik er niet echt veel van op tv had gezien..(op internet stonden overigens die avond al wel gelijk foto's van Volkert vd Graaf)

pi_16311456
    Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Ik zat thuis en werd gebeld door mijn broer dat ik moest kijken op CNN. Er was oorlog op komst. Heb gespannen zitten kijken en heb allebij de torens zien neerstorten.(5)

Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Ik stond op het punt om naar een begrafenis te gaan van een meisje dat zelfmoord gepleegd had. Stond te wachten op een vriend die me op zou komen halen. Er was toen pas alleen bekend dat Pim was neergeschoten, of ie nog leefde was een raadsel. We hebben in de auto op weg naar en van de begrafenis constant de radio aangehad en er over gediscussieerd. (5)

Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid? De dood van de beste vriend van mijn broer (helaas geen flitslichtherinneringen bij familieleden): Ik kwam terug van het krantenbezorgen en zag een huilende broer bij mijn ouders op bed. (4)

De bijlmerramp staat me ook nog bij (4 oktober 1992), ik (toen 13 jaar) was toen bij kennissen van mijn ouders in Venray, het zou een feestje moeten zijn, maar iedereen keek geschokt naar de tv. (4)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Boobobob op 16-01-2004 13:00]

When life goes too fast, use emergency brake
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
    pi_16311496
    Dank jullie wel allemaal... .
    Ik zou dus ook graag even horen hoe zeker jullie er nog van zijn dat het precies zo gebeurt is zoals je je herinnert... bedankt alvast!
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_16311511
    1). Allereerst stond ik op het station te wachten. Ik hoorde een meisje iets zeggen van "Ja, nou komt dit zeker weer de komende maanden steeds in het nieuws." Ik had zoiets van, het zal wel, waar maak je je druk om. Daarna kwam ik aan op mijn kamer, en mijn huisgenoot vertelde het me, ik heb mijn boodschappen gewoon op de grond gezet en ben t.v. gaan kijken. Ik geef een cijfer 4, aangezien ik precies weet hoe het meisje het zei op het station, en hoe ik binnen kwam en het echt hoorde.

2). Ik was net verhuisd naar een andere kamer, en de tweede dag was ik net in de keuken. Een huisgenoot zette de t.v. aan, en daar was het op. Ik geloof dat iedereen die aanwezig was mee kwam kijken. Ik weet er nog best veel van, maar minder dan bij 1 denk ik, ik geef het een 3.

3). Van het overlijden van mijn opa en oma weet ik op zich niet meer zoveel, maar dat kwam ook omdat we het al lang zagen aankomen. Ik was er al op voorbereid dat het zou komen, en dan is het minder een schok. Ik weet nog wel wat dingen er over, maar precies waar ik was, en wat ik aan het doen was weet ik ook niet meer.
    Alhoewel, van mijn opa, die al weer 13 jaar dood is, weet ik nog dat mijn moeder het kwam vertellen 's morgens in het weekend terwijl ik t.v. zat te kijken. Volgens mij snapte ik er vrij weinig van..

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:58:15 #16
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_16311532
    quote:

• Ik was net thuis uit Hoorn (school) en zat achter de computer toen het eerste vliegtuig de toren in vloog. Iemand op MSN vertelde me dat, en toen heb ik hier een radio neergezet om het verder te kunnen volgen. Toen het tweede vliegtuig de toren in vloog keek ik toevallig net naar de tv.
    quote:

• Toen kwam ik net thuis van mijn werk, ging even snel eten en daarna naar een vriendin die net terug was uit Australie. Wel even snel een nieuwsfragmentje meegepikt, maar verder had ik toen geen tijd om het te volgen.
    quote:
  • Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?

• Geen.
    quote:
    Graag gedaan.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      vrijdag 16 januari 2004 @ 12:58:56 #17
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_16311555
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2004 12:57 schreef sweek het volgende:
    Dank jullie wel allemaal... .
    Ik zou dus ook graag even horen hoe zeker jullie er nog van zijn dat het precies zo gebeurt is zoals je je herinnert... bedankt alvast!
    Heel erg zeker.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      Milf vrijdag 16 januari 2004 @ 13:00:32 #18
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_16311595
    quote:

11-11
  • (cijfer 5 ) ik was op mijn werk en belde naar huis om te vragen of gelly wat voor me wilde doen.... hij zei tegen mij dat er een vliegtuig in het wtc gebouw was gevlogen...... terwijl ik met hem aan het bellen was zag hij op cnn het tweede toestel zich erin boren, terwijl hij dit zag vertelde hij aan mij wat er gebeurde. dat was volgens mij smiddags..... ik dacht eerst dat hij me in de mailing nam en dat hij een grapje maakte.

• ik vond het verschrikkelijk wat er was gebeurd en voelde me kut omdat al die mensen dood waren en al die families nu kapot zijn....

pim

• ( cijfer 4 )ik stond op mijn viendin te wachten bij de H&M die daar werkt in groningen... het was 18.15 ongeveer toen ze naar buiten kwam... ze zei: pim fortuin is ook vermoord he?... ik zei waar blijft de rest van de grap? maar het bleek dus geen grap te zijn.

• ik was op dat moment best bang voor rellen en , sorry dat ik het zeg, gelukkig was het blanke . op dat moment wat het namelijk best onrustig in nl wegens pim en er liepen op die momenten een hoop gekken rond.

geboorte

• (cijfer 5 )de geboorte van het kindje van een vriendin van mij.... 8 jan jl.

• ik was thuis aan het fok!ken en ze belde om 00.15. het is een jongetje geworden en hij heet tom . ik was zoooo blij het was net of ik een kind had gekregen. ik stond zelf te springen en te huppelen
  • (cijfer 4 ) de geboorte van het kindje van eenvriendin van mij.... 5 jaar gelden 4 januari, 'smorgens. en ook bij deze vriendin was ik enorm blij en ben direct langsgegaan... wat een scheetje
  • 👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_16311670
    quote:
  • 11 sept: was thuis, hoorde iets op de radio over torens die in de fik stonden en ik dacht: ik zet maar eens de TV aan. Het vreemde is dat ik me niet kan herinneren of ik het 2e vliegtuig er live in heb zien vliegen of niet. (al die beelden zijn ook zo vaak herhaald). Ik weet ook nog dat die die dag de timmerman het kozijn van ons zolderraam kwam afwerken.

6 mei: het was op een maandag, want op weg naar de skeelertraining in zwanenburg (da's altijd op maandag) hoorde ik het op de autoradio. Thuis had ik hem nog gehoord op 3FM bij Ruud de Wild.

Overlijden van mijn oma: 1e paasdag 2001. Mijn neef belde op om het te vertellen op het moment dat ik Parijs-Roubaix zat te kijken, ongeveer op het moment dat Servais Knaven nog 10 km moest tot de finish.

[Dit bericht is gewijzigd door MartinusMagnus op 16-01-2004 13:06]

Vrijwillig gebanned
      Licht Ontvlambaar vrijdag 16 januari 2004 @ 13:04:09 #20
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_16311708
    # Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van het nieuws van de aanslagen op 11 september 2001?
    Wakker gebeld worden door familie in Nederland met de mededeling om meteen de tv aan te zetten. Wij zaten in een hotel in de buurt van Tampa, Florida. Op het moment dat we de tv aanzette was alleen het eerste vliegtuig het WTC binnengevlogen. Het tweede hebben we live mogen meekijken op CNN . Daarna hebben we in een soort roes onze spullen in de auto gekwakt en zijn met een rotvaart wegegaan van Tampa (Bush was daar en er gingen geruchten over een vliegtuig dat onderweg zou zijn...) Via sms andere familieleden op de hoogte gesteld dat alles in orde was, bellen ging absoluut niet nl. De daaropvolgende twee weken vakantie waren toch iets anders dan we ons hadden voorgesteld...

# Welke herinneringen heb jij nog aan het vernemen van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei 2002?
    Wederom op vakantie, dit keer gewoon op de camping in Zeeland. via de radio gehoord. Redelijk perplex...

#Welke herinneringen heb jij aan het vernemen van de geboorte of dood van een familielid?
    De laatste drie keer dat iemand is overleden, wisten we al vantevoren dat het zou gebeuren. We hebben ook bij alledrie mee gewaakt. Mijn oma was gewoon op leeftijd en dement, was beter zo. Mijn tante had kanker en was met haar 56 jaar veel te jong. Dat hoorden we ook weer op de camping in de nacht van hemelvaart, na dat Pim 's maandags was vermoord. En mijn schoonmoeder was helemaal veel te jong, met 47 jaar overlijden aan longkanker is gewoon niet eerlijk. Op de ochtend dat zij is overleden, wisten we voordat we gingen werken eigenlijk al dat het afgelopen was. Ze was namelijk in coma geraakt 's nachts.
    Aan de geboorte van mijn achternichthje heb ik hele goede herinneringen. Ik ben nl. van Limburg naar Zeeland gereden om bij haar geboorte te zijn en heb haar navelstreng mogen doorknippen. Een ervaring op zich!

Groetjes Sjeen

You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:06:51 #21
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_16311802
    hee sweekske hier de resultaten van de madese jury, ofwel Jerruh .

1) ik stond met drie vrienden (joost, carl en roel) in een elektronicawinkel in eindhoven, in de kruisstraat. ze moesten fotorolletjes laten ontwikkelen en ik was meegegaan. Het was een zonnige dag en toen we de rolletjes afleverden aan de balie, zei de man achter de kassa met deze woorden: zeg hebben jullie al gehoord van dat vleigtuigje dat schijnbaar in het wtc is gevlogen? wij zo: nee, wat voor vliegtuigje? de man wist het niet en daardoor dacht ik ten eerste dat het ging om een sportvliegtuigje. toen gingen we naar de kamer van joost waar we de tv aanzetten om wat comedies te bekijken, maar toen zapten we op nederland 2 waar dus bleek dat er een groot vliegtuig in da ding was gevlogen.

2: ik kwam net van school. we zouden boodschappen doen, maar ik zet altijd de tv aan als ik op mijn kamer doen. dus ik tv aanzetten. en toen belden mijn beste vrienden aan. Die zei dat pim foruyn was neergestoken, dus wij meteen achter de tv gaan zitten..

3: toen ik een jaar of zeven was zou ik op woensdagmiddag bij een vriendje met treintjes spelen. Ik had er helemaal zin in!! toen belde rond een uur of twee (het regende) iemand op . ons ma nam op en ik zag haar schrikken. toen ze ophing zei ze: jerre pak je kleren, ik ga even je broertje bij een vriendje weghalen en je vader opbellen. dus ik zo: ja maa rik ga naar martin met de treintjes spelen. dus ons ma: bel martin nu even af, we gaan naar aardenburg, je opa is in de taxi overleden.

zekerheid: 5,5,5
    ik zie die gebeurtenissen nog op mijn netvlies..

put
    your
    clothes
    on!
    pi_16311820
    1) Ik kwam thuis van school en toen zei m'n vader: "Het WTC is ingestort!" en toen ging ik naar de tv kijken
    2) Zat boven achter de computer en toen riep m'n vader naar boven dat Pim Fortuijn was neergeschoten. Snel de t.v. aangezet.
    3) Nog niet meegemaakt (Ook afklopt)
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:07:22 #23
    52590 MallePall
    De zuivelste verwenner...
    pi_16311821
  • 11 sept: was ik boven op zolder toen me moeder naar boven schreeuwde dat er wat ergs gebeurde
  • moord pim fortuijn: was ik in de auto op weg naar de praxis ik kon het niet gelovem
  • vuurwerk ramp: had ik net pauze bij de AH en hoorde dat er een brandje was. Toen ik vrij was en thuis de tv aanzette heb ik me ouders gewaarschuwd (die waren op dat moment krimi aan het kijken)
  • Lady di: was op een zondag ochtend toen ik het te horen kreeg. Toen ik nog naar beneden ging in de ochtend om tv te kijken
  • pi_16311838
    Over de aanslagen op 11 september denk ik nog erg zeker te zijn dat ik weet wat er toen gebeurde, ik geef het een 5 daarom. Het was net half 4 geweest, en ik ging met de auto naar huis van school. M'n moeder kwam mij en mijn broertje ophalen, en ze vertelde niet eens meteen dat het was gebeurt volgens mij. Pas na een minuut of 2 vertelde ze ineens dat New York was aangevallen... ik besefte het niet meteen, ik vond het eerst vooral raar. Toen ik thuis kwam heb ik direct CNN opgezet, en pas toen besefte ik wat er was gebeurd.

Ook hierover denk ik heel zeker te zijn, weer een 5 eigenlijk dus. Ik zat thuis in de computerkamer, alleen, te chatten op irc met wat vrienden. Ik ging toevallig even op Fok! kijken, waar ik toen eigenlijk alleen nog maar af en toe kwam om wat rond te kijken, en zag dat Pim vermoord was... Ik was de eerste van ons +/- zessen die het wist, en ik vertelde het aan de anderen. We kregen echt een heel raar sfeertje in het chatkanaal. Er kwamen vooral reacties in de aard van "dat kan toch niet?".

Hier ben ik een stuk minder zeker van, omdat het al lang geleden is... 1988 om precies te zijn. Ik geef dit een 3. Ik was bij m'n oma thuis, en zij werd ineens gebeld... toen hoorde ik dat m'n broertje was geboren, en dat het een broertje was dus. Volgens mij hoorde ik toen ook al voor het eerst de naam. We zijn daarna direct naar het ziekenhuis gegaan.

Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      vrijdag 16 januari 2004 @ 13:15:55 #25
    80585 Mr.Jingles
    "Hasta la victoria siempr
    pi_16312068
    1. Kwam thuis van school toen er een extra nieuwsuitzending op was, heb het echt dagen zitten volgen.

2. Zat in de auto naar de radio te luisteren en toen kregen ze echt net het bericht binnen. Dus gelijk naar huis en tv aangezet.

3. Nog geen familielid overleden wat ik bewust heb meegemaakt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')