abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16652039
quote:
Hoe realistisch is dit trouwens? En vanaf wanneer zullen ze erover praten, vanaf volgende week dinsdag allicht al? Van de andere kant ziet het ook vreemd uit als je de hele primaries al een running mate bij je hebt. Dus wellicht wachten ze tot half april.
Edwards heeft al aangegeven dat die zowiezo North Carolina wil winnen, anders stopt die er waarschijnlijk mee. Ik denk dat de kans wel redelijk groot is dat die in het Zuiden een aantal primaries wint of hoog eindigd... denk dus dat die wel even door zal gaan. Maar kans maakt die IMO niet echt... Dus dan maar hopen dat die zich inderdaad aansluit bij Kerry...
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:52:17 #152
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16652114
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:49 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

[..]

Edwards heeft al aangegeven dat die zowiezo North Carolina wil winnen, anders stopt die er waarschijnlijk mee. Ik denk dat de kans wel redelijk groot is dat die in het Zuiden een aantal primaries wint of hoog eindigd... denk dus dat die wel even door zal gaan. Maar kans maakt die IMO niet echt... Dus dan maar hopen dat die zich inderdaad aansluit bij Kerry...

Want dan kan hij doodleuk tegen zijn delegates zeggen: Stem Kerry?
Dat zou wel een goede grap zijn namelijk, dan moet je de delegates eigenlijk al bij elkaar op gaan tellen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:53:06 #153
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16652138
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:52 schreef Duritz het volgende:

[..]

Want dan kan hij doodleuk tegen zijn delegates zeggen: Stem Kerry?

Ja, dat kan. .
pi_16652331
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:49 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat de kans erg groot is dat ie North Carolina wint...
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:03:21 #155
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16652414
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:53 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat kan. .

Echt waar, ging het zo in de Nederlandse partijen ook maar. Het Belgisch regiosysteem, waar de prominenten in hun eigen provincie de lijst aanvoeren, spreekt me ook wel aan. Het brengt de politiek weer dichter bij de kiezer en zo. Nederland verdelen in 5 districten en overal een aantal zetels verdelen, naar inkomenaantal natuurlijk.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:35:51 #156
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_16653259
5 districten is een vreemd aantal, dat zijn er veel te weinig. Als je het doet (en ik ben voor) dan moet jet het goed doen en minimaal 100 districten instellen. Maar goed, dit is stof voor een andere topic dan deze.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:39:02 #157
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_16653337
Nou, had ik net niet helemaal gelijk met m'n voorspelling
Een kandidaat voor het vice-presidentschap wordt trouwens traditioneel bekendgemaakt tijdens het partijcongres. Dat staat voor de Democraten gepland in Boston (zou dat niet leuk zijn voor Kerry? ) van 26 t/m 29 juli.
Decisions are made by those who show up.
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:31:13 #158
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16654542
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat de kans erg groot is dat ie North Carolina wint...

Volgende week dinsdag is de primary van South Carolina. Raad eens wie bovenaan staat in de peilingen. .
pi_16655926
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:31 schreef freako het volgende:

[..]

Volgende week dinsdag is de primary van South Carolina. Raad eens wie bovenaan staat in de peilingen. .

Ik had vanochtend al gelezen dat het John Edwards was. Weinig verrassend dus
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:01:45 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16657580
Kerry heeft met groot overmacht gewonnen. Dean komt nog redelijk mee; hij pakt zijn delegates mee.

Lieberman is weer wat terugvallen ten opzichte van de peiling. En Clark deed het iets beter. Wel tegenvallend vor Clark vind ik.

Maar het ziet er goed uit voor Kerry.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:28:11 #161
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16658352

Leuk kaartje dit. Het laat zien dat Dean eigenlijk alleen gewonnen heeft in de gebieden die aan Vermont grenzen, in het westen.

Volgende week dinsdag de volgende voorverkiezingen, in South Carolina, Arizona, Missouri, Delaware en Oklahoma. Bovendien zijn er caucuses in New Mexico en North Dakota.

woensdag 28 januari 2004 @ 16:17:20 #162
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16659830
Ik zie vooral veel zuid, daar zal de katholiek en progressief (?) Kerry het niet zo goed doen, maar Edwards en Clark des te beter. Dean lijkt me ook al niet zo'n score halen daar.

Zijn er weer caucussen? Top, dat wordt weer TV kijken. Alleen die klote CNN die ik door krijg laat de hele tijd dat klote Asian Bizz News (of iets dergelijks zien) met reportages over aardige mensen in het Midden Oosten. Argh! Kregen we in Nederland maar Fox News.

woensdag 28 januari 2004 @ 16:23:15 #163
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16660005
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:17 schreef Duritz het volgende:
Ik zie vooral veel zuid, daar zal de katholiek en progressief (?) Kerry het niet zo goed doen, maar Edwards en Clark des te beter. Dean lijkt me ook al niet zo'n score halen daar.
Edwards wint South Carolina, Clark wint Arizona, dat lijkt me haast wel zeker. Delaware naar Kerry (of kwam Lieberman daar vandaan?). Missouri en North Dakota geen flauw idee, misschien Kerry? New Mexico en Oklahoma waarschijnlijk naar Clark of Edwards idd.
quote:
Zijn er weer caucussen? Top, dat wordt weer TV kijken.
Wat wel een probleempje is, is dat veel van de verkiezingen verder naar het westen worden gehouden, dus het wordt denk ik wel een uur of 3-4 's nachts (Nederlandse tijd) voor de stembussen sluiten.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:42:25 #164
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16660639
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:23 schreef freako het volgende:
Wat wel een probleempje is, is dat veel van de verkiezingen verder naar het westen worden gehouden, dus het wordt denk ik wel een uur of 3-4 's nachts (Nederlandse tijd) voor de stembussen sluiten.
Hmmm... En je denkt zeker dat ze zich waarschijnlijk niet gaan aanpassen aan mijn wensen, of wel?

Dan maar een beetje nakeuvelen. Het wordt aanstaande zondag ook al laat.

woensdag 28 januari 2004 @ 17:49:26 #165
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16662573
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:42 schreef Duritz het volgende:

[..]

Hmmm... En je denkt zeker dat ze zich waarschijnlijk niet gaan aanpassen aan mijn wensen, of wel?

Dan maar een beetje nakeuvelen. Het wordt aanstaande zondag ook al laat.

Ach, het een paar uur later te weten komen is toch ook niet erg?

Zijn er ook staten die echt pro-Dean zijn?

woensdag 28 januari 2004 @ 18:07:58 #166
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16663067
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zijn er ook staten die echt pro-Dean zijn?

Vermont. . Misschien ook D.C. en wat andere New England-staten, hoewel Kerry het daar dus ook goed doet (zie New Hampshire)
  woensdag 28 januari 2004 @ 18:11:14 #167
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16663157
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, het een paar uur later te weten komen is toch ook niet erg?

Is ook wel zo, maar naar de zoveelste herhaling van Hitler's Henchmen kijken verveelt ook zo.
  zondag 1 februari 2004 @ 18:43:48 #168
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16785326
Nog twee dagen... Even wat peilingen tussendoor:

SOUTH CAROLINA (CBS News): Edwards-30%, Kerry-18%, Clark-11%, Sharpton-11%, Dean-10%.
ARIZONA (MSNBC/Zogby): Kerry-36%, Clark-20%, Dean-10%, Lieberman-7%, Edwards-6%
MISSOURI (MSNBC/Zogby): Kerry-46%, Edwards-13%, Dean-8%.
OKLAHOMA (MSNBC/Zogby): Clark-25%, Kerry-22%, Edwards-16%, Dean-8%.
NORTH DAKOTA (Fargo Forum/WDAY-TV): Kerry-31%, Clark-15%, Edwards-6%, Dean-5%
DELAWARE (American Research Group): Kerry-27%, Lieberman-16%, Dean-14%

Bump

pi_16811245
quote:
Democratische rivalen maken zich op voor belangrijke slag 02-02-2004

Dinsdag worden in zeven Amerikaanse staten voorverkiezingen voor de Democratische presidentsnominatie gehouden. Maandag richtten de kandidaten hun aandacht op de staten waar zij de meeste kans maken op een overwinning en deden ze hun uiterste best om de grote groep twijfelende kiezers voor zich te winnen. In de zeven staten zijn op 'Mini-Tuesday' 269 stemmen te winnen. Om de nominatie van Democratisch presidentskandidaat in de wacht te slepen, heeft de winnaar in totaal 2.162 stemmen nodig.

De zeven staten, verspreid over het hele land, vormen een zeer diverse combinatie van kiesgebieden. In South Carolina moet voor het eerst in dit primary-seizoen duidelijk worden welke kandidaat de voorkeur geniet van de zwarte kiezers, terwijl New Mexico als graadmeter geldt voor de voorkeur van de Latino's. Missouri, in het midden van de Verenigde Staten, geldt als een ruwe doorsnee van het hele land. Arizona staat te boek als een conservatieve staat, maar is tegelijkertijd een van de snelst groeiende economieën in de VS en is dus zeer veranderlijk. Het kleine Delaware is van belang omdat de bevolkingssamenstelling er vergelijkbaar is met die van de veel grotere buurstaat Indianapolis.

Senator John Kerry heeft na zijn overwinningen in Iowa en New Hampshire in vijf staten - Arizona, Delaware, Missouri, New Mexico en North Dakota - een comfortabele voorsprong in de peilingen. Maar ook in Oklahoma en South Carolina is hij een te duchten tegenstander. Kerry hoopt dat een grote overwinning er na dinsdag voor zal zorgen dat het deelnemersveld, nu nog zes man sterk, uitdunt.

Voormalig favoriet Howard Dean viel Kerry de afgelopen dagen aan op zijn financiële banden met belangenbewegingen waartegen Kerry beweert te strijden. Volgens oud-gouverneur Dean wordt Kerry gesponsord door groepen in Washington die dat tijdens een eventueel presidentschap beloond willen zien. Kerry beantwoordde de aanval door te stellen dat zijn carrière in de politiek bewijst dat hij altijd tegen zulke belangengroeperingen heeft gestreden. Dean houdt er rekening mee dat hij in geen van de zeven staten wint, maar zei zich te willen concentreren op Washington en Michigan, waar zaterdag voorverkiezingen worden gehouden.

Kerry's campagne loopt ondertussen als een trein. De invloedrijke gouverneur van Washington, Gary Locke, en de unie van landbouwvakbonden hebben hun voorkeur uitgesproken voor Kerry. De steun van de landbouwers levert Kerry mogelijk doorslaggevende stemmen op van de Latino's in New Mexico en Arizona.

Voormalig generaal Wesley Clark richtte zijn pijlen op Oklahoma, waar hij volgens de peilingen het meest kans maakt op een overwinning die noodzakelijk is om nog langer als kanshebber te gelden. Senator John Edwards deed hetzelfde in South Carolina. Edwards ontkende geruchten dat hij de running mate van John Kerry wordt. Volgens mij kan je beter aan senator Kerry vragen of hij misschien interesse heeft om vice-president te worden, aldus Edwards.

Senator Joe Lieberman kreeg afgelopen weekeinde weer wat lucht, na slechte resultaten in Iowa en New Hampshire. Kranten in Seattle en South Carolina spraken hun voorkeur uit voor de voormalige running mate van Al Gore.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

nieuws.nl
  maandag 2 februari 2004 @ 12:14:40 #170
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16811368
Dean staat overigens qua aantal kiesmannen op de eerste plaats.

ZOals te vinden op: http://edition.cnn.com/ELECTION/2004/primaries/pages/scorecard/index.html

Dean 113
Kerry 94
Edwards 36
Clark 30
Lieberman 25
Sharpton 4
Kucinich 2

pi_16811464
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:43 schreef Duritz het volgende:
Nog twee dagen... Even wat peilingen tussendoor:

SOUTH CAROLINA (CBS News): Edwards-30%, Kerry-18%, Clark-11%, Sharpton-11%, Dean-10%.
ARIZONA (MSNBC/Zogby): Kerry-36%, Clark-20%, Dean-10%, Lieberman-7%, Edwards-6%
MISSOURI (MSNBC/Zogby): Kerry-46%, Edwards-13%, Dean-8%.
OKLAHOMA (MSNBC/Zogby): Clark-25%, Kerry-22%, Edwards-16%, Dean-8%.
NORTH DAKOTA (Fargo Forum/WDAY-TV): Kerry-31%, Clark-15%, Edwards-6%, Dean-5%
DELAWARE (American Research Group): Kerry-27%, Lieberman-16%, Dean-14%

Bump

Hoe opvallend, Dean is helemaal out als deze peilingen de uitslag zouden zijn.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_16811496
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:14 schreef Sidekick het volgende:
Dean staat overigens qua aantal kiesmannen op de eerste plaats.

ZOals te vinden op: http://edition.cnn.com/ELECTION/2004/primaries/pages/scorecard/index.html

Dean 113
Kerry 94
Edwards 36
Clark 30
Lieberman 25
Sharpton 4
Kucinich 2

Dat is geen correcte weergave. Ze hebben ook een aantal niet gebonden kiesmannen er al bij gedaan die nog elk moment hun stem kunnen veranderen. Kerry staat nog stevig aan de leiding.
  maandag 2 februari 2004 @ 12:23:27 #173
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16811602
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:19 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dat is geen correcte weergave. Ze hebben ook een aantal niet gebonden kiesmannen er al bij gedaan die nog elk moment hun stem kunnen veranderen. Kerry staat nog stevig aan de leiding.

Die kiesmannen veranderen echt niet zomaar van mening.

Maar je hebt wel gelijk dat het geen realistische weergave is.

quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:18 schreef UnderWorld_ het volgende:

Sinds wanneer geloof jij peilingen?
pi_16811715
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Sinds wanneer geloof jij peilingen?

Peilingen een korte tijd voor relevante gebeurtenissen hebben wel wat betekenis. Nu de verkiezingen voor de 2e kamer peilen heeft geen enkele betekenis (het is natuurlijk wel leuk om te kijken hoe de trends verlopen).
  maandag 2 februari 2004 @ 12:38:54 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16811957
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:18 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Sharpton 11% in South Carolina. .
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:23 schreef freako het volgende:

Edwards wint South Carolina, Clark wint Arizona, dat lijkt me haast wel zeker.

Ok, ik meende dus dat Wesley Clark uit Arizona kwam, maar hij komt uit Arkansas (AR). .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')