abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16972121
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:36 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

http://www.politics1.com/

Kortom, Kerry zit gebakken.
pi_16972320
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:36 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Kortom, Kerry zit gebakken.

waar, ik zie geen polls.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_16972370
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:44 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

waar, ik zie geen polls.

WISCONSIN NUMBERS. ...

Here are the latest numbers from the Milwaukee Sentinel-Journal/Univ of Wisconsin poll of likely Dem primary voters: Kerry-45%, Dean-12%, Clark-11%, Edwards-6%, Kucinich-3%, Sharpton-1%.

Er is geen grafiekje

pi_16972473
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

WISCONSIN NUMBERS. ...

Here are the latest numbers from the Milwaukee Sentinel-Journal/Univ of Wisconsin poll of likely Dem primary voters: Kerry-45%, Dean-12%, Clark-11%, Edwards-6%, Kucinich-3%, Sharpton-1%.

Er is geen grafiekje

Wisconsin is pas 17 februari?

Vandaag is Michigan en Washington State, toch?

pi_16972651
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Wisconsin is pas 17 februari?

Vandaag is Michigan en Washington State, toch?

En nog een derde.
pi_16972714
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:58 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

En nog een derde.

Niet volgens politics1: http://www.politics1.com/calendar.htm

Maar heb jij de peilingen van Washington state and Michigan kunnen vinden?

pi_16972888
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:00 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Niet volgens politics1: http://www.politics1.com/calendar.htm

Maar heb jij de peilingen van Washington state and Michigan kunnen vinden?

Nee, de site is nogal onoverzichtelijk en de NOS heeft al helemaal geen duidelijke info. CNN heeft ook geen peilingen maar wel een goede info site.

http://edition.cnn.com/ELECTION/2004/

pi_16988882
Kerry heeft Washington gewonnen. Dean heeft nog best veel stemmen (30%), toch was de voorsprong erg groot (18%).

http://www.cnn.com/ELECTION/2004/primaries/pages/states/WA/

pi_16993655
En Kerry heeft met 52% (!) Michigan gewonnen.

http://www.cnn.com/ELECTION/2004/primaries/pages/states/MI/

Kerry neemt in het totaal flink de leiding. Hij heeft nu 409 kiesmannen tegen respectievelijk 174, 116 en 82 voor Dean, Edwards en Clark.

http://www.cnn.com/ELECTION/2004/primaries/pages/scorecard/index.html

zondag 8 februari 2004 @ 11:19:05 #235
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16993806
Ja, Kerry had vanaf de eerste overwinning het momentum. Als je ziet dat hij wint, dan krijg je ook de kiezers achter die denken "Tja, hij lijkt me wel goed genoeg".

Clark lijkt helemal uitgespeeld. Dean en Edwards hebben nog een hele kleine kans, maar dat lijkt steeds onlogischer.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16994513
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:19 schreef Sidekick het volgende:
Ja, Kerry had vanaf de eerste overwinning het momentum. Als je ziet dat hij wint, dan krijg je ook de kiezers achter die denken "Tja, hij lijkt me wel goed genoeg".

Clark lijkt helemal uitgespeeld. Dean en Edwards hebben nog een hele kleine kans, maar dat lijkt steeds onlogischer.

Ik denk eerder dat Clark en Edwards nog een kleine kans hebben. Zij hebben immers nog een staat gewonnen. Dean heeft nog nergens gewonnen.
pi_16995717
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:04 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dean heeft nog nergens gewonnen.

Ach ja, je kunt ook overdrijven in optimisme.

JEAHHH

zondag 8 februari 2004 @ 13:06:08 #238
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16996092
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:04 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Clark en Edwards nog een kleine kans hebben. Zij hebben immers nog een staat gewonnen. Dean heeft nog nergens gewonnen.

Ja, dat winnen is leuk, maar wat heb je daaraan? Als mensen al kijken naar winnaars dan is dat enkel Kerry.
pi_16996644
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, dat winnen is leuk, maar wat heb je daaraan? Als mensen al kijken naar winnaars dan is dat enkel Kerry.

winnen = momentum
  zondag 8 februari 2004 @ 13:51:00 #240
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16997528
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:23 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

winnen = momentum

En Kerry strijkt dat allemaal op. Clark wint misschien wel ietsjes daardoor, maar daarmee staat hij nog steeds onder Dean. Edwards heeft dezelfde kansen als Dean.
  zondag 8 februari 2004 @ 17:22:40 #241
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17004139
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:07 schreef UnderWorld_ het volgende:
En Kerry heeft met 52% (!) Michigan gewonnen.
Hatsikidee. Toch, zie ik daar Dean een beetje aan het opkrabbelen? Maakt het wel weer spannend natuurlijk. Het liefst nog een paar echoe kandidaten voor Super Tuesday!
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17007564
quote:
Op zondag 25 januari 2004 10:26 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij op andere punten zegt, maar de SP denk precies hetzelfde over handel als Kuchinich.

De ultrarechtse constitution party en libertarian party ook en met die 2 partijen vergeleken zijn zelfs de republikeinen nog communisten.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 10:40 schreef freako het volgende:

[..]

Kerry klinkt Iers. Is ie ook katholiek? Zo ja, dan heeft ie een probleem in het Zuiden, denk ik.

Dat zal wel meevallen, Staten als Mississippi, Alabama en Georgia gaan de democraten uberhaupt niet winnen. Ze moeten zich richten op de Zuidelijke immigrantenstaten zoals Texas en Louisiana, maar vooral op Florida. Alle immigranten zijn bijna katholieke Latino's en Texas en Florida leveren ontzettend veel kiesmannen, die 2 hebben meer kiesmannen dan de rest van de Zuidelijke staten volgens mij.

Maar Clark en Edwards zullen het daar ook goed doen.

pi_17007623
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:20 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

De ultrarechtse constitution party en libertarian party ook en met die 2 partijen vergeleken zijn zelfs de republikeinen nog communisten.

Van de ultrarechtse weet ik het niet, maar volgens mij staat de libertarian party voor vrijhandel, dat is niet echt overeenkomstig met de protectionistische houding van Kuchinich en de SP.
pi_17007694
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:15 schreef KieWie het volgende:
Sinds deze election-cycle zijn er feitelijk twee Super Tuesdays. Oorspronkelijk zouden er meer van de maart-Primary's opschuiven naar afgelopen dinsdag, maar uiteindelijk is de maart Super Tuesday toch een stuk groter gebleven dan z'n februari-broertje.

Het stellen dat op 2 maart "alles beslist" zou worden lijkt mij niet juist. Uiteraard is het best mogelijk, het hangt natuurlijk af van wat er daarvoor is gebeurd, maar aangezien slechts een week later vijf zuidelijke staten hun primary's houden kan een match-up tussen Kerry en Edwards prima mogelijk zijn na die dinsdag.

Vergeet het maar. Op super tuesday worden 1150 delegates gekozen in oa California, Minnesota, Ohio en NY gekozen, staten waar ik Edwards nauwelijks kans geef op de overwinning. De week daarna zullen pas Texas, Florida en louisiana worden gekozen, goed voor maar 460 delegates.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:43 schreef DonStefano het volgende:
Vraag me dan af naar wie de potentiele Deanstemmers toe zouden zweven...Kerry...Edwards...Clark?!
Ik denk Clark als die er een beetje goed voorstaat, anders Kerry.
  zondag 8 februari 2004 @ 19:45:02 #245
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17008241
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:20 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

De ultrarechtse libertarian party ook en met die 2 partijen vergeleken zijn zelfs de republikeinen nog communisten.

Wat is dat voor idiote opmerking? Voor legalisering van drugs is ineens ultra-rechts?
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  maandag 9 februari 2004 @ 09:47:47 #246
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17021233
En Kerry heeft ook Maine gewonnen met grote cijfers.
pi_17021911
quote:
Op maandag 9 februari 2004 09:47 schreef freako het volgende:
En Kerry heeft ook Maine gewonnen met grote cijfers.
Als je een heel klein staatje (qua inwoners dan) wint, mag je dan spreken over "met grote cijfers"?
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_17022026
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:45 schreef Duritz het volgende:

[..]

Wat is dat voor idiote opmerking? Voor legalisering van drugs is ineens ultra-rechts?

Niet helemaal idioot, maar de Libertarian Party is een een beejte ongrijpbare partij om in te delen in links-rechts. Ze zijn namelijk voor de afschaffing van ongeveer alle regels en ultiem dus voor de afschaffing van een centrale overheid. Weg dus met de regels die drugs verbieden, maar harde aanpak misdaad, weg met de belasting, maar ook weg met steun aan bedrijven, weg met de grenzen, weg met Social Security. Knappe vent die ze kan indelen blij links of bij rechts.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  maandag 9 februari 2004 @ 10:43:57 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17022087
quote:
Op maandag 9 februari 2004 10:32 schreef Potus het volgende:

[..]

Als je een heel klein staatje (qua inwoners dan) wint, mag je dan spreken over "met grote cijfers"?

Er was toch een groot verschil met Dean en Kucinich ( ). Alleen jammer dat nog maar 50% van de uitslagen binnen zijn.
code:
Kerry     4,843 45% 
Dean      2,774 26% 
Kucinich  1,581 15% 
Edwards     916  9% 
Clark       407  4% 
Sharpton     23  0% 

NB: dit is een caucus, daarom is het stemmenaantal zo laag.
pi_17022248
quote:
Op maandag 9 februari 2004 10:43 schreef freako het volgende:

[..]

Er was toch een groot verschil met Dean en Kucinich ( ). Alleen jammer dat nog maar 50% van de uitslagen binnen zijn.

NB: dit is een caucus, daarom is het stemmenaantal zo laag.

Wat ik bedoelde te zeggen is: er zijn maar 24 gedelegeerden te verdelen. Maakt het dan wat uit dat Kerry er maar liefst 15 van wint? Ik denk dat dat wel los loopt. In Michigan en Washington State haalde h ijbij elkaar bijna tien keer zoveel gedelegeerden op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')