Nu was ik eerst aan het kijken naar Fiat 500 auto's.
Vooral dit exemplaar had mijn belangstelling:
Via de club http://www.fiat500club.nl/ las ik echter vandaag dat deze toch wel een overdekte garage nodig hebben i.v.m. roest.
En die heb ik niet .. Verder heeft de auto meer storingen en onderhoud dan ik dacht.
Vanmiddag laat kwam ik bij toeval de Fiat Coupe tegen.
Normaal vind ik die veel te duur, maar nu is er een exemplaar van 3.950,00 hier in de buurt. (en zelfs bij een garage)
Het was al laat, anders was er een kans geweest dat ik die gelijk was wezen halen.
Nu kan ik nog even nadenken of het echt een goede beslissing is.
Ik ga er dus niet dagelijks mee rijden, 1-2 dagen totaal -misschien 200 kilometer per maand.
Volgens mij is het wel een hele goede koop.
Tot ongeveer 8000 Km per jaar is huren goedkoper.
Als ik een auto zou kopen zou ik een oude polo, golf of volvo 440 ofzo kopen.Onverwoestbaar, oerdegelijk en goedkoop te krijgen.
Zeker als je zo weinig km. maakt kan je beter een jap kopen.
Die zijn over het algemeen minder onderhoudsgevoelig dan die italobagger.
quote:Huren is geen optie. Ik wil gewoon iets voor de deur hebben.
Op donderdag 15 januari 2004 18:43 schreef overhyped het volgende:
Ik zou voor zo weinig auto rijden geen auto kopen.Tot ongeveer 8000 Km per jaar is huren goedkoper.
Als ik een auto zou kopen zou ik een oude polo, golf of volvo 440 ofzo kopen.Onverwoestbaar, oerdegelijk en goedkoop te krijgen.
Ik rij zelf een Mini uit 1986.. prachtige auto, kunt veel plezier mee hebben, is appart alleen jah... hij heeft soms wat onderhoud nodig..
quote:Waarom: dat ga ik morgen checken live.
Op donderdag 15 januari 2004 18:49 schreef Belboz het volgende:
Waarom is de prijs zo laag ?????Zeker als je zo weinig km. maakt kan je beter een jap kopen.
Die zijn over het algemeen minder onderhoudsgevoelig dan die italobagger.
Heb al heel wat fiat's gehad, nooit problemen mee gehad, reden altijd perfect, lekker fel (fiat wil nog wel eens wat teveel met pk's strooien)
Denk er maar eens over na, maar ik vind het een leuk karretje, en als jij dat ook vind, en je kunt één en ander bekostigen, waarom dan niet.
belangstelling!
quote:Ik heb ook een Fiat (Bravo) en ook niets dan kosten en reparaties. Italiaanse auto's zien er leuk uit, maar zijn nu eenmaal raspaardjes en onbetrouwbaar. Zo goedkoop, daar moet wel wat mee zijn. Niet kopen dus!
Op donderdag 15 januari 2004 18:41 schreef Visie het volgende:
Ik heb m`n buik vol van die fiat coupe (heb zelf een 2.0 16v turbo gehad)
Veeeel kosten aan gehad! dus voor mij nooit meer..
quote:das wel een erg leuk opgeknapt fiatje 500
Op donderdag 15 januari 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:
Ik kijk sinds 2 dagen weer een beetje naar een auto voor erbij.
Normaal woon-werk verkeer doe ik met de motorscooter.
Voor plezierritjes pak ik mijn supersport.. (zie avitar)Nu was ik eerst aan het kijken naar Fiat 500 auto's.
Vooral dit exemplaar had mijn belangstelling:
[afbeelding]
Via de club http://www.fiat500club.nl/ las ik echter vandaag dat deze toch wel een overdekte garage nodig hebben i.v.m. roest.
En die heb ik niet ..Verder heeft de auto meer storingen en onderhoud dan ik dacht.
Vanmiddag laat kwam ik bij toeval de Fiat Coupe tegen.
Normaal vind ik die veel te duur, maar nu is er een exemplaar van 3.950,00 hier in de buurt. (en zelfs bij een garage)
[afbeelding]
Het was al laat, anders was er een kans geweest dat ik die gelijk was wezen halen.
Nu kan ik nog even nadenken of het echt een goede beslissing is.Ik ga er dus niet dagelijks mee rijden, 1-2 dagen totaal -misschien 200 kilometer per maand.
Volgens mij is het wel een hele goede koop.
quote:Dat je met een Mini veel plezier kan hebben weet ik.
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef N-I-X het volgende:
Als je een Fiat 500 zoekt dan zoek je iig een 'speciale' auto? daar heb je automatisch meer onderhoud aan...Ik rij zelf een Mini uit 1986.. prachtige auto, kunt veel plezier mee hebben, is appart alleen jah... hij heeft soms wat onderhoud nodig..
quote:Geen kapers a.u.b.
Op donderdag 15 januari 2004 18:57 schreef N-I-X het volgende:
waar staat trouwens die fiat 500 te koop? wil de specs wel eens zien..belangstelling!
Heb je die mini uit 1996 weer helemaal opgeknapt? Want zie grote schade namenlijk...
Heb je interieur ook aangepast? Want ben eigenlijk nog op zoek naar achterbankje en dat soort spul...
quote:je moet een eclipse niet vergelijken met zo'n stuk stront
Op donderdag 15 januari 2004 18:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Waarom: dat ga ik morgen checken live.
Mitsubishi Eclipse is ook leuk maar zwaar en de prijzen net zo stevig.
koop dan een wat oudere Toyota MR2 ofzo
een stuk sportiever, veel mooier, goede kwaliteit en je kan het dak er af gooien...
hiervan staan er een hoop te koop tussen de 5.000 en 10.000 euro
quote:trouwens de site gevonden.. de vraagprijs van 4.500 euro.. daar zit geen handel meer in, iig veel te duur... Je mag hem hebben van me
Op donderdag 15 januari 2004 19:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Geen kapers a.u.b.
Voor 4.500 euro mag je hem hebben.
Check de grootste veilingsite van Nederland.
quote:Alles ging via het minicenter in Aarlanderveen. Duur maar wel heel goed.
Op donderdag 15 januari 2004 19:14 schreef N-I-X het volgende:
haha ben al ff aan het rondkijken...Heb je die mini uit 1996 weer helemaal opgeknapt? Want zie grote schade namenlijk...
Heb je interieur ook aangepast? Want ben eigenlijk nog op zoek naar achterbankje en dat soort spul...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:20 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Check het rechterachterwiel. Deze was echt wel total loss.
Ik had hem net ingeruild op deze:
[afbeelding]
Daar ging mijn inruilwaarde.Gelukkig schoten mijn ouders bij..
Ik blijf het toch houden bij mini
quote:Ik probeer alles.
Op donderdag 15 januari 2004 19:23 schreef N-I-X het volgende:[..]
Ik blijf het toch houden bij mini
Maareh... wrom een koekblik als je er weinig mee gaat rijden? Of is het ook voor als het errug nat is?
Hier @ home heb ik samen met moeders een Ford Escort 1.4i uit 1990 of 91 (weet nie meer) Mijn moeder rijdt er voornamelijk in, en zij betaald ook wegenbelasting en verzekering en benzine (benzine betaald zij omdat ik er nagenoeg nooit in rij, bij een langere rit betaal ik wel peut natuurlijk)
Maar we hebben die barrel samen gekocht (ieder 250 euro )
quote:Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Op donderdag 15 januari 2004 19:16 schreef Youp het volgende:
[..] koop dan een wat oudere Toyota MR2 ofzo
een stuk sportiever, veel mooier, goede kwaliteit en je kan het dak er af gooien...
hiervan staan er een hoop te koop tussen de 5.000 en 10.000 euro
quote:Nee ik heb geen moeite met een beetje regen.
Op donderdag 15 januari 2004 19:37 schreef PatrickM het volgende:
[..]Maareh... wrom een koekblik als je er weinig mee gaat rijden? Of is het ook voor als het errug nat is?Hier @ home heb ik samen met moeders een Ford Escort 1.4i uit 1990 of 91 (weet nie meer) Mijn moeder rijdt er voornamelijk in, en zij betaald ook wegenbelasting en verzekering en benzine (benzine betaald zij omdat ik er nagenoeg nooit in rij, bij een langere rit betaal ik wel peut natuurlijk)
Maar we hebben die barrel samen gekocht (ieder 250 euro)
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 15-01-2004 19:44]
quote:Die heeft mijn zwager gehad... Was de eerste (ik geloof iets van) 150PK+ auto waar ik in heb gereden... is wel een ubergeile bak
Op donderdag 15 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Model met die dubbele koplampen.
quote:jup die zijn ook heel erg mooi en kwalitatief toch stukken beter dan een fiat...
Op donderdag 15 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Model met die dubbele koplampen.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:42 schreef Youp het volgende:[..]
jup die zijn ook heel erg mooi en kwalitatief toch stukken beter dan een fiat...
Maar het idee begon eigenlijk bij de Fiat 500, geen wegenbelasting, old timer verzekering e.d.
quote:dit ziet er toch stukken beter uit
Op donderdag 15 januari 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:[..]
[afbeelding]
2.000 euro meer.Maar het idee begon eigenlijk bij de Fiat 500, geen wegenbelasting, old timer verzekering e.d.
btw wil je een sportieve mooie oldtimer... BMW 2002Tii en het liefste natuurlijk een touring...
quote:En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.
Op donderdag 15 januari 2004 21:12 schreef 2050 het volgende:
Leuke auto om te zien die fiat coupe verwacht er alleen niet te veel van, zeker niet van de eerste exemplaren. Algehele afwerking en kwaliteit (slecht spuitwerk, roestvorming, motorische problemen) vallen gewoon tegen.
quote:Ja maar ik heb al 2 motorfietsen en het moet iets erbij zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 20:49 schreef Youp het volgende:[..]
dit ziet er toch stukken beter uit
btw wil je een sportieve mooie oldtimer... BMW 2002Tii
en het liefste natuurlijk een touring...
Kopen is het probleem niet van die Celica, maar wegenbelasting en verzekering zijn regelmatig terugkerende zaken.
Toevallig zag ik die Coupe staan vandaag voor het prijsje.. Celica kan ook maar dan is het geen aanbieding meer maar een "hoofd"gebruiksartikel.
En de bedoeling is dat hij meer stil staat dan rijdend.
*twijfel* Fiat 500 Ik wil een garage om te stallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 15-01-2004 21:30]
quote:Jups
Op donderdag 15 januari 2004 21:26 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.
quote:tsjah... je moet toch zelf kiezen
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ja maar ik heb al 2 motorfietsen en het moet iets erbij zijn.
*twijfel* Fiat 500
Kopen is het probleem niet van die Celica, maar wegenbelasting en verzekering zijn regelmatig terugkerende zaken.
En hij staat meer stil dan rijdend.![]()
Ik wil een garage om te stallen.
quote:Daar wilde ik net gaan kijken hehe.
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef PatrickM het volgende:[..]
Jups
eerste model was van 1994 tot 1996
quote:Die 500 schijnt buiten gewoon door te roesten.
Op donderdag 15 januari 2004 21:30 schreef Youp het volgende:[..]
tsjah... je moet toch zelf kiezen
quote:Haha... dit is idd wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug foute topic Patrickje281
Op donderdag 15 januari 2004 21:31 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Daar wilde ik net gaan kijken hehe.
ga jij eens naar je motortopic.
*wijst met ouderlijk wijsvingertje naar stout usertje
quote:Helaas wel ja, maar zo erg hoeft het natuurlijk allemaal niet te wezen
En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.
quote:Alles valt te beschermen, Als jij wilt dat ie niet zo snel roest dan valt dat best te bestrijden. Wil je een oude auto zal dat toch een issue worden. maar er bestaan hele goede anti-roest behandelingen die het een stuk kunnen verminderen. Bijvoorbeeld: chassis halvaniseren, dinitrol antiroest behandeling, gewoon normaal tectyl spuiten. En onder de lak(moet ie dus wel worden herspoten) kun je naast basiscoating ook anti-roest coatingen spuiten die wel degelijk goed werken.
Op donderdag 15 januari 2004 21:33 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Die 500 schijnt buiten gewoon door te roesten.
Kwestie van materiaal .. kan je niet tegenaan spuiten.
Het blijft toch ook wel afhankelijk van de auto hoor en het gebruikte plaatstaal maar er zeker wel wat aan te doen. Het kost wel geld, absoluut, en als je toch graag die auto wil, zou ik het zeker overwegen.
Het hoeft niet duur te zijn hoor, je moet er gewoon een beetje voor zorgen zeg maar
Je oldtimer idee, geen wegenbelasting, oldtimer verzekering ik kan het helemaal met je delen en ben er echt voorstander van. Der zijn zat harstikke betrouwbare oldtimers die ook nog is heel lekker rijden.
Gewoon lekker goedkoop rondrijden in een auto wat naar m'n idee een stuk meer "auto" is dan menig nieuwe.
Das mijn mening uitraard.
Als je er suggesties in wil....
Ik kan je er genoeg opnoemen.
Leon
*Hoopt dat mensen zijn oldtimer gezeik nog niet zat zijn...*
BTW 4500 is wel er veel voor zo'n ding, je hebt een originele goede voor minder.
quote:Noem er maar eens een paar op dan.. maar of die ook mijn hart aan het kloppen krijgen.
Op donderdag 15 januari 2004 23:40 schreef -FreaK- het volgende:
[..] knip even wat ruimte besparen.![]()
Fiat 500 heb je in showroom staat voor ongeveer 2.500, zo'n verspijkerd model mag natuurlijk wel wat meer kosten. Je ziet trouwens zelfs standaard modellen met die vraagprijs van 4.500.
Dat galvaniseren was ik niet echt van plan, wil een goed exemplaar kopen en die strip je dan niet voor de lol. Maar zou op termijn idd een optie kunnen zijn.
Morgen eens met de plaatselijke spuiter gaan praten.
zker doen dus !
De prijs kan ik nu wel verklaren:
*In het rechterwielscherm zitten wat schaafkrassen van een parkeerfoutje.
*Vooraan de motorkap zitten 4 geribbelde deukjes, een halve vuist groot.
Ik ben al binnen 5 minuten vertrokken, kwam er nog wel snel iemand naar buiten:
Leuke auto he, en die paar kleine dingetjes kunt u voor het prijsverschil makkelijk laten maken.
Moest even lachen .. dag hoor.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:43 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi bakkie
en prachtig te tunen !zker doen dus !
quote:Moet dan toch wel weer eerlijkheidshalve zeggen dat ik er nog niet in dood gevonden wil worden
Op vrijdag 16 januari 2004 20:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Maar zonder wijzigingen is het ook al een mooi bakkie hoor.
Of zo'n oude Ford Capri met V6 blok
quote:Wel in je oude Ford.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:12 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Moet dan toch wel weer eerlijkheidshalve zeggen dat ik er nog niet in dood gevonden wil worden
[knip]
quote:Liever in de auto die mijn ex-baas van mijn ex-zaterdagbaantje
Op vrijdag 16 januari 2004 21:36 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Wel in je oude Ford.
ter verduidelijking, hij heeft een BMW M3 die hij in 2002 nieuw heeft kocht
quote:Tja iedereen zijn smaak, maar BMW spreekt mij totaal niet aan.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:43 schreef PatrickM het volgende:[..]
Liever in de auto die mijn ex-baas van mijn ex-zaterdagbaantje
ter verduidelijking, hij heeft een BMW M3
die hij in 2002 nieuw heeft kocht
Geef maar mij deze:
quote:stratenmakers ferrari's....
Op vrijdag 16 januari 2004 20:43 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi bakkie
en prachtig te tunen !zker doen dus !
quote:Dat je niet van Fiat houdt snap ik onderhand wel ..
Op zaterdag 17 januari 2004 13:52 schreef Youp het volgende:[..]
stratenmakers ferrari's....
Wat vind jij dan een leuke auto ?
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 13:55]
quote:Citroen saxo VTS MK 2
Op zaterdag 17 januari 2004 13:54 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat je niet van Fiat houdt snap ik onderhand wel ..
Het Ferrari wannabee tijdperk ben ik al gepasseerd hoor.
En hoe lang duurt het voordat jij uberhaupt deze auto kan rijden.Wat vind jij dan een leuke auto ?
-edit-
met stratenmakersferrari doelde ik nu ff niet op dat het een fiat is maar op de overdreven lelijke uitbouw
(daar hou ik niet van)
quote:Gefeliciteerd.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:00 schreef Youp het volgende:[..]
Citroen saxo VTS MK 2
staat al op de oprit
quote:dank je zeer
Op zaterdag 17 januari 2004 14:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Gefeliciteerd.
-edit-
exact de zelfde
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 17-01-2004 14:04]
quote:Dat je reactie op die andere was zag ik pas later.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:00 schreef Youp het volgende:[..]
Citroen saxo VTS MK 2
staat al op de oprit
-edit-
met stratenmakersferrari doelde ik nu ff niet op dat het een fiat is
maar op de overdreven lelijke uitbouw
(daar hou ik niet van)
quote:jah alleen nu nog mn rijbewijs halen (over 9 maanden)
Op zaterdag 17 januari 2004 14:10 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat je reactie op die andere was zag ik pas later. ;-)
Die Saxo is leuk, maar natuurlijk niet hetzelfde qua syling e.d.
Niettemin snap ik dat je trots bent op je auto.
btw ik begrijp wat je bedoelt maar ik hoef geen racekanon als (eerste) autotje deze 1400 is pittig genoeg om te beginnen en kost ook al 1800 euro per jaar verzekering
* Youp gaat ook meteen voor motorrijbewijs
gaat toch altijd harder
quote:Fiatje 500 op pagina 1 zou mij 110 euro all risk kosten..
Op zaterdag 17 januari 2004 14:14 schreef Youp het volgende:[..]
jah alleen nu nog mn rijbewijs halen (over 9 maanden)
![]()
btw ik begrijp wat je bedoelt maar ik hoef geen racekanon als (eerste) autotje
deze 1400 is pittig genoeg om te beginnen en kost ook al 1800 euro per jaar verzekering
![]()
* Youp gaat ook meteen voor motorrijbewijs
gaat toch altijd harder
quote:fuck... en de aanschafprijs is lager.... t enige probleem is dat et maar 80 gaat
Op zaterdag 17 januari 2004 14:19 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Fiatje 500 op pagina 1 zou mij 110 euro all risk kosten..
quote:90 kilometer is normaal, bij overtoeren 110.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:21 schreef Youp het volgende:[..]
fuck... en de aanschafprijs is lager.... t enige probleem is dat et maar 80 gaat
(of ligt er een ander blok in? )
Kleur blauw metallic, bouwjaar 1972
In staal uigebouwd. Motor 650 cc, met speciale nokkenas/cilinderkop, sportuitlaat (Abarth).
Gesynchroniseerde versnellingsbak, kuipstoeltjes.
Auto is verlaagd, LMV 13 inch Banden 175/50/13
De vraagprijs is wel 4.500 euro, en als ik de site van de 500 club lees dan is een garage een absolute pre.
(deze auto's houden niet van buitenstaan. )
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 14:43]
quote:Maar ja... als ze naast elkaar bij het stoplicht staan
Op zaterdag 17 januari 2004 13:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Tja iedereen zijn smaak, maar BMW spreekt mij totaal niet aan.
Het design kan je ook niet echt subtiel noemen.Wel een testosteronauto.
(je kan ook zeggen: waar jij dood in wilt gaan .. om even je woorden te misbruiken .. word ik niet eens wakker van)
Geef maar mij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 14:58]
quote:Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget
Op zaterdag 17 januari 2004 14:55 schreef Patrick281 het volgende:
PatrickM: de Fiat heeft ook lederen stoelen.
Tja voor de rest is de M3 wel een stukkie duurder.
Het is dus geen alternatief. <off topic>
quote:Anders had jij die R1100GS ook wel zo kunnen halen, en keek je niet meer naar een Pegaso.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:57 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget
quote:100% gelijk
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Anders had jij die R1100GS ook wel zo kunnen halen, en keek je niet meer naar een Pegaso.
quote:En voor een auto moet je nooit zoveel uitgeven.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:57 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget
quote:Mja... dat is waar, heb ik al verteld dat 'ie afgelopen jaar een Honda CBR600RR had gekocht
Op zaterdag 17 januari 2004 15:12 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En voor een auto moet je nooit zoveel uitgeven.
Het blijft een auto.
quote:Leuk dingetje .. soort Fiat Coupe in motorvorm.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:40 schreef PatrickM het volgende:[..]
Mja... dat is waar, heb ik al verteld dat 'ie afgelopen jaar een Honda CBR600RR had gekocht
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Leuk dingetje .. soort Fiat Coupe in motorvorm.
Bimota is dan de M3.
quote:Lijkt me vrij duidelijk
Op zaterdag 17 januari 2004 17:32 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]Ik snap niet wat men tegen deze auto heeft.
quote:*volgende meet een schopje in een bocht uitdelend*
Op zaterdag 17 januari 2004 18:30 schreef PatrickM het volgende:[..]
Lijkt me vrij duidelijk
![]()
Der mogen trouwens wel wat nieuwe velgen onder
[Dit bericht is gewijzigd door CEx op 17-01-2004 18:36]
quote:Zo langzaam kan jij niet rijden met die Bimota... dus kom je de volgende meet dan weer met de scoot?
Op zaterdag 17 januari 2004 18:32 schreef Patrick281 het volgende:[..]
*volgende meet een schopje in een bocht uitdelend*
Maaruh... ff ontopic...
Is een BMW 325i Cabrio (E-30, dat oude model) niet een leuk alternatief? Zijn voor je budget goeie exemplaren te krijgen. En dat is dan toch ook wel weer relaxed, een beetje cabrio rijden
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 17-01-2004 18:37]
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef CEx het volgende:
Ik vind em persoonlijk ook mooi, vooral de voorkant.
In het geel is ie wel het mooist
En heel wat minder 'standaard' dan de bmw 3tjes, golf gti's en al het andere dat je voordat budget kan kopen.
Vooral omdat je als auto erbij toch het liefst een mooie auto hebt, en prestaties als 2e komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 18:41]
quote:Als mijn ruitje echt binnenkomt dan ben ik er de eerstvolgende meet met de Bimota. Duokap heb ik niet nodig om te rijden. Moet wel de spiegel demonteren om hem hier de woonkamer uit te krijgen.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef PatrickM het volgende:[..]
Zo langzaam kan jij niet rijden met die Bimota... dus kom je de volgende meet dan weer met de scoot?
quote:BMW
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef PatrickM het volgende:
Is een BMW 325i Cabrio (E-30, dat oude model) niet een leuk alternatief? Zijn voor je budget goeie exemplaren te krijgen. En dat is dan toch ook wel weer relaxed, een beetje cabrio rijden
quote:Dus toch maar doorsparen voor een Mercedes SLK Kompressor?
Op zaterdag 17 januari 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
BMW
Dat zijn echte foute auto's.
Ik heb wel een paar leuke cabrio's gezien, maar ja ze zijn nog wel eens leuk met messen en cabriodaken.
Zeker hier in de stad/wijk.Kan je niets normaals parkeren voor de deur.
quote:/offtopic
Op zaterdag 17 januari 2004 18:41 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dus toch maar doorsparen voor een Mercedes SLK Kompressor?
quote:/oftopic
Op zaterdag 17 januari 2004 18:49 schreef CEx het volgende:[..]
/offtopic
Die K in Kompressor is zo afstotelijk
En toch is het zo
En het staat eleganter dan Compressor of Turbo... dat is dan weer natuurlijk een beetje ordinair (jammer dat BMW de krachtterm Turbo nog gebruikt , welliswaar door een subtiel t-tje). Maar goed Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met ingebouwde NOS en Turbo en dumpvalves staat natuurlijk veel spectaculairder
Doe mij maar gewoon mijn Frod Escrotje 1.4i van 500 euro
En voor wat meer snelheid, doe mij maar mijn brik genaamd Honda VT500C... trek ik nog alle wannabee sportauto's mee weg bij een stoplicht sprintje (tot aan topsnelheid van mijn brikkie natuurlijk)
quote:Kijk, dat is al een stuk leuker. Alleen dan nog een bagagerek achterop om het een beetje een retro look te geven
Op zaterdag 17 januari 2004 18:48 schreef Patrick281 het volgende:
Deze kan ik zo halen..5.500,00
[afbeelding]
Als er geen wegenbelasting bestond.
quote:sorry maar bmw maakt duwt geen turbo's in productieauto's...
Op zaterdag 17 januari 2004 19:10 schreef PatrickM het volgende:[..]
/oftopic
En toch is het zo
En het staat eleganter dan Compressor of Turbo... dat is dan weer natuurlijk een beetje ordinair (jammer dat BMW de krachtterm Turbo nog gebruikt
, welliswaar door een subtiel t-tje). Maar goed Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met ingebouwde NOS en Turbo en dumpvalves staat natuurlijk veel spectaculairder
Doe mij maar gewoon mijn Frod Escrotje 1.4i van 500 euro
En voor wat meer snelheid, doe mij maar mijn brik genaamd Honda VT500C... trek ik nog alle wannabee sportauto's mee weg bij een stoplicht sprintje (tot aan topsnelheid van mijn brikkie natuurlijk)
quote:Ik had het ook over de dieseltjes
Op zaterdag 17 januari 2004 21:36 schreef Youp het volgende:[..]
sorry maar bmw maakt duwt geen turbo's in productieauto's...
(op diesels na natuurlijk)
quote:IEDER merk duwt in zn diesel een turbo tegenwoordig
Op zaterdag 17 januari 2004 21:51 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ik had het ook over de dieseltjes
-edit-
je moet een turbodiesel ook niet vergelijken met een 1,6V-tech turbo... die turbo is dan ook custom een M3 turbo staat dan weer heeeeeeeeeel wat bruuter
quote:Om vervolgens door een gemiddelde supersport volledig zoek te worden gereden
Op zaterdag 17 januari 2004 21:54 schreef Youp het volgende:[..]
IEDER merk duwt in zn diesel een turbo tegenwoordig
-edit-
je moet een turbodiesel ook niet vergelijken met een 1,6V-tech turbo... die turbo is dan ook custom
een M3 turbo staat dan weer heeeeeeeeeel wat bruuter
Sta je dan met een bak die al duur is, dan nog voor een vermogen getuned, wordt je nog zoek gereden door een gemiddelde 600cc supersport
En de gelukt getunde cq niet te betalen superauto's heb ik een ander antwoord... 1000cc supersport
* PatrickM doet tegen motorisch en optisch getunde auto's... (op velgen na dan
)
-edit-
Wat betreft die Honda was alleen maar vanwege de naam Mercedes 230 Kompressor vs Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met Turbo en NOS
Een beetje Gentlemen vs Johnnie qua naamstelling (en qua auto helemaal )
quote:ik ben ook niet voor optisch tunen (klein beetje mag, velgen, beetje verlagen (is ook voor wegligging), interieur, etc.) maar motorisch tunen vind ik helemaal tegek (en dan niet een sportdemper en een luchtfiltertje
Op zaterdag 17 januari 2004 22:05 schreef PatrickM het volgende:[..]
Om vervolgens door een gemiddelde supersport volledig zoek te worden gereden
Sta je dan met een bak die al duur is, dan nog voor een vermogen getuned, wordt je nog zoek gereden door een gemiddelde 600cc supersport
En de gelukt getunde cq niet te betalen superauto's heb ik een ander antwoord... 1000cc supersport* PatrickM doet
tegen motorisch en optisch getunde auto's... (op velgen na dan
)
-edit-
Wat betreft die Honda was alleen maar vanwege de naam Mercedes 230 Kompressor vs Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met Turbo en NOS
Een beetje Gentlemen vs Johnnie qua naamstelling (en qua auto helemaal
)
mijn obsessie voor opvoeren voortgekomen uit de intresse naar hoe alles werkt... als je weet hoe alles werkt weet je ook hoe je het zo optimaal mogelijk kan laten functioneren en dat is nou net de kick...
quote:Fout .. alleen een F1 gaat sneller in de bochten door het grond effect en de neerwaartse druk van de oversized voor en achterspoiler.
Op zaterdag 17 januari 2004 22:58 schreef Youp het volgende:
maar OOITwil ik best een Viper met dubbele turbo's en 1000+ pk
en daarnaast natuurlijk een R1 ofzo
op het circuit is een opgevoerde auto namelijk toch nog wel tegek
de sprint verlies je misschien van een motor maar het bochtenwerk gaat toch een stuk sneller!
quote:in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1
Op zaterdag 17 januari 2004 23:04 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Fout .. alleen een F1 gaat sneller in de bochten door het grond effect en de neerwaartse druk van de oversized voor en achterspoiler.
Een Viperheeft die niet en verliest het dus van een R6 .. laat staan van een R1.
Laatst een test geweest: Jurgen van den Goorbergh op een standaard R6 en Christian Albers in de dikste Mercedes. (V10 ?)
Jurgen was overal sneller, zowel ingaande de bochten als uitgaande.
Er reed nog een kampioen rond met een race clio en die was ook zomaar 4 seconden langzamer dan Jurgen die de R6 helemaal niet gewend was en dus ook niet met volledig risico reed zo gaf hij toe.
maar die viper is gewoon een droom en dan wel een 1000pk+ viper he
zo'n ding van 3-3,5 seconde 0-100 en een top van 400
(cross)motor komt sowieso (binne het jaar nog) supersport waarschijnlijk ook (over een aantal jaar)
alhoewel... vipers (mk1) worden niet meer gemaakt... nu kosten occaisions (decent GTS) +- 120.000 euro hmmz misschien zit er toch een kansje in... over een aantal jaar
haha
quote:Ga nou maar eerst ff je rijbewijs halen
Op zaterdag 17 januari 2004 23:50 schreef Youp het volgende:[..]
in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1
ivm lager gewicht > meer wendbaarheid
maar die viper is gewoon een droom
en dan wel een 1000pk+ viper he
zo'n ding van 3-3,5 seconde 0-100 en een top van 400
(cross)motor komt sowieso (binne het jaar nog) supersport waarschijnlijk ook (over een aantal jaar)
alhoewel... vipers (mk1) worden niet meer gemaakt... nu kosten occaisions (decent GTS) +- 120.000 euro
hmmz misschien zit er toch een kansje in... over een aantal jaar
haha
quote:Zucht ..totale circuit weer niet, en qua gewicht zitten ze niet zo heel veel van mekaar af.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:50 schreef Youp het volgende:[..]
in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1
ivm lager gewicht > meer wendbaarheid
quote:crossmotor hebk rijbewijs niet voor nodig
Op zaterdag 17 januari 2004 23:51 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ga nou maar eerst ff je rijbewijs halen
autorijbewijs haal ik meteen (zoals ik al zei autotje staat er al) motorrijbewijs ga ik meteen na autorijbewijs halen (en een wegmotor kopen dat duurt nog wel ff)
viper..... drooooooooooooooooooooom
quote:ik zeg toch; bochtenwerk
Op zaterdag 17 januari 2004 23:53 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zucht ..totale circuit weer niet, en qua gewicht zitten ze niet zo heel veel van mekaar af.
Albers kon alleen maar shimpen: volgende keer kom ik hier terug in mijn eigen DTM auto.
.. Hij dacht ook het wel even te doen gna gna.. slechte verliezer.
*mijn CAD-teken leraar heeft een R6 waarmee ie vaker naar t circuit gaat hij had eerst een Fireblade maar die was te lomp voor in de bochten zei hij...
quote:Buiten dat een echte crossmotor toch net weer wat anders rijdt als een gemiddelde motor waar les op gegeven wordt, moet je ook rekening houden dat je de motor moet beheersen in het verkeer. Zo kan iemand bijvoorbeeld op een circuit super rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat ie in het verkeer kan rijden (beheersing van de machine van een circuitrijder zit het over het algemeen wel goed uiteraard
Op zaterdag 17 januari 2004 23:54 schreef Youp het volgende:[..]
crossmotor hebk rijbewijs niet voor nodig
(rije hebk geleerd op 500cc toenk 15 was) gaat ook niet op kenteken enzo...
autorijbewijs haal ik meteen (zoals ik al zei autotje staat er al) motorrijbewijs ga ik meteen na autorijbewijs halen (en een wegmotor kopen dat duurt nog wel ff)
viper..... drooooooooooooooooooooom
![]()
quote:Wie gaat er denk je winnen op een circuit? Een supersport 600 of een superbike? Want denk je?
Op zaterdag 17 januari 2004 23:56 schreef Youp het volgende:[..]
ik zeg toch; bochtenwerk
de R1 maakt op rechte stukken die paar milliseconden die hij in de bochten verliest natuurlijk weer dubbel en dwars goed
![]()
*mijn CAD-teken leraar heeft een R6 waarmee ie vaker naar t circuit gaat
hij had eerst een Fireblade maar die was te lomp voor in de bochten zei hij...
Maar weer fftjes ontopic: die coupe is echt een slechte auto naar ik heb vernomen. Onderdelen gaan je duur kosten wanneer er iets vervangen moet worden, het is en blijft een italiaan: temperamento maximo, maar wanneer iets kapoto, jij betalo!
.... Mn moeder rijd een nieuwere Punto Sporting en die heeft geen gebreken, rijd echt super goed door (applausje voor de fantastische versnellingsbak!) en met de standaard velgen ziet ie er echt super gaaf uit, al had wel wat lager gemogen
quote:Jij bedoelt Teutul Sr. en familie, oftewel OCC
Op zondag 18 januari 2004 00:09 schreef pAin het volgende:
PatrickM; verhoudingen zijn anders, motor is lichter en gestroomlijnder etc etc...... Oftewel: appels met peren vergelijken gaat helaas niet.... En ja, de Fireblade van mn vader is ook zon sportkanon, echt een heerlijk motor, maar geef mij toch maar een chopper ofzo
Liefst eentje van de heren Tutil (als je begrijpt wat ik bedoel)
![]()
! Sprinten tegen mn vader met mn auto doe ik niet, ook al is ie rete snel (0-100 in 7,5 seconden uit een 1500tje persen is toch best netjes
)
Zijn wel heftige bikes die ze bouwen ja, maar ja, H-D he... is nie mijn favoriet. Doe mij maar gewoon een spleetoog motor
Persoonlijk hou ik ook meer van de klasiek gelijnde choppers/cruisers (zie ondertitel voor subtiele hint wat ik heel erg mooi vind )
Ennuh, 7,5 seconden, tegen een Blade (FireBlade zit in in 3 seconden aan de 100 (als ie tenminste de 954cc heeft. Van de Fireblade weet ik niet hoe snel die aan de 100 zit, voor stumpfkupfen zie de B en b van blade, kleine b is de nieuwe met 1000cc blok))? bij die 7,5 seconden loopt ie ergens tegen de 170/180 km p/h, dus dat schiet niet erg op om daar tegen te gaan sprinten
Wat wel leuk is, voor een stoplicht sprint, is bijvoorbeeld de Kawa 1600 Vulcan. Daarmee trekje de eerste ca 20 meter harder mee dan een 1000cc supersport dat daarna het gewicht tegen gaat werken, en de PK's ook niet meewerken vergeten we ff voor de gein
Overigens is er dan ook nog de Boss Hoss o.i.d. met een V8 bigblok. Daarmee trek je een supersport (ook 1000cc) ook hypersport (de Hayabusa en consorten) finaal mee weg tot dat je een bocht tegenkom dan
quote:Die Teutel ziet er leuk uit, maar zal zelfs op een recht stuk voor geen meter rijden.
Op zondag 18 januari 2004 00:52 schreef PatrickM het volgende:[..]
Jij bedoelt Teutul Sr. en familie, oftewel OCC
Zijn wel heftige bikes die ze bouwen ja, maar ja, H-D he... is nie mijn favoriet. Doe mij maar gewoon een spleetoog motor
Persoonlijk hou ik ook meer van de klasiek gelijnde choppers/cruisers (zie ondertitel voor subtiele hint wat ik heel erg mooi vind)
Ennuh, 7,5 seconden, tegen een Blade (FireBlade zit in in 3 seconden aan de 100 (als ie tenminste de 954cc heeft. Van de Fireblade weet ik niet hoe snel die aan de 100 zit, voor stumpfkupfen zie de B en b van blade, kleine b is de nieuwe met 1000cc blok))? bij die 7,5 seconden loopt ie ergens tegen de 170/180 km p/h, dus dat schiet niet erg op om daar tegen te gaan sprinten
Wat wel leuk is, voor een stoplicht sprint, is bijvoorbeeld de Kawa 1600 Vulcan. Daarmee trekje de eerste ca 20 meter harder mee dan een 1000cc supersport
dat daarna het gewicht tegen gaat werken, en de PK's ook niet meewerken vergeten we ff voor de gein
Overigens is er dan ook nog de Boss Hoss o.i.d. met een V8 bigblok. Daarmee trek je een supersport (ook 1000cc) ook hypersport (de Hayabusa en consorten) finaal mee wegtot dat je een bocht tegenkom dan
Ontopic: Fiat Coupe gaat niet door, Barchetta is vreemd genoeg net even wat goedkoper..
Praktisch weer wat minder .. ik ga nu mij toch even verdiepen in de 500.. Wegenbelasting.
quote:Wat is er nou nog leuker dan naast geld, nog meer geld af te dragen aan de staat. Dat is toch leuk. Ik vind dat altijd enig om weer blauwe enveloppes te krijgen. Dan denk ik, yes, weer een bijdrage aan de maatschappij
Op zondag 18 januari 2004 10:23 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Wegenbelasting.
YEAH RIGHT
Ben blij dat de motor me maar 56 euro per jaar kost (opel astra kostte iets van 90 euro ofzo per 3 maanden
)
quote:Idd, hier 2 motorfietsen en voor 600 Euro wegenbelasting en verzekerd voor het hele jaar.
Op zondag 18 januari 2004 10:27 schreef PatrickM het volgende:[..]
Wat is er nou nog leuker dan naast geld, nog meer geld af te dragen aan de staat. Dat is toch leuk. Ik vind dat altijd enig om weer blauwe enveloppes te krijgen. Dan denk ik, yes, weer een bijdrage aan de maatschappij
YEAH RIGHT
Ben blij dat de motor me maar 56 euro per jaar kost
(opel astra kostte iets van 90 euro ofzo per 3 maanden
)
quote:Mij kost de motor e 6,48 per maand aan verzekering (WA)
Op zondag 18 januari 2004 10:30 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Idd, hier 2 motorfietsen en voor 600 Euro wegenbelasting en verzekerd voor het hele jaar.
quote:Motoren roeleren
Op zondag 18 januari 2004 10:35 schreef Patrick281 het volgende:
De Bimota is erg duur door de nieuwwaarde van 15.400 euro.
Maar in vergelijking met een auto nog immer goedkoop.
quote:Ach, als zij nou een auto koopt.. altijd handig.
Op zondag 18 januari 2004 10:55 schreef PatrickM het volgende:[..]
Motoren roeleren
Ben blij dat mijnbuurmeisje
niets met auto's heeft, en er eigenlijk ook niet de behoefte heeft om er 1 te hebben
(goed teken dacht ik zo
)
quote:Een suzuki alto ofzo uit het jaar 0
Op zondag 18 januari 2004 11:00 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ach, als zij nou een auto koopt.. altijd handig.
Een chopper van OCC is gewoonweg onwijs gaaf om alleen al naar te kijken! Gewoon de vormgeving, alles is met de hand gemaakt, op het blok en de velgen na. En je hebt een echt uniek stuk ipv van een productie jappaner waar er wel een stuk of 10.000 van rondrijden..... Aan de andere kant, een japanner is ook gewoon een lekker racemonster (GSX-R )..... Word toch moeilijk, dan maar de middenweg: een Buell
quote:Het gaat een beetje off topic maar een handgebouwde fiets is zeker niet beter. Ik kan het weten.
Op zondag 18 januari 2004 12:04 schreef pAin het volgende:
Hij heeft idd de FB1000![]()
Een chopper van OCC is gewoonweg onwijs gaaf om alleen al naar te kijken! Gewoon de vormgeving, alles is met de hand gemaakt, op het blok en de velgen na. En je hebt een echt uniek stuk ipv van een productie jappaner waar er wel een stuk of 10.000 van rondrijden..... Aan de andere kant, een japanner is ook gewoon een lekker racemonster (GSX-R
)..... Word toch moeilijk, dan maar de middenweg: een Buell
quote:Precies
Op zondag 18 januari 2004 12:18 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een Jap is gewoon een uitontwikkeld product, en kan je dagelijks intensief benutten.
Dat moet je niet onderschatten.
quote:Zelf gereden ?
Op vrijdag 6 februari 2004 22:33 schreef GotenSSJ het volgende:
wij hadden vroeger een coupe 5 jaar(!) nooit problemen mee gehad
quote:Niet op de weg, ik heb mijn rijbewijs nog niet, wel op een terrein, maar dus niet echt hard ofzo. Maar ja wel naast gezeten en toen ging het wel hard. Ik heb geen idee waar hij nu is gebleven, echt zonde dat we hem hebben weggedaan, was de snelste versie, maar ja pappie wou een mini cooper s works.
Op zondag 8 februari 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zelf gereden ?
Rijd die nog ergens rond in Hoogvliet = ook hier.
quote:neuh ik ben nu 13 dus ik denk dat ik een jaar of 7/8 was maar dat het hard ging dat wist ik wel ja en ook nooit problemen mee gehad
Op zondag 8 februari 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zelf gereden ?
Rijd die nog ergens rond in Hoogvliet = ook hier.
en in Hoogvliet zie ik er heel af en toe nog wel 1 maar dat is niet de onze wij hebben hem ingeruild bij de dealer voor een Bravo de dealer heete de beer dus ik weet nkiet of je daar wat aan hebt maar goed
[offtopic]waar woon jij dan in Hoogvliet zelf woon ik op Zalmplaat[/offtopic]
quote:[off topic]Oude wal, in de huizen die tussen de gesloopte flats staan.[/off topic]
Op maandag 9 februari 2004 17:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[offtopic]waar woon jij dan in Hoogvliet zelf woon ik op Zalmplaat[/offtopic]
quote:heb vroeger in oudeland gewoont het niet zo op oude wal een neger buurt vind ik dat meer
Op maandag 9 februari 2004 20:44 schreef Patrick281 het volgende:[..]
[off topic]Oude wal, in de huizen die tussen de gesloopte flats staan.[/off topic]
maar ja wat kan ik verder zeggen alleen dan een lekke band we hebben hem na 5 jaar weggedaan omdat mijn ouders dachten dat er over een jaar of 1/2 wel problemen mee zouden komen
quote:Waarom denk je dat ze die flats gesloopt hebben.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:55 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
heb vroeger in oudeland gewoont het niet zo op oude wal een neger buurt vind ik dat meer
maar goed ieder zijn ding zal ik maar zeggen
maar ja wat kan ik verder zeggen alleen dan een lekke band we hebben hem na 5 jaar weggedaan omdat mijn ouders dachten dat er over een jaar of 1/2 wel problemen mee zouden komen
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:53 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Waarom denk je dat ze die flats gesloopt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |