quote:Dat is er inderdaad, 100 HP = 101.39 PS (de metrische standaard).
Op donderdag 15 januari 2004 20:04 schreef Youp het volgende:
wat overigens wel kan is dat er tussen HP (engelse PK) en PK/PS oid een verschil zit... (dat weet ik zelf niet)
quote:jup maar er zit absoluut geen verschil in de HP uit BHP en 'gewoon' HP...
Op maandag 19 januari 2004 17:13 schreef Weurst het volgende:[..]
Dat is er inderdaad, 100 HP = 101.39 PS (de metrische standaard).
Blijkbaar waren Engelse paardjes wat sterker dan die van het vaste land toen ze de waarden bepaald hebben.
vandaar ook dat je BHP niet pet PS moet gaan vergelijken dat is zo krom als het maar kan dan moet je ook HP en PS nemen...
Dit zijn andere standaarden (DIN = Deutsche Indurstie Norm, en wordt op heel veel vlakken toegepast).
quote:En dat is helemaal juist ja
Op maandag 19 januari 2004 17:16 schreef Youp het volgende:jup maar er zit absoluut geen verschil in de HP uit BHP en 'gewoon' HP...
daar is geen vaste formule ofzo voor omdat bij iedere auto het verschil tussen hp aan de motor en hp aan de achterwielen anders is...
-edit-vandaar ook dat je BHP niet pet PS moet gaan vergelijken dat is zo krom als het maar kan
dan moet je ook HP en PS nemen...
quote:ABS is toch Antiblock Braking System?? of Antiblock Brake Sytem
Op donderdag 15 januari 2004 18:37 schreef ZX9R het volgende:
ABS = Antiblokkeer remsysteem
quote:Antiblock Braking System is de goede!
Op maandag 19 januari 2004 17:52 schreef MewBie het volgende:[..]
ABS is toch Antiblock Braking System?? of Antiblock Brake Sytem
[Dit bericht is gewijzigd door Remizon op 07-02-2004 01:07]
Denk dat ik daarmee zowat aan het eind van m'n Latijn zit...
quote:De cams zijn de nokkenassen
Op zaterdag 7 februari 2004 03:58 schreef OrganicIron het volgende:[..]
wat zijn de "cams" dan in dit geval?
quote:Dat is al verteld, lezen...
Op zaterdag 7 februari 2004 09:41 schreef DeFlip het volgende:
wat is nou de verschil tussen BHP en PK/HP? dus bruto horsepower en paardekracht/horsepower. en volgens mij hebben ze in japan ook nog een andere.
quote:JDM staat voor Japan Domestic Market
Op zaterdag 7 februari 2004 00:47 schreef Remizon het volgende:
ik gooi der nog 2 bij
wat bedoelen ze hier precies mee?
JDM
OEM
quote:oem = original equipment manufacture ofzo, dit is de betekenis van computer onderdelen maar het zal ongetwijfeld ook wel zo zijn bij autos
Op zaterdag 7 februari 2004 12:16 schreef jacco het volgende:[..]
JDM staat voor Japan Domestic Market
OEM staat eigenlijk voor de originele onderdelen, de precieze aanduiding moet iemand anders even beantwoorden
quote:Original Equipment Manufacturer.
Op zaterdag 7 februari 2004 12:31 schreef DeFlip het volgende:[..]
oem = original equipment manufacture ofzo, dit is de betekenis van computer onderdelen maar het zal ongetwijfeld ook wel zo zijn bij autos
A/C Air-Conditioning
AD's Airworthiness Directives
ADF Automatic Direction Finder
AFTT Airframe Total Time
AH Artificial Horizon
A&P Airframe & Powerplant
AP Audio Panel
AP Autopilot
CDI Course Deviation Indicator
CHT Cylinder Head Temperature
Com Communications
C/R Counter Rotating
CT Carburetor Temperature
DF Direction Finder
DG Directional Gyro
DME Distance Measuring Equip.
EFIS Electronic Flight Instrument System
EGT Exhaust Gas Temperature
ELT Emergency Locator Transmitter
F/D Flight Director
FGP Full Gyro Panel
FWF Firewall Forward
GNS Global Navigation System
G/S Glide Slope
GSP Ground Service Plug
HC Heavy Case
HF High Frequency
HP Heated Pilot
HP Horsepower
HSI Horizontal Situation Indicator
HSI Hot Section Inspection
IFR Instrument Flight Rating
ILS Instrument Landing System
IRAN Inspect Repair As Necessary
ITC Investment Tax Credit
LE Left Engine
LMB Light Marker Beacon
LOC Localizer
LR Long Range
LRT Long Range Tanks
MB Marker Beacon
MDH Major Damage History
MP Manifold Pressure
MSP Maintenance Service Plan
NDH No Damage History
NM Nautical Miles
Nav Navigation Radio Receiver
OAT Outside Air Temperature
OH Overhaul
PET Piper Electric Trim
PC Positive Control
PBH Power by the hour
RB Rotating Beacon
RC Rate of Climb
RDF Radio Direction Finder
RE Right Engine
RG Retractable Gear
RMI Radio Magnetic Indicator
RNAV Area Navigation
SB's Service Bulletins
SCMOH Since Chrome Remanufacture
SHS Since Hot Section
SMOH Since Major Overhaul
SOH Since Overhaul
S/N Serial Number
SPOH Since Prop Overhaul
STOH Since Top Overhaul
STOL Short Take-Off
TBO Time Between Overhaul
TT Total Time
TTAE Total Time Aircraft & Engine
TTSN Total Time Since New
XPDR Transponder
VLF Very Low Frequency
VOR VHF Omni Range
Ik zie er geen verschil in, behalve dat AWD alle wielen worden aangedreven, maar aangezien zo'n beetje alle auto's 4 wielen hebben tegenwoordig hebben, zie ik geen verschil met een 4WD.
quote:6wd of awd
Op zaterdag 7 februari 2004 19:45 schreef StephanL het volgende:
Zeg je heb AWD en 4WD wat is het verschilIk zie er geen verschil in, behalve dat AWD alle wielen worden aangedreven, maar aangezien zo'n beetje alle auto's 4 wielen hebben tegenwoordig hebben, zie ik geen verschil met een 4WD.
quote:Ja ok, die bestaan ook. Maar bij RTL autowereld wereld zeiden ze dat Subaru altijd AWD was aangedreven, en volgens mij zijn de meeste auto's bij Subaru nog altijd met 4 wielen. Dan gaat het toch niet op, ze zijn dan wel AWD maar ook 4WD. En van de meeste auto's die 4WD zijn, bestaan geen speciale versies met 6 wielen ofzo, dus mijn punt is: De term 4wd is een beetje overbodig als je alleen van dat type auto maar 1 versie uitbrengt, namelijk diegene met 4 wielen.
Op zaterdag 7 februari 2004 20:10 schreef ThaFreak het volgende:[..]
6wd of awd
[afbeelding]
Dan is die ook automatisch AWD, begrijp je.
Dus wanneer wordt er nou soms 4WD gebruikt bij een auto waar 4 wielen worden aangedreven, en soms AWD bij een auto waar 4 wielen worden aangedreven
Als jij dat kan verklaren ben je goed Want ik zie er geen verschil in.
quote:hoeveel krijg ik ervoor, want er staat ergens op internet een verklaring
Op zaterdag 7 februari 2004 20:28 schreef StephanL het volgende:[..]
Ja ok, die bestaan ook. Maar bij RTL autowereld wereld zeiden ze dat Subaru altijd AWD was aangedreven, en volgens mij zijn de meeste auto's bij Subaru nog altijd met 4 wielen. Dan gaat het toch niet op, ze zijn dan wel AWD maar ook 4WD. En van de meeste auto's die 4WD zijn, bestaan geen speciale versies met 6 wielen ofzo, dus mijn punt is: De term 4wd is een beetje overbodig als je alleen van dat type auto maar 1 versie uitbrengt, namelijk diegene met 4 wielen.
Dan is die ook automatisch AWD, begrijp je.
Dus wanneer wordt er nou soms 4WD gebruikt bij een auto waar 4 wielen worden aangedreven, en soms AWD bij een auto waar 4 wielen worden aangedreven
Als jij dat kan verklaren ben je goed
Want ik zie er geen verschil in.
quote:De eer
Op zaterdag 7 februari 2004 20:31 schreef ThaFreak het volgende:[..]
hoeveel krijg ik ervoor, want er staat ergens op internet een verklaring
quote:De officiele verklaring:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:36 schreef StephanL het volgende:[..]
De eer
quote:Op die fiets
Op zaterdag 7 februari 2004 20:36 schreef ThaFreak het volgende:[..]
De officiele verklaring:
As it turns out, "all-wheel drive" refers to vehicles that have permanently engaged or automatically engaging four-wheel-drive capability. "Four-wheel drive" implies the vehicle has manually engaging, temporary four-wheel drive. Your confusion is justified -- the auto industry, in their infinite wisdom, created these seemingly interchangeable terms.
quote:Een skyline is dus 4wd, net als de duurdere audi's met quattro.
Op zaterdag 7 februari 2004 20:38 schreef StephanL het volgende:[..]
Op die fiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |